Cu ce scoatem mirosul dintr-un AC?

Un cititor întreabă:

Cu ce scoatem miroul dintr-un AC (mai multe)?
Spalat filtre, stropit cu Mona/Ana, folosit spuma magica (de prin Auchan)…

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. @zoso ca tot suntem la capitolul bricoaj: cu ce scoatem miroul dintr-un AC (mai multe)?
    Spalat filtre, stropit cu Mona/Ana, folosit spuma magica (de prin Auchan)…

    00
    • bună întrebare, și eu vreau să știu. fac un articol mâine, poate știe cineva.

    • Salut baieti!

      Daca tot putem adresa aici intrebari cu privire la diverse chestii folositoare omului, am si eu una: cum as putea sa mai adaug 2-3 cm acolo jos?

      Mersi anticipat pentru raspunsuri, baieti!

      00
    • prinde alungirea în șuruburi bune.

    • Neaparat din inox.

      00
    • NOU
      #6

      @Andrei, cauta’l pe Ciomu.. Te ajuta el.

      00
    • @Andrei dacă te referi la burta, baga bere și cartofi prăjiți! Poți sa bagi și 20 30 cm

      00
    • @Andrei

      Incaltaminte cu toc. 2-3 cm e putin. Adu-ti aminte de formatia Andre
      Efecte secundare: cm aia se propaga si se vad si sus

      00
    • Cel mai important e sa fie curatat bine anual altfel se formeaza o mâzga pe cilindrul/ventilator din unitatea interna si aia e greu de curatat. Se spala filtrele cu ceva solutie antibacteriana si apoi apa calduta. Pe schimbatorul de caldura se pulverizeaza solutie dedicata la tub spray care se transforma in spuma si apoi curge putin, e ok sa puneti in partea de jos la iesirea de aer prosoape de hartie. Sprayul antibacterian se gaseste chiar si in mag de piese auto ceva care are si tub subtire pt a introduce spuma in tuburile de ventilatie/ac din auto.

      00
    • Salut, Justin!

      Am spalat cu solutie antibacteriana si cu apa calduta, am dat si cu solutie dedicata la tub (a curs putin, ai dreptate), am pus si multe prosoape de hartie la iesire si nimic.. nu cred ca a crescut nici macar cu un cm :(

      Repet si maine, poate, poate, mersi oricum pentru sfat!

      00
  2. Spre exemplu cu asta:
    https://www.flanco.ro/solutie-curatat-aer-conditionat-wpro-500-ml.html

    Cam toate solutiile de intretinere (frigider, cuptor, inox, etc) de la Wpro sunt produse care chiar fac ce scrie pe ele.

    00
  3. O soluție interesantă am văzut aici: https://www.youtube.com/watch?v=dj3tK8C-plc
    Nu îi cunosc pe respectivii, nu știu cât e de eficientă metoda sau cum sunt serviciile lor. E mai mult decât un spray cu spumă dat în aparat.

    00
    • NOU
      #13

      Mulțumim din suflet! Pur și simplu nu știam cum să dăm un search pe google!

      00
    • @Bogdan (da, avem acelasi prenume): chiar trebuie sa puna Vali la fiecare articol din asta mentiunea “doar solutii testate/incercate, fara google search”? E asa de greu?
      @Toma Dumitru nu inteleg de ce ai primit atatea down-votes :)

      00
    • OK, solutie testata. Timp de 3 ani barbata-miu a oferit serviciul asta in Timisoara. A spalat o groaza de aparate conditionate in stilul asta. Da, functioneaza, curata SUPER OK si plangeti, cand vedeti ce iese din ‘grila’ aia de la aparat si ce ati inspirat zilnic impreuna cu colegii de lucru sau in familie. Cautati pe cineva care ofera serviciul asta, daca nu aveti voi chef sa faceti asta. Vor fi niste bani foarte bine investiti

  4. cel mai simplu, nu si cel mai eficient, e cu o solutie antibacteriana cu care sa cureti tot, filtre, aparat, problema e ca bacteriile alea sunt si in tevile care ajung in exterior, am vazut ca cei care se ocpua cu igienizarea il spala cu o solutie antibacteriana si pistol cu apa sub presiune, apoi circula solutia si prin circuitul exterior

    00
  5. Spumele sunt aproape degeaba, că îți curăță doar radiatorul.

    Trebuie să demontezi o parte din partea mecanică să cureți ȘI paletele ventilatorului. Poți face asta în două feluri:

    1. bagi o cârpă prin toate paletele ventilatorului și le ștergi pe fiecare în parte. E muncă de chinez, trebuie să o faci cu oarecare atenție și într-o poziție incomodă (și nici nu cureți eficient)
    2. scoți paletele ventilatorului cu totul. Unele AC-uri (probabil toate) au o spațiere între paletele ventilatorului unde poți deșuruba și scoate ventilatorul, astfel încât poți șterge și în spatele paletelor.

    În ambele cazuri, ai de demontat câteva părți din unitatea internă: o parte din carcasă, lama care „închide” AC-ul, lamele de direcționare a aerului șamd.

    Uite aici un film care îți dă o oarecare idee: https://youtu.be/oAulkVvLMDA

    Despre substanțe: diluezi niște domestos, pui într-un pulverizator de 5 lei, dai peste tot radiatorul din belșug. Lași 15-30 minute să se înmoaie jegul, după aia golești două-trei pulverizatoare pe radiator, să clătești.

    (sper că e evident că filtrele de praf le speli periodic, la 2-3 săptămâni)

    01
  6. Dacă a găsit cineva o metodă care a dat rezultat și pentru igienizarea traseului de AC din mașină, rog să menționeze.
    Spray-urile acelea care se lasă înăuntru cu ventilația pornită îmi lasă impresia că nu igienizeaza într-o măsură prea mare

    00
  7. Ozon. Cu cat mai mult, cu atât mai bine. Și filtre noi, evident

    00
  8. Decartat 200 RON la un mester ca sa igienizeze AC-ul si sa faca reumplerea cu freon. A doua zi mirosea mai rau decat inainte sa intervina mesterul.

    La doua saptamani am cumparat un spray Sanifresh Rothenberger cu vreo 50 RON si am dat cu el atat pe lamelele AC-ului cat si pe toate filtrele. Lasat vreo 15-20 de minute sa actioneze si sa se evaporeze solutia.

    Nici la 8 luni dupa ce am dat cu spray-ul nu se mai simte nici un fel de miros chiar daca am folosit AC-ul atat pe modul incalzire cat si pe modul racire.

    Nu sunt expert, dar este posibil ca modalitatea de igienizare sa fie diferita in functie de marca / tehnologia AC-ului. Eu am facut toate operatiunile de mai sus pe un Hitachi Performance din 2016.

    00
    • Se face la fel indiferent de model. Posibil sa fi folosit numai substanta de curatare industriala, care nu are un miros placut.

      00
  9. Am testat chestiile cu ozonificare de la omv cand mi-au murit sobolani in masina🤷‍♂️
    au avut efect

    00
    • Sobolanii, aveau centura pusa sau nu cand au avut accidentul cu masina ta?

      00
    • clar nu au avut centura pusă șobolanii.
      dacă aveau poate mai aveau vreo șansă.

      purtați centura de siguranță! ca să nu ajungeți să vi se înlăture mirosul print-un proces de ozonificare într-o benzinărie OMV.

      PLM. Cine sunt eu să vă zic să faceți?

      00
  10. Eu am incercat cu sanytol spray, desfacut si curatat ventilatoarele, frecat tot ce se putea. Nu pot sa zic ca a functionat…cand ii dadeam drumul la inceput tot mirosea, dar era o imbunatatire.
    Probabil trebuie curatata si unitatea exterioara cumva.

    00
    • Trebuie curatata externa numai daca este imbacsita. Externa nu are treaba cu mirosul de la interior.
      Daca ramane un pic de apa/condens in interior, o sa miroasa cand ii dai drumul. Daca trece dupa putin timp, este ok. Mai poate sa miroasa daca furtunul de dren este bagat intr o teava de canalizare

      00
  11. Al meu are un oarecare miros de cand l-am cumparat. Dispare dupa vreo 10-15 minute. Ceva idei?

    00
  12. La masina folosesc spray cu spuma, din aia ce vine cu un furtunas. Bag peste tot spuma, chiar si pe afara la baza parbrizului pe unde trage aer. Las 5 10 min, apoi dat drumu la ventilatie maxim pe caldura. Nam avut mirosuri. Recent am luat din dedeman, 25 lei.

    00
    • E buna chestia aia si important e sa fie schimbat anual dupa igenizarea conductelor filtrul de polen/ aer din habitaclu, altfel cam degeaba

      00
    • Pai da. Eu scot filyru vechi, bag spuma in locyl filtrulyi si pun capacu la loc, cand pornesc ventilatia sa nu traga aer prin locul ala. La sfarsit, filtru nou cu carbon activ, carbonu rlimina mirosurile

      00
  13. Atentie la sprayurile cu spuma. In cazul celor cu climatizare automata exista diferiti senzori amplasati prin tubulatura. Patit pe propria piele, senzori distrusi din pricina acestei spume!

    00
  14. Ozonificare la OMV, e un miros ciudat, nu neaparat urat ci mai degraba necunoscut, vreo doua, trei zile dupa dar scapi de mirosul de sosete, sub-brat, curry…insert here…

    00
  15. La fiecare 2 revizii eu fac la reprezentanta curatarea ac ului 180 lei si problema se rezolva.

    00
  16. Pe vremuri se scotea carburatorul in fata blocului, acum se repara AC-ul in fata blocului. Anii trec, tehnologia evolueaza, romanul sta in fata pa avarii.

    00
  17. La aerul conditionat de acasa o solutie mai importanta e cum sa-l facem sa nu mai prinda miros in primul rand.
    Pentru asta, inainte de a-l opri trebuie lasat pe modul „ventilatie” 2-3 minute, cat sa se usuce radiatorul. Altfel, ramane condens intre palele radiatorului si de acolo prinde mirosul (bacterii + mucegai).
    Nu recomand solutii pe baza de clor (domestos) din cauza ca radiatorul e din aluminiu iar clorul il ataca. Nu la prima curatare, dar la a 10-a e posibil sa apara un por. Mai degraba solutii bazate pe alcool

    00
  18. Las un geam pe jumate deschis de fiecare data cand verific ca nu ploua, stau la curte si am vegetatie, se mai pune ceva praf da nu e grav.
    Si de fiecare data in deplasare las geamul din dreapta „crapat” 1cm.
    Asa ma feresc de mirosuri!

    00
  19. La masina mirosul iese la curatarea cu ozon. E vreo 15 lei 5 minute la spalatorii, merge pus de 2 ori, aparatul se conecteaza la bricheta si AC pus pe recirculare, usile si geamurile inchise.

    00
  20. Daca gasesti perna aia cu fulger, sa anunti aici. P. S draperii gasesti :D

    00
  21. NOU
    #57

    ca tot e vorba de mirosuri:

    Cum scap de mirosul de zugraveala proaspata ?

    00
  22. Sunt doua abordari ale problemei.
    1 Poti sa ie din comert spray-uri antibacteriene si sa faci metoda Dorel ( am folosit-o de cateva ori, nu e ce trebuie dar functioneaza).
    Adica iei un sac mare de gunoi minim 80 l si il lipesti sub aparatul de AC astfel incat jegul rezultat in urma actiunii sprayului sa curga in el. Pentru curatat ventilatorul da rezultate chestia aia folosita de mamele noastre candva la spalat borcane. Dar o versiune mai mica sa incapa intre lamele. E suedejie, dar cu ceva rabdare obtii un ventilator curat.
    Trebuie folosit mult spray ca sa dea rezultate. Sparayul costa iar rezultatele sunt indoielnice si de durata scurta-medie.
    2 Ca sa fie treaba treaba varianta 2 implica demontarea AC-ului. Nu, nu e cateva suruburi cum s-a spus mai sus, E migalos pentru cine nu a mai facut si dai gherla cu usurinta. In final tot la frigotehnist ajungi si vei plati triplu ca sunt hamesiti si au ochiul format ca te-ai bagat si ti-ai prins urechile.
    Se scoate ac-ul pana ramane doar vaporizatorul si tevile . Se spala in cada, in gradina unde vrei tu cu solutii de curatare sau cu degresante.
    Se usuca, se da pe la colturi cu o ceara parfumata care rezista in timp ca sa miroasa a primavara in camera si se reasambleaza.
    Inutil sa mai spun ca operatiunea implica lucru cu gaze periculoase pt atmosfera etc.
    Metoda asta costa dar reinvie un AC impputit si vreo 2-3 ani nu ai probleme. Un pic de spray la 2-3 sapt si esti fresh.
    Unpopular opinion: e treaba cu dichis, cheama frigotehnist.
    Pont; cheama primavara, vara isi pierd forma de om si devin hiene. Primavara au chef de munca si burta goala.

    00
    • @Ovidiu as chema un „frigotehninst” numai ca toti cu care am vorbit fac exact ceea ce fac si eu cand spal filtrele(lunar): dau carcasa jos, spala filtrele si acopera vaporizatorul cu spuma/solutie pe baza de alcool. Adica 150-200 de lei pentru munca de juma’ de ora.
      Prin martie cand am facut testele de functionare nu mirosea niciunul.
      Cum ai zis (ca si @Ionut Staicu) solutia ramane se il fac bucati (am unul la care ventilatorul palpaie insesizabil dar extrem de enervant) dupa ce gasesc manualul de service si sa vad ce gasesc acolo. Revin cu poze.

      00
    • @zidanne, te-as putea ghida sa recuperezi gazul din conducte si sa deconectezi unitatea de pe perete.
      Dupa ce ai scos-o esti pe cont propriu fiindca nici una nu seamana cu alta.
      Ca principiu general, trebuie sa dai jos placa, condensatiarele denpornire si motorasele care actioneaza ventilatorul si paletele de baleiaj, sondele( daca exista) si toata carcasa de platic. Cu grija ca se rupe usor.
      Considerand ca esti un tip tehnic si ai scule, iti ia cam o ora sa dai jos.
      recomand poze la fiecare pas

      00
    • @ovidiu figotehnie nu mai invatasem… „iubesc” sa lucrez cu gaze comprimate. Astept sa vina toamna (adica temperatura exterioara ~20 de grade C) si imi fac plan de curatare/imbaiere lunara.
      Vad ca daca le tin pe dezumidificare nu am nicio problema.
      Unitatile sunt FTX35J… extrem de compacte.

      00
    • @Ovidiu l-am rezolvat pe fraier. Mai am doua.

      00
  23. Cred ca depinde foarte mult ce model de aer condiționat ai, unde il ai instalat și dacă în încăperea respectiva se face în timpul anului o umiditate ridicata sau/si praf (da, in încăperile unde umiditatea este mai ridicata sau mucegaiul mai apare din când în cand, este greu de combătut mirosul care intra si în aerul condiționat). Am aflat surprins despre asta de la o cunoștință care nu poate scăpa de acest miros din ac…acru…

    Eu de 2-3 ani folosesc și acasă și la servici înaintea verii spray-ul pt ac de mai jos și este foarte ok. Spuma se dizolva și o data cu ea iese prin evacuare si praful/mizeria/etc acumulat în radiator.
    http://www.refreshair.ro/index.html

    Bineînțeles ar ajuta și orice alta curățare atât cât va permite aparatul. Eu am un Mitsubishi și este de ajuns sa curat cu spuma pe radiator și cât pot în jurul radiatorului cu servetele umede dezinfectante.

    Ar mai fi peria asta universala de folosit, pe care nu am apucat sa o cumpăr încă, poate stie cineva mai multe despre ea.
    https://emag.page.link/3RZ9cazGh3Xr3cLs7

    00
  24. 3 tipuri de articole, de bricolaj…de intrebari…….si dupa vine reclama :) dar hai sa il banam pe radu ca nu are (p) :)

    00
  25. Ca si idee sa iti raspund…dar sunt sigur ca sti 100%, mirosul nu e in filtre e in radiator si in cutia aia de kkt de sub el la care multe ac-uri nu se da jos (special ca sa il schimbi in 3-4 ani)….da… stiu.

    Sunt din bransa si stiu….vedeti voi frigiderele alea No-Frost? Daca le aveti de 4 ani…aveti ditamai jegu si mucegaiu si orice v-ati gandi in spatele plasticului ala luminat frumos cu leduri si cu ventilatoru ala luxos…….. Spune cineva asa ceva? Nu. Il curata cineva Nu!

    00
    • din bransa daca esti, pari unul din „meseriasi”. Jeg/mucegai /praf doar in folosire intensa, daca nu cureti filtrele de praf la timp si nu ii mai faci cate o curatare cu ceva spuma .
      La sfarsitul sezonului calduros, recomand a se folosi aparatul in modul incalzire pentru o ora

      00
  26. @Zoso

    am luat niște spray-uri cu spumă pt curățat instalația AC a mașinii de la XADO (foarte ieftine) și am băgat spuma aia prin radiatoarele de la AC-urile din casă/birou.
    Sunt foarte mulțumit
    Înainte de asta am testa în toate mașinile și a fost foarte ok.

    00
  27. La service unde merg am facut o curatare AC. A avut efect si am fost surprins de ea. Sincer nu stiu cum se numeste (o sa intreb si revin cu detalii despre brand).
    Dar pot spune ca a durat aprox 1h, timp in care motorul a fost pornit, AC pornit si au bagat in masina un aparat alimentat de la bricheta care a emanat un „fum” alb. Dupa asta au zis sa mai las masina pornota aprox 30 cu geamurile deschise ca sa elimine ori reziduu al substantei(telor).
    A costat 150 ron.

    00
  28. Cel mai bine e sa faci curatare nu cand deja miroase ci preventiv la inceputul sezonului. Eu fac si la finalul sezonului. La masina am folosit mereu spray cu furtul bagat prin gurile de ventilatie. La cele de acasa, 1 portabil split folosit mai putin si 1 clasic de perete, desfacut la piele si spalat tot inclusiv ventilatorul. Daca AC-ul e in perioada de garantie recomand sa chemati un specialist. Daca se rupe vreo bucata de plastic in tot procesul puteti pierde garantia. Ca idee. Atentie la aparatele care ofera 5-10 ani garantie. Acea garantie e valabila daca se face anual o verificare si curatare de catre firma agreata de producator/importator. Multi nu specifica asta si trebuie sa cauti adanc prin termeni si conditii.

    00
  29. Scuze de off topic, voiam sa te intreb daca stii ceva de intarea pe piata libera la gaze, ca vad ca se întâmplă acum pe 1 iulie. Cum ai ales alt furnizor, sau daca ai negociat ceva cu cel existent.

    00
  30. Procedurile de curatare sunt ok, eu ii chem o data sau de 2 ori pe an: baga spuma aia si ceva aburi. Insa nu sunt suficiente, caci nu sunt de natura sa curete bine nici ce e in spatele ventilatorului, nici palele ventilatorului, motiv pentru care m-am ales cu un tacanit enervat si un flux de aer neconstant. Personal recomand o revizie cu tot cu curatare, este fix ceea cea am facut si eu si mi-au curatat si unitatea externa.

    00
  31. Eu am folosit produsule de la quickshop: https://www.youtube.com/watch?v=rMwYcx38tjM

    00
  32. Pentru masina; inainte sa ajung acasa bag aer cald cateva minute (1, 2 min) se usca tubulatura din sistemul AC si e totul OK. La nici o masina cu care m-am comportat asa nu mi-a mirosit AC-ul vreodata.

    00
  33. Soooo…. bottom line: pana n-am demontat unitatea… N-am rezolvat nimic. Acum vedem cat tine.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube