La un moment dat, cineva se decide să facă distribuția la Skoada. După niște investigații, află de magazinele online de piese auto și de prețurile mai mici pe care le practicau. Paranteză aici, sunt serviceuri unde manopera e (aproape) gratis, că îi pică greu românașului să afle că mecanicul cere 100 lei pe oră (nu știu, am zis la plezneală) manoperă, așa că service-ul vindea piesele la suprapreț, în încercarea de a nu supăra ego-ul fragil al românului care nu vrea să plătească pentru servicii.
Bun, se face lista de piese, se dau telefoane la magazinul online (și mai întrebați voi de ce au scos unii callcenterul), se confirmă că toate piesele se potrivesc, se dă comanda. Vin piesele, acum căutat un service care acceptă să vii cu piese din afară, v-am zis de ce.
Trăgând linie. Credeți că a ieșit mai ieftin? Normal că nu. L-a oprit asta să schimbe metoda de a servisa mașina? Normal că nu. Mă opresc eu din a-i aduce aminte din când în când de chifla asta, cu timp pierdut, cu mers la nu știu ce servis din fundul Bucureștiului, fără factură, fără deviz, fără nimic? Normal că nu. Care mai e distracția vieții?
Am și un video pe tema asta:
distractiv e cand dai de un service unde ora este facturata ‘la pret corect’, dar isi pun si la piese daca le iei prin ei.
macar aia sunt decenti si accepta sa vii tu cu ele.
^ this
sau iti pun piese fara a preciza producatorul / codul de produs, dupa ce ii tragi de limba „da domle’ conti am pus, original”
si cand verifici peste 1-2-3 ani, gasesti cea mai ieftina piesa posibila
ar trebui sa intelegem cu totii, ca la orice intermediere (cumparat piese) firma trebuie sa aiba un adaos, nu poate sa le cumpere si sa le vanda la acelasi pret, pentru ca:
– este un om care cauta piesele, le comanda, le pune pe un raft, etc
– este un om care plateste niste facturi pe piesele astea
– comisioane bancare
– impozit pe profit / cifra de afaceri
si mai sunt o gramada de operatiuni contabilicesti, pe care cineva trebuie sa le faca. de aceea intermedierea costa.
va rog nu aruncati cu hate, dar de regula, un minim de 5-7% trebuie pus, doar ca sa iti acoperi cheltuielile de mai sus, fara sa castigi ceva de pe urma intermedierii.
Ok, costă intermedierea. Atunci de ce e greșit să îți cauți piese fără intermediari?
@Max
1. costurile alea le au si magazinele online cu puncte de lucru fizice (autokarma)
2. Nu cred ca s-a sesizat cineva pentru 5%, isi baga baietii 20-30% fara jena
Completez ce spune Max. În adaosul ăla la piese, include și viitoarea posibilă garanție.
Când piesa a venit semi-defectă sau se strică repede, dacă e luat direct de service de la furnizor, furnizorul dă piesa nouă gratis iar service-ul dă manopera gratis.
Am pățit asta cu o distribuție în 2016. S-a rupt după o săptână, a venit inspector de la Continental și a constat că e de la curea, ei au plătit toate supapele + 2 pistoane, service-ul a suportat manopera.
un service mai serios iti ofera garantie pe piesa+manopera. te lasa masina in drum ca a avut piesa/manopera o problema, vin si te ajuta.
cu piesa ta la coltul blocului, esti pe barba ta.
Domul tau sa zicem că e perfect și piesele respective sunt perfecte pentru mașina lui.
E toată lumea la fel? NU. Greșește câteodată comanda și magazinul online? DA.
Și atunci că service îl programezi, verifici din nou piesa cu piesa sa fie totul pregătit, apoi urci mașina pe rampa și începi să montezi chestiile. Ce se întâmplă dacă nu se potrivește o piesa? Lași mașina desfăcută? Blochezi parcarea la service? Bineînțeles că omul va vrea să vadă ce piesa nu se potrivește, ce a greșit magazinul, sa se certe cu aia, etc. Tot circul asta e timp (și implicit bani) pentru service. De ce să mă chinui?
Oamenii nu înțeleg diferența de costuri între angro și en-detail. De aia e bine să lași pe cineva să facă toată lucrarea cap-coada. Așa și garanția va reflecta o lucrare întreaga și nu va fi o disputa constanta pentru a găsi cine e vinovat.
Pe de altă parte omul ori s-a ars in trecut (deh, nici serviceurile auto nu sunt un model de business) ori e masochist.
Lipsa de încredere și la pretator de servicii și la client.
E cu dussi intors.
1 service bv mare ii intreb i.i.faceti revizia la.un amarat de ford? Am uleiu si filtru. Da 350 de lei. Am.zis pas
2. Dupa exper de mai sus il.intreb pe unu cu serviceul din buc, da adu-o cand vreo 150 de lei manopera.
Serviceul 1 isi scotea parleala cu mine (adica adaousul pe.piese) serviceul 2 factura manopera ca asa e normal. Da asta e problema.romanului in general, el nu vrea „sa piarda” un castig ipotetic decat sa „castige” corect sau mai putin. Evident servicul 1 nu a castigat nimic da e greu cu logica.
Apoi, cel putin la masinile mele am lasat tot timpu serviceul sa comande piesele deoarece cu discountul ce il au ei la piese si care poate ajunge si la peste 50% nu imi bat capu, mai ales cand e vorba de distributii uleiuri etc. Pai sastau eu saalerg ca nus e potriveste filtru de ulei cu masina pe elevator? Sa duc filtru inapoi si cumva sa speri ca vine filtru bun? Sau distributia corecta sau sau? No f way. Nu e ce trebuie e treaba ta serviceule.
Apoi comandat nu stiu ce mizerie de rulmenti odata au tinut 3 luni. Mers frumos inapoi poze dati pe garantie inapoi ca fiecare piesa are garantie de producator pe service nu-l costa nimic sa le dea inapoi pe garantie.
Si apoi timpul pierdut. Pai sa stau langa Gionitzu care schimba uleiu langa elevator? Sa ii ascult manelele si filosofiile de viata? Ca tori au cate o poveste si sunt dornici sa o spuna. Pai ce am baut gaz? Ma suni cand e gata. Ai testa, proba de drum totu e ok? Da? Vin s a platesc.
@Max, care 5-7% ca mie imi este facturata piesa Conti si ma trezesc cu chinezarie montata. Nu ca ar fi Conti cine stie ce.
Costurile acelea sa se bage in manopera, sunt costurile de operatiune.
Pentru mine claritatea si transparenta costului la piese e mult mai importanta decat faptul ca manopera lui e scumpa cu mai mult de 10%.
Mai mult de atat, service-urile astea nu ar trebui sa aiba si ele un discount de la furnizori cu care lucreaza zilnic? Chiar nu stiu, intreb.
Nu stiu cum se face ca la factura cu manopera imi iese dublu fata de cand comand eu piesele si merg la un mecanic cunoscut.
Am cumparat masina sh, am dus-o 3 ani de zile la reprezentanta. Cand am mers la mecanic de cartier, filtrul de motorina nu mai fusese deschis cred ca de 6 ani, ca sigur nu parea filtru inlocuit de acum 1 an.
Gasiti-va un mecanic bun, service ca e reprezentanta sau nu, sunt doar niste schimbatori de piese tepari la drumul lung.
@Shack Nu te contrazic complet că din ceva motiv pare că am față de gușter și o mare parte din mecanicii de care am dat în viața asta au încercat să-mi schimbe chestii care nu erau stricate sau dădeau un diagnostic care cu siguranță era neinformat.
Eu de meserie sunt în cu totul altă parte, dar conceptual cum funcționează un ICE, ce înseamnă suspensie, frâne și cam orice înseamnă o mașină convențională le-am înțeles.
Tata, a fost mecanic, unul bunicel cât timp a fost sănătos. Avea principiile lui privind ce înseamnă să se asigure că am bani de buzunar în liceu și să mă susțină în primul an de facultate (că după s-a îmbolnăvit, m-am angajat eu în domeniul curent și l-am susținut eu). Asta însemna că în vacanța de vară și cam 2 zile de sâmbătă pe lună eu eram cu el la garaj și ajutam la diverse comisioane, ori lucram la mașina proiect a lui care a fost făcută de la o epavă către o mașină de epocă.
La toate mașinile pe care le-am avut am cumpărat mereu tester dedicat mărcii. Când apărea o problemă, diagnosticam (unde se putea) înainte să ajung la service. Mare plus pentru gama VAG, pe care nu o suport și nu o să mai cumpăr, dar au tool-uri din care trebuie să fii leneș să nu afli ce are mașina.
Ce vreau eu să înțelegi e că e practică internațioanlă să ai adaos la piese. Câteodată e rezonabil, câteodată e pur și simplu japcă. Trebuie să găsești un service de încredere și cel puțin în București asta este extrem de greu. Practica asta este în vigoare peste tot pentru că la un service cu mai mult de 2-3 elevatoare, de regulă au o persoană dedicată care se ocupă doar de identificat repere și comandat piese. Nu este muncă ușoară dacă nu știi ce faci. Cei care comandă piese pentru ei pierd câteodată cumulat zile întregi de muncă, dar nu-și dau seama că ei sunt la salariu și angajatorul nu-și dă seama. Nu ai de ce să pui acest cost în manoperă, care de multe ori e parte din venitul mecanicului (că tot zicea cineva mai sus că sistemul US ar fi bine să fie pe la noi, ei bine, există de minim 13 ani în suficient de multe service-uri).
Deasemena, un service care funcționează ca la carte NU POATE fi competitiv cu un mecanic independent. Costul manoperei într-un service cu 2 elevatoare va trebui să includă:
0. Fiscalizare. Nu cred că trebuie să o explic pe asta. Ce se întâmplă dacă dai factură sau nu.
1. Autorizarea RAR se întâmplă respectând câteva criterii de dotări în service + controale regulate;
2. Un service pe bune are costuri cu personal angajat pe CIM + overhead contabil cu toate ce înseamnă asta; Medicina muncii pentru fiecare angajat; În medie un mecanic cu 3-5 ani experiență, anul ăsta câștigă net cam 4000 lei. Ca un service cu mai mult de 2 elevatoare ar fi bine să ai și unul de peste 10 ani experiență.
3. Un service după cum ziceam cel mai probabil au o persoană care se ocupă de identificat repere și comandat;
4. Costuri lunare și fixe inițiale ce trebuie amortizate. Aici includ scule. Care nu se termină niciodată din cumpărat la un service serios. Cunosc câțiva mecanici independenți și 60% dintre ei au sculele cu care au început side business furând și declarând stricate la anteriorul loc de muncă sculele. Nu este un cost de neglijat.
Un service autorizat este verificat lunar de ISCIR la fiecare elevator de exemplu.
5. Dacă ai angajați pe bune cu posibilitatea să vină ITM, trebuie să încălzești service-ul.
6. Tot ce înseamnă consumabile, ulei uzat, piese metalice/cauciuc se debarasează contra cost pentru un service autorizat. Mecanicii independenți le vor arunca la un tomberon comun prin cartier.
7. Zonă de clienți (cu tot ce înseambă asta de la amenajat inițial vs consumabile).
8. Laptop(/uri), software(/uri) și mai ales, persoană dedicată să facă o diagnoză. Într-un service de 2 elevatoare e vorba de regulă de patron. Tot ce e peste, e vorba de o persoană separată, care știe sau nu să facă astea la un nivel mediocru spre bun. La multe mărci, diagnoza aia bună se face în mers, un om cu laptop + șofer.
Toate service-urile bune pe care le știu au început procesul de mai sus printr-un credit. Unii, încă mai achită la el 3-5 ani mai târziu că într-un service de genul în dezvoltare dai 5-10% în primul an pe scule pneumatice.
Sigur, service-urile de mai sus se asigură că respectând toate cele vor putea lucra și B2B, unde de fapt sunt banii (că ne place sau nu), unde nu vine omul cu piese nepotrivite și-ți face și scandal. Realitatea e că mostly doar reprezentanțele iau contractele astea, nu sunt neapărat mai pregătiți.
@Shack, spune-mi te rog în ce domeniu activezi să-ți pot face o analogie corectă în ce înseamnă competiție neloială în domeniul tău, competitori care iau o bucată din piața ta (sau a angajatorului tău). Dacă mă întrebi, îți explic și ce am lucrat eu și pe unde am trecut.
Sau sunt saraci , fuduli care si-au luat chestii la care nu își permit întreținerea .
Dar si service-urile oficiale au tarife nesimțite si nu neapărat cei mai profi angajați…
Cea mai recenta experienta personală: schimbat ambreiaj la dacie (deci nu vreun avion) la jumătate de preț fata de service-ul reprezentantei (cumpărat piese si mers la service de cartier, dar la meseriași nu la suedeji); doua suruburi erau foutute de către ucenicii de la service Dacia unde fusese ultima data mașina…
absolut toti au cate o experienta d-asta cum ai avut tu iar cine nu are defapt n-a descoperit-o inca. d-aia cauta toti sa se duca cu piesele lor, sa stea langa mecanic cand o repara, samd…
Alea erau suruburi antifurt.
Intotdeauna cauti un service ok nu reprezentanta. Am avut la un Lexus pret de reprezentatnta cu disciunt 20% 1200e pt distributie.
Am schimbat-o la un service normal la cap cu 2000 de ron. Piese plus manopera.
Pt cine nu stie e mai simplu ca la logan. Un v6 care nu are nimic pe vibrochen decat distributia atat de simplu e si distributie cu 2 role si un intainzator. Da la reprezentanta domne e lexus e luxury tb sa platiti dublu si inca ceva in plus…
Sigur…
Anul de gratie 2009. Trebuia sa schimb distributia la Logan 1.4 benzina. Stateam in Bucuresti atunci. Am intrebat la Serus in Militari cat costa. 2400 lei revizia completa de 4 ani. Distributie, accesorii, antigel, ulei, filtre si restul. Am cumparat piesele de la Autokarma si mi le-a schimbat taica-miu in curte. Se pricepea decent la motoare (si inca se pricepe, dar nu mai are chef si putere) iar Loganul ala a ajuns la el dupa ce l-am alergat eu vreo 10 ani.
In 2020 – schimbat distributia la Duster. Cu piesele cumparate online (de origine, Dacia sau Renault) m-am dus la service-ul Dacia. Au schimbat fara sa comenteze ceva, ca sunt buni si banii de manopera. Daca as fi luat si piesele de la ei m-ar fi costat cu vreo 800 de lei in plus.
Niste speciali au dat cu muia si chiar nu inteleg de ce. Piesele de la acea revizie din 2009 au costat vreo 600 de lei in total. La Serus piesele costau triplu. Stiu ca am cumparat cu vreo 200 si un pic kitul de distributie, original si in service era 600.
La revizia la Duster din 2020, am luat un bidon de ulei Elf 5W30 DPF cu 150 lei. In service, fix acelasi ulei costa 430 lei. Inteleg ca service-urile au diverse costuri, nu ma astept sa-mi dea piesele la preturile magazinelor online, dar preturi de 2-3 ori mai mari pentru repere banale sunt aberante.
Daca ai fi citit postarea cu salariile, ti-ai fi dat seama ca majoritatea de aici nici nu se apleaca jos dupa 800lei: pana te apleci, pana ii aduni, apoi poate sunt si murdari si trebuie stersi, pur si simplu nu se merita timpul pierdut si efortul.
Merg la reprezentanta vw la prima revizie(masina noua). Ma uit pe factura 5x1L pentru ulei. Si intreb de ce nu s-a cerut bidon de 5L din depozit. pentru ca stiu diferenta de pret e foarte mare?? Nu stie ce sa raspunda….si raspund tot ei….ca nu plateste el…..si a fost ultima data cand m-a vazut
@cr
Pentru ca de regula au uleiul in butoi de 208l.
@chris06 Depinde care reprezentanță VW vorbește. Eu pun pariu că Midocar, unde nu au ce spui tu.
Cele mai amuzante sunt service-urile unde te duci cu masina si daca stai de vorba cu mecanicul se uita „seful” speriat ca poate-ti lasa un numar de telefon si te rezolva baiatul mecanic dupa program sau sambata cu o bucsa, cu niste placute de frana, un schimb de ulei si filtre, banalitati de astea. Se practica destul de des mai ales unde cei care-s cu munca nu prea vad banutii corecti la sfarsit de luna.
La polul opus, RAR „recomanda” service-urilor sa ii taxeze mai mult la manopera pe cei care vin cu piesele lor. Motivul ar fi ca tot service-ul pierde timp si bani in cazul in care se strica vreo piesa si trebuie sa o demonteze.
cum vine asta ?
@ciocolatiulverde
alege ce preferi
– piesa nu e buna din cvasi-motive (comanda eronata, alta piesa in cutie si cumparatorul nu a verificat sau pur si simplu e aftermarket facuta prost)
– sunt modificari pe masina care necesita alte piesa din cvasi motive
– piesa are un defect din fabrica
Pai stai putin, tu ii taxezi pe toti, indiferent ca vin cu piesa buna sau nu, sau taxezi doar pe cei care iti aduc piese gresite si iti pierd timpul?
@ciocolatiulverde
da, pentru ca:
1. triezi din start si nu te legi la cap cu toti care au pretentii pe mokangeala
2. nu stai sa te certi la final cu el ca ai pus in plus 6 ore cat a fost blocata rampa ca el o ardea in manele cu tine in telefon ca pe asa si pe dincolo
@cristi
deci totul se reduce la „nu am chef de tine, sunt zeci de alti fraieri care asteapta sa plateasca ce si cat vrea peleul meu”
primul tau comentariu nu are nici o noima in acest caz
@ciocolatiulverde
nu, se reduce riscul de a avea de a face cu pretentiosi pe bani putini
daca tie din 100 de musterii care apar cu piesele lor, in 50 de cazuri sunt probleme si discutii, nu e mai simplu sa mai reduci din acesti clienti concentrandu-te pe cei cu care poti lucra mai simplu. lucrul cu oamenii consuma timp si nervi iar daca iti permiti, de ce sa nu iti simplifici viata.
ca sa poti sa faci asta si sa supravietuiesti, trebuie sa fi serios in ceea ce oferi. e atat de simplu. aia 50 de care ziceam mai sus, fiind cu probleme iti decaleaza tot programul. trebuie sa ii suni pe cei programati, sa ii reprogramezi si tot asa. se porneste un intreg lant si asta doar ca un gigel e mai pretios un pic si vrea sa faca economie.
evident, daca si tu esti un nesimtit si pui peste pretul pieselor inca 100%, atunci normal ca oamenii fug. la un service mai serios o sa vezi un adaos mai mic.
si dupa cum spunea cineva in comentarii, tu, ca si client de service, conteaza cat crezi ca meriti tu pentru timpul tau. daca stai sa te caciulesti la o revizie sa te duci tu, sa comanzi toate cele, sa le iei, sa le verifici ca apoi sa iei un discount de 100-200 de la service tu pierzand 2 ore pe tema asta, ok. pentru tine alea 2 ore valoreaza fix atat, 200 de lei. da, pentru unii sunt bani, altii pentru 200 de lei prefera sa faca altceva cu viata lor. de la sa castige bani, sa isi rezolve alte probleme cu o valoare mai mare per ora sau, pur si simplu, daca sunt bastani, sa isi fumeze trabucul la piscina.
incearca sa te pui in pielea aluia de la service si la cate masini sunt in orase, cred ca iti poti selecta clientela un pic.
@ciocolatiulverde Dacă omul are elevatorul blocat x ore cu mașina ta că piesa nu e bună, ești de acord să plătești orele până ajungi tu cu piesa corectă?
@George – de principiu da, sunt de acord sa platesc daca se pierde timp din cauza mea, timpul pierdut cat trebuie sa desfaca din nou sau sa dea jos masina de pe rampa
Dar chiar crezi ca sta cineva cu elevatorul blocat ore intregi ? crezi ca daca comanda ei piese si tot desfac acolo si mai identifica o piesa ce trebuie schimbata, ori se mai rupe un furtunas, o garnitura, si aia vine in x ore sau zile, stau cu elevatorul blocat?
Iti spun eu ca nu, se lucreaza cat se poate fara acea piesa, se da jos masina si se ia urmatoarea.
Aaa da, si de asta platesti constatare, nu ? sa iti diagnosticheze problema si sa iti faca un deviz.
@cristi nu are legatura cu realitatea ce spui tu, lumea merge cu piesele lor direct pentru chestii banale gen schimb ulei, schimb placute, discuri, curea etc. si daca si alea sunt gresite, atunci se aplica ce am zis mai sus, cu ce le decaleaza lor programul ?
In plus, poti sa aduci factura, ca e cumparat de la un magazin autorizat.
Iar pentru lucruri mai complicate, se face constatare mai intai.
Practic ce zici tu e ca toti vor sa-i faca de bani pe aia cu bani, vor clienti care sa nu le spuna nimic, oricat de prost si de scump lucreaza. Perfect, dar sa nu te miri ca ramai fara clienti, sau ca iti vine anpc si RAR in control.
Da, ma pun si in pielea lor, ma pun in pielea vulcanizarii unde am fost, si un „intreprinzator” coclit cu opel vivaro utilitara incerca sa puna jante de BMW „ca tot 5 prezoane are” si mai si insista, ca „domle, nu merge? mai apasa, asa nu merge?” notiunea de ET fiind total necunoscuta acestor specimene.
Oricum ai face, nu ai cum sa scapi de probleme neprevazute, inteleg sa iti selectezi clientela dar sa persiflezi clientii care iti pun intrebari, sa umflii niste devize si piese, nu mi se pare solutia.
@ciocolatiulverde Ok, fix pe răspunsul pe care mi l-ai dat te apreciez. Bravo, nu sunt mulți ca tine.
Ce faci când ai demontat un motor și piesa pe care a adus-o nu e bună? Dacă-i ceri bani să verifice dacă e bună înainte să te apuci se supără pe tine. Dacă-i ceri să-ți plătească să-ți dea bani pentru strâns pe lângă mașină și să o duci în parcare până când vine piesa bună, la fel, se supără.
Câteodată e mai ieftin să nu accepți asta. El se uită pe net că manopera trebuie să fie 4 ore? Îi poți factura 8 că a fost el prost fără să-ți facă gură?
Service de reprezentanta Audi in nordul Bucurestiului. Omu de vanzari ne arata o poza cu piesa de schimbat pe monitorul lui, al meu memoreaza adresa web din browser. Pe devizul lor era 1400 lei piesa + manopera separat. Pe siteul pe care ne aratase piesa, pretul ei era ~ 400 lei. Inca nu inteleg ce s-a intamplat dar nu ne-am dus inapoi, clar.
S-a intamplat ca ai masina de bogati.
PBN: not even once!
La service auto, cred ca majoritatea ne-am ars, cu serviceuri mari, cu reprezentante. Problema e ca te ard si la bani si nici nu rezolva problema, ajungi sa schimbi 5 piese cand problema era la 1 sau 2 din ele. Daca te duci la nea costel, le schimbi tot pe alea 5 dar la jumatate de pret.
Dar da, am vazut si cealalta parte, o mamicuta cu fiesta de scartaia cureaua de accesorii era vai mortii ei, la vulcanizare sa-si monteze anvelopele dot 2013, mare aifon tzaspe pro in video call.
Probabil cand ajungi acolo sus sa faci 5-10k euro pe luna ti se face scarba de saracii care se tocmesc 100-200lei.
dacă îi faci cinstit, nu ți se face scârbă.
nu scarba, dar o asa lipsa de chef..
Lumea vrea sa plateasca pentru servicii si nu are probleme cat primeste ceea ce a platit. Doar ca atata timp cat metoda acoperisul o sa existe, plus alte chestii conexe fiecare o sa prefere sa-si pazeasca pielea cum poate. As spune ca este mecanism aditional de protectie contra eternelor tepe ce se mai dau.
Totul este despre cat valoreaza timpul tau. Ai timp sa cauti compatibilitati, sa gasesti pretul cel mai mic, sa astepti dupa curier, sa gasesti un mecanic care sa fie dispus sa iti monteze ce ai cumparat? Atunci timpul tau nu valoreaza prea mult. Nu e nicio problema, asta e, recunoaste ca probabil nu iti permiti masina aia.
De cand am permis singurul lucru pe care l-am schimbat la masina fara sa apelez la cineva specializat a fost sistemul audio cu o navigatie cu Android. Am facut-o pentru ca vroiam o anume navigatie, pentru ca mai am o idee despre chestiile electronice, nu e super complicat si pentru ca imi place sa mesteresc, ma relaxeaza. In rest, nu ma intereseaza, odata la aproximativ 10k km merg la service, oameni care se pricep verifica, repara si la final imi spun cat trebuie sa platesc.
Hai cu manutele rosii, mi se rupe. Am masina cu 200k km la bord, revizii la zi, nu bate, nu troncane, pot baga 180kmh daca vreau fara sa ma gandesc daca ma tine, ma urc la volan si plec.
La fel si eu: un bec, o lamela de stergator le schimb eu: trag masina in fata magazinului, scot becul sau lamela si ma duc in magazin si zic „vreau una la fel ca asta”.
In rest, masina se duce la cine se pricepe: in primii ani la reprezentanta, din motive de garantie, mai apoi la un service mic, dar care stiu ca face treaba buna.
@florin: nu mai bine scoti becul in parcare si te duci cu el la magazin?
La Cobălcescu a fost simplu, anul trecut am intrat prima data la ei. Am avut discuția cu „piesele mele, manopera voastră” si rezultatul a fost simplu: „daca veniți cu piesele dvs, prețul manoperei creste cu XX% și nu mai putem vorbi nici de discount. Prețul total ajunge cam la fel în ambele situații”. Asa ca am făcut totul prin ei și aia a fost.
La Țiriac Auto am întrebat acum niște ani care e faza cu scorurile la piese și un consultant cu care devenisem amic mi-a zis „minim 30% adaos peste toate costurile și avem și target de vânzări, e panica când vine clientul cu piesele în portbagaj”. Probabil de aceea a apărut soluția cu manopera crescuta la Cobălcescu acum (nu mai știu cum e prin alte reprezentanțe recent) . Nu mi-am mai complicat existenta, consider si un „cost of doing business” cu care îmi construiesc o relație, mai am acces la favoruri, mai nou și niște discounturi, e ok. Timpul meu valorează mai mult decât procentele în plus și am și alte avantaje.
La service-ul de cartier „prieten” nu sunt asa ciobani la preturi, dar mi-a explicat defalcat pe costuri de ce nu poate avea niciodată același cost la piese față de un magazin online (si avea sens toată ecuația) si mi-a mai explicat și de ce nu prea accepta sa facă doar manopera – mulți clienți vin cu piese ori proaste, ori greșite, apoi ei trebuie sa „repare/repete” operația ca deh „garanție”, dacă nu se potrivesc mai trebuie sa tina si rampa ocupata cu masina desfacuta pana isi comanda clientul alta piesa, pana vine etc. Din nou explicatia avea sens. Mie îmi accepta piesele mele, sau îmi arata direct ecranul cu prețurile pe care le are el, ca i-am zis ca pentru <10% diferența nu ne targuim si viata e frumoasa.
Idealul meu a fost sa găsesc service-uri unde sa ma duc cu încredere în execuție în primul rând, pentru ca asta mi se pare cea mai mare problemă si sunt dispus sa plătesc pentru asta în anumite limite.
ok, doar ca mai e si situatia in care service-ul vrea sa te arda cat de mult posibil, de probabil are si omul un taget de facut.
Caz concret: am pierdut un ornament de plastic de pe prag, „fender” ii zice, fac revizia la reprezentata Mazda in Bucuresti si cer si deviz pentru ornamentul respectiv. Scor aprox. 1050 de lei (800 piese si 250 manopera), cica fenderul vine doar la pachet cu intregul carenaj de pe aripa.
Am gasit piesa la 100 de lei pe site-ul chinezesc.Montat eu acasa in parcare.
Sa mai merg la ei?
nu imi dau seama daca e troll, sau daca atat te duce capul
in caz ca esti for real, ai cautat acel reper la un magazin de piese auto ?
Service multi marca sub umbrela ”Ad-Garage” undeva in sudul Bucurestiului.
Manopera incepe de la 150lei+TVA iar in functie de complexitatea lucrarii ora de manopera poate creste.
Nu te accepta cu piesele tale pentru autoturism pentru ca pot fi gresite, calitate indoilenica…etc.
Au oamenii care cauta piese in programe pentru care se plateste licente, primesti garantie la lucrare si evident factura.
Mai dau gherle mecanicii service-ul isi asuma si le opreste din bani.
Curtea de 3000mp e plina iar programarile se fac cu 2 saptmani inainte.
Primesc si masini mai vechi aka rable, nu fac nazuri, bani sa iasa.
Serviseaza si ”Gip-uri”, masini de teren, off-road, 4×4. Piese, acesorii, etc…
180 lei ora de muncă la mine în Chiajna. Mi-ar plăcea plezneala aia cu 100 :))
tu ai lucra jobul tau cu 180 lei pe ora cu factura?
@john2381 – Ești sigur că am priceput ce am vrut să spun? Că nu-mi dau seama ce ai înțeles din enunț și ce vrei să răspund eu la ceea ce crezi tu că ai înțeles din ceea ce am spus eu…
La fazele cu mașinile înțeleg. Efectiv înțeleg.
Pentru că reprezentanțele nu înțeleg că pentru a reține angajații buni, trebuie să facă precum fac americanii sau alții, salariu mare sau procent din tot ce mișcă. N-ai cum altfel.
Vrei nu vrei să recunoști, într-un service auto tu vinzi expertiză auto. Iar expertiza de cine sărăcie depinde, nu de experți? Toți experții merg după 1-2 ani și-și fac ateliere și reprezentanța rămâne cu buzele umflate.
Și eu am avut fix aceeași experiență, luat mașină ‘scumpă’ (VW, nu mercedes, bmw sau avioane).
Mers la reprezentanța reprezentanțelor cu o problemă: trebuie dat tot motorul jos și înlocuită o piesă. Scor minim 3.5k euro. Bun, dar garantați că asta e problema și se rezolvă? Nu, ar putea fi și altceva, nu putem garanta.
Ca să descopăr apoi din dat pe google că e o problemă cunoscută care se rezolvă foarte ieftin, nu trebuie dat nimic jos, inclusiv EXISTĂ un buletin în rețeaua VW pentru problema respectivă. Marii experți nici măcar atât nu s-au deranjat, să caute în baza sărăciei de date dacă e ceva legat de problemă. Nu, nimic, zero, probabil că nimeni nu vorbește limba engleză-n firma aia.
Așa că am mers și am rezolvat cu 180 lei problema, sunt 2 ani de-atunci.
Eram în poziția aia, gata să plătesc serviciul, doar că în România în 90% din cazuri de partea cealaltă a serviciului nu există nici o garanție, nici o asumare.
Pot da n exemple și de la construcție de casă, nimeni n-a oferit nici o garanție, doar (eventual) factură și pretenția plății a doua zi
„Trăgând linie. Credeți că a ieșit mai ieftin? Normal că nu”
Da, iesi mai ieftin, fac asa de mai bine de 7 ani. Revizia + altele lucrari le fac la un service autorizat si destul de mare (Auto Marcus).
Pot sa-ti dovedesc cu facturi ca ies mult mai ieftin. Daca cumperi de la service este 150 lei manopera pentru revizie, daca aduci piese din exterior este 300lei, deci dublu.
Iau piesele de la epiesa sau autokarma, am deja codurile de la piese din primul an, nu ma mai chinui sa caut ceva si dupa ma programez la service si mentionez ca vin cu pisele.
La o dacia dokker, ies in castig cu 350-400 de lei achizitionad singur pisesele. Plus ca fiind service dacia in si scrie in cartea masinii ca am facut revizia la ei.
Epiesa mai au 3 siteuri mai ieftine. Au cumparat autohut, dar cel mai ieftin gasesti pe targuldepiese.ro si piese-auto.ro
@Radu Dumitriu, normal ca iesi mai ieftin daca te duci cu piesele tale, nu se pune problema de asta.
Doar daca esti total atehnic si cumperi piese gresite, atunci s-ar putea sa te pacalesti si sa iesi in pierdere.
@Andrei.
Iti zic eu cum am facut si poate face oricine.
In primul an m-am dus ca mielul la taiere, facusem asa o estimare de pret si mai stiam orientativ de la colegi , ei aveau loganuri, nu dokker ca mine dar am zis ca e pe acolo ca pret revizia. Masina noua, service autorizat dacia sa nu pierd garantia.
La final cand am vazut facura, era mult mai mult decat am estimat, in prostia mea nici macar nu intebasem la telefon cat ar costa revizia. OK, asta e, i-am rugat sa-mi puna toate cutiile in portbagaj si toate bidoanele ulei, antigel… pentru a avea codurile, anul urmator le-am cumparat eu.
Mai au o conditie la Auto Marcus, sa fie piese originale, renault in cazul meu si sa ai factura pentru ele, alfel nu te primesc cu ele.
Tot vad ca o dau unii cu blocatul rampei, cu timp, pierdut, ca e normal cu adaos, iar ca timp pierdut…bla bla. Da frate, corect, dar sa fie 15-20% nu 50-80%.
Ex: Au constat ca trebuie schimbate placutele de frana, nu m-am cacat pe mine, le-am luat de la ei, ca nu sunt nebun. Au tot ce trebuie acolo, deci nu se pune problema de asteptat dupa vro piesa. Asa am si discutat cu ei, mai tebuie ceva cumpar de la voi. Dar au fost aproape dublu ca pret fata de epiesa. (multumesc pentru cele 2 site uri mentionate mai sus, o sa fac o comparatie).
La fel cand era un bec ars si eu nu-l aveam, normal ca la ei era cu 40%, aia e, dar per total in tot acesti ani am iesit mai bine venit cu piesele.
Platesti prima oara sa afli care sunt codurile de la piesele pentru masina ta apoi le iei singur, cel putin pentru revizie .
La Auto Marcus (Pantelimon) poti sa intri pana la mecanic, nu te opreste nimeni, desi sunt semn, daca vrei neaparat. Eu nu fac asta, ii privesc din sala de asteptare. Multi am inteles ca fac asta pentru a se asigura ca pun piese noi sau chiar schimba piesele.
Multi din cei care NU aleg varianta in care service-ul face tot se si pricep un pic la masina. Stiu ce sa caute, sa inteleaga diferentele intre diferite variante sau branduri, se mai pricep un pic si la partea de manopera sau stiu pe cineva de incredere.
Este o chestie pshihologica – avem impresia ca ceea ce stim noi intra in categoria „cunostinte generale” si ne vine (mai) greu sa acceptam ca alti sunt paraleli.
Eu pot sa dau lectii in multe domenii (adica stiu mai mult decat media), dar masina o duc in service
Fix așa e taică-meu. I-am dat firmă serioasă de renovări, i-am zis: suni și vorbești cu un singur om (șeful), ei se ocupă de cumpărat materiale, transport, ridicat moloz, tot. Muncitorii încep la 7:00 și ies pe ușă la 17:00. Nu ai grija lor, nu trebuie să le dai mâncare, să-i dădăcești, etc.
Taică-meu: Nu, că e scump și îl țepuiește!
Acum e la a patra echipă de „bă’eți buni la toate”. Trebuie să se ocupe personal de transport și evident că nu toate chestiile încap într-o mașină mică, deci trebuie plătit în plus să vină cu dubă/camion. Evident, trebuie să le dea muncitorilor cafeluță, prânz, gustărică. Dar se bucură că a economisit 50 de lei la ora de manoperă pentru nu-știu-ce tencuială exterioară.
Nu-mi dau seama dacă atitudinea asta vine din ani mulți de sărăcie sau din lipsa generală de încredere a românului în alți români, dar tind să cred că a doua. În general, în orice domeniu, dacă îi zici românului: asta te costă X, prima lui reacție este să zică că știe el să facă mai bine cu X minus 50 ron.
aia cu echipa o știu și eu. dar eu o știu așa: orice numai să nu cumpăr piesa potrivită. o să fac o fușereală, de alte dimensiuni de cât îmi trebuie, strâmb, ineficient, triplu ca timp consumat, stricat unelte, enervat, murdărit haine, numai să nu cheltui bani.
La cate tutoriale exista acuma…
Perete inundat, cadea vopseaua. Se pune sotia si ia materiale, da jos vopseaua si bucati din glet, face alt glet, pune pe perete, mai dau si eu de doua ori, se usuca, si apoi vopseste.
Ma uit eu a doua zi, ok dar cu niste valuri. Asta e, a facut pentru prima data. Ma uit la peretele opus facut o data cu casa. La fel, valuri. Raman incantat. Si acum cand trec pe langa peretele ala ma simt mandru.
La glet greu gasesti pe cineva care sa respecte tolerantele alea in mm scrise pe sacul de glet. Practic nici nu prea merita sa cumperi cel mai fin glet, ca este degeaba
N-am exemple cu service-uri, dar mi-e clar de mult că românii nu apreciază un serviciu, chiar dacă-i ajută și le economisește bani. Gândirea nu e rațională, e emoțională și are legătură tot cu sărăcia. Că oamenii mai înstăriți (sau mai raționali) înțeleg valoarea timpului, cei săraci (și cu duhul) au impresia că le rezolvă ei singuri pe toate, mai ales în ziua de azi, când totul e pe internet.
Exemple aleatorii:
1. Ca ghid de MTB, ai rar de a face cu români, fiindcă ăia cred că se descurcă ei. De regulă, intră pe grupuri și cer informații moca, apoi îi vezi prin pădure, că nu știu încotro și îi tot întreabă pe alții. Evident, de aia vii într-un loc nou, ca să-ți fuți creierii juma’ de zi, fiindcă te-ai calicit să-ți iei ghid . Oamenii nu înțeleg că timpul lor liber ar trebui să fie compus din experiențe și că e normal să plătești pentru experiențe, că rămâi forever cu amintirile plăcute.
2. Pe mine mă freacă de ani de zile lumea cu întrebări de achiziții despre biciclete. De cele mai multe ori când vor ei și destul destul de entitled. ”Salut, mi-a zis cineva că te pricepi, ia zi-mi și mie ce să-mi iau, dar să nu coste mult!” – cam ăsta e standardul. La un moment dat, mi s-a umplut paharul și am început să spun că toată treaba nu e free. Costă atâta să-ți găsesc bicicletă nouă, atâta să-ți găsesc SH și dacă am un pont bun aproape de tine costă atâta. Nuuu, nu se poate, lumea se supără, cum să ceri bani pe așa ceva, lasă că mă descurc eu. Cei care înțeleg valoarea experienței te întreabă cât vrei și nu se cacă pe ei. Puțini, dar e bine că există.
3. Sun comentator de evenimente sportive pe nișa mea. Lucrez pe un rahat de bani și oamenilor tot li se pare că e mult. ”Aaa, atâta e…? Păi lasă, că mai vedem…”. De fapt, ce vor să spună e că după capul lor oricine poate vorbi la microfon. Asta până trebuie să o facă ei și, ce să vezi, nu mai e atâta de simplu. E plină de ”ăăăăă” și de chestii care nu ar trebui să se audă în microfon, în cazuri nefericite, glumițe de autobază. Sau, și mai rău, își iau oameni de radio cu celebrele voci de radio, care au păreri foarte bune despre ei, dar de cele mai multe ori sunt varză și reușesc să enerveze toată lumea. Când ești acolo și le faci treabă brici, fără sincope, și faci lumea să aplaude, li se pare de-la-sine-înțeles. Dar adevărata valoare a serviciului prestat se vede când nu ești acolo și trebuie să se descurce cu ce au sau cu amatori sau cu idioți. Anul ăsta am ratat prima etapă de Cupă Națională, pur și simplu nu am putut să fiu acolo, am avut 4 evenimente diferite în weekend-ul ăla, antamate din timp. Mi-au scris o grămadă de oameni că s-a simțit. Mi-a picat bine să fiu apreciat, dar mi-a picat și prost să nu pot ajunge. Până la urmă, știu că ăsta e un job pe care puțini îl înțeleg și îl apreciază și că trebuie să-mi asum asta. Doar ”oricine poate să vorbească la microfon”, nu? It is what it is…
Mx
La mine inca vine lumea sa instalez windows-ul. Am zis ca nu e greu, maxim o ora e instalat.
„Merg si programele care mergeau inainte?” – habar n-am, poate da, poate nu.
– Pai vreau sa mearga si alea.
– Depinde ce programe/aplicatii ai instalate.
– Ti-l aduc si vezi tu.
– Nu, mersi, daca trebuie salvat tot dureaza cateva ore, si stau foarte prost cu timpul.
– Pai cu calculatoare te ocupi.
– Da, le folosesc, pentru lucru. Cand termin lucrul am cateva ore libere, daca vrei sa imi ocup doua zile din timpul ala cu instalat, sau mi-esti familie, sau platesti.
N-a platit nimeni, daca m-ar intreba nici nu as sti ce sa zic, dar nu mai sunt in liceu sau camin sa fac asta toata ziua, si nu ma ocup in mod curent cu asa ceva.
„Lasa ca stiu eu un baiat care face” – ma bucur, si ei trebuie sa traiasca.
Fix la asta din video-ul tău cu mutarea am avut și eu două experiențe pozitive:
1. Am mutat electrocaniscele (noi, în cutiile lor) din chirie în casa finală. 500 lei în care 4 băieți foarte scunzi dar foarte făcuți au încărcat de la etajul 1 fără lift în mașină către destinația finală casă, doar descărcat cutiile în bucătărie: totul a durat sub o oră cu traversatul Bucureștiului aproape 60% transversal. Au mutat băieții tot ce înseamnă electrocasnicele unei case noi în dubă în mai puțin de 5 minute.
2. Mutarea finală, de după ce a fost totul montat prin bucătării, băi și ce era mai mare: 2 ore. Totul era etichetat de către mine și soție în ce cameră se duce, a început la 8, la 10:00 erau descărcate în casa nouă în camera în care trebuia. Până la 15:00 eram despachetați 85%, restul au fost lăsate așa pe mai multe luni, de lene.
Asta a fost 200 lei, firma de la punctul 1 nu era disponibilă atunci și am apelat la 4 prieteni + o dubă. Dar dacă era firma respectivă disponibilă în ziua aia, ar fi durat cu maxim 2ore mai mult și ar fi pus inclusiv cablurile în priză și Xbox-ul conectat la TV conform instrucțiunilor sau cum era anterior pentru 1200 lei (că i-au folosit un prieten ulterior)
Conteaza cred si de unde comanzi.
De ani de zile iau piese de Mazda si Fiat de la Autokarma, le verifica conform VIN nu am avut niciodată probleme in service sa nu se potrivească piesele.
In principiu doar dupa VIN se cauta si controleaza!
Referitor la mutat…am preferat sa platesc o firma care a rezolvat loco, in Bukale intr-o ora, duminica. Prietenii ziceau ca o rezolvam noi, sa nu mai arunc banii, cand le-am zis ce am de carat si cate etaje, au fost de acord ca ami bine platesc…
A pai dupa VIN si poze cauta doar incepatorii. La SERVICE se foloseste ceva tehnologie cuantica la care muritorii nu au acces.