Românii sunt antreprenori: Supermercato

Există un lanț de minimarketuri care vinde produse aduse din Italia. Sătui să li se spună că prețurile produselor italienești sunt mai mari aici decât în Italia, oamenii explică de ce se întâmplă asta.

Dar explicația nu e destul pentru nivelul de înțelegere al românilor. Da, ok, aveți cheltuieli, dar prețurile ar trebui să fie tot ca în Italia, ia descurcați-vă cumva.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

124 comentarii

  1. Adică în Italia le vând direct din tir sau cum? Acolo nu plătesc vânzătoare și taxe la stat și chirie pe spații și TVA?

    00
    • In italia preturile sunt cu minim 30% mai mult, pentru ca ei au si vanzatori, nu doar vanzatoare. Badumtssss

      00
    • Pe de alta parte au si vanzatori negri deci per total pretul nu ar trebuie sa nu creasca!

      00
    • Nu ar trebui sa creasca, scuzati, de la mahmureala

      01
    • Păi le cumpără din supermarket din Italia și le vând aici.

      00
    • Adică nu mai bine te apuci tu și faci afacerea asta?

      Cum de nu e concurenta… Oh wait… Nu se poate mai jos?

      Am cumpărat de la ei. Super experienta: de la dna cu care am vorbit la telefon la mod de împachetare produse. Da, mi se pare scump, dar nu ma obliga nimeni. Pe de alta parte la fel cum sunt eu plătit è normal ca și alții sa fie plătiți pentru munca lor.
      Cerere vs oferta:
      1. Dacă nu mai au cerere închid sau găsesc o modalitate de a da mai ieftin (eventual mai prost sau mai stricat sau fără sa îți răspundă nimeni la telefon).
      2. Dacă au competiție… Vezi punctul 1.

      In rest da, știm cu toții sa facem galerie și sa înjuram.

      00
  2. Avem un talent de a calcula profiturile altora , ceva fantastic ! Suntem experți în a da sfaturi economice ! De aceea murim( suntem) săraci!

    01
    • Subscriu integral, și eu mor de dragul isteților care fac socoteala altora

      00
    • Cand Birra Morreti la 0.66 e 4.3 la Auchan si 9 la ei, pai le calculez putin profitul

      00
    • Eu nu calculez profitul nimănui . Normal dacă pot cumpăra ceva mai ieftin așa voi face. Dar îmi văd de interesul meu fără să fac gălăgie.

      00
    • Birra Morrtti e fabricata si in Italia si in Romania. In Romania o fac cu mălai.

      01
    • Si in Italia tot cu porumb se face

      10
    • @RDK
      Nu cred ca Supermercato se pun in fata usilor de la Auchan si nu le lasa sa intri in Auchan sa cumperi Bira Moretti din Auchan, stii ce zic?

      10
    • Gen 90% din cei ce imbraca sport, nu fac sport. La fel si aici, majoritatea celor ce isi dau cu parerea despre marje de profit abia traiesc de la un salariu la altul.

      00
    • RDK, vezi ca aia de la Auchan e produsa in Romania, nu e adusa din Italia.

      00
    • @rdk
      La mine in magazin e 3.90 lei Birra la 0.66, dar ghici ce: e produsa de Heineken, in Romania.

      00
    • NOU
      #17

      Kurt Arad vinde bere de import din Germania la 5.5-5.8 lei sticla de 0.5 (+1 leu garantie, pentru ca si neamtul ia garantie la vanzare). Vorbesc de marci bune de bere, nu posirci la butoi.
      Au mai fost in Timisoara niste destepti (Depozitul de Bere parca se numeau) care importau bere din Germania, aveau pret bun la inceput dar puneau aceeasi placa cu justificari cand ma duceam la ei si constatam cate 50 de bani adaugati la pret, de la un refill la altul. Pana prin 2018 ei ajunsesera la 8.5 lei pe sticla. Apoi au dat vina pe locatie si s-au mutat mai central, in piata Traian. Acum nici nu cred ca mai exista. Poate n-au gasit reteta castigatoare, au sperat ca se imbogatesc rapid numai din bere. Aradenii dau azi, in 2022, la 5.5 lei (90% din sortimente, si sunt multe). Cum kkt astia pot si altii nu pot, nu stiu…

      00
  3. E la ei pe pagină un brăilean care bate recordul la furat prosciutto.

    00
  4. Păi nu era unul care îndemna dezvoltatorii imobiliari să împartă profitul cu clienții?
    Se poate extinde abordarea.

    00
  5. Ca sa fiu in ton cu ailalta postare: sa vanda tot si sa bage banii la bursa :)))

    00
  6. Asa de ieftin costa transportul marfurilor cu tir din italia ? Mi se pare extrem de ieftin (probabil pentru ca nu-l platesc eu) .

    00
  7. „Am avut magazin” haide sa va invat eu biznis, ca AM AVUT butic si ma pricep, de-aia nu mai am :))

    00
    • Te-ai gândit că poate nu-l mai am pentru că l-am vândut unui lanț de magazine sau pentru că m-am apucat de altceva, de exemplu samsareală auto sau construit de residenceuri?

      00
    • Cristi, vezi sa nu te cumpere un lant mare auto, ca vinzi mai mult ca ei! Grija mare!

      00
  8. nu ma intereseaza politica lor de preutir si cu atat mai putin profitul obtinut.

    DAR

    tot ce enumera ei acolo ca platesc in romania, surpriza, platesc si in italia. unele poate ceva mai putin, altele in mod sigur mai mult. altfel spus diferentele de pret ar trebui sa fie minore.

    si cum ziceam, nu ma intereseaza profitul lor. doar explicatia e de porc.

    00
  9. Să înțeleg că în Italia este un magazin de nișă, doar cu “Produse din Italia” și acolo sunt prețurile considerabil mai mici decât aici?

    Sau compari așa, cele mai mici prețuri de la orice tip de magazin de acolo, cu produse făcute în acea țară, un magazin de nișă de aici, cu produse importate din Italia?

    P.S. Să nu te miri când vei afla că și mangoul din Pakistan e mai scump la noi decât în Pakistan.

    00
  10. Niste ingamfati mai mari decat cei de la Supermercato greu gasesti. Imi doresc sa vad astfel de postari de la ei cat mai des. In Oradea s-a intamplat in urma cu 2 ani.
    https://www.facebook.com/SuperMercatoRomania/posts/1291502017678592
    Am fost certati ca noi nu folosim produse de calitate.

    Ulterior dl Marius Catrinoiu, patronul Supermercato, a facut o vizita in Oradea si a facut un filmulet absolut penibil de 30 min in care isi cere scuze. El defapt intreband ce produse folosim in Oradea ca sa stie ce sa aduca …

    Eu personal decat sa cumpar produse de la Supermercato, ma pun sa imi fac sapun de casa din soda caustica si untura.

    00
    • ^ This. De la faza aia am ales sa nu intru niciodata la ei. Nu sunt din orasele de unde urla ei a disperare, dar au si in Iasi. Si simt ca merita sa dispara total, asa frumos unul cate unul. Astept si postarile despre celelalte orase.
      Atitudinea aia trebuie taxata, mai ales ca oamenii insista. In alte cazuri nu prea credeam in boicoturi ca o solutie. Dar aici chiar mi se pare ca are sens, baietii si-au cerut-o.

      00
  11. Nu înțeleg de ce este această cutumă printre comercianți de a se plânge de plata TVA când această taxă este plătită întotdeauna de cumpărător. A plătit cineva taxa radio în ultimii ani?

    00
    • Uita-te mai atent pe factura de curent , s-ar putea sa ai surprize .

      00
    • Taxa radio tv a fost scoasa de nentu dracnea. O plateste guvernul direct de la buget.

      00
    • @Constantin, pentru persoane fizice nu mai exista taxa radio de cativa ani. Insa am impresia ca persoanele juridice platesc o taxa lunara pentru muzica ambientala care ruleaza inclusiv la radio. Probabil la asta se refera.

      00
    • Păi e plătită de cumpărător, deci face parte din preț.
      Tva există peste tot, dar dacă nu îți iese businessul arunci și asta ca scuză, pentru că știm că tva-ul este învârtit cu folos la noi.

      00
  12. usurel ca e nevoie
    daca pe piata din Ro nu este prezent producatorul/reprezentantul/xxx atunci pretul va fi functie de mai multe detalii…si da cantitatea e una din detalii…mai mult duce la pret mai bun bazat pe negociere…interes de share market si bla,bla,bla…
    Era mai bine daca magazenul spunea ca acesta este pretul lor…au costurile lor si culmea (auzi tuuu) vor profit ca doar nu or tine afacerea din pomeni ..
    restul e cerere si oferta…in piata nu exista vacuum…va veni altcineva si va umple locul ramas liber
    pana atunci hai la multzteani

    00
  13. Dacă cumperi tiruri de marfă lunar nu negociezi o reducere de pret la comanda finala ?
    Banuiesc ca nu cumpara marfa direct de la raft.

    00
    • Poti sa negociezi o oarecare reducere. Dar si hipermarketul din Italia care cumpara de 2-3 ori mai multe tiruri poate negocia o reducere si mai buna. Si el nu are nici costurile transportului pana in Romania.

      00
    • Ei nu cumpara de la distribuitori (aia nici nu isi bat capul cu romania, si s-ar putea nici sa nu aiba voie sa trimita direct aici). Ei cumpara in regim cash&carry asa ca nu negociaza nimic. Fix cum fac buticurile mici din romania, cumpara anumite produse de la metro si vand mai scump.

      00
    • mie imi venea sa behai cand ajutam la cash and carry sa umplem un logan (berlina). nu vreau sa ma gandesc cum e sa umpli in acelasi sistem un TIR.
      oricat de prosti sunt (zic asta dupa ce am citit comentariile de pe aici, plus putin browsing pe pagina lor), imi e greu sa cred ca n-au logistica bine pusa la punct si in Italia.

      00
    • George, cumpara o sticla de Cola de la Supermercato si vezi ce scrie pe ea.
      Crezi ca daca de exemplu astia ar avea contract de distributie cu coca-cola italia pentru piata din Romania (adica cu adevarat preturi preferentiale) nu le-ar sari coca-cola romania in cap? Cata vreme produsul X se gaseste pe piata romaneasca „obisnuita”, inseamna ca exista deja un contract de distributie cu un distribuitor pentru acel produs, care de cele mai multe ori este si exclusiv.
      Deci Supermercato nu cumpara (majoritatea produselor) la preturi de producator din italia, pentru ca nu are de unde, producatorii aia au contracte de distributie deja in Romania cu alte firme.
      Ca sa intelegi si la noi la metro ai sticla de cola la jumate: 3 lei/min. 12 bucati – 2,8 lei/min. 24 bucati, 2,73 / min. 36 de bucati. Asta e „reducerea” cash&carry. Cine cumpara de la metro (buticuri sau chioscuri) o sa iti vinda sticla cu 5-7 lei. In Carefour o gasesti tot pe la 3 lei (f. putin peste metro), doar ca carefour nu a luat-o la pret de metro. Asta e diferenta intre lantul de distributie obisnuit vs ce face supermercado asta.

      As a side note, pentru unele dintre produse exista fabrici in romania (sau ungaria/polonia/bulgaria, etc) – care fabrica dupa „reteta pentru europa de est”.

      Du-te in vest in supermarketuri si cumpara produse obisnuite (de exemplu Procter&Gamble), si vezi unde sunt facute? De ce crezi ca nu sunt facute prin Polonia, Romania sau pe unde sunt facute cele din Ro, desi ar fi mai ieftin de produs?

      Apropo, cele mai multe businessuri d-astea multinationale au divizia: CEEMEA (centeral&eastern europe, middle east and africa), ca sa intelegi cum e piata din Ro privita si de ce astfel de modele de business gen supermercato sunt diferite.

      00
    • @Boris, vei ramane surprins… Exista canale de distributie alternative… Iti amintesti cafeaua Jacobs Alintaroma, care era in varianta romana si in varianta germana in supermarketuri? Cumparata in varianta germana, ca e mai buna, normal…

      00
    • NOU
      #45

      Chiar daca Supermercato cumpara de la Cash&Carry, nu cred ca plateste TVA de 2 ori, odata aici si odata in Italia. Stiam ca TVA in UE se plateste doar odata, in cazul persoanelor fizice in tara de unde se cumpara produsul iar in cazul importurilor, in tara unde acestea sunt importate (pentru revanzare).

      Oricum, in lista aia din postul lui Vali, persoana care a postat-o a repetat cheltuielile alea de cel putin doua ori fiecare (ex.”platim vanzatoarele” si „platim salariile vanzatoarelor”).

      Cred ca adevarul e undeva la mijloc. Pentru un importator cu 30 de magazine, nu cred ca se pune problema achizitiei produselor la pret de en-detail din Italia incat sa genereze preturi uriase la raft in Romania. Dar, pe de alta parte, cui nu-i convine sa nu cumpere. Exista la Arad magazinul Kurt (destul de maricel, cam cat un Profi mare de la noi), care vinde produse din Germania la preturi foarte bune.

      De ce poate Kurt Arad sa vanda bere nemetasca, de marca buna, nu orice besina, la pret de 5.5-5.8 lei / sticla de 0.5 in timp ce Supermercato vinde bere italiana la 9 lei?

      00
  14. La Lidl in Italia am prins prossciuto crudo cu 5euro/kg. Da, nu e din ala de 5 stele, dar la noi in ro Lidl nu-l da niciodata cu 25 lei.
    Parmezanul in Italia incepe de la 6 euro/kg si in functie de calitate ajunge la zeci de euro.
    La noi gasim parmezan prost la 25euro/kg si foarte prost la 12euro/kg. Ala de 25euro/kg de la noi e ca si ala de 10 de la ei, dar exact la fel.
    Io nu inteleg de ce in Romania la orice bar sau restaurant cafeaua espresso e mai scumpa si muuuuuullllt mai proasta ca in Italia.

    00
    • parmezan bun gasesti la lidl, italiamo, maturat 24 luni undeva la 100 si ceva lei kilu.

      00
    • Prețul la cafea știu că e plafonat in Italia, poate de asta vei găsi și in alte țări cafeaua servită mai scumpă, nu doar in Ro

      00
    • @Psionics

      Cafea ieftină și prăjită până e neagră. Dar principalul motiv e proasta întreținere a espresoarelor. Le curăță rar sau deloc și asta duce la gustul ăla amar și sălciu pe care îl are cafeaua din baruri sau restaurante. Să știi să faci un espresso gustos, necesită cunoștințe și efort. Iar aici italienii stau mult mai bine decât noi.

      Luăm cazul unui oraș oarecare din nordul țării, împânzit de gherete în care se prepară cafea – toate gheretele deținute de aceeași firmă, deci, aceeași cafea, aceleași espressoare, etc. Ei, mergi și iei câte o cafea de la fiecare și constați că fiecare lichid are alt gust. Concluzia aici e că știm să facem cafea, dar nu știm să facem cafea bună.

      00
  15. O atitudine de rahat. Toate motivele enumerate încercând sa bata obrazul „saracilor” sunt chestii care trebuiau sa fi fost luate în calcul înainte de a-si deschide dugheana. Mega omul de afaceri nu face nimănui o favoarea deschizandu-si dugheana. Nimeni nu ii datorează nimic, în afara de bun simt.

    Sa îți deschizi magazin, și pui niște preturi nereale(probabil) pentru palierul tău țintă de cumpărători și api sa le bați obrazul ca nu îți calca pragul e atitudine de tâmpit.

    00
    • Atitudinea este gresita pt ca intra in discutii neproductive cu genuri de oameni care nu vor fi niciodata clientii lui.

      Comentariile de genul „foarte scump, astia ne cred fraieri” trebuie insotite rapid de un delete si block sumar. La fel cum ai indeparta din magazinul fizic o persoana care tipa ca e prea scump samponul si ca e mai ieftin 3 tari mai incolo. Ridicol.

      Un business mic trebuie in primul rand sa se isi concentreze energia pe imbunatatirea serviciilor si produselor pt clientii pe care ii are. Si sa se chinuie sa inteleaga mai bine nisa si pe cei dispusi sa plateasca mai mult.

      Restul e drama inutila tipica pt facebook.

      00
    • Stiu si eu romani veniti din Italia sa isi deschida business in Romania, singurul lor argument era ca „sunt produse din Italia” si se vor vinde singure. Mie imi pare similara atitudinea lor in cazul mag. din Oradea.

      00
    • Din moment ce închide, nu prea e nimeni clientul lui.

      00
    • @uber…

      De pe mfinante.ro, cifrele anului 2020:
      marvi logistic srl

      Indicatori din CONTUL DE PROFIT SI PIERDERE
      Cifra de afaceri neta 63628245
      VENITURI TOTALE 66349361
      CHELTUIELI TOTALE 62627116
      Profitul sau pierderea brut(a)
      -Profit 3722245
      -Pierdere 0
      Profitul sau pierderea net(a) a exercitiului financiar
      -Profit 3277402
      -Pierdere 0

      dar, plm, nu prea are clienti…
      Ti a cam scapat ironia articolului…

      00
  16. Nu știu ce poate face „Supermercato” aici, mai mult decat Lidl.
    Gorgonzolla au adus si Lidl – fabricată în Italia. Prosciutto „al trancio” au si Lidl – fabricat in Italia. Mozarella, mascarpone, gnocchi, paste(!) – recomand Molisana (!)… ce exact sa mai faca „supermercato” aici?
    Apropo, stiti ce pasta de rosii (bulion 30%) are Lidl acum la pret foarte bun? Baresa! Care Baresa e firmă italiana, cu produse foarte bune. Bulionul „marca 1” de la Lidl e Baresa, coane! :)
    Nu vad nici un motiv pentru care sa existe „supermercato”. Mai ales daca au prețuri la mare distanță de Lidl.
    Ce se mai poate aduce din Italia, sa merite deranjul? Intreb pentru ca eu am facut mari eforturi sa duc in Italia… de exemplu, Triumf de curățat aragazuri, ca „sgrassatore” de la ei e caca.

    Lidl, citești „reclama” asta?
    Hai, ca a început noul an, caută-mă pentru „articole sponsorizate”, că eu le-as scrie pe bune, in cunoștință de cauză! :)
    Trei-patru ani de Italia, 60-70% din ce am cumpărat a fost de la Lidl.

    00
    • Lidl, până răspunzi tu, recomand cititorilor prosciutto de la Penny. ha ha
      Penny (si Kaufland, și Auchan) au o chestie la rafturile de carne care se numeste „sporul casei”. Salamuri si sunci taiate brut, resturi de la calibrarea mașinii de feliat – asa le zic eu, posibil sa am dreptate sa fie asta.
      200g, 500g de salam sau prosciutto feliat, ambalate in vid intr-o masa diforma. In general sunt produse din Germania, dar Penny cred ca are contract cu firme din Italia pentru sunca (prosciutto) e 500g (trebuie citit pe etichetă).
      Este foarte bun „sporul casei”, prosciutto de la Penny!
      Vorbeam cu o prietenă care lucreaza la o trattoria de vreo 10 ani. „Fondi”, „resturile” sunt capetele de produs, adică zonele care au stat in contact cu condimentele, de exemplu. Lumea nu realizeaza ca aia e cea mai faină bucată. Nu arată bine, dar gustul… Încercați! E si ieftin: 27 de lei kg de prosciutto italian, fabricat in Italia!?

      00
    • De ce ai cumpara Baresa in loc de Mutti?
      Imediat o sa spui ca Barilla sunt paste foarte bune.

      00
    • Dacă îmi spui unde gasesc Mutti la 9 lei/kg de „doppio”, bulion 30% concentrație, cumpăr Mutti. :)

      00
    • Baresa e „firma” inventanta de lidl, nu e ceva cu traditie ca Mutti sau Cirio (hai ca e pe la Torino). Da, sunt produse decente, dar atat.

      Nici super mercato nu au cine stie ce, cam acelasi nivel de baza al produselor.. Cautam niste pancetta, dar aveau niste mizerii.

      00
    • Cirio are suc de rosii cu „acid ascorbic”. Daca vad „acid ascorbic” pe rețetă, nu cumpar. Întâmplător, il simt in produs. Vitamina C (asta e acidul ascorbic) imi este foarte cunoscută la gust de pe vremea când asta era unul din… dulciurile(!?) pe care le gaseai.
      E ok, dar nu in produse. Cirio are acid ascorbic adăugat, Baresa nu are. 99,5% rosii, 0,5% sare. E ok, Baresa, fie ea si „marca 1” a Lidl.

      00
    • @cristici, compari produsele din Lidl Romania cu cele din Lidl Italia/Germania? Plus, majoritatea produselor sunt sub marca proprie.
      Sunt produse pe care Lidl nu le aduce in Romania pentru ca ar fi prea scumpe pentru clientii target din tara noastra.

      00
    • @Psionics: eu vreau sa stiu marci bune de paste :)

      00
    • Știți ce înseamnă „sub marcă proprie”? Laptele Carrefour „sub marca proprie” a fost la un moment dat lapte Napolact. Acum e/era Albalact. Depinde cu cine semneaza pe luna in curs. Produsele „sub marcă proprie” sunt dupa negocieri cu diversi furnizori.
      Am lucrat puțin în industrie, vreți un mic text despre produsele sub marcă proprie ale supermarketurilor? Eu am mare încredere in aceste produse.
      Nu degeaba m-am mirat când am vazut Baresa la 9lei/kg, pentru ca „marca proprie” in zona asta a Lidl e Freshona. Etc.

      Paste bune: Molisana, Rummo, mai este un nume, ceva cu V.
      Barilla sunt… italienii spun ca Barilla ii face de râs în lume. Sunt texte intregi despre asta – e cineva interesat sa le caut sa le pun aici? Italienii sunt tampiti cu pastele, nu degeaba li se spune macaronari. :)
      Apropo, care e istoria pastelor, de ce s-au inventat pastele? Foarte interesant, am citit despre asta pe bloguri italiene.

      00
    • e bun bulionul Baresa. si pastele Molisana tot din lidl am luat, foarte bune.

      00
    • In primu rand, La Molisana sunt brand de paste foarte ok. Nu e marca proprie a vreunui magazin.

      Revenind la sucul de rosii si marcile proprii. Normal ca narile magazine cer marilor producatori sa faca pentru ei produse, multumim ca ne-ai luminat.

      Dar sa spui ca brandul „Baresa” iti spune ceva e o prostie. Tocmai din cauza ca brandul e unul creat de supermarket la care nu stii producatorul e motivul pe tru care nu poti spune asta.

      Dupa cum ai spus si tu, luna asta laptele de la carrefour e de la napolact, luna viitoare de la albalact (desi nu se schimba de la o luna la alta producatorul, poate doar la produse sezoniere). La fel si sosu asta de rosii, anu asta e facut de mutti iar la anu o sa fie facut de topoloveni.

      00
    • Lidl are brand propriu pentru paste, numit „Combino”. Găsești și paste Baresa, acesta fiind și el un brand propriu.
      Despre Freshona și Baresa, pe același sortiment de produs, am scris mai sus.
      So… același magazin, două firme proprii diferite. De ce? Pentru „amețirea clientului”, pentru „cotă de piață”, pentru „expunere la raft”? Posibil, dar nu cred. „Pe încercate” nu cred, sa zic așa.
      Dacă întâmplător au ales ca luna asta sa bage Baresa la cel mai mic pret, în loc de Freshona, pentru mine e un semn bun. Am luat 15 cutii. :)

      Apropo, între Combino din „semola di grano duro”, 2 lei punga, și paste Băneasa, printre cele mai scumpe paste românești, aleg întotdeauna Combino. :)

      00
    • Adriana, in Romania ai doua variante de paste in supermarketuri care merita cumparate:
      1 Molisana (dupa gustul meu unele sortimente trebuie fierte uneori mai mult decat scrie pe cutie. nu as putea spune precis care, e pe incercate. probabil depinde cum a fost uscat fiecare lot).
      2. Barilla (sunt decente, fara surprize. evita prostiile alea de paste mini care sunt o oroare).
      Pe vremuri mai foloseam De Cecco dar acum se gasesc greu si nu merita bani in plus fata de Molisana.

      00
    • @Adriana
      Rummo sau alea facute in casa.
      Pentru cele facute in casa ai nevoie de oua de tzara+faina00+putina sare+munca+aparat de paste Marcato model Atlas 150(de asta am eu si e cel mai bun din lume)
      Daca nu ai aparat de paste il poti inlocui cu munca mai multa.:).
      Era sa uit, mai e nevoie de un pahar de vin rosu pentru buna dispozitie.

      Daca nu ai pahar poti sa bei vinul direct din sticla.

      00
    • NOU
      #69

      Cele mai bune branduri sunt Proxi de la Profi si Aro de la Metro!

      00
    • Eu nu simt nici o diferență între Molisana și Barilla.

      00
    • Pentru ca poti cumpara produse „clasice” (marci obisnuite) facute pentru piata din italia. Stiu ca teoria conspiratiei and shit, dar eu vad/simt diferente calitative intre produsele facut pentru IT si alea pt RO. Lidl are produse ok de multe ori, dar daca eu vreau sa beau cola sau san pellegrino italienesti, nu ma ajuta.

      00
    • @Cristici ai luat produse de acolo? Imi faci tu rost de estathe de lamaie de aici?
      Vorbesti ca sa te vezi vorbind… Nu te pune nimeni sa intri acolo, ca tu esti pus pe economisire… Dar exista oameni pentru care sunt ok.

      00
  17. Cel mai neproductiv lucru pe care poti sa il faci ca antreprenor mic este sa stai sa explici de ce serviciul/produsul tau are un anumit pret.

    Cei care comenteaza ca „e prea scump” oricum nu sunt clientii tai si nu o sa fie niciodata. Niciodata! NICIODATA!

    Concentreaza-ta sa iti intelegi clientii care cumpara si imbunatateste-le experienta.

    ESTE O CAPCANA sa joci la pret cand esti un business mic. Am picat si eu in ea acum cativa ani. Intre timp am dublat preturile dar am si imbunatatit multe chestii.

    Si sunt la fel de multi specialisti care striga huuuuuuaaa e prea scump. Dar mult mai multi clienti fericiti pt ca le livram serviciul si produsul pe care il doresc si inteleg ca trebuie platit fara sa fie nevoie sa le fie explicat in detaliu.

    00
    • NOU
      #74

      Si eu am crezut ca e mic pana am vazut ca are 30+ magazine. Can importi zeci de tiruri pe luna, nu mai esti mic. Nu te compari cu lanturile internationale ca Auchan sau Kaufland, dar nici afacere de familie / buticar nu esti.

      00
  18. Păi toate alea enumerate nu se fac și în Italia? Acolo se pogoară marfa în magazine direct din cer? Nu tot cheltuieli sunt? Ba chiar mai mari cu salariile și chiriile decât la noi.

    00
  19. S-au ciocnit doi ,,antreprenori,, neaoși, tradiționali. Un italiano vero made in Vâlcea și o cabinată,, care a avut și ea 10 ani magazin în Italea,,. Primul a descoperit că afacerile nu-s ca-n filme și ailaltă s-a șters la bocca de sosul de ragu alla bolognese și a cuvăntat că nu e pe bani.
    Știm ca noi românii suntem fierți pe prosciuto și macaroane, să deschizi 40 magazine că a avut succes ABC-ul de la tine în sat e o șmecherie. Cu mici excepții, dar cam tot ce vinde el găsești în toate supermarșeurile.

    00
  20. Am comandat online de multe ori de la ei, nu mi s-au parut preturile exagerate. Abia la magazinele celor ce aduc dulciuri din UK sau SUA (britishshop, americancandyshop) simti la buzunar, dar majoritatea nu are alternativa (sa-si ia / sa vada pretul original) deci tot merita (sa existe).

    00
    • Sa existe si sa isi concentreze energia in a te intelege mai bine pe tine, clientul care cumpara.

      Daca cumperi de la ei, cumperi pt ca in mod constient vrei sa alegi produse superioare calitativ. Deci pretul nu e pe locul 1 niciodata in lista de motive. Poate nici macar in top 3.

      Deci persoana care tot ce are de zis este „prea scump” nu ar trebui sa existe pe radarul lor.

      00
  21. https://www.facebook.com/SuperMercatoRomania/posts/1291502017678592 te cearta domne ca nu cumperi de la ei. :D Eu zic ca retail-ul si-a cam dat „capatul” si urmeaza „race to the buttom” si inchideri de magazine si afaceri. Nelegat de Mercato deja sunt atatea magazine peste magazine mai ales in orasele mari(plus ce se livreaza acasa) ca anul asta chiar nu am simtit „magia sarbatorilor” adica… cozi de 15 minute sau lipsa produse la raft. Si chiar am fost puturos si am cumparat in 24 si 31. Era putin mai multa lume dar nimic exagerat.

    00
    • „Sau ce Prosecco, Lambrusco, vin Italian, Vecchia Romagna, Aperol, Limoncello folositi ????”

      nu folosesc nici unul din aceste produse. nici din supermercato, nici din carrefour, nici de altundeva.

      referitor la celelalte produse enumerate sa inteleg ca ei sunt SINGURII comercianti care au la vanzare dulceata, cafea, detergent otet (balsamic, da?) sau ca utilizarea acestora este obligatorie si daca oradenii u le procura de la ei incalca legea?

      00
    • Adica ei se chinuie sa-ti aduca vin ordinar, ceva branza de e pe toate gardurile, detergent, macaroane si dulceata din Sfanta Italie si voi nu cumparati ? :D

      00
  22. Sunt praf, pe foodpanda, aplicatie de comenzi ONLINE au refuzat sa introduca plata cu cardul si voucherele desi nu trebuiau ei sa faca nimic ci doar sa accepte!

    00
    • Stii tu sigur ca nu erau si alte conditii, comisioane, termene de plata pe care le-au luat in considerare cand au decis? Detalii pentru tine, dar chestii care le-ar fi impactat businessul intr-un mod negativ specific pe platforma foodpanda.

      Ar fi fost de ajuns sa zici ca tu preferi plata cu cardul si te-ai orienta spre ei daca ar implementa asta.

      Nu sa punctezi ca „nu trebuiau ei sa faca nimic ci doar sa accepte” ca un habarnist devenit deja cliseu.

      00
  23. Să ne lase domnul! Majoritatea motivelor enumerate ar fi valabile doar dacă ei ar lua produsele din supermarket la prețul din Italia și ar cheltui logistică să ajungă la noi. Altfel diferentele de preț ar trebui să fie infime.

    00
  24. Cumpar cam de 3-4 ori pe luna din Iasi, mai mult dulciuri si produse de curatenie, chiar nu mi se par preturi exagerate, cum sunt de exemplu in DM.
    Napolitanele alea Loacker cu crema de alune sunt la alt nivel, in Lidl au f mult zahar, la fel si sucurile.

    00
  25. NOU
    #89

    La magazinele mici sau medii prețul transportului se va oglindi in prețul produsului. Diferența între marile corporații (pepsi, cola, Bergenbier, heineken) sau lanțurile de supermarketuri (Kaufland, Lidl, Carrefour, mega) și ceilalți consta în contractul pe care îl au cu furnizorii. In cazul de față firmele de transport. In timp ce cei din urmă, care au nevoie de un necesar de 10/ 20 prelata 24to pe lună, ceilalți au nevoie de câteva sute pe zi. Întotdeauna corporațiile vor avea contracte favorabile lor. Ei organizează licitații de contracte pe 16 mii de rute in care cel mai mic preț câștigă. Și au câteva firme (max 10) ce vor fi furnizori pe nivele de preturi: L1 fiind cel mai mic și L5 cel mai mare. Spun că aceste corporații au întotdeauna de câștigat pt că dacă furnizorul din L1 nu reușește să ofere clientului in ziua x, cate camioane și-a asumat prin contract, solicitarea va ajunge până la cel din L5, diferența de preturi fiind achitată de furnizorul din L1, nu de corporația respectiva. Ex și mai bine exemplificat: firma AB are astfel de contract. Daca eu sunt in L1 și nu am mașina pe ruta Miercurea Ciuc – Popești Leordeni pentru suma de 1300 lei + TVA stabilită prin contract și firma x care are 2500 lei + TVA pe aceasta rută, eu voi achita diferența de 1200 de lei + TVA. Pe langa faptul că trebuie să am depozitul de paleți și să ii returnez la Miercurea Ciuc într-un timp stabilit prin contract, fara sa am suportul financiar oferit de firma AB. E doar un exemplu, nu știu care sunt preturile pe transportul intern. La asta mai adăugăm și nivelul de corupție din anumite corporații. E ok să aibe 10 firme cu preturile diferite intre L1 și L5 și ei vor da cursele „pe sub mana” celor ce le pot face un „discount” angajaților din logistica din cadrul companiei.

    și asta e cel mai bun caz. Cel mai nașpa e când primești telefon la 4 dimineață de la dispecerul firmei CF că sigiliul a fost pus cu 10 cm mai jos decât e corect specificat in contract și că ei nu descarcă și că mașina trebuie sa se întoarcă 150 km înapoi să i se pună sigiliul corect, tot de către angajații firmei CF și că tu o să suporți costurile pentru motorina, șofer, etc și penalizarea că marfa nu va ajunge pe raft. Din cauza angajaților firmei CF, colegii dispecerului in cauză, că a fost un transfer intre depozitul din Afumați in magazinul din Buzău.

    00
    • corect. asta imi intareste convingerea ca trebuie sa cumpar de la corporatii care sunt eficiente cu pretul si cu buzunarul meu (si al lor), decat de la gusteri mici ineficienti.

      00
    • @ChifanM

      Nu stiu ce experienta ai tu in logistica si distributie dar hai sa-ti demontez putin ceea ce ai scris tu acolo:

      Diferența între marile corporații (pepsi, cola, Bergenbier, heineken) sau lanțurile de supermarketuri (Kaufland, Lidl, Carrefour, mega) și ceilalți consta în contractul pe care îl au cu furnizorii.

      GRESIT, „corporatiiile” gen pepsi / cola – livreaza DIRECT in supermarketurile CRF, KFL, SLG etc deoarece este mult mai rentabil asa decat sa plateasca serviciile de platforma logistica oferite de cumparatori.

      Celelalte „corporatii” – Heineken / Bergenbier / Ursus / Carlsber – folosesc platformele logistice fiind mai eficient pentru ele asa – avantaj ca pot vinde si in extrasezon nu doar vara cand sunt volume

      Ex și mai bine exemplificat: firma AB are astfel de contract. Daca eu sunt in L1 și nu am mașina pe ruta Miercurea Ciuc – Popești Leordeni pentru suma de 1300 lei + TVA stabilită prin contract și firma x care are 2500 lei + TVA pe aceasta rută, eu voi achita diferența de 1200 de lei + TVA.

      Ceea ce spui tu este valabil DOAR in cazul contractelor foarte mari – de exemplu CRF plateste transportul dus intors, chiar daca acel camion se intoarce gol din fundul Moldovei. SLG lucreaza cu transportul prestatarului logistic si plateste DOAR tranbsportul catre magazin si un eventual retur de paleti / containere goale.

      Pe langa faptul că trebuie să am depozitul de paleți și să ii returnez la Miercurea Ciuc într-un timp stabilit prin contract, fara sa am suportul financiar oferit de firma AB

      Incep sa cred ca esti amator. Folosirea paletilor CHEP de catre un furnizor,ORICARE VREI TU SA FI ALA, nu te implica pe tine cu nimic!!!! Cei de la CHEP se OBLIGA prin contractul incheiat cu furnizorul tau sa-si recupereze paletii de a magazinul / depozitul tau si sa asigure fluxul de paleti necesar furnizorului!!!! Paletii EURO si recupereaza furnizorul de la tine in momentul cand aduce urmatorul transport de marfa comandata de tine, plm… paletii din transportul anterior nu ar trebui sa-i ai disponibili daca marfa ai vandut-o???

      Cel mai nașpa e când primești telefon la 4 dimineață de la dispecerul firmei CF că sigiliul a fost pus cu 10 cm mai jos decât e corect specificat in contract și că ei nu descarcă și că mașina trebuie sa se întoarcă 150 km înapoi să i se pună sigiliul corect

      Aici aberezi la greu! Cand sigilezi o masina, acel sigiliu se poate pune intr-un singur loc!!! Dupa ce cablul de sigilare (ala de inconjoara tata masina) este trecut prin urechile de sigilare de la usile masinii NU EXISTA 10 cm mai sus sau mai jos (vezi imaginea atasata – sageata rosie unde se sigileaza masina, cu verde cablul vamal de sigilare otelit si cu albastru sigiliul in sine https://imgur.com/a/fp1ZUom).

      și că tu o să suporți costurile pentru motorina, șofer, etc și penalizarea că marfa nu va ajunge pe raft.

      Probabil singura data cand ai dreptate dar tot asa, partial. DACA marfa nu ajunge la raft din cauza transportatorului – furt / intarziere / etc, platesti penalizarile cerute de catre client si AGREATE in contyract dupa care te indrepti spre transportator, care OBLIGATORIU are asigurare fix pentru kkt-uri de genul asta. Ca esti fomila si lucrezi cu transportatori care nu au aigurare – nu te-ai intrebat oare de ce au pretulala mic pe transport ??- , e fix problema ta, esti bun de plata penalizarilor.

      DACA in plin sezon nu-ti onorezi in totalitate contractul, dar din cauza ta, tot esti bun de plata la penalizari, fiindca pe client (aia mari gen CRF, KFL, SLG, MTR) ii doare la plua ca nu ai gasit tu transportator sau nu ai masinile disponibile sau ai ramas fara angajati, etc, etc…

      00
  26. Sant foarte amuzanti – de fapt nu inchid un magazin ci il muta cateva sute de metri mai incolo.

    00
    • relevanța acestei informații e ce ne trebuia.

    • Mai relevant e că dincolo ,,au și locuri de parcare*,, nu o lași pe avarii cinci minute până îți feliază niște prostciuto.
      * Bag mâna în foc că ,,locurile de parcare,, e de fapt parcarea de la Kaufland. Parcă pe aici citeam ceva cu afaceri fără loc de parcare, sau?

      00
  27. Citind comentariile… Nu, de fapt nu închid ci iau o locație mai mare… Iar când i s-a atras atenția d-lui patronaș că e o strategie de rahat din partea lui, (patronaș care acum doi ani întreba la modul cel mai penibil „cu ce s-or spăla ăia din Oradea și ce naiba or mânca, de nu cumpără de la ei „) a zis aaaa „hihihi, e din cauza semnelor de punctuație”…

    00
  28. Eu merg la ei o data pe luna si cumpar 8 pungi de Lavazza Caffe Decaffeinato la 16 lei bucata. Este cea mai buna cafea decaf de pe piata dupa opinia mea.

    La Auchan de exemplu acelasi produs este 23 de lei. Deci e o economie de 56 lei pe luna.

    Am vazut ca au si la emag la 16.67 Lei si cum am Genius o sa comand sa vad daca este acelasi produs ca si gust.

    00
    • Adică tu consumi 8 pungi de cafea pe lună?

      Bă, amice, ce pula mea faci cu atâta cafea?!

    • Face economii, nu e clar?

      00
    • Znuff hai sa facem pe detectivii: ne trebuie vreo 10 grame/cafea; 3 cafele/zi x 31 zile = cam un kil de cafea, deci el si cu nevasta-sa pot sa rezolve 8 pungi de 250grame (2kg) pe luna. De ce decaf ? presupun ca din acelasi motiv pentru care unora le place berea fara alcool. God knows why ! hahahahahaa

      00
    • @znuff bisnita, ca tot asta era topic-ul.o avea omul vreo cafenea

      00
    • sunt unii care beau intre 4 și 8 cafele pe zi.
      mă rog, apă cu aromă de cafea.

    • Am auzit că drogurile împachetate în cafea nu sunt detectate de câinii polițiști.

      00
    • @EG:

      El zice ca ia 8 pungi la 16 Lei ca e mai ieftin.

      Pe emag avem pungă de 250gr la… 16 Lei.

      Acum, fie că el ia pungi de 500gr la același preț, fie… se complică aiurea și cumpăra de acolo pentru că… nu stiu?

  29. Nici nu vor sa cumpere de la importatorii oficiali in România. De exemplu Mutti, Molisana, Caffo le-ar lua mai ieftin direct de la Parmafood decât din en-gross-urile din Italia de unde cumpara ei marfa.

    Eu trec pe la ei strict pentru mezeluri și bere.

    00
  30. Am o oarecare experienta in comert si pot sa spun ca preturile sunt mari atunci cand se poate. Daca nu s-ar putea, nu ar mai fi. La fel cum MegaImage tine preturile sus desi au volum mare si mega profit, asa fac toti atunci cand factorii din piata le permit. Acei factori pot fi lenea romanului, nevoia prea mare de acele produse, etc. Daca magazinele nu ar mai fi frecventate de atatia snobi atunci ar scadea si preturile. Am evitat la maxim sa intru in Mega, desi pe mancare acasa plus iesit cheltuiam sub 10% din venituri, o faceam totusi fiindca nu imi placea strategia nemtilor in capitala. Preturile erau si inca sunt nesimtite.

    00
  31. Eu cumpar des de la ei, mai ales dulciuri. Da, produsele mi se par cam scumpe si mediocre calitativ, dar e alegerea mea sa le cumpar de la magazinul respectiv.
    Pe mine ma deranjeaza altceva: m-am abonat la ei la newsletter, dar nu am primit niciodata vreun mail cu noutati, promotii etc.
    Am sesizat problema vanzatoarelor din magazin, dar acestea s-au scuzat spunand: „stim ca exista problema asta, ne-au mai spus si alti clienti ca nu primesc mail desi sunt abonati la newsletter, dar….e o singura fata care se ocupa de IT si nu prea se descurca”. Problema veche, de minim doi ani. Asta vizavi de atitudinea fata de clienti….

    00
  32. Si inca o chestie: terminati cu ” Supermercato e un business mic”!
    Conform Ministerului Finantelor, Marvi Logistic, firma care administreaza magazinele Supermercato, a avut in 2020 o cifra de afaceri de 63,6 milioane lei si un profit de 3,3 milioane lei. Au 200 de angajati si vreo 32 de magazine.
    Cand ai o cifra de afaceri de peste 12 milioane de euro, nu prea mai esti un business mic. Ah, ai profit doar jumatate de milion de euro, asta e alta problema. In conditiile in care iei borcanul de anghinare murata cu 1,39 euro din en gros-urile din Italia si tu il dai cu 15,50 lei (adica cu 3,5 euro) inca de cand era euro pe la 4,5 lei. Si te costa in plus fata de magazinele din Italia doar transportul in Romania, ca nici acolo nu creste borcanul cu anghinare direct pe rafturile de la Lidl din Torino.

    00
    • Cred ca faci o greaseala. Magazinele Supermercato sunt doar din 2015, firma care le administreaza fiind din 2009. In CA din 2020 este inclusa si activitatea de transport. Cred ca activitatea principala a firmei este transportul de marfuri (s-ar putea sa genereze 50 – 60 % din CA). In 2015, cand a fost demarata si activitatea de comert cu amanuntul, firma avea o CA de 37mil lei.

      00
  33. Saracele supermarket-uri gen Lidl/Kaufland/Mega care sunt limitate sa aduca doar marfa din Romania ca altfel ar trebuie sa plateasca transport&shiet din Polonia sau cine stie unde… Grisinele alea costa 10x pentru ca prostii dau bani.

    00
  34. Cifra de afaceri 63.628.245 RON
    Profit Net 3.277.402 RON

    Marja profit 5% , decent!

    00
  35. patronul asta e foarte darnic, conform la ce a scris, el plătește vânzătoarele de doua ori.

    Serios vorbind, partea de mâncare a business ului o înțeleg.

    Dar de ce ai aduce detergenți? Chestia asta parca e din anii ’90.

    Stau si eu in alta țară de vreo 7 ani. Non-mancarea e aceeași aici ca si in România.

    00
  36. Asta e afacere ca aia care vand la buticul de cartier bere cumparata din Lidl. Astia cumpara cu TIR-ul din Carrefour Italia? Cand ie icu TIR-ul iei de la fabrica

    00
  37. @Marin da, principala activitate a firmei este transportul de marfuri. E vorba de marfurile catre reteaua proprie de magazine. Cifra de afaceri aproape i s-a dublat de cand au deschis magazinele.

    00
    • Iti garantez ca CA nu este doar din transportul marfurilor pentru magazinele Supermercato. Nu poti sa faci peste 40mil lei doar ca ai lunar 20 – 30 transporturi din Italia in Romania, si 30 – 50 transporturi din depozitul de la Ramnicu Valcea la magazinele din tara.

      00
    • Ne-ai luminat și cu alt comentariu pe cifră de afaceri, dar e cam beznă la partea de profit. Deci ce trebuie să primeze ? Cifra de afaceri sau profitul?

      00
  38. Multi romani nu sunt bogati. Asta se stie deja. Internetul e majoritar loc pentru trolling, si asta se stie deja. De ce se obfusca asa de tare patronatul magazinului ca le lasa lumea comentarii despre preturi ?

    Daca au vânzări vor rezista, daca n-au vânzări posibil sa reducă sau sa închidă. Asta e domeniul comerțului cu amănuntul. /shrug

    Am locuit in Vitan si am văzut trei patiserii deschise si închise în trei ani, pe același spațiu comercial fizic.

    Pana la urma pe client îl doare la basca de cheltuielile magazinului. Si așa e si normal.
    Patronatul magazinului nu ti-e familie si nici prieten.

    Care e de fapt știrea ? De ce le plângem de mila patronilor ? Sau de ce ținem partea celor care se plâng de preturi ?

    00
  39. Eu sunt multumit de ei. Daca vrei marfa din italia cumperi de la ei. Daca nu iti plac preturile nu comentezi pe net, nu cumperi si gata. Daca vrei fanta/cola cu gust de fanta din italia atunci cumperi de acolo. Fanta/cola de o gasesti la restul supermarketurilor nu are acelasi gust si e un jeg facut pt piata din romania. Cine compara lidl cu spermercato pur si simplu nu intelege ca lidl e un gigant si supermercato e doar o taraba. Lidl isi permita sa tina preturile acolo, astia nu pentru ca intra in faliment

    00
  40. NOU
    #119

    @Adib știi ce e amuzant? Practic nu ai demontat nimic, ci susții ceea ce am scris eu mai sus. Chiar as vrea sa știu cum Pepsi duce marfa la Kaufland Cluj în loc de depozitul de logistica de la Turda. Te rog, lumineaza-ma. Iar „aberația” mea cu telefoanele la 4 dimineață, nu e deloc aberație, e purul adevăr. Nu am nici un motiv sa vin și să fac pe „victima” unor oameni străini pe care nu ii cunosc și probabil că nu îi voi cunoaste niciodată. Șeful meu și-a asumat o penalizare foarte mare (peste 100 k eur) să încheiem contractul cu corporația respectivă, înainte de finalul contractului. Pentru că era mai ieftina penalizarea decât „onorarea” contractului încă o lună, până la expirarea lui.
    Anyway, cred că diferența de opinii din transporturi survine din faptul că în ceea ce privește clienții mei, eu le lucrez preturile direct cu transportatorul, in timp ce (doar presupun) tu le primești de la un coleg de pe departamentul negociere și contracte. Oh și aș vrea să mai adaug că de când a venit pandemia, toți clienții care nu auziseră de firma noastră până în acel moment, brusc nu înțelegeau de ce nu lucrează cu noi. Fie ai trecut prin asta, fie clienții „aia buni” au ajuns la colegii tai cu mai multă vechime. ;) Mult succes in continuare și cine știe, poate deja lucrăm împreună :)))))))

    00
  41. Din moment ce inchid portile, inseamna ca sunt anterprenori galaxieni.
    Nu e obligatoriu ca toata lumea sa fie patron mai ales daca nu calculezi puterea de cumparare a viitoare clientele unde deschizi magazinul.

    00
    • Exemplu perfect de cum sa-mi spui ca n-ai facut nicio afacere in toata viata ta, fara sa-mi spui in fata ca ai creier abia de angajat.

      00
  42. Cumpăr de la Supermercato frecvent
    Au produse bune și care nu se găsesc pe la noi și chiar sunt de pe piața din Italia
    Comparați tonul la borcan Rio Mare cu cel de la Mega Image sau Carrefour. E net superioară calitatea celor de la supermercato. gnocchi, sosuri paste la fel . S au extins un pic prea agresiv și repede după părerea mea și închid un magazin in Timișoara. N-o big deal. Exista magazine cu produse ieftine, vrei un ton ieftin iei Nixe de la Lidl și gata. Sunt magazine și prețuri pt toate buzunarele. Pentru romanache postac pe fb însă niciun Argument legat de costurile de import nu stau in picioare mai ales dacă dai și cifre.
    El vrea sa fie Ravioli la același preț ca la dugheana din suburbiile Romei unde activa el ca peste in tinerețe

    00
    • I call bullshit.

    • Le explici degeaba diferentele, majoritatea comentatorilor de pe aici pe blog nici nu are Supermercato in sat sau nici nu l-au vizitat dar isi dau cu parerea despre produse, n-auzi ca ia ala de mai sus napolitane Loacker din Carrefour identice cu alea de sunt in Supermercato, bravo ma

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.