Românul vrea să vândă scump și să cumpere ieftin

Mă uitam pe discuția asta, v-o recomand, sunt câteva chestii de învățat de acolo.

Prima este cea din titlu. Toți românii cred că restul produselor aflate la vânzare sunt proaste, defecte, înșelătoare, mai puțin al lui. Al lui este boboc. De aia fraierii cer un preț și el o să ceară mai mult, că produsul lui valorează mai mult. Atașamentul ăla pe care el îl are față de produsul lui îl face să creadă asta.

Doi. Valoarea de revânzare depinde foarte mult de cumpărător. Degeaba faci calcule, dacă posibilul cumpărător nu vrea să dea banii ăia sau nu are banii ăia. Și de multe ori se vede asta din anunț, vânzătorul nu știe cine cumpără mașina aia și nici că anunțul trebuie făcut pe gustul lui.

Trei. E bine că isteții cu mașini premium manuale diesel se ciocnesc de realitate. Poate așa se mai trezesc. Sunt mașini care la mâna a doua nu valorează foarte mult, chiar dacă noi au fost 50 sau 80.000€.

Patru. O mașină are două puncte când poate fi vândută la prețuri rezonabile: până în 5 ani și până în 9 ani. După, revii la punctul 3, degeaba crezi tu că valorează X, daca posibilul cumpărător se sperie de kilometri mulți, de întreținere și de toate problemele care vin cu o mașină mai veche de 9 ani. Nouă ani e punctul fierbinte, omul o ia și zice/crede că mai merge 1-2-3 ani până încep problemele. Dacă are deja 10, deja trebuie să i-o vinzi pe bani de semințe.

Cinci. Toți sunt centauri care nu se gândesc la revânzare până trebuie să o facă. Îi știți, pufnesc superior, “io îmi iau mașina pentru mine, pasiunea mea, să-mi placă mie”. Așa ajung când trebuie să vândă, ca ăla din anunț. Ciocu mic, milogeală, confuzie, năduf. E documentat.

Șase. Mi se pare ireal să stai cu un bun la vânzare 6 luni, mai ales orice altceva decât un apartament. În orice situația mai lași la preț. Ți-ai luat altceva și asta stă pe loc? Lasă la preț, să scapi de ea. Depinzi de vânzarea ei să-ți iei altceva? Lasă la preț să îți iei mai repede. Plus, câți bani faci in 6 luni?


Fără legătură cu asta, în noiembrie 2022 mi-am găsit XVul lovit în fața casei. În timpul nopții, cineva care era probabil pe telefon a pornit de la portiera din spate și s-a oprit în roata din față, pe care a strâmbat-o. Mașina nu mai putea fi condusă. Poliția, utilă ca de obicei, nu a găsit făptașul. BAAR nimic. Pe stradă este o singură cameră video, pe care nu am văzut nimic. Am vândut-o cuiva 3 județe mai încolo, am văzut-o anul ăsta prin oraș cu numere de B.

Ce era ciudat e că sunau tot felul de dubioși care văzuseră mașină ieftină și se gândeau că fac niște bani rapizi. Nici nu conta ce defect sau cât costa reparația, nu lăsați 50% la ea? E totuși o mașină lovită. Nu vreți schimb cu coteț de găini, an 1996?

Pe lângă asta, deși aveam RAVul, mă uitam după un Forester XT, 230CP. Cele două care erau atunci la vânzare aveam 2 defecte:

  1. aveau toți kilometrii din lume. 10-15.000km pe an e ok, de la 20 în sus e dubios. ai dormit în mașină? nu suntem nici Germania și nici naivi să credem că e normal să faci 20K pe an pe șoselele din România. ah, da, poți face, dar nu te aștepta să o vinzi repede și la prețul de 5.000km/an.
  2. clasicul “nu a fost alergată/forjată”. aham. clasicul vânzător care nu cunoaște cumpărătorul. deci nu ai luat varianta de 150cp, ai luat varianta de 230, dar nu ai forjat? da, sigur, imediat te cred.

masini-vanzare

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

110 comentarii

  1. Cumparatul unei masini second cum ar fi aia din anunt este ca o ruleta ruseasca unde doar un locas din pistol e liber si restul sunt umplute cu gloante.

    Comentariu apreciat.983
    • Am luat una din 2011.
      Decent la bani. Mai am încă doua.
      De când am cumpărat-o – o Toyota – doar în garaj o țin și trebaluiesc la ea.
      Întâi bujiile – 6 la număr.
      Acum alternatorul.
      O placere sa vezi cum își baga inginerii japonezi pl in „hai sa facem sa fie ușor de inlocuit”.
      Dar exact ca ruleta ruseasca. Repari ușa se strica fereastra. Repari fereastra cade gardul. Ridic gardul, aia o gaura în acoperiș. Și tot asa.

      150
    • Kode cred canu ai avut VAg inainte daca te palngi ca tb sa schimbi 6 bujii si ono a icat alternatoru gen care consumabila dupaun numar de ani?
      Eu am Lexus si iti pot spune ca au facut japonezii de la Toyota, de o dezemembrezi toata in 2h ca simplitate eleganta si nu se rupe nimic ( am avut de pus o camera fata spate) Ca si comparatie am pus camera veche pe un ford focus si mi-am blestemat zilele si rupt toate clipsurile si alte kkturi gandite de bravi nemti.
      Plus am avut nenumarate vag-uri si de nua m shcimabt si reparat la ele de mi-au picat plombele de la dpf-uri, axe cu came, injectoare etc etc.. etc daca nu am zis

      25
  2. Eu sunt unul din aia care nu se gandeste la revanzare. Pentru ca… nu o revinde. Sau bine, o vinde cand oricum nu mai valoreaza mare lucru, si daca iau 2000E sau 1500E pe ea, tot aia e. Masina are deja aproape 20 de ani si km aproape de 300.000.

    Comentariu apreciat.1612
    • La fel și eu, cînd am cumpărat-o (în 2008) nu m-am gîndit deloc la revînzare. Luată din autohaus de nemți (nu turcesc), Acum are 18 ani, 290k, TDI cu DSG, motor neatins, telescoapele originale, pornește la sfert. Cît o mai valora, dracu știe, dar sînt supermulțumit de ea.

      Comentariu apreciat.6723
    • Ei na, a mea de de la din ala turcesc si poneste la o 16zecime de cheie. Nu o mai dau, ca i-am facut AC-ul.

      Comentariu apreciat.913
    • Dacă s-ar face itp-ul corect ar fi o liniște pe șosele fara atâtea „tractoare”

      Comentariu apreciat.6021
    • @Mopri stai lin, am facut ieri ITP-ul la baba din 2010.
      Vreo 330.000km. 1.6TDI. Cu DPF intact.
      Am stat vreo 2 ore cu totu ca au venit in vizita baietii de la RAR.
      Face cam 10.000km/an… am sanse mari sa o vand pe la 400.000.

      Comentariu apreciat.457
    • @Mopri, am luat de curand ITP-ul pe bune.

      243
    • Intotdeauna am trecut ITP-ul pe bune, ca nu-l păcălesc pe polițai dacă fac vreun accident din cauza asta. Dar deh, e mai nasol la buzunar sa-i pui un ulei mai bun, filtre de calitate, motorina mai scumpa sau piese originale…

      Comentariu apreciat.322
    • Si eu am luat ITP-ul pe bune de fiecare data. Dar ii fac revizia in fiecare an si de fiecare data aleg ulei bun. Initial consideram Castrol ca fiind ulei bun, pana am descoperit ca masina este mult mai silentioasa cu Ravenol VMP si de atunci numai pe acesta in folosesc.
      In plus, mai schimb si filtrul de benzina in fiecare an, desi fac maxim 15.000 km, iar producatorul spune ca schimbul este necesar dupa 60.000 km.

      173
  3. NOU
    #12

    „Cinci. Toți sunt centauri care nu se gândesc la revânzare până trebuie să o facă. Îi știți, pufnesc superior, “io îmi iau mașina pentru mine, pasiunea mea, să-mi placă mie”.

    Auch, o sa fie un moment interesant in 5-7 ani cu masinile electrice achizitionate in ultimii ani…

    Comentariu apreciat.1084
    • e un moment și acum, că nici unul din ăia care isi iau electrică nouă nu ar lua una cu 100.000km la bord, dar se prefac că nu există și se vor declara surprinși și șocați când o vor păți.

    • :)) compilat din comentariile de aici….

      ‘tehnologia bateriilor a evoluat enorm, scaderea capacitatii in 10 ani este de doar 1%’
      ‘i-ati una sh’
      ‘NU!’.

      112
  4. In cazul unei achizitii, nu am pus niciodata botu’ la ce zice vanzatorul.
    Astfel:
    1. am cautat intotdeuna fix ceea ce imi doream/aveam nevoie si imi si permiteam atat dpdv al achizitiei cat si al intretinerii corecte ulterioare
    2. niciodata nu m am dus la 5000km distanta doar ca sa vad o masina decat daca in locatia respectiva avem unde sa o verific tehnic in siguranta
    3. cand gaseam, indiferent de pret, km si poveste, prima conditie era mersul la o verificare temeinica
    4. in functie de „diagnoza” daca era de cumparat incepeam „negocierea” insa intotdeuna la modul corect, nu in ideea de a i da omului o dauna financiara si a mi crea mie senzatia si satisfactia ca „l am facut pe om”
    5. daca vedeam ca omul intelege, mai lasam si eu de la mine
    6. daca nu era de cumparat sau omul o tinea pe a lui, salutam cu respect si imi vedeam de drum
    In cazul vanzarii
    1. Nu am vandut niciodata un autoturism despre care stiam ca are probleme grave fara fie a remedia in prealabil fie a anunta ca are x sau y
    2. Intotdeauna am expus probleme stiute si ce am facut la masina pana atunci
    3.Pretul de vanzare a fost intodeuna cu putin peste media celor aflate pe piata in starea respectiva (ex. de anul trecut, media de vanzare undeva la 7500, am expus o cu 8000, am vandut cu 7700)
    4.nu am stat niciodata de vorba cu milogi sau carcotasi
    dar
    5. nici nu m am grabit, nici nu am afcut un biznis din asta

    Comentariu apreciat.967
  5. Mi-a placut comentariul asta, e un sfat bun pentru oricine.

    „Annual-Studio-8643

    5d ago
    Iti zic cum am zis tuturor cu problema asta: scade cate 100 euro la 2-3 zile pana cand incepe sa sune telefonul. Ala e pretul pietei. Bafta”

    Comentariu apreciat.993
    • la fel am facut si eu de la 1300E ( un hyundai vechi da imepcabil) la 1000, 800 si nu suna nici draq, l-am urcat la 1200 , l-am dat cu 1100 in 2 zile.

      30
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 792
    • Pentru foarte multi oameni 1000 de euro sunt o gramada mare de bani, nu toata lumea lucreaza in IT la Cluj. Iar pentru alti multi oameni, 1500 de euro e cat isi permit sa dea pe o masina cu care sa isi faca treaba.

      Traim intr-o tara saracuta.

      Comentariu apreciat.1489
    • Trage o roată prin Vaslui, Giurgiu, Brăila sau Călărași și vei vedea cîți mai trag de venerabila Dacia 1300, nu mai spun de Solenza sau Logan prima ediție. Sîntem o țară săracă rău.

      Comentariu apreciat.861
    • Continuare… o mașină de 2000 euro pentru categoria socială respectivă e deja la premium…

      Comentariu apreciat.630
    • NOU
      #22

      Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 3162
    • Lasa-ma sa ghicesc. Toate 8 aveau numere de Suceava :))

      Comentariu apreciat.463
    • Johnny, din tastatura treaba e mega simpla, pe teren situatia e altfel.
      Frate miu a forjat pana la 350 000 un Grande Punto din 2006. Si a dat obstescul sfarsit anul asta. A bagat in doi ani vreo 4000 de lei, ca sa nu cumpere alta. A mers, atat i a fost viata.
      Nu a mai avut bani sa isi ia nu stiu ce masina, el avand nevoie urgenta pentru ca face naveta.
      Asa ca, a gasit un megane 1, 180 000 de km, 700 de euro. A luat masina sa o mai taraie cat se poate si aleluia! Asta e realitatea, unii chiar nu sunt IT-isti sau directori, cum bine s-a precizat deja.

      Comentariu apreciat.1101
    • @johnnny, in aceeasi linie de gandire, unii ar zice ca nu merita sa te chinui cu o masina mai veche de 5 ani si cel mai bine cumperi o masina noua, cu garantie.
      Fiecare analizeaza piata auto in functie de posibilitati.

      184
    • Liviul…. :))

      saracuta da, dar nu financiar, ca pentru cei mai multi amatori de astfel de masini aia sint bani de seminte, ci saracuta cu duhul.

      mult prea putini romani isi iau masina corecta pentru bugetul lor.

      ori isi iau ultimele gioarse cand si-ar permite ceva decent, ca merge si asa, e doar o masina, ori se arunca la credite mult peste posibilitati pentru masini de care nu au cu adevarat nevoie dar cum altfel s-ar face remarcati in sat?

      64
    • Mai vad masini la vanzare…1500-2000 euro.

      Socru-meu, cu pensie in jur de 2500 de lei, avea un Escort break ’96 primit de la mine acum 13 ani in schimbul Daciei 1300 pe care am dat-o la Rabla.
      Anul trecut i-a murit motorul, tabla era oricum ciur, a decis sa caute alta masina SH si a dat Escortul la Rabla local pe 3000 de lei. A gasit cu 1500 euro o Fabia break cu 10 ani mai noua decat Escortul, tabla decenta. Dupa cum vezi, exista piata si pentru masini de 1500 de euro.

      40
  7. Poti să ceri 7500 de euro pe un a4 vechi de 15 ani așa cum Dacia poate să ceară
    aproape 30000 de euro pe un Duster, nou ce-i drept. Prost e doar ăla de plătește.

    Comentariu apreciat.6918
  8. Am avut 2 mașini noi și 3 sh. La cele sh am mers întotdeauna la dealer și am luat o mașină de acolo, cu garanție. Nu am avut probleme și la final când le-am vândut, 2 din cele sh le-am vândut tot dealerului de unde le luasem și una la un prieten care știa ce cumpără în sensul ca era o mașină cu toate reviziile și reparațiile la zi și am obținut un preț bun, peste media pieței.
    Ultimele 2 mașini au fost noi, prima am vândut-o după 6 ani la 80k km iar a 2-a are 2 ani și 20k km și urmează sa o schimb în max 2 ani.
    Ideea e, cum zicea și vali, sa nu tragi de o mașină f mult pt ca se depreciază și sa o vinzi când încă mai valoarea peste 50% din costul de achiziție, cel putin iar banii luați se co statuie avans pt alta.

    Indecis. Tu ce zici?1529
  9. Putin offtopic, dar legat de cumparare masini sh. Voiam sa imi cumpar un Captur sh, buget maxim 12 k. Am fost la mai multe vizionari si toti aveau niste povesti wow:

    1. Tipul zicea ca masina e trecuta pe numele sotiei pentru ca au primit-o cadou de nunta. O „primisera” de sub 2 luni si deja o vindea.

    2. Tipul, care parea corporatist, zicea ca i-a luat-o sotiei, dar ca ei nu ii place cum se aude motorul cu turbina. Luata de la Tiriac auto tot de sub 2 luni.

    3. Un tip imi povestea la telefon ca a luat masina pentru iubita lui dar s-au despartit si o vinde. Nu m-am mai dus la vizionare.

    4. Bomboana de pe tort: il intreb pe nene daca el e proprietarul din acte. Zice ca da. Ma duc la vizionare intr-un rezidential destul de ok. Imi povesteste ca e politist, chiar imi arata legitimatia sa. Imi arata acte si surpriza, proprietarul era o doamna. Incepe cu povestea: o verisoara din Arad s-a mutat din tara si i-a lasat lui masina sa o vanda, iar pentru ca si el si sotia au deja masina, a trecut-o pe numele bunicii lui din Arges. Care nu are acelasi nume de familie cu el pentru ca bunica a divortat. Pe interior masina nu parea aproape deloc uzata. Pe exterior nu am vazut nicio lovitura. Km in jur de 40 k. Chiar era intr-o stare foarte buna. Care e faza? Cu cati bani trebuie sa o fi luat? Sau a primit-o spaga? Anuntul a disparut relativ repede.

    Comentariu apreciat.505
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1165
    • Ce iti semnaleaza 3 masini aproape noi la vanzare? Ca sunt bune rau?

    • Restul aveau in jur de 60-70k km, de 4-5 ani. Pana la urma mi-am luat Captur si merge foarte bine.

      @Gogu
      Nu inteleg hate-ul. Eram in Valencia anul trecut si am vazut o gramada de Captururi. In jurul blocului unde stau sunt alte 3.

      Comentariu apreciat.446
    • NOU
      #35

      Am condus un Captur inchiriat prin Franta, nu mai stiu cand exact, in 2015/2016. Oribila masina, directia praf, motorul (diesel) nu tragea deloc, suspensia varza, scartaia din toate incheieturile. Si era relativ noua.

      Bine, eu am o problema generala cu Renault. Am condus un Megane aproape un an si mi-a futut spatele.

      Indecis. Tu ce zici?1337
    • Exact. Captur te rupe la cur. Renault si Dacia sunt cei mai tari la scaune.

      Indecis. Tu ce zici?1320
    • Nu toti au pretentii de S Klasse. Captur e un Sandero mai rasarit si inaltat cu care iti faci treaba in oras, fara costuri mari si o fiabilitate buna. Pentru multi, o masina sau un fier de calcat sunt din aceiasi categorie, unlete cu care iti faci treaba. Daca tu faci o pasiune pentru aparate de calcat, problema ta.

      Comentariu apreciat.426
    • NOU
      #38

      Nu stiu de ce te duci direct la Mercedes. Am condus Opel si Peugeot, scaunele sunt muuuult mai bune decat la Renault.

      Am o pasiune pentru a putea sa conduc cateva sute de km fara sa am nevoie de pastile. N-ar trebui sa fie rocket surgery.

      176
    • Captur, sau pe numele românesc -> Sandero Stepway…..

      202
  10. astea sunt pe entry level: mie imi plac aia cu imobiliare la Cuca Macaii care stau toata ziua in gura cu „nu ne vindem tara ” etc si cand ii intrebi cum au ajuns la pretul ireal pe care il cer iti spun foarte senini „pai aici trebuie sa vina un strain dala cu bani multi si sa faca un hotel cu spa sau un casino”. No shit, Sherlock! Exact la tine in mijlocul pustiatatii vine alde Trump sa faca un hotel cu teren de golf! Sa ce? Sa se uite pe geam cum isi bate Ghita nevasta in curte sau cum isi abuzeaza Vasile vacile pe pasune? Unreal

    Comentariu apreciat.714
  11. daca ai un diesel cu km multi ce importanta mai are ce fel de transmisie are, atunci cand vine momentul vanzarii? mai degraba te gandesti ca la o transmisie manual schimbi ambreiajul si gata, pe cand la una automata reconditionarea ambreiajelor din interior e mult mai scumpa.

    Comentariu apreciat.464
    • De aia nu cumpara nimeni masini second hand cu cutie automata, ca in loc sa schimbe ambreiajele proprietarul le-o luat la strung.

      Indecis. Tu ce zici?2010
    • La facut misto suntem cei mai buni, dar cred ca s-a inteles clar ce am zis. La o automata iti asumi un risc mai mare, deoarece mententanta e mai scumpa. Bineinteles ca poti sa ai noroc si sa nu ai nicio problema, dar pe cand la o manuala te poti duce la absolut orice service sa inlocuiesti ambreiajul, la o automata ai mai putine optiuni si sansa de buleala e mai mare.

      Fiecare face cum crede, nu incerc sa conving pe nimeni.

      Comentariu apreciat.553
    • Am facut misto pentru ca nu concep sa reconditionez un ambreiaj, mai ales la DSG. Daca cumparati DSG, atunci tineti 2k euro deoparte si cand pica ceva reparati. Daca nu, puneti filtru de manuala la olx si aia e. Pana mea, luam masini pe care nu le putem intretine si apoi reparam la nea gigi din colt si o vindem mai departe la alt fraier care o repara la strung. Apoi ne plangem ca VW nu e fiabil.

      Indecis. Tu ce zici?269
    • N-ai inteles nimic. Romanul nu isi ia automata pentru ca E PROST. Lasa tu argumentele tale logice.

      Indecis. Tu ce zici?1816
    • nu romanul e prost ci mecanicii

      173
    • Eu nu inteleg exact problema cu cutiile automate – in America de Nord cutiile automate sunt cred ca peste 80% daca nu 90% – la aia nu pica, nu crapa, de ce 400 de milioane de oameni pot sa aiba si sa tranzactioneze masini cu cutia automata si in Romania nu mai functioneaza acest principiu?

      181
    • pentru că neamțul o vinde când trebuie să schimbe uleiul (din cutie) și românul nu îl schimbă pentru că costă 1.000 lei.

  12. Am avut la vânzare o mașina pe OLX cam 6 luni, timp în care au sunat câtiva oameni. În final, soluția a fost să o dau la buy-back, primind prețul cerut inițial pe OLX. Culmea e ca dealearul a vândut mașina în aceeași săptămână cu aproape 5000 de euro peste prețul de buy-back …

    La fel a pățit și un prieten: mașină listată inițial de pe cont personal, nu a sunat nimeni, dată la buy-back, vândută de dealer la câteva zile diferență.

    În retrospectivă, 1+1=2, iar lumea preferă să cumpere pe PJ, în leasing și cu garanție, nu pe OLX :)

    Comentariu apreciat.600
  13. De cate ori vad articole de-astea, imi aduc aminte de ultimul articol cu salariile cititorilor de pe-aici :))

    Comentariu apreciat.601
  14. Am un filtru pe autovit cu o mașină mai rară (nu-s multe în RO și filtrele-s pe varianta de top, ~40 mii € nouă). Nu caut mașină, doar mă uit o dată pe lună, să mă minunez (am modelul anterior în aceeași specificație, încă nu troncăne). Ce se vede:

    Reprezentanțele se chinuie să vândă aceleași 3-4 mașini noi de luni de zile (una din ele deja face 1 an, probabil trebuie să-i facă și revizia).

    Chiar dacă nu se vând, prețul cerut de reprezentanță crește continuu (acum câteva luni una era 39000 €, acum 43000). Anunțurile mai dispar din când în când, după care apar iar, aceleași mașini, la preț mai mare.

    Mașinile second hand stau și ele cu lunile. A stat una pe la 23000 (4 ani, 50000 km) câteva luni. Acum a apărut alta, cam cu același kilometraj/vechime, la 29000. Optimist – dacă ai 29000 mai găsești 10 să iei una nouă. Dacă n-ai 29000, probabil nu te uiți unde trebuie, că nici întreținerea nu e ieftină.

    Comentariu apreciat.362
    • cumva isuzu dmax?

      141
    • evident ca nu pot trage o concluzie serioasa in urma unui singur exemplar, dar d-max-ul care care a fost incercat la mine la firma, in cei 8 ani pana a fost casata si aruncata a stat mai mult in service decât in exploatare. si din nefericire nu e figura de stil.

      evident ca a doua nu a mai fost luata.

      41
  15. NOU
    #54

    Doar romanul? Toti vor sa vanda scump si sa cumpere ieftin. E normal. Da, nu e normal sa ai pretentii absurde.

    Eu acum ar trebui sa iau o masina. Am urmatoarele optiuni:

    1. Una mica pe benzina, veche de peste 15 ani, cu vreo 150k km, sub 5k eur. Riscant si evident doar temporar.
    2. Una ceva mai mare, PHEV, veche de vreo 6-8 ani, cu vreo 60k km, cam 13-14k eur. Mai putin riscant, gasesc inca in garantie, dar nu mai e o solutie doar temporara.
    3. O electrica noua. Asta e varianta cea mai buna dar birocratia locala nu ma ajuta asa ca am de asteptat.

    Pana una-alta, bicicleta e mai ieftina.

    Indecis. Tu ce zici?925
    • Problema nici macar nu mi se par pretentiile, ci faptul ca uitam ca toti vrem sa vindem scump si sa cumparam ieftin.

      Si asa apar discutii: de ce nu-si mai permit dom’le tinerii sa-si cumpere apartamente? (in Romania asta e hazliu, aparent tinerii isi permiteau candva), de ce li se permite domnilor samsarilor sa strice piata? de ce avem gem cu 30 de lei in Lidl daca ei il cumpara cu 9,5 lei (fara TVA) de la producator? (ok, ok, aici discutia e mai lunga)

      Pai asta se intampla cand toti vrem profit rapid. E drept ca „race to the ceilling” e mai bun decat „race to the bottom” dar mnah..

      143
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 345
    • NOU
      #57

      ICE doar la mana a doua. Alea noi sunt scumpe rau de tot.

      Acum nu ma intelege gresit, as lua si o electrica la mana a doua. Dar nu gasesc nimic la un pret echivalent cu PHEV-ul si care sa aiba range pana la aeroport si inapoi. Cele mai ieftine sunt model 3 din 2019, iar alea sunt la peste 25k eur. Si primele model 3 aveau un QC de tot rahatul.

      Pe o electrica noua dau sub 35k eur. N-are sens sa iau la mana a doua.

      124
  16. Pai si atunci, poate imi dati si mie un sfat : cu cat pot vinde un Fiesta din 2005 – 1,25 cu 150 K km , benzina ? Adaug ca are si rugina pe o usa …
    Primesc macar o mie de Europeni pe ea?

    138
    • o primește rabla.

    • Nu stiu cata relevanta are dar eu mi-am vandut al meu Ford Fusion+ din 2008 – 1,4 cu 145.000 km, diesel cu 2500 Euro. Nu avea rugina dar avea cateva defecte: ceva senzor pe bord care trebuia reparat + un senzor de la portbagaj (imi arata pe bord ca e deschis, desi nu era) si cateva zgarieturi (nu mari, dar nah, eu i le-am aratat sa nu se mire cand ajunge acasa). In rest, era dupa parerea mea ok-ish pentru o masina de 15 ani. Adica nu era distrusa pe interior, nici la schimbator, nu era trash-uita si am dus-o si pe la un chimic inainte (ca tot am vazut ca pe multi nu ii intereseaza acest aspect cand vand ceva). Femeia a fost f multumita, prima ei masina pentru ea (incepatoare) si chiar si acuma ma suna sa-mi spuna ca e foarte multumita de masina, ca nu s-a stricat nimic pe ea si doar i-a facut recent schimbul de ulei si ce a mai trebuit. Intr-adevar, am avut grija de ea, eu am fost al doilea proprietar – luata la 6500 euro in 2010 cu 30.000 de km. Masina si-a facut treaba si nu am decartat bani masivi cu ea.

      232
    • daca pui 500 de euro in torpedou te scap eu de ea.

      62
  17. La preț nu comentez nimic, piața dă feedback dacă e mare, mic sau echilibrat.
    Comentariul util a fost de la băiatul ăla care îi sfătuiește să facă niște poze decente și să cosmetizeze un pic mașina. Nu e vorba de samsari ( mașina e țiplă ) ci de prima impresie, care în general cam contează.

    Comentariu apreciat.580
  18. Ma amuza aia cu „poate ti-o cumpar eu”. Ei spera in sclipirea disperata din ochii vanzatorului sa o dea repede si ieftin. Ei n-au nevoie de masina. Doar gandul si tentatia de a gasi in fraier care sa vanda ieftin ca sa o dea ei mai departe scump.

    171
  19. Orice bun de valoare, dar relativ „consumabil” ( telefon scump, laptop, masina, chiar si apartament ), printre toate caracteristicile care va plac TREBUIE musai sa posede calitati de revanzare ( fie ca ati luat versiunea mai premium, fie ca are cutie automata, fie care e intr-o zona mai buna, functie de produsul despre care vorbim ). Daca va cumparati ceva care valoareaza mai mult de 2-3000 de euro si nu luati in calcul posibilitatea de a fi dat/vandut cuiva dupa ( parintilor, in cazul telefoanelor ) si in ce conditii s-ar putea face asta ( voi ati lua acelasi produs, dar la mana a doua? daca da, ce nu v-ar conveni la el? ) o sa pierdeti mereu, dar absolut mereu, bani multi. Sigur, produsele isi pierd din valoare in timp, e normal, dar unele pierd mai putin, altele mai mult, functie de diferite proprietati.

    134
  20. Lumea nu prea mai cumpara de la persoane fizice, ci prefera sa ia de la parcuri auto/reprezentante, pentru ca au fost atatea cazuri de kilometraje masluite si nimeni nu isi asuma riscurile.
    Am stat cu o Skoda Octavia RS 2019 circa 3 luni cu ea la vanzare, masina ultra intretinuta, dar nu a venit nimeni. Am tot scazut pretul, o pusesem si pw grupuri si degeaba. Am pus-o in parcul auto al unui prieten si s-a vandut in 2 saptamani

    211
    • Cei de la parcul auto presupun ca au oferit si o oarecare garantie, nu?

      100
    • Ofeream si eu orice garantie scrisa, dar e irelevant, atata timp cat garantia acopera doar defecte si nu modul de exploatare. Persoana de la care am luat masina schimbase pana si anvelopele la reprezentanta, iar eu am facut revizii si schimburi la Brady.

      61
  21. Am o băbuță de 16 ani, hyundai i30, luată de nouă, are abia 200k, gpl de când avea 5 ani și 85k km.
    Întreținerea este cheia, orice mașină fără un pic de dragoste te lasă. Ulei bun, filtre schimbate mai des, desfăcut frâne și gresat, schimbat lichid de frână și uleiul cutiei de viteze…… Bujii cu iridium, că place la domnu’ GPL.
    Era 2500€ în 2020, acum este 4500€. Vorbesc de site-uri din Italia, românii nu știu ei despre fiabilitate și întreținere.
    Ca paralelă, cunoștință a schimbat 4 mașini she între timp, iar la o bere am făcut un calcul…. Cu toate cheltuielile de înmatriculare, RAR, reparații aproape lunare, a cheltuit aproape dublu în 16 ani… Logica lui a fost : „dar tu ai luat-o de nouă și ai avut tu grijă de ea!”

    201
    • NOU
      #70

      Tu vorbesti de lucruri sfinte si necunoscute de marea majoritate.
      Cum adica sa nu bagi cel mai ieftin Castrol contrafacut prin Ruzzia? Cum adica sa nu iei piese de oriunde apuci?
      Cum adica sa schimbi preventiv niste consumabile?
      Haidi bre, ca toata lumea stie ca placutele se schimba cand deja fac urme pe disc, bujiile se schimba cand deja porneste in mai putine pistoane de cat are motorul, lichidul de frana se schimba cand nu mai ai pedala tare, ala din cutie niciodata ca “la manuale e lifetime boss”.
      Vii tu aici ne explici noua cu fiabilitati si intretinere.

      233
    • …și neamțul a avut grijă de ea când ți-a dat-o. tu n-ai avut 1.000€ să schimbi DPF-ul, 1.000 lei să schimbi uleiul din cutie, dar te făleai la neamuri cu DSG, plăcuțe, discuri etc.

  22. De cand ne-am mutat in NL cam prind praf cele doua mașini ale familiei si mi-a venit o idee, dar tare mi-e ca nu o sa prindă in Ro.

    O sa pun XC60-ul din 2016 pe piață (si) in Ro, chiar daca ea rulează in NL acum, cu mențiunea ca poate fi văzută timp de 3 săptămâni in Ro (cat o sa fiu in vacanta acasă).

    Problema e ca se poate ca unii sa zică ca e teapa, pentru ca au mai fost anunțuri din astea cu „complicații”, unde mașina era in alta tara, si poate lumea nu vrea complicat, vrea simplu…

    Păreri?

    55
    • Majoritatea nu vor sa se complice. Poate sa functioneze ideea ta, dar depinde de mai multe lucruri.
      1. Masina este inmatriculata in Romania sau in Olanda?
      2. Daca gasesti un cumparator, poti sa-i predai masina imediat sau este nevoie sa astepte sa ajungi tu inapoi in tara de domiciliu si apoi aranjezi sa o primeasca?
      3. Si cel mai important lucru este legat de ideea din articol. Ce pret ceri pe masina? Similar cu celelalte de pe piata sau ceva mai mic?

      Daca ai un pret similar cu alte masini din Romania, nu o sa astepte nimeni 1-2 luni sa ajungi tu in tara sa o poata vedea. Doar daca sa intampla sa vada si el anuntul in perioada in care te poate gasi pe tine pe aici.

      170
    • Masina e inmatriculata in NL
      Daca e cineva care o vede, o testeaza si o vrea, pot sa i-o las, dar imi iau numerele, ca trebuie radiata in NL. Eu am varianta sa merg inapoi fara masina.
      Pretul il pun in principiu o idee sub celelalte anunturi, aici nu imi fac probleme.

      Faza e ca nu e masina de 2mii de euro, ma astept la persoane cu alt nivel de venituri. Altfel stau de vorba. Sau nu…?

      819
    • Doua thumbs-down la doua comentarii.
      As fi preferat niște idei, chair daca negative.

      Dar asta e, e mai ușor sa dai un click.

      Eventual va spun la vara daca am vândut-o.

      314
    • Tocmai asta este, ca persoanele cu alt nivel de venituri nu prea se complica.
      Dar daca ceea ce ceri tu este sub pretul pietei cu macar 1000-2000 de euro, poate gasesti pe cineva care sa fie de acord.

      180
    • zi bre ce vinzi.

    • @Vali: Am zis ca e XC60 din 2016, dar n-am vrut sa intru in detalii, ca ma interesa ideea in sine.

      Dar pe concret:

      Volvo XC60 din 2016 (model 2017cum ar zice samsarii)
      Motor diesel 2.4L, 191 CP, Euro 6
      AWD, echipare Summum, full piele si trapa :); Cârlig i-am pus eu – la dealer.
      170.000km
      Făcută revizia săptămâna trecuta la dealer. (Distribuția schimbata, plus discuri si plăcuțe noi).
      E luata de mine de la dealer Volvo in BXL cu 40.000 km la bord in 2018 si garantie 3 ani (Volvo Selekt).
      E dusa doar la service-uri Volvo (motiv de oftica pt consoarta, dar dorm mai liniștit asa)

      Vreau sa o dau pentru ca mai am o mașină si o motoreta. Si se pune praful pe ele in parcare.

      Am auzit ca aici sunt salarii peste medie, io is de încredere ( pe verificate), poate cine stie? :)

      73
    • diesel și 1.500 lei impozit. pas.
      poate o vrea altcineva.

    • vali, o sa fiu eu carnatul…

      cu impozitul ala de 1% ce s-a intamplat?

      vrei masina de 70-80k deceuro dar 1500 impozit pe an e mult. care e diferenta fata de aia cu imobile de 150k+ si impozit de 150 se lei?

      162
    • Well, in Olanda 1500 (eur) e doar asigurarea RCA (cu ceva chestii in plus).
      Dar nu din considerentele astea am cumpărat mașina.

      42
    • NOU
      #82

      Și cât ceri pe ea?

      40
    • @Gogu martalogu – pe autovit, ce are el e cam 16500/18000. Ca sa scape de ea rapid, cred ca cere 13/14k

      50
    • Eu as fi zis 15mii, dar alta e la fața locului, mai vede omu mașina, mai stau de vorba cu el…

      11
  23. Am si eu un prieten care face ceva similar cu produse electronice (telefoane, televizoare, sisteme audio, etc).
    – daca el gaseste un produs pe OLX sigilat, considera ca merita in jur de 50% din pretul din magazin;
    – in schimb cand vinde ceva folosit de el 2-3 luni, cere 90% din pretul de achizitie, justificand ca oricum arata impecabil si nu este nici o diferenta fata de cel din magazin.

    Comentariu apreciat.291
    • Sunt si multi cacanari, lasa-ma. Eu de obicei sunt destul de maleabila la pretul si las pretul sa fie negociat dar unele nu. De exemplu acuma, am vandut consola nintendo switch oled a lui fiu-meu. Achizitionata in oct 2023 cu 1500 lei. 3 jocuri pe langa: primul 260 lei, al doilea 200, al treilea 180. Deci total 2100 si ceva de lei. Pentru ca stiu ca pe grupul de pe fb Nintendo Romania jocurile astea se vand la muuuult mai putin odata deschise, am lasat toate astea la 1000 de lei dar am zis clar ca de data asta pretul nu este negociabil. Ma innebuneste unul ieri ca vai, sa i-l tin lui bla bla, imi da raspunsul peste o ora ca nu-l mai vrea, ca nu vreau sa negociez. Ok, o ora mai tarziu dupa el deja faceam comanda awb de livrare catre altul, azi am trimis-o. Unii ar lua si japca de pe tine.

      142
    • Asta cu valoarea jocurilor este foarte discutabila. Pentru ca poate tu ai dat 640 de lei pe ele, dar pe mine nu ma pasioneaza niciunul.
      Sincer, nu ar trebui sa ne enervam ca unii vor sa negocieze. Pur si simplu ei incearca si daca tu nu esti de acord, nu le vinzi produsul.

      De exemplu si eu am cumparat acum cativa ani un laptop cu 1500 lei, desi initial era postat pe OLX la 2500 lei.
      Prima data i-am oferit 2000 de lei si a refuzat. Apoi dupa 2-3 luni de zile cand a pus din nou laptopul la vanzare cu 2000 de lei, i-am oferit 1500 si a acceptat.
      Deja eu nu mai aveam nevoie de laptop, pentru ca imi cumparasem altul, dar m-am gandit ca la 1500 lei merita sa-l cumpar pentru prietena mea.

      614
    • Andrei – nu m-am suparat, am explicat cum am vazut lucrurile. Pentru o tableta care nici un an si i-am dat-o impecabila pentru ca copiii nu au fost f interesati de ea, doar tableta ipad are rulaj mare, nu am considerat ca trebuie sa o dau ca si una modata la 5-600 de lei. Acuma jocurile evident le puteam vinde separat, eu le-am vandut toate impreuna fara sa ma complic cu alte colete. Mai sunt si care iau asa la pachet, intotdeauna se gaseste un vanzator si un cumparator potrivit pentru fiecare.

      51
    • @Andrei G: Daca vad pe Olx un produs sigilat presupun din start ca e furat (sau fake, daca e ceas de exemplu), deci nu merita mai mult de 50%. Nu ca as cumpara asa ceva.

      03
  24. Ma bag si eu in seama ca tocmai mi-am luat masina acum 2 saptamani. Locuiesc intr-o tara invecinata cu Germania si in care sunt sanse extrem de mici sa gasesti ce vrei, daca vrei ceva anume.

    M-a costat in jur de €750 sa aduc un individ (al carui „one man business” e sa inspecteze masini si care locuieste in orasul meu) pana la dealer in Germania – un fel de „masina potrivita”. A durat doar din decembrie 2023 pana in mai 2024 pana sa gasesc ceva care sa merite drumul de a vedea masina.

    Inspector Gadget asta s-a ocupat de toata interactiunea cu dealerul, detalii, programari, numere temporare si a mai si negociat €700 la pret – deci practic costul economic al verificarii masinii de cineva care se pricepe cu siguranta mai bine decat mine a fost in jur de €50 – masina fiind an 2020 n-as fi vrut sa dau banii pe o tigaie.

    Recomand acest serviciu daca va luati o masina mai scumpa de €2000

    915
    • tara vecina cu germania…. nu-s decat vreo 10 cu diferente sociale economice si culturale masive intre ele si fata de germania. adica e clar.

      si chiarvasa, chiar daca ar fi cea mai marunta dintre ele, luxemburg, xhiar crezi ca ar sta cineva sa scotoceasca dupa tine? ca sa ce?

      o plus valoare reala adusa de comentariul tau exact asta ar fi… uite cum am facut eu (si cum fac ceilalti cetateni d)in cehia sau danemarca sau elvetia.

      102
    • thebblack, daca avea vreo valoare sa specific tara o faceam, dar chiar nu are – business-uri din astea de verificat masini se gasesc peste tot.
      Plus valoarea e doar atat: platiti o persoana care sa verifice masinile second-hand, mai ales daca urmeaza sa dati o suma mai mare (oricat de subiectiv e asta) pentru ele.

      Aceste mici business-uri care fac asta o sa va sfatuiasca despre lucrurile pe care nu le stiti si vor lucra strict in interesul vostru ocupandu-se de toata intermedierea cu dealer-ul din Germania incepand cu barierele de comunicare si pana la acte, proceduri si legislatie.

      Sigur, aceste servicii ar putea parea scumpe la prima vedere, dar in unele cazuri (mai exact in experienta mea) acel mic business o sa va recupereze singur din banii pe care-i platiti pe el.

      Atat, simplu si la obiect.

      78
    • partea cu apelul la specialisti este ok, e la fel ca la apartamente/case. i-a cu tone in prieten arhitect/structurist/inginer constructor la vizionare.

      totusi intre cehia si elvetia si franta sunt diferente majore intre tipul preferat de masina, modul de exploatare si valoarea ei si posibilitatile financiare ale oamenilor (inclusiv disponibilitatea lor de a apela la astfel de servicii).

      asta o data.

      a doua e ca pe mine ma irita misterul de dragul misterului. este absolut lipsit de consecinte sa zici austria sau danemarca. cel mult cateva platitudini de genul ‘pai da, suedezii sunt nordici, sunt reci’.

      si da, daca zici polonia s-ar putea sa apara cativa idioti care sa se hahaie ca in alta parte n-ai gasit sa emigrezi? dar cei mai multi probabil te-ar întreba cum e pe acolo. cum sunt oamenii, cum te descurci cu limba, ce obiceiuri sunt (inclusiv la achizitionarea unei masini sh, ce presupune, ce birocratie, ce taxe), e bine? si nu e ca si cum ai dezvalui cine stie ce detaliu al intimitatii familiei tale sau te-ar expulza aia ca ai zis ca locuiesti acolo si ai zis ceva nasol de ei.

      131
  25. Intodeauna la o afacere unica, irepetabila, cum e o masina sh, partenerii incearca sa se traga pe pla unul pe celalt, asta e regula dintodeauna si nu numai la noi. Sa vezi la straini ce jnapani sunt, in esenta oamenii sunt la fel peste tot doar ca aia mai spalati se ascund mai bine. Cateodata, rar, se intalnesc la mijloc dar in covarsitoarea cazurilor unul pleaca cu o gaura mai mare decat cand a venit…stiti bine cine.
    Ce nu au strainii e talentul combinatoricii si din pacate nu combinatorica aia care trebuie, matematica…ci aialalta, care se terminca „cu stima” avand la mijloc orice de la aifoane vechi pana la vitei de oua si tuica la cazan. Pardon „palynka si vin de bolta”, asa le zice acum. Orice se poate da la schimb cu orice daca e insotit de termenul „stima”. Dar si acolo acolo valoarea sentimentala e egala cu zehro lei si zehro bani ptr cumparator.

    90
    • eu nu inteleg treaba asta cu „spune-mi povestea masinii”. Uite vin-ul, uite masina. Mergem la ce service vrei tu, la ce mecanic vrei tu, sa te convingi tu ce cumperi.

      Eu ca vanzator, daca iti spun ca e buna, zici ca-ti spun povesti, daca-ti spun ca-i proasta n-o mai vand… Nu mai bine iti faci tu temele frumos, si daca ajungi la concluzia ca iti place(si masina si pretul de pornire), mai negociem un 2-3% din pret si ii dam bataie?

      Eu pot sa-ti dau masina stiind ca-i buna, si tie in juma de an sa ti se duca dracu’ stie ce, ca vorbim de masini de 5, 7, 10 ani. Nu mai bine nu-ti zic nimic si te las sa ti-o verifici cum stii tu?

      141
    • Vrei povestea? Ia aici teancul de facturi de revizii și reparații din service.

      61
    • @hash: Pentru ca daca ai avut airbagurile sarite nu poti sa o faci la gicutu’ din colt, sa nu apara nimic pe nicaieri si sa-mi dai doar facturile care te intereseaza. Au fabricat unii bani, buletine si pasapoarte, cat de greu crezi ca e sa „fabrici” o cartuile cu stampile in care sa arati ca ai facut reviziile doar la reprezentanta din 5k in 5k km… Actele pot spune orice, masina, daca ai ochi(si urechi), nu minte.

      11
  26. Hai sa va dau o Mazda MX-30 ieftina.

    32
  27. NOU
    #101

    Cât?

    11
  28. Am luat cu ceva timp în urmă, în 2016, o Skoda Octavia 1, din 2004, cu 3 mii de euro, 1,6 benzină. Arăta și mergea impecabil, am înmatriculat-o, i-am schimbat distribuția și anvelopele, am mers 5 ani cu ea și 80.000 de km, și am vândut-o cu o mie de euro la tatăl unui fin de-ai mei. El i-a schimbat distribuția, ceva capete de bară – pivoți + amortizoarele față și merge cu ea și acum, e foarte mulțumit, mașina arată și merge în continuare impecabil.

    50
  29. „ai luat varianta de 230, dar nu ai forjat? da, sigur, imediat te cred.” – well. io am varianta si mai de sus si chiar nu o forjez

    51
  30. Felicitări pentru articol. Aduci lumină pentru ăștia de-al de mine.

    30
  31. Eu făceam 20k km pe an navetă Câmpina Ploiești și un concediu pe an, deci nu e imposibil, e chiar rezonabil

    12
    • NOU
      #108

      eu mi-am luat nissan-ul la sfarsitul lui 2022. tocmai am sarit de 40k km… fara naveta si doar o mica fratie in oras.

      10
    • unii dintre voi sunteți obositori. eu nu zic că nu se pot face 20K pe an, zic că nu îți iei mașina X și faci naveta cu ea. îți iei ceva ușor, ieftin, consum mic. nu benzinar de 230cp.

  32. cea mai ieftina masina e aia de serviciu

    40

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.