Cum mi-am dat seama că am nevoie de baterie nouă…

Vineri seara, Bucale. Parchez. Aprind lumina aia mică de interior, să strâng ceva din mașină. Nu o opresc, pentru că sunt isteț, se va opri ea când încui, și nici nu mă uit în spate dacă s-a stins, că eram obosit. Dimineața, lumina aia aprinsă în continuare. Mașina pornește absolut normal. Merg 50km. Parchez. Peste 2 ore, pornesc, fac un drum de 5km. Parchez. Pornesc, și abia aici mașina n-a mai pornit așa de repede cum știam, dar n-am băgat de seamă. Conduc 5km. Parchez. Descarc. Pornesc. Iar un pic greu. Bag mașina în curte. 4 ore mai târziu, bateria moartă. Foarte mișto cablurile alea de curent de 2 metri, o să le arunc și să îmi iau unele de 4m, că nu e deloc amuzant să manevrezi o mașină care nu vrea să pornească ca să faci loc să o tragi pe cealaltă lângă ea.

Mai departe. Fac un drum de 50km cu toți consumatorii opriți (AC, multimedia, lumini)(da, m-am simțit ca un kkt că conduc fără lumini pe DN). Ajung la destinație. Opresc. Pornesc iar. Mașina pornește. Ah, mișto, problem solved. stau 20 mins, pornesc. Neah. Moartă iar. Îmi dă cineva curent. Vizitez câteva magazine de piese auto din zonă, nici unul deschis (era sâmbătă seara). Sun la primele rezultate de baterii non stop din oraș, unul era închis, altul nu mai vindea baterii. Mă duc la Mariciu, în partea ailaltă a Bucureștiului. Tragem un podcast. Mergem la Cora, să căutăm baterie de 62A de o dimensiune anume. Singura pe care o aveau, ROMBAT, 314 lei. Pe eMAG, aceeași baterie, 204 lei. Dedeman, 236 lei. Taxa de fraier. Știți, dacă o predați pe cea veche, primiți 24 lei. Mișto.

Ne întoarcem la mașină, apelăm la trusa lui de scule, deși trebuia să am în mașină o cheie de 10. Era acasă. Schimbăm bateria. Pornește. Bateria originală, 7 ani, făcută de Panasonic. Am verificat-o când i-am făcut revizia, în octombrie. Alternatorul l-am verificat în ianuarie, când, după, do not judge me, am comandat de pe Beforward un AC Blower și, pentru că eram un pic ciupit, am comandat și un alternator, că era la ofertă (de pe aceeași mașină, gen). Deci am verificat alternatorul după ce îl cumpărasem, da?! Drunk shopping is a thing.

Altfel, cumpără cineva un XV aproape nou? Că am văzut un X3 alb lăsat nesupravegheat…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

104 comentarii

  1. Eu nu înțeleg de ce prima baterie tine 7 ani, iar a doua 2 ani. Cum de nu mai poți cumpăra una de 7 ani?
    „Le fac mai proaste pentru România”, sau ce?

    00
    • Ce baterii am mai schimbat eu chit ca erau Bosch sau Rombat, toate au tinut minim 4-5 ani.

      Cred ca viata unei baterii depinde si de drumurile zilnice ca si distanta si frecventa.

      00
    • Păi nu-i același acumulator. Cel original e Panasonic și nu găsești unul de 62Ah la 2-300 de lei. Asta e diferența. Ca să țină 7 ani, trebuie să plătești. Plus că și unul „normal” duce mai mult de 2 ani – în funcție de modul de exploatare.

      00
    • @GuestStar: Vreau să plătesc, unde e bateria aia care ține 7ani? Care e modelul? Care e producătorul?

      00
    • Pentru că nimeni nu își cumpără acumulator original. Știu că și acumulatorii originali sunt făcuți tot de Varta, Bosch, Panasonic, EXIDE sau Duracell, dar extra verificarea pe care o face producătorul OE face diferența.

      00
    • Conteaza cat a stat acumulatorul pe raft. Cel ce vine cu masina nu sta, e scos din fabrica, pac pus pe masina. Cele din magazin au cateva luni de stat si din cauza reactiei chimice se formeaza ceva cristale…blabla…si nu mai are aceeasi viata. Pe raft trebuie tinute la incarcare, dar nu face nimeni asta.

      00
    • @Baliverne Panasonic. 62Ah minim. De unde să știu eu fix ce acumulator original are el pe Subarul ăla? Sunt sigur că poți căuta exact dimensiunile dacă te interesează așa mult. Ideea era alta: dacă o mașină este exploatată corespunzător și îi mai pui și un acumulator mai răsărit, nu are cum să nu ducă minim 2-3 ani. Degeaba îi pui acumulator de 900 de lei dacă mergi pe distanțe scurte și nu apucă să se încarce. Înțelegi unde bat? Sau mai poți da un negativ, până te lămurește cineva.

      00
    • Bateria cu plumb e o tehnologie fumată. Nu are rost să dau banii aiurea visând la spoturile de marketing. Cumpăr de regulă Rombat cu 200-250 de lei și mă ține peste 5 ani.

      Cine vrea o baterie auto cu adevărat mai bună poate să cumpere una formată din ultracondensatori, e mai scumpă dar e cu totul altă tehnologie.

      00
    • Cum a zis GuestStar, trebuie să plătești bani de unul care ține 7 ani. Acumulator la 200 de lei ține 2 ierni mai grele și aia e.
      E ca la discuri și plăcuțe. Ca idee, caută discuri de frână after market vs OEM, vezi diferența de preț și o să înțelegi că durata de viață a unei componente stă și în câți bani ești dispus să dai.

      00
    • Marketing. Trebuie sa poti zice după: ”Pfff, păi bateria mea de la Renault, cea originală, din fabrică, m-a ținut 8 ani!!”

      00
    • La vechea masina (Polo 3) and schimbat bateria originala dupa 14 ani. Bine, rulaj mic (100k atunci), but still…

      00
    • @Baliverne ..incearca FIAMM si o sa te tina mai mult de 2 ani (5-7 ani lejer)

      00
    • Eu pe Skoda Octavia 2 1.9TDI am un Bosch S5 63ah de 9 ani. Nu pare sa dea semne de oboseala. Fac aproape 10.000km pe an.

      00
    • @Pompiliu-Ion Popescu, 9 ani si a mea de pe Skoda Octavia. A cedat in primavara asta, dupa o pauza de vreo 4 saptamani datorata izolarii.

      00
    • Bateria originala de pe masina(cea de aici, unde imi castig traiu) sa dus in 4 ani, schimbat in reprezentanta batetia si dupa 3 ani iar sa terminat si aia din reprezentanta, pentru a 3-a baterie nu am mai platit pentru originala, pretul era mai mult decat dublu, bateria din tara de pe masina a tinut 11 ani(un seria 3), urmatoarea nu stiu cat va tine

      00
  2. Ai câteodată niste glume proaste …sa dai XV ca sa iei X3 alb..nu imi place Mariciu ,imi pare coca, iar masina pe care tocmai si-a luat-o imi confirma asta…treaba ta daca lasi comentariul ăsta…

    00
  3. Sa nu ai nevoie de cheie de 13, ce plm de masina e aia?

    00
    • ma mir ca Vali nu are nevoie de cheie de 12 – acum ceva ani cam asa erau unele asiatice, cu nevoi d-astea speciale

      00
    • Pentru mașina am gasit sh un set de tubulare Facom.

      @Vali idee de meșterit cabluri de încărcare pentru mașină

      4 clești de masă de aparat de sudură Telwin sau Lincoln. Poți folosi și altceva.
      8 metri de cablu de aparat de sudura de 16 mm diametru. O bandă izolatoare roșie.
      Faci 2 bucăți la 4 metri. Legi cablurile la clești. Dai cu banda roșie la capetele cablului pe care îl folosești ca plus și aia e. Cu cablu ăla o să pornești direct un Saviem de la bateria de Subaru.
      De preferat la cabluri să pui papuci de contact. Nu te speria că nu îți trebuie presă de sertizat. Merge foarte frumos cu un dorn și ciocanul. Sau o dalta mai mică. Făcut de mine.
      Costuri: cam 100 de lei cablu. 40 de lei cleștii. Calitate net superioara și durabilitate.
      Contra: sunt destul de grele și necesită un pic de pricepere. Dar cu iutube se rezolvă.

      00
  4. NOU
    #29

    Apropo de cabluri. Aveam din alea luate cu 30 de lei. Trebuia să stai cate onora să poți porni. A cazut bateria pe masina personala. Am întrebat un electrician. M-am dus la Dedeman și am luat cabluri de aparat de sudură și am pus cleștii vechi pe cablul nou. Acum pot pune cablurile pe mașina moartă și pot da direct cheie că o ia. Dar doar cablurile au fost 100 de lei.

    00
    • nu sunt mai scumpe degeaba.

    • Apropo de cabluri, mi-am luat in starter auto Serioux de pe emag, cu vreo 300 de Ron, cablurile si clestii par ca sunt jucarii.. works like a charm.

      00
    • am vazut si eu faza asta la incercat pornit un diesel. Mort, cu cabluri normale.
      A venit unu cu cabluri de sudura, a plecat rabla instant.

      cum e fizica asta bah

      00
    • Asa am facut si eu, cabluri de 10 mm2 izolatie cauciuc siliconic. (de la fostul Metrom)
      Si cand eram cel mai relaxat si fericit, ma suna cate un prieten sa merg sa-l pornesc.
      Asa ca le-am facut cadou.

      00
  5. Mda. Bateria originala GM de pe Opelul meu (masina a stat si sta exclusiv afara, nema garaj) m-a tinut 10 ani. E drept ca e vorba despre masina fara multi consumatori electrici pentru ca eu vreau masina functionala nu sistem multimedia minunat
    A apucat-o slabiciunea inaintea iernii si nu am vrut sa risc, daca se intampla vara sigur mai ducea.

    00
  6. Fii pe faza că apare un X5 2018 full cu istoric service pe olx mâine că l-a lovit Dorian Popa pe al lui .

    00
  7. Am aflat si eu ca nu mai am baterie, iarna trecuta la 5 dimineata, in singura zi din an cand am vrut sa ajung la 6 la munca sa recuperez niste ore.
    M-a lasat brusc dupa 5 ani, seara totul OK, dimineata zero.
    (am masurat-o la munca, mai tinea 12 Ah din 40)

    Am mers cu autobuzul, am luat online de la Autokarma ca sunt langa mine, seara m-am dat jos din autobuz, am luat bateria in carca si am montat-o.
    (e de buzunar, 40 Ah)
    Am avut nevoie de cheie de 10, 13 si Torx cu prelungitor ca sa o desfac din suport. Plus ca era imbracata cu o ”haina” sa-i tina cald.

    00
  8. un bricolator adevărat își face cablurile singur

    00
  9. Revizii periodice la 15mii (nu 30 cu scrie producatorul).
    La ultima revizie bateria era la 55% capacitate.
    Schimbat imediat, fara parere de rau. Decat sa mor pe drumurile patriei, mai bine sa fiu prevazator din timp.
    Intre timp bateria veche, cu un invertor 220V, sta langa centrala si asteapta penele de curent de la iarna.

    00
  10. bateria auto daca s-a consumat la sub 70% din capacitate (gen…uitat lumina aprinsa) e gata, ai distrus-o. O incarci la loc, dar nu va mai tine mult si nu mai e in aceeasi parametri.

    00
    • eu am o baterie ce nevasta-mea a uitat-o o luna cu becu aprins si cand am venit avea 2volti.
      Incarcata corespunzator cu redresor din ala batranesc nu din ala de la lidl care sub 11.7v zice ca e maorta bateria si nu incarca deloc. simerge bien mersi de 1 an si ceva de atunci, si porneste undiesel…a si cand a rezolvat-o avea deja 3 ani

      00
    • Eu zic ca inginer ce am studiat tehnologia acumulatorilor. Eu am uitat farurile aprinse si s-a descarat de nu mai pornea (undeva la 11V). Si iarna abia pornea motorul (benzina si mic), avea tensiunea dupa cateva ore de la oprire 12.0. si vara urmatoare la 2-3 ore dupa ce opream motorul tensiunea scadea la 12.2, nu ramanea incarcata la 12.6..12.7 nici dupa sute de km de mers continuu. Asa am schimbat-o preventiv. Avea 5 ani, daca nu uitam farurile aprinse, facea lejer 7 ani.

      Sunt alea deep cycle ce suporta descarcarea pana la un 30-40% fara probleme.

      00
    • Am avut o patanie interesanta cu masina cea veche, un Seat Toledo din 2001. Cumva s-a rupt intinzatorul de la cureaua de accesorii si a trebuit desfacut destul de mult la motor pentru a-l inlocui, lucrare scumpa facuta de mantuiala la un service in Timisoara, in urma careia imi picura apa din blocul motor fix pe alternator. In seara in care am luat masina din service am si plecat spre casa de la tara, vreo 300 de km de mers. Dupa cam 100 de km s-a aprins martorul de baterie in bord, asa ca am tras intr-o benzinarie si dormit in masina pana dimineata, dupa care am plecat sa caut un service auto, cu toti consumatorii opriti. La primul service gasit nu aveau electrician, dar au pus un multimetru si au vazut ca alternatorul baga cam 15 V in baterie, pe care i-am coborat pana pe la 13 pornind tot ce puteam porni in masina… AC, dezaburire, faruri, avarii, muzica blana, mai si deschideam geamurile din cand in cand. Am mers asa, cu pomul de craciun, inca vreo 60 de km, fara sa imi dau seama ca alternatorul a murit complet intre timp si eu consumam din baterie (am oprit toti consumatorii dupa ce m-am prins, ba chiar incercam sa conduc cat mai preventiv pentru a nu fi nevoit sa apas pedala de frana, sa nu consume stopurile). De 3 ori am golit bateria pana am ajuns acasa, se golea pana cand incepea motorul sa horcaie din cauza ca murea pompa de motorina. Opream, cautam un redresor pe la oamenii din zona aia, o bagam o ora pe redresor si plecam iarasi. Au trecut 5 ani de atunci si bateria merge fara probleme, sta afara toata iarna, am mai reusit sa uit farurile aprinse in parcare de 2 ori si sa fie nevoie sa ii dau curent sa porneasca.
      Nu stiu ce marca e, nu scrie nimic pe ea si arata ca 6 cilindri lipiti unul de altul, pe doua randuri. Era pe masina cand am luat-o, in 2011.

      00
    • mi-am uitat faru aprins la forester. Dupa ce l-am umplut aparent nu are nimic.
      baterie noua: sub 3 ani

      00
  11. Deci apare podcast nou din clubul ionescian?!

    00
  12. Saptamana trecuta am schimbat bateria la masina. 2 ani a tinut.. Ceva midrange, plm.
    Inainte de aia aveam pe masina Varta, originala din fabrica.
    13 ani.

    00
  13. Varta 77mAh 440 silver dynamic de lei autokarma. Primit ramburs vreo 25 de lei pe bateria antica. Eu le schimb preventiv la 4 ani. M-am ars o data cu o baterie de 4 ani si cateva luni la saracia in praznic la miez de noapte si mi-a ajuns, de atunci le schimb la 4 ani. Nu merita efortul sa o mai tin 1-2 ani si sa risc.

    10
  14. Just FYI: pe o baterie de 80 Ah (e la kg) am primit la Remat 45 lei acum 2 ani. Deci, mai bine la Remat (daca ai posibilitatea) decat la comerciant.

    00
  15. apropo de lumina in habitaclul care nu se stine.
    Francezii si nemtii au fost capabili sa ia asta in considerare si sa-ti opreasca lumina odata ce incui usile.
    De ce japonezii nu-s in stare? am vazut asta la toyota, acum la subaru…e asa…de prost gust.

    00
    • Parca trebuia sa fie butonul respectiv in pozitia corecta(deschidere usa) si se stinge automat la inchidere…

      00
    • Am Mazda si se intampla asta. Cred ca daca o pun eu fortat pe on ramane asa, la asta te referi cumva?

      00
    • NOU
      #67

      Dupa cum spune si Justin, un pic de atentie si nu mai trebuia sa aberezi ca sa ai isi tu ceva de zis.
      Dar cred ca am detectat un VAG fanboy, asa ca let the games begin..

      00
    • @Dan 2: Da, daca lasi pe fortat on.

      Din utilizare proprie 307, 308, laguna, corsa din ce-mi amintesc (bmw, vag, mb – care oricum fac overengineering nu cred ca se pune problema) – daca ai aprins manual becul din habitaclu, apoi ai iesit din masina si ai incuiat-o (deci nu ai cheia in contact) – luminele se sting, nu raman aprinse ca la unele japoneze de le stiu.
      Ca idee la 307 am vazut cel mai fain mod de power management, unde te atentioneaza ca vei ramane fara baterie pentru o pornire ulterioara.

      Aia cu un pic de atentie si fanboyism…e asa…de 2lei.

      00
  16. Luai si eu un cablu de 4m, sa fie!

    00
  17. Eu aveam pe vremuri o hartiuta cu niste valori de tensiune la baterie (cu motorul oprit si pornit), masuram cu voltmetru acele valori si vedeam aproximativ daca bateria mai duce. Am pierdut insa hartiuta si am uitat valorile. Stie cineva cam in ce interval de voltaj trebuie sa fie o baterie si la ce valoare ar cam trebui schimbata ? Multumesc (blogul lui Zoso e sus in Google si deci informatia ar ajuta multi ne-stiutori ca mine care cauta asa ceva… )

    00
    • Nu știu pentru bateriile de start-stop, dar pentru ăstea normale: in jur de 12 volți când nu încarcă, 14-14.8 volți când bagă alternatorul. La încărcare mai are mici fluctuații.

      00
    • 12.8 incarcata full-11.8 descarcata cu motoru oprit
      cu motoru pornit 13.8, 14… something…

      00
    • 12.8 incarcata 100%. Incarcata ar trebui sa aiba 12.5…12.8 sa fie ok. Mai variaza cu temperatura, iarna o sa fie pe la 12.5…12.4.
      Tensiunea de incarcare a alternatorului de la 13.5 (considerata si tensiunea de mentinere, asa au Dacia si renault). La alte marci sta undeva la 13.8..14V. Maxim sa fie 14.4V.

      00
    • Daca vara, dupa ce ai mers mai mult si la cateva ore de la oprire scade de la 12.8 la 12.2…12.3 nu o sa mai duca mult….urmatoarea iarna o sa porneasca greu. Asta ar fi un idnicator bun ca e pe duca

      00
  18. NOU
    #75

    Poti sa iti iei ceva de genul asta

    https://www.amazon.com/T8/dp/B085HCWD8T/ref=sr_1_24?crid=2N77E4VSXSRMC&dchild=1&keywords=battery+jump+starter&qid=1595837285&sprefix=battery+jump%2Caps%2C345&sr=8-24

    Dar daca il flosesti o data la cativa ani, s-ar putea sa-l gasesti descarcat. In cel mai rau caz, e bun incarci telefoanele la tot cartierul

    00
  19. Am folosit pana acum numai baterii de la Rombat. Sunt unul din cei mai mari producatori europeni si fac baterii pentru o gramada de brand-uri. Mai sunt ceva fabrici in Bulgaria si Turcia. Sa nu credeti ca Varta e facuta in Germania – nu-si mai polueaza aia tara, daca sunt alti „prosti”… In fine, nici o baterie nu m-a tinut mai putin de 7-8 ani, dar am luat din gama de calitate superioara si cu foarte putin mai mare decat cere in specificatii fabricantul masinii. Daca e prea mare nu o poate incarca masina, daca e prea mica, nu tine curent suficient sau este exploatata in regim fortat.

    00
    • Varta silver (teoretic peste medie): in a doua iarna am inceput sa am probleme cu ea. Fiind convins ca masina e de vina (deh, Varta silver de un an, cum sa nu fie buna?), am umblat sa testez masina la mai multe service-uri, unde am dat de tot felul de natangi, care mi-au recomandat chestii care se bateau cap in cap (teoretic nu erau pb la masina, daaar….”ar fi bine sa curatati alternatorul”, „sa schimbati casetofonul masinii (cel original) ca pare ca suge curent cand masina e oprita”(chestie total eroanta, aflata la alt service: „pierderea” de curent inceta in monetul in care masina isi dadea „shut-down”, la 5-10 minute dupa ce o incuiai) Cand a inceput a 3-a iarna, minunata Varta a lesinat de tot si am trecut pe Exide. Ce sa vezi: au trecut deja 3 ierni si am si uitat ca am baterie la masina. Deci, poti s-o iei in freza si cu producatori consacrati. Cum ti-e norocul.

      00
  20. Adică becul ăla de interior ți-a omorât bateria?
    La Subaru nu are ca la alte mașini, dacă încui mașina la vreo câteva minute taie toate becurile înafara de poziție chiar dacă le-ai lăsat deschise?
    Eu la mașina veche am făcut un upgrade to Mai să evit situația asta, înlocuit toate becurile interioare pe filament cu echivalent led, la fel și pozițiile și ce se mai putea fără să devii ilegal, adică lumini număr, un bec de frână, lumini marșarier.
    Economia de energie e fantastică, un bec normal de interior are 5W, un led echivalent cred că are maxim 1W poate chiar mai puțin.
    Bineînțeles unele mașini mai noi măsoară consumul și dau erori în bord, în acest caz trebuie puse ceva rezistențe pe leduri și n-ai făcut nimic.

    00
    • e ilegal pt pozitii, frane, semnalizare,reverse . pe ledurile care is drop in pt becuri cu filament scrie pe ambalaj (ce-i drept doar la alea de firma care se respecta gen philips, osram, etc)

      00
    • NOU
      #80

      As vrea sa le iau toate neamurile in plua celor care isi pun lumini neomologate pe cotete.
      Pot sa incep cu tine Bogdan ?

      00
  21. S-ar putea sa ai o surpriza placuta cu start-and-stop dupa ce schimbi bateria. La XV ul meu am crezut ca nu functioneaza initial. A inceput sa mearga dupa ce am schimbat bateria.

    00
  22. Am pățit anul trecut, nu îmi mai pornea mașina, am fost și am schimbat bateria originală(avea 9 ani) cu o Varta Silver. Ca să îmi dea garanția pe ea a trebuit să plătesc extra exact cât era reducerea primită pentru bateria veche. Procesul de acordare a garanției a presupus o verificare a sistemului electric, ocazie cu care am aflat că problema era de fapt alternatorul și bateria veche nu se mai încărca. Așadar am reparat și alternatorul, am primit garanția pe baterie și per total toată distracția m-a costat aproape 1000 lei. Probabil nu o să pot să revin cu un update peste 5 ani că am de gând să schimb fordul focus mai repede de atât.

    00
  23. NOU
    #85

    Baterie auto Moll M3 plus K2 75Ah 83075 a picat dupa acum o saptamana dupa 8 ani suzuki sx4 motor 1,6 benzina an 2007.

    00
  24. In aprile am schimbat acumulatorul original de pe mitshubishi 1.6 benzina, a tinut fix 11 ani si 11 luni, ceva made in Japan, cu intretinere, completam la doi ani apa distilata. De cinci ani imi tot spuneau la revizii ca e slabit si ar trebui schimbat. Am luat Banner 62 ah 450 lei cu patru ani garantie cu conditia unei verificari gratuite anuale,la vanzator, de preferat toamna.

    00
  25. Nu stiu daca a zis cineva dar, mergi cu consumatorii opriti doar in cazul in care alternatorul este mort. Daca nu este mort nu iti consuma nimic din baterie, ca bateria doar porneste masina si cam atat.

    00
  26. Pe o baterie uzată primești între 50 și 150 lei la un centru de reciclare (în funcție de greutate) . Nu mai puneți botul la ăștia ca fac reducere de 20 lei dacă lași bateria veche.

    00
  27. Apropo,ca vad ca aparent nu stie nimeni acest aspect.
    Daca ai o baterie lesinata si vrei sa o incarci in mers,trebuie sa PORNESTI cam toti consumatorii posibili pentru ca tensiunea de incarcare sa creasca.
    Vad ca majorotatea oamenilor cred ca trebuie sa opresti tot „ca sa se duca curentul in baterie”

    00
    • da, așa știam și eu, trebuie să oprești tot, să se ducă curentul in baterie.

    • Nu ai avea de ce sa pornesti consumatorii. Mai mult incurca alternatorul dar in teorie un alternator ar trebui sa iti furnizeze ~100Ah+(in cazul meu 140, altii poate il au mai mic), tu daca pornesti consumatorii in loc sa iti incarce 100Ah poate iti incarca doar 30Ah. Poate la cele vechi dar cel putini la masinile de dupa 2000 alternatorul nu incarca permanent ci incarca cum are are nevoie in functie de cum ii dicteaza regulatorul de tensiune. La mine de exemplu incarca intre 13.5 si 14.2 in functie de necesitate, deh, baterie noua.

      00
    • din cate stiu, puterea generata de alternator e direct proportionala cu tensiunea si curentul.
      puterea fiind constanta, prin cresterea curentului ar scadea tensiunea – deci as zice ca ajuta scaderea consumului pe cat posibil ( oprit AC, lumini, etc.)

      ideal acumulatorul stiu ca ar trebui incarcat dupa niste curbe de curent/tensiune – habar nu am daca masinile fac asta ( cred ca e putin probabil). asadar in situatia ideala ar fi bine data jos bateria si pusa cateva ore pe redresor cu program de incarcare.
      am gasit aici curbele de incarcare in 3 etape:
      https://www.gme.cz/data/attachments/orn.751-701.1.pdf

      00
    • explicatia pe care am dat-o mai sus,mi-a fost data de catre un electronist ,baiat cu facultate si toate cele in domeniu.acum voi stiti mai bine.

      00
    • de cand ‘asa mi-a zis un baiat cu facultate si toate cele in domeniu’ tine loc de argument?

      nu contest ca ar putea fi o adevarata afirmatia dpdv tehnic – dar este greu de combatut din moment ce argumentele sunt inlocuite de aceasta justificare.

      PS: si eu sunt baiat cu facultate, dar fara toate cele :D

      00
    • @robert nu toti inginerii se pricep pe bune. Cu cit ai mai multi consumatori, cu atit soliciti mai mult bobinajul alternatorului, care in principiu are un regulator electronic de tensiune ce incarca bateria pina la 14,4 volti chiar daca variaza turatia.

      00
    • @Robert3 Majoritatea masinilor au un BSM (battery management system) care verifica permanent curentul, voltajul si SoC (state of charge) al bateriei si trimite mesaje pe CAN BUS la diferite componente ale acesteia. Alternatorul are un regulator de tensiune care stie sa comunice/primeasca instructiuni de la BSM. BSM-ul transmite alternatorului ce voltaj sa produca. In schimb curentul (amperii) produs de alternator variaza in functie de turatia motorului si consumatori (inclusiv baterie). Daca bateria este foarte descarcata, dar totodata si foarte imbatranita, avand o rezistenta interna crescuta, atunci aceasta nu va putea fi incarcata la parametrii normali. Daca bateria este relativ noua, aceasta va putea fi incarcata mai rapid (poate „absorbi” mai mult curent intr-un timp mai scurt). Tensiunea aia de incarcare poate sa creasca daca tu pornesti toti consumatorii, intradevar, pt. ca va exista o nevoie de putere mai mare plus un voltage drop dar in final acea tensiune este controlata tot de BSM sau de „Onboard power supply control unit”, sisteme care monitorizeaza incarcarea bateriei si consumul de curent fara sa fie nevoie de interventia utilizatorului.

      Ce as putea sa recomand pt. o incarcare mai rapida, este mersul sportiv sau mersul la 2500 rpm. Majoritatea alternatoarelor pot produce curentul maxim la 2000-2500 de rotatii pe minut (turatia motorului) dar pt. o incarcare rapida este nevoie si de o baterie capabila sa preia acel curent.

      00
  28. Offtopic: Ce odorizant de masina imi recomandati pentru o persoana care fumeaza foarte mult in ea? Am incercat gama Areon si altele asemanatoare ca pret, dar mirosul persista.

    00
  29. Recomand parfumul de nu mai fuma in masina!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube