Românii refuză cu încăpăţânare să înveţe

Bulevard. 3 Benzi. Cu 500m inainte de intersectie, se fac 4 benzi, din care aia din stanga face, surprinzator, la stanga. Are chiar si semafor, langa semaforul pentru inainte.

Sambata seara. Banda a patra. In fata mea, doua Loganuri. Primul, albastru la culoare, realizeaza cu 300m inainte de semafor ca s-a incadrat gresit, da semnal si opreste pentru a gasi momentul oportun pentru a se baga. Loganul din spate, alb, sta linisit. Boul din a treia masina claxoneaza nervos, ca vrea sa treaca. Loganul albastrau gaseste bresa, se incadreaza si se pierde in noapte. Loganul alb merge inainte linistit si opreste, pentru ca voia sa mearga inainte. Boul din masina devenita a doua claxoneaza iar, ca vede verde si Loganul alb nu pornea. Ala nu se sinchiseste. Se face rosu si pentru stanga. Verde pentru inainte, Loganul alb merge inca un pic si opreste (se facuse rosu), realizand in fata semaforului ca s-a incadrat gresit.  Verde pentru stanga, Loganul alb sta pe loc. Boul din masina a doua claxoneaza, loganul alb merge si se pune in mijlocul intersectiei. Trec pe langa ei si ma uit si eu sa vad cine era in masina. Un cuplu de vreo 30 de ani, fara lamaite pe masina, erau foarte distanti. Ce imi pasa mie ca am incurcat 10 masini, eu am carnet.

Chestii din astea se intampla destul de des in Bucuresti. Acum 3 saptamani, un taximetrist imi spunea ca in weekend se circula infernal pe zi, ca ies soferii de weekend si astia habar n-au pe ce lume sunt. Zeci de soferi sunt fortati pe doua benzi in zona Pietei Veteranilor, de exemplu, pentru ca unii sunt prea lenesi si prea dezinteresati sa parcheze. O las si eu aici juma’ de ora, ii pun avariile si ma ocoleste lumea…

Citeam un articol in EVZ despre idei de decongestionare a traficului din capitala. Le dau si eu doua:

  1. Timere la toate semafoarele. Daca se poate in Brasov, se poate si in Bucuresti. Daca se salveaza cate 5 secunde la fiecare oprire, si-au scos banii inzecit.

  2. 100 de autobuze costa mai putin decat un pasaj aerian. 40 de metrouri costa mai putin decat un pasaj aerian. Faci banda separata pentru autobuze acolo unde se poate, pui politisti sa pandeasca masinile care incalca banda si atunci ai un motiv sa renunti la masina

Ca bonus, la Aeroportul Baneasa, romanii parcau pe interzis ca sa economiseasca 5 lei, cat costa parcarea…

Bonus2: la Plaza Romania nu mergea semaforul zilele trecute. Haos total. Politistii erau insa ascunsi acolo unde era fabrica de mobila si se uitau sa vada cine nu da prioritate la trecerea la pietoni. Traiasca familia lor!

mizerii, romania

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

23 comentarii

  1. @Bogdan, vineri, directia precizata de tine e belea, la orice ora, am plecat la 10 dimineata la Ploiesti si tot am prin coada de la Casa Scanteii pina la Baneasa asa ca nu ma mira faptul ca ai facut asa de mult. Plus ca oricum cu toate masurile de decongestionare, fie linii separate pt RATB, semafoare sincronizate, cronometrate, supravegheate cum vreti voi atata timp cat o se existe boi ca cei descrisi mai sus de Zoso care nu respecta ceilalti participanti la trafic, care nu stiu sa se incadreze la un semafor, sa nu blocheze intersectia, sa nu claxoneze ca boii cand vad ca nu ai unde sa te duci mai in fata sau in miimea doi cum s-a facut verde etc. traficul va fi tot de cacat si asta nu doar in Bucuresti si peste tot. Ati mai trecut prin Ploiesti in ultima vreme? Nu va recomand, acolo lumea nici macar nu stie pt ce a facut primaria hasuri galbene in mijlocul intersectiei asa ca situatia e si mai grava ca aici.

    00
  2. da te mai mira ceva, zoso, cu privire la traficul din orasul asta? eu nici nu inteleg de ce iti mai abti capul? eu am facut saptamana trecuta de la cora lujerului pana la gorjului (deci o statie de metrou), o ora pe ceas. jur. si, da piata veteranilor e cea mai nenorocita. aia de-si lasa masinile pe avarie acolo, ar trebui sa le confiste masinile, sa le vanda la juma de pret. poate le cumpara niste soferi mai normali. sa fac ceva pe el de trafic…

    00
  3. Sa vezi ce era saptamana trecuta la Baneasa. Masini in noroi, bot-in-gard cu teritoriul aeroportului, cocotate pe trotuar… si o blonda care se uita cu groaza ca ea nu poate sa iasa in strada cu masina sa (tocmai scoasa din parcarea unde platise ceva bani) …

    00
  4. bun tagul de la postul asta „mizerii”, asta e. n-ar strica daca Politia Romana sau cine trebuie ar accepta si nite sugestii de la oamenii simpli..

    00
  5. Traficul este punctul cel mai slab in Bucuresti(si are multe puncte slabe), am facut 1 ora si 30 de minute de la Arcul de Triumf pana la Scanteia( intr-o vineri).
    Cand merg in Bucuresti, imi vine sa iau un scuter in porbagaj.
    Ce fac urbanistii de la primarie?

    00
  6. fac planuri pentru care nu sunt bani. viseaza linii suplimentare de metrou, pasaje aeriene, tot felul de prostii.

  7. Teleportatoare. Ca-n Star Trek. Cred că asta gândesc nea urbanii de la Primărie.

    00
  8. semaforul de la Plaza moare la fiecare 5-8 zile. politistii vin, constata, dirijeaza, pleaca (?!?), intersectia se blocheaza din nou, si iarasi vin politistii, etc…

    00
  9. in strainatate au bagat mare pe sensuri giratorii si au desfiintat semafoarele.

    00
  10. În străinătate oamenii cât de cât sunt mai civilizaţi ca

    00
  11. mai este un oraş uitat de lume unde sunt timere la semafoare. Păcat doar că e atât de

    00
  12. Niste solutii de bun-simt, hai sa ne concentram pe implementarea lor acum :)

    00
  13. sa scoata baietii tramvaiele si autobuzele si sa bage bani in metrouri :) pai cat de imbecil sa fi sa pui metrou usor pe stefan cel mare cand puteau sa scoata liniile de tramvai :) dracu merge metroul pe jos, imbecili notorii :)

    00
  14. realitatea e urmatoarea: traficul in Bucuresti nu se mai face bine niciodata. Trebuie aplicate solutii radicale, gen: oprirea inmatricularilor auto (sa fim seriosi, nu e un oras dimensionat pentru un milion si cate or fi de masini), punerea la punct a transportului in comun (mii de autobuze care vin goale la intervale de un minut) si interzicerea circulatiei in majoritatea Bucurestiului.
    Mda… suna cam radical…. dar zi de zi e tot mai rau……

    00
  15. doua solutii sunt pentru rezolvarea problemei traficului in bucuresti: aducerea unor japonezi care sa lucreze la RAR astfel incare jumatate din masinile din capitala sa ajunga acolo unde le e locul adica la fier vechi si a doua vizeaza reexaminarea psihologica SERIOASA a tuturor soferilor care au carnet de bucuresti.

    00
  16. cea mai buna solutie ar fi (cred ca am mai zis asta) ca politistul ala din intersectie sa stringa carnetele celor care merg aiurea sau isi inchipuie ca strada e a lor. dar sa le stringa in mod cinstit si fara discriminare. ar imputina in mod clar din ei iar dupa ce si-ar recapata carnetele ar deveni probabil mai civilizati.

    am fost in orase cu trafic mult mai mare decit bucurestiul si zau ca nu era in halul asta. tot atit de adevarat era ca in ciuda faptului ca se mergea bara la bara nimeni nu incurca pe nimeni iar daca apucai sa semnalizezi (ca se intimpla sa te incadrezi aiurea) cei de pe banda in care vrei sa intri intepenesc. chestie de civilizatie, dar care vine nu din firea oamenilor ci din teama de politie, care se ocupa si cu care nu merge la mica intelegere

    00
  17. propun regula: minim 2 in masina ma sustine cineva?

    00
  18. la asta ma gandeam si eu zilele trecute. dar n-ai cum sa impui asa ceva

  19. Eu m-as angaja voluntar la primarie, sa fiu calare pe utilajul de ridicat masini parcate neregulamentar pe crosabil. Sau pe buldozer.

    Se plang toti ca nu sunt parcari, insa e doar o scuza pentru a continua sa parcheze haotic. Ia sa vedem ce-o sa fie, cand o sa avem parcari destule, dar al dracului de scumpe, pentru ca, nu?, suntem in capitalism si trebuie sa mananca si antreprenorul parcarii.

    Si, bineinteles, o sa fie mai naspa de mers zece minute pe jos pana la parcare, cand pe vremuri se parca frumos pe trotuarul din fata blocului sau direct pe carosabil. Sa vedem cati isi vor mai permite Logan in leasing atunci.

    Consider ca 70% din problemele de trafic sunt cauzate de ingustarea drumurilor din cauza siragurilor de masini parcate pe carosabil. Pana acum un an seria de masini parcate astfel se intrerupea la statiile RATB sau la trecerile de pietoni, acum nu se mai tine cont nici de asta.

    Soferii pizdii.

    00
  20. eu merg cu masina si in Bucuresti si prin alte orase. trebuie sa o spun: majoritatea soferilor din Bucuresti sunt indisciplinati si nesimtiti. mai exista si categoria maimutzelor cu masina de la firma care nu stiu ce e triunghiul ala intors cu margine rosie.

    daca mergi prin alte orase, vezi si acolo incepatori, dar lumea e disciplinata. nu incepatorii produc haosul ci grabitii astia idioti de aici.

    00
  21. Semaforul de la Plaza nu a mers toata saptamana. Cel putin de luni pana joi, cat am trecut eu pe acolo. Dimineata la 7-8 a fost super sa trec pe acolo. Poate au reusit sa-l repare. Iar politistii stau mai mereu ascunsi la fosta fabrica de mobila. In special dupa amiaza.

    00
  22. traim intr-o trafic-apocalipsa !!!!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.