România se îndreaptă într-o direcție greșită

„În opinia dumneavoastră, ce partid este cel mai capabil să protejeze nivelul de trai al românilor?”, a fost o altă întrebare, la care 33% au răspuns că AUR, 26% – PSD, 14% – USR, 13% – PNL, 4% – UDMR, 1% – SOS, în timp ce 9% au spus „nu ştiu/nu răspund”. (sursa)

Pe asta nu o știați, cu capabilii să protejeze România.

Eu voiam ca următoarea întrebare după cea cu direcția greșită să fie una de genul „ce partid ați votat 35 de ani sperând că o să se schimbe ceva”. Nu că respondenții ar face legătura, dar ar răcori un pic situația.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

80 comentarii

  1. Cred ca trebuie sa ne repetam des definitia votantului hardcore AUR: el nu voteaza AUR in ideea de a-i fi lui mai bine ci a le fi celorlati mai rau.

    Comentariu apreciat.42628
    • Sunt de-a dreptul bolnavi psihici. Uite aici un exemplu:
      https://ibb.co/35Gjm77r
      https://ibb.co/LdKVRx8W

      Individul in cauza e unul dintre cei mai virulenti propagandisti AUR. Sustine ca e plecat in Grecia, lucru care pare adevarat, dar in acelasi timp ca a renuntat la cetatenie, lucru care nu mai e adevarat, fiindca a recunoscut ca a votat. In alte postari vorbeste de ROEXIT si alte idei de genul, dar e clar ca nu isi doreste sa suporte consecintele votului sau.

      244
    • Pariul meu e că sunt mai multi gen analfabet functional, iar AUR găsit rețeta de manipulare perfecta si folosește la maxim oportunitatea.

      Comentariu apreciat.9817
    • Cea mai curata descriere, nu stiu de ce atitea mînuțe rosii.

      168
  2. Alternativa la PSD fiind PD sau PNL ? 😀
    Nu sunt surprinzătoare rezultatele sondajului…cu TVA crescut și introducere CASS la pensii de peste 3000 lei dar pachetul 2 e de fapt o poveste cu multi ‘trebuie’ și ‘vom’ …adică nimic …
    Vedem și că liberalul bugetar toată viața Bolo merge la restaurante scumpe, întâmplător cu cei care fac blocuri pe la el pe acolo….cum făcea și precedentul liberal bugetar Ciucă, caruia îi plăceau vinurile scumpe…
    Țara ca o pradă, fraierii plătesc…

    Indecis. Tu ce zici?77187
    • @car
      Cu cat s-a marit TVA de esti atat de suparat? Care e impactul acestei mariri de TVA (cu cat cheltui mai mult pe luna)? Cu ce e vinovat Bolojan si actualul guvern pentru dezmatul facut de Ciolacu si vechiul guvern? Ce ar fi trebuit sa faca Bolojan si actualul guvern ca sa reduca urgent deficitul bugetar? Ca eram in pericol sa nu mai primim nici bani de la UE, dar datorita masurilor astea, luate rapid, curg banii in continuare.

      Te rog, la modul foarte serios, sa raspunzi la intrebarile astea.

      Comentariu apreciat.16682
    • Bolo, acest Robin Hood pe invers, ia de la saraci si da la bogați :))

      Indecis. Tu ce zici?91162
    • vezi că în timp tu ce faci pe deșteptul pe net, ciolacu ii da o mue lui docuz la Stejarii…te-ai dus să ii arunci cu pietre în geam la vila ?
      Nu ? Atunci poate ești mai puțin vocal…
      de ce sa plătesc eu 1 leu in plus că au furat unii care ‘surpriză’, au avut alianta cu cei care acum ne spun că s-a furat și trebuie să plătim suplimentar…adică partidul din care face parte Bolo…nu și-a dat demisia atunci când se fura, in semn de protest că partidul contribuia la dusul țării în bălării, nu ? Pai ce a făcut, a stat ca un bugetar atârnache ? Să mă scuteasca atunci de prelegeri….
      Știu, nu te mai obosi, sunt ‘aur-ist’…asta e replica standard daca spui că e prosteală…
      Ia spune tu la, la concret, o măsură palpabilă din pachetul 2 ?

      Indecis. Tu ce zici?2423
    • @Sabotor
      Urmand principiul asta al tau poate veni altul si spune: cu ce te-au deranjat banii aruncati aiurea de guvernul precedent, pensiile speciale si toate sincecurile politice, ca vad ca o duci bine.

      Indecis. Tu ce zici?4754
    • Văd că nu a trecut de ‘cenzura’ răspunsul meu pt Sabotor 😀

      Indecis. Tu ce zici?1649
    • NOU
      #11

      Liberalul strânge cureaua:D
      Se gandesc să taie 20% din indemnizația de hrană.. sezonul de `haiducie inversă` continuă.
      Ieri au inventariat contractele de inchiriere. Sper că ajung totuși și la prea desele contracte intre instituții publice și PFA-uri prestatoare de servicii:D

      109
    • @dny
      Tu stii sa citesti? Pai tocmai ca au deranjat banii aruncati aiurea de guvernul precedent; din cauza asta actualul guvern trebuie sa ia masuri nepopulare, sa evite retrogradarea la gradul de junk si sa primeasca in continuare bani de la UE. Iar masurile alea nepopulare au fost, totusi, minime – cresterea TVA cu 2%; practic nici n-o sa observi asta in cosul zilnic.

      @car

      Văd că nu a trecut de ‘cenzura’ răspunsul meu pt Sabotor 😀

      Mai baga o fisa.

      Indecis. Tu ce zici?4533
    • @ Sabotor
      ” Cu ce e vinovat Bolojan si actualul guvern pentru dezmatul facut de Ciolacu si vechiul guvern?’
      Acuma glumim?
      Fostul guvern sunt de fapt mai multe, fiecare cu contribuția proprie. Pe mandatul 2020-2024 guvernul Câțu, PNL-USR, guvernul Ciucă PNL-PSD, guvernul Ciolacu PSD-PNL. Fiecare aproximativ o treime din interval. Adică sunt fix aceleași partide ca în coaliția actuală, că nu e AUR o alternativă serioasă nu îi scutește de responsabilitate. Da, pe toți, pe absolut toți, că știu că e comod să izolăm doar un partid din astea trei, doar că nu corespunde realității factuale.
      Bolohan personal, nu a fost în guvern, nu e neapărat personal cu responsabilitatea maximă – dar nici vreun dizident nu a fost.

      Comentariu apreciat.5223
    • @Johnny

      Fostul guvern sunt de fapt mai multe, fiecare cu contribuția proprie. Pe mandatul 2020-2024 guvernul Câțu, PNL-USR, guvernul Ciucă PNL-PSD, guvernul Ciolacu PSD-PNL. Fiecare aproximativ o treime din interval. Adică sunt fix aceleași partide ca în coaliția actuală

      Bolohan personal, nu a fost în guvern, nu e neapărat personal cu responsabilitatea maximă – dar nici vreun dizident nu a fost.

      Furi GRAV curent
      1. USR a fost la guvernare un total de 9 luni. Nu stiu cum iti da tie o treime.
      2. PNLul care i-a facut vant lui Orban si s-au debarasat de USR ca sa faca blat cu PSD nu mai e (sau, ma rog, e tras pe linie moarta) – PNL-ul lui Catu si alti jegosi. Si daca te uiti bine, in guvernul asta are USR mai multi ministrii decat PNL.
      3. Imprumuturile alea imense, datorita carora suntem in situatia in care suntem astazi, le-a facut Ciolacu si guvernul lui.

      In conditiile astea, e absolut extrem de amuzant sa vad ca lumea e suparata pe Bolojan, ca le-a marit taxele. Cu un plus la amuzament ca marirea aia cu 2% la TVA nici n-o sa se observe – daca cineva vinde paine (e doar un exemplu) cu 9.99, marirea TVA-ului la 11% pentru alimente ar insemna ca paine aia sa ajunga 10.18 – 19 bani in plus. Painea o sa ramana in continuare la 9.99 pentru ca na, prag psihologic.

      Ah, si Bolojan nu a facut dizitenda, zici:L

      După ce preşedintele PNL Bihor, Ilie Bolojan, a afirmat într-un interviu că actuala coaliţie de guvernare „nu livrează cum ar trebui” şi a criticat contractarea de credite pentru altceva decât investiţii,

      Indecis. Tu ce zici?5635
    • De aici:
      https://www.ebihoreanul.ro/stiri/bolojan-vs-cu-cum-se-contreaz-liderul-pnl-bihor-cu-premierul-romniei-despre-guvernare-i-investiii-165257.html

      Daca tu nu ai citit, nu inseamna ca nu s-a intamplat. Bolojan nu era in termeni tocmai buni cu aia care au pus mana pe PNL dupa ce s-au scapat de Orban, ca prea faceau blaturi cu PSD.

      Indecis. Tu ce zici?3314
    • Întrebat în legătură cu procentul ridicat de necolectare de la ANAF, Nicuşor Dan a răspuns: „N-am fost întotdeauana prietenos cu partidele care au guvernat, dar dacă vă uitati la graficul veniturilor din ultimii ani, în 2024 am avut o creştere faţă de 2023 de 60-70 de miliarde de lei. Deci nişte progrese s-au mai făcut la colectare, dar bineînţeles că este în continuare (n. red. o problemă) şi în special pe TVA sunt câteva mecanisme care fac ca noi să pierdem mulţi bani”.

      193
    • NOU
      #17

      @Marius ce tot o arzi aiurea cu CASS pentru pensii de peste 3000 ???? Ai 3500 platesti 50 de ron… mare pagubă ….sărăcesc……
      Au 8000 ron plătesc 500 ,sunt sigur că ăia cu pensie de 2000 de coco au muncit mult la viața lor, la fel mare pagubă….

      Ăștia care urlă acum de pensii sunt generația care m-au crescut pe mine, sunt născut în 79…..deci când ei erau în floarea vieții și cotizau ….eu eram mâncat bine( anii 80 ) numai filet mignon și somon fume….bomboane fără zahăr….biscuiții ăia infecți de îți rupeai dinții în ei…..tone de creveți vietnamezi…banane și portocale pe săturate….eram trimis numai prin vacanțe și tabere…..aveam 6 randuri de haine….o copilărie fericită și fără lipsuri….ce să mai….

      După care au venit nebunii ani 90’……la fel ….belșug , prosperitate și fericire……

      Noroc că am plecat pe Spanea fraudulos prin 98….abia atunci am început și eu să trăiesc și să simt „viața în plin” altă poveste….aș scrie 2 romane…..

      Deci ăștia vor de la mine pensii și nivel de trai ca în Germania….păi nu știu ce să zic….mai recalculați o dată….

      PS.În Elveția plătesc și pentru copii părinții, probabil și în alte state la fel, mai bine ați fi atenți unde se duc banii nu la cât cotizați.

      Indecis. Tu ce zici?4328
    • Johnny Hammer, pai de ce nu ai rămas sa le iei gatul lui Năstase, Hrebe, Base etc ? Că acum nu ne mai dădeai sfaturi ref.sa urmărim unde se duc banii…știm unde se duc… Se fură.. și cănd sa se acopere furtul, tot pulimea trebuie sa o facă…

      Indecis. Tu ce zici?1724
    • NOU
      #19

      Trăiesc în Romania,plătesc impozite aici, am votat mereu cum trebuie, nu îl băga pe Băse în aceeași oală cu Năstase și Hrebe

      Indecis. Tu ce zici?3221
    • Sabotor și Johnny Hammer, dar plătiți voi și pentru noi mha, dacă tot sunteți vocali și pro masuri ‘de redresare’…
      Că eu am ajuns la o vârstă la care nu mai vreau să fiu ‘solidar’ cu hoții…

      Indecis. Tu ce zici?2316
    • Ministrul Apărării din România, Ionuț Moșteanu, a confirmat că România intenționează să achiziționeze sistemul de apărare aeriană Iron Dome, ca parte a unei strategii mai ample de consolidare a securității naționale.

      În cadrul unui interviu acordat postului public de televiziune TVR, Moșteanu a declarat că semnarea contractului pentru sistemul SHORAD-VSHORAD este prevăzută pentru toamna anului 2025, scrie Defence Industry Europe, care subliniază că RomânIa va fi prima țară europeană care va achiziționa sistemul israelian Iron Dome.
      2 miliarde euro.

      222
    • @Sabotor PNLu ala vechi zici ca e mort? Asta inseamna ca Predoiu de acum e altu fata de ala din guvernarile anterioare?

      Ah nu e, deci inseamna ca el a facut treab buna la justitie/mai de e inca ministru MAI, nu? ah, nici aici nu a facut nimic si totusi a fost chiar premier interimar si inca e ministru.

      Dar acum e alt PNL, nu stim noi. PNLu din trecut s-a aliat cu PSD, asta nu, doamne fereste sa faca asa ceva.

      Indecis. Tu ce zici?285
    • Uite-i pe @car si @Johnny cu strategia clasica, toti sunt la fel, toti au fost la fel de mult la guvernare. Aceeasi narativa, peste tot raspandita, aceleasi comentarii si raspunsuri fara substanta. Acelasi what-about-ism.
      Zi tati, cine a facut deficitul tarii? Zi tati, ce partid a fost la putere cel mai mult in ultimii 35 de ani? Hai, raspunsuri la intrebari, nu vrajeala.

      Comentariu apreciat.4315
    • Niste români au fost bhai Mihai. Care au furat pentru că au fost lăsați să fure de alți români fraieri dar cu gura mare și proastă, dar doar atât.
      Hai că iese acușica și Udrea…se va duce și asta în vreun Madagascar, ca Mazăre…
      plătiți cumintei taxe și impozite mărite…

      Indecis. Tu ce zici?1125
    • NOU
      #25

      @Car, de ce să plece ? și-a făcut pedeapsa….poate în vacanță…..

      Când revine Kovesi la post? România are nevoie de serviciile ei!
      Hai, tăvăliți-vă…..

      914
    • @ Sabotor
      1. Ok, 9 luni la guvernare. A mai fost și susținere parlamentară a guvernului Orban vreun an și câteva luni înainte de asta, bănuiesc că se pune la socoteală la fel cum la PSD s-a pus la socoteală susținerea guvernului Tăriceanu de exemplu.
      2. S-a schimbat președintele partidului, deci e un alt partid, nu are de-a face cu ce a fost înainte. Lol. „de 35 de ani” cum e mantra s-au tot schimbat președinți de partid pe la toți.
      Btw, lui Orban i-a făcut vânt PNL în 2021 că nu mai era prim-ministru, și nu mai era prim ministru că în 2020 USR a cerut expres să nu fie el, și așa s-a ajuns la Câțu. Mutare deșteaptă.
      3. „Împrumuturile alea imense le-a făcut Ciolacu și guvernul lui”. Da, printre alții.
      Deficit bugetar:
      2020 – 9.4
      2021 – 7.1
      2022 – 6.4
      2023 – 6.5
      2024 – 8.65
      Ce e deficit, e finanțat din împrumuturi.
      Sigur, pandemia în 2020 a futut meciul, da atunci trebuie acceptat – 1. că pandemia nu s-a sfârșit în octombrie 2021 doar că nu a mai fost USR în guvern, și 2. Războiul din Ucraina a futut și el meciul.
      Thread-ul ăsta de altfel e foarte instructiv pentru „cum nu știu ăia ce au făcut ai lor”. Cam așa cum se vede aici cu cealaltă tabără- privesc faptele selectiv concentrandu-se doar pe de doar la ce au făcut adversarii, îi scuză pe ai lor din diverse motive gen și-au schimbat președintele deci nu mai are nici o legătură, e cu totul altceva. Și dacă îi contrazice careva arătând niște fapte verificabile ignoră, ba chiar devin mai înverșunați, că e propaganda „dujmanului” – rușine Dinu Patriciu.

      1111
    • @Johnny
      2024 – 9.3*, nu 8.65
      Guvernul ciolacu 1 a marit deficitul cu 50% intr-un an jumate, calculasem tot aici pe blog saptamana trecuta.
      + plus spikeul ala pe pretul energiei a fost in 2022, inainte de guvernarea lui ciolacu.

      Probabil ma fac vinovat de faptul ca „privesc faptele selectiv concentrandu-se doar la ce au făcut adversarii, îi scuză pe ai lor din diverse motive” dar, de obicei nu ma feresc sa ii critic pe ‘ai mei’.

      111
    • @Johnny: vad ca vrei sa dezgropam mortii. Macar hai sa facem o treaba cum trebuie, sa mergem pana la fund.

      Despre USR: „Ok, 9 luni la guvernare. A mai fost și susținere parlamentară a guvernului Orban vreun an”

      Asta e un basm. Guvernul Orban a fost tinut la putere de PSD, nu de USR. De PSD+Ponta+Tariceanu. Targul a fost simplu si se vedea si de pe luna: „voi preluati puterea, ca e clar ca noi suntem pe tobogan. Trecem in opozitie, dar ne garantati ca nu mai ajunge vreun „dement” in fruntea DNA si ca nu va bagati peste legile justitiei. Adica ne garantati ca tineti USR departe de deciziile critice”. Altfel nu avea cum sa rezistate la putere un an de zile un guvern cu sustinere parlamentara de 20%. Cum facea asta? Cu cele 8% ale USR? Bonus: in anul 2020, au curs numirile incrucisate PSD-PNL la ASF, ANCOM, Consiliul Legislativ si asa mai departe.

      „3. „Împrumuturile alea imense le-a făcut Ciolacu și guvernul lui”. Da, printre alții.
      Deficit bugetar:
      2020 – 9.4
      2021 – 7.1
      2022 – 6.4
      2023 – 6.5
      2024 – 8.65”

      Ai putea sa remarci macar ca guveranarea aia chinuita PNL-USR-UDMR a reusit reducerea deficitului bugetar cu 2,3% din PIB in 2021, fara sa creasca nicio taxa! Lucru care pare de domeniul SF-ului azi. Daca guvernele Ciuca si Ciolacu mentineau ritumul, avem in 2025 deficit bugetar sub 2% din PIB.

      154
    • @car

      dar plătiți voi și pentru noi mha, dacă tot sunteți vocali și pro masuri ‘de redresare’

      Din nou, boss, ti s-a scumpit painea cu 18 bani, ca sa evitam o catastrofa economica cauzata de Ciolacu, dar – cumva – e vina lui Bolojan. Mda, makes a lot of sense.

      @Jhonny

      Sigur, pandemia în 2020 a futut meciul, da atunci trebuie acceptat – 1. că pandemia nu s-a sfârșit în octombrie 2021 doar că nu a mai fost USR în guvern, și 2. Războiul din Ucraina a futut și el meciul.

      Ba, corect. Dar stii ceva? Ca-n 2020-2021 ai avut pandemie, apoi 2022-2023 ai avut efectele razboiului. Dar prin 2024 se stabilizase situatia, practic in 2024 guvernul s-a imprumutat pentru ca… pitong. Si, cumva, e vina lui Bolojan. Ca uite ce urla lumea prin comentarii, c-a venit Bolojan sa le puna taxe.

      Btw, lui Orban i-a făcut vânt PNL în 2021 că nu mai era prim-ministru, și nu mai era prim ministru că în 2020 USR a cerut expres să nu fie el, și așa s-a ajuns la Câțu. Mutare deșteaptă.

      Lol, si-a dat demisia in 2020 din cauza ca PNL a luat un scor slab la alegerile din 2020 (la inceputul anului aveau peste 40%, la alegeri au luat sub PSD). USR n-avea nici o treaba cu el. Si a cam fost fortat sa-si dea demisia de gruparea lui Catu, dovada fiind si faptul ca un an mai tarziu i-au facut vant de tot din partid.

      @Irpx

      PNLu ala vechi zici ca e mort? Asta inseamna ca Predoiu de acum e altu fata de ala din guvernarile anterioare?

      Bag seama ca ai descoperit ca apa-i uda. Cumva guvernul asta nou, care trebuie – btw – votat de parlament, stii tu, parlamentul ala in care 90% sunt hoti, iar 10% oameni aproape decenti, cumva guvernul asta trebuie sa aiba doar oameni imaculati, ca se stie, va fi aprobat de parlament.

      Tu te concentrezi ca e un Predoiu acolo si ignori faptul ca sunt mult mai putini ticalosi decat in guvernele precedente, ignori ca Bolojan a reusit sa impuna cativa profesionisti in fata unui parlament plin de scursori. Cumva tu vrei ca peste noapte totul sa fie bine ca sa nu fie rau.

      Oricum, ma bucura maxim sa vad oameni care acum, cand cumva le-a cazut pleasca un guvern decent (ba, nu perfect, nu bun, dar decent) se caca pe ei si vor un AUR sa-i conduca. Ma bucura si sper ca asa o sa se si intample, ca merita romanii un viol de AUR, nu alta.

      148
    • @Sabotor ce legatura are Predoiu ministru cu votul parlamentului? Vrei sa spui ca a fost pus ministru pentru ca altfel deputatii/senatorii PNL nu ar fi votat guvernul condus de propriul lor presedinte de partid?

      Pe cine au trebuit sa multumeasca cu numirea lui Predoiu?

      Guvern decent o sa fie cand o sa anunte pe cifre masurile pe care le vor lua in sistemul bugetar. Pana acum am auzit doar „trebuie sa”, „o sa reducem” etc. In schimb pentru noi, pulimea, imediat au gasit cifre si unde trebuie umblat.

      Actualul guvern nu a inteles nimic din votul de la parlamentare + prezidentiale.

      87
    • @ Sabotor
      https://romania.europalibera.org/a/usr-respinge-numirea-lui-orban-premier-dar-il-accept%C4%83-pe-florin-citu/31003926.html
      Memorie selectivă, cum am spus.
      Dude, nici măcar nu sunt contra lui Bolojan și nici contra ta sau a altora care comentează pe aici. Eu spun că am trecut de atâtea ori prin căcatul ăsta de subiectivism în care judecăm tribal, ne albim favoriții și aruncăm comod toată vina pe echipa adversă. Ar fi cazul să ne maturizăm. Era bine să fie mai blazați legat de Iohannis în loc să sărim că arși când ziceau ăia de case, meditații, aroganță, comunicare etc? În loc să sărim că arși că neamțul serios, gospodar, ardelean, fapte nu vorbe și celelalte clișee? Eu zic că da. Votează, susține pe cine vrei, dar nu silui realitatea.
      Așadar: aștia de acum sunt ăia de dinainte, au contribuit la deficit – toți, i-am ales că alternativa arăta și mai rău. Nu ar trebui să rupi cămeșa de pe tine în apărarea lor însă, e infantil să ții la ei mai mult decât țin ei la tine. Și nu te minți, nu țin la tine.

      76
    • Sabotor, nota bene, in alea 9 luni au fost la guvernare din pozitie minoritara, adica cativa ministri, nu neaparat in cele mai importante ministere, zic din amintiri, cred ca cel mai mare era drula la transporturi, si au fost sutuiti de acolo rapid tocmai pentru ca se puneau de-a contra magariilor.

      dar da, ei sunt de vina.

      132
    • Sabotor, vezi mha că nu e nici o criză…se face patinoarul în București…oare nu se putea amâna, pentru că a făcut deja Băluță unul în sectorul 4 ?
      Sau trebuie prăduiți niste bani ?
      https://vm.tiktok.com/ZNdaH5r9G/

      Zic sa se apuce și de niste stadioane de fotbal, că suntem super tari la sportul ăsta…

      411
    • @Irpx

      Memorie selectivă, cum am spus.

      Nu boss, tu ai zis ca a renuntat la postul de prim ministru la presiunea USR, iar acum dai link cum ca dupa alegeri, DUPA ce si-a dat demisia, cand se discuta cine sa fie noul prim-ministru, USR nu-l mai sustinea pe Orban – cel mai probabil din cauza ca negociau intrarea la guvernare cu PNL, aripa lui Catu, care tocmai ajunsese la putere in PNL. E cam foarte diferit fata de ce ai zis tu initial, stii ce zic?

      Așadar: aștia de acum sunt ăia de dinainte, au contribuit la deficit – toți, i-am ales că alternativa arăta și mai rău. Nu ar trebui să rupi cămeșa de pe tine în apărarea lor însă, e infantil să ții la ei mai mult decât țin ei la tine. Și nu te minți, nu țin la tine.

      Nu fac nimic in apararea lor, doar iti spun ca ASTIA – in linii mari – nu sunt TOT aia dinainte. Verifica lista ministrilor si o sa vezi ca (excludem PSD, aia-s toti hoti) doar cu o exceptie-doua (Predoiu e una) sunt ALTI oameni. Ca or fi la fel de toxici? Poate, dar n-ai de unde sa stii, nu-i poti cataloga acum, imediat, pe principiul „toti sunt la fel”. Altfel, iti garantez eu (si vo’ 80% dintre oradeni) ca Bolojan e chiar altfel si pus pe treaba, vezi Oradea.

      @theblack

      Sabotor, nota bene, in alea 9 luni au fost la guvernare din pozitie minoritara, adica cativa ministri, nu neaparat in cele mai importante ministere, zic din amintiri, cred ca cel mai mare era drula la transporturi, si au fost sutuiti de acolo rapid tocmai pentru ca se puneau de-a contra magariilor.

      Si uite totusi cati sunt convinsi ca USR sunt… ce mai, ma, au furat cot la cot cu PSD. Cum am zis, romanii merita din plin sa vina un AUR sa-i violeze salbatic.

      @Irpx

      Pe cine au trebuit sa multumeasca cu numirea lui Predoiu?

      Parca esti copil mic si nu intelegi ca daca nu exista sustinere din partea parlamentului, nu primesti votul de investire. Parca nu intelegi ca ai un PSD, trebuie sa le dai si alora ceva (ministere), parca nu intelegi ca PNL nu e complet dominat de Bolojan (plm, pana acu 6 luni era insipidul ala de Ciuca presedintele partidului) sa faca Bolojan absolut ce vrea pendula lui acolo. Asa ca trebuie sa le dea si alora ceva, altfel oricat de bine intentionat e, nu face nimic. Si tocmai, ar trebui sa-i aplauzi performanta de a avea un guvern pe jumatate curat, in conditiile in care PNL + USR au doar 20% din parlament si nici toti din PNL sau USR nu sunt absolut curati.

      Cat despre masurile fiscale, ca de acolo a pornit treaba, pai plm, a preluat Romania in punctul in care era sa fie retrogradata la junk, UE se pregatise sa opreasca fondurile (din cauza deficitului bugetar) si a evitat asta marind cu 2% TVA-ul ala pentru care va dati voi cu curul de pamant. Adica o sa platesti 19 bani in plus pentru o paine. Si cumva, tot Bolojan e de vina. D-aia zic, parca sunteti niste prosti – au fost unii de v-au furat ca la balamuc, vine altul mai curat care trebuie sa repare ce au furat aia si in ochii vostii asta mai curat e vinovat pentru ca … „toti sunt la fel”.

      Daca ai/ati fi zis asta asa, la vo’ 2 ani dupa o guvernare esuata si plina de coruptie a lui Bolojan, as fi zis da ba, ai dreptate. Acum insa, pari doar asa, un pic cam prostut, stii ce zic?

      44
    • @gal
      Ma, da-o-n pula mea, ce articol de cacat e ala? Deci aia ii imputa lui Bolojan ca de ce se fac stadioane – a caror constructie a inceput inainte sa ajunga Bolojan prim-ministru – sugerand ca sunt cheltuieli inutile. Ok, si ce ar fi trebuit sa faca? Sa opreasca constructia noilor stadioane si sa le lase asa, pe jumatate construite? Pe bune?

      Sau, ca uite ce rau e ca nu s-au taiat banii de la nu stiu ce pentru ca uite, in 2022 s-au furat niste bani si e vina lui Bolojan?

      Pe bune, si daca te chinuiai nu gaseai un articol mai de cacat decat ala.

      Adica serios, articolul ala il ataca pe Bolojan pentru cheltuieli nesabuite astfel:

      Acestea sunt doar unele dintre achizițiile statului; conform execuției bugetare de la Ministerul Finanțelor, autoritățile au cheltuit anul trecut 93,66 miliarde de lei pe achizițiile cu bunuri și servicii, în creștere cu 21,4% față de anul 2023.

      Il ataca si vrea sa arate cat de rau e guvernul Bolojan pentru ca in 2024 s-a cheltuit mai mult decat in 2023… si tie, cumva, ti se pare un articol bine scris, pe care sa-l arunci in fata sa explici ca nu e bun guvernul Bolojan?

      Si precis ca daca-ti spun acum de la obraz ca esti un imbecil cu agravante, o sa te superi, ca vai, de ce te jignesc, nu?

      71
    • @car

      de ce sa plătesc eu 1 leu in plus că au furat unii care

      Ai dreptate, nu-i corect. Dar intreaba-l pe Ciolacu asta.

      adică partidul din care face parte Bolo…nu și-a dat demisia atunci când se fura, in semn de protest că partidul contribuia la dusul țării în bălării, nu ? Pai ce a făcut, a stat ca un bugetar atârnache ?

      Asta e din categoria „n-ati mancat salam cu soia”. Lasam la o parte ca nu se intelegea tocmai bine cu conducerea PNL care a facut blat cu PSD si s-a concentrat pe pus lucrurile in ordine la el acasa, in Bihor, ca-n Bucuresti il rezolvau rapid smecherii ca n-avea nici macar sustinerea presedintelui, deci 0 aliati; cum zic, lasam astea la o parte. Dar solutia ta ar fi fost – check notes – sa-si dea demisia si sa nu mai faca nimic, eventual sa plece ca tot romanul in alta tara? Mda, precis s-ar fi rezolvat multe in modul ala.

      In rest, parerea ta e gresita, Bolojan n-a stat cot la cot cu aia la furt. Dar deh, cine sa fie de vina daca tu nu citesti si te informezi de pe tiktok?

      Ia spune tu la, la concret, o măsură palpabilă din pachetul 2

      Ia uite mai multe, nu doar una, dar asa e cand ti-e lene sa citesti.

      In rest, apreciez maxim ca n-ai reusit sa raspunzi la intrebarile alea simple, dar tu faci scandal ca Bolojan ca car ca mar. Pentru ca adevarul e ca nu prea ai ce sa-i imputi in momentul asta lui Bolojan; nu si-a frecat coatele cu aia care au dus tara-n gard, a fost obligat sa ia niste masuri dure, ca sa evite o catastrofa economica si a evitat-o cu impact minim (din nou, 19 bani in plus la o paine). Dar pe tine te-au prostit taman aia care te-au furat si drept urmare ii ceri socoteala lui Bolojan. Bravo, tine-o tot asa, o sa ajungi departe.

      73
    • Sabotor, Bolo al tău e doar un pion folosit. Nu îl mai sanctifica. Nu întâmplător se duce la cârciumă cu cel mai mare dezvoltator de reshitentiale de pe la el pe acolo…
      ‘masurile’ alea din pachetul 2 sunt o circulabă tristă, o ciorbă reîncălzită…auzi, digitalizare, simplificare,eficientizare…🤣 🤣🤣
      Când auziți asta, să fiți siguri că o să se fure și o să iasă cu niste produse de kkt …
      Bhai, dar nimic de impozitarea BOR…
      E adevărată aia că mai mult de o treime din mamele care vor trebui sa plătească CASS, iau acum minimul indemnizației (1600 lei) ?

      27
    • @car
      Din nou, eviti sa raspunzi la niste intrebari simple: cu cat s-a marit TVA-ul de de afecteaza atat de mult, si cat inseamna aia in bani reali.

      Cat despre Bolojan, nu-l santific si poate sa fie pion folosit atata vreme cat face treaba la fel cum a facut in Bihor. Ca asta scapati voi din vedere, toti astia care ati sarit acum ca la comanda la latrat impotriva lui Bolojan – asta deja a facut niste chestii, drept urmare pot sa-i acord increderea mea ca va face in continuare ceva. Restul – stii tu, aia care te-au furat pana acum – n-au facut nimic, dar – repet – e amuzant cum pentru tine „toti sunt la fel” si „Bolojan e de vina”.

      21
  3. Votantii AUR sunt votantii PSD , mai ales in zona rurala . Cel putin in zona unde ma invart eu ( Ilfov ) .

    Comentariu apreciat.837
  4. Ce intrebare intrebatoare😆. Nici un partid nu este capabil de asa ceva acum, si mai mult decat asta, nu singur. Dupa 35 de ani de jaf generalizat, nici un partid nu poate garanta mentinerea nivelului de trai. Nici daca da PSD tot ce a furat inapoi..lol.
    Cred ca nivelul de trai al romanilor este influentat de romani in proportie mai mare decat orice partid, iar bugetarii in sine nu sunt neaparat problema principala, cum nu sunt nici taxe mai mari pt firme, ci economia subterana si necolectarea TVA si a impozitelor.

    21
  5. Îmi place ce repede reacționează cei din comerț, nici nu a intrat în vigoare noul TVA și stafidele s-au scumpit de la 18 la 21 de lei, la DM.☹️

    Comentariu apreciat.563
  6. Cand ii intrebi ce partid au votat 35 de ani, o dau la intors. Ca toti sunt la fel. Ca nu conteaza cu cine voteaza ei. Ca oricum si ailalti furau. Ca uite, au venit ailalti si au taiat salarii.

    Comentariu apreciat.588
  7. Offtopic: „Salariaţi din mai multe instituţii vor protesta, marţi, în Piaţa Victoriei, faţă de măsurile fiscale din primul pachet, despre care afirmă că ”afectează grav capacitatea de administrare a fondurilor europene””, conform G4media. Bietii salariati AFIR si altii, cat s-au tras pe cur un an de zile cu aprobarea proiectelor pe fonduri, ba ca vin alegeri parlamentare, ba ca nu se formase guvern, de parca nu aveau conducere si bugete aprobate. Niste jeguri cu fete umane

    Comentariu apreciat.471
    • In jur de 2000 euro net au cei cu funcții de execuție, pe la min fondurilor europene…

      204
    • NOU
      #58

      Nu cred ca sunt prea bine plătiți, mă sperie faptul că nu sunt protejați nici măcar de propriul compartiment juridic..
      Știu o fată de acolo care a văzut un conflict de interese; după jumătate de zi in care cei vizați și-au inroșit telefoanele vorbind cu mai-micii și mai-marii pe care îi intalniseră și plătiseră in decursul timpului.. au făcut-o să iși ceară scuze.

      25
  8. Era vorba de care ar fi partidul capabil sa protejeze nivelul de trai al romanilor. Si…unde e surpriza. Ca AUR si PSD domina intentia de vot in Romanistan? Daca intrebi care e partidul capabil sa trimita primul roman pe Luna vei primi acelasi raspuns. Alegerile au trecut, poporul a ramas acelasi.

    Comentariu apreciat.305
  9. Mie mi se pare trist că nu există mai multe partide CUNOSCUTE de oameni. Am zis cunoscute, deci nu mă luați cu tot felul de repere și sensuri de care a auzit doar o bulă destul de selectă, sau de indivizi pe persoană fizică care au fix puterea furnicii în fața elefantului când ajung în funcții. Vorbesc de partide care să fie permanent în campanie, de oameni care să meargă să explice, să asculte, să dea soluții, să ceva….
    Avem psdpnludmr clare, cu tarlalele lor, cu județe și orașe date „moștenire” din baron local în baron local, avem usr care funcționează din inerția rezultatelor de acum câțiva ani (deja cam mulți) și trași în față de câteva figuri mai răsărite și în spate de câteva mai puțin răsărite, și aursospot care există atât timp cât vin banii orcilor de la est. Asta e tot. Nimic nou.
    Și acum, având această ofertă, ce ar trebui să răspundă intervievații: psdpnludmr? Nooo, că sărim noi, ăștia cu „ați votat aceeași mizerie 35 de ani”. Usr? Sar ăilalți cu „securiști, lgbt, Clotilde, Voiculescu, spitale arse” plus noi ăștia, „dezamăgiții”. Ce mai rămâne? Exact.

    147
    • Să ii spargem geamurile casei lui Ciolacu de la Stejarii. Că probabil acum îi da o mue lui Docuz…
      E clar că nu mai merge cu ‘alegeri democratice’ la Romanika, cu hoții trebuie sa scoți parul…
      Altfel, peste 4 ani vine AUR și o sa ajungem mai rău decat a fost Grecia…și nouă nu o sa ne taie din datorii, că nu își face vreun german/olandez/francez/nordic concediul prin insule pe la noi…

      520
    • Ai inceput bine comentariul dar ai terminat prost.
      Pe ideea asta (din finalul comentariului) poți exclude orice grup politic că se vor găsi oameni nemulțumiți. Și cu cresc in vizibilitatea cu atât cresc și numărul celor care sunt anti acel grup politic.

      Până în urmă cu câțiva ani aveai televiziunile acaparate de alea 2-3 partide.
      In ultima perioadă a crescut influenta social media (SM) ca instrument de a comunica maselor. Și aici avem aripa aur-ista care prin intermediul SM vorbește pe limba ascultătorilor lor la perfectie, ajungând la o masa critica de oameni.
      Cealaltă aripă ar fi reper-drept care sunt nișate pe anumite tipuri de probleme din societate și vorbește in 90% din timp doar pe limba lor. Grupul asta de votanți e mic în comparație cu grupul de votanți din prima aripă (Corectati-ma aici daca zic prostii, știu destul de puțin
      despre partidele astea)

      Cred că o soluție ar putea fi prezenta mai multor partide dar nu știu cât de ușor/greu e sa înființezi un nou partid. Și 2., banii aia dați la partide sa ajungă la mai mulți, eventual să se scadă pragul pt a intra in parlament.
      Probabil multi din partidele astea de 2-5% ar fi niste lichele și doar ar cheltui banii aiurea dar cred că e un preț ok de platit pt spargerea monolitului psdnl. (Și mai nou aur dar nu cred că vor scădea sub 30% niste multi ani de acum înainte).

      37
    • romanachii te vor doxa cu prima ocazie pe un pet de bere 😆 poporu bataios a lu burebista, parca si ala a terminat-o in stil romanesc cu coada intre picioare

      46
  10. Procentul AUR, acest barometru al prostiei din Romania.

    Comentariu apreciat.419
  11. Parerea unui om are un sens. Calculand media parerilor mai multor oameni iese o prostie. E foarte posibil ca intrebarile dintr-un sondaj de opinie sa nu primeasca, in medie, raspunsuri care sa fie coerente ci contradictorii.

    „A person is smart. People are dumb, panicky, dangerous animals and you know it.”

    78
  12. Legat de nivelul de trai.
    Te-ai dat jos din pat si ai mers pana la o sectie de vot, ai pus o stampila … wow ! Meriti nivel mare de trai ! :)
    E o mare greseala sa-ti pui speranta nivelului de trai intr-un amarat de vot.
    Vad si in jur la cunostiinte, vad si la colegi. Toti se vaita de Bolojan de partide, de preturi, de neputinta, sa se dea, sa se faca.
    Pai dar extrem de rar vad unul ca vrea sa-si schimbe domeniul, sa munceasca mai mult, sa se agite intr-un fel. Doar politicienii sunt de vina si pot sa asigure un nivel de trai mai bun. Si ei doar fura domne ! :D

    Indecis. Tu ce zici?1619
  13. Răspunsul oamenilor e destul de corect, referitor la întrebarea pusă. Cele două partide sunt capabile să ”protejeze” nivelul de trai al românilor la starea actuală. Că nu sunt capabile să-l îmbunătățească, aia e altă întrebare. :)

    108
    • Sunt capabile sa pastreze pe dracu. Ciolacu a fost capabil sa pastreze aparenta bunastarii pana la alegeri, cu pretul indatorarii tarii la un nivel fara precedent. Practic s-a dus si s-a imprumutat de pe pietele internationale pana n-a mai putut. Ministrul de Finante de atunci, Tánczos Barna, zicea ca mai facusera chiar inainte de alegeri o ultima incercare si au fost nevoiti s-o anuleze, fiindca nimeni nu mai era dispus sa imprumute Romania cu vreun ban. Sunt curios cum ar fi capabil PSD-ul sa mentina nivelul de trai al populatiei fara bani de imprumut.

      151
  14. PSD+AUR= 40% aka vesnicul nucleu dur de romani adevarati. Mai pui cei 9% si aia e

    135
  15. Votantul AUR nu știe că Simionel le-a spus colegilor de partid să primească pe oricine (este si o înregistrare într-o publicație recorder), indiferent de antecedente, partid anterior, etc. Din asta eu înțeleg că AUR este tot un partid de infractori dar cu mai puțini foști membri PSD care se simt ca acasă la putere.

    Indecis. Tu ce zici?246
  16. Sa vina Elon Musc sa faca un partid.

    59
    • daca lansează si un coin ar face instant intre 20 si 200 milioane dar nu cred ca se baga, el se joaca xu miliardele si cred ca are ambitii mai mari decat dicator in tara bananiera, ar putea lua relaxat urmatoarele alegeri trebuie doar sa promita cate o tesla la cost redus si internet gratis cu starlinku si deja ar avea 50% din muricani pe felie

      64
    • Parcă văd partidul: Partidul Investitorilor, prezidat de Elonie Muscă.

      41
  17. As adăuga la ultima întrebare: …și de ce l-ați vota din nou acum?

    62
    • Pentru ca…perceptie si mentalitate. Perceptia ca PSD e partidul care mereu a marit pensii si salarii. Ceilalti au taiat pensii si salarii si marit impozite. Ca PSD s-au indatorat la greu nu intereseaza pe nimeni din baza lor de votaci cu mentalitate de asistati social. Iar votacii PSD care vor „altceva” acum voteaza AUR, ca doar nu o sa voteze USR.

      161
    • @Vlado cea mai mare parte din USR nu stie/ nu pot sa vorbeasca pe limba votantilor AUR.
      Ca politician trebuie sa poti si sa adaptezi felul de a comunica cu nivelul interlocutorului astfel incat sa te faci inteles.

      112
    • „@Vlado cea mai mare parte din USR nu stie/ nu pot sa vorbeasca pe limba votantilor AUR.”

      Viata e complexa si are multe aspecte. Te-ai gandit ca daca USR ar incepe sa vorbeasca „pe limba votantilor AUR”, s-ar duce naibii nucleul lor electoral, care e foarte stabil in plaja 12%-15% de ani buni de zile?

      Pe scurt, nu pot aia de la PSD sa ajunga la votantul AUR, ce sa mai vorbim de USR. USR trebuie sa caute in alta parte votanti.

      130
    • @Alex

      N-ai cum comunica cu electoratul aur. Ce poți să le zici?

      Ei vor minciuni MARI. Asta vor. Vor să li se zică că vor primi apartamente de la stat. Tu cum poți comunica că NU e posibil asta?

      Ei vor fabrici și uzine. Dar dacă le zici că e plin de fabrici care angajează cu același mizer salariu minim cu care angaja ceaușescu, nu merge nimeni. Ba chiar în multe fabrici se dau salarii mult mai mari ca minimul. Dar vor să meargă? Nu. E doar așa, un concept, ceva abstract, să fie acolo, de dragul de a fi.

      La AUR nu e vorba că a învățat să comunice sau ceva special. E vorba că promit de toate la toată lumea pur și simplu. Ceea ce e clar imposibil. Dar n-ai cu cine, ei asta vor.

      73
    • Ca partid/om politic ai ce sa comunici cu oricine, dar trebuie sa vrei, sa ai oameni care sa vorbeasca pe limba diferitelor grupuri tinta si sa iti faci din chestia asta o preocupare continua. Orice masura nepopulara trebuie insotita si de ceva care poate fi perceput de gorobeti ca beneficiu/realizare, chiar daca e vorba numai de gargara gen „le-am aratat noi lor” sau „dusmanii n-au valoare”. Bolojan si Nicusor sunt deficitari la comunicare cu talpa tarii si nu au nici o scuza pentru asta. AUR si PSD sunt in top la intentia de vot pentru ca inteleg cum functioneaza mentalitatea mioritica si actioneaza in consecinta.

      23
  18. Titlul e gresit. Ar trebui sa fie: „Romania merge inainte de sute de ani.”

    41

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.