Săcele – Bucuresti, un drum de vis

Dacă s-ar da premii pentru cele mai proaste drumuri, congolezii ar saliva cu jind de pe locul 15 în top. Joi mă izbeşte ideea foarte proastă să o iau pe Săcele până la Bucureşti, nu pe Predeal. Proasta idee.

  • marele oraş Săcele e o comună amărâtă, construită, ca peste tot în România, de-a lungul şoselei, dând impresia că un oraş al naibii de mare. nu e.

  • aparent, în Săcele poţi traversa pe unde ai tu chef, că poliţia veghează. de ce nu am dat prioritate? pentru că ţăranul a început traversarea din spatele meu şi abia la jumătatea drumului a ajuns la zebră. de aia.

  • drumul după Săcele e făcut de un prost beat. nu e drept nici un pic! nu mă refer la serpentine, ci la drumul care trece prin câmpie, unde nişte oameni normali (terminaţi cu bancurile proaste, ardelenii sunt oameni!) ar mai fi tăiat din curbele alea nenorocite, pentru că aveau cum şi de unde.

  • pe serpetine drumul e o încântare, cu porţiuni unde e îngust şi prost, cu zeci de curbe lăsate aiurea. dar deh, aşa l-au făcut romanii, aşa îl lăsăm, că ştiau ei ce fac!

  • aparent, legile fizicii nu se aplică şi şoferilor de mercedes. ar fi ilogic să frânezi doar la jumătate din viteza cu care rulezi şi apoi să iei curba în deplină siguranţă. e mai simplu pentru creier să frânezi de la 70 la 20 şi după aia să accelerezi iar! aşa se face!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. e Bucuresti – Sacele. putea la fel de bine fi oricare altul. toata reteaua de drumuri a Romaniei e de groaza….sau in orice caz, perfect neadaptata zilelor noastre.

    00
  2. Un drum cu adevarat memorabil. Numai pe acest drum, undeva pe la Cheia am vazut dementi – cu duiumul – care se dadeau cu sania/punga si faceau gratar in buza soselei. Erau cam 300 de oameni pe acolo, era un frig de crapau pietrele si tot ce imi venea in minte era: unde fac toti astia pipi cand ii apuca?

    Despre soferii de mercedes sa nu mai discutam, cred ca e o problema genetica.

    00
  3. nu am fost pe acolo dar cam asa se intampla in mlte locuri

    00
  4. Nici cu şoferii de A8-uri nu mi-e ruşine.

    00
  5. Mai, nu stiu cum e la ora asta soseaua, dar vara este una dintre cele mai interesante DN-uri pentru efectuarea unor test drive-uri. Imediat dupa ce intri in munti, catre Cheia, soseaua e de senzatie. Uiti de Sacele (la primul drum pe acolo, un coleg de breasla mai batran mi-a spus ca daca vezi bastinasi in mijlocul drumul te opresti si stai pan te lasa sa treci, pentru ca altfel s-ar putea sa faci cunostinta cu toate rudele lor pana la finalul satului), uiti de Mercedes-uri si de orice alte nebunii, uiti de tot. Mai ales cand e soseaua libera :)

    00
  6. *unul dintre cele mai interesante DN-uri, evident.

    00
  7. zoso, te rog nu te lua de Bucuresti-Cheia-Sacele da? drumul ala intr-adevar, e naspa…PT MASINI! dar pt motociclete… :D
    https://youtube.com/watch?v=NsKsu0zpzP4
    abia astept sa treaca temp de 10 grade.

    deci, vali…daca vrei sa nu te mai deranjeze drumul ala, ia-ti o motocicleta. Daca vrei chopper am eu unu misto de vanzare :P, ala din clip

    00
  8. Ai mers doar pe soseaua principala si deja stii cat e Sacele :))
    Sacelele se intinde pana la Selgros, dar ce sa stie o vinitura ca tine!

    00
  9. Te rog frumos – Sacele e muncipiu.

    00
  10. Moatrea nu vine din cauza vitezei….ci din cauza drumurilor proaste….

    00
  11. Am fost si eu o data pe drumul ala ca m-a deviat politia, nu lasa pe nimeni sa treaca spre Predeal. Nu mai imi trebuie niciodata un asa drum. Cand ninge pe serpentinele alea cred ca este crima si pedeapsa. Germania are 13.000 de km de autostrada si Romania are 13.000 de km de drumuri neasfaltate.

    10
  12. Drumul de dupa iesirea din Sacele pana la Valenii de Munte e cel mai fain drum pe care il stiu. Suficient de bine asfaltat si marcat, prea putin circulat, cu un peisaj incredibil. Poti sa faci si raliu, poti sa si admiri peisajul. Iar daca esti nemultumit de curbe (care nu sunt lasate aiurea, ci ocolesc muntii sau urmaresc vechiul drum de intrare in Transilvania ;-) )iti recomand o autostrada :D. Anyway, fun it’s not on a straight line.

    00
  13. @ adnana Dont eat the yellow snow!
    Imi amintesc de cea mai idioata faza si in aceasi timp cea mai tampa „declaratie de dragoste”.
    Scris pe zapada cu instrumentu` din dotare:
    I love u Jenica!

    00
  14. Nu este singurul drum cu aderenta spre poteca din Ro :).

    00
  15. Am fost zilele astea pe Dealul Negru. Pe ambele sensuri. Nu va puteti imagina ce mizerie de drum a ajuns, ce gropi imense, cate masini cu roti rupte erau pe margine, etc. Camioanele abia puteau merge cu 5 km/h si va imaginati ce coloane erau pe ambele sensuri. Ce accidente erau sa fie provocate de soferi ce se trezeau cu ditamai gropile si incercau sa le evite… O MIZERIE TOTALA. Iar la Valcea si Pitesti erau filtre Politie si ARR, cate claxoane si injuraturi isi luau… De ce sa mai platesc rovigneta cand dupa asemenea drumuri ajung sa bag masina in service ?

    00
  16. incearca DN12 de la Miercurea Ciuc la Gheorgheni prin zona Sandominic – Izvoru Rece si mai discutam dupa aceea.

    00
  17. Eu fac destul de des drumul ala, si mi se pare, vorba lui Ionut, de vis!
    Ori sunt eu prea permisiv, cu gandul in urma cu 20 de ani, cand toata Romanika era Off-Road, ori iert drumul cand am ce vedea. Decat bara-n bara pe DN1 prefer pe Cheia- Valeni, mai ales ca am prieteni cu pensiune la Cheia si casa de vacanta la Valeni.

    00
  18. Sau DN73C Curtea de Arges – Campulung Muscel. Daca treci (!!!) o data pe acolo nu o sa mai vrei sa mai calci vreodata! Serios, serpentine cu asfalt denivelat de poti sari cu masina peste el, alunecari de teren de iti ramane juma de banda si o vaca loc de mers si muuult pamant/pietris/bolovani pe post de afalt! Noroc ca nu mai am masina aia ca sigur ceva s-a bulit pe dedesubt!

    00
  19. Cateva fotografii, pentru cei ce nu stiu zona Cheia- Slanic Prahova- Muntele Rosu:

    https://s559.photobucket.com/user/tizul/slideshow?albumview=slideshow

    00
  20. @Pyro: biaaaah! era si un banc politic cu chestia asta.

    00
  21. Asa este peste tot in Romania

    00
  22. Din cate stiu Mercedes are tractiune spate. Better safe than…

    00
  23. Daca ai 4×4 cat de cat echipat merita sa incerci ruta Bucuresti- Campina – Valea Doftanei – Sacele…e un drum forestier de senzatie si sigur nu te vei intalnu cu baietzi cu Mercedes. Eventual cu ceva camioane de exploatare forestiera…

    00
  24. De pe DN1 adunate:

    Episodul 2

    00
  25. Salut … apropos …. sunt nou pe la voi prin odrasla dar sincer vorbind as vrea sa ma invechesc :-)Si ca sa nu fiu offpost eu cred ca ar trebui sa folosim mai des tehnologia 3D si 4D cu harti din Romania si doar asa o sa fi profund impresionat de cat de bune sunt „drumurile noastre toate”
    Si totusi domnii aia de stau si urmaresc seriale pe laptop in parlament vor sa introduca bobineta adica taxa pentru urmatoarele poduri si „sosele suspendate” ori strazi pe sub pamant cu care se lauda prin presa.
    Vorba americanului DUDE WAKE UP ! nu o sa avem niciodata strazi si autostrazi suspendate.Dupa caderea ceausista a cazut si Romania …..de tot. Nu ca as fi vre-un comunist dar totusi de 20 de ani nu s-a intamplat nimic la noi.Iar ceea ce vedem acum se vedea si pe timpu ala cand plecai afara si ma refer la cei care au avut posibilitatea sa plece(cantonamente, concursuri etc)

    00
  26. Am fost mai demult pe drumul Oradea-Marghita si dincolo, spre Tasnad. In unele locuri nu era drum cu cratere… erau cratere cu drum. :D
    Si nu cred ca s-a schimbat prea mult in ultimele luni… Tot teroare scrie pe el. :D

    00
  27. Ai fost cu maşina prin Abrud? Să vezi acolo trăiri!

    00
  28. si,ai ajuns cu masina intreaga pana la urma?

    00
  29. Nu stii decat sa te plangi…Drumul ala nu a fost gandit pentru trafic intens, ci ca un drum auxiliar. Iar, cum zicea cineva mai devreme, drumul urmareste relieful din zona.
    Asfaltul este intr-o stare foarte buna, nu se compara cu craterele care au aparut acum pe DN1. Iar pentru bucurestenii care se plang de serpentine: invatati sa conduceti.

    00
  30. Iar daca tie nu iti place ca Sacelele este lung, nici noua nu ne place sa ni se umple orasul de bucuresteni (da, voi sunteti cei mai multi) ce merg ca dementii si uita ca sunt in localitate. Daca noi putem de 20 de ani sa asteptam sa fie gata soseaua ocolitoare, si voi puteti sa suportati mersul la pas prin oras. Daca nu, dormiti intre Azuga si Comarnic si ajungeti acasa in 6 ore.

    00
  31. asta pentru ca ai vrut tu sa fii rotunda si smecher, sa ieshi ieftin :) Lasa ca eu am incercat pe sinaia-targoviste si am iesit mai rau ca aia de la FearFactor.

    00
  32. asta cu plansul de drumurile din romania poate e buna, timpul o va dovedi. poate starea asta generala de revolta ii va face sa se mobilizeze pe aia cu decizia.
    pana atunci, in sfera generala a transporturilor, noi asteptam de vreo 8 luni sa se repare un podet prapadit de cale ferata, ca sa se poata circula cu trenul de la sibiu la brasov (direct,nu pe la medias si sighisoara).
    deci asta e tara. si comparatiile cu germania sunt din zona ,,ce pacat ca nu pot sa traiesc pe planeta pandora din avatar”. o nebunie.
    cu sacele, vad ca macar calitatea drumului e buna, ca de asta n-ai pomenit nimic, zoso.

    00
  33. Eu stiu ca tu nu vorbesti serios. Cum crezi ca poate drumul sa urce 100 de metri pe o distanta de 500 de metri? In linie dreapta inseamna panta 20%. Ce camion mai urca pe acolo? La capitolul asta nu suntem noi mai prosti ca altii, n-am inventat noi acele de par. Dar sunt sigur ca stii asta.

    00
  34. Inteleg sa te plangi de calitatea drumului – ca are gauri, ca nu-i chiar tot la acelasi nivel (desi arata boboc fata de cum a iesit drumul de pe Dealul Negru din iarna asta), dar mi se pare aiurea sa te iei de curbele alea.
    Inteleg sa te iei de lucrurile nasoale, dar sa nu cutam nod in papura degeaba…
    Daca ar fi putut sa faca drumul drept, l-ar fi facut, cat erau ei de romani (economiseau materiale si timp). Dar cum sa nu faci curbe cand tot urci? Da, curbele alea urca, dupa ce ca-s multe, mai si urca. Drumul e ingust, ca intr-o parte e munte, deal, ce-i ala, si-n partea ailalta vezi cateva varfuri de copaci si uneori vezi si soseaua pe unde ai venit.
    E un drum fain de privit (iti trebe’ stomac rezistent, ce-i drept), chiar si de condus, daca nu-i prea aglomerat (si nu e, de obicei).

    00
  35. un drum excelent: si

    00
  36. ce zici de finalul de la Sacele ? iti recomand sa cobori sa ceri un pahar cu apa

    locatia poarta numele de Garcini si acolo s-au adunat toti suedejii din Brasov. daca le zici ca esti si tu „Lingurar Vali” atunci esti ruda cu vreo 80% din ei

    00
  37. apai daca in sacele iti e greu cu masina, incearca cu bicla. Poplatia conlocuitoare de la intrare are numai cuvinte de lauda

    00
  38. Apai daca nici sacele-Bucuresti nu e drum bun, sa mor daca mai e vreunu. Incearca sa faci fagaras-Sighisoara, mai ales pe portiunea sercaia-hoghiz, sa vezi drum prost. Da prost rau

    Cat despre ce zice animaloo, are mare dreptate, bastinasii de la intrarea in sacele sunt foarte primiotori. Si primitivi!

    00
  39. Primavara este superb, ai asfalt bun, curbe fara numar si verdeata cata vrei. Ca mai dai de „profesionisti” pe sosea sa te faca cu nervii, nu merita sa te consumi, e pacat, tre sa te te bucuri de viata. Aspectele celelalte privind drumul merita ignorate. @Sergiu: Super filmele…sunt facute pe Cheia?

    00
  40. Drumul e frumos vara atunci cand e liber/soare/pofta de adrenalina.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube