Azi am condus #563

Șoferii din București pot fi definiți prin două axiome:

  1. pe banda a treia a bulevardului se merge dacă ai buburuze și dacă vrei să mergi foarte încet.
  2. nici după ce te-a claxonat a doua mașină în 500m că vrei să schimbi banda fără să semnalizezi să te asiguri nu semnalizezi și nu te asiguri. dă-i dreacu’, ăia e proști, eu sunt deștept.

Pe autostradă nu contează vârsta sau mașina, proștii sunt de toate tipurile. Cred că poliția ar face colecție de permise de la idioți mergând pe banda a treia și apoi făcând dreapta unde au treaba. De pe banda a treia a autostrăzii!!!!

Dacă vii într-un oraș pe care nu îl cunoști, ideal ar fi să mergi pe ultima bandă. Se face bandă pentru stânga?! Bagă-te acolo repede, chiar dacă tu mergi înainte. Am văzut asta de câteva ori prin București: oameni care se aruncau pe ultima bandă când se crea una, ca apoi să dea semnal dreapta că se încadraseră greșit și ei mergeau înainte.

Plin de oameni ieșiți la promenadă prin oraș. M-a ținut un nene de 50+ în spatele lui, că mergea cu…drumroll…45 pe DN. 45!

Vineri am plecat pe la 6pm din Brașov. Am făcut o oră și 20 până la Carfur Predeal și am întors, că în față fusese accident și se blocaseră ambele sensuri, și avea prioritate sensul dinspre București, că acolo era coada mare. 19.30 Săcele, 22.30 Ghencea. La întoarcere, 2 ore și 18 minute Ghencea Brașov. N-am văzut poliție pe traseu, doar niște ambulanțe cu luminile aprinse.

202007244524065602

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

74 comentarii

  1. 10 minute din Predeal pana in Sacele? Mai taie din ele boss.


    Comentariu apreciat.826
  2. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]


    Comentariu nasol. 1886
  3. Condusul la inceput nu a fost pt toata lumea. Masinile mari se conduceau greu, se facea poligon dur, trebuia indemanare, reflexe, orientare, etc. Treaba s-a schimbat cand ai acceptat femei ce nu se orienteaza in spatiu, oameni cu intelect limita, batrani, mai nou si oameni cu pb psihice, locomotorii, defecte de vedere sau acustice. Trebuie sa intelegeti asta si sa conduceti prudent, sa nu va enervati, sa nu sicanati, etc. Cel mai important este sa anticipezi singur o situatie limita: poate nu ma vede, poate imi taie calea, hai sa nu depasc coloane si sa risc, etc.


    Comentariu apreciat.11263
    • Meh, contribuie si faptul ca politia in afara de panda cu radarul sau la trecerile de pietoni nu fac altceva, desi legislatie exista. In bucuresti sa dai semnal a ajuns un fel de handicap. Nu stiu daca mi se pare mie dar daca dai semnal sa schimbi banda bizonul de pe cealalta banda accelereaza ca sa te blocheze, ai mai multe sanse sa te strecori ca nesimtitul fara semnal. Asta nu ma opreste sa semnalizez, as face un efort psihic sa nu o fac pentru ca e reflex. Degeaba ne plangem, bunul simt este in minoritate si generatia noastra nu o sa apuce schimbarea


      Comentariu apreciat.9213
    • In vest exista soferi cu probleme locomotorii. Eu insumi am probleme locomotorii si in 13 ani de condus zilnic nu am produs nici un accident. Am batut Europa in lung si-n lat, ani la randul. Care este problema cu persoanele cu probleme locomotorii cata vreme isi pot coordona miscarile in timp util? Chiar astept raspuns sa iti inteleg optica.


      Comentariu apreciat.6410
    • Dau la orice ora o romanca la volan pe chinezi sau batrani de 80 de ani, care nu te vad bine nici cand le strigi hello de la 1 metru distanta, dar conduc Cadillac cu motor de 3.6. Si batranii astia sa zici ca is mai OK, ca isi dau seama ca nu le mai au cu reflexele, dar cei veniti din tara lu’ COVID conduc ca niste kamikaze.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?2221
    • @dojo – vezi că ai scris greșit motor de 7.6

      46
    • @Razvan. E simpla logica si pb mare este infrastructura de fapt. Sa zicem ca eu zilnic merg pe o carare intre sate si fac 30 de min. Apar la inceput si alti alergatori ca si mine, toti suntem similari ca rezistenta si anduranta, timpul meu este cam tot acelasi. Dar uite ca pe aceeasi carare apar batrani, oameni cu pb, etc. Timpul meu de mers e tot mai lung si devine frustrant. Drumul e tot acelasi, imi este greu sa depasesc pe multe portiuni ca ai in fata rapciugi cu mosi ce merg cu 70. Din aceasta cauza ai si multe accidente, e mai mult de explicat, faptul ca lumea merge cu viteze mici fata de viteze decente cauzeaza probleme.

      04
  4. @zoso ești prea încrâncenat.


    Comentariu apreciat.5913
    • confunzi observația cu încrâncenarea.

    • Comentariul inițial era mai lung. L-am scurtat așteptând sa spui că tu observi ;)

      1. Nu suntem toți Schumacheri. Si prea mult NFS jucat in adolescentă. Vad asta zilnic: curbe măcelărite, depășiri sinucigașe, lipsa anticipare. 9 din 10 soferi nu-si cunosc mașina. Știu doar blanao, frână, blanao.
      2. Nu toate persoanele de pe lumea asta au IQ supraunitar; până de curând cerințele minime erau 18 ani si gimnaziul. E o plăcere sa-i vezi pe bulevarde cu 3 benzi si limită de 60/70 mergând 50 la oră si dispersați a.i. nu poți depăși in siguranță. Eventual cu duba pe B3. Când le arăți indicatorul încep sa te înjure. Mama proștilor e mereu gravidă.
      3. Coloană de mașini de școală târându-se cu 30 la oră. Fără distanță minimă intre ele. Intersecții: drumul cu prioritate face stânga. De ce semnalizezi dacă nu părăsești drumul cu prioritate. In cazul asta, semnalizăm in toate curbele?
      4, 5 si 6 mai târziu ca ma duc cu juniorul sa biciclim.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?3127
    • îți spun eu care sunt 4,5 și 6, dar te superi.

    • @zoso uimeste-ma

      113
    • fii atent la pedalat, nu mai sta cu ochii în telefon.

    • @zoso ne plimbam prin pădure, juniorul pedelaza, eu supervizez

      119
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 1881
    • Dorin, ești exagerat de bou! Dacă tu e piși pe reguli sau nu le înțelegi logica, măcar nu îi înjura pe ăia care fac ce trebuie. Că altfel, uite!, mă faci să te fac exagerat de bou. Boule!


      Comentariu apreciat.5519
    • NOU
      #25

      @zidannei

      “Intersecții: drumul cu prioritate face stânga. De ce semnalizezi dacă nu părăsești drumul cu prioritate. In cazul asta, semnalizăm in toate curbele?” :D :D :D
      Te rog spune-mi că nu ai permis dacă tu ai impresia că în intersecții nu se semnalizează.

      https://postimg.cc/9zG8RwD9

      Zici tu că în poza de mai sus nu trebuie să semnalizezi? Eu veneam de pe drumul de unde e făcută poza și urma să merg înainte. Din dreapta mea venea un individ care nu semnaliza că face stânga (spre mine). Văzând că nu semnalizează am presupus că merge înainte. Am înaintat până pe trecerea de pietoni (nu era nici un pieton în zonă), am oprit așteptând să meargă înainte. Imbecilul a început să mă claxoneze că de ce nu îi dau prioritate că el face stânga. Se uita ca omida la sudură când i-am zis că ar trebui să semnalizeze. Părea că e prima dată când aude de așa ceva.

      oug195
      Art.54. – (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

      Articolul ăsta e cât se poate de edificator, schimbi direcția de mers semnalizezi. Nu zice nici o excepție de drum cu prioritate.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?248
    • Nu se semnalizeaza in giratoriu la mersul inainte. Ia de aici ca poate reusesti sa inveti ceva din stat pe bloguri in afara de facut oamenii boi : https://bit.ly/3g0dzeM

      620
    • @curly, cum ti se pare urmatoarea situatie: intra omul in giratoriu cu semnal stanga (pe motiv ca intra, da?), lasa semnalul sa mearga. Eu sunt la intrare in giratoriu in partea opusa si-l vad pa dastept ca are semnal stanga si nu intru pe motiv ca ala ocoleste giratoriu si va iesi la un moment dat. Dar ce sa vezi, ca la a 2-a iesire nu mai da semnal si iese. Pe mine m-a pus in situatia sa nu intru crezand ca el va face “stanga”.


      Comentariu indecis. Tu ce zici?1521
    • curly, înainte să arunci cu jigniri, ne arăți și nouă pasajul din legislație care prevede obligaţia de a semnaliza stânga (la intrarea) în sensul giratoriu?

      1210
    • @Marin: mi se pare greșit ce face ăla fiindcă nu mai semnalizează când iese. Ai dreptate, dar nu asta era situația pusă de Dorin

      @Stefan: nu

      810
    • Gata biciclitul, ca de obicei am cărat si bicicleta si biciclistul. Macar azi a purtat casca. Tot e ceva ;))
      Revenind:
      4.1 Autostrada, esti pe B2 de ceva vreme, depășești un obstacol. Cand mai ai 50 de metri până la obstacol, cel ce stătea in curul TIR-ului decide sa traga stanga de volan la 90 la ora. Fara sa accelereze. Tu ai 130… Masina da in frâne. Te gândești sa îi pui o frana in bot dupa dar îți amintești #2 “mama proștilor e mereu gravidă”.
      4.2 pe lângă istețul de la 4.1 mai apare unul in spate. Vine cu 200 si da flash-uri si ți se lipește de bara spate. N-ai cum sa iei masina-n spate si sa ii faci loc. Parcă ar merge o frână-n bot dar îți amintești de #2 mama proștilor e mereu gravidă”. Lasi maimuta-n pace că aia e, la prima greșeală ajungeți toți trei sub TIR.
      4.3 un TIR depășeste alt TIR.

      5. Îți propui sa mergi din A in B. 250 de km, un ciot de autostradă, o trecere peste un deal si una prin munți. Dupa 70 de km deja vezi 3 masini arzând si vreo 7 oprite pe banda de urgență. Cu capota ridicată. Cu ITP la zi.
      Te uiți la șoferi cum își omoara mașinile încercând să urce mai repede decât TIR-urile. Totuși nu reușesc sa atinga viteza minima obligatorie. Il lași in pace, ii depășești mai târziu. Seara la știri auzi ca au făcut baie in Olt. Sau au ajuns sub un TIR ca in incercau sa depășească in ultima treaptă. Zici mersi ca ai scăpat, drumul de 3 ore a durat 5.
      Dar estit sanatos, mâine o iei de la cap.

      6. Mai puneți si voi ca mie mi-a ajuns.

      125
    • Legislația nu te obligă să semnalizezi intrarea în giratoriu. Te obligă să semnalizezi ieșirea, ceea e e și logic. Dar nici așa nu vă bazați pe proști.
      Am avut 2 cazuri în viață când mamutu semnaliza dreapta și a continuat drumul în sens. În caz că mă lovea tot eu eram vinovat, pentru neacordare de prioritate. Ușor cu pianul pe scări.
      Cine se simte stânjenit din spate de mine pentru o manevră făcută pentru că am simțit nevoia, fiindu-mi frică pentru viața mea, să înghita din mine. Păstrează distanță și depășește-ma când ai loc. Dacă nu ai aia e. Aștepți. Nu, nu dorm pe drum, nu sunt camicaze. Dar prea mulți disperați și contracronometru.
      Am ținut un bou cu un Doker de la Telekom vreo 3 km paralel cu unu pe bandă 1 și nici de al dracu nu m-am dat deoparte. M-a împins țăranu într-o zonă de 70, unde era pus radar și deja eram in depășire. Nici în stație nu i-am răspuns. Asta merită proști. Am camera în bord pentru eroi cu mașini de firmă. Oricum sunt niște speciali cu permise luatea școala ajutătoare pentru low IQ.


      Comentariu apreciat.329
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 1335
    • @curly Inainte sa arunci cu jigniri gratuite asigura-te ca nu ai citit pe diagonala ce am zis eu. Am expus fix situatia descrisa de @Marin. Sa zicem ca e sens giratoriu pe un drum cu 2 benzi pe sens. Eu sunt pe banda 1 sau 2 (indiferent) si vad boul cum vine pe banda doi opusa cu semnal stanga. Logica imi spune ca daca da semnal are de gand sa intre in sens asa ca ma opresc sa acord prioritate. Numai ca boul ramane cu semnal stanga pornit si el nu intra in sens ci merge inainte. Si intalnesc 2/3 pe zi dinastia. Care e logica de a da semnal stanga desi nu ocolesti sensul? Care?

      714
    • @Dorin: acum înțeleg ce zici. Dar ai probleme de exprimare. Hai să fac un bine. O luăm pe puncte, inginerește;
      1) ai un sens giratoriu în față. Nu ai cum să nu intri în el decât dacă te oprești și nu mai înaintezi. Altfel, indiferent că ieși din sensul giratoriu pe prima, pe a doua, pe a n-a ieșire trebuie se cheamă că intri în giratoriu. Aici ești tu confuz: dacă unul o ia în față sau la dreapta (uzual, a doua respectiv prima ieșire din sensul giratoriu) el intră în sensul giratoriu și trebuie să semnalizeze ca atare
      2) când ai giratoriu în față, dacă ieși din sens pe prima ieșire, semnalizezi dreapta. Dacă urmează să ieși pe alta, începând cu a doua, semnalizezi stânga până treci de ultima înainte de ieșirea pe care o vei lua, apoi dai semnal dreapta
      3) priorități: cine intră în sensul giratoriu, e zeu.
      Paranteză: @baxt: vezi că există sens giratoriu, pulărăule. Eu am permis din 97, deci suntem cam de-o vârstă, dar vezi că s-a modificat dw ani buni regula priorității în giratoriu pe care o știam noi când eram tineri
      Revenind — cine continuă giratoriul are prioritate, iar cine iese din giratoriu trebuie să dea prioritate celor care continuă pe cerc până la următoarele ieșiri
      4) e de bun simț să fii atent la marcajele dw pe benzi dinainte de sens. Și oricum, nu e pro fluiditatea traficului ca dacă știi că vei folosi a a 3a eșire din giratoriu, să te încadrezi pe banda 1 care se folosește uzual pt cei care ies pe 1a sau maxim a 2a ieșire. Dar nu ilegal. E doar de căcat și un pic riscant fiindcă sunt mulți ca baxt care nu știu regulile de prioritate și vin tare pe banda 2 și ies nonșalant pe a 2a ieșire (“în față”) așa că îți poți să ajungie la asigurări și service
      5) încet, da? Indiferent cât e raza cercului și indiferent cum e poziționat față de centrul virtual al intersecției, traversăm încet giratoriu. E de bun simț


      Comentariu indecis. Tu ce zici?2315
    • curly, te-am rugat să-mi arăți pasajul care specifică obligația de a semnaliza stânga în ideea în care îl cauți, nu-l găsești și realizezi că nu există o asemenea prevedere legală. Și e foarte bine așa, că nu ar avea sens o astfel de regulă.

      Ca să exemplific. Ești într-un giratoriu cu două sau mai multe benzi, ai de gând să folosești a doua ieșire. Procedezi cum spui tu și te încadrezi pe prima bandă cu semnalul stânga pornit. Pe banda ta apare un obstacol pe care trebuie să-l ocolești schimbând banda. Cum îți anunți intenția de a schimba banda dacă tu ai deja semnalul stânga pornit?

      Tocmai din acest motiv consider că semnalizarea ar trebui să fie rezervată doar pentru a-ți anunța intenția de a schimba direcția de mers. Nu există o regulă clară, dar, cum bine spui, bunul-simț ar trebui să-ți dicteze asta. La fel ca atunci când, dacă nu există marcaje clare, cum bine spui din nou, tot bunul-simț ar trebui să te facă să alegi banda corespunzătoare.

      1011
    • @Stefan: Nu e o obligație. E la fel ca atunci când vezi că se blochează traficul brusc în fața ta și, pe lângă a frâna, pui și avariile ca să le dai extra info ălora de vin (tare, cum văd că circulați mulți din discuție) ca să nu șifoneze, chiar dacă nu ești de vină. O fi rău?
      Iar pt cazul propus de tine, cel cu obstacol de ocolit, n-am răspuns valid. Dar în situația asta ești pus mult mai rar decât în aia în care trebuie să circuli cu șoferi grăbiți și autosuficienți

      414
    • HAHAHA!!! Ce amuzant este ca i-au dat atatea minusuri lui Dorin, care a spus un lucru foooarte pertinent!

      Dragilor, presupunand ca intri intr-un sens giratoriu care NU se intersecteaza cu alte drumuri (vezi sensul giratoriu de la Rompetrol centura vest Ploiesti – directia de mers spre Brasov) este ABERANT sa semnalizezi intrarea daca aceasta este DIFERITA de iesire! In traducere, ai un sens giratoriu (NU pentru parasirea drumului de pe care vii) pentru inainte si la stanga. Este clar ca de intrat intri in el, nu?!
      Bun!
      Avem doua ipoteze:

      1. Faci stanga – dai semnal stanga si la intersectia cu sensul opus dai dreapta, asta daca nu intorci, situatie in care pastrezi semnal stanga;

      2. Mergi inainte – dai semnal dreapta (pastrand banda – daca sunt mai multe benzi).

      A treia varianta in care dai semnal ca intri si semnal ca iesi este aberanta, deoarece sensul semnalului nu este de a semnaliza cand INTRI, ci cand iesi! Pe unde iesi!

      Imagineaza-ti ca esti la sensul acela despre care vorbeam mai sus.
      Daca mergi spre BV si dai semnal dreapta, eu venind dinspre BV vad semnalul si intru odata cu tine in sensul giratoriu (fluidizare trafic), daca dai stanga si mergi inainte, eu stau ca prostul si iti cedez trecerea…

      Ca paranteza, in Germania se semnalizeaza DOAR iesirea.

      215
    • @Fanu daca nu stii de ce iti iei minusuri mai deschide odata linkul pus de tine dai CTRL F si cauta articolul 114.

      05
    • Asa, mai sus mamaaa zici ca sunteti niste femei nerase la pasarica.

      Uite cum facem cand intri in giratoriu.

      Caz 1 iesi pe prima iesire. Cand intri in giratoriu dai semnal dreapta si evident esti incadrat pe bamda din dreapta.

      Caz 2 mergi in fata: nu dai semnal dreapta ca i-ai incurcat pe aia care asteapta la prima iesire. Dai semnal dreapta dupa ce ai trecut de prima iesire si iesi.

      Caz 3 facem stanga : ne incadram pe bamda din stanga si dam semnal stanga pana trecem de iesirea 2 dupa care dam semnal dreapta si ne asiguram la iesire ca aia de pe banda 1 care merg in cerc (mai avem si idioti de genul asta) au prioritate

      Caz 4 ne intoarecem inapoi ca mai sus semnal stanga pana trecem de iesirea 3 dupa care mutam pe semnal dreapta ne asiguram si iesim. (Utilizam banda din stanga)

      E bine? Nu e trecuta in nici o lege. Dar zic eu ca ii ajuta pe ceilalti sa inteleaga ce vreau eu sa fac. Zi faina si nu uitati orice iesire din giratoriu este o schimbare a directiei de mers si necesita semnalizare. Chiar daca are sau nu logica….

      86
    • Apropo am scris de pe telefon, am busit cateva litere. Ma scuzati, sper ca se intelege

      35
    • @Remington Steele. Una e sa citesti si alta sa intelegi ce citesti. Ala din dreapta, care facea la stanga, avea prioritate pt ca era pe drum cu prioritate iar drumul face la stanga si ia si prioritatea dupa el. In plus, ala nu schimba directia de mers chiar daca drumul face la stanga. Altfel ar trebui sa semnalizezi fiecare curba. Ceea ce pare ca nu ti-ar creea nici o problema.

      25
    • cand ai giratorii d-alea bulgaresti, cu raza de 50 de metri sau mai mare si iesirile la distante mai mari de 100 de metri una de alta, giratoriul are nevoie doar de un semnal dreapta, cand iesi.

      cand ai giratorii d-alea romanesti, raza de 1 metru si iesirile din 2 in 2 metri, pentru fluidizarea traficului parca merge si un semnal stanga, sa stie si aia din fata ce ai de gand sa faci. cam cum zice IonutO mai sus.

      14
    • @Remington Steele cc @naim

      Sa luăm un caz particular: DN. Sau european. In afara localității. Circuli liniștit dinspre ora 6 când DN-ul face stanga către ora 9.
      Din același loc, către ora 3 ai un DJ si către ora 12 ai un DC.
      Tu mergi care ora 9, pe DN.
      Ce faci in intersecție?

      @zoso ti-am zis eu ca sunt încrâncenați. Ieri (duminică seară am condus). A1 era blocat. Am venit prin sate. 4.9%. 200CP. Mă declar mulțumit.

      04
    • NOU
      #44

      @naim @zidanne
      Dacă schimbați direcția de mers semnalizați indiferent unde sunteți si unde mergeți. Legea e scrisă clar să o înțeleagă orice retardat. Dacă voi vreți să o interpretați șmecherește e chiar pb voastră.

      02
    • @remington, ce intelegi prin “schimbarea directiei”? schimbarea arterei de circulatie sau schimbare traiectoriei autovehiculului? semnalizatul asta e o combinatie de lege si bun simt.

      uite 2 exemple pe care umblu destul de des.

      https://www.google.com/maps/@44.4284279,26.1393664,3a,75y,111.16h,88.02t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM_5YXzyW2nBdjrA9e6x6Vg!2e0!7i13312!8i6656

      drumul cu prioritate este spre stanga. teoretic nu trebuie semnalizat, dar frumos e sa semnalizezi. in sens invers, daca vii din stanga, nu semnalizezi dreapta pentru ca esti pe drumul cu prioritate, semnalizat atat prin romb glaben/triunghi rosu cat si prin semnele ajutoatoare cu schita intersectiei.

      https://www.google.com/maps/@44.4402273,26.1345839,3a,75y,8.52h,85.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3FMAEusAmtYz3bwE0AI9DA!2e0!7i13312!8i6656

      aici imaginea e un pic nefericita, fiind luata de pe banda 3, dar sunt convins ca intelegi despre ce e vorba. daca mergi pe bulevard, spre dimitrov, adica virezi stanga, nu semnalizezi nimic. daca mergi drept, pe bretea, spre iancului sau avrig, semnalizezi dreapta. in asta ultima, am avut si un incident minor. politistul, ca sa faca pace l-a intrebat pe concetatean cum ar fi trebuit sa semnalizez ca merg inainte.

      02
  5. De cate ori vin in Brașov mi se pare ca șoferii de acolo nu folosesc neam oglinzile si nu tin cont de cum sunt delimitate benzile de circulație . In giratorii tragedie cu stat pe banda ta. Daca s trei benzi in giratoriu si șoferul de Brașov e încadrat pe banda trei are el impresia ca poate iesi oricand din giratoriu pentru ca are prioritate in sens . Asa ca mai usor cu alte orașe ca la voi e haos .


    Comentariu apreciat.477
    • @lex, circul foarte mult prin Bv prin natura serviciului. Sa stii ca majoritatea brasovenilor cam respecta incadrarea in snsurile giratorii. Problema cea mare e cu cei de prin PH, DB, AG, B (da, Bucuresti), care au ei impresia ca daca intra in giratoriu pe banda 3, pot iesi din el la prima varianta direct pe banda 1 sau 2. Si culmea e ca la Bv, toate intrarile in giratoriu sunt semnalizate pe carosabil cu sageti, si banda 3 (de intrare) e cu semnalizare STANGA, adica esti obligat sa ocolesti giratoriul si sa il parasesti la a 3-a iesire.
      Si apropo de cei mentionati mai sus, sa-i vezi cum merg pe Calea Bucuresti (de la Darste pana la Judetean) pe banda 3 cu 50 – 55km / ora. De la intrarea in BV pana la McDonald’s limita de viteza e 60km. In conditiile in care nu cunosti orasul (ceea ce nu cred), du-te pe banda 1 sau 2.

      520
    • @Lex: chiar nu ți-ai găsit exemplul bun. Giratoriile din Brașov au benzile și ieșirile lor foarte intuitiv făcute, iar oamenii le respectă. Au făcut cei de la Universitatea Transilvania un desen pilot la giratoriul de la Casa Armatei și apoi au extins la toate, a fost o idee bună

      414
    • Cine spune că brașovenii știu să circule in giratorii, mă-sa e curvă.
      Cine zice că brașovenii țin benzile și știu să iasă din curbe mă-sa e curvă de 2 ori.
      Cine spune că brașovenii știu să iasă din sensurile giratorii fără mui și claxoane, mă-sa e curvă God level.
      Brașov are o infrastructură foarte bună și bine pusă la punct. In schimb mamuții cu Nr de Brașov sunt șoferi de weekend și foști conducători de atelaje cu hățuri.
      Nu ai bossule cum să ies de pe banda 2 din giratoriu, pe 2 din bulevard și tu staționat pe banda 3 să îmi tai fața, fără semnalizări și să acorzi prioritate. Cei mai mari idioți mi se par in sensul giratoriu de la Sergiana. Acolo e mama prostiei de sub Tâmpa. Semnat un șofer cu numere de Arges.


      Comentariu apreciat.3212
    • @Ionut M, or fi din cei mutati in ultimii 7-8 ani in Bv care si-au inmatriculat masina aici. E plin Bv de “mutati” din judetele sudice, inclusiv capitala, si judetele din estul tarii. Brasovul revine la anii de “haur”.

      620
    • @Marin : aia v au desenat exact cum sa mergeti in sensul giratoriu tocmai pentru ca nu sunteti cei mai buni șoferi , ca sa nu va spun altfel . S au saturat de accidente si va obliga sa circulați corect , dar nici asa nu va iese .

      37
    • Pai si Petcov tot la mutați din Sud intra . Cam ce vrei sa insinuezi ? Sefu , Marin latra la tine pe tarla .

      311
    • @Lex, esti ca ala care participa la niste discutii pe teme generale. Afla ca unu a zis o chestie (la modul general) si repede se duce la X si ii spune ca a fost catalogat intr-un fel sau altul.

      08
    • @Marin : Hai ca esti bou . Parte din familia mea locuiește in Brașov , stiu despre ce vorbesc pentru ca ajung destul de des p acolo . Cand am dat niste exemple din trafic nu le am dat din auzite , dar plm tu ma cunosti mai bine .

      16
    • Si daca n ai inteles , treaba cu Petcov a fost o gluma . Uite , ti am explicat o si p asta , la fel cum v au explicat autoritățile locale cum sta treaba in giratoriu . Asa e cand intelegi doar daca ti desenează cineva.

      17
    • @Lex, cei mai buni soferi sunt aia care au luat permisu’ la Pitesti. Csf, brasovenii sunt cam prosti, saracii de ei.

      16
    • Marine, la Pitești suntem printre cei mai proști din curtea școlii, cill.
      Asta ți-o zice unu care conduce acolo. Petarde bine, nu glumă. A nu se înțelege că mă exclud.

      05
  6. N-am accidente si conduc in stilul autorului, poate putin mai calm.
    Cel mai frustrant e lipsa mersului fluid, iar in afara am observat ca lumea e mai pregatita:
    1. Plecam de la semafor putin mai repede ca sa treaca mai multe masini.
    2. Mergem constant pe DN, la deal acceleram putin pt. ca fizica elementara, la vale nu ne ducem ca boii cu viteza.
    3. Semnalizam, stam pe banda care trebuie, pastram distanta.
    4. Nu dormim pe noi, suntem atenti la drum si in trafic, conducem cu totii impreuna, nu fiecare in legea lui.

    Astea adunate duc la calatorie mai fericita si lipsita de stres.
    Nu se grabeste nimeni, dar nici masina nu vreo sa mi-o omor schimband viteze ca prostu ca apoi sa dau vina pe marca si nici sa fac 5 ore pana la Brasov nu ma incanta.


    Comentariu indecis. Tu ce zici?256
    • Cam 2 jumate din Mioveni mers regulamentar și cu bun simț. Fost ieri, plimbat în oraș, mâncat la terasă, băgat câteva berule, stat ca tuta pe centru, dandy relaxat. Aș dinamita Rucăr Bran Moeciu și aș pune stânga dreapta sere și flori.

      422
    • “4. Nu dormim pe noi, suntem atenti la drum si in trafic, conducem cu totii impreuna, nu fiecare in legea lui.”

      Te-as pupa pe frunce, da’ nu ma lasa bitzii

      26
  7. In trafic periculoși sunt cei care perturba ritmul de pe sectorul de drum, merg prea repede sau prea încet, fac orice în afara de a tine gogoașa in mâini nu încap niciodată pe banda lor în special în curbe.
    Cu răbdare am făcut 7 ani de permis fără nici un incident.
    Lăsatul unei distante decente fata de mașinile din fața e iar un gest de bun simt cu toate ca meșterii se mai baga între sa depășească.
    Cei mai ciudați mi se par aia care depășesc orice, cu orice preț și doua minute mai târziu îi prinzi din urma ca merg mult prea încet, ii depășești ca tu mergi constant cu 120-130 și ei se activează și depășesc iar, mai încolo mergând iar încet.
    A descifrat careva motivul?

    218
  8. Am mers acum 2 zile de la targu jiu in Luxemburg…e o placere sa conduci pe autostrazile din afara. Cel mai important e ca lumea merge constant si repede. Nu am vazut nici o masina mica sa mearga cu 80-90 pe autostrada, nu am vazut masini oprite pe banda de urgenta sa faca poze la floarea soarelui, sau pipi pe marginea drumului…nu inteleg cum ei pot si noi nu.

    75
  9. Nu înțeleg punctul 1. Adică, na!, știu ce zice articolul ăla cu drumul cu mai multe benzi pe sens și revenirea pe prima bandă, dar ăla în practică nu se aplică în marile orașe.
    Trecând peste ironia autorului, dacă merg lent cu o buburuză și știu că, peste 3 intersecții, ar trebui să fac stânga, și mai știu că, pe măsură ce mă apropii de intersecția respectivă, se amplifică jihadul și nici dracu’ nu mă va mai lăsa să preselectez pentru stânga, mi se pare precaut să ocup banda a treia, de unde voi face stânga la un moment dat, cu ‘jdemii de km înainte.
    Nu mi se pare că blochez “banda de viteză” fiindcă nu știu de ce ar trebui să se vorbească despre bandă de viteză în oraș, unde e limită de viteză și nu ai voie legal “s-o calci”. Adică, cu cât mergeau buburuzele alea lente pe banda a treia a bulevardului de incomodau atât? Cu 20 la oră?


    Comentariu indecis. Tu ce zici?2512
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]


      Comentariu nasol. 845
    • @Jonnyfer, asa era unu’ pe Calea Bucuresti pe sensul catre centru. Avea nr de PH. A mers pe banda 3 de la Darste (fabrica de bere) pana la McDonald’s pentru ca acolo a facut stanga. E vorba de aprox. 4 giratorii si 1 semafor. Si mergea cu 55km. Asta e doar un exemplu.
      Sa-ti mai dau un exemplu. Sunt la giratoriul de la Selgros. Eu intru de pe banda 2 (marcaj inainte) pentru ca pe banda 1 era altul (banda 1 avand marj inainte si la dreapta, dreapta fiind catre Selgros si Jumbo). Eu mergeam catre centru. Fac giratoriul, semnalizez dreapta ca ies la a 2-a iesire (pe prima banda era masina care mergea catre centru). De pe banda 3 apare cu viteza un prostalau cu nr de DB si da sa iasa de pe banda catre centru. Mai avea 30cm si intra in mine, in conditiile in care eu eram deja cu semnalizarea si masina catre dreapta (sa ies din giratoriu). Norocul a fost ca am franat instantaneu. Prostalau gesticula de parca eu eram de vina si a accelerat si dus a fost. Normal acolo, cand intri de pe banda 3 ar trebui sa ocoloesti sensul (ai si marcaj stanga) si sa iesi din giratoriu catre Darste/Noua (adica te intorci).
      Si exemplele pot continua.

      410
  10. NOU
    #67

    Saptamana trecuta a fost ceva festival al scolilor de soferi. Asa demonstratie de incompetenta pe scaunul din dreapta mai rar am vazut. N-ai ce sa le ceri cel putin incepatorilor daca vita de instructor nici el nu stie care-i treaba si incep sa cred ca nici multor politai nu prea le e clara treaba cu giratoriile. Aproape toate masinile de scoala semnalizeaza aiurea prin / in preajma giratoriilor si ne miram ca se circula d-amplea.
    Nu mai zic ca doua masini de scoala cu instructori au intrat in fata mea, cu rotile din dreapta pe banda de biciclete si se mirau daca le bateai in geam sau in plafon. E o durere-n p.la si la instructori si la politai pt ca nu-s responsabili de nimic.

    46
  11. NOU
    #69

    *buburuza rosie

    26
  12. @Zoso, tin sa te contrazic cu privire la circulatia pe benzi in interiorul oraselor. Si o sa vomit un pic de context, ca sa dau greutate celor spuse: conduc cam 50-60k km an, din care 20k in Bucuresti, 20k in afara Bucuresti (Romania) si vreo 10k-20k in afara tarii.

    Fara sa stiu sa iti dau exact extras din legislatie (oricum este ambigua) circulatia pe benzi in interiorul oraselor are o singura trasatura pe care ar trebui sa o respectam:

    Te incadrezi pe banda care te va ajuta cel mai mult si, care ii incurca cel mai putin pe ceilalti participanti la trafic.

    Exemple:

    1. Urmeaza sa faci stanga de pe un drum cu 3 benzi? Trebuie sa te incadrezi pe banda 3;

    2. Urmeaza sa faci dreapta de pe un drum cu 3 benzi? Trebuie sa te incadrezi pe banda 1.

    3. Mergi inainte?
    a. Esti primul din coloana si la urmatoare faci stanga? Trebuie sa te incadrezi pe banda 3;
    b. Esti primul din coloana si mergi inainte? Poti folosi orice banda.

    Ia that simple…

    85
    • Hai ca nu am spus ce era mai importand (e de la bere:D).

      Avand in vedere ce am spus mai sus, consider ca circulatiei pe benzi in interiorul oraselor nu i se aplica regulile de pe autostrada, si anume sa nu depasesti prin dreapta. Cred ca este normal sa depasesti/devansezi pe banda 2 pe cineva care urmeaza sa faca stanga sau dreapta, incetinind de altfel.

      55
    • Urmeaza sa faci stanga de pe un drum cu 3 benzi? Trebuie sa te incadrezi pe banda 3;

      nu te încadrezi la piața presei pe ultima bandă pentru că faci stânga la unirii, nu?

    • @Zoso, bineinteles ca nu.
      Nu am considerat necesar sa specific ca toate cele de mai sus se aplica avand in gand faptul ca vorbim de prima intersectie la care ajungi.

      45
  13. poliția rutieră muncind:
    stând la pândă vineri după masă după turiști https://i.imgur.com/f1hzEMB
    stând la pândă sâmbătă la 5am https://i.imgur.com/E80K9TR

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link sau de la PCGarage prin acest link.