De ce scad și cresc prețurile în magazinele online

Iulian Stanciu, șeful eMAG, explică pentru toți copiii și panicarzii de ce prețurile scad și cresc în orice magazin online și cum nu e o conspirație a nimănui să le ia banii cu forța. Poate așa se mai deșteaptă unii, deși slabe șanse.

 

(de la dan)

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

57 comentarii

  1. Ce spune omul e ca majoritatea reducerilor (daca nu toate) vin de fapt de la producator, nu de la comerciant. Ce se subintelege e ca nu toate produsele trec prin campanii de reducere, unele se vand luni bune de zile doar la „pretul recomandat”, cel mult cu fluctuatii legate de cursul de schimb.

    00
  2. Incercam si eu sa le explic unor idioti cum ca ei compara pretul unui produs aflat la promotie (adica era inclusiv afisat pe site pretul initial si cel redus) cu pretul intreg in afara promotiei.

    Dar mnah, spune-le unora cum ca preturile sunt fluctuate si de importator sau chiar de producator. Nope, e o conspiratie.

    Nu neaga nimeni, exista practici de genul asta. Dar mai rarut la emag (o mai dau si ei in bara uneori).

    00
    • Si pentru ca ma asteptam la minusuri, luati conspiratia lunii: emag face campanii murdare pentru a sprijini isis:

      00
    • Adica o scula care cica a fost la promotie cu 2900lei, inainte de black friday se face 3900lei. Cam mare „fluctuatia” ba baieti.

      00
    • Salut, daca e vorba despre TV, posibil sa nu fi vazut informatia oferita: produsul avea pretul de baza 3899.99 lei. In perioada semnalizata, de inceput de octombrie, produsul se afla intr-o promotie cu reducere de pret, deci pretul lui de vanzare de 2799.99 era cel corespunzator aplicarii reducerii respective – pretul de baza (cel taiat) nu este modificat. In noiembrie este vorba despre o alta oferta promotionala: vanzare la pretul lui de referinta, plus un cadou.
      Poti vedea aceste detalii si in poza corecta https://www.facebook.com/eMAG.ro/photos/p.10153044496401899/10153044496401899/?type=3&theater.
      Zi buna, Oana, eMAG

      00
    • Adauga la ce spune Stanciu si variatia cursului valutar, si volumul de produse de acelasi tip achizitionate de la producator precum si faptul ca de la momentul lansarii si pana la finalul perioadei de viata produsul tinde sa se ieftineasca/deprecieze.

      00
    • Daca fac asta deja voi fi batut. Se stie doar ca euro e 4.5 de 3 ani. Iar dolarul 3.7. Nu e asa?

      Un produs se ieftineste pe parcurs doar cand spui „lasa ca il iau mai tarziu cand se mai ieftineste”. In rest: apare la 2000lei, ultima bucata se da cu cel putin 2000lei. Asa am vazut eu la History la baietii cu amanetu’: cu cat raman mai putine produse, cu atat valoarea creste.

      00
    • Uite aici preturile la TV:

      Banuiesc ca cei care au preturi mici au promotii de la producator iar cei cu preturi mari nu le au. Cel mai mic pret 2500 (samsung-outlet.ro) cel mai mare 3600 (la anablue.ro).

      Deci ce spuneam despre promotiile de la producator?

      00
    • Sigur, un iPhone 5 e mai scump decat un iPhone 6 pt ca e mai vechi. Nu i-a scazut pretul deloc de cand s-a lansat si pana acum

      00
  3. Am urmarit un produs pe Emag mai multe zile la rand. Baietii au reusit performanta de a afisa 4 preturi diferite in aceeasi zi, pentru acelasi produs.
    Cred ca si-au pus un algoritm rand(pretul_cel_mai_mic,pretul_cel_mai_mare)
    Produsul in cauza este: Whirlpool AKZ 6230 NB

    00
  4. Un țigan în piața de flori: Bă! ce nu se termină niciodată e apa, aerul și fraierul!

    00
  5. Sunt destule produse ce mult timp nu sunt la promotii si nu sunt reduse deloc, ci doar urca pretul ca sa aiba ce scade ulterior. Nu sunt neaparat abureli. De ele se prinde lumea ce urmareste un produs macar cu cateva luni inainte, si ii vede fluctuatia si isi poate da seama de pretul mediu al acestuia. Asa sunt destule cazuri, ce am vazut si eu, si nu conteaza in special la cine, dar sunt cazuri unde cresterea asta nu e chiar conspirationala vazuta imaginar de consumatori.

    00
  6. Bullshit. Pretul normal al unui produs nu este cel maximal, la care ei din generozitate mai dau din cand in cand o reducere, este pretul mediu pe o perioada ( 1 an de exemplu).

    Cu forta nu ia nimeni banii, preturile se schimba pentru a maximiza profitul. (Yield management).

    00
  7. Inteleg perfect fluctuatia preturilor, pe parcursul anului. Dar daca pretul creste fix inainte de Black Friday iar in ziua respectiva este egal cu, sau mai mare decat cel din perioada unei promotii oarecare, este o magarie. Nu ilegalitate, dar magarie.

    00
    • Pai altfel cum sa arati la flipchart ca o sa ai reduceri in medie de 35%? Suna mai bine decat 10-15% reducere reala, nu? Si asta se intampla cam in tot timpul anului, doar ca de black friday se observa mai usor.

      00
  8. Black friday, pink monday, se fac pregatirile pentru scarlet tuesday… Au ajuns si publicitarii sa faca misto de „evenimentele” astea devenite mondene.
    Tot vorba de’n batrini, aia cu pomul laudat si sacul, ramine de baza.

    00
  9. Eu am urmarit pretul unui frigider vreo doua saptamani si am observat ca fluctua si in functie de promotiile pe care le aveau alte magazine online.
    Cand a scazut pretul la Altex (black friday-ul care tine o luna) dupa ceva timp Emag a afisat acelasi pret.

    Si la alte produse Emag a marit pretul in ultimele zile, probabil ca fac si eu un black friday in perioada urmatoare…

    00
  10. Nu ştiu cum se aşteaptă emag ca oamenii să nu se prindă, sunt magazin online, prin definiţie oamenii care fac cumpărăturile la ei ştiu să se informeze.

    Înţelegem cu toţii fluctuaţiile de preţ în limite rezonabile, nimeni nu zice.
    Dar nu poţi scumpi un televizor cu peste 30% doar cu scuza asta. Şi nu poţi face asta la sute de produse.

    Asta este, ar trebui să recunoască, suntem în România, nu sunteţi americani, sunteţi şi puţini şi săraci. Nu rentează să vinzi nici la cantitate, nici la calitate, mai mult de atâta reducere nu putem şi gata.

    Dar nu să încerce cu abureli de genul…

    Nici nu vreau să zic că la celelalte magazine online produsele nu s-au scumpit, deci vorbim de acelaşi importator / producător sau ce-o fi.

    E clar că la magazinul final apar „fluctuaţiile”

    00
  11. Mai bine ne povestea Scufita Rosie, era acelasi lucru.

    00
  12. Super promotie: cumperi un produs la pret dublu, al doilea produs il primesti gratis.

    00
  13. Cum puteti crede ca magazine de un asemena prestigiu si-ar putea periclita vreodata imaginea profesionist construita de-a lungul timpului practicand niste manipulari grosolane de preturi, asa cum pretindenti unii dinte voi ?

    Nu va ganditi nici o clipa cine are de castigat de pe urma imaginilor defaimatoare cu preturile eMag din zilele trecute ?

    In plus, pe ici-colo mai apar infiltrati si postaci-agitatori precum Anghel T de mai sus, despre care banuiala mea imi spune ca nu e nici mai mult nici mai putin decat un… ANGAJAT ALTEX !!!

    NIMIC NU E CEEA CE PARE !

    00
  14. ” El mai spune ca ar fi extrem de complicat ca la fiecare produs sa se puna un tabel cu istoria evolutiei pretului fiindca aproape niciun site nu are asa ceva si daca ar fi, clientul ar vrea sa stie si de ce pretul a variat mult, lucru greu de explicat pentru fiecare produs in parte. ” de pe hotnews.

    00
  15. strict rezumat la ce apare in clip, Iulian Stanciu le cam arunca pisica neagra (neagra de black friday) producatorilor. :)

    00
    • El doar minte.
      Habar nu are Samsung ca in Romania Black Friday se sarbatoreste cu 12- saptamini inainte.

      00
    • neah, nu minte. la partea aceea cu adaosurile, mai ales pe electrocasnice si IT, chiar are dreptate (la multe din produse, ai marje de 5-6%). sigur, nici nu isi permite sa faca publice prea multe informatii, ci doar suficiente cat sa mai clarifice lucrurile.
      lucrurile nu sunt chiar asa simple, cum se vad din perspectiva cumparatorului. in spatele unui magazin online (gigant ca emag) sunt niste costuri (mari), de management, de stocare, de marketare etc.

      00
    • Liviule daca marja de profit la magazine electrocasnice si IT ar fi doar de 5-6% atunci atit ar fi profitul maxim al unei asemenea firme. Dar adunind alte cheltuieli banuiesc ca in realitate ai fi mult mai jos.
      Asa profit anual poti face pe piata de capital fara probleme. Si mai ai si avantajul ca poti lichida totul in citeva zile.

      00
  16. Adaosul magazinelor la produsele electronice este in medie 25% in USA/Canada. Tot poporul stie ca electronicele sint mai scumpe in Romania. Asa ca au de unde pretinde ca taie pentru „promotie”.

    00
  17. Aşa e. Nu-ţi ia nimeni bani cu forţa. Ba chiar, din cînd în cînd, îţi mai dau cîte-un BMW.

    00
  18. Eu am urmărit un telefon. Pretul lui până acum două săptămâni nu a sărit de 869 ron. Acum, toate magazinele care l-au avut în prețul asta ( magazinele mari bineînțeles ), au prețul la el între 999 și 1099 RON, ca doar va fi la reducere de BF.

    00
  19. Am urmarit mai multe produse la site-urile romanesti: tv-uri, monitoare, pc-uri si periferice. Cel putin o data pe saptamana cel putin un site avea unul sau mai multe din produsele pe care le urmaream la acelasi pret mic.

    Altex avea aceleasi „reduceri” marti seara si duminica seara. Apoi emag le avea la alta promotie. Si apoi pcgarage si tot asa.

    Daca toate site-urile evalueaza acelasi produs la acelasi pret 50% din timp atunci ala e pretul real.

    00
  20. cred ca asta e evident.

    lumea e mai mult curioasa de schimbarile de pret atunci cand pretul nu a fost afectat de nici o promotie. dar deja stiam cu totii ca asta e curiozitatea oamenilor.

    00
  21. Macar lasati-o ma asa cum e, ca lumea oricum cumpara. Dar voi nu, si cu „aia”-n „ala”, si cu sufletu-n rai. Of of of …

    00
  22. Puţin off-topic, dar dacă prietenii tăi de la avstore tot plătesc reclamă poate găseşti o cale diplomatică de a le sugera să investească puţin timp şi efort şi în funcţionalităţile siteului, că altfel banii daţi pe reclamă sunt cam degeaba. Încercam să înţeleg diferenţele dintre două produse, dar funcţia de comparaţie nu-mi este de nici un ajutor. Decât să pună butoane care nu funcţionează şi să enerveze vizitatorii, mai bine nu le mai pun deloc şi îi lasă să se chinuie singuri. Fireşte ideal ar fi să meargă conform aşteptărilor.

    00
  23. Ia sa dam noi inregistrarea asta la Consiliul Concurentei, sa il intrebe cum e povestea asta cu pretul recomandat de producator. Chestie cat se poate de ilegala, de altfel, producatorul n-are voie sa zica nimic de pretul pentru clientul final.

    00
    • Până şi pe sticlele de Coca-Cola la promoţii scrie „Preţ recomandat de producător”. Iar magazinele pun ce preţ vor, mai mic sau mai mare, nu neapărat ce e trecut mare pe sticlă. Oare să fie ilegal? Dacă da, care parte: că producătorul recomandă (nu obligă) un preţ sau că vânzătorul nu dă doi bani pe recomandare?

      00
  24. Păi d’aia am ieşit noi în stradă? Ca emag să nu facă reduceri de 60% la blec fraidei? Demisia!

    00
  25. NOU
    #53

    Cred ca graficul e cu capul in jos, iar pretul de baza este cel de achizitie. Pretul recomandat de producator include o marja standard a industriei.
    In rest e bine.

    00
  26. PS: Cel mai urat lucru e ca asteapta aceste reduceri de la producatori dar ei de fapt nu ofera niciun discount din partea eMAG ei de fapt mentinandu-si acelasi adaos comercial practic nu isi rup niciodata de la gura pentru clientii lor. Trist dar adevarat. In rest numai bine!

    00
  27. Vorbeste frumos nenea asta, da’ explicatiile lui tot nu-mi satisfac o curiozitate ce-o am de anul trecut: de black friday-ul romanesc, emag vindea 2 produse (ce ma interesau pe mine) la mega reducere, numai ca pretul redus al acelor 2 produse era aproximativ acelasi cu pretul (neredus) acelor 2 produse in magazine de prin alte tari – am incercat mai multe magazine, din mai multe tari; m-am uitat si pe amazon/ebay, ca eram curios. Si, ce sa vezi, peste tot preturile erau aproximativ egale. Doar ca la emag erau la mega reducere de black friday.

    Asa ca o vorbi el frumos in clip, da’ nu reuseste sa ma convinga.

    00
    • dar tu știi că noi avem alte taxe și altă legislație, de aia ești băiat isteț.

    • Pai din cauza ca-s istet, am fost si eu inclinat la inceput sa dau vina pe taxe diferite si legislatie. Da’ apoi am realizat ca taxele vamale sunt exact la fel (traiasca UE), legislatia e in linii mari aceeasi (din nou, traiasca UE), iar TVA-ul mai mic cu 3 procente nu poate justifica pretul „intreg” – adica ala taiat de black friday – mai mare cu ~30% in Romania.

      In plus, cand am cumparat cate ceva de pe emag in alta perioada a anului, n-am sesizat sa fie diferente semnificative de pret fata de preturile de aici. Ce-i drept, era vorba de alte produse (ca nu-i scopul meu in viata sa arat ca emag „triseaza” cu black friday asta), da’ asta-mi arata ca desi om avea alte taxe si alta legislatie, asta nu modifica semnificativ pretul produsului in magazin.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube