România pitorească #81

Doar un influencer și iubitul lui:

Doar un influencer făcând reclamă la mâncare pe niște gresie extrem de jegoasă. Milka, Belvita, Oreo, Barni, TUC, ceva cu #poftădeîndepărtatjegul nu aveți?

Ador milionarii care se plâng că industria care i-a făcut milionari e nedreaptă. Twitch thots be wild.

Urăsc mizerabilii care nu fac aceeași poză la ei acasă. Hai, pisoi, pune bocancul ăla jegos pe perete la mă-ta, că tu stai la bloc, să vezi ce mătură peste fund îți iei. Și m-a durut atât de tare că mi-a dat block că râd și acum.

Prețurile la combustibili au scăzut la un moment dat la 4.06 benzina și nu s-a ieftinit nimic. Simpatizez cu transportatorii care la fiecare scumpire lătrau că prețurile vor crește. Nu i-am văzut ieșind la rampă acum, au băgat profiturile în buzunar și s-au făcut că plouă.

E mare, dar nu mușcă. 

 

Cinci glume:

    

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

36 comentarii

  1. Hahahaha, baiatul ala de la urma cu Vlad Tepes :) – asta e o trasatura de baza la imbecilii/anarhisti tip ‘cancel culture’: sa-i futa grija de altii.

    00
  2. Crezi că transportatorii profită? Preturile sunt făcute de marii retalieri în transportul românesc și se învârt în jurul la 2.5 lei +TVA?. E mai ieftin un camion complet decât o cursa cu taxiul Iași – București. Diferenta de preț o găsești în buzunarul corporațiilor care atunci când se ridică prețul la motorină ridică și ei preturile la raft, iar ție că transportator îți dă $*la în brațe. Când mai auziți jegoși cu : prețul e mai mare in Romania datorită costurilor logistice, dati-le un pumn în bot, logistica in Romania e cea mai ieftina din Europa datorita suprasaturației de transportatori (costurile cu warehousing + salariu sunt tot cele mai mici din Europa)

    00
    • Cand nu spui adevarul, minti.
      cand ascunzi adevarul, minti.
      cand spui jumatate de adevar, minti.

      Preturile sunt facute de retaileri fiindca pot face asta usor.
      Majoritatea „transportatorilor” folosesc motorina ilegala, nu fac service la camioane, nu schimba un cauciuc pana nu explodeaza, platesc doar prima rata de la RCA si apoi anuleaza si multe altele.
      Daca fac astea pot accepta preturi mizere.
      Daca nu ar face toate astea nu ar putea accepta preturi mizere si „marii retalieri” ar ramane cu ciurucurile; atunci balanta se va putea echilibra.
      Logistica este ieftina fiindca serviciile oferite sunt de baza, ca acum 50 de ani.
      Cand vor avea infrastructura logistica moderna din Vest, atunci si costurile cu warehousing vor fi cele din vest.
      Asa ca …
      pretul combustibilului a scazut.
      pretul platit pe km a ramas cel din ianuarie
      mai spune o data cine a bagat diferenta in buzunar ? Zoso a spus un adevar.

      00
    • pai si ei se plang..

      00
  3. Ăla din a doua poză nu se cheamă jeg. Se cheamă viața de zi cu zi fără filtru și pișcoturi.

    00
  4. Pare buna mihaela aia. La final inghite sau scuipa?

    00
  5. La faza cu transportatorii nu ai deloc dreptate. Nu stiu cate servicii “cumperi” tu direct de la transportatori, insa eu lucrez in domeniu (logistica – transport, depozite etc.) si de la inceputul pandemiei si pana acum preturile au scazut cu 20% si comenzile cu 40%!

    Totodata, din 2016 nu au mai crescut preturile la transport (maxim 3%) in conditiile in care motorina a sarit de 20% crestere. Iar carburantul, in tarile cu apa calda unde poti face 7-800 km/zi este cel mai mare cost, imagineaza-ti cum e la noi unde faci in medie 40km/h si poti conduce 9h/zi.

    Faptul ca preturile produselor nu a scazut este legat de comerciantul final si muuulti alti factori.

    Colac peste pupaza, mai multe tari din Vest tot incearca de vreun an sa elimine transportatorii din Est prin introducerea unor noi reguli cu privire la transportul de marfa in EU.
    Teoretic, au dreptate, deoarece esticii platesc soferii la negru, circula cu camioane vechi, pacalesc tahografele, AdBlue-ul etc., insa daca cei din Est ar respecta toate ca la carte, ai cumpara portocalele sau alte produse care vin pe cale rutiera de la mii de km distanta, la pret aproape dublu.

    Cunosc persoane care au 2-3 camioane si nu sar de 2000-3000 euro profit/luna, bani fiscalizati, nu mizerii. Si pe unul din ele lucreaza ei. Nu e simplu sa ai o investitie de 400k euro si sa lucrezi 14h/zi, in timp ce un Gigel semi-analfabet castiga 1000 euro/luna si tot ce face este sa iti caute curse pe o bursa de transport.

    BTW, ca sa nu trezesc suspiciuni cum ca as fi subiectiv, eu sunt clientul in relatia cu transportatorul.

    00
    • Boss, eu nu prea inteleg ce vrei sa zici la faza cu portocalele, in uk la asda (am verificat pret acum 1 minut in aplicatia de online shopping) 2 kg de portocale costa 1.09£, arunc un ochi la carefour in romania (online) si vad ca acolo scrie 1 kg/6.99 lei.
      Imi scapa ceva?
      Mie nici nu imi plac portocalele si nici nu cred ca portocalele cresc in UK! 😁

      00
    • insa daca cei din Est ar respecta toate ca la carte, ai cumpara portocalele sau alte produse care vin pe cale rutiera de la mii de km distanta, la pret aproape dublu.

      Ce portocale sa mai cumperi la pret dublu ca deja pretul lor este ca’n vest? Si daca preturile sunt ca’n vest si costurile ca’n est ori unii este prosti la logistica ori nu se declara profitul cum trebuie

      00
    • @Xxx, simplifici foarte mult.
      Daca ai sti cat are Kaufland Germania marja de profit si cat are Kaufland Romania marja de profit, cu tot hedging-ul si alte “instrumente” financiare pe care le folosesc, ai intelege unde sunt banii.

      Dupa toate “sifonarile” legale de bani, Kaufland Romania a avut anul trecut un profit de aprox. 8% din CA. Daca iei in calcul si cat au “transferat” la compania mama, prin francizat si alte minuni, sigur au atins 12-15%. Mai sa ii confunzi cu o banca, in conditiile in care marja de profit in retail la nivelul UE este de 3-5%…

      00
    • Cred ca nu se mira nimeni cand hypermarketurile rup piata in tarile sarace si necivilizate.

      00
    • @Sharlatan, era doar un exemplu.
      In ideea in care la produsele mai ieftine pretul transportului poate “cantari” destul de mult.

      Intr-un TIR poti incarca 20T portocale. Presupunand ca le aduci de la 3.000 km, ai un cost de 3000 euro, adica 15 centi/km.

      Daca in schimb transporti (in acelasi TIR) ceva echipamente industriale care costa 100.000 euro, ai un cost de 3 centi/km.

      Faptul ca in UK, DE sau alte tari cu apa calda preturile sunt egale sau mai mici cu cele din Romania, tine si de alti factori cum ar fi:
      – costurile cu depozitarea mai mici
      – costurile cu transportul mai mici
      – cantitati cumparate mai mari => pret de achizitie mai mic
      – mecanisme de genul FairTrade in care cumparatorii sunt direct implicati in business-ul alora si, uneori, le cumpara toata productia in avans cu 1 an.

      Si multe altele…

      00
  6. Andteea Retinschi era geniala, facea fotografii de mare clasa acum ceva timp, cand era roscata. Intre timp, i-au luat-o multi inainte, nu stiu ce a patit, dar cred ca de când s-a asociat cu Andreea Verde i se trage caderea. Cat despre jeg, avand in vedere ca are vreo 20 de pisici in casa, dorm in pat cu ea, etc gen nu stiu cum ar putea mentine curatenia. De altfel, nu cred ca poate manca orice altceva in afara de biscuiti ambalati in casa ei, cred ca e par de matza si pe tavan. Sorry, I’m a fish tank person.

    00
    • Nu i-a luat-o nimeni inainte … doar ca in industrie se vina masiv cu bani de’acasa si nimeni nu spunea nimic pana cand nu s-au scapat astia de la elle … iar cand ai facturi de platit si nu ai sponsori bogati (desi ea si-ar putea gasi unul) nu prea iti mai arde de fotografie. Plm, uite si la bumbutz ce a ajuns

      00
    • Renunți la 20 de pisici, haide 19 dacă este mare fan

      00
    • Iti dai seama ce dilema…ajungi si tu ca omu in studioul „vintage” dupa selectia la sange de armasari pur-sange si nu stii ce „pisica” sa lingi daca ai 21 disponibile… plm…ideea e ca nu conteaza ce lingi…tot ramane par pe limba.

      00
    • 20 de pisici. Well, iaca unde e problema

      00
  7. E mare dar… e muscă. Pentru că asta e. Sau mă rog așa pare din poză. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Crane_fly

    00
  8. Treaba asta cu jegul nici eu nu prea o inteleg.
    Ok, stai in oras, mai se aseaza praful, poate nici nu ai timp sa faci curatenie la cateva zile sau macar saptamal, dar esti om, nu poti sta intr-o casa unde e mai multa mizerie ca afara. O urmaresc pe insta si din pacate cele xx pisici si cei xx caini sunt pe bune. Dar na, cine sunt eu sa judec?! Poate asa zic si alte persoane despre mine. Insa un tras de maneca din cand in cand nu ar trebui sa lipseasca si nici sa deranjeze.
    Hai gata, c-am aberat destul, va salut.

    00
  9. Trebuia sa iei un ac si sa intepi tantarul :D

    00
  10. deci cainele ala il linge pe sfarc si protectia animalelor nu se sesizeaza?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube