Se dă şpagă pentru trecerea ITPului?

carMi-au zis-o trei oameni deja şi încep să cred că e adevărat. Deci oamenii dau şpagă pentru a trece Inspecţia Tehnică Periodică la maşină. Aparent, inspectorul se face că găseşte probleme la maşină şi cere subtil să fie mituit.

Am trecut prin două inspecţii până acum. Singura problemă a fost că aveam trusa sanitară expirată şi mi-a recomandat să îmi cumpăr alta. Atât. Asta pentru că maşina are inspecţiile periodice făcute şi e perfectă din punct de vedere tehnic.

Dai şpagă când eşti cu musca pe căciulă. Când nu vrei să îţi pui maşina la punct. Când nu vrei să porţi centura sau să ai cauciucuri corecte. Când nu vrei să aprinzi luminile pe DN. Nu dai şpagă când eşti stăpân şi sigur pe maşina ta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

43 comentarii

  1. Las ca a mea avea doar 7500 km in doi ani, ca o tinusem in garaj, n’o luasem la faculta, apropae noua, totul era in regula, nici nu se rodase bine motoru’, si parca il aud p’ala d acolo cum zice: va costa 60 de lei da puteti sa-mi dati 100:)) Bine prietene iti dau, am scos masina, si cand m-am dus la casa i-lam lasat fix 60 de lei. A facut ala o moaca, mai sa sara cu ciocanu pe masina

    10
  2. eu cand am vrut sa inscriu masina, la piatra neamt, i-au zis celui cu care am duso pe platforma ca daca nu pun ceva la parasolar plec acasa si cu 1 luna inainte trecuse inspectia tehnica in spania fara nici o problema. cazul in care eu eram cu musca pe caciula se exclude, ramane doar faptul ca ei au vrut spaga.

    00
  3. NOU
    #3

    tata da in fiecare an spaga sa ia itp-u la daciuta lui din 97 cu motor din 86 :)) .cam 1milion da spaga si asta in fiecare an de vreo 10 ani

    00
  4. Hai, bre… Era nevoie de trei oameni ca să începi să crezi că la ITP se dă şi se primeşte şpagă cu trei mâini? Unii (cei mai mulţi) ies mai ieftin cu o şpagă plasată acolo decât cu remedierea problemelor la maşină.

    00
  5. Pentru ca niste boi au considerat ca asa trebuie, motoarele diesel se tureaza la turatie maxima (pana intra limitarea electronica sau mecanica) timp de cateva secunde bune. Daca se intampla ceva la motor, nu e de vina inspectorul care face ITP-ul.

    Eh, sunt unii care dau spaga numai ca sa scape de chestia asta.

    Cei inconstienti sunt aia cu probleme la directie si sistemul de franare si dau spaga sa treaca.

    00
  6. Oh da … oooooh da! :-)

    Bine, acum depinde si unde faci ITP-ul. Am avut Logan, si de obicei am facut ITP-ul la service autorizate Dacia unde imi faceam si reviziile. Fiind client, de obicei ma cam lasau in pace – dura toata povestea maxim 30 minute.

    Dar:
    – am avut o supernova acum 1ooo de ani si am facut ITP-ul la un service „dintre blocuri” recomandat de cineva cum ca merge ca uns. Naiv fiind, am zis ca ok, sa incerc – era primul. De nu mi-a gasit ala la ‘scame’, de-am zis ca mai bine arunc masina decat sa ma mai sun in ea (a zis ca becul de pe stanga de la faza scurta bate un pic in stanga ;-) ) … dupa 5oo.ooo, a iesit perfect tichetul ala de la noxe.
    – Am schimbat Loganul si mi-am luat o alta masina noua. Din reflex, dat fiind faptul ca service-ul Dacia era la 3 minute de mine, am zis ca sa merg acolo si sa fac ITP-ul. A puricat masina de nu-mi venea sa cred … ma crezi c-a masurat santurile din anvelope cu sublerul?? La fiecare ITP am fost de fata si nu au facut chestia asta. Evident ca n-au gasit nimic, dar m-a amuzat faza.
    – in Romania, orice are un pret. Stiu pe cineva care s-a scos cu ITP-ul facut fara ca nici macar sa stie unde e service-ul …

    00
  7. Iti zic eu una si mai buna. Daca ai Dacie 1310, poate sa fie si impecabila, nu poti sa treci ITP fara spaga. Cunosc pe cineva care este colectionar, si are Dacia 1310 cu numarul 3 (fabricata), si o tine de colectie si fun ocazional. Masina are cam 15.000KM. Si nu a luat ITP-ul =))

    00
  8. @ vasile constatin
    ITP-ul este valabil 2 ani…poate vrea Constantin Senior sa fie mai sigur pe masina sa..:)

    00
  9. Din fericire putinele masini pe care le-am avut le-am luat cu starea tehnica facuta si le vindeam pana sa expire, deci din proprie experienta nu comentez. Ai mei in schimb cotizeaza de fiecare data la ITP pentru ca au un microbuz de marfa iar aia presupun ca merg afacerile si au de unde da. E insa un orasel mic, comisioanele is pe masura, mai mult de 100 ron nu au dat pana acum.

    00
  10. Si cum e sa ai dacia noava GTI 1.6 si sa-ti zica ca „da pre mult oxigen”? Replica a fost scurta deci „nu poluez” …ITP in RO e bascalie…daca te duci cu masina la 3 statii trei verdicte primesti toate subtil sugerand spaga. Cam ca si la medic…

    00
  11. Se da spaga in prostie pentru asta…

    00
  12. Pai… intotdeauna s-a dat spaga la ITP. Eu personal n-am dat – nici pentru masina, nici pentru motor, dar am o prietena care are o berlina cu gauri in podea (literalmente – se stropeste pe picioare daca intra in vreo balta) si la fiecare 2 ani ia ITP-ul fara sa duca masina la service.

    00
  13. Nu stiu cum se ia ITP-ul fara sa duci masina la service, pentru ca insectorului ii trebuiesc fotografiile masinii respective cu ora si data. Apoi exista riscul sa fie blocati de cei de la RAR si, cand apar aia, de unde scot masina?

    00
  14. NOU
    #14

    :) Sper ca articolul asta e pentru SEO, pentru ca nu prea e o intrebare justificata in tara asta frumoasa

    La ITP exista povesti de la „ne-am urcat 3 baieti pe portbagaj si au tinut franele” pana la „cum bah? eu n-am luat niciodata itp-ul pe bune”.

    Nici nu te poti astepta la altceva, masinile stricate sunt la tot pasul: de la daciile care pufaie fara faruri la prima ora a diminetii pe DN-uri, pana la autocarele alea din 70 care te sufoca in masina.

    00
  15. @ubercool
    pt 50-75euro poti sa ai ITP-ul luat fara ca macar sa duci masina la servici.
    stiu ca acum 1-2 ani cineva din Satu Mare asa si-a luat ITP-ul..si mai erau si zvonuri ca multi ar face asta.

    Pe de alta parte, cand am fost cu masina firmei la ITP, au pozat, noxele au fost cam mari dar pt. ca masina nu a fost curatata. au zis ca merg la risc si ca in teorie trebuie turata masina la 5-6000 pt noxe reale. cea ce mi se pare stupid..presiunea expulzeaza astfel si noxele prinse pe teava de esapament.

    00
  16. Legat de itp una dintre cele mai stupide chestii e ca trebuie neaparat sa o faci in tara pe cand revizia poti sa o faci oriunde. Pentru asta la fiecare 2 ani bat mii de km pana la Arad (nemaivorbind de timp pierdut din zilele de concediu).

    00
  17. Inca se mai poate face treaba doar cu actele fara sa prezinti masina.
    Eu il fac pe bune, pentru ca asa mai aflu chestii legate de masina. Bine, intr-un an un nene mi-a facut ITP-ul fara sa tureze motorul. Si fara atentii din partea mea. Am vrut sa-i dau la urma ceva si m-a amenintat ca ma da afara fara stampila. Dupa un an aflu ca nenea s-a pensionat la scurta vreme dupa ce am facut eu. Alti prieteni au avut parte de acelasi tratament. Ba la noxe, unuia i-a scos masina si a facut testul pe o alta masina :)) .
    Acum merg la orice cosmelie pe care scrie ITP si-l fac pe bune. Dupa 100k km inca nu simt nevoia sa dau spaga, ca iese oricum.

    00
  18. Eu m-am dus odata cu un Matiz din 2003 la un ITP de cartier (maaare greseala!!!) unde m-a picat legandu-se de noxe. Cand i-am cerut explicatii, s-a scos repede zicand ca trebuie sa respecte normele Euro 4 cand masinuta e CLAR Euro 2… La a doua verificare, totul a fost OK, chiar daca n-am schimbat nimic la masina…

    00
  19. Pe criza asta,mai conteaza daca masina e noua sau nu,dai bani treci,ai relati treci,nu ai bani,nu ai relati,mai revii,asta e deviza lor.

    00
  20. E suficient sa te uiti in stanga si dreapta, sa vezi ce masini sunt in trafic. Foarte multe rable, care nu ar putea trece ITP-ul fara spaga. In urma cu cativa ani am experimentat si eu varianta cu talonu + banu = verificare. Am dat actele intr-o zi, si a doua zi era stampila pusa. Masina nu am miscat-o din parcare. Era o masina de firma, si n-ar fii trecut niciodata inspectia pe bune.
    Poate se gandeste cineva sa introduca coplata si la ITP, in speranta ca scapa de spaga :))

    00
  21. NOU
    #21

    Da, din experienta mea se da spaga pentru chestiunile care nu tin de siguranta.

    De exemplu: cu o spaga mica iese usor din cadru pragul cu rugina, trece folia de geam neomologata, mai trece trusa medicala lipsa/expirata… din astea.

    Mai trec si masinile vechi cu noxe peste limite (se foloseste un test anterior care a iesit bine).

    Mai trec si diesel-urile care pentru testul de noxe trebuie turate in gol cu pedala la fund nu stiu cate secunde (daca e batran motorul risti sa-ti sara supapele).

    NU trec insa, din experienta mea, masinile cu problema la sistemul de franare, la sistemul de directie sau la lumini.

    In concluzie, e un domeniu in care spaga se ia cu bun simt. Ce frumos suna, nu? :)

    00
  22. Mai rau este asa:
    https://www.bogdanturcanu.ro/merge-si-asa/
    Nu ti se spun la timp problemele.

    00
  23. @bogdanu – ei bine, ideea e ca masina nu trebuie sa aibe urme de defectiuni pe ea. asa ca aratatul cu degetul la altul, nu tine.

    00
  24. N-am avut prilejul pana acuma sa fac vreun ITP, dar cred ca depinde de masina si de om. Daca masina arata bine si omul e bazat, nu da spaga. Eu cand mi-am schimbat bateria si am fost la un service sa mi-o verifice, s-a uitat ala la masina si a zis „pai mai are rost sa verific”? Mi-a semnat garantia si am plecat.

    00
  25. @bogdanu–am si eu o masina, are farurile sparte,dar nu o folosesc noaptea.Nu m-au trecut…

    00
  26. @Alin … Dar daca nu ai suficiente i-uri prin cuvinte si cunostinte de limba romana treci?

    Anyway … pe mine nu ma lasau sa trec pentru ca aveam un proiector spart la masina. Desi peste 50% dintre masini nici nu au proiectoare eu nu puteam sa merg cu masina pe strazi pentru ca unul dintre proiectoarele pe care nu le aprind niciodata era spart.

    Intre timp, toti talibanii umbla cu toate rablele inmatriculate in BG.

    00
  27. Eu mi-am gasit ITP in Titu, Dambovita, 50km de Bucuresti. 70 de lei, foarte corect, o verifica in limitele legale si nimic mai mult. Ultima data m-am dus cu Loganul maica-mii care are farul stanga putin dereglat din cauza unei lovituri (se vede, dar nu e deranjant pentru ceilalti; o spune unul care ii injura pe toti cei cu farurile aiurea) si nu mi-a zis absolut nimic.

    00
  28. Inspectie ITP candva, prin 2007-2008. Masina avea, din fabrica, cauciucuri 265/55/R20. Din nefericire atunci nu gaseam pe la noi decat 255/60/R20 si tipul a spus ca nu sunt bune si e chestie pentru care pici ITP-ul. L-am rugat frumos sa imi refuze ITP-ul daca asta trebuie (mai ales avand in vedere cati merg cu jante de 20 pe masini care aveau din fabrica, si au si in talon, trecute jante de 17) si m-a ‘trecut’ cu scarba.

    Ah da, si cat am stat acolo au venit 3 cu dacii coapte si texte gen ‘poate iesiti sa o vedeti putin, e buna masina da’ e usor sifonata si nu arata foarte bine’. Evident, domnul mecanic iesea, venea cu banii si punea stampila pe certificat, fara macar ca masina sa intre la inspectie.

    00
  29. Dap, se da spaga pentru a trece rabla fara probleme prin teste! Prefera sa dea 1 mil, maxim 2, si trece mai departe. Motiv pt care baietii de la ITP, s-au invatat si daca ai parbrizu` putin ciobit, sau stopul crapat, nu-ti dau ITP-ul, decat daca ii dai bani, chiar daca masina functioneaza perfect.
    E drept, daca parbrizul e ciobit, trebuie schimbat, la fel si cu stopu`, dar nu cred ca e vital. Masina, nu e lovita, functioneaza perfect si el cere bani… Sau, se mai da spaga, pentru a nu sta 1000 de ore dupa cretini. Daca vede ca nu ii lasi 10-20 de lei, plimba niste hartii si tu stai ca prostu` si astepti, desi masina a iesit bine la test, testul s-a terminat etc…

    00
  30. Mai e o chestie mult mai grava: se mai da spaga ca sa nu ti-o tureze la normele lor. Stii ca la inceput te pun sa semnezi o hartie, unde spune si ca sunt absolviti de vina daca motorul iti explodeaza la turarea maxima din lista lor. Si s-a intamplat de destule ori chestia asta, mai ales la masini mai vechi. Nu vrei, pentru basinile lor eco din cap, sa pleci cu masina pe rampa direct la fier vechi.

    00
  31. @zoso ești un caz fericit în care ți s-a recomandat să schimbi trusa medicală. Pe mine m-a picat ITP-ul pentru acea trusă medicală, având mașină nouă cu vârsta de 2 ani. Nu am vrut să-i dau șpagă (pentru că nu-mi place acest obicei), m-am dus am cumpărat trusa de la supermarket (30 lei), am mai dat 10 lei pt „reevaluare” și în cele din urmă am trecut..

    Oricum interesant următorul aspect:

    Trusa medicală la Logan are perioada de valabilitate de 1 an și 8 luni. Deci, la un ITP făcut la 2 ani, trusa va fi mereu expirată. La supermarket am găsit o trusă nemțească cu valabilitate de 10 ani.
    Ai zice că e o înțelegere între DACIA și inspectorii ITP.

    Ideea e că numai meseria de inspector sugerează posibilitatea de a fi necesară o șpagă, în orice domeniu: financiar, auto, alimentar, etc. (în România cel puțin, afară nu știu)

    00
  32. Are dreptate Zoso, daca stii ca e harb masina, dai spaga. Eu am facut ITP-ul la un service de cartier autorizat RAR si nu am dat nimic, nu mi s-a batut a propos-ul, i-am lasat eu 5 lei lu nenea pt efort. Masina avea 2 ani jumate si 45.000 de km si mi-a si spus ca nu prea tine frana de mana pe stanga spate dar e in limitele acceptate.

    00
  33. Eu am dat 100 de lei spaga pentru ca aveam un cauciuc de alta dimensiune (balon mai mare, facusem o pana si luasem un sh de la vulcanizare).

    00
  34. si taicameu dadea, dar pentru chestii minore, masina functiona bine, doar mici ghitchuri. Asta cu turatul motorului o stiam si eu si e foarte daunatoare pentru dieseluri, mai ales daca au o anumita varsta, cred ca de aia toti prefera sa dea cateva zeci de lei ca sa-i lasa in pace.

    Aia cu valabilitatea trusei e cam de kkt, continutul ei e gandit a tina cativa ani buni de zile, iar daca ar fi luate individual nu cred ca expira ceva de acolo, dar trebuie schimbate si alea nu-i asa? Doar nu cumperi o trusa sa o tii 10 ani

    00
  35. Asta cu spaga la ITP e veche de cand lumea. Cand aveam 18 ani, facusem un hobby din a aduce masini din DE. Le alegeam, grupam si aduceam. Lucram doar cu masini frumoase, gen RS4, C Classe (comandate si platite in avans de prieteni de familie, rude etc), si o faceam in primul rand pentru ca nebun fiind dupa masini, vroiam sa le conduc (si banii erau foarte ok nu neg :P)

    Nu cred ca am avut vreuna care sa treaca ITP-ul pe bune asta in conditiile in care masinile aveau maxim 20.000Km. Daca trecea pe bune, si nu ii gaseau nimic, veneau cu o scuza de genul, se aprinde un bec in teste, sau nu se intelege ceva clar din talon / actele scrise in germana. Ca medie, cereau 15-20 USD/masina.

    00
  36. O alta chestie care nu mi se pare normala tine de faptul ca nu ti se permite sa stai langa masina. Daca ai un Logan, nu e o problema asa de mare, dar daca te duci la ITP cu un 645i, exista posibilitatea sa iti schimbe/subtilizeze ceva.

    00
  37. @Emil – in 10 ITP-uri cate am facut pana acum, nu mi s-a intamplat sa ma ‘dea afara’ niciodata. Intotdeauna am stat langa masina – exceptie fac doar cazurile in care nu am vrut eu sa stau acolo, ci in sala de asteptare.

    00
  38. @Email: In cazul asta nu e mai bine sa mergi la statia ITP de la reprezentanta? Majoritatea au. Nu inteleg de ce multi se incapataneaza (mai ales daca au masini mai noi) sa mearga la tot felul de statii/serviceuri dubioase.

    00
  39. Eu am dat spaga (si voi mai da in continuare) pt a nu imi tura motorul diesel la maxim, dupa cum cere legislatia noastra (de kkt). Masina are 2 ani vechime si cu toate astea mi-a verificat restul (frane, directie, etc). Mi se pare o porcarie sa forjezi motorul in gol.. si sa mai si semnez ca sunt de acord. Pana cand se schimba legislatia sau imi iau o masina electrica, voi continua sa dau spaga :)

    00
  40. ce-mi place volga aia din poza!

    00
  41. Acum e cam obligatoriu sa te duci cu masina la ei sa iti iei ITP-ul ca au trecut pe online, dau drumul la o aplicatie cand au o masina in service iar cei de la arr pot bloca inspectia sa vina sa vada ce manarii se fac.
    Cel mai simplu , daca ai probleme la masina gen aripa indoita, bara zgariata , parbriz spart, cauciucuri varza, iti va da revenire – astfel nu il blocheaza – mai platesti 50 lei si te intorci seara dupa 6 cand nu mai au aia de la arr program , ti-o re-inspecteaza , face 2 poze si te trimite acasa.

    Unde am fost eu spaga se lasa pe birou in vazul lumii, ala nu avea nici un stres, toata lumea ii stia tariful.

    00
  42. Anu trecut merg cu Loganul din dotare sa-i fac itp-ul.La serviciu merg cu bicicleta,selgrosul e la 2 pasi de mine,deci masina o folosesc destul de rar.In vreo 3 ani facusem vreo 20 000 de km.
    Inainte sa ajung la itp, sor-mea fata prevazatoare imi spune sa-i las lu ala vreo 20-30 RON ca sa nu ma intoarca.Dar eu increzator ca masina e ok nu fac asta.Asa ca o pune pe standul ala,se urca la volan ciumpalacul si spune:”cam scartie scaunul”. Eu raman socat,pana mea am 2 m si aproape 100 de kg,”o fi scartaind” zic eu. El zice:”pai nu e bine, inseamna ca nu e bine fixat”. Ma uit la el,nu-mi venea sa cred,nu stiam daca sa rad sau sa-l pocnesc. Asa ca ma intoarce in service sa-mi fixeze scaunul,ceea ce ma costa in plus. Astia din service isi fac cruce cand aud povestea spun ca nu au ce sa-i faca,doar sa schimbe suruburile care-l fixeaza sau scaunul cu totul. Aleg suruburile. Ma intorc la ciumpalac,iar se urca la volan:”tot scartie,dar fie”,zice el. Asfel in loc sa dau spaga, m-am enervat,am pierdut vreo ora din viata si am dat si mai multi bani degeaba.Abia astept itp-ul de la anu.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube