Pe scurt, despre războiul Facebok cu producătorii de știri

De câteva zile e o mică vânzoleală pe net pe tema războiului unor site-uri de știri cu Google și Facebook, în Australia și Franța. Pe scurt, site-urile vor să fie plătite, pentru că nu fac bani din reclamele pe care le afișează pe site-uri, iar Google și Facebook fac bani de rup. Nu mă deranjez să citesc articolele pe tema asta, sunt pierdere de timp.

Dar vă îndemn să faceți ceva simplu, ca să vă dați seama cum se va termina războiul ăsta: uitați-vă în feedul de Facebook și eliminați de acolo știrile și linkurile. Dacă nu ar mai exista așa ceva, am petrece doar 10% din timpul pe care îl petrecem de obicei pe platforma asta. Am parcurge repede ce au mai făcut prietenii noștri și gata. Ceea ce înseamnă mai puține reclame, deci mai puțini bani pentru platformă.

Simplu. De aia Facebook o să plătească. Și normal că nu vrea, cine ar vrea să dea o parte din profit fraierilor care produc conținut (și, deci, bani) pentru ei? Platforma fără conținut pe ea e zero virgulă cinci.

Asta e tot. V-am explicat în 3 paragrafe ce vă vor explica specialiștii social media în ore de vorbit aiurea pe toate platformele, Clubhouse included. Și multe podcasturi.

social-media-facebook-twitter-instagram

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

40 comentarii

  1. NOU
    #1

    Razboiul e destul de mare intre Giganti.
    Apple cu noul update pt iOS, NU va mai trimite datele de urmarire si targetare catre Zuck ci le va pastra ea.
    So, sunt interese mari la mijloc :)

    00
  2. uitați-vă în feedul de Facebook și eliminați de acolo știrile și linkurile

    Le-a eliminat Facebook de mult pe a celor care nu platesc Boost post … eu am eliminat pitiponceala, din motive personale, si am ramas cu meme-urile si cu postari ratacite din diverse grupuri care si alea dispar la un moment dat de tot. Mai apare ocazional câte o stire de la o pagina mai mica si mai obscuta care probabil a bagat niste bani la FB …

    FB trebuia de mult sa gaseasca o metoda de a monetiza continutul si sa plateasca producatorii de continut dar face fix invers: îti foloseste continutul si iti mai cere si bani sa-l promovezi

    00
    • Cum ai reusit? Am incercat asta, am dat unfollow la tot (stiri, branduri, actori, efectiv tot), e drept ca am mai ramas in diverse grupuri relativ apropiate de interesele mele (5-6) dar eram mereu bombardat cu propuneri de frienz, suggested (read: sponsored) contend si alte cacaturi d’astea.

      00
    • Eliminatul pitziponcelei a durat ceva, vreo 2 saptamâni de unfollow … restul pur si simplu le ignor … ah, si nici nu am aplicatia, am dat deny la orice e tracking, accesez varianta de mobil pe browser cam o ora pe zi, safari/apple e setat pe do not track, stau mai mult aici decât pe fb. Persoanele importante din viata mea nu prea produc nici un fel de continut pe FB, nici un like, nici o poza sau share, aproape nimic sau f f rar. Ne vedem în realitate când e ceva si doar trimitem mesaje

      00
    • Te înșeli la faza cu boost post.

      Alta e șmecheria acolo, și ți se zice când ești de partea cealaltă a banului.

      Dacă ai conținut ce generează interacțiune, atunci ți-l bagă ei singuri în față, pentru că interesul lor e să aibă conținut care ține oamenii pe platformă. Pitziponceli și cancanuri.

      Dacă ai conținut plictisitor, fără reacții, da, fără boost nu ai nici o șansă, facebook face el câteva afișări de probă dacă vede că e slab îl aruncă la gunoi și încearcă altceva.

      00
    • Dacă ai conținut ce generează interacțiune, atunci ți-l bagă ei singuri în față, pentru că interesul lor e să aibă conținut care ține oamenii pe platformă. Pitziponceli și cancanuri.

      De aia vad continut de la ksl tv sau ccgtn în loc sa vad de la digi sau protv, pentru ca alea 50 de like-uri de la ccgtn tv tine oamenii pe platforma si genereaza interactiune. Singurul continut care mi-l da si cu care interactionam era ala la care dadeam report sau unfollow

      00
  3. Eu citesc stirile din Feedly. Chiar m-as bucura sa pot dezactiva „suggested” in Facebook intr-un mod oficial nu prin ad-blocker ca nu mi se pare continut relevant.

    Cat despre Google mi se pare ca este un beneficiu pentru un site de stiri sa apara in rezultatele unei cautari, nu invers. Mai ales ca nu citesti continutul in motorul de cautare ci mergi pe site-ul respectiv care poate sa-si puna ce reclame vrea.

    00
  4. sa intri pe Facebook pentru stiri e ca si cum te-ai duce la curve sa vezi ce mobila au prin casa

    00
  5. Ar trebui sa avem o retea de socializare si pentru noi astia care nu avem cont pe retelele de socializare.

    00
  6. Nu stiu ce faceti voi, dar eu am redus mult timpul petrecut pe FB fix pe motivul asta – prea multe reclame si prea multa politica. Am incercat sa imi curat cat de cat lista de „friends” dar parca orice as face algoritmul fb prioritizeaza postarile in care cineva se plange de ceva (de orice) sau are nu stiu ce mesaj important despre tara sau omenire.

    00
    • Same here, a durat vreo saptamana doua pana sa fie totul in regula, 81 de „prieteni” / neamuri ramase, problema e ca avand mai putine pagini de urmarit, imi vine sa le raspund in comentarii la toti retarzii de la diverse articole, deci e mai rau!

      00
  7. de data asta si eu cred ca prezumtia lui Vlai e gresita…. des articolele cu stiri sunt motivul pentru care inchid facebook-ul…

    00
    • Si comentariile la stirile respective motivul pentru care vreau sa inchid internetul.

      00
    • @Robert Fie esti nou pe internet, fie un pic sadomaso daca inca mai citesti comentariile de pe site-urile de stiri. :)) Sunt cancer, nu de acum de ceva vreme, ci dintotdeauna de cand a descoperit prostul IRL ca poate fi prost si pe internet.

      00
    • Is sadomaso grav, vad 300 comentarii si ma arde sa dau click sa vad ce se vorbeste… dupa ma ard ochii de la ce citesc

      00
  8. Mi-am dezactivat contul principal de Facebook pentru ca, de cand cu pandemia si prea mult timp liber pentru unii, nu mai era pur si simplu digerabil. Adica e amuzant la inceput sa faci misto de covidioti, dar din cauza altgoritmului vei primi tot mai multe sugestii de astfel de continut – stiri, postari ale unora de care ai uitat, topicuri din grupuri similare, si nu mai pot psihic suporta toate ideile lor de rahat. Plus ca unfollow and hide all from sunt utile doar daca ai timpul necesar sa ii cauti pe absolut toti cretinii din aia cateva mii cu care te-ai imprietenit din diverse motive timp de 12 ani si sa ii elimini unul cate unul. Stiu ca e gandit intentionat sa fie greu sa nu interactionezi, asa ca deactivate.

    Asa am un cont secundar cu exact 10 oameni cu care interactionam IRL si inainte de lockdown, nu petrec mai mult de cateva minute zilnic pe Facebook si nici nu ma mai uit la stiri. Da, stiu, sunt antisocial, hipster si mai stiu cum naiba, dar nu imi pasa. Am mult mai mult timp liber si chiar e bine in bula mea minuscula.

    00
  9. Eu nu am problema cu știrile.. Nici macar nu știu unde apar… Insa am o mare problema cu reclamele. Indiferent cât am încercat sa le elimin, sunt ca balaurul căruia ii cresc încă trei capete când tai unul. Am o postare și după vine o reclama, sau chiar doua la rand.
    Oricum, având în lista maxim 10 persoane și câteva grupuri tip „Reclame vechi”, timpul petrecut pe Facebook e tot mai scurt.

    00
    • Friendly for Facebook pentru telefon. FB Purity pentru calculator.
      Issue solved, revedere reclame, sponsored și alte alea.

      00
    • Cum vorbiti de reclame de pe Fb. Zici ca esti la tine in casa proprietate privata si intra cineva cu forta sa iti vanda chestii. Esti pe o platforma, care nu iti apartine, care tb sa faca bani din ceva. De asemenea, sunt multe business-uri mici care reusesc sa creasca si sa ajunga la potentiali clienti cu ajutorul FB. Bannerele alea mari de pe marginea autostrazilor nu te deranjeaza? Dar alea din metrou? Cum draq isi permit sa te deranjeze???

      00
  10. e o mare diferenta intre ceea ce se intampla in australia si ceea ce se intampla in franta
    – in australia se pleaca de la premiza unei intelegeri generale in caz contrar un ombudsman va stabili la modul general cat e de plata
    consecintele financiare sunt imediate si foarte mari
    – in franta se pleaca de la premiza ca fb&co trebuie sa cada la pace cu fiecare in parte.
    consecintele financiare sunt intr-un viitor indepartat (tergiversari, procese etc.)

    modelul castigator, va fi copiat de majoritatea guvernelor
    asa ca se joaca tare
    facebook zice ca nu va plati.
    google a ales sa plateasca.

    00
  11. Ca si site de stiri si continut nu poti sa pui ceva sa nu mearga link-ul daca esti accesat din fb sau google ? :) Ii blochezi si gata, nu iti mai fura continutul. :D Sau esti si mai smecher, pui taxa de acces la stiri si continut. :D Toata situatia e un cacat.

    00
  12. Vreau si eu sa stiu carui articol ii era destinat comentariul… o-O

    00
  13. Ganditi-va la Facebook ca la un supermarket de stiri. Trebuie sa va tina cat mai mult pe paltforma ca sa afiseze cat mai multe reclame.

    Cumva e de inteles nervozitatea ziarelor.
    Pe munca lor, Facebook face bani.
    Dar de fapt banii facuti de Facebook sunt taxa de raft.

    Pot intelege abordarea Facebook: am construit platforma, am invatat consumatorii cu usurinta utilizarii, nu cerem bani nimanui (mai putin boost post – adica trag raftul celui care plateste mai in fata si il fac mai vizibil pentru trafic), iar acum vin o parte din creatorii de continut, sustinuti de guvern, ca sa ceara taxa de raft.

    Eu as folosi Facebook sub forma unui canal de distributie.
    As distribui articole gratuite pe Facebook pentru a atrage vizitatori pe pagina mea, iar apoi as incerca sa vand continut premium.

    Vom vedea ceva schimbari in abordarea Facebook.

    Dar pentru Australia, nu am sperante. Piata prea mica, bani prea putini, pretentii prea mari. Pot sa se apuce de propria platforma.

    Si ca sa intelegem cati bani sunt in joc:
    In Q4 2020 wordlwide average revenue per user a fost de 10$. Pentru US si Canada a fost 53$. Si sunt cele mai mari valori pentru ultimele trimestre. Nu stiu unde e incadrata Australia: la Asia Pacific – 4$ sau la restul lumii – 2,77$.
    https://investor.fb.com/financials/?section=annualreports

    00
  14. Ala cu genetic engineering care e postat pe mediul de „staging” (giani.zoso.ro) da-ti trebuie cont ca sa intri

    00
  15. Asta pentru cine urmăreşte ştiri pe Facebook. Eu, de exemplu, urmăresc exclusiv câteva persoane – să le zicem generic influenceri – ptr umor şi strict ptr asta, câțiva prieteni ca să mai văd ce mai fac, dar mai ales tot pentru statusuri ca să mai aflu cum văd ei lumea şi … reclame. E suficient să vorbesc cu soțul scurt despre renovarea băii şi să intru apoi pe FB să mă şi satur de variante de unde să cumpăr ce vreau. Dacă asta nu-i fabulos, nu ştiu ce mai e.

    Ştiri o să urmăresc când le vor scrie corect gramatical, logic enunțate şi fără clickbait. Eventual o să şi plătesc abonament unei astfel de publicații. O publicație aşa cum era Academia Cațavencu înainte să cadă bomba cu Ivanciuc.

    00
  16. Facebook e mort sau pe moarte pentru foarte multi oameni.
    Tinerii au migrat de mult pe alte platforme: Tiktok, Instagram, Twitch…
    Viitorul nu suna prea bine pentru Zuck.
    Plus ca are probleme si cu WhatsApp.

    00
  17. Nu cred ca e chiar 10% utilizare fara stiri. Grupurile sunt foarte folosite si acolo de obicei nu linkurile predomina, ci poze, recomandari.
    Eu votez ca n-o sa plateasca (=precedent periculos).

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube