Românii nu merită bulevarde sau autostrăzi

bulevard

De câte ori aţi văzut una din situaţiile de mai jos:

  1. mers pe banda a 3a până când bulevardul se intersectează cu altul. dat semnal şi tăiat 3 benzi cu 50m înainte de intersecţie.

  2. făcut dreapta de pe banda a doua.

  3. mers în paralel cu cel de pe banda laterală având liber în faţă.

  4. pus frână fără motiv după ce s-a făcut verde.

  5. mers pe mijlocul celor două benzi.

  6. oprit pe banda 1 pentru două minuţele. revenit după jumătate de oră.

  7. mers pe linia de tramvai, tras în faţa celor două benzi la semafor şi ocupat timpul cu altceva în momentul in care se face verde, destul cât să fii nervos că au avut tupeul să te claxoneze.

  8. încadrat pe banda greşită şi încurcat pe alţii, deşi ştii drumul foarte bine.

  9. mers cu 30km/h fără motiv, că oricum se pune roşu. nu se pune roşu.

  10. oprit pe banda stângă, care e pentru stânga şi înainte. când se face verde pentru înainte, dat semnal stânga. nici o maşină din următoarele cinci nu face stânga.

  11. parcat pe banda întâi, deşi la 200m mai în faţa e o parcare sau locuri libere de parcat.

  12. la trecerea de pietoni, maşinile dau să plece. tu pui piciorul. toată lumea frânează. ai carnet de 5 ani şi înjuri pietonii care fac aşa.

  13. pe drumul spre casă sau spre serviciu te claxonează/înjură cel puţin doi alţi şoferi. nu îţi dai seama de ce.

  14. mergi pe banda a treia cu maşina ta cu motor de 900cmc. nu vezi nimic în neregulă în asta.

  15. ai Dacie 1300. mergi cum vrei, te doare în pumă, toată lumea se fereşte de tine. n-ai rar, casco, itp şi nu te-a mai oprit poliţia de 10 ani.

  16. ai maşina lovită din vina ta şi tot conduci ca un dobitoc.

  17. mergi pe banda a treia. îți dai seama că ai viteza prea mare şi pui frână. in dreapta sunt două benzi libere. preferi să mai pui frână o dată decât să îi laşi pe alţii să meargă mai repede.

  18. e 7 seara. nu aprinzi luminile, că încă e lumină afară şi ştii şi unde sunt gropile pe străzi.

  19. ieşi din parcare direct pe banda a doua din trei, mergi 300m şi faci dreapta. nu te uiţi în spate, te văd ei.

  20. peste 5km e o groapă în asfalt pe banda întâi, pe care o poţi încăleca cu uşurinţă. rămâi pe banda a doua. oricum faci dreapta în 5,1km.

Astfel, ce rost are să avem autostrăzi şi bulevarde cu două benzi, dacă nu ştim să conducem?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

33 comentarii

  1. pai poti tu sa inveti toate astea in 30 de ore la scoala de soferi… trebuie sa te mai duca si bibilica…

    00
  2. Bine zis. Recunosc că mai fac şi eu dreapta de pe banda 2 sau 3 când este aglomerat dar măcar o fac fără să încurc foarte tare 🙂
    Cel mai tare mă enervează următoarele aspecte:
    1. Mersul pe banda 2 pe DN1 şi încăpăţânarea de a se da pe banda 1 iar dacă faci flashuri te înjură şi îti arată degetul mijlociu; bonus călcat frâna; conceptul este ca el merge cu viteza legală şi eu trebuie să merg la fel 🙂
    2. Mergi pe DN1 şi limita de viteză este 70km/h în localitate, vezi radarul şi frânezi până la 50km/h; care este logica? Vezi şi accidentele de pe autostrada când se frânează de la 130km/h pt că e radar?!

    00
  3. Pe A2 vara asta: imbecil iesind de la benzinaria de pe margine, opreste pentru a se asigura (lucru bun de altfel), apoi intra pe banda 1. Nu banda de acceleratie, nu nimic. Direct banda 1 cu viteza intai, frumusel, astfel incat sa franeze prostii care veneau cu 100-120 pe banda respectiva.
    Si mai zici ca nu merita autostrada…

    00
  4. Ionut are dreptate.. sunt chestii de bun simt, care tin de respectul celorlalti din trafic, si de fluenta in trafic, nu de siguranta.
    Nu stiu cum se mai face acum scoala, dar „pe vremea mea” 🙂 instructorul ne invata ca toate regulile de circulatie se impart in 2 categorii: de siguranta si de fluenta. Regulile de circulatie se ocupa in majoritate de prima parte.
    Iar partea de fluenta nu se respecta aproape niciodata in Ro, pentru ca tine de bun-simt, respect si inteligenta, calitati care lipsesc nepermis de mult intr-o societate din mileniul 3. Asta ca sa nu vorbesc urat si sa spun ca toate maimutele au carnet.
    Na, c-am zis-o si pe asta 🙂

    00
  5. Sa inteleg ca base’ are prozeliti ?

    00
  6. La punctul 10: dacă face stânga acolo și e roșu pentru stânga, ce să facă? Să se dea la o parte, că ăia din spate nu fac stânga, adică să meargă înainte și apoi vede el pe unde întoarce? Nu prea e în regulă.

    00
  7. @Tino
    Banuiesc ca si tu faci la fel, din moment ce nu vezi un de e problema.
    Trebuie sa dai semnal nu in momentul in care se face verde, ci cu 25 de metri inainte, pentru ca cei din spate sa-ti afle intentiile din timp, si eventual sa se incadreze pe alta banda.
    E tare greu sa gandesti, ‘tui mama ei de treaba.

    00
  8. @Octav: „conceptul este ca el merge cu viteza legală şi eu trebuie să merg la fel ” – Ce retarzi frate, auzi tu la ei sa mearga cu viteza legala :)))))) Pai ei nu e jmekeri si versati ca tine….

    00
  9. Wait, what? Exista banda de acceleratie si de frinare pe asa-zisele autostrazi din Romania?!? Sau asa vreti voi sa ii spuneti la banda aia de urgenta lata de jumatate de masina si plina de gropi in zona benzinariilor, care e vopsita ca banda de decelerare/accelerare? Hai mă să fim seriosi….. eu nu intru pe aia ca imi distrug masina.

    In occident (ba chiar si Ungaria se califica ca si occident din pctul asta de vedere), pot merge cu viteza cu care merg pe banda 1, sa semnalizez si sa intru pe banda de frinare acceasi viteza si sa mai rulez citeva secunde inainte sa trebuiasca sa frinez. Eu asa am invatat, sa frinez doar dupa ce sint pe banda de decelerare, sa nu-l incurc pe ala care eventual vine dupa mine pe banda 1. Dar in rromanica nu se poate face asta.

    00
  10. zoso, de ce nu intelegi… pana nu o sa-si faca politia datoria, nu o sa existe reguli respectate. fiecare isi face propriile reguli si merge cum il taie capul.

    00
  11. Daca ar exista niste amenzi care sa usture si daca s-ar si aplica ar fi cu totul altceva. Asa au fost educati si cei din vest,

    00
  12. @Radu – nu, ideea este ca nu sunt ei politisti sa ma sanctioneze (sau, de altfel, sa constate o incalcare), plus ca ar trebui sa treaca pe prima banda imediat ce traficul le permite asta, si nu sa-i futa pe ei grija re cat de tare merg eu.

    00
  13. Nu stiu ce merita altii mister dar eu cred ca merita. Restul la gara daca sunt din grota.

    00
  14. 14.mergi pe banda a treia cu maşina ta cu motor de 900cmc. nu vezi nimic în neregulă în asta.
    Si daca fac stanga? sau depasesc masinile de pe banda 1 si 2? Nu ar trebui sa fac asta ca am motor de 900..?

    00
  15. @sabotor Nu e nevoie să fii atât de pornit, fi puțin mai calm 🙂
    Eu dau semnal din timp. Și dau tot timpul. Nimic nu mă enervează mai mult ca cei care nu semnalizează încotro o iau sau semnalizează când deja virează. Mi-am dat seama ce a vrut să spună zoso, abia după ce am postat.

    00
  16. 1,2, 3 – la absolut fiecare intersectie din Cluj si Iasi si, evident, in Unirii!

    00
  17. Romanii nu merita nicio infrastructura care le permite sa se deplaseze din punctul A in B; aceeasi nesimtire o intalnim in hypermarkete, pe trotuare, alei, autobuze…

    00
  18. @Tino
    Nu sunt pornit 😉

    Stii cum e? Cand ii intrebi, toti dau semnal din timp, toti se incadreaza calumea, toti respecta regulile. Dar cand iesi cu masina prin oras se conduce intr-un asemenea hal incat iti vine sa mergi pe jos.

    00
  19. @octav: Ma doare in basca de ce te enerveaza pe tine. Esti la fel de bizon ca aia de la cele doua puncte enumerate de tine. E plin in Bucuresti de din-astia care „nu incurca foarte tare”.

    00
  20. Nu inteleg unde-i problema voastra de tot va ofuscati pe o tema pe care se pare ca n-o cunoasteti ?!

    In oras, spre deosebire de autostrada, se poate depasi pe orice banda, deci implicit poti conduce pe ce banda vrea sufletul tau.

    Sau exista alte reguli de circulatie in Romania pe care numa’ dästeptii le cunosc ?!

    Sunteti niste maimute care se ofuscheaza de alte maimute!

    00
  21. cum, doar pentru atat? dar despre depasirea coloanei de la semafor si postarea cu trei sferturi din masina pe trecere, nimic? dar despre taierea benzilor in sensul giratoriu (in 90% din cazuri)? dar despre ignorarea faptului ca ti se termina banda si ca tre sa dai prioritate cand intri pe alta? dar despre inscrierea pe banda de obligatoriu dreapta, cand tu stai la semafor sa mergi inainte? dar despre politistii interesati doar de taxare, nu de preventie? (si asta doar asa, la ce-mi amintesc de la ultimul drum cu masina, din dimineata asta, lung de 2 km)

    00
  22. a, uitam, vorbit la telefon, trimis mesaje, mancat, fumat, baut, fluierat gagici, certat cu nevasta, cautat in torpedou, completat hartii, tinut mainile afara din masina (e vara, tre sa ne racorim), in general orice in afara de a conduce atent…

    00
  23. La punctul 9 exista si o alta varianta mai interesanta: mers cu 30km/h si trecut pe galben la urmatorul semafor, cei din spatele tau iti zic numai de bine.

    00
  24. nimic despre depasiri pe linie continua doar pentru ca „stii drumul si prostii nu se uita decat in fata”? haide bre zoso, ca poti mai multe 🙂

    revenind, s-ar putea ca tocmai lipsa autostrazilor sa ne faca atat de tampiti (la nivel general). desi, tu zici ca nu meritam autostrazi, ca nu stim sa mergem in oras. is doua chestii diferite.

    imbecilitatile pe autostrad:
    1. flashuri. Multe flashuri. De la 4 km noi dam flashuri
    2. viteza maxima e 130. Asta inseamna ca noi mergem ca bossi cu 250.
    3. daca mergem pe banda 1 cu 110 si ala din fata are 100, intram in depasire, dar continuam sa mergem cu 110. Doamne fereste sa apasam acceleratia aia
    4. am proiectoare de ceata sa le las stinse?
    5. am motocicleta, doar nu merg ca prostu pe o singura banda.
    etc

    00
  25. Si lista e mai lunga. Totusi exista si foarte multi soferi ok, dar pe care nu-i vezi ca de, asa conduc ei astfel incat sa nu te deranjeze.

    00
  26. Nu degeaba experţi străini au ajuns la concluzia că dacă vrei să fluidizezi traficul în oraşe trebuie desfiinţate bulevardele cu n benzi pe sens şi înlocuite cu drumuri cu o singură bandă pe sens. Se elimină astfel aproape total blocajele, creşte viteza medie de deplasare etc. Conceptul a fost aplicat inclusiv pe o arteră din Timişoara cu ocazia unor renovări acum câţiva ani.

    00
  27. @Sakura : bă să mori tu. şi să stau după un bou cu dacie 1300 care merge cu 35 ?

    00
  28. Ionuţ, nu găsesc acum studiile de care am citit cu ceva ani în urmă, ideea era că în oraşe sunt străzi pe care se fluidizează traficul şi se elimină blocajele dacă lăţimea lor este redusă de la 2+ benzi pe sens la o singură bandă pe sens. Tocmai pentru că astfel scapi de cei care blochează totul pentru că schimbă aiurea banda sau fac alte manevre minunate. Nu se spune că toate drumurile trebuie îngustate. În unele locuri însă este cel mai eficient mod de eliminare a ambuteiajelor. Cred că bucureştenii de exemplu ar fi fericiţi să meargă cu 35 pe oră în orele de vârf… Un exemplu la îndemână deşi nu se referă la o bandă pe sens este aici:

    A quick review of some the published research on the effects of 4-lane to 3-lane conversion indicates that crash rates are reduced, speeding is reduced and livability along the roadway is improved, while the volumes/flow rates of vehicles is not changed. The research also provides design guidelines which consider traffic volumes and other considerations for a successful conversion.

    Alteori siguranţa în trafic creşte prin eliminarea semafoarelor, marcajelor şi a diferenţierii drum/trotuar. Sper că măcar de această teorie ai citit, deoarece subiectul a fost prezent şi în presa românească acum câţiva ani. Un exemplu la îndemînă.

    00
  29. NOU
    #29

    O singura intrebare : unde a vazut zoso 3 benzi in romania ? :)p

    00
  30. Si pentru ca am uitat de asta, dar mi-a taiat unul fata ieri, virat la stanga de pe banda 1 … pe un bulevard cu 4 benzi pe sens!

    00
  31. parcat pe banda întâi, deşi la 200m mai în faţa e o parcare sau locuri libere de parcat.

    Ejnbun? Am vazut cazuri in care parcau pe banda 1 si la 5-10m de locuri de parcare libere, loke a bo$$!

    00
  32. 21. Repeta punctele de la 1 la 20 in timp ce vorbesti la 2 telefoane odata (fara handsfree, evident!)
    Punctul 10 e maxim! De multe ori semnalul se pune in functiune dupa ce incep claxoanele ca ai ramas ca boul in mijlocul intersectiei si nu stie nimeni ca vrei sa faci stanga!

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube