E aproape 2020, dar presimt că la anul va apărea din nou faza asta.
Amplasarea spațiilor comerciale cu suprafață mai mare de 400 metri pătrați, adică a supermarket-urilor și hipermarket-urilor, nu va putea fi aprobată de autoritățile locale decât în mod exclusiv în teritoriul ”periurban”, adică în zonele din jurul unui oraș și nu în zonele urbane. Un proiect de lege în acest sens a fost inițiat de parlamentari PSD, ALDE, PMP și UDMR. (sursa)
Chestia asta e bună doar dacă e făcută cu foarte mult cap. Și nici dacă e făcută cu cap nu e foarte bună.
Prima fază aiurea e că traficul se va muta acolo unde vor fi magazinele astea. E la mintea cocoșului. Dacă acum oamenii se opresc la Lidl sau Kaufland sau Carrefour în drum spre casă, dacă acestea vor fi scoase din oraș, oamenii se vor duce acolo. E contraproductiv să îl pui pe om să facă încă un drum în loc să îl lași să aibă supermarketul la botul calului. Da, normal că la ore de vârf va fi trafic. N-ai câte benzi și câte magazine să faci ca să nu fie aglomerație când iese toată lumea de la serviciu.
A doua e aia cu micii comercianți, care nu pot face față concurenței. Problema pe care o au prea mulți e că ignoră complet faptul că au un produs inferior calitativ și scump. De asta nu își găsesc produsele pe rafturile magazinelor.
Plus, apare problema cu distribuția. Kaufland, Penny, Carrefour, toate au rețele de distribuție. Dacă dispar ele, cum o să se distribuie produsele astea făcute de micii comercianți? Cu ce mașini?
Sunt produse românești pe rafturi, dar o combinație de calitate meh și nema marketing fac produsele astea invizibile. Desenează ambalajul domnul director și îi face marketing tanti Jana de la contabilitate, n-are cum să nu se vândă!
A fost campania aia cu “Fabricat în România”, ați văzut ceva cifre de la ea? Dacă aveau ceva de comunicat, o făceau, nu băgau capul în nisip. Mintea cocoșului: dacă ai de ales între două produse, îl alegi pe cel mai bun, nu pe cel care e produs la tine în țară.
Acum la Cora și Auchan merg cartiere întregi cu autobuzul/troleul 4 stații în sectorul 6. După ce le mută, toți din cartier vor trebui să își scoată mașinile și să meargă la terenul de hipermarket sau să meargă 14 stații cu autobuzul. Cine nu poate, rămâne la mâna buticurilor și Mega de cartier, scump și oferta redusă. Rai!
Teoria conspirației: Mafia imobiliarelor au rămas doar cu teren mult la dracu’ cu cărți și nu sunt in stare să tragă infrastructură acolo să vrea cineva să își facă casă după al 3-lea lan de porumb. Deja nu prea mai vrea lumea la primul lan. Așa că forțează prin lege hipermarketurile să se mute acolo, să le cumpere terenurile, și să dea ăia șpagă pentru drumuri și autobuze.
Stai calm că și în actuala situație sunt aspecte mai dubioase.
Exemplu: STB e subvenționat și pentru menținerea legăturii municipiului București fix cu Carrefour Chiajna de Ilfov.
Adica vrei sa zici ca nu e ok ca fac AFI mall fix fix in mijlocul orasului Brasov?
sunt curios cum naiba o să faca aprovizionarea.
noaptea (ca hotii)
bune erau tunelurile dacice acum…
Cu aprovizionarea o sa fie ok, noaptea. Dar ce o sa ne facem cu clientii care vor veni cu masinile? Pentru ca romanul nu poate merge la mall cu autobuzul, trebuie sa vina cu masina proprie. Ma refer la cei care stau in Brasov si ar putea merge cu RAT-ul.
păi cum să te duci la mall cu autobuzul? ce, ești sărac? n-ai 1.000€ să îți iei un bmw 1992?
Cum asa, nu s-a facut un giratoriu nou acolo??? Doar se stie ca ala rezolva traficul, parcarea si aprovizionarea, plus lalele din vara vor deveni un nou obiectiv turistic.
Crezi ca cele 2 giratorii (cel construit acum pe Titulescu si cel din 15 Noiembrie) vor rezolva problema traficului? Cine nu a fost in zona aia in intervalul orar 16.00 – 19.00, nu stie cum va arata aglomeratia dupa deschiderea noului mall. Va fi dezastru. Ca sa mergi in partea de sud/vest/est a orasului (Astra, Racadau, Noua, Darste, Zizinului) nu ai alte variante decat Titulescu si 15 Noiembrie.
ce-o să fie … stai să ne gândim … hai să vedem la alții … în timișoara au făcut struțo-cămila de iulius mall + office în centru și s-a blocat tot. e dezastru.
aha, deci așa o să fie și la brașov
Din descriere, eu nu înțeleg că mută sau scoate ceva dintre blocuri, ci că PE VIITOR ar vrea să nu se mai deschidă magazine din astea decât la porumb.
Vrăjeală, nu se va implementa.
La porumb, cine si-au facut case, vile… ? Te las sa te gandesti bine.
Trebuie facute la rascruce de drumuri!
o aberatie. nu e treaba exact ca in simcity sau in ceasar, dar nici departe. la o anumita suparafata de oras si anumita populatie ai nevoie de o anumita suprafata comerciala si o anumita oferta care trebuie armonizata cu densitatea de populatie, coaracteristicile acesteia si caile de acces.
elimina supermarketurile din oras sin locul celor 50 de auchan/carrefour/cora/penny si a alora mai mici de gen lidl sau mega-urile mari (la distanta de mrs pe jos de unde stau eu sunt vreo 3 mult peste 400 de metri patrati si inca cateva pe acolo (chiar asa, 400 inseamna 20x20m, ar disparea de la mine aici inclusiv niste magazine de cartier) vor aparea 1000 de dughene pe diverse spatii inchiriate (daca se vor gasi) pe cine stie ce preturi, cu oferte reduse ca nu au unde sa afiseze oferte mari, cu preturi mari, ca nu importa nici unul nimic, iau doar de la distribuitori cantitati mici ca n-au unde sa le depoziteze si oricum costurile distribuitorilor cresc exponential ca in loc sa duca 40 de tone cu un tir, duce 1 tona cu 3 dube), fiecare cu „directorul” lui, cu secretara, contabil, hr, femeie de servici si toate celelalte costuri.
si in final omul se va duce tot la supermarket pentru ca isi va face calculul si ii va da cu virgula costul benzinei pentru 20 de kilometri la harbul samsarit raportat la pretul produselor luate „din cartier” cu tot ce inseamna asta, trafic, poluare, locuri de parcare.
si oricum, cu spatiile deja facute ce faci? cate din magazinele alea fancy din mall-uri credeti ca vor ramane viabile in lipsa supermarketului atunci cand vor trebui sa preia costurile pe care le acoperea ala din cifra de afaceri de 10 ori cate ele la un loc? si in spatiul ala mare ce se intampla? facem sali de sport? sau refacem pavilionul h/europa/dragonul rosu cu 1000 de tejghele care vand acelasi lucru? sau darami toate cladirile deja construite?si ce faci in loc? dezvoltare imobiliara? elimini spatiul comercial la 10000 de aprtamente si faci in loc inca 2000 de apartamente?
ori sunt complet idioti ori e doar o cacialma ca sa scoata de la astia mai multa spaga. eu pariez pe amandoua.
N-ai înțeles nimic. O lege nu se aplica retroactiv. Ce e în oraș făcut deja acolo rămâne
Toate produsele cu marca „Fabricat în România” nu sunt pentru români, mă rog, nu pentru marea masă de puleţi.
Pai atunci „marea masă de puleţi” sa faca bine si sa nu mai caute sa cumpere in cantitate industriala si sa se rezume la a manca mai putin dar mai bun si mai sanatos. Pana la urma s-ar putea sa iasa pe castig. Macar or sa aiba mai putine vizite la medic pe viitor, mai putine probleme legate de obezitate si potentialul diabet asociat cu toate belelele pe care le aduce.
Dar atata vreme cat cetateanul de rand cauta sa isi umple cosul cu nici 200 de lei, sa fim seriosi.
My Auchan, Carrefour Express si alte spin-off-uri says hi
A, pai doar atat? Io zic sa scoata toata civilizatia din Romania sa treaca la lumanare, cal, caruta si moasa satului. Bisericile sa ramana. 🤣🤣🤣
Cred ca vor s-o faca fiindca se vaita aia care si-au luat imobil (sau case) in afara oraselor si periferie.
Daca stau sa ma gandesc bine, in paralel cu apucaturile romanistane, nu m-ar mira ca tocmai greii de partide, baietii „destepti”, baroni locali, sefii de agentii, etc., s-o ceara tocmai din prisma exclusiva convenientei familiilor lor si atat (ca doar si-au facut vile, sa vina tot la ei si mallurile, ca e mai convenabil/copiii lor mai stau „la tara la aer liber” cu ei).
Si cine sustine asta, va face un autodenunt lejer, persoana sau organizatie.
Gandeste-te un pic…
Esti baron local/baiat destept/sef de agentie sau corporatie/smenar marsav care si-a facut vila la Cuca Macaii. Ai gagica/amanta/amant/sot/sotie, copilu tau studiaza in scoli straine sau au absolvit deja & sunt aroganti fiindca falfaie diplome straine printre copiii fraierilor & se reintorc sa ocupe pozitia ta pe care tu o ocupi (pe care ai captat-o si-o faci ereditara), averea secreta e asigurata & de negasit, relatiile vechi ale familiei tale din fostul partid comunist si Securitate sunt mai solide decat oricand (nashisme, cumetrie, nepotisme, incuscrire etc in toti acesti 30 de ani), cu sclavii conteniti in situatia lor de luzeri innascuti – asadar, viata e frumoasa.
Sa ajungi la mall (sau nu stiu unde), trebuie sa stai cot la cot in trafic printre sclavii mânāriti de tine si de grupul/grupurile de care apartii. Nu-ti convine fiindca n-ai chef & nu te intereseaza sclavii/fraierii. Deci, viata devine aproape frumoasa.
Dai niste telefoane, faci apropouri, te consolidezi cu celelalte beizadele si ajungi sa obtii ce vrei; iar argumentele ti le fac altii & prin intermediul fraierilor care si-au cumparat apartament pe datorie de 30 de ani sau casa in mijlocul campului, ai masa de manevra pentru suport (ca da urat daca doar voi, beizadelelor, nu va convine, va faceti vizibili si asta e rau).
Propunerea asta are legatura cu mafia imobiliara.
Da, si asta.
O idee absolut idioata.Chiar daca am masina , poate nu am chef sa ma duc cu ea la supermarket in afara orasului pentru cumparaturi, si sa stau bara la bara in trafic cu masina burdusita de baxuri de apa, carnati, roti de cascaval si conserve , pregatit ca pentru apocalipsa, ca sa nu mai fac cumparaturi pentru cel putin doua saptamani .
Stiti ca oamenii cu idei se numesc mai nou idioti !?
bine bre că n-ai tu chef, că parcă după cheful tău se dă ora exactă.
Eu sunt reprezentativ pentru multi nenea mobutu, caci dupa cheful nostru se va da ora exacta.Stai la porumb si vrei sa vina la magazinu ?
Roagă-l pe Fluture să explice cum de francezii (şi nu doar ei) au aşa ceva şi cu toate astea nu a căzut cerul peste ei.
Roagă-l pe Fluture să explice de ce în Franța, Germania și Luxemburg mallurile și centrele comerciale mari sunt în orașe, nu în creierii munților.
@adyzah, @Ionut, pana apare fluture, hai sa va zic cum e la mine in sat, pe insula.
Mall – n-am. Satul are putin peste 20k de locuitori. Dar pot sa comand online sau pot sa merg la cel mai apropiat mega mall (maxim 1h cu masina).
Am in zona centrala (asa-zisa zona zero / gold triangle) high street, o colectie de magazine high-end (Rolex, Apple, Tumi, etc), cateva lower-end (TKMaxx, H&M, etc) si doua de groceries: unul mare al celor de la Waitrose (dimensiuni intre super si hipermarket) si un Tesco Expres.
Ref la Tesco, mai au doua in sat, un alt Tesco Express facut acum vreo 10 ani in spatiul unui fost pub si un Tesco Superstore la capatul vestic al satului, la iesire.
Tesco Extra (ultrahipermarket de neam prost ca dimensiuni) e abia in orasul vecin pentru ca acolo a permis infrastructura. Nu e in creierii muntilor dar nici in centrul orasului. E undeva la periferie, intr-o zona industriala.
Tesco Express-ul ala deschis in cladire de fost pub, a fost la un pas sa fie inchis (suspendata autorizatia de functionare) pentru ca s-a constatat ca nu are capacitate suficienta de parcare, iar daca aprovizionarea se face dupa ora 7 AM, tirul de aprovizionare blocheaza efectiv straduta de acces si asta fute tot traficul pe drumurile secundare si pe un drum principal la ora de varf.
Mai mult, s-a constatat ca masinile care ies din parcare, desi au obligatoriu stanga, fac dreapta si blocheaza straduta, doua drumuri secundare si un drum principal.
Regula aici e sa ai terenul, capacitatea si sa nu ai impact negativ asupra celorlalti.
Iar daca vrei hipermarket, ca minimarketul iti pute, e problema ta cum te delasezi pana acolo.
Ce n-are RO inca, e o retea de minimarketuri aprovizionate corect, cu produse de calitate si la preturi decente, in toate aglomerarile urbane, basca un sistem matur de livrari la domiciliu. Si cand zic matur, ma refer la interval de livrare de 1h comunicat cu o zi inainte si cu livrare la usa / in locuinta, nu de tipul “boss, sunt in parcarea de la posta, nu vii sa-ti iei coletul?”
Nu zice nimeni de creierii munților, dar în general, subliniez, în general, treaba e concentrică. La mare distanță sunt clusterele de hypermarketuri, cu mărimi de neam prost, întinse pe hectare. Te duci o dată pe lună şi ai de toate acolo. În oraşe există mai degrabă chestii mici gen CfMarket sau Profi şi mici particulari.
La noi ăştia mici probabil dispar şi pentru că nu se asociază. Astfel, vine Profi şi rade tot.
Marile centre comerciale sa fie la minim 50 de km de orase pentru ca localitatile se dezvolta in timp si inevitabil vor ajunge la periferie…candva.
Vrei o țară că afară? Pai afara hipermarketurile și mall-urile nu sunt in centru. În București nu ezita o stare pietonala cu un comerț normal. Pe Victoriei nu mai sunt magazine pt că lumea se duce in Mall. Când o să fie Mall îl la porumb poate vei ieși să bei o cafea in colț și cartierul se va anima. Mall-urile în oraș nu strica doar tregicul ci și viața comercială a orașului.
minți cu spume. în alexanderplatz e minim un mall mare https://www.google.com/maps/place/Alexanderplatz/@52.5219954,13.4123015,18z/data=!4m5!3m4!1s0x47a84e1edb11286f:0x30fc01c366e4166e!8m2!3d52.5219184!4d13.4132147
Nu mint ci constat că e așa cum spun eu. Excepțiile, că cea dată de tine, confirma regula că…de regulă mall-urile sunt afară din centrul orașului. Încearcă să gândești in ansamblu, nu doar ce te intereseaza pe tine, sa ai unde sa te duci la cumpărături. Gândește că un mall sufoca orice magazin pe o raza destul de mare. Cine face legi de genul scosului hipermarketului din oraș nu se gândește la Zoso ci la agenții economici care dispar, adică la clasa de mijloc. E mai complicat. Limiteaza-te la topoare
din toate mall-urile pe care le frecventez cat de cat park lake e cel mai central. in rest, megamall e la 3 statii de capatul orasului, metalurgiei era pe camp (ah, intre timp a mai rasarit un cartier dincolo, stii de ce a rasarit? pentru ca aveam un mare avantaj, aveau mall alaturi), carrefour militari, era in camp cand a aparut, erau extraurban, de baneasa ce sa mai zicem. auchan pallady este la 500 de metri de centura.
in rest mai e mall vitan dar la naiba, ala a aparut pe un spatiu deja construit, kaufland pe mihai bravu si cateva lidl-uri.
si in alta ordine de idei, iar e fals ce spui, la mai putin de 20 de minute de mers pe jos am 3 malluri mari, minim 3 lidl, 3 mega mari si inca cateva mijlocii + naiba stie cate mici. si ghici ce? mai sunt inca cateva zeci de magazine de cartier, d-alea de la 4 metri patrati, vine bere calda, tigari si pufuleti pana la magazine serioase cu oferte complete si cateva aprozare. mai exista si un numar baruri terase si cafenele. se mai inchide cate una, se deschide alta, lumea vine in continuare la toate astea in ciuda faptului ca are mall-ul la cateva minute. aia cu stricatul climatului economic local decatre mall e vrajeala ieftina, comunistoida, vin strainii sa sscoata profiturile din tara. climatul economic estricat de calitatea serviciilor, nu de dimensiunile magazinului.
Chatelet Les Halles si BHV nu sunt in Paris, sunt undeva cam la 40 de km de ultima casa care se vede in zare
„Vrei o țară că afară? Pai afara hipermarketurile și mall-urile nu sunt in centru.”
nyc, london, tokyo, sydney si hong kong au toate mega malluri si centre comerciale fix in centru.
in hk e un mall din 2 in 2 metri.
in tokyo fiecare turn din shinjuku e multifunctional (la fiecare nivel gasesti altceva).
in nyc westfield e langa fostele WTC.
in londra toata zona oxford street e plina.
in sydney ai westfield in CBD.
Una e mall si cu totu altceva e auchan, cora, carfur etc. Nu confundati tipologia de comert…proiectul asta nu are nici o treaba cu mallurile. Deci sa vedem exemplu dintr-un oras civilizat european cu hypermarket in mijlocu orasului. Chiar si deghizate, cum sunt la noi, in malluri.
Pe langa faptul ca sugruma orice tentativa de comert la nivel mai mic, e si o problema de aprovizionare. Si de fapt asta e cea mai importanta. Nu poti continua sa ai tiruri imense care sa traverseze non stop orasul pana in centru ca sa aprovizioneze hypermarketul x sau y. Ca astea nu se pot aproviziona cu o dubita, ci trebuie tiruri de 20 de tone zilnic. Si asta cu batraneii care merg ei cu autobuzu pana la hypermarket…la fel se bine vor putea merge cu autobuzu si pana la marginea orasului. 90% din cumparatori oricum merg cu masina si sugruma circulatia in zonele unde sunt centrele astea. La marginea orasului nu deranjeaza pe nimeni, in centru disturba tot. Pentru ceva mic poti merge la mega imageul din cartier. Ceea ce ar trebui sa faca batraneii carora le ducem grija. Ca nu isi umplu ei 5 plase de cumparaturi…cum le-ar putea cara cu autobuzu? Logic. Ei fac cumparaturi mici si dese pretabile la orice magazin de cartier.
Dar again, nu inventam noi coada la pruna ci e suficient sa preluam practicile civilizate din alte parti unde s-au confirmat rezultatele. E absurd sa incepem sa combatem aiurea niste initiative care si-au dovedit validitatea peste tot in alte tari.
@F ai hipermarket la Hale în Paris?
@Restul….nu confundați mall-ul unde se vând haine ai parfumuri cu hipermarketul unde se vând roșii și castraveti
@zoso, OK! Dar se vede clar ca infrastructura este foarte bine pusa le punct. Strazi cu mai multe benzi care preiau fluxul de masini, gara/metrou langa etc.
La Brasov avem asa ceva in Centrul Civic? Nu. Este doar o bucata de drum cu 6-7 benzi (15 Noiembrie si Kogalniceanu, care inseamna 500m) si dupa … jale… drumuri cu 2 benzi.
Mihai, John. nu confund nimic. doar ca la noi asa s-a pornit. mall-ul are si un hypermarket la parter/subsol, pe langa alte cateva magazine adiacente mari sau foarte mari, ceva de mobila, ceva electrotehnic, si in aceeasi cladire sau alaturi ceva de bricolaj. pur si simplu nu poti sa le separi.
inc e priveste exemplul lui Paul, asa o fi acolo. aici in romania, si vorbim in special de bucuresti si inca cateva orase mari, cluj, timisoara, iasi, constanta, brasov, aia 20.000 de locuitori sunt de obicei intr-un cartier nu cu mult mai mare decat parcarea mall-ului respectiv. adica mall-ul respectiv deserveste o populatie de cateva ori mai mare. el enumera x magazine cu suprafata y la aia 20k. aici, doar in titan sau drumul taberei ai peste 100k. logic ar fi ca oferta aia sa o inmultesti cu 5. parca ajungem si la tesco extra ala. exact cum ziceam, oferta trebuie sa raspunda cererii. de altfel assta s-a si intamplat. de aia avem atatea mall-uri +hipermarket in bucuresti. ca inca nu s-a atins capacitatea. si daca doar de acum zici ca le muti, ok, alea noi le faci undeva dupa chitila, corbeanca, frumusani, 1 decembrie, mihailesti, oamenii unde credeti ca se vor duce? la alea aflate la undeva intre 25 si 50 de kilometri sau tot la astea din oras? si daca le inchizi pe aseta din centru cei 2.5 milioane de oameni din bucuresti tot vor trebui sa cumpere ceva de undeva. n-o sa faci decat sa aduni la poluare incateva zeci de milioane de kilometri.
da, in alte parti a mers cu ele afara. a mers pentru ca aia nu aveau unde sa le faca. hai sa daramam turnul londrei sa tragem un carrefour, sau versailleu pentru un tesco. evident ca nu. dar la noi a fost tampitul ala care a darmat mult din centrul orasului si a facut fabrici si uzine falimentare, in jurul carora a constrit cotete pentru prosti. astia din cotete vor sa manace, incearca sa isi traisca o viata cat de cat normala, si au venit niste straini si in locul fabricilor unde nu mai lucra nimeni (da’ stiu, mai erau niste unii angajati, dar de lucrat nu mai lucra nimeni) au facut un centru comercial care in mod evident lcureaza. bine si pentru ei si pentru clienti si pentru stat. ce pula mea, ametim de atata bine, hai sa il daramam.
in loc sa faca ceva sa ii controleze mai bine, sa nu mai fie evaziune, oferte corecte, salarii corecte, conditii de munca, mai bine sa inchidem.
@John Si daca problema o reprezinta tirurile nu e mai simplu sa muti transportul noaptea? Intre 22 si 5:30?
Mergem pe logica ta, problema e cu transportul. Inlocuiesti cateva zeci de tiruri pe zi cu cateva mii de masini care toate vor merge in aceeasi directie la aceeasi ora. Crezi ca traficul o sa fie mai liber?
Apoi oamenii care muncesc in magazinele respective trebuie sa mearga cumva la munca iar o plimbare pe jos sau 2 statii cu transportul in comun se transforma intr-un drum de peste 10km.
Mai explica o data te rog cum incurca 100 de tiruri pe zi traficul.
Stau la 5 minute de mers pe jos de un Carrrefour si la 5 minute de mers cu masina de piata (care are Mega si Lidl alaturi lentru parcare si mici completari de cumparaturi). Acum merg de obicei o data pe saptamana la fiecare. Iarna mai sar piata pentru ca nu ai ce produse locale sa iei.
Daca ar fi sa merg la cel mai apropiat hipermarket din afara orasului as avea Carrefour la Chiajna. 12 km, din care jumatate traverseaza frumosul Militari.
30 min cu masina in weekend daca am mare noroc sau ma duc foarte devreme/tarziu.
Probabil m-as organiza sa merg o data la 2-3 saptamani si as mai completa cu ceva Bringo si emag. Sau as renunta de tot la piata saptamanala, deci as afecta fix micul „producator” local.
Ce spun e ca eu ca persoana ma pot adapta cu un minim de efort, dar nu ar fi mai bine pentru nimeni: nici pentru mine, nici pentru mediu, nici pentru micul comerciant, nici pentru hipermarket (care va avea o crestere a fluxului de clienti exact pe perioadele pe care oricum avea destui).
statul e expert in comert, alimentarele alea lansate cu fanfara de PSD au dat faliment sau stau cu galantarele goale ca nu si-au platit furnizorii.
„Micii comercianti” sunt Profi, Mega Image si Carrefour. Daca dispar aia „mari” astia „mici” vor ajunge de la mii de magazine vor ajunge la zeci de mii de magazine. In nici o tara cu apa calda producatorii nu vand in piete decat extrem de rar. In pietele din orasele mari si nu numai sunt tot bisnitari si intermediari. Este foarte simplu de obtinut un certificat de producator si apoi sa iei marfa de Polonia sau Turcia din pietele de gros. Producatorul produce si are contract cu retail-ul. Ajuta producatorul sa fie competitiv cu producatorul de afara, acolo trebuie lucrat.
In Romania nu poti cumpara aproape orice online? De ce ai nevoie sa mergi fizic in auchan, cora, etc….
Și cine îți mai vede caruțu plin? Telefonu, hainele,i amanta, soția, copiii, purcelul, catelu etc?
Unii vor să aleaga cu mânuța lor produsul acela care e in fundlu raftulupentru i ca e virgin si neatins.
Unele produse chiar trebuie vazute, aici poate ar merge un webcam, sau chiar dezgustate.
Cam în câte localități din țară asta îți poți face cumpărăturile de genul ăsta on-line?!
am un prieten care sta in prelungirea ghencea. cand am fost prima oara la el mi-a zis „ultimul bloc pe dreapta”. dupa el era porumb, dupa 10 ani deja e in centru :). ce solutie au desteptii asta cand se extinde inevitabil orasul? le muta iar, cine plateste? cat despre micii comercianti sa o suga cu pofta, majoritatea sunt niste tepari. isi facuse vecinu magazin la parter. era cola cu 3 lei mai scumpa, pana mi-am dat seama de ce. el facea cumparaturile direct din supermarket, ca angroul era pentru fraieri
oh, nu, să fie oare ăla motivul pentru care 90% dintre ei au dispărut?!
Marfa vândută nu se mai primește înapoi, clientul nostru este sclavul nostru etc.
Cine se uita la ‘documentarul’ facut de Recorder, cand aud relatarile lui Vanghelie, Catarama & SOV, cum zicea Catarama „profit de 6000%; luai la 3 de la turci si vindeai cu 100”, normal ca li se pare model bengos.
Asta e capitalismul original romanesc, dupa 30 de ani (and counting): ia la 3 si vinde cu 100. Tot asta a ramas.
„Micii comercianți,nu pot face față concurenței[….] au un produs inferior calitativ și scump.De asta nu își găsesc produsele pe rafturile magazinelor.”
Un amic lucreaza la un retailer si m-a lamurit ca mai exista doua motive mai serioase decat calitatea si pretul : volumul de marfa disponibil si taxa de raft. Adica vrea sa ia de la un producator 100 de tone de ..orice, nu 200kg. Taxa de raft inseamna rebate (tradus pe limba publicitarilor). Adica lantzul iti inchiriaza metri patrati de vitrina.
S-a incercat starpirea taxei dar…cam degeaba http://bit.ly/2MvJOWt
Si se fac tot felul de mismasuri:te intelegi cu seful de magazin si ala iti mai da o jumatate de metru in + vreo saptamana, mai dai un mic ciubuc si mai uita sa alimenteze raftul concurentei cu vreo doua ore inainte de inchidere. Daca nu gaseste omul fix ce cauta o sa ia ce gaseste ca doar nu o sa plece acasa fara zahar cafea sau detergent. Pune ceva in cos.
Cam cum e publicitatea pe blogul asta: are calitate, livreaza rezultate. Dar nu e in SATI si rebateul pe care si-l ia o agentie e mic. Asa ca publicitatea se duce pe siteuri mari cu volume si un rebate baban.
ca să sumarizez mesajul tău: noi producem, nu știm ce, nu știm pentru cine, și așteptăm să vină unii să ne caute să ne cumpere marfa.
Când ai zece produse similare, cum alegi pe care le pui în raftul bun și care nu?
În zona unde stau eu este un aprozărel mititel și o măcelărie. Între timp s-au făcut un Mega Image mare și 2 Shop&Go, Un Profi și un Penny. Aprozărelul s-a extins și el, ocupă acum un spațiu dublu. Rezistă bine-mersi de 6 ani de când suntem noi aici, deși, la modul teoretic, ar fi trebuit să fi fost omorât de concurența. Cum rezistă? Simplu: legumele și fructele aduse de ei sunt mai proaspete și arată mai bine decât cele de la Mega/Penny/Profi, iar în sezon, probabil chiar sunt „de la țărani”. Între timp au mai adus și diverse conserve de „casă” – dulceață, zacuscă, ceva dulciuri din Republica Moldova.
Scopul unui magazin „local” nu este să dubleze oferta Carrefour/Penny/Profi/Mega, ci să-și găsească nișa. Acum toate lanțurile s-au extins și cu magazine de proximitate de 100-200 mp, deci n-ai cum să nu ai ceva la mai mult de 500 metri, hai 1000 m pentru ăia cu rezidențialul la porumb.
Pe Pantelimon exista celebra bacanie Marius. De cand s-a facut Lidl langa ea, ii merge si mai bine. Lumea parcheaza la Lidl si intra la Marius. Externalitate pozitiva.
Cred că băcănia Marius există de prin anii 2000.
Ba e forte bine sa le scoata afara. Cumparaturi majore in weekend, in rest de la Mega si alte magazine de cartier. Poate mai renuntam sa cumparam 3 iaurtele si 2 pungi de seminte de la Kaufland. Germanizarea doare.
Poate baietii au o combinatie cu Mega si vor sa elimine Cora, Carrefour…
In mare ideea e buna dar nu vad cum sa o implementezi bine in Bucuresti.
Pentru agglomerative/poluare sa implementeze in p**a mea Banda unica pt RATB, sa baneze masinile <EUR4, sa faca controale si sa ii arda pe aia care si-au scos filtru de particule la Diesel, sa taxeze parcarea pe banda1 de pe marile bulevarde (ca in BV,CJ,SB)
Parca s-a mai stabilit aici, ca vrem civilizatie dar noi sa facem nimic. Si nici sa nu ne afecteze viata de zi cu zi.
Calm your tits, avem deja cel puțin vreo 30 de supermarketuri și hipermarketuri în oraș, pe alea n-o să le mai mute nimeni în afara orașului în veci!
Patronii de lanțuri de hypermarketuri au o influență f mare în politic ca să lase să-și piardă profitul acceptând legea asta!
În varianta actuală, cu toate hypermarketurile în inima orașului, mulți preferă să meargă și doar pt o pâine în hypermarket decât la magazinul jegos de cartier, automat lipinduli-se și câte altceva de mână. puțin câte puțin se strânge profitul!
Cel mult, dacă se va da vreo lege de genul, nu se vor mai construi alte hypermarketuri în oraș!
„Mintea cocoșului: dacă ai de ales între două produse, îl alegi pe cel mai bun, nu pe cel care e produs la tine în țară.”
Are rost să-ți explic de ce afirmația de mai sus e fundamental greșită, sau ai aruncat-o acolo doar pentru un mic trolaj?
ia explică-mi.
vali, nu esti patriot.
Cu cîteva mici excepții în care există diferențe uriașe preț/calitate între produsul local și cel străin, în rest ar trebui să alegi produsul de la tine din țară. Asta dacă vrei ca banii să rămînă în țara ta, ca oamenii să aibă un job, să plătească niște impozite. Chestii din astea simple.
Putem face cum spui tu pînă ne trezim că a crescut nițel cam mult șomajul așa că hai cu niște impozite mai mari că trebuie să-i ajutăm. Sau că pleacă nu știu cîte milioane să muncească prin alte părți că nu mai e de muncă fiindcă nu se mai cumpără produsele din țară.
am înțeles. știu și eu asta, dar credeam că e altceva, pentru că ai folosit „fundamental”.
ceea ce spui tu e corect, cu o mică problemă: ca sa cumpăr produsul românesc, acesta trebuie să se apropie calitativ de produsul bun. nu cumpără nimeni produse românești dacă are de ales între Milka și ceva brand românesc cu ciocolată nașpa. e la mintea cocoșului. da, vrea(u) să cumpere brandul românesc, da, înțelege că joburile rămân în țară, dar nimeni nu e dispus la sacrificii până la capăt.
am mai dat exemple acum niște ani haake-beck, o bere pe care o bea unchiul din germania. nu a auzit nimeni de ea, în afară de ăia din landul ăla. berea aia e produsă acolo pentru ei. pe gustul lor. pentru ei, becks sau tuborg e pisswaser. asta avem nevoie și la noi. „gustul milka, produs în românia”.
Hai sa iti explic si eu de ce logica ta este fundamental greșită. Este exact ca in turismul romanesc de mare cacat si foarte scump.De ce sa imi cheltui banii munciti de mine pe servicii si produse de proasta calitate cand ii pot cheltui pe chestii mult mai bune, mai frumoase si mai de calitate..!?
Asta inseamna sa fiu patriot..!? Sa platesc pentru produse slab calitativ doar ca sunt romanesti si asa sustin imbogatirea unor smecheri locali care nu ar da nici macar un scuipat pe mine..!?
De al dreacu cumpar numai bere de import, este de 1000 de ori mai buna decat pisatul romanesc , imi pare rau dar nu vreau sa fiu patriot pe banii mei, fi tu boss..
cam așa ceva. de ce să susții un business prost?
Gigele, am explicat destul de clar că discutăm despre susținere produselor locale cînd se aproprie preț/calitate de produsele din alte țări. Tu ești liber să-mi vii cu ce exemple punctuale ai chef, asta nu schimbă cu nimic ideea enunțată.
Observ cu mare grija si atentie ca foarte multi isi pun problema aprovizionarii hyper-ului in centrul orasului.
Hai sa va dau putin din casa (lucrind de vreo 11 ani pentru unul dintre cei mai mari din RO in domeniu)
1.Aprovizionarea se face cu tirul DOAR pe tmpul noptii si DOAR atunci cind o permit conditiile din zona – de exemplu CRF Unirii este aprovizionata cu masina de 3.5 t fiindca nu permite infrastructura, la fel si CRF Huedin de exemplu.
2.Cu tirul in Bucuresti se aprovizoneaza doar Militariul (care NU este in oras), Baneasa, Grand Arena care au acces la centura si DOAR pe timpul noptii Park Lake si Orhideea.
3.Magazinele medii din tara sunt deservite de HUB-uri locale -> marfa ajunge cu tirul pentru x magazine si de acolo este impartita cu camioane de 2-3.5 tone (maxim 6 paleti cu marfa).
4.Zona de vest este alimentata de la depozitul din Deva iar Moldova va fi cu un depozit regional probabil in 2021,
Asa ca aberatiile ca se merge cu tirul ziua prin oras ar trebui cautate in alta parte… de exemplu C-Cola facea ture cu citeva tiruri vineri seara pe la Unirea. Nu am vazut postacii suparati pe asta ca doar erau cu puradeii la facut poaze.
De asemenea, cine stie a citi si folosi goafle, ar putea sa vada ca aproximativ 85-90% din hyper-uri (cel putin ale celui pt care fac logistica -NU sunt angajatul lui) sunt amplasate cam la intrarea in orase – primarii de acolo aplicind legea cu mult timp inainte sa apara, exceptia fiind Bucurestiul unde s-a construit mult in vechile circuri ale foamei.
BTW… oare Tiriac era idiot cind a facut primul Metro la mama dracului in Baneasa? Sau CRF-ul in Chiajna? Stiau ca mai devreme sau mai tirziu se vor aplica niste regulamente europene….
cele mai multe hiper-uri s-au facut in zone marginase/libere din cauza pretului si/sau spatiului disponibil. una e sa cumpari 7 hectare la unirii si alta undeva dincolo de chiajna. ah, dincolo de chiajna e acum in centrul orasului… pai bine bre, cine a dat autorizatiile pentru conservele din militari residence?
as obliga hiper, mega, plm astea care sunt deja facute sa lase parcarea deschisa si fara ingradire pentru cei care locuiesc in zona dupa ora inchiderii pana la deschidere