Știrea de ieri cu 4 pasaje e incorectă.
Anul acesta este programată să înceapă în Oradea construirea a 10 pasaje supraterane și subterane, pentru fluidizarea traficului auto. „Va trebui să ne organizăm foarte bine”, avertizează viceprimarul Teofil Filimon. Două la intrarea în Gara Oradea, unul la intersecția Oneștilor – Vladimirescu, unul în strada Republicii, unul în Piața București, unul peste strada Matei Corvin, câte unul la ieșirea din Oradea spre Biharia și Oșorhei și două la ieșirea către Aeroport. (sursa)
Sunt bani europeni, se pot lua, hai să facem. Asta ar fi trebuit să facă în ultimii 10 ani toți primarii. Apă, gaze, canalizare, șosele, pasaje, centuri, UE dădea bani pentru toate, trebuiau doar luați.
De toată România. De toți primarii, de toți ăia de la Județean. În 4 ani cât a fost la CJ Bihor, Bolojan a făcut 9 centuri ocolitoare. PUtea și Făgăraș să facă asta, și Târgu Mureș, și Huedin, și alte 2.400 localități care se plâng că DNul trece prin satul lor.

S-au facut ma, cum sa nu se faca. In Rm.Valcea a durat 10 ani sa prelungeasca un pod deja existent peste Olt, ca sa treaca si peste calea ferata, sa nu mai stea Ambulanta la bariera. Deci se poate …
La Făgăraș e gata ocolitoarea doar că n-am avut ministru să taie panglica.
Este o misiune buna pentru noul Ministru al Transporturilor.
Calm your tits. Nu vine ditamai ministru pentru un ciot. Primaria o cam da cotita ca lucrarea e gata si n-are bani sa plateasca.
Plus de asta,scrieti va rog mailuri la distrigaz,poate in viata asta vin sa-si faca si ei conexiunea la tevi.
Da mai, dar unde-s statuile? Ar zice un suveranist.
Cum unde? Aici https://www.tiktok.com/@b1tv.channel.romania/video/7516611312214887702
Ej nebun? Nu se poate fura din banii ăia, că stă Koveși cerber la ei, așa că de ce să muncim degeaba, doar pentru o pensie specială…
GRESIT!
Nu se poate fura direct. E nevoie de putina imaginatie.
Dar se poate da contractul la firme romanesti care fac profit si din profitul ala dau un purcel cadou. Ceea ce se si intampla la Oradea.
Pentru așa ceva trebuie inteligență. Da, bine, nu e obligatoriu să fie primarul inteligent, dar măcar consilierii… Doar că și ăia sunt la fel de proști, de obicei neamuri, prieteni, relații, d-ăștia care nu cresc nivelul IQ-ului dacă se înmulțesc. Da, bine, poți să apelezi la firme de consultanță, dar și alea trebuie să fie de-ale casei, conduse tot de același tip de indivizi limitați și îngrămădiți, că doar nu dai banii statului așa la oricine.
Deci e un întreg șir de indivizi care împart câțiva neuroni amărâți și care ar trebui să facă ozn-uri d-astea cu gaze, canalizare, ocolitoare, pasaje…. Du-te, băi! Mă mir cum naiba de mai există câte o floare pe ici pe colo care face asemenea lucruri de arată a primăvară prin unele orașe și comune.
Misto aia cu Oradea are 400 mil pentru investitii, Bucurestiul are 300 mil. Haida cu taxarea aia…ca doar nu sunt bani destui pt consilii si primari.
Băi tăntălăule, ia scoate din bugetul capitalei subvențiile, salariile, contracte de utilități și cu toate firmele municipale înființate de „duamna” FiRea și vezi ce mai rămâne….. Mai ușor cu coprofilia…
pai da. ca bucurestiul primeste inapoi ceva gen 11-15% din taxe. Si, daca tot era ND primar avea grija ciolanu sa ii mai taie din fonduri.
@Fisherman, banii de investitii sunt calculati dupa si din buget, si da, este anormal ca Bucurestiul sa aibe mai putini bani de investitii decat Oradea, asa cum zicea si primarul prin articol.
Si sigur, poti sa arunci invective la prima mana, ca sa pari mai spalat. 😆 dar nu esti..
Pesedistii ar incepe cu „Da, dar nu este asa usor” sau „Da, dar nu asa se face”, subtextul fiind ca au fost atat de batuti in cap, ca nu au fost in stare sa se uite la ce se intampla in Oradea (in comparatie cu Alexandria, sa zicem), sa inteleaga ca le va fi util oamenilor, ca pot sa ia si ei din smantana, iar, dupa aceea oamenii sa ii aleaga de buna voie.
Concret, in capitala Olteniei, minunata primarita fosta PRM, actuala PSD vrea sa:
– darame niste cladiri istorice in Piata Chiriac si sa construiasca o cladire cu utilitate sportiva. Obiectiile fiind ca desi exista utilitate, nu se explica de ce trebuie neaparat acolo. Valoare proiect 100 milioane euro
– sa refaca cladirile debarcaderului din Parcul Romanescu (proiectate prin anii 50-60). Arata demodat, de acord, dar a rezolvat tot in oras, asta era la rand? Valoare proiect: probabil ca va explica si urgenta si necesitatea
– sa darame cladirile din Piata Centrala si sa mute de acolo Cladirea halei – monument istoric. Pare ceva extraordinar de complicat si sigur exista o solutie mai simpla. Iarasi, daca se va examina valoarea proiectului, am putea avea si o explicatie a grabei.
Alte prioritati are doamna primar, care nu par a coincide cu cele ale populatiei
e adevarat ca la marginea craiovei oamenii strang cenusa de la termocentrala care se depune peste tot cu matura si farasul?
Daddy, povestea asta este cam adevarata in cartierul Bariera Valcii, unde este unul din CET-uri. Care CET a primit si finantare ca sa construiasca un grup pe gaze, dar, ce atata graba? Ca doar nu locuieste nici un politician in cartierul ala (ca nu este inconstient). Lasa pulimea sa crape, ce vor sa traiasca o vesnicie? /s
Pai daca in 3-4 ani s-ar fi construit drumuri, pasaje, centuri, tras gaze, apa si alte utilități, cum s-ar mai acorda sporurile alea pentru fonduri europene? Îți dai sema câți bani ar fi pierdut oamenii ăia?
> UE dădea bani pentru toate, trebuiau doar luați.
Doar ca e mai greu de furat, de aia „nu merita” timpul si energia.
E misto in Oradea cand nu trebuie sa strabati orasul ca sa ajungi dintr-o parte in alta si nu stai bara la bara. E misto in Bihor cand pe drumul spre Cluj nu mai trebuie sa treci prin Osorhei, nu mai trebuie sa treci prin Alesd, si asa mai departe, dar dupa aceea treci de Piatra Craiului.
Ce a zis Boc? Ca e greu cu centuri si chestii din astea, pentru ca elemente geografice nefavorabile. Culmea ca sunt multi care au inghitit galusca asta, ca multe altele.
Boc are alte prioritati, precum cladirea aia falusiana sa stii cand ai intrat in Cluj dinspre Floresti (Tower Apartments sau cum ii zice) si sa se autoflageleze cetatenilor care leviteaza de la propriile basini ca vor avea metrou. Candva. Probabil in secolul curent.
Boc e un demagog, Clujul e blocat pentru ca nu e instare nici macar de niste sensuri unice. Ce pasaje, Clujul nu are centura. Dar el continua cu marota metrou, o porcarie sinistra pentru un oras de sub 400 000 de locuitori. N-am auzit sa se revolte locuitori din alte orase ca boc vrea bani d ela buget pentru metrou. Ar fi cazul ! Bolojan nu-i suporta aroganta si gaunosenia, sper sa-l puna la punct, desi si-a plasat omul (de paie) la Senat …
Ba e foarte bun metroul la Cluj. Deși orașul nu este mare, sînt foarte multe suburbii care se dezvoltă în jurul lui și veți vedea că timpul pierdut de navetiști nu va mai fi așa mare ca acum. Tot el a făcut și centura Constanței și s-a văzut imediat diferența, orașul era colmatat tot timpul de camioane și autoturisme, nu numai vara, deși numărul autovehiculelor nu era așa mare ca acum. Dacă era după Făgădău și Moș Teacă cu Grindeanu la Transporturi nu era nici acum A4.
Mie întotdeauna mi s-a părut stupidă comparația asta a reliefului din Cluj și Oradea.
La Cluj nu se poate dom’le pentru că nu e câmpie ca în Oradea. Bine, să zicem. Dar nu e nici croația să fie ditamai munții, sunt niște amărâte de dealuri.
Ah și da, să nu uităm, ce populație are Cluj? Ce economie? Ce bani se învârt acolo? Le place să se laude că e a doua economie după București, dar e greu dom’le să faci un drum la deal în 2025.
Problema e simplă la Cluj: combinatorii imobiliari nu au terminat de vândut tot ce se putea în Cluj. Pentru că toată lumea e dispusă să plătească prețuri obscene ca să fie în oraș, pentru că orice distanță te omoară la ce trafic e. În secunda în care ai 2-3 centuri, un tram-tren, ceva, lumea nu se va mai bate așa tare pe a cumpăra în oraș apartamente.
Iar oamenii ăia au putere reală. Și în plus, le convine și celor nativi, care stau în cluj de ani de zile, că pot cere chirii mai mari, pe motiv că ești în oraș și nu stai în trafic. Și au dreptate, vedeți cât fac ăia din Florești, sărăcimea.
Mda, intre timp domnul Mihaiu si-a facut safteaua la Sector 2, desi e plecat de anul trecut. Nu, nu-s cu nimic diferiti politicienii, fie ca-s PSD, NLP, AUR sau USR
https://b365.ro/incepe-colectarea-selectiva-in-sectorul-2-peste-130-000-de-pubele-vor-fi-distribuite-atat-la-blocuri-cat-si-la-case-cum-trebuie-sa-grupati-gunoaiele-care-sunt-impartite-in-5-categorii-523178/
130.000 de rahaturi din astea sunt peste tot. Cate 1 pentru fiecare 3-4 locuitori din sector. Sunt aproape identice cu alea din articol, numai ca n-au indicatii sau scris ceva pe ele. Unele la gramada, cate 3-4 grupuri , ca si cum nu mai aveau loc si trebuiau sa scape de ele. Nu au decat culori diferite, lumea nu sorteaza oricum, cu atat mai putin deseuri impartite in 5 categorii. N-am cum sa ghicesc ce deseu merge unde. Le-au pus, lumea le-a umplut la gramada cu gunoi, acum toate au folie deasupra si o foaie A4 lipita pe ele pe care scrie sunt scoase din uz momentan.
Asta a fost tunul 2 dat de fostul primare de sector. Tunul 1 au fost cosurile de gunoi stradal fixate in 2 suruburi in asfalt care n-au rezistat nici cateva luni, amplasate la intamplare, fara pic de logica, dar…. multe.
Gunoi tot e pe jos, mobila, haine, saltele si resturi de constructii pe langa stalpi. Comunitarii n-am auzit sa dea amenzi.
Vedem si primarul nou ce tunuri mai da.
Exagerezi, coșurile de gunoi amplasate sunt ok, rezista foarte bine dacă nu sunt vandalizate.
Este in continuare gunoi pe jos pentru ca politia lipsește cu desăvârșire și nu ia nimeni amenda dacă arunca la întâmplare.
Uite la mine la Galati s-au luat cu bani europeni autobuze electrice si tramvaie noi de la Solaris Skoda. Am mers cu ele , nu sunt rele deloc.
Sunt misto autobusele electrice din Galati dar tot mai misto sunt cele din Braila.
Imi plac foarte mult autobuzele electrice Solaris, doar ca Solaris este firma poloneza care a fost cumparata de ceva spanioli. Nici o legatura cu Skoda
Ai lovit sub centura cu „UE dădea bani pentru toate, trebuiau doar luați.”…
De la mine din zona… in comanesti, bacau, primarul a facut ceva proiecte prin ~2012, a schimbat orasul cu totul, trotuare, strazi, iluminat, tot tot, pana si ultima ulita are asfalt. Dupa care de prin 2015 nu s-a mai intamplat nimic, doar culege roadele la fiecare scrutin. Abia anul asta a mai anvelopat niste blocuri, probabil de frica unui contracandidat aur.
La 8km distanta, in moinesti, lucrurile au stagnat in mare fel pana acum 2 ani cand orasul a avut parte si acolo de un revamp complet. E civilizat, dar toata lumea e suparata ca s-au facut piste de biciclete si sensuri unice, iar masinile si-au luat mare mumu. Poti sa dai si 3 ture de oras ca sa parchezi undeva.
2 orase asemanatoare, dar cu intarziere de viziune intre ele de minim 10 ani. In acelasi timp alte orase din zona sunt ca pe timpul lui ceasca, slanic, targu ocna, onesti, astea unde e si potential turistic si probabil ar lua bani si mai usor. Cum ai zis si tu, e greu de furat cand banii nu vin la geamantan.
Asa a facut Falca in primele 2 mandate la Arad. Apoi s-a pus tot PNL-ul pe distrus.
Mai terminați cu banii europeni, că am facturi din aprilie, început, neplătite…
Daca te uiți pe mlpda, s-au plătit ieri către Anghel Saligny 1 miliard lei noi Ron euro/5, cum vrei sa le zici, apoi către, pndl, nu mai știu cât, apoi CNI, apoi azi pnrr 250 mil..
(Facturile din aprilie) Inca nu figurează că au plătit axa C10, C15.
Terminați cu fondurile astea europene, că influențați oameni, și se plătesc la coada vacii…
Știți cât a ajuns o linie de credit? 2% pe luna în construcții.
Apoi calculați voi de când lucrezi, plus facturezi, plus neplătit x luni.
Apoi urla opinia Facebook că nu se termina x sau y. Totul se rezuma la bani. Și PNRR e ultimul la plata.
Vezi https://www.mdlpa.ro/pages/plati
Așa că mai lasati-ma cu fondurile vieții.
Faceți voi, pe banii voștri, și apoi vedeți că nu merită să susții un guvern, un stat, o cloaca, care te pune ultimul din bob…
Sunt satul de bășini.
Oradea e unicul caz când primăria a luat credite/linii de credit/finanțare/împrumuturi să plătească prostul care lucrează… Unicul caz…
Restul praf și pulbere…
Știi si cine a „rezolvat” ecuația asta la Oradea?
Reversul medaliei e că nu găsești în oradea muncitori sau firme de construcții nici să te bați. Am vrut acum 2 ani să fac un gard cu fundație beton, a fost complicat pentru firma respectivă de 5 oameni, prinsese subcontractare la ceva firmă care avea contracte din astea pe fonduri europene.
Am mai sunat 2-3 firme, la fel. E full. Nu există un om care să aibă măcar 2-3 muncitori și să n-aibă minim X5 :))
Hai ca deja m-am prins! Ieri, alaltăieri, Ghinea Cristian, astăzi Bolojan cu Oradea – mon amour – , sapt viitoare urmează Ciucu cu sect.6. Sau, de ce nu, Georgică Scripcaru, la Brasov. Io zic sa nu o uiți, Vali, pe Clotilde. Ar fi păcat de ea!
10.000€ per postare nu sunt de ici colo.
Cu 10.000 pe postare durează mult până ajungi la Urus.

Mai mărește prețul, nu fii timid.
Penultima data in zona Oradea, 2020, am mers la felix prin 3 sate..acum o lună, nici unu..in 4 fucking years..centuri cu o banda pe sens, dar fac diferența..daca fiecare oraș/sat cu trafic mai intens făcea un drum în jurul localității, cu o banda pe sens, macar, poate nu ne mai miram de ele în 2025
In Targu Mures asteptam centura cum asteapta campul ploaia,din pacate nu se face
În timp ce Oradea se dezvolta și se făcea bine restul țării se uita la pereți și au votat la fel 30 de ani, iar acum se simte diferența și dezvoltarea țării e îngreunată