Nu îmi dau seama ce e în mintea oamenilor care îşi fac un cont pe facebook cu numele magazinului sau firmei şi apoi adăuga oameni. Salut, sunt magazinul X, vrei să fim prieteni? De ce? Ca să faci spam pe wallul meu cu promoţiile tale de care nu îi pasă nimănui?
Asta una.
A doua: nu înţeleg rostul paginilor de like de pe siteurile româneşti. Majoritatea au mai puţine like-uri decât are pagina trafictube.ro, de exemplu.
Ştiu că pentru experţii social media ce o să spun acum e o prostie, da’ facebook poate fi exploatat prin butonul de recomandări şi de like-uri mai bine decât prin “like this brand/site/page”. Pentru că likeurile şi recomandările apar în streamul utilizatorului!
Dar nu. Ei sunt ocupaţi cu pus cate 10 related posts in rss, cu adaugat 12 butoane de share pe digg si delicious si alte minuni tâmpe. Că aşa se face trafic.
S-au schimbat vremurile acum din pacate nu se mai apreciaza aptitudinea de jurnalism sau aptitudinea de a scrie, toata lumea trage de trafic fara sa produca articole care aduc o contribtie
Foarte utile precizarile. Eu unul le resping din start ( brandurile). Curios dar de inteles este si faptul ca ele iti solicita „prietenia”.
multi considera prietenii ca fiind clienti. banuiesc ca se excita in fiecare dimineata vazand ca le-au mai dat 10 oameni like.
Oricum mi se pare ca poti sa raportezi un cont care stii ca nu e ‘persoana’, in cazul asta e o firma sau ceva de genul asta, pentru afaceri trebuie sa iti faci doar pagini de acelea gen ‘like’, care sunt o prostie oricum.
Logica, desi incorecata, e simpla: Facebook Page necesita un cont de admin, pe cand contul nu chiar. Cu alte cuvinte daca Popescu este admin pentru pagina de facebook Zoso.ro, atunci toata lumea va vedea ca Popescu e berbecul care spameaza si-l va trata ca atare. Pe cand un cont poate fi „administrat” de diversi fara as ti cu siguranta care e piarizdul din spate.
Pe langa asta, pentru a stranga like-uri trebuie sa sugerezi pagina si sa speri ca respectivii iti vor da like. Dezavantajul e ca in principiu nu poti sugera pagina decat prietenilor tai (neverificat). Pe cand, un cont poate deveni prietenul oricui, friend requestul fiind la liber.
Pe scurt, posibilitatea de a spama in voie, fara a te sti lumea e argumentul suprem in a crea un cont si nu un facebook page. Problemele apar insa cand vrei sa analizezi peformantele spamului (nu cred ca Facebook planuiesc sa ofere Facebook Insights pentru profiluri) si cand, prin absurd, vrei sa ai mai mult de 5000 de likeuri (parca asta e limita de prieteni pe care ii poate avea un profil) – oricum nu e cazul in Romania, inca.
Si link-urile, ca n-am aparut in primul comentariu
https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-button
Polonezu,
Practica de a utiliza un cont personal ca si brand si sa-l folosesti pentru a adauga „prieteni” este condamnata de catre Facebook. In termenii si conditiile lor, sectiunea referitoare la inregistrare se stipuleaza clar ca nu ai voie sa faci asa ceva. Ce poate face insa fiecare utilizator este sa raporteze aceste conturi si cu timpul vom scapa de ele (stanga jos, Report/Block this person, Fake Profile/Does not represent a real person)
Vali, folosit cu cap si fanpage-ul poate fi relevant. Like-urile si recomandarile la articol il consideri return traffic – totul se reduce la a-i trage pe oameni intr-o parte sau alta, de preferinta acolo unde poti sa-i convertesti mai usor. Pana la urma, scopul e sa faci bani din asta – fie ca lucrul asta se intampla pe pagina de Facebook sau pe site.
@polonezu vorbesti prostii si scrii anonim.
Citeste articolul lui bobby e foarte util.
1. pagina de fanpage permite mai multi admini. pe pagina esti mai limitat (in sensul bun) de facebook: nu poti sa dai add in prostie, nu poti da direct message la oricine, nu poti spama/invada/ cu stiri sau informa decat pe aia care dau like la pagina.
Userii normali nu pot vedea adminul unei pagini. doar adminii se vad intre ei. documenteaza-te
2 poti sa sugerezi like pentru pagina si celor care nu-s prieteni, de aia exista iframe-urile de la facebook ()
3. „un cont poate deveni prietenul oricui, friend requestul fiind la liber”. gresit, pe facebook „prietenia” e both ways, nu poti sa ma spamezi daca-ti dau block sau ignore/not now.
4.Eu folosesc pagina de fb doar ca si canal de abonare alternativa rss-ului, direct in pagina de facebook. O fi bine, o fi rau, vad in cateva luni in analytics. cui nu-i place da unlike
Dar este foarte tare asta. Daca tot nu-mi permit un Gucci, macar sa fiu prieten cu unul pe facebook
@Tutoriale Video
Pe tine cum te strigă mama ta, când te cheamă seara la masă? Can you smell the hypocrisy, mate? Tutorialeeee… hai mamă la masă că se răceşte fasolea!
Păi dacă nu ar exista aceste pagini pe facebook la branduri, nu am mai vedea postări de genul Vasile Puţă is in a relationship with Nike Romania and it’s complicated.
Si eu am feisbuc
Deşi folosesc acum Facebook, mie mi s-a părut că este întotdeauna o copie a hi5-ului. Bine, că în ultimul timp s-a mai modernizat faţă de strămoşul său e ceva, dar totuşi….
Salutare.
Are sens butonul like precum si pagina oficiala FB chiar si in cazul brandurilor. Unii mai au un modul de blog pe site si Facebook poate sa fie un bun mediu de promovare a articolelor noi de pe blog ( nu ma refer la cele care descriu compania si nici la mizeria care se intampla pe .ro; la noi aici unora nu le mai ajung paginile principale sa vorbesca despre firma lor, mai trebuie sa scrie si articole pe blog tot despre ei ).
Zoso… ai scos tagurile „no follow” sau am chiorât eu?!?
@Andrei S: le aveam initial scoase, apoi am făcut update la wordpress si s-a suprascris fisierul.
„nu înţeleg rostul paginilor de like de pe siteurile româneşti”
Uite rostul
@Lucian: prietenii mei sunt dobitoci şi se aruncă toti in cap. sau refuză sa inteleaga niste chestii de baza in new media atunci cand scriu un articol pe standard.ro. inseamna ca şi eu trebuie să fac la fel?
Înseamnă că trebuie să-ți mulțumească pentru că le porți de grijă
uite, pe soviani l-am dresat să folosească limba română. daca reuşesc să te invăţ şi pe tine să nu mai pui 12 linkuri in articol mi-am atins targetul pe luna asta.
Apăi nu vezi că te chinui de-un an și tăt nu-mi intră-n cap?
tre sa imi iau o daltă mai spornică. sau un târnăcop.