De ce există rovigneta?

Sistemul de emitere a rovinietei si cel de plata al taxei de pod peste Dunare sunt oprite, sambata, din cauza unei defectiuni, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale.

Asta se întâmplă mereu când e aglomerație. Soluția nu există. Nici pușcărie pentru cine a făcut caietul de sarcini pentru sistemul ăsta, nici pentru cine a semnat de primire, nici pentru cine a făcut contractul, nici pentru cine l-a executat.

Dar asta e deja obișnuință.

Eu întreb altceva: care e rostul rovignetei? E un act în plus pe care șoferii trebuie să îl cumpere ca să ateste că…nimic. Fix nimic. Deja jumătate din prețul combustibililor e alcătuit din taxe despre care autoritățile nu spun nimic.

Hai să facem altfel: 7 milioane de mașini a câte 100 lei rovigneta. Fix 155.000.000€. Plus taxe de procesare. Plus hârțogărie. Deci probabil 50 milioane pe an ajung la buget.

Cu același scop: degeaba. Rovigneta nu face decât să enerveze inutil șoferii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

29 comentarii

  1. Pune şi camioanele, inclusiv cele care tranzitează ţara.

    00
  2. Si la camioane e 100 de lei pe zi

    00
  3. ai uitat nishte zero-uri

    EUR 154.420.000

    Si ai uitat de banii din amenzi pentru cei care nu au rovigneta.
    Sau de situatiile absurde in care ai nevoie de rovigneta ca sa mergi la mall sa te aprovizionezi.

    00
  4. Poate de făcut ca oregonienii, care încep să ceară bani doar pe kilometrii parcurşi. 1,5 bani pe kilometru o fi mult?

    00
  5. Boss, la transport marfa e 5449 lei pe an, batranii circula cu vigneta pe o saptamana (13-14 lei).
    Da cu virgula pe undeva calculul tau.

    00
  6. Cum altfel ai putea sa ai legal un sistem de camere care sa analizeze fiecare numar de inmatriculare care trece prin anumite puncte de localizare? Plus ca fiecare numar are un nume atasat de el.

    00
    • De parcă asta e cea mai mică problemă, să n-aibă scuză pentru care monteze camere de supravegheat video :))

      Alea se pot pune în cel mai rău caz din bugetul gigantic al SRI.

      00
    • Facem pariu ca cel putin 20% din masini au alt proprietar in acte fata de persoana de la volan??? In ft multe situatii masinile SH sunt cumparate si apoi vandute fara sa li se schimbe proprietarul pentru ca legislatia prevede clar ca doar cumparatorul poate efectua acele demersuri.

      00
  7. Probabil ca gresesc eu undeva, dar 7 milioane de masini * aprx 20 eur da 140 milioane euro. Insuficient pentru a construi drumuri, dar totusi o suma frumusica pentru bonusurile directorilor cnadnr :)

    00
  8. Bah ce plm mea aveti toti in romania de sariti din lei in euro din 5 in 5 cuvinte? ori calculam tot in lei or tot in euro.

    00
  9. Salariile alea babane de la CNADNR trebuie sa fie platite de undeva, dupa aia daca mai raman fonduri se fac investitii.

    00
  10. NOU
    #16

    p3l3m3, carburantii au acciza si tva, la fel cum are si cafeaua si alcoolu
    da nu inseamna ca banii de acciza se duc direct la drumuri sau in sanatate, ca asa-i schema

    si da-on rahat de treaba, promovezi prostia populista „fmm de stat ca aproape jumatate din benzina sunt taxe”
    da, ghici ce, ASA E IN TOATA UE
    vrem sa platim ca moldovenii si sa primim ca elvetienii sau cum ?

    00
    • Nu stiu daca ai trecut granita, dar „ASA E IN TOATA UE” la preturi… ca in rest e o mica-mare diferenta intre drumuri, servicii medicale sau de orice fel etc…
      Adica mai pe direct, noi platim taxe si impozite ca prostii, ca sa traiasca niste lepre umane in palate.

      00
    • Impozitul ala pe cilindree (ca doar nu pe valoare ca nu cumva sa plateasca mult aia cu BMW ) e pentru drumuri ca si rovigneta .Foloseste capu inainte sa scrii tampeniile alea.POate explici de ce platim si Elvetienii si primim nimic inapoi….tu probabil fumezi ceva tare si vezi drumuri.

      00
    • NOU
      #19

      Problema e ca platesti sau ca nu primesti ?
      Ca vrei sau nu, odata cu cresterea salariilor si alinierea la sistemul economic din UE, se uniformizeaza si taxele, mai repede(accize) sau mai lent (impozit pe casa)

      si lasa subiectul cu servicii medicale, etc., ca nici acolo nu e intotdeauna situatia roz in tarile din vest

      @marius esti dobitoc, nu era vorba de impozitul pe masina (cilindree)

      00
    • NOU
      #20

      Si problema reala e ca banii se cheltuie aiurea mai mult sau mai putin intentionat, incompetenti care nu sunt in stare sa gandeasca sa dea o panta pentru scurgere gasesti si la vali in baie si pe drumurile publice.

      00
    • Daca compari baia lui Vali cu drumurile publice, e ok… discutam acelasi lucru…
      Din cauza ca sunt serviciile medicale la fel se trateaza umea prin Austria, Franta, Belgia… nu te doare cand scrii ?

      00
  11. Rovigneta este acel road tax platit de straini.Cele mai multe tari nu platesc „impozit” la masina cu nu platesc impozit nici la TV dar platesc road tax.Noi avem pe toata din toate tarile ,impozit ,road tax (rovigneta) ,accize in combustibil ,taxa de mediu ,taxa de pod ,taxa de autostrada.

    00
  12. Hai sa-ti povesteasca taica o chestie: tata a uitat sa-si plateasca rovinieta la una din masini (da, stiu, burghezie). A circulat vreo 5 luni fara pana cand a sosit ‘amenda’ acasa. I-a venit o singura ‘amenda’ care era fix cat rovinieta. In alea 5 luni a trecut prin camere de rovinieta cam de 4-6 ori pe luna in locuri diferite (A1, A2, DN1 etc.)

    Deci da, misto tare cu sistemul asta.

    00
    • Mai asteapta plicuri, o sa mai primesti;). Astia au prostul obicei sa le trimita foooarte tarziu(probabil asteapta sa pierzi bonurile pentru a nu mai contesta:)))

      00
    • Asta se intampla anul trecut. A trecut un an. Nu a mai primit nimic.

      00
    • Am sunat joi la CNADNR pentru a afla câte treceri mai am disponibile la Fetești. Răspunsul (foarte senin) a fost că nu-mi poate spune decât dacă am amenzi pentru o perioadă care se termină în urmă cu 6 luni. Știu, sună bulversant. Lasă-mă să-ți explic: Există sistemul video de recunoaștere a nr. De înmatriculare. Dar, sistemul nu este perfect așa că se fac verificări manuale. Durata maximă de verificare manuală este de 6 luni (+2 ca să-ți trimită amenda). Important este că acum se dezvoltă o aplicație prin care să poți urmări câte treceri mai ai disponibile (dar așteaptă aprobarea Google – răspuns dat de cei de la CNADNR). Ceea ce este important este că dacă au trecut 8 luni și nu ai primit amenda înseamnă că nu te-au prins. Eu am trecut de 2 ori acum 1 an (cu aproximativ 80km/h) și nu am amendă. Morala (Zoso o știe): meegi cu viteză!

      00
  13. Nu este degeaba colectarea acestei taxe. Este pentru salarii mari la cei din armata, politie si tot felul de birocrati binecuvantati. Sa nu uitam de pensiile speciale si licitatiile aranjate unde o bordura costa cat echivalentul ei in aur. Deci nu este degeaba…este pentru furt organizat si legal.

    00
  14. Daca la ora 21.00 eram pe dn 1otopeni credeti ca primesc amenda ?.nu am putut lua rovinieta.
    Multumesc

    00
    • Depinde de aia de la cnadr.Se cred destepti fiindca anunta cind sistemul nu functioneaza, dar nu la fel de destepti ca sa informeze din ce moment va fi functional.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.