În caz că nu știți, că mai sunt cazuri, e o criză a microprocesoarelor, așadar se așteaptă după mașini noi luni bune, uneori și un an.
Ce văd în multe cazuri și aș vrea să-mi exprim mirarea și dezacordul, e numărul mare de români care cred orbește ce le spune agentul de vânzări.
Noi scriem în contract 9 luni, dar ea vine în 5 luni, vă garantez io, serios acum, dați-mi banii și ne mai auzim.
Și toți dau din cap aprobator și semnează. Și după aia se plâng nu doar că nu a venit in 9 luni, dar tot în contractul semnat scria că diverse, nici nu mai contează. Și că garanția orală a agentului nu valorează nimic.
Nu înțeleg. Serios. Omul ăla are de ales între a minți și a nu minți. Dacă minte, își ia bonusul. Dacă nu minte, poate te duci în altă parte. Nu e evident că e direct interesat să-ți ia banii și va spune orice să te facă să semnezi?
Și nu doar la mașini. La orice. Agentul de vânzări va spune orice ca să te facă să cumperi.
Pe la sfârșitul anilor ’90 un coleg avea un Ericsson 688 (sau ceva de genul) luat sh din Ungaria. Pentru ca bateria îl ținea aproape 24 de ore, s-a hotărât sa o schimbe. La vremea aia cel mai mare magazin specializat în baterii, acumulatori, calculatoare științifice etc. era Germanos.
Ne-am dus la o vânzătoare, colegul a 8ntrebat cât îl va tine noua baterie. Aia i-a zis ca o zi. Pentru ca potentialul client s-a uitat cam strâmb, aia a corectat repede „doua zile”.
Convins de „noile” performante, a cumpărat acumulatorul ala. Care îl ținea fix cât a zis vanzatoarea: o zi!
Lectia asta am invatat o cand eram copil. Chiuleam de la unele ore si stateam pe centru. Acolo era un gipsan care vindea telefoane, mereu avea o borseta plina.
Am schimbat multe telefoane cu el, pana i-am dat unul cazut in apa si s-a suparat ca “ba romane, praf a fost tel ala”.
Stand pe langa am observat cum venea X si intreba: are infrarosu/bluetooth, cat tine bateria etc.
Tin minte ca desi nu stia sa citeasca… stia mereu sa “citeasca” cumparatorul si ii zicea fix ce voia sa auda.
“Are infrarosu/bluetooth?”
Ridica vocea si zicea gros privind in ochi.
“Cat tine bateria?”
Nu raspundea exact, ci punea alta intrebare cu cat vrei sa tina. Daca ala zicea 2 zile ii spunea cu voce groasa si serios “tine si 3 zile”.
Tot timpul totul era de negociat. Schema mea era sa il agat ca doar am trecut sa vad ce mai are. Apoi il intepam cu cand aduce ceva mai nou/bun si plecam repede.. daca avea multe tel “venite” de afara sau vanzare slaba ziua aia se ridica si venea el dupa mine… am schimbat asa tel pe tel si cu 10-20 de lei dati in plus.
Pe la mijlocula anilor 2000 tot un gipsan a incercat sa-mi vanda in piata unirii o camera video furata de la o televiziune
Legat de asta, cauta pe facebook un grup numit “Inselati de Bismobil”, intra acolo si te vei cruci.
Oamenii au dat zeci de mii de euro cu titlu de avans unei firme de mobila de bucatarie, pentru montaj peste luni de zile sau chiar peste un an. Cand termenul s-a implinit, ce sa vezi, nu a mai venit montajul.
Intre timp astia au inceput sa-si inchida showroomurile si faliment scrie pe ei.
Firma e a unor moldoveni din Republica Moldova. Despre ce fel de oameni sunt moldovenii din Republica Moldova si despre ce baza poti sa ai in ceea ce spun ei, s-ar putea scrie carti din punctul meu de vedere.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Exista firme de mobila care nu percepe avans si iti livreaza/monteaza peste minim 2-3 luni?
Riscul exista cu orice producator.
Ce ar fi trebuit sa faca acei clienti ca sa nu isi ia teapa?
Nu zic de cei care nu au dat nici macar un search pe google sa vada o recenzie, ci in principal de primii clienti ce au observat ca le intarzie mult peste termen comenzile.
Cum ai proceda tu @Stanciu sa iti faci mobila la comanda?
@Big T, inteleg ca din punctul tau de vedere este o idee buna sa dai 10.000 euro unei firme care iti promite ca peste un an de zile iti monteaza mobila?
Care ar fi fost diferenta daca ai fi dat sute sau mii … sau sute de mii?
Probabil acea firma se adresa unui alt segment de piata, cu venituri mai mari.
Atunci când plătești avansul (cam 50% de obicei la mobilier) îl plătești pentru achiziția materialelor (pal, accesorii etc.). Cu banii ăștia ar trebui sa cumpere imediat materialele, dar se intampla sa achite alte datorii/salarii etc .
Dacă ai surpriza sa se scumpească rapid și mult (cum a fost acum 11 luni) do nu ai luat materialele, nu mai poți o ora comanda și dai banii înapoi clientului. Dacă ii mai ai…
@Big T, este destul de simplu.
Nu dai bani multi unei firme care exista doar de doi ani pe piata si iti promite ca va livra ceva peste un an. Ce te face sa crezi ca o firma noua are resursele necesare pentru a oferi serviciile contractate?
am incercat sa vad grupul “Inselati de Bismobil” insa sunt Private group.
Heh, chiar am fost la showroomul din Aurel Vlaicu la începutul anului
Păreau profi ăștia de la bismobil, dar mi s-au părut exagerate prețurile și băgau vrajeli cu PAL premium
Pare că m-a salvat zgârcenia
Noi avem mobila livrata si montata de la ei in vara/toamna. Design și consiliere profi. Execuția la noi a fost prin subco care într-adevăr se cam plângea ca încasează greu. Greu sa cred ca au model de business teapa, dar probabil au dat greș.
In principiu, cand dai avansul blochezi si pretul, in EURO nu in LEI, dar e blocat. Si termene depasite peste ce se promite (inclusiv cel din contract) am auzit, dar de pret schimbat nu am auzit la nimeni.
Sa înțeleg că nu ți-ai luat apartament recent?
Robert, vorbim de orice sau de masini aici?
Total fals. Daca statul mareste TVA-ul, tu vei suporta diferenta!
Suzuki aveau prețul cu euro la 5 lei de pe vremea când era 4.7. vrei sau nu?
Andrei, pretul masinii e pretul masinii. TVA-ul e TVA. Normal ca daca statul mareste sau scade TVA-ul tu il platesti pe cel de la momentul in care platesti toata masina.
Este mult mai ok, acum fata de inceputul lui 2022, ca acum macar gasesti masini pe stoc la delaer. Daca vrei ceva repede ai de unde alege. Cand am luat masina noua acum 9 luni, pe langa ca mi-au anulat comanda si a trebuit sa caut pe stoc dealer, ma uitam zilnic pe stocuri poate-poate apare ceva si daca nu ma miscam repede in cateva zile disparea. Acum vad 20-30 de masini doar din modelul meu, deci nu e atat de grava situatia, si as risca sa zic ca vor veni in curand cu discount dealerii doar sa ii scapi de ele.
Dacia a produs cu peste 20% mai multe masini in 2022, au ajuns la aproape 10 milioane de masini inmatriculate in ro, anual se inmatriculeaza vreo 300.000 de masini in plus.. Deci criza mare
Eu cand mi-am luat masina noua in 2014 in contract era trecut ca daca producatorul mareste pretul pe motiv ca modifica ceva la masina fiind obligat de reglementari, chestii fiscale, bla bla (gen de la facut comanda pana la data livrarii intra o reglementare si tre sa-i puna obligatoriu franare de urgenta) eu suport diferenta.
Aia e altceva. Dar ei maresc preturile pentru ca „asa e piata” si te pun pe tine sa suporti. Nu e ok.
Asa ceva nu scria. Dar am vazut un contract recent si era trecut ca daca importatorul modifica pretul, esti obligat sa suporti. Dar nu mai retin exact daca zicea motivele, dar parca nu scria.
acum importatorul mărește prețul că știe că statistic foarte puțini îi dau în judecată (plus, nu merge să îi dai în judecată pentru 3.000€ mărire de preț, pierzi doi ani aiurea, ar trebui să poți da în judecată pentru 3 +10.000€ daune, atunci s-ar liniști cu scheme din astea) și că pot vinde instant mașina aia dacă rămâne pe stoc.
mă rog, în caz că nu e 3 litri diesel sau ce mizerii mai au pe stoc bmw, skoda, vw…
Ia stai putin, adica nu vin cu asfalt aici la noi la porumb?!
Întâlnesc atât de rar agenți de vânzări onești, încât atunci când o fac, pur și simplu zic: SHUT UP AND TAKE MY MONEY.
Intalnesti atat de rar agenti de vanzari care stiu ce vand, ce sa mai zicem de aia onesti?
si dupa ce dai banul….. potopu’
agenții buni sunt din Onești?
Prin firma mea vand niste chestii diy, industriale, etc. Nu am facut vanzari doar sa fie facute, tot timpul incerc sa ii dau omului ce are nevoie. Diferenta este ca eu vand pentru mine, pentru a avea clienti si pe viitor nu doar lovituri de moment.
Desi, la cat de scurta este memoria oamenilor….
Nici nu are rost sa incep sa scriu lista de firme de la care nu voi mai lua ceva vreodata. Unii dintre noi avem un document in Google Docs pentru asta.
Am mai vazut un comentariu aici pe blog de la un cetățean din Elveția care si-a luat/vrea sa isi ia mașina de la o firma de închiriere pe termen lung. Asta presupune ca plătește firma de închiriere tot, mai putin benzina.
Soluția pe care am găsit-o eu e fix asta. Am închiriat pe o perioada de un an o mașină noua (4 km la momentul predării, în DE, eu fiind rezident) si plătesc chiria lunară plus benzina, impozit, asigurare, cauciucuri etc este plătit de către firma care deține automobilul, fără sa mai aștept 10 luni livrare mașinii.
Asta se numeste leasing operational si e o chestie foarte misto. Insa in Romania, pentru persoane fizice este o varianta prea scumpa, deocamdata. Dar e smecherie, pentru cine isi permite. Ai tot timpul masina noua, nu iti bati capul cu revizio, reparatii, schimb anvelope etc.
Problema cea mare pentru mine, fiind începător este asigurarea, la leasing operațional plătește firma de leasing asigurarea pentru tine ?
ne hranim cu firimituri: https://www.bizbrasov.ro/2022/10/11/suspectat-proprietarul-cobrex-spalare-de-bani/
cu banii ăia trăiesc 10 ani
eu in contract am avut termen de livrare 8 luni, mașina a venit in 5 ….just saying … (acum 3 ani)
Erai in alt deceniu atunci. Intre timp s-au schimbat multe :))
@AlinP, poate dacă stăteai mai mult pe la școală și mai puțin la combinat telefoane acum erai și tu mai coerent în limba romana
Nu stiu cum e la altii dar cand am dat comanda la DAB Auto pentru Tucson (final de decembrie 2021) agentul mi-a zis ca e planificata sa intre in productie in aprilie si ca probabil pe final de mai, inceput de iunie vine. Asa a si fost. A venit pe 10 iunie. (termica, la hibride perioada de asteptare era de cel putin un an). Nu am de ce sa ma plang.
Lol, doua dislike-uri ca am impartasit experienta mea (reala). Wow… ciudati oamenii pe aici.
Daca iti luai electrica, aveai mai multe dislike-uri!
Cu siguranta, mai ales daca ma dadeam springar
un vecin a dat comandă de un Tucson, i-a venit cu 3 luni întârziere și doar cu câteva piese schimbate. are hibrid cu contact din ăla de dai la cheie să pornească mașina. LA HIBRIDĂ!!!!
Probabil are mild hybrid care e hibrida doar ca sa tina bordu aprins cand esti cu motoru oprit ca in rest e de fapt termica. Mild-urile nici nu ar trebui denumite hibride dar na, au baterie.
Si eu as spune tot ce vrea gugustiucul sa auda. Cata vreme e dispus sa astepte cu anii dupa o masina, poate inghiti nemestecate cantitati uriase de minciuni si aia chiar cred. Si nici nu citesc hartiile ca „asa a zis Georgel-savantu-vanzator”
Nu degeaba harta iq-ului din Europa ne plaseaza pe la coada
Dar cand clientul te strânge cu ușa? Ii dai în ofertă un termen de livrare, el pune comanda cu data de livrare care îi convine apoi te presează să o respecți. Tu ca să fii furnizor serios faci tot posibilul să îl ajuți să își finalizeze proiectul.
Iti iei pe alb iar termenul de livrare scade la jumătate…garantat.Daca renunți si la ceva căcaturi inutile atunci o ai in 2-3 luni.
Greu de crezut. Poate daca vrei ceva culoare perlescenta si ei au deja modele albe in stoc sau in stadiu avansat de fabricatie (ex. le lipsesc doar portiuni din instalatia electrica).
coleg de munca, comandata masina acum vreo 10 luni cu livrare in 3-5 – amanat pana luna trecuta. cu 2 sapt inainte sa vina il suna si „dealer:stiti ca ati comandat modelul x automat cu motorul Y, ei bine noi avem doar modelul manual si cu motorul la jumate, daca nu ne confirmati ca vrei in ACEIASI bani sa va dam masina asta sa stii ca pierdeti voucherele rabla.Colegul: mai dar greseala nu o puteti face sa imi dati o automata dotata complet cu motor si mai mare in ACEIASI bani? doar eu sa iau tzeapa?”
pana la urma a pastrat-o, a incercat sa o vanda cu vreo 30% mai mult decat a dat pe ea fara succes, pana la urma s-a consolat cu ideea ca 1.6 manual e totusi ok fata de 2.0 automat, si mai cheala, si mai … de fapt nu s-a consolat dar a inghit teapa data de dealer ca nu avea ce sa faca
ANPC, ceva ?
motorul si cutia sunt cele mai scumpe dotari
cum sa cumperi in continuare de la tepari, dupa povestea cu nuskoda.ro ?
putea să nu o ia.
e chiar comica faza
ce dacă pierde voucherele rabla ?
Aruncati un ochi pe grupurile Hyundai Tucson & Kia Sportage Romania – sunt unele povesti de jale, gen comanda data, nu a venit in 9 luni, dealer-ul anunta vesel ca nu se mai fabrica vechiul model, trebuie recomandat din nou, pretul e mai mare cu 3k (EUR). Sau trebuie data comandata din nou, trapa nu mai e inclusa in pret. O mizerie.
Da, insa perioada de asteptare de 1 an (sau chiar peste) e la hibride. Si da, pana nu obtii VIN-ul pretul poate sa se modifice oricat. Eu din fericire am prins o scumpire de doar 500 euro fata de pretul initial, insa a fost termica si a venit in 6 luni (Tucson). Altora anul trecut am vazut ca le-a venit si in 4 luni, insa termicele cam asa au venit ca am urmarit intens si eu grupurile de Hyundai (intre 4 si 6 luni). La hibride insa e jale si problema nu e neaparat ca vin greu, ci ca le expirau tichetele de rabla clientilor.
Da. Mai sunt si clienti care comanda in decembrie o masina cu livrare in 2 luni si inainte de Craciun incep sa sune si sa faca scandal ca nu le-a ajuns si ca ei au drumuri de facut.
Sau aia la care le dai termen de 2 luni de livrare si te suna zilnic cum faci? Dupa care renunta si se duc la concurenta unde asteapta un an.
Oamenii nu mai au incredere nici de o parte nici de alta. Se deterioreaza rapid relatiile intre client-vanzator si suspiciunile sunt la ordinea zilei. Rezulta mult, mult stres de ambele parti inutil.
parca am mai scris pe aici de grupul ‘nouveau riche’ in care ma mai invart din cand in cand (nu din vointa proprie), il dadusem exemplu pe cel ce parcase in giratoriu la herastrau.
apropo de piata masinilor SH, unul din acesti domni se lauda anul trecut ca porsche panamera careia ii facuse DAUNA TOTALA era lipita si revopsita si isi astepta proprietar. care proprietar a aparut in doua zile cu banii cash, ca cica e penurie de masini de lux pe piata (datorita crizei microcipurilor si a livrarilor) si orice model se vinde ca painea calda.
P.S: sunt prea saraca pentru a intelege cum poti face dauna totala la porsche si sa nu se vada ulterior.
Sunt pe grupuri de Dacia Sandero + Stepway. O data la 1-2 saptamani, mai apare cate un rasarit care se cearta cu membrii ca nu e normal ca nu poate sa vada clipuri de YouTube pe Media Display / Nav, ca lui asa i-a zis dealerul. Foarte multi habar nu au ce au comandat, unii descopera dupa comanda si bani platiti, altii dupa ce le vine masina. Altii se plang ca a venit masina fara covorase, cand ei eu refuzat sa adauge covorase la comanda. Primele foi pe care le semnezi la o comanda sunt foile cu dotarile masinii standard + optionale.
Asta ca sa nu zic ca nimeni nu citeste manualele si unii nu stiu dupa 1-2 ani ce functii are masina. Am povestit pe un astfel de grup experienta mea cu un Sandero Stepway 2022 in accident si le-am spus cum functioneaza sistemul SOS si cum m-a conectat automat cu 112.
Au inceput sa rada, sa-mi zica ca sunt prost, ca nu are cum sa faca sa ceva, ba ca de fapt aveam telefonul conectat pe bluetooth si ca am sunat eu si ii auzeam in masina, etc., dadeau tag si la altii sa le arate ce „prostii” prostii spuneam eu acolo. Astia fiind oameni care aveau masina respectiva de 1-2 ani…