Una scurta de duminică

Apropo de eficienta vaccinării. Cu plăcere, pentru conspiraționiști și anti-vaxxeri.

Israel, 27 ianuarie 2021

Nr. de infectări = 11.934; Nr. de morți = 92.

Israel, 17 aprilie 2021

Nr. de infectări = 0; Nr. de morți = 15, media pe ultimele 7 zile fiind de 6 morți pe zi.

Israel, 18 aprilie 2021: masca nu mai este obligatorie în exterior.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

82 comentarii

  1. UK, 27 ian – 25308 infectari si 1725 decese
    UK, 17 apr – 2206 infectari si 35 decese (media in ultimele 7 zile de 26/zi)

    Si sunt la sub 50% vaccinare, nu ca Israelul care e la 90%.

    • Israel are 52% fully vaccinated si 57% one dose.

      00
    • putem sa discutam pe cifre, daca vrei. Unii dau datele /toata populatia, altii pe /populatia care trebuie/va fi vaccinata.

      Trebuie scosi din ecuatie copiii (multi) si unii batrâni care nu vor fi vaccinati din cauza altor probleme de sanatate. Cumva, Israelul a ajuns la 90% din populatia care trebuie/poate fi vaccinata, chiar daca asta reprezinta doar 57% din locuitorii Israelului.

      Dar nu cred ca asta e important, aici, in cifrele pe care le-am dat eu mai sus.

    • Tu speak engleza not so bine!

      00
    • Si in UK sunt copii si batrani. Cred.

      00
    • Mie mi-a zis cineva ca nu sunt…

    • Am inteles. A daracu e pielea pe tine. Nu puteai sa zici 60% Israel si 20% UK sau cat e. Mi-ai stricat si duminica asta :))

      00
    • @Fluture, pt UK, ia în considerare și lockdown ul. Ultimul a ținut aproximativ 4 luni, timp in care s-a vaccinat la greu ( cu decalare considerabilă între cele două doze). Din ce știu și Israel a avut ceva lockdown-uri considerabile. Plus ambele granițe (aproape) închise.

      00
    • Marius, iau in considerare mai ales rezultatele vaccinarii. Ca ele sunt acum cele mai importante. Lockdown-urile au fost pentru a scadea presiunea pe sistemul spitalicesc, nu era neaparat o forma de a combate virusul. As spune chiar ca lockdown-ul este cumva contrar combaterii virusului, pentru ca impiedica oamenii sa se infecteze si sa devina imuni in mod direct. Dar e necesar ca sa limitam numarul de morti.

      De acum incolo conteaza cel mai mult rezultatele vaccinarii si mai putin ce si cum a fost facut inainte. Rezultatele vaccinarii sunt reale, vizibile, verificabile. E singurul lucru pe care-l putem face daca vrem sa revenim la ceva care sa semene cu viata de dinainte de martie 2020. Indiferent daca credem sau nu in vaccin, in teorii ale conspiratiei sau alte bazaconii. Acum, in acest moment, vaccinul e singura noastra sansa.

    • @Fluture, mă bucur că iei in considerare, cele două măsuri (lockdown și vaccinare masivă) au fost complementare aici. Altfel nexam aceste rezultate. Aia cu lockdown ul este cumva contrar combaterii virusului, a mai sustinut-o la început și bojo, pe urmă i-a trecut. În rest, da, pe viitor vaccinarea este o șansă uriașă
      Probabill vor mai urma câțiva ani de vaccinări.

      00
    • @fluture: da dar….

      00
  2. Eu sunt interesat de credibilitatea „mamaligei vartoase”, „nevasta lu’ ala de la ProTV”, precum si de credibilitatea celoralti, miilor, sutelor de mii, milioanelor de „stiu eu mai bine” dupa ce se va termina cu virusul asta.
    A trecut un an. La anul pe vremea asta, adica la doi ani de la aceasta pandemie, cum va sta situatia, si ce credibilitate vor avea cei sus amintiti?
    La fel, pariez. Vor fi la fel de credibili. Vor recomanda in continuare mamaliga vartoasa, la o populatie care nu va fi invatat nimic.

    00
    • Lumea, populatia, in cea mai mare parte, are o „calitate” incredibil de mare: uita repede. Marea masa va uita repede minciunile, prostiile, se va bucura de viata regasita, in ciuda prostiilor debitate de ei sau de guru pe care ii asculta. Si vor uita. Si guru vor gasi alte subiecte si vor continua.

    • Fluture, adevăr grăiești, dar tare deprimantă asta cu uitarea.

      00
  3. Nu stiti voi dar in Israel dupa vaccinare le da si o portie de mamaliga vartoasa cu pomana porcului, reteta fiind furata de la romani!

    00
  4. NOU
    #18

    Ziceti ba hahalerelor si de Rumania

    2.265 de cazuri noi
    160 de decese

    E bine in plm la 20 de milioane de godaci…

    00
    • Statisticile cazurilor noi in România sunt o gluma! Cu statisticile deceselor nu prea te poti juca, dar cu testarea si cifrele care rezulta e o gluma sinistra…

    • Statisticile din Romania sunt… orientative. La orice. E bine cand macar nimeresc trend-ul. Acum e descendent la infectari si ghici ce: toata lumea va da navala in magazine sa cumpere mancare pentru Paste. Ca doar sfintele sarbatori presupun multa mancare si multa bautura. Fara o campanie foarte buna, pe care nu are cine sa o faca, se va termina in curand masa critica de doritori de vaccinare si ne vom intoarce la mii de infectati si morti.

      00
    • Lara, am impresia, repet, impresia, ca realitatea va fi iar, un pic diferita de ceea ce credem noi.

      Cred ca atunci când televiziunile vor gasi si ele informatiile cu privire la Israel, UK etc si vor arata mai des poze cu oameni la terasa, in parcuri, fara masca, vor intelege si ai nostri conspirationisti/anti-vaxxeri ca singura solutie sa ajungem si noi acolo este vaccinarea. Iar cum vor fi vaccinuri disponibile peste tot, fara nebunia programarilor, Internet etc, la lasarea serii, fara sa spuna prietenilor conspirationisti, multi se vor duce si se vor vaccina :-)

    • marcel, și tu aștepți să scadă imobiliarele? :D

    • @Marcel 3 numere, toate greșite.
      La decese aș fi zis că nu avem cum să greșim. IRL juriul deliberează https://www.libertatea.ro/stiri/vlad-voiculescu-diferente-decese-covid-spitale-dsp-3506385

      00
  5. Coreea de Nord – 20 Iunie 2020
    Nr. de infectari = 0 ; Nr. de morti = 0

    Coreea de Nord – 18 Aprilie 2021
    Nr. de infectari = 0 ; Nr. de morti = 0

    Lumea se intreaba de ce?
    E simplu, nu au 5G.

    00
    • QED

      TREZITI-VA, OAMENI BUNI!

      00
    • Nu ai surse exacte. In Coreea de Nord situația e așa :
      -01.06.2020: 0 infectări
      -02.06.2020: 0 infectări, 10 morți
      -03.06.2020: 0 infectări, 14 morți
      -04.06.2020: 0 infectări, 50 morți
      ……….samd……..
      -18.06.2021: 0 infectări, 100 de morti.
      Covid nu exista la ei, din raportul legistului ieșind că moartea a fost provocată de toxiinfecție cu plumb.
      Una peste alta, după ce am făcut covid in toamna și după lupte seculare ce au durat o lună, am reușit azi sa îmi securizez o programare pe 26.04 la prima doza de Pfizer. Sa incerc rețeta traditionala dacica anticovid cu decoct de usturoi, coada șoricelului, brusture și untul pământului în cantități egale, sau sa merg să mă vaccinez?

      00
  6. Alea din poza sunt oua de rata mandarin?

    00
  7. Ar tb sa dea o masa gratis la cei ce se vaccineaza/mici/sarmale sa vezi ce se îngrămădesc …

    00
    • Poate o spui sub forma de gluma, dar cred ca ar putea fi o chestie buna si cu rata mare de succes. Vom vedea ce strategii va avea statul peste câteva saptamani.

    • Nici o gluma. Va avea cu siguranță succes la mare parte din oameni. Ar putea organiza chiar ceva gen festival in care sa se dea bon ptr masa. Daca nu utilizăm toate posibilitatile indiferent cat dr ciudat arata, o cam lungim cu vaccinarea nepermis de mult. Mai ales ca nr celor programați incepe sa scadă.
      Ar fi si timpul ca Citu sa nu o mai abureasca cu pasaportul ala si sa se foloseasca si de el masiv. Vrei la restaurant/concert/hotel/petreceri/transport cu avionul? Numai cu vaccin. Dar tb sa pui la dispoziție rapid vaccin. Chiar daca lungesti rapelul. Nu inteleg de ce nu se mișcă rapid cand vad soluții pe la altii.

      00
    • Pentru pasaportul ala asteapta un semnal de la UE, sa zica ei, sa para o decizie comuna, nu sa zica iar populatia „ca Cîtu ne-a obligat”…

      Am mai explicat de ce nu se misca rapid. Contrar aparentelor, niciun producator (except Astra Zeneca acum) nu-si tine promisiunile de livrare. Inca nu sunt vaccinuri suficiente, sunt obligati sa traga de timp. Dar in mai va fi plin, peste tot in UE.

    • In Germania, sunt landuri si case de sanatate care preiau costurile de transport cu taxiul la centrele de vaccinare. Pentru multi de la sat si transportul e o problema.
      Mai inchizi si un ochi cand ii iau taximetristii cu japca .. si ai rezolvat problema :)

      00
    • Ideea cu bonul/bonurile de masă contra vaccin mi se pare una bună!
      În funcție de profilul socio-cultural ar mai putea da fie o tigaie, fie o intrare în club.

      00
    • Fiecare om isi are pretul lui.
      Ieri era „botnita! Noi suntem Daci!!! vaccinul e moartea!! Bilgheiț!”, maine se vaccineaza pentru o portie de mici din Kaufland.

      00
  8. Eficiența întregului pachet de măsuri, nu a vaccinării exclusiv. Adică, spre exemplu, și eficienta testării masive, dacă tot ai dat date din Israel care testa +100 mii/zi la o populație de 9 milioane.

    00
  9. Boss da noi suntem romani.

    00
  10. Pentru țările respective nu este o surpriză, datele din procedurile de aprobare:
    https://en.wikipedia.org/wiki/COVID-19_vaccine#Efficacy

    00
  11. Nu poti avea rezultate concludente atunci cand modul de colectare, prelucrare si interpretare a datelor difera de la tara la alta, rezultatele astea nu-s ‘what you see is what u get’ si comparandu-le e pointless.

    00
    • Nu mai ai nevoie de nicio cifra când o tara ii lasa pe locuitorii ei sa umble fara masca in spatiile exterioare, pentru ca s-au vaccinat.

  12. Situația din Germania, aprilie 2021:
    Leichlingen, într-un azil de bătrâni 14 testați pozitiv (12 pacienți și 2 angajați) vaccinați complet.
    Remscheid, azil, 12 din 60 de pacienți testați pozitiv, complet vaccinați.
    Bochum, azil, 13 din 81 persoane testați pozitiv, 11 din ei vaccinați complet.
    Zirndorf, alt azil de bătrâni, 24 testați pozitiv din care 17 complet vaccinați.
    Deci???

    00
    • Iar vii, ma, conspirationistule? Vii cu o statistica pe 100 de oameni si vrei sa infirmi realitatea dintr-o tara cu 9.000.000 de oameni? Si vrei sa te mai luam si in serios cu ineptiile tale?

    • Dar cati morti? Ca aici e problema. Cati la ATI?

      00
    • Da, că Israelul a fost întotdeauna un exemplu de sinceritate și transparență.

      00
    • Evident, ai gasit tu ceva, altceva, repede, dupa cei 100 de centenari care nu raspund la vaccin. Hai, la gunoi.

    • Alle Infizierten haben nur wenige oder gar keine Symptome.
      Toți cei infectați au simptome puține sau deloc.

      Sie hätten keine Symptome oder nur leichte Erkältungsbeschwerden.
      Fie nu au avut nici un simptom fie doar simptome de răceală ușoară.

      Die anderen zwei Bewohner waren nicht geimpft und sind am Freitagmorgen gestorben
      Ceilalți doi afectați nu fuseseră vaccinați și au murit vineri dimineață.

      de aici:
      https://www1.wdr.de/nachrichten/themen/coronavirus/altenheim-leichlingen-corona-ausbruch-100.html

      Băi, asta nu mi se pare o știre rea. La azilele de bătrâni cam toți au comorbidități. Dacă din 60 de moși și babe cu un picior în groapă, mor doar ăia nevaccinați, eu zic că-i de bine pentru reputația vaccinului.

      00
    • Ce uiți sa menționezi e ca ala 13 din Bochum, fiind vaccinați, sunt asimptomatici sau cu simptome ușoare.

      La fel, ce uiți sa zici e ca, din păcate, Germania nu e un model demn de urmat când vine vorba de vaccinare. Când o sa ajungă la rata de vaccinare din UK/Israel, atunci poți sa revizitezi cifrele. Pana atunci suntem încă în mijlocul valului

      00
    • Mars ma de aici. Statisticianul pulii. Din cauza unor dobitoci ca tine ajungem sa murim de foame. Ca mintea ta nu poate concepe ca vorbim de excepții sau marje de eroare.

      Sorry zoso. Pana acum ma mulțumeam sa citesc, dar nu mai pot sta lejer pe margine și sa vad cum niște mamaligari vârtos împart ei adevărurile absolute.

      00
    • Stați mă un pic.
      Că nu înțeleg o chestie sau sunt eu idiot.
      Ăștia zic că vaccinul te protejează de formele grave, cu spitalizare, țeavă de aspirator pe gât sau de izoleta de brad.
      Nu spune că nu îl mai iei. Aoleu că din ăia vaccinați unii au făcut covid. Așa, și? Care e problema că au făcut? Din ăia care au făcut, câți au belit drâmba și au pardesiu forestier? Hai să ne uităm, să vedem clar despre ce e. Eu de-o lună de când sunt vaccinat cu prima doză de Opel Astra Zeneca am intrat în contact cu 3 cu covid, de care am aflat ieri că au. Deocamdată am gust, am miros, nu mi-a crescut o ureche in plus. Hai că putem.

      00
    • @fluture: Mă gândeam că e o discuție, dar la tine singura variantă e sau jicnirea sau ștergerea comentariilor. Procedezi exact ca orice alt deținător al adevărului absolut.

      00
    • Discutie? Ce discutie, ma, aberantule, când tu vii cu texte din alea? Am explicat de N ori: nu dau dreptul conspirationistilor sa-si spuna teoriile prin posturile mele. Aveti mâna libera de la Vali in alte posturi, treaba lui. La mine, NU!

      Nu e prima oara când te caci pe tine si vrei sa „discuti”. La fel cum nu e prima oara când iti spun ca e „jignire” si „nu „jicnire”.

      Eu nu sunt aici ca sa-ti refut tie ineptiile, desi tu pari a crede asta.

      Ce se intampla in UK si Israel e suficient de convingator, nu am nevoie de cacaturile tale pe 100 de oameni centenari in 4 aziluri de batrâni (lucru pe care ti l-au demontat altii, so far).

      Discutii sunt atunci când ai ceva sa spui la subiect, nu când vrei sa-ti expui, a N a oara, teoria conspiratiei tale.

    • Păi era la subiect, că de aia l-ai șters. 😂😂

      00
    • Daca era la subiect, trebuia sa incepi cu el, nu cu aberatiile din azilurile de batrâni. Na, pe viitor o sa stii, daca vrei discutie si nu Trash.

    • Ce am vrut să demonstrez e că vaccinul nu oferă 100% imunitate și nici nu previne 100% transmiterea virusului. La fel ca un sistem imunitar puternic. Nu sunt împotriva vaccinării celor din grupele de risc sau a celor care vor să se vaccineze.
      Mă deranjează însă direcția în care se îndreaptă societatea, cu vaccinarea obligatorie, masca la copii și interzicerea sau împiedicarea activităților de grup și în aer liber in special în perioada formării sistemului imunitar, obligativitatea aplicațiilor de tracking, pașaportul Covid, etc.

      00
    • Deci ai dat exemplul celor 100 de centenari ca sa demonstrezi ceva? Asa functioneaza demonstratiile in capul tau?

      Nimeni n-a promis NICIODATA „100% imunitate” si nici „100% preventia transmiterii”. Nimeni. Astea sunt argumente de conspirationisti, pur si simplu.
      Chiar si la argumente simple, vizibile, verificabile, cum sunt Israel si UK, tu ai reactionat cu un rahat in ventilator. Si acum ne spui despre ingrijorarea ta cu privire la „masca pentru copii”, la „obligativitatea…”. Cu talmes-balmes-ul asta in cap vrei tu sa discuti?

      Mergi in strada, lupta-te cu societatea, cu guvernul, cu obligativitatile, cu legile, cu cine vrei tu, e dreptul tau. Dar nu veni cu argumente penibile daca vrei, cu adevarat, sa discuti.

      PS. Am zeci de posturi in care spun, mai direct, mai voalat, ca nu sunt de acord cu directia in care o ia societatea, cum reactioneaza guvernele (din RO sau din UE), anarhism etc, dar niciodata n-as putea sa vin cu argumente de genul „am intrebat 100 de nemti din aziluri ce parere au despre…”

    • „PS. Am zeci de posturi in care spun, mai direct, mai voalat, ca nu sunt de acord cu directia in care o ia societatea, cum reactioneaza guvernele” – și dai Israelul ca exemplu pozitiv. 😂😂😂
      La cenzura manipularea și constrângerile din Israel, Rusia încă visează.

      00
    • Am dat exemplul Israel fix in contextul vaccinarii. Crezi ca poti intelege fraza asta scurta?

      Nu sunt de acord cu politica Israelului, nici interna, nici externa si cu atat mai putin cu politica privind palestienienii. Constructia mea de om nu-mi da voie sa fiu de acord cu felul in care Israelul intelege sa faca politica. Dar, aici, acum, in chestiunea vaccinului, rezultatele sunt vizibile, verificabile, reale. Putea sa fie Yemen in loc, Arabia Saudita, alte tari care sunt realmente dictaturi si cu a caror politica nu sunt de acord. Daca ar fi avut aceleasi rezultate cu vaccinarea (adica sa fie primele la vaccinat) le-as fi dat exemplu. Dar asta nu inseamna ca le-as fi validat politica sau ca as fi fost de acord cu regimurile de acolo. E vorba doar de cifre si fapte, reale, verificabile.

  13. Pai stai sa ne vezi pe noi, vaccinatii, peste vreo 5 ani. Cum vom muri toti de cancer, HIV. Nu are relevanta ca nu se moare de Covid. Romanii stiu ca vaccinul ne umple de boli, infertilitate si ca ne vor controla prin cip.

    00
    • Pleacă de-aici cu conspirațiile tale! Vrei să zici că vaccinurile au vreun efect real?

      Dacă erau bune primii care se vaccinau erau bogații, elitele, țările bogate, dezvoltate…wait…

      00
  14. Pentru cei vaccinati de aici, cate doze ati fi dispusi sa faceti? Ca deja se arunca ideea in presa ca va trebuie si a 3a doza. Anul asta.

    ATENTIE, editare Fluture: Asta e Matei, ramas steril de la vaccinul pe care nu-l va face. Ca sa stiti ca intrebarea lui nu e anodina, omul pregateste scuipati, cum a facut si in alte comentarii la posturile despre vaccin.

    00
    • Living rent free la fluture n cap lol

      00
    • daca e gratis , să curgă!

      00
    • Am două deja făcute și m-aș mai duce să fac oricâte ar fi nevoie, chiar și plătite, pentru a mă proteja. Și sper să prind tot asistenta cu mănuși portocalii (Săr’na doamnă!).

      00
    • De 1 lună tot citesc că se zvonește în presă asta cu 100 de vaccinuri, dar n-am văzut nicăieri un articol de presă doar oameni care zic că se zvonește în presă. Există undeva un exemplu?

      Și nu trompete rusești sau care-s finanțate să fie trompete, ci presă care trăiește din reclame nu din finanțări dubioase cu interese.

      00
    • Iti spune imediat Matei, ca el face parte dintr-un grup whatsapp de medici eminenti, epidemiologi, aia care i-au zis ca ramâne steril… Aia stiu care e treaba, aflam imediat. Va rog, niste sunete de trompete si tambur in fundal.

    • @fluture te rog lasă discriminarea – omul vine din Mercur unde anul are 88 de zile.

      00
  15. Pentru ca lumea isi face probleme ca la noi se vor vaccina 50%, stati fara griji, numarul celor care au trecut prin boala este infinit mai mare decat cel real. Multi din cei anti vaccin probabil au trecut deja prin boala, ca nici in masti nu prea cred. Cand 50% se vor vaccina eu zic ca vom sta mai bine ca Israelul la 50%.

    00
    • corect, si dupa ce trec prin covid se vor vaccina fara probleme, am avut si eu cativa negationisti prin lista, au trecut prin covid, au tropait primii la vaccinare :D acum ii injura pe ailalti negationisti, mai ales dupa ce le-a murit cate o ruda, doua dupa covid

      00
  16. Mi se pare ca sunteti optimisti in cazul romaniei: la ritmul de vaccinare de zilele astea, in 10 zile se epuizeaza lista de asteptare si apoi gata. In jurul meu toti care doreau sa se vaccineze ne-am vaccinat. Restul nu vor. Mi se pare SF sa credem ca ajungem la 50-60% vaccinati. Ceea ce mi se pare nasol rau

    00
    • Am incredere ca UE (dar si guvernul României) vor gasi o modalitate sa-i convinga pe oameni sa se vaccineze.

      In ciuda procentelor mari de anti-vaxxeri sau conspirationisti (valabile si in alte tari, Franta spre exemplu, nu numai in România), sa nu uitam ca guvernele UE au reusit sa ne tina in case sau in jurul lor timp de mai bine de un an. Sigur, cu somaj partial, cu ajutoare, dar nu toti oamenii au fost ajutati si chiar si asa, au stat cuminti cum li s-a spus. Deci cred ca UE va avea cuvintele (si coercitia) prin care sa-i convinga pe oameni sa se vaccineze. Ca e pasaportul de vaccinare, ca-ti suspenda somajul daca nu te vaccinezi, ca X, ca orice, tot vor gasi solutii, chiar si cu proteste masive. Lumea e deja obosita, plictisita, chiar si cei mai inversunati vor intelege ca trebuie sa se vaccineze ca sa putem sa ne asezam iar la masa in restaurante sau sa dam masca jos…

    • Tu ai vreodata dubii sau indoieli? Sau esti de-ala?

      00
    • Am dubii cu privire la capacitatea ta de intelegere. Si ma indoiesc ca vei intelege ce am scris.

    • @maxp: E simplă metoda.
      Se anunță la TV că in 2 luni se opresc vaccinările moka, urmând să se facă doar la cerere, pe bani.
      Să vezi atunci cum crește procentul.

      00
  17. Ah, campionatul național de box cu aerul a început.

  18. Adica or sa traiasca sa raspunda in fata ICC?

    00
  19. Firma mare din Romania, (cateva mii de angajati), imprastiati prin toata tara, preponderent în urban, personal intre 21 si 65 de ani, 22% rata de imbolnavire.
    Rata de vaccinare peste 50%, pana in 20 de imbolnaviri dupa vaccin, doar 2 cazuri au necesitat spitalizare.
    Deci, in Romania, imunizarea naturala este peste 20%, restul trebuie sa il faca guvernul prin campania de vaccinare.

    00
  20. Daca nu prindeti locuri la vaccin, bagati-va la o circumcizie, poate ajuta…

    00
  21. Da ma, dar evreii au făcut cu vaccin d-ala bin, nu ca in România cu d-ala cu 5gheu

    ce,nu știai?

    00
  22. Stii care toata tampenia in Romania ? Esti vaccinat full 2 doze am jumate de an indata si la fel nu am voie la sauna piscina etc doar camere rezervare.
    Adica mortii lor de hotelieri ma obligi sa dau si 300 de ron pe o camera pentru 2 ore de piscina si 15 min de sauna.
    Jeguri

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube