Românii pe autostradă: mai durează 2 generații până învățăm

Nu avem detalii de la accidentul ăsta, doar poza aia cu Puma făcut franjuri de Duster pe banda a doua și asta de mai jos, când se trăseseră pe banda de urgență, unde se vede un Passat, un Vitara și astea două.

Dacă ați circulat pe autostrăzile românești știți de ce se întâmplă asta. Sunt 4 cauze:

  1. șoferul din capul coloanei refuză să se dea pe banda 1, deși aceasta este liberă, pentru că crede ca dacă merge cu viteza legală are voie să meargă pe orice bandă. rezultatul îl vedeți aici.
  2. șoferul de pe banda1 sare pe banda2 cu minime asigurări și fără a accelera suficient/rezonabil, fortându-i pe ceilalți să frâneze în cascadă, iar cei care nu sunt atenți fac accident.
  3. șoferul de pe banda2 refuză să se dea de pe banda1 deși este presat din spate (ceea ce teoretic este o greșeală, dar aici este o discuție lungă despre viteza cu care merge, ce mașină are etc) și alege violența: face brake check. uneori îi merge, alteori nu.
  4. șoferul de pe banda1 este disperat să se încadreze pe banda2, că vrea să meargă cu mai mult de 90, dar nu este lăsat, așa că forțează. aici are legătura și cu punctul 2, pentru că șoferii de pe banda2 au lăsat 20 de mașini să se încadreze până s-au săturat să frâneze de la 130 la 90 și să aștepte 2-3 minute să depășească tataie 2 TIR-uri cu 92km/h.

 

Din experiența de condus ca un sociopat vă spun că nu ajungi să conduci ca un sociopat fără motiv. Sunt puțini care fac asta nativ. Ajungi să conduci într-un hal după X întâmplări. Primii 20 care îți taie calea. Primii 10 care nu semnalizează când se aruncă în fața ta pe autostradă în câțiva kilometri. Primii 10 pe care îi lași să se încadreze și apoi uită să se dea. Și tot așa. Primele TIRuri care fac asta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

151 comentarii

  1. Mersul aiurea pe B2 și condusul cu viteza peste limita sunt două fapte ilegale. Și totuși pentru prima ești ara pe rug, pentru a doua se găsesc scuze…

    Comentariu apreciat.23221
    • Auzi, ca merg aiurea cu viteza, cu flashuri, agresiv, suit pe cel din fata, pentru ca ii fac altii sa fie asa “sociopati”. Nici eu nu ii suport pe aia care nu opresc la stop, care se arunca in fata ta in situatii in care au de cedat trecerea, dar nu ma duc sa omor pe altii, ca m-a enervat unu. E usor gresit.

      Comentariu apreciat.1181
    • ieri, A2, prea obosit de mutat de pe B1 pe B2 si inapoi, cu haos in jur si copil in masina, zic ‘fuck it’ stau pe banda 1 si aia e.

      in 2 minute am ajuns de la 135km/h cat aveam la 90 si scadeam. Cu atat se mergea pe B1.

      Ma mut pe B2 ca sa depasesc, ACC pus la 145km/h ca sa trec de acel grup de masini. Distanta de siguranta pusa de masina din fata maxima – loc fix cat romanii sa creada ca au loc sa se bage cu 120 sa ii depaseasca pe aia cu 90. Ok, aia.

      Reduc la 120 ca atat avea ala din fata. Din spate vine BMW cu 150 care da flash-uri ca nu ma dau.

      Rinse and repeat 2 ore.

      Din punctul meu de vedere problema de unde pleaca totul sunt aia care merg cu 90. Da, sunt multi care vor cu 180, dar destui care vor 135-140 si ar sta bine mersi pe banda 1, doar ca nu pot, ca avem masini pe care le depasesc tirurile.

      Normal ca la un moment dat iti bagi pula si stai pe B2.

    • @LittleBro pai da, nenorociții aia de TIR-isti, se găsesc ei sa meargă doar cu 90. /s

      Indecis. Tu ce zici?5740
    • nu, nu ai inteles, masini care merg cu sau sub 90 pe care le depaseau tirurile. toti face spume ca depasim viteza, dar legea aia care zice ca nu trebuie sa merg cu 20 sub limita de viteza e total ignorata.

    • legea bunului simt*

    • @Zaraz – mai citește o data ce a scris @LittleBro

      118
    • tirurile si teslele care nu mai ajung la ploiesti daca ii dau 130 :D /s off ca stiu ca e nevoie.

      Comentariu apreciat.293
    • @LittleBro: ne zici si nou unde e legea aia care iti interzice sa mergi pe autostrada cu 90 kmh? :)))))))))))))))))))))))))))))))))

      Comentariu apreciat.6025
    • LittleBro: Care lege bro? Ca din ce inteleg eu, tirurile nu ar avea voie pe autostrada. Limita e 130 si ele sunt limitate la 90.

      Mai citeste o data legea. Ea spune ca nu poti circula nejustificat cu o viteza mai mică decât LIMITA MINIMĂ LEGALĂ pe acel sector de drum. Nu decât limita maximă (de 130 in cazul acesta)

      Limita minimă are un indicator rotund, cu fond albastru și cifre scrise cu alb.

      Comentariu apreciat.826
    • Auzi, legea bunului simt :))))
      Bine ca asta se aplica celor care merg cu 90, doamne fereste sa se aplice alora care merg cu 180.

      Deci littlebro, ca sa iti raspund la gimnastica ta mentala.
      Vorbind din postura unuia care vrea sa mearga constant cu 130-140, de vina sunt cei care merg cu 180, nu cei care merg cu 90 pe b1. Pana la urma, sunt vinovati cei care nu respecta legea ;)

      Comentariu apreciat.6515
    • A scris LittleBro in mesajul de dupa ca „legea bunului simt” da’ ati sarit toti ca rata la muci.
      Si da, are dreptate, daca cotetul iti merge cu maxim 90 nu te baga ca prostul sa depasesti tirul care merge cu 88.

      Indecis. Tu ce zici?2045
    • @LittleBro

      Repeta dupa mine:
      Banda 2 e ptr depasiri.
      Daca folosesti ACC ca sa depasesti esti idiot.
      Depasire = te tragi dracu inapoi pe B1 dupa ce ai depasit.

      Indecis. Tu ce zici?4622
    • @VladM: citeste mai bine :)) pe littlebro il deranjeaza aia care merg cu 90 pe b1 :))

      162
    • @Dan, corect. Dar daca depasesc o coloana de 5km de masini care merg cu 90, nu ma bag in coloana aia ca sa treci tu viteaz cu 180. Stai si astepti sa termin depasirea coloanei cu viteza legala. Nu-ti convine? Ghinion. asa e in aglomeratie.

      Comentariu apreciat.924
    • clasic.
      In Romania „bunul simt” zice sa mergi cu 110 pe b1, nu sa mergi cu sub 150 pe b2.

      E amuzant ca in Romania daca esti smecher: depasesti viteza si mergi tare si epic ca esti sumacher si stii tu ca in germania se merge fara limita, e ok
      in Romania daca mergi pe B2 sub viteza de jmecher, esti de vina oricum. Daca nu ai trecut pe b1 in secunda in care ai avut loc, esti un nesimtit.

      151
    • Personal tips:
      Am 2 reguli de baza: sa ajung in siguranta unde trebuie si sa nu incurc ceilalti participanti la trafic.

      Ca sa fac asta, am setat pe CC 115-120Km/h si stau pe B1. Variaza in fct de conditii, distanta pe care o am de parcurs si de nivelul meu de odihna.
      In felul asta dupa ce depasesc un TIR sau masina care merge mai incet, nu il incomodez si nici nu apare foarte des nevoia de a depasi orice lucru care circula pe B1.
      Depasesc doar dupa ce trec valurile de posesori de B2.
      Cand depasesc, scopul e sa trec cat mai repede autovehiculul sau grupul de pe B1 asa ca e posibil sa ajung si la 180Km/h ptr cateva secunde (poate chiar depasesc, nu urmaresc mereu).
      Dupa ce ma repliez iau piciorul de pe accel. si scade viteza la 115Km/h.

      Comentariu apreciat.722
    • Daca TIR-ul te depaseste pe autostrada, clar n-ai ce cauta acolo; daca nu vedeti o problema ca un mastodont de cca 40 tone trebuie sa depaseasca un autoturism de cca 1,5 tone, atunci se explica de ce se conduce asa pe autostrazile romanesti

      Indecis. Tu ce zici?4534
    • @Dan, esti singurul din comentarii care ai incurajat un stil de condus normal.

      Comentariu apreciat.320
    • Dacă ești cu mașină mică și te depășesc TIR-urile, pe autostradă sau național, NU ai ce căuta la volan/pe drum/în trafic/pe lume!
      Restul sunt discuții și interpretări personale/de context.

      Indecis. Tu ce zici?4451
    • Ma intreb ce ati face in Olanda unde viteza maxima legala pe autobahn e 100 intre orele 7-20.
      Si ce sa vezi toti respecta legea.
      Pentru ca la 10 euro per km. amenda nu mai esti sociopat.

      Comentariu apreciat.615
    • Thread-ul acesta este ilustrează perfect de ce se conduce cum se conduce pe drumurile noastre: toți consideră că au dreptate și nimeni nu vrea să țină cont de ceilalți!

      – Eu vreau să merg cu 200 și să nu mă încurce nimeni!
      – Ba eu vreau să merg cu 80 pe B2 și să nu mă deranjeze nimeni cât stau pe B2!
      – Ba eu vreau să merg cu 130 pe B1 și să meargă toți cu aceeași viteză că să merg eu relaxat!
      – Ăia de depășesc cu 100 când eu merg cu 180 sunt o pacoste!
      – Ba ăia care merg cu 150 și mă presează când depășesc tirul cu 95 la oră sunt o pacoste!

      Mai vede cineva nebunia?

      Comentariu apreciat.662
    • @Zarax – este fix invers . La știri vezi tot timpul ca au fost x accidente din cauza vitezei . Nu am văzut niciun articol în care să se spună ca motivul accidentului a fost faptul ca stătea pe banda 2, fapt de asemenea ilegal. Poate ar trebui si mai multa gălăgie aici pe net la faptul ca e ilegal sa stai pe banda 2 – și aici în comentarii zicea cineva ca daca merge cu viteza legala care e problema ?

      38
    • @oxymoron: ai uitat de aia care te fac cu albie de porci daca te depaseste tirul pe autostrada. O mwie nu mai ai voie sa dai si tu in mers ca te critica astia :))

      Indecis. Tu ce zici?1417
    • @Tovarase Acula – sa te pui cumva sa circuli cu 50 prin localitati – acolo unde e chiar 50 si daca tir-ul nu te depaseste ori e radar, ori are alta problema …

      104
    • @nuIO sau sta in fundul tau si iti da flash-uri.

      102
    • @nuIO – cum ai prins tu esența… ceva de speriat.

      112
    • in toata discutia asta nimeni nu a reusit sa surprinda cu adevarat unde e problema. bajbaiti voi ceva, dar nimeni nu pune degetul pe rana.

      nu 90, 110, `30, 150, 180 sau 200 e problema. nici b1, b2 sau b3, nici macar banda de urgenta. nu tirul limitat, nu tesla la consum, nu fittipaldi, nu tataie care.

      de vina sunt aia care merg diferit de majoritatea celorlalti, care sunt imprevizibili. aia provoaca accidentele.

      merge toata coloana cu 150? mergi si tu cu 150 si nu o sa se intample nimic. sari tu cu 130 in ea ca asa e legal si o sa fie prapad in spatele tau.

      valabil si invers. toti merge cu 90…. vrei tu cu 150… vei forta pana vei face o greseala. tu sau vreun coleg si va faceti praf amandoi si posibil altii pe langa voi.

      daca esti confortabil cu 90, stai pe b1, nu te mai caca pe tine ca vrei 92.
      daca vrei mai repede asigurate ca esti confortabil si capabil sa mergi cu viteza cu care se circula pe b2, oricare ar fi aia.

      exact acelasi lucru poate fi extrapolat si pt dn-uri si pentru oras.

      Comentariu apreciat.377
    • @sam eu imi iau claxoane de la TIR-uri care ma depășesc în sate, ca apoi să-i depășesc în afara localităților.
      Înțeleg ce zici, dar mai dă-i în sânge și pe tiriști.

      194
    • Și totuși. Ce te oprește să stai pe B1 cu 80, la un moment dat o să se termine coloana de pe B2 care merge tare, și-o să poți depăși și tu. Nu se termină? Cu atât mai mult nu vrei să mergi pe B2 stil “trenuleț” – greșește unul v-o luați toți. Restul este orgoliu.

      62
  2. Cazul 3, subpunct. Merg pe B2 cu 150 si vin altii cu 170-180 si se proptesc in fundul meu. Eu n-am unde sa ma bag pe B1 in siguranta si fara sa franez. Fac un „mild” break check. Doar ating pedala cat sa se aprinda stopurile. Se indeparteaza imediat.

    Indecis. Tu ce zici?3556
    • Cum sa nu te poti da cand vin ei? Aa, ce, si ei ar trebui sa se dea pe b1 intai? Aaa si nu o fac pentru ca nu e safe, e mai safe sa tina banda 2 cu viteza? Aaa dar aia care nu se dau din fata lor sunt prosti?

      227
    • Pe banda 2 e autobahn fără limită de viteză și banda 1 a fost inventată să avem unde ne retrage ăștia care încă nu am acumulat „motive” să conducem ca descreierații.
      Unii strângem motivele astea în 3-4 ore de condus alții în 3-4 intersecți. Dar B2 rămâne pt. cât permite asflatul, nu 130 sau 139km/h.

      Indecis. Tu ce zici?3725
    • Bosilor, eu NU ma dau decat daca consider ca am cum s-o fac fara sa pun frana si bineinteles, in siguranta. Nu sa trag de volan brusc pe B1 ca imi da giani flashuri. Consider ca la 150 real (158-160 pe bord) nu ma mosmondesc pe B2.

      Comentariu apreciat.5429
    • E enervant sa iti iei flashuri dar sfatul meu e sa incetezi cu „mild” brake check, mai ales cind vin bezmeticii din spate cu 170-180.
      Stiu ca tentatia sa faci brake check e mare dar cred ca o sa fii mai cistigat daca ii ignori si conduci prudent.

      Comentariu apreciat.496
    • Brake check se face cu frana de mână sau de motor. Așa încât dacă ăla sau alții au cameră nu se văd stopurile aprinse 😬. Dacă ești la mai puțin de 10 metri de mine asta pățești. Nu e autostrada lu’ mă-ta. Oprești la primul Rompetrol și cumperi un pachet de răbdare și îl mănânci. Dacă nu au, pleacă mai devreme de acasă.

      Nu trebuie să mă dau eu fără să o fac în siguranță pentru că te grăbești tu! Decât dacă ai becuri albastre și nici atunci nu trebuie să mă arunc în lături să treacă. Legea zice că atunci când este singur să faci manevra. Adică eu decid pentru mine când este sigur. Nu tu.

      Comentariu apreciat.7216
    • Omul ce zice, la 150 nu prea ai cum sa te dai pe B1 daca nu ai loc calumea.

      Dar mild break checks? Du-te veziti de treaba ta si cand o fi spatiu eliberezi. AIa din spate asteapta. Depaseam la un moment dat niste tiruri cu vreo 130-140 sa fi fost. Si in spatele meu ditamai festivalul de raceri cu masini tunate bla bla bla.

      Nu m-a claxonat nimeni, nici un flash nimic. Am trecut si cand am prins loc liber m-am dat la o parte fara stres. Au astepta civilizati si astia avea de la Lamborghini in sus toti.

      Comentariu apreciat.390
    • @Costin. Nu înțeleg îndârjirea de a nu pune frana – cu excepția break-check.
      La școală de șoferi înveți să folosești și frana, înveți să te incadrezi și pe o alta banda – inclusiv când există trafic- deci argumentul tau este invalid.
      In plus, daca îți pui probleme că nu te poți replia pe B1 poate că nu ai de ce sa conduci cu 150 și poate că ar trebui sa consideri serios niste ore suplimentare la școală de șoferi.

      Indecis. Tu ce zici?1034
    • @CristiX, legat de teama de a pune frana, primii carora nu ar trebui sa le fie frica sa o foloseasca sunt aia care vind in spate cu viteza si cu flash-uri. Apoi, tot de legat de asta, aia care au cedeaza, obstacol sau li se termina banda si, in loc sa franze, iti taie calea, pentru ca „ce, unde te grabesti”. Apoi, legat de frana asta prea iubita pe autostrada, nu e o problema sa pui frana, e insa o problema, si poate duce la tampenii, presiunea pusa pe ala din fata, eventual stat prea aproape (la 150 km/h, frana aia pusa, poate sa creeze probleme pentru ala din spate ) toate astea coroborate cu incercarea de a te baga intre 2 masini care merg cert mai incet decat tine poate produce o nenorocire. Toate astea pentru ca un dobitoc nu poate pisca frana si sa astepte un pic, cu o distanta normala fata de masina din fata. ALA ar trebui sa mai faca niste cursuri de soferie, ALA nu stie sa conduca.

      Indecis. Tu ce zici?273
    • @Costin, de ce mergi pe B2 cu 150 km/h? B2 este facuta pentru depasiri.
      Adica ar trebui sa mergi pe B1, depasesti si revi pe B2.
      Nu pastrezi tu banda pentru ca ai considerat ca oricum mergi peste limita de viteza si altii nu ar trebui sa indrazneasca sa depaseasca limita stabilita arbitrar de tine.

      Indecis. Tu ce zici?1813
    • Eu dau semnal dreapta, să-i comunic ăluia din spate că l-am văzut și că o să mă dau pe B1 imediat ce am trecut de grupul de „melci”

      De obicei pricepe că e mai bine pentru el să reducă de la 180 la 150 și să stea în spatele meu până-i fac loc, decât să frânez și eu până la 90, ca să pot să mă bag între TIR-uri.

      Indecis. Tu ce zici?273
  3. Din experienta personala soferii care merg pe B2, pe autostrada, peste 130km/h, pentru ca masina lor poate, sunt fix aceeasi care nu semnalizeaza, intra brusc in depasiri pentru ca s-au saturat sa stea in spatele unuia cu masina mai slaba, etc. In oras fac slalom printre celelalte masini, se baga in fata pe banda de inainte ca sa faca primii la stanga, etc.

    235
  4. Ieri pe A7 aproape de Focsani, pe banda 2, circuland cam cu 140-150, mi-a sarit in fata un domn pieton, cioban, inebriat probabil. Frana grav plus evitare pe banda 1, noroc ca am avut unde, s-a retras si el 2 pasi in spate in ultimul moment. Tremurat picioarele inca vreo 10km.

    Comentariu apreciat.506
    • Bine că ai reușit să-l eviți, ce dracu să mai zic.
      La cât de prost era, cred că cea mai mică pierdere era să dea un tir peste el, decât să cauzeze mai mult rău.

      133
    • aproape ai zice ca daca aveai 130 (viteza maxima legala) ai fi tremurat mai putin, pentru ca aveai mai mult timp de reactie si mai mult spatiu. Aproape

      92
    • NOU
      #46

      aaaa, voila, un cunoscător! A7-ele ăla e într-un mare fel; dacă zici că le-ai văzut pe toate, te invităm…

      121
    • Mai dureaza 10 ani pana se obisnuiesc moldovenii cu autostrada.

      1315
    • NOU
      #48

      dacă atît a durat în cazul vostru, al nemoldovenilor…

      134
    • @animaloo – super logica. Diferenta dintre 130kmh si 150 kmh e de fix 5m/s, de la 41 m/s la 36m/s. Avea exact 0,16s de tremurat mai putin. Plus ca uite, daca mergea cu 200 trecea de locul ala inainte sa sara boul.

      63
    • Adrianeeeee. Dute bă la școală în clasa a 8a că ai lipsit la fizică…. Păi diferența majoră nu este în m/s ci în special energia cinetica și distanța de frânare. Plus comportamentul mașinii la o viteză mai mare din cauza inerției…. Dar tu continuă să ne arăți cât ești de prost….

      92
    • 0,16s in plus la reactie este enorm

      30
  5. Daca as fi legiuitor, as da o lege care la toti cu masini mici care merg sub 130 kmh pe autostrada sa li se aplice amenzi colosale pentru prostie.
    De ce?
    Poti merge pe drum european cu 100kmh legal si cu 109 kmh la limita contraventiei.
    De ce incurci traficul pe autostrada cu 100kmh?

    140kmh pe tempomat, 133kmh real, e o viteza absolut decenta pentru mers pe autostrada.
    Mers relaxat, fara flashuri si injuraturi.
    Pana te inhoresti cu avioanele cu peste 160kmh si prostii sub 120kmh.

    Indecis. Tu ce zici?542
    • Dar ce ghinion pe noi ca nu esti tu legiutor. Si ce ghinion pe tine ca nu ti-a luat familia ta autostrada :)) ayae

      191
    • @Necris – eu ca leguitor as da o lege simpla – suspendat permisul cu un an pentru fiecare kilometru in plus peste viteza legala.

      Scrie 130km pe semn? Ai 140? Suspendat permisul 10 ani.

      Esti de acord?

      252
    • in sfarsit is de acord cu ursu

      60
    • Vezi ca limita aia de 10 km/h s-a redus la 5. Si e posibil sa dispara definitiv in anii urmatori.
      Nu am inteles niciodata de ce daca limita e 130 , tu aveai voie sa mergi pana in 140 (135 acum) fara sa iei amenda.
      Cred ca suntem singura tara din Europa unde exista regula asta stupida.
      Nu mai fiti vitezomani frate. Toata lumea are dreptul sa mearga cu ce viteza vrea atat cat respecta legea.
      Nu iti convine ca merge lumea cu 120 de km/h pe autostrada !? Depaseste-l dracu legal si pe urma poti sa faci ce vrei mai departe.
      Sunteti adorabili astia care credeti ca lucrurile trebuie aplicate doar din perspectiva lor personala………..

      101
  6. Eu aș fi mulțumit dacă nu s-ar mai face manevre tâmpite de trecere de pe banda 1 pe 2 și invers.

    O mue deosebită pentru ăia care cu 2l care vin din spate cu flash-uri pe b2 și nu văd coloana de mașini, bonus literele alea de pe mașină care îți spun că am peste 500 cai.

    Comentariu apreciat.478
  7. Da, zici ca sunt la cursa de masini pe autostrada. Nu stiu cum naiba eu nu am fat flashuri la nimeni indiferent de context. Prosti sunt si pe banda 1 si pe banda 2. Daca conduci defensiv nu simti nevoia sa stai in curul nimanui, nici sa mergi cu 150 plus si nici sa dai flashuri. Dispar si dilemele cine are dreptate. Morala: tampitii sunt o constanta, o regula si nu o exceptie. Fereste-te ca altfel mori cu dreptatea in mana.

    Comentariu apreciat.933
    • Oameni plictisiti de viata. Nu au alceva mai bun de facut decat sa fie agresivi in trafic.

      Comentariu apreciat.290
    • De cand cu filmarile la politie, mai bine claxon in loc de flashuri.

      65
    • mai nou se pune semnalizarea, te bagi in curul lui si semnalizezi stanga.
      eram ieri in depasire 2 janghine, eu aveam cam 150, cand am intrat in depasire nu se vedea NIMIC in spate, in 10s m-am trezit cu unul de-mi dadea flashuri , deja eram in repliere, n-a franat, cred ca avea 200 lejer la cum a trecut pe langa mine. wtf

      165
  8. Ieri am evitat A1 am venit „pe sate”. Liber!

    Comentariu apreciat.315
    • De Paste si de Craciun traseu prin sate. Desteapta miscare.

      Indecis. Tu ce zici?1519
    • Same si eu. Evitat portiunea de DN2 de la Movilita, luat stanga spre rosiori si iesit la Belciugatele. Drum bun, peisaj misto, liniste. Pe dn2 deja se depasea pe acostamentul celor de pe contraasens

      103
    • Aveți grijă prin sate, dragilor, că de sărbători și caii sînt beți.

      Comentariu apreciat.373
  9. Eu pe B2 cu 138 km/h, depasind pe cei de pe B1 care merg cu 110-120. Ghici ce – ma bag inapoi pe B1 cand i-am depasit pe aia, indiferent ca asta se intampla o masina mai tarziu sau dupa o coloana de 20. Nu-s absurd, daca am loc iti fac, daca nu atunci nu. Tu, in spatele meu, va trebui sa ai rabdare, n-o sa ma bag eu pe B1 daca nu am loc suficient si sa franez violent doar ca TU, printul intunericului, sa faci FIX acelasi lucru peste 100 m cu cei din fata. Avem rabdare si ne asteptam randul la depasit.

    Comentariu apreciat.803
    • Așa am făcut și eu acum cîțiva ani, cînd nu erau prea multe electrice pe A1. Zic să merg cu limita de 120-125, să nu mă grăbesc, doar eram în concediu. Și mă pune dracu să intru pe B1 printre Fabii și Loganuri ce mergeau cu 90 și apoi încearcă să mai ieși, că era aglomerat ca dracu (era înainte un 1 Mai cu punte bugetară) și pe B2 se mergea cu 160-165 ca mărgelele pe ață. Pînă la urmă am găsit o gaură în trafic, băgat talpă și mers cu ei așa, că nu voiam să-mi crească barbă albă pînă la Pitești.

      Indecis. Tu ce zici?731
  10. Refuz sa ma enervez citind comentariile. M-am enervat destul citind motivele.

    Dar daca sunteti in situatia de a avea un sociopat in spatele vostru, va sfatuiesc sa folositi spalatorul de parbriz in loc de brake check. E mult mai safe, dar rezultatul e acelasi. Mai ales la masinile noi de sociopati, cu senzor de ploaie care le pornește stergatoarele.

    Eu folosesc cam 3L de lichid de parbriz vara pana la Constanta si inapoi.

    Comentariu apreciat.1085
    • Diabolic! Să le pornești ștergătoarele pe uscat, mai ales dacă este și parbrizul prăfuit sau plin de muște! Mulțumesc frumos pentru idee

      Comentariu apreciat.563
    • NOU
      #70

      @Andrei, fii (am vrut să scriu căpitanu’, da’ are conotații zilele astea) generalu’ nostru! nu cred că merge la dubiță, dar voi încerca, mulțumesc!

      262
    • Dacă pui mult lichid pe parbriz și le pornești la viteza maxima arunca lichidul în lateral însă din cauza vitezei se duce în spate. Îl folosesc când trec de handicapați pe biciclete „sport” ce nu merg pe mar drumului. De obicei le intră și în gură…

      Indecis. Tu ce zici?1328
    • genial! ms de sfat

      20
    • @Fisherman: buna idee, asta merita biciclistii care ocupa toata banda :))))

      Sa ii vezi ca acum apar cu „ocupam toata banda pentru siguranta noastra”….pana apare giani de dupa curba si ii ia pe toti ca la popice.

      69
    • Să nu se înțeleagă greșit : cicliștii gen Vali, adică ăia care au treabă, care pleacă de acasă cu bicicleta ca să economisească timp sau nu au mașină, sunt pe stradă în mod legitim și mai ales legal. Ăia cu pantaloni mulați, număr de cursă și bicicletă sportivă nu au ce căuta pe stradă! Sportul nu se face pe stradă. Legal nu au voie. Citiți regulamentul….

      621
    • @Fisherman: Deci problema ta e ca trebuie sa depasesti 10 biciclisti pe oră? Sau că sunt îmbrăcați în colanți?

      124
    • @Fisherman – explica-ne cat de la margine ar trebui sa.mearga ciclistii. 10cm? 15? Si de ce, masina ta nu trage stanga? Daca e ggreu sa depasesti ciclisti, cum depasesti alte masini?

      107
    • @Fisherman – daca prinzi vreun bou care alearga ce ii faci, ii rupi picioarele? Si ala face sport. Mai mult, majoritatea alora cu colanti sunt amatori, se dau si ei pe unde pot. Nu vvad cu ce te incurca, dar sigur stii tu mai bine. El face miscare, dar de ce dracu’ sa-l lasam? Bine ca nu-i dai cu levierul. Ah, si fii atent, nu au voie PE DRUMURI EUROPENE, inclusiv autostrazi, in rest e ok.

      105
    • @Fishefman Sunt unul dintre handicapații aia săraci, care nu merg pe bicicletă sau motor pe marginea drumului, mai ales unde este o singură bandă pe sens.
      Trezește neuronul, și te las pe tine să ghicești motivul!

      35
    • Cam mulți analfabeți funcționali pe aici, și fără să fie cu mirare toți sunt „sportivi”, adică practică ciclismul în scop sportiv pe stradă.
      Am fost ciclist mai mult de 2 ani, cu minim 25km zilnic, spre și de la lucru, magazine sau oriunde aveam treabă. Am mers pe margine, purtam vesta și aveam lumini ce nu băteau în ochii ălora din față.

      Ciclismul sportiv făcut pe stradă denotă un nivel special de retard și nesimțire.

      Aducere aminte :

      ART 194
      (1) Bicicletele şi, respectiv, ciclomotoarele trebuie să fie conduse pe drumul public numai pe un singur rând.

      (2) Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin. (1) sunt obligaţi să circule numai pe această pistă.
      (5) Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte casca de protecţie omologată.

      Art. 195. –
      Se interzice conducătorilor vehiculelor prevăzute la art. 194:

      a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia „Accesul interzis bicicletelor”;

      b) să înveţe să conducă biciclete sau ciclomotoare pe drumurile intens circulate;

      c) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

      d) să circule în paralel, în afara competiţiilor sportive organizate;

      e) să circule în timp ce se află sub influenţa băuturilor alcoolice;

      f) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

      g) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani şi numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special;

      h) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, când există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite;

      i) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

      j) să circule pe trotuare ori pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

      k) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 17 şi 18;

      l) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.

      52
  11. Radare si venit amenda acasa, asta-i singura soluție. Sa vezi ce mielusei devin toti sociopatii.

    Comentariu apreciat.592
    • Radare cu calculul vitezei medii si in mai multe puncte si atunci o sa ii linisteasca pe cei care au bani de masini/benzina, dar nu si de circuit.

      Comentariu apreciat.294
    • Urmaresc de vreo 10 ani discutiile despre condus de pe blogul asta si din comentarii. In timp ce suspectez ca vreo 95% din voi vreti un trai „ca afara”, il vreti fara sa puna careva labele pe modul „sociopat” de a conduce, cum se mandresc unii pe aici.

      UKul, de exemplu, are viteze maxime comparabile cu cele romanesti. In UK, a trebuit sa fac 10 depasiri (nu devansari) in 10 ani. Au fost nenumarate momente cand ma grabeam, cand vai, drumul lua prea mult si voiam sa ajung odata.. Dar foarte rar se ajunge la situatii ca cele descrise in majoritatea comentariilor pe aici. E plin si pe aici de limite de viteza de 30mph, tot mai multe zone cu 20mph, soferi la 80 de ani la volanul unor cutii de chibrituri care abia prind 70kmh, camere de viteza peste tot, tronsoane intregi unde iti calculeaza viteza medie si vin frumos acasa pozica, amenda si numarul de puncte… Si tot nu s-a ajuns la condus sociopatic ca sport national.

      Comentariu apreciat.261
    • cumva pentru că ăia au mașini de 100 de ani?
      da, nu cred că de asta…

    • Am facut acum vreo 3 ani un drum de vreo 200km in Romania, dupa sute de mii de mile facut in UK. Aveam in cap toate povestile de aici, despre limite de viteza puse cu curul, sa trezeasca sociopatia din soferi, tot tacamul.

      Am facut tot drumul cu viteza legala (sate, orase, drum european), am supravietuit, nu m-am sufocat. In schimb, am avut tot drumul bizoni care zburau lejer cu 50-60kmh este limita, o parte din ei cu antenoaiele alea de om prost pe portbagaj.

      Bre, e posibil ca unii din voi sa va luati prea in serios si sunteti dispusi sa omorati la volan, doar sa ajungeti la destinatie cu 5 minute mai devreme.

      Comentariu apreciat.351
    • Hear Hear brother MegaHyper

      41
  12. „aici este o discuție lungă despre viteza cu care merge, ce mașină are etc”
    De ce este discutie lunga despre ce masina are?
    Daca am ceva cu minim 300 de cp am mai multe drepturi de a depasi pe B1 decat cel care are 75 cp si depaseste si el, tot pe B2, tot aceleasi camioane, cu limita legala?
    Daca eu vreau sa fiu zmeu pe autostrada si sa merg cu cat poate masina, de ce as avea pretentia ca cel din fata mea sa franeze si sa se replieze in spatele camionului care merge cu 90 ca sa faca loc domniei mele?
    Tot asa, daca eu cu masina mea de 300 cp decid sa merg pe B2 cu 110km/h pentru ca vreau sa fac economie de combustibil, sunt mai indreptatit decat cel cu masina de 75 cp care ar vrea sa mearga cu viteza legala?

    Comentariu apreciat.611
  13. In concluzie: unii care conduc ca niste sociopati ii fac pe altii, oameni normali, sa conduca ca niste sociopati ingrosand randurile astora cu probleme. Practic e un fel de cuk=lt, odata convertit, e pa! :))

    201
  14. Salut Vali, Este o Dacia Sandero in foto cu Duster in spate in fata Dacia Sandero lovita.

    83
    • Ciocnirea titanilor 😄
      Daca era alta mașină, era Duster ferfeniță in partea din față 😄
      (Da, am Dacie, să nu sară talibanii)

      34
  15. Deci, ce au in comun cele 4 puncte? Nepastrarea distantei si viteza.
    Ambele merg mana in mana si reprezinta factorul principal in cazua accidentelor pe autostrada. Pentru ca ele te ajuta si sa-i eviti pe idioti.

    Recomand urmatoarele sfaturi de mers pe autostrada (adresate persoanelor normale, nu Verstappenilor)
    1. Cand sunteti pe b2 intr-o devansare, nu va uitati in oglinzi. Riscati sa va enervati din cauza celor care va preseaza sa va dati (unde nici ei nu stiu).
    2. In completare la 1, cand sunteti in devansare, accelerati putin mai tare decat mergeti de obicei. Adica 140 maxim e decent.
    3. Niciodata nu va retrageti intre 2 tiruri (daca sunt la distanta mica).
    4. Daca spatiul de retragere este limitat, vedeti ce aveti in spate. Daca e un numar mic de masini, puteti sa va retrageti provizoriu pana va devanseaza si apoi va bagati pe b2 si continuati devansare. Este o mare greseala sa va retrageti pe b1 si sa franati mai brusc, legea zice ca te retragagi pe b1 in conditii de siguranta. Nu trebuie sa va puneti in pericol doar ca va streseaza unii in spate. Pana la urma, voi respectati legea, aia nu.
    5. Fara brake check. Va pune in pericol pe voi. Pentru a nu va enerva, reluati 1 :))

    Comentariu apreciat.511
    • 3. Niciodată, dar absolut niciodată nu vă băgați între camioane decât dacă puteți depăși imediat sau menține minim 50 de metri de distanță față de cel din față.
      În cazul în care trebuie să vă opriți pe autostradă din cauza unui accident, făceți-o întotdeauna pe banda 2 minim chiar dacă pe b1 ar fi loc încă vreo 50/100 metri. Asigurați-vă că cel din spate a văzut că urmează să vă opriți și lăsați minim 10 metri față de cel din față, cu piciorul pe frână și capul în tetiera. După ce s-au oprit cei din spate puteți recupera cei 10 metri.

      513
    • daca e de franat pentru accident, baga avariile. Cand il vezi pe ala din spate ca da si el avarii esti safe :)

      50
    • NOU
      #93

      chiar nu știu cum se procedează corect, în afară de avarii;
      ardea un camion pe A7, pe banda de urgență; avarii, am băgat piciorul pînă la fund, dar, la 150 metri a ieșit unu’ „din flăcări”, așa că abort! norocul meu a fost ora: 4 dimineață, așa că ne-am retras în marșarier cele 4 dube și 4-5 turisme care ne adunaserăm în 2-3 minute…

      30
    • Ăia care au dat minusuri la comentariul meu de mai sus sunt rugați să facă fix pe dos. Nu e nevoie de voi dacă nu înțelegeți de ce am scris aia.

      711
  16. nu dureaza doar 2 generatii, dureaza pana apare cineva sau ceva care aplica legea. Hai sa privatizam partea asta de amenzi ca in UK sa vezi cum avem lege si ordine. Dar, na e nasol , e cu respectat legea, e cu amenzi… nu place la bobor

    Comentariu apreciat.294
  17. exista medicament pentru sociopati, radar din 10 in 10 km pe autostrada ce calculeaza viteza medie

    Comentariu apreciat.304
  18. Sa vedeti ce frumos e pe autostrada pe ploaie torentiala cand teoretic viteza ar trebui scazuta la 80 km/h… am trait o experienta de genul asta, trebuie multa stapanire de sine, ajuta si niste anvelope bune.

    141
  19. Vă certați mai rău ca soacrele la parastas, când sursa problemei este una singură – aglomerația. Autostrăzile cu doar 2 benzi nu mai sunt demult suficiente pentru densitatea și volumul de mașini existent în țară, cel puțin în jurul orașelor mari. De aceea capacitatea este în general umplută la maxim, când circulă TIR-uri ai o bandă ocupată și doar o bandă rămasă pentru turisme, care – după cum se vede – nu sunt în stare să meargă constant cu 130, întotdeauna se trezește un bou care vrea cu 160 și altul cu 100 și așa ies conflicte.
    Pe A3 secțiunea cu 3 se circulă bine că toți merg pe b2 (aia din mijloc)

    Indecis. Tu ce zici?1912
    • Sigur, pe A3 se circulă bine, că atunci cînd am mers prima dată pe ea (și chiar și ulterior) eram singur pe B1, de mă gîndeam că ce dracu, asta e cu ciumă sau se înfige în vreo bretea de ieșire de nu e nimeni pe aici…

      52
    • @Flat: bullshit! Zici ca doar Romania are autostrazi aglomerate.
      Si ia sa mergi pe portiunea din A3 cu 3 benzi si sa-mi zici pe ce banda mergi cel mai bine

      14
  20. Am mai scris si acu vreo 2 spatmani cum se circula pe autostrada si mama ce mi-ati dat la mue.
    Acu,de sarbatori am facut vo 600 de km pe relatia Sibiu-Timisoara-Deva-Sibiu si concluzia e aceeasi.

    Ca sa invatam sa circulam pe autostrazi tre sa le avem. Sunt X judete care n-au.
    La scoala de soferi citesti o pagina si aia e.
    Ani de zile tot ce au auzit oamenii despre autostrazi si cacatu infect facut de jurnalisti „drumuri de mare viteza” ce a creat in mintile oamenilor? Vifuckingviteza! De aia,cand intra pe ele isi dau goneta.
    Culmea e ca,pana la granita cu ro,toata lumea circula relativ corect. De ce? P3nteu ca amenzi. La fel,in Austria,Elvetia etc.
    In loc de articole bombastice ar trebui facute campanii de informare.
    Militienii,sa patruleze. Da,in loc de firmele alea de paza…mai bine ar patrula politia.
    Zilele astea,nu am vazut nici un ECHIPAJ in 600 de km!
    Cat despre soferi…ce sa zic. Nu e de condamnat,atata timp cat baza e gresita. N-avem rabdare,ne grabim,eu primu etc.
    Am invatat sa merg mai incet,sa fiu foarte atent la ce se intampla in spate.

    Am vazut multe accidente si incidente in ultimii 10 ani. Dar se simte si o diferenta. Oamenii au inceput sa mai semnalizeze. Sa te lase.
    Problema sunt „trenuletele” alea mi se par urate. Incerc sa ma feresc. Ma bag in spate la un tir si aia e. Fac cu 20 de minute mai mult.

    120
  21. @Zoso

    Fa si tu undeva vizibil ca TIR-urile sunt limitate la 110Km/h pe autostrada.
    Sunt multi aici care cred ca-s limitate la 90.

    Indecis. Tu ce zici?235
    • Camioanele sînt limitate prin tahograf la 90. Sigur, el poate merge ”legal” și cu 110, dar dacă-l verifică ”capra cu trei iezi” își ia amendă țeapănă…

      Comentariu apreciat.261
    • Ce ziceam, a citit Marinel undeva tahograf si i-a ramas in cap cuvantul complicat.
      Restul nu conteaza.

      422
    • Dacă politia italiană vede că în ultima lună tu ai pe card de șofer profesionist un minut cu viteza peste 90km/h (chiar dacă erai în coborâre) îți iei amendă și îți iau și puncte. Nu contează unde erai, în ce țară, ce permis ai… Dar hai să vorbim și noi că nu știa lumea cât suntem de proști…..

      Comentariu apreciat.343
  22. va rog sa va dati in spanac, ca nu sunteti verisorii lui titi gold combinati cu senna/schumacher sa mergeti toti cu 180. stiu ca toti posesorii de bmw si mercedes au 3 oua si 4 picioare, dar tot acolo ajungeti. in pamant, sau in dunare. asa ca chill, stiu ca nu va convine sa mergeti pe acelasi drum cu saracii, ziceti si voi de 10 ori „rabdarea e o virtute”. sa vina minusurile

    Comentariu apreciat.455
  23. Astăzi îmi argumenta un individ pe Facebook că autostrăzile ar rezolva toate problemele din trafic cu următoarele argumente:

    ți se oare normal să faci 180km in 4 ore normal că, unde prinzi puțin liber să mergi mai tare și de aici se intămplă multe să nu crezi că, cei care produc accidente asta vor să moară nici cei care sănt băuți nu își doresc asta ,și nu doar de autostrăzi este vorba ci și de drumuri cu două benzi pe sens !

    Deci nici ăia care conduc băuți nu vor să moară, probabil pe autostradă au mai multe șanse de supraviețuire…

    91
  24. Am mers prin Grecia zilele astea unde se conduce foarte foarte relaxant, chiar si in zonele super aglomerate, nu da nimeni flashuri, nu te preseaza nimeni si nu am vazut nici macar o masina de politie. In schimb, in Bulgaria dai mereu peste unii de merg cu 70 in zona de 90 iar cand vad politie scad pana la 60. Singurii bizoni intalniti pe drum au fost unii cu numar de “B”.
    In Romania ma simt cel mai stresat cand conduc si mereu fac tot posibilul sa nu incurc pe nimeni.

    164
    • Luna trecuta am condus din Praga pana in Timisoara.
      Drum lejer si relaxat, Duminica dimineata.
      Un singur nervos cu BMW X5 m-a flashuit sistematic – in timp ce depaseam un TIR.
      Ghiciti unde (aproximativ).

      134
  25. Ar trebui pusa o viteza minima de mers pe autostrada , minim 100 . N-ai cum pe B1 sa mergi cu 90 kmh apoi sa depasesti pe B2 cu 95 kmh. Pur si simplu n-ai cum . S-au facut coloane de 20-30 masini ca era unu cu sandero sau passat b5(gen 2001) care nu se dau pe b1 nici picati cu ceara.

    25
  26. Referitor la ultimul paragraf poate nu e o idee buna sa conduca cei care devin sociopati si nervosi in trafic din cauza altora ;)

    170
  27. Primul lucru cand vrei sa depasesti alta masina, este sa semnalizezi stanga.
    95% din masini se dau cand vad ca aia din spatele lor da semnal.
    Eu conduc tare si fac multe depasiri, dar absolut tot timpul fara flash-uri si fara sa stau la aspiratie. Eee, imi place ca vad unii soferi care vin si mai tare ca mine (cu flash-uri si stand la aspiratie) dupa ce ma vad pe mine, incep si ei sa dea semnal.
    Plus ca multi se cred zmei, dar ei vor sa fie zmei cu 150-160km/h. Foarte foarte rar unii cu masini de 400-600 de cai sunt idioti. Cei mai idioti cred ca sunt aia cu 180-250 cai.

    64
    • Semnal stanga sau flash, tot aia e

      315
    • @MihaiDB semnal stg e ce ești obligat legal să faci. Flash-urile si claxonatul înafara unui pericol iminent sunt ilegale de 1-2 ani.

      62
    • Ce? Adica atunci cand giani vine in spatele meu la 2m si sta cu semnal stanga pus sa ma dau din fata lui nu e la fel ca atunci cand da flash? :))))

      Eu le urez succes astora, cand imi termin depasirea pot sa se duca, dar eu nu sar de 140-150 ca au ei chef de mers pe modul racheta.

      21
  28. O intrebare retorica: de ce 90% din descreieratii aia care merg cum vor ei pe autostrazile din romania, cand ies din tara stau in banca lor? Restu de 10% sunt pierduti oricum.

    221
    • 1. eu nu mă calmez nici atunci, dar…
      2. surprinzător, pe afară oamenii se dau din calea ta și te lasă să mergi cu cât vrei tu.
      3. surprinzător, pe afară nu îți sar în cale fără asigurare și semnal.
      4. în afară de neonaziști în cotețe de pe care curge rugina, găsibili prin ungaria, pe afară nu prea dai de oameni care să-și forjeze mașinile ca să nu se dea de pe banda a doua.
      5. pe afară oamenii au autostrăzi de 1-2-3 generații și știu să conducă. vitezomanii au luat pomi și/sau amenzi și au dispărut.
      6. secunda 24: rs6 la 300km/h s-a dat de pe banda a treia. la noi găsești clio 1.2 mergând cu 90
      https://www.youtube.com/watch?v=H3_gA3HmjL4
      repetă după mine: la 300km/h avea bandă liberă dreapta și s-a dat la o parte.

    • @Vali

      5. partea a doua = QED

      40
    • 3. surprinzător, pe afară nu îți sar în cale fără asigurare și semnal.

      vad ca nu imi accepti astea de la masini…dar in ce afara ai mers patroane? Ca in germania am vazut prima data semnal stanga si bagat direct, nestat la discutii

      70
    • ți le-am aprobat acum, nu a fost cu intenție.

      da, bos, știi de ce? că neamțul nu conduce în românia. în românia vezi că ăla a dat semnal să se bage? accelerezi!!!

    • @Vali. La 6 folosesti o exceptie ca exemplu. Nu stiu cate austrazi/ cati km sunt fara limita de viteza. Eu sper sa dispara complet. 300km/h inseamna 83m/s. Nu stiu cati sunt capabili de reflexe de pilot. Chiar si asa, nu ai ce cauta cu viteze de circuit in afara circuitului. Mi-aduc aminte de modul cum a murit fiul patronului Jumbo. Cum a zis cineva mai sus, daca ai unde sa te dai, te dai. Daca se merge in coloana pe B2 cu 140-150 si sunt 20 de masini in fata si ti se pare ca toti trebuie sa faca loc, te incadrezi la categoria carnat. Problema e ca sunt multi care in perioade aglomerate ( vara pe A2) incearca sa croseteze de pe o banda pe alta doar pt ca masina poate si ei se cred mai valorosi decat restul. Asta e marea problema a soferului roman. Crede ca i-a luat ma-sa autostrada. Si e valabil pt ambele situatii, pt cei care nu se dau desi pot si pt cei care merita sa raman cate 10 ani fara carnet. Primii sunt doar prosti. Ceilalti pe langa ca sunt prosti, ii pun si pe ceilalti in pericol pe mers la aspiratie, pus presiune pe ceilalti soferi, efectuarea de manevre bruste si periculoase. Printre cele mai importante reguli la volan e sa fii PREVIZIBIL. Chiar daca esti prost, daca cei din jurul tau pot aproxima unde vei fi in timp si spatiu, te vor ocoli. Condusul agresiv nu poate fi o scuza NICIODATA, tocmai pt ca manevrele bruste cresc exponential riscul de accident.

      124
    • nu, nu este excepție. uite aici https://www.tiktok.com/@tavi.pertea.vlog/video/7490857389697158422
      focusul putea să se dea la o parte, dar n-a vrut. a preferat să forjeze și apoi să dea in parapet în loc să se dea. uită-te cât spațiu avea in fața camionului. și nu a vrut.

    • Vali, nu ma refeream la tine, ma refer la cei care nu respecta nici o regula adica merg ca descreieratii, aka fara semnalizare, manevre riscante, nu neaparat vitezomani, ca si in oras la 30 la ora trebuie sa semnalizezi cand schimbi banda. Dar in afara se cumintesc de frica amenzilor, ca nu prea merge sa te tocmesti cu neamtu cand te trage pe dreapta, plus ca risti sa te opreasca dintr-o masina nemarcata fix cand iti faci de cap, am vazut o gramada din astia undercover.

      30
    • credeam ca o faci ca sa nu ne injuram :D

      prima data cand am condus in nemtia m-a speriat putin. Diferenta de timp intre semnal si tras stanga era sub o secunda. DAAAAAR. Cand intrau in depasire, intrau in depasire. Mergeau cu 100 pe b1, semnalizau, intrau pe b2, se duceau frumos in 130-140, depaseau si se retrageau frumos pe b1.
      Dar si aia de pe b2. Veneau cu 20000. Vedeau semnal, franau. Practic, toata lumea conducea civilizat. Bine, 2007. Acum s-a mai schimbat treaba.

      In Suedia este un fel de combinatie Ro-Germania. Zici ca is imbecili uneori. Cand intra in depasire fac asa: se apropie cat mai mult de masina din fata. Daca nu ar fi legile fizicii i-ar lovi. Abia cand sunt indeajuns de aproape de masina din fata dau semnal si se baga. La fel, sub 1s. Dupa care accelereaza incet, sa nu cumva sa ameteasca de la viteza. Dupa ce termina depasirea se baga la loc :)
      Astia is suedejii. Arabii si est europenii se vad: merg tare, serpuit, jmecheri maxim

      *in germania am facut eu o manevra ciudata si neamtu s-a suparat. Eram pe B1, voiam pe B2. Am lasat masina de pe B2 sa ma depaseasca si m-am bagat. Aparent m-am bagat prea rapid (ce-i drept eram obosit, asa ca probabil am intrat cam brusc) si i s-a parut aluia ca am fost obosit asa ca s-a apucat la 120 sa franeze, sa se bage in spatele meu sa imi dea flashuri…Plm. I-am stricat (noi est europenii si arabii) si pe astia :D

      10
  29. NOU
    #131

    Mananci kkt cu polonicul. Nu te face nimeni sa conduci ca un sociopat. Sunt foarte rare cazurile in care cineva te ‘incetineste’ cu adevarat din a ajunge la destinatie.
    Majoritatea sunteti ignoranti, ati chiulit la ora de fizica, unde se invata cum sa calculezi viteza medie, asa ca stati calare pe ala din fata la viteze peste 130 sa ajungeti voi primii. Daca e sa franeze, va fereste al’ de sus.

    262
    • Nu te face nimeni sa conduci ca un sociopat. Sunt foarte rare cazurile in care cineva te ‘incetineste’ cu adevarat din a ajunge la destinatie.

      asta zic cei care nu sunt atenți la trafic. te înțeleg, e greu să te enervezi pe ceva ce nu vezi.

    • „Am vazut ca toti sunt nebuni in trafic asa ca am devenit si eu”.
      „Am vazut ca toti fura in tara asta asa ca fur si eu.”
      Daca cineva „te face” sa conduci ca un sociopat nu face altceva decat sa scoata la suprafata ceva ce deja era acolo.

      240
    • practic, vina e la mine că mi-au sărit în față 20 de ratați fără semnal. trebuia să stau acasă. bună retorică.

    • Eu cred că vina o are bulangiul ăla de Ceaușescu. A făcut 2 benzi doar, zici că a dat de la el. Nu degeaba l am împușcat că pe câine. La 3 benzi , (nu zic de mai multe), săracii mergeau cu 80-90 pe una ,corecții pe banda din mijloc cu 130 și pe cealaltă bandă știm cine

      21
  30. mulți oameni care merg cu 140-150 și mai mult; se pare că nu e scump combustibilul.

    43
    • Ai fi surprins ca multi din astia stateau la coada sa alimenteze de un leu in vremea aia cu protestul la pompa :)))))))))))))

      60
  31. nu e Puma, e Sandero Stepway.

    40
  32. Ieri am mers pe A2 doar pe banda 2 de la Drajna la Bucuresti.
    Mi s-a parut mai `safe` decat sa fac slalom si sa incetinesc la 90-110km/h pentru a intra pe banda 1.

    Nu erau tir-uri, insa in perioada concediilor se merge foarte incet pe b1.

    Nu, nu m-a flash-uit nimeni. Viteza peste cea legala… riscuri doar contraventionale.
    0 flash-uri.

    Asteptam 2050 cu 3 benzi pe sens.

    510
  33. ATENTIE: Ati intrat pe Forumul posesorilor de BMWuri!

    123
  34. Aseara,in zona Sebes,desi ploua torential,se mergea in blana.
    Cu stergatoarele la maxim abia vedeai,m-au depasit niste baieti goneta. Mergeam cam cu 70-80 si treceau ai mei auauu….
    Sunt f periculoase zonele unde se schimba panta drumului din „acoperis” in „panta unica”. Zona de „palier” face ca apa sa balteasca si acolo poti sa faci acvaplanare de toata frumusetea. Daca mai adaugi ai o groapa sau ceva denivelare,mersi!
    Am tot auzit de vreo 3-4 ani ca o sa bage sistemul ala de citire a vitezei in functie de diatanta parcursa. Tehnologia cred ca este,mai ales pe A1,fiind montate portalele alea mari. Pana nu o sa avem legi si reguli mai dure,oamenii nu se vor disciplina in trafic. Oricate benzi sau autostrazi o sa avem. Pentru ca bunul simt,atentia nu-s cele mai mari atuuri. A,sa nu uitam ca si scolile de soferi formeaza soferii asa :)))

    42
  35. si peste 10 generatii o sa fie la fel

    42
  36. Am 619 cai… ma dau întotdeauna când vine unul mai tare din spate… și frâna și semnalizarea fac parte din instrumentarul mașinii si știu sa le folosesc ca sa ma repliez sau sa depășesc… vad cu stupoare în comentarii sa sunt idioți cărora le e frica sa frâneze de la 130 la 110 sa se replieze în banda… pai mai băieți… nu mai bine circulați voi pe DN dacă nu știți sa conduceți? E mai safe la 90 pentru voi…

    114
    • ba soacro, nu mi-e frica sa franez d ela 130 la 110, dar nu vreau sa o fac ca asa zice ala din spate. Astepti sa ma retrag pe b1 linistit si te poti duce, ma doare-n pl de cati cai ai tu.

      80
  37. Merg cu 139 pe B2 ca B1 este mereu in valuri de la tir uri care sigur sunt incarcate peste limita si tin la directia masini mele.

    Daca primesc semnal stanga din spate ma mut pe B1 si dupa revin pe B2.

    Daca primesc flash uri poate sa faca spume si nu ma dau de pe B2.

    Cand am drum liber merg si cu 200 doar ca sa imi aduc aminte ca sweet spot este la 140-150 .

    Autostrada aglomerata inseamna mers incet ca sunt multi prosti de weekend pe drum.

    Drmuri libere colegu :))

    412
  38. Sefu’ te rog eu mult nu mai pune nimic de la Pârțea ala, ca ala nici de hinger nu e bun, dar de influencer auto. Ms!

    21
  39. Problema cea mare in romania e ca toti romanii sunt niste valorosi mondiali care primesc +1 la valoare pentru fiecare masina depasita. Sunt, in principiu, 2 categorii de soferi in romania:
    1. conduc o gioarsa sau macar o masina mai proasta/ieftina/veche/vazuta mai prost decat masina celui din fata. Urla frustrarea-n ei, turbeaza si fac orice ca sa-l depaseasca pe fraierul ala cu masina aia, ca sa arate ca ala e fraier, ei sunt de fapt niste valorosi, iar ala din fata degeaba are masina aia, sa-i dea foc. Cam asa, ca boul asta: https://www.trafictube.ro/cercopitecus-timisoreanus/

    2. au o masina mai buna/noua/scumpa decat cel din fata. Pai ba, cum isi permite sarantocul ala din fata sa fie in fata lui, valoros intersetelar? Trebuie depasit cu orice pret.

    Chestiile astea duc la locul 1 la numarul de morti pe sosele. Dar daca-i intrebi pe romani, pfai, ei sunt cei mai cei soferi, cei mai buni, cei mai valorosi, doar ailalti sunt niste prosti care habar n-au sa conduca.

    10
  40. Ia uite aici: https://www.ebihoreanul.ro/stiri/cinci-masini-avariate-si-o-femeie-ranita-politistii-au-stabilit-cum-s-a-produs-carambolul-de-pecenturaoradea-193406.html
    Ce autostrada, astia nu stiu circula pe 2 benzi amarate ale centurii: una se bate de balustrada, se opreste pe banda 2, alti 2 tampiti se opresc tot pe banda 2 sa o ajute si vine smecheru pe turnanta si ii zdrobeste pe toti :))

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.