În România funcționează „bad reviews”?

Am cumpărat ceva de pe internet.
Când a venit coletul, nu era ce trebuia. Adică, omul „omisese” să-mi spună că nu e ce îmi trebuie, deși am vorbit de câteva ori la telefon despre ce am nevoie. Am avut câteva schimburi de mesaje cu el, în care încerca să explice că nu am înțeles eu bine… știți tactica.
Când și-a dat seama că pe colet scrisese la expeditor adresa lui reală, adică acum știam unde locuiește, s-a înmuiat:
– Sper să nu-mi pui piedică pe stradă…
– Contravine principiilor mele. În cel mai rău caz, scriu pe net, să afle toată lumea cine ai putea fi.
– Nu mă afectează partea cu bad reviews pe net.*
Omul vinde și cumpără pe net. Cu nume/prenume, are zeci de anunțuri.

Mă întreb dacă are dreptate omul, dacă în România chiar nu funcționează asta cu „bad reviews”. Sau, funcționează, iar el e doar un inconștient?
Dacă mai mulți scriu că că pensiunea X e nasoală, tot se duce lumea acolo?

Am un blog personal. Nu e la fel de popular ca acesta, bineînțeles.
Pe blogul ăsta fără nume, acum vreo 10+ ani am scris un text despre o verișoară căreia un medic dentist, înainte de nuntă, a înfrumusețat-o atât de bine încât a i-a făcut semipareză facială, atingându-i un nerv. În pozele de la nuntă are gura cam strâmbă. Tipa l-a dat în judecată, m-a chemat martor la proces. Am scris și un text „pe net, să afle toată lumea.”
Nu știu cum s-a indexat textul ăla, dar cum îl căutai pe medicul X, primul rezultat era textul meu.
În timpul procesului, m-a sunat avocatul dentistului să mă roage să scot textul, „Să ajungem la o înțelegere.” I-am spus că sunt înțelegător doar dacă ăla nu mai profesează, numai atunci sunt înțelegător. Până la urmă s-a făcut o înțelegere cu victima, medicul i-a plătit deplasare în Israel să rezolve problema. Una din condițiile înțelegerii a fost să scot eu textul de pe net. Asta s-a consemnat oficial cumva, legal, „anonimul Cristici să scoată textul de pe net.”**

Acum, în 2021, mă întreb cum de poate unul care are afacere pe internet să spună ca review-urile negative nu-l afectează… Așa să fie?

Experiența mea cu „pusul de piedică pe stradă”:
Acum 15 ani mai vindeam chestii prin anunțuri pe internet. A venit un tip și a cumpărat de la mine un CD player (Pioneer PD-107, faină sculă). M-a întrebat dacă am să-i spun ceva despre el, ceva ce trebuie să știe, pentru că vrea să-l facă cadou fratelui, și să nu aibă surprize. Dacă l-am desfăcut, dacă am schimbat piese… trebuie să știe ceva? L-am asigurat că totul e ok.
Peste vreo doi ani, eram la coadă la poștă, la impozite. Lângă mine, un tip. Mă uit la el, se uită la mine…
– Noi ne cunoaștem?
– Cred că da.
– Te știu, dar nu știu de unde…
– …
– …
– Ești tipul care a cumpărat Pioneer-ul de la mine!
– Da! :) Chiar! De atunci ne știm.
– Cum merge? L-ai dat cadou, a avut probleme?
– Băi, mulțumesc, merge beton! A fost foarte fericit fratele.
Doi ani, după doi ani…

 

* S-a oferit să-mi dea banii înapoi, dar nu pentru că aș fi scris eu „bad review”, ci pentru că știam unde stă, cred.
** Și acum am mustrări de conștiință că am scos textul acela de pe blog.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

110 comentarii

  1. Daca ar conta Bad Reviews cel.ro nu ar exista :)
    Personal contează review-urile, dar le filtrez foarte bine, pentru ca sunt multe inutile, deoarece majoritatea persoanelor nu iși setează așteptări normale pentru ceea ce cumpără.
    Cei drept în ultima perioadă am cam început să acord mai des review-uri pozitive sau negative.

    00
    • Contează, cel.ro licitează pe G ads la cuvântul „pareri cel.ro”.

      00
    • Daca ar conta Bad Reviews nu mai exista alianta PSD/PNL…

      00
    • Problema este ca nici pe review-urile pozitive nu te poti baza. Sunt oameni care sunt obisnuiti cu lucruri de proasta calitate si atunci cand gasesc ceva mediocru, il lauda de parca ar fi cel mai bun produs din lume.

      00
    • cel are 4,5 din 5 stele pe Goole din 4.709 de recenzii. garaj are 4.1
      De ce dezinformezi lumea?

      00
    • Pentru mine cele mai relevante pe emag de exemplu sunt review-urile ce au 2 sau 3 stele. Acolo gasesc cele mai multe argumente, si chestii fondate. La 5 stele sunt doar oameni multumiti ca le-a carat Sameday frigiderul la etajul 7 si la 1 stea sunt doar oameni care au avut probleme cu garantia/returnat produsul (de ce? dupa cat tipm? astea-s detalii irelevante)

      00
  2. Cel punct ro inca sunt pe cai mari desi e plin netul de tepe date de ei.
    Quickmobile la fel.

    Crezi ca un vanzator de pe olx o sa aiba de suferit?

    Oamenii nu fac minimul de efort sa vada de la cine cumpara.

    00
    • Quickmobile mi-a livrat de o săptămana in condiții excepționale un media player tv la un preț f bun. Acuma, ori eu sunt excepția, ori informația ta nu e in regulă.

      00
    • @Zen: quickmobile sunt exceptionali la livrare, dar sa te rogi sa nu ai treaba cu garantia.

      01
  3. Bad reviews? Aaaa, mie nu mi se întîmplă, eu sînt mai șmeker ca ăla de dinainte. Și asta e valabil și la …insert everything…

    00
  4. daca ar conta bad reviews, imobiliare.ro nu ar exista

    00
  5. Pentru mine conteaza la fel ca si good reviews.
    Recent am achizitionat cateva electrocasnice mari si a trebuit sa caut putin pana am ales cat de cat in cunostinta de cauza, ceva care sa se incadreze in bugetul stabilit. In general cele mai multe persoane dau reviewuri care nu prea ajuta pe nimeni: e foarte bun/ prost/ sunt multumit/ nemultumit/ recomand/ nu recomand. Evit locurile/ produsele cu bad reviews majoritare sau care au multe bad reviews recente. La randul meu dau reviews de orice fel atunci cand primesc notificari si incerc sa spun cat mai pe bune cum a fost pentru ca lumea sa afle si altceva decat ceea cu ce se lauda comerciantul respectiv.

    00
  6. Eu intotdeauna dau review-uri la restaurante si hoteluri prin google maps. De la 5 stele la 0 stele daca s-ar putea. Cred ca astfel ajut mult si pe alti oameni care se duc acolo si consuma niste servicii

    00
  7. bad reviews functioneaza, scris cu ceva timp in urma un articol pe blog despre un parc auto de masini rulate, SH. Era sa imi iau teapa cu o Skoda busita rau de tot. Dupa cateva luni dupa ce am scris articolul ma suna proprietarul parcului sa sterg articolul, sa ne intelegem. A vazut ca nu-i merge cu mine a trecut la amenintari, ca imi rupe picioarele, ca ma da in judecata. Si-a schimbat denumirea parcului, scris iar articol, iar amenintari

    00
  8. In societatea noastra, e mai valoroasa povestea in care dai o lovitura, prinzi o smecherie, profiti de o oferta ascunsa sau fenta, decat sa iei ceva calumea, corect, cinstit, safe.
    Ma gandeam cum iau unii masina la pret bun cu mega optiuni, brand si km dati inapoi, de care toata lumea stie, insa nimeni nu mentioneaza asta, ca ar strica povestea.
    E o complicitate in toata tarashenia asta, e o lipsa de asumare, un consens stupid – o societate ranita ce tanjeste dupa orice forma de incurajare, afirmare, ridicare a ego-ului ranit. Iar rana asta ne impinge sa riscam, in cazul asta, sa ignoram reviewurile rele si sa speram la povestea faina, oferta, smecheria pe care doar unii o pot avea – ‘ui ce tare sunt eu, am riscat si am castigat, sunt acel 1% care a scapat de teapa – lauda-ma, apreciaza-ma’.

    00
  9. Good reviews la noi in in general sunt 0 că valoare. Când cumpăr ceva marea majoritate sunt nefolositoare in cel mai bun caz și false in marea majoritate.

    00
    • Cautam comentariul asta :D . Ma uit pe emag.ro tot felul de oameni care specifica in review ca produsul respectiv il folosesc de doar cateva zile sau saptamani. „Foarte multumit, arata foarte bine etc.” Plm e nou la ce te-ai astepta ?! Stau si ma gandesc cati oameni mai revin si isi editeaza reviewurile pe emag.ro.

      00
    • Cati oameni au reviews aprobate pe emag? Vezi un produs cu 2 reviews pozitive, dar el defapt are vreo 50 negative neaprobate, pt. ca emag.

      10
    • Cautati aparat auditiv pe emag si cititi reviewurile

      00
    • Mie mi-au fost publicate toate review-urile negative pe emag.

      00
    • @ubercool: mie, nu.

      10
  10. Cred că avem opinii diferite asupra a ce înseamnă review. Un articol pe un blog este diferit de un review lăsat pe pagina produsului și primul contează mai mult as spune.

    00
    • un articol scris pe blog inseamna ca produsul respectiv a enervat/entuziasmat atat de tare persoana in cauza incat a creat un review din simpla motivatie a calitatii produsului.
      bai ce cuvinte fancy am folosit. cred ca e mandra mama de mine

      e ca si cum te intalnesti pe strada si intrebi pe cineva de masina. una e sa iti raspunda respectivul la intrebare si alta e sa aduca el singur vorba despre masina.

      00
    • Atata timp cat pe site-uri/magazine review-ul nu este cu nume si prenume atunci oamenii isi permit sa fie mai putin seriosi. Daca stai sa citesti review-uri o sa vezi ca minim un sfert sunt aberante, de genul 5 stele „nu am apucat sa probez produsul insa a venit in 2 zile” sau 3 stele „tabloul este exact ce scrie in descriere insa nu se potriveste cu mobla mea”.

      00
  11. Nu prea bag in seama reviewurile decat daca sunt toate de o stea, sau ceva de genul asta. In general sunt sans

    00
    • Nu prea bag in seama reviewurile decat daca sunt toate de o stea, sau ceva de genul asta. In general sunt sanse mai mari sa lase un review cei nemultumiti, plus ca, asa cum zicea cineva mai sus, multi nu stiu ce cumpara si au asteptari aiurea.

      Pe bloguri / presa nu bag in seama reviewurile fiindca de obicei sunt platite sau are autorul un dinte impotriva cuiva.

      La medici, daca e sa te uiti pe net, nu te mai tratezi la nimeni. Acolo chiar ca numai nemultumitii posteaza si sunt povesti nasoale cu aproape orice doctor.

      00
  12. Problema este ca se dau si comentarii false pentru a lovi concurenta. Am un site si dupa 2 naspa ma sunat una de la o firma cu propunerea ca pentru un abonament lunar imi lasa ei un numar de mesaje pozitive. Asta a fost ciudat! Eu la magazinul meu am 40 cu 5 stele pozitive si 5 de o stea toate false, unu a scris ca l am injurat in magazin si i am luat banii…Am cumparat o scula de la o firma si comentariu negativ nu a fost publicat. E dificil sa cumperi ceva bazandu te pe recenzii.

    00
    • la fel cum poti sa ai biznitz de „imbunatatit imagine” – facand reviewuri pozitive, poti lasa si pastile negative gratuit, ca sa aibe omu motiv sa apeleze la serviciile tale de „curatenie”.
      te-ai mira din ce se fac bani in zilele noastre

      00
  13. De fapt, nimeni nu vrea sa se lege la cap cap cu review-uri negative, pentru ca:
    – adesea se refera la serviciile sale ca vanzator, deci review nu se aproba
    – pot fi review-uri care vor sa faca rau unui vanzator/firme, care te deschide catre procese.

    Daca nu esti ca la eMag, unde poti pune „achizitie verificata”, e problematic.
    La noi serviciile nu vor sa se lege la cap.
    De ce credeti ca OLX & Co permite anunturi fara cont si nu doreste sa aiba responsabilitati de niciun fel?

    In rest, mizeriile sunt pe multe paliere:
    – descrieri fake
    – clone produse, fara mentionare clara
    – produse SH vandute ca noi
    – produse defecte
    – nu se accepta mesaje
    – se accepta doar mesaje, fara numar de telefon
    etc

    00
    • La achizitie verificata stimatii de care se vorbeste des si aici nu mi-au permis review negativ (transcoderul hdmi nu a functionat). Ca pot.
      La fel ca si dl. Blogger de mai sus la un comentariu civilizat dar nu pe linie ( eterna discutie apple vs android ).Ca poate.
      Sunt tare sceptic la toptanul de reviewuri pozitive parca scrise toate de o singura persoana….

      00
  14. Una din problemele pe care le avem e educația pentru nota. Sunt pline clasele la gimnaziu de copii cu 10 pe linie cu părinți care fac presiuni ca odraslele sa aibă 10 pe linie. Copilul ar trebui educat sa știe care ii este ” valoarea”. Știe de 7, are 7. La fel și la review-uri: produs bun dar cu mici inconveniente, dai 4 stele. Produs bun dar cu cu defect major gen smartfon frumos, ecran, camera etc dar pierde semnalul dai 1 stea

    00
  15. În multe domenii de activitate serviciile sunt atât de proaste la noi, încât nu contează bad reviews, toți au așa ceva, nu ai ce face dacă ai nevoie. :)

    00
  16. La chestii turistice mereu citesc reviews, mai ales bad reviews. De aceea prefer sa rezerv pe booking. Din review te prinzi de ex ca unii mint ca au parcare (au 3 locuri stradale la liber – aia nu e parcare)
    La electronice orice cumpar citesc reviewuri, in general pe emag – indiferent daca cumpar sau nu de acolo.
    Si la medici ii caut pe google inainte sa merg la ei (de ex asa am ales medicul de familie – erau 2 la medlife-ul respectiv, una avea bad reviews pe google cealalta nu)
    Nu prea cumpar de pe olx sau de la persoane private – daca as face asta ar fi vanzare face 2 face deci vad ce cumpar inainte sa dau banii. Nu am incredere sa mi trimita prin curier.

    00
  17. Eu aș avea altă întrebare. În cazul comercianților mari, ANPC funcționează?

    00
    • Nu, ANPC nu functioneaza niciodata.
      Daca ar functiona, nu ar mai exista „promotii” si „discounturi” de 2-3 ori pe luna. Nu ai mai vedea produse la ofera cu 50%, in conditiile in care discountul real este de maxim 10%.

      00
    • Funcționeaza oarecum, dar trebuie sa-ți faci și tu temele înainte.
      Acum câțiva ani aveam un telefon LG luat de la F64.ro si după un an s-a ars. F64 mă trimite la quickmobile pt garanție, iar quick îmi dă cu flit. Urmează nenumărate discuții cu f64, inclusiv cu persoane cu funcție in firmă plus cu departamentul juridic și ei o țineau în dungă, ba că nu e raspunderea lor ci a firmei care asigura garanția (mare minciună, raspunderea legală este a comerciantului, nu e treaba ta că el a subcontractat servisarea și garanția către un terț), ba că pot să-i dau și în judecată că li se rupe de mine. Atunci am facut o expertiză tehnică (așa ma invățat cineva care a lucrat in ANPC) pe cheltuială proprie (300 lei a costat) și am deschis sesizare la ANPC (online, de acasa, toate actele scanate si trimise), iar ANPC-ul a obligat pe f64 sa-mi rezolve situatia. f64 mârlani până la capat mi-au dat un telefon nou (valora atunci 1400 lei) dar au pretins in acte că a fost reparat vechiul telefon pentru că dacă ar fi recunoscut că e un produs nou legea îi obliga la incă 2 ani de garanție și nu au vrut să riște cu un produs de rahat cum erau LG-urile.

      00
    • Si de ce nu ai continuat demersurile sa dovedesti ca este un alt telefon. Era foarte simplu, le trimiteai o poza din care rezulta faptul ca are alta serie.

      PS: nu cred ca se prelungeste garantia, chiar daca iti inlocuieste telefonul. Ai vreun articol din lege care spune asta? Ar fi interesant de stiut.

      00
    • Că tot veni vorba de asta, tocmai am fost sunat de un comerciant căruia îi făcusem o reclamație. Nu am primit răspuns de la ANPC, însă comerciantul mi-a promis că se rezolvă, deci ceva fac ei.

      00
    • @ Andrei G: pentru ca era ars chipsetul era normal sa fie alta placa de baza, cu alt IMEI. De fapt era totul nou, și acumulator și ecran, au păstrat doar capacul de pe spate tocmai pt a fi „reparație”, nu înlocuire de produs. Legea care reglementează garanția în România tocmai asta prevede: dacă se poate repara produsul garanția continua pana la termenul inițial plus perioada cât a stat în service, dacă nu se poate repara se înlocuiește și beneficiază de garanție noua.
      Și vezi ca ANPC-ul nu are treaba cu promoțiile.

      00
  18. Eu am un sistem propriu prin care nu ma incred review-urile bune ci numai in alea rele.

    Statistic, gusturile si exigentele mele sunt impartasite de un segment mic din populatia internetului care lasa review-uri. Daca 100 de oameni dau 5 stele unei cafele, asta nu imi spune nimic, m-ar interesa cel mult review-ul celor doi care „seamana” cu mine … insa n-am cum sa ii identific.

    In acelasi timp, daca 100 de oameni spun ca o cafea e de naspa si ii dau 0 stele, pot sa ma incred ca acea cafea chiar e de cacat.

    Am testat de multe ori sistemul asta si merge. Cea mai buna dovada este la restaurante. O carca de oameni dau stele multe restaurantelor unde mananci mult, portii mari si ieftinash. Insa pentru mine gustul e mai important decat marimea portiilor sau pretul. Dar cei ca mine sunt putini in marea masa a reviewer-ilor.

    Ma rog, asta si faptul ca eu sunt un snob imputit.

    00
    • Oricum gusturile sunt diferite. La restaurante m-aș uita mai mult la informații despre calitatea serviciului, timpul de așteptare, curățenie etc. Că pune bucătarul mai multe condimente, poate unora le place, altora nu.

      00
  19. Cum sa nu functioneze, mai ales acum cand se dau asa multe tepe pe net, toata lumea e sceptica… mult mai sceptica. Si eu am destul de multe (50+) produse puse pe olx la vanzare, iar saptamanal interactionez cu oameni pe acolo… in ultimele luni sunt mult mai sceptici, toti au tot felul de cereri alela, chiar daca am foarte multe recomandari din multe locuri si niciodata n-am avut probleme, plus ca le si primesc inapoi coletele daca nu le convine ceva… Sunt convins ca review-urile nasole cantaresc foarte mult si la noi, asta cu nu ma intereseaza sunt povesti…

    PS: Uita-te pe ebay de exemplu sunt conturi care au mii de vanzari si la un review negativ deja considera ca au probleme grave de credibilitate, crezi ca natura umana nu e aceeasi?

    00
  20. Da si nu :)
    De ex eu cand caut un produs/serviciu caut din mai multe surse informatii si incerc sa elimin cele care frizeaza ridicolul, cei care au asteptari nerealiste sau care abia leaga o fraza coerenta.
    Pana acu ori am ales cum trebuie ori am avut noroc.

    Cel mai dificil e la servicii, fiecare suntem subiectivi.

    00
  21. Când văd pe Facebook aceleași și aceleași întrebări „de unde iau, preț?” asta inclusiv la postari în care se specifica în text ambele treburi (!?!) … Consider ca nu, review-urile nu prea sunt luate în calcul decât de o anumită
    categorie de populație .
    Exista extrem, extrem de mulți și multe care nu știu sau nu vor sa dea un rahat de search pe Google și așteaptă sa li se dea mură în gură, asa că datorită respectivilor, pe ăla îl doare la banană de review-uri.

    00
  22. Pe eMag Review-urile bune sunt scrise corect gramatical, iar cele rele sunt scrise de oameni pe bune care au cumparat produsul.

    In Romania nu functioneaza 100% reviewurile proaste.
    E o firma (mult spus firma) care cica se ocupa cu sudura tevilor de esapament in Sacele (langa Brasov) care are numai review-uri proaste pe net ,neafectata nici 1% de pareri. Daca intrebi pe cineva unde sa sudezi o teava de esapament, raspunsul vine inevitabil ” la Sacele ca sunt buni si ieftini” .Nu-s ieftini si in nici un caz buni.

    00
  23. Da valabil pentru firmele de curier :))

    00
  24. paradoxul la bad review e ca sunt inselatoare prin natura lor
    noi avem tendinta sa exageram lucrurile negative
    asa ca da, e posibil ca unu sa aibe o experienta neplacuta si s-o faca publica dar in acelasi timp sa existe mii de persoane multumite.
    asa ca eu unu nu ma iau neaparat dupa evaluarile negative cat dupa numarul si felul evaluarilor pozitive.

    00
  25. Offtopic: @Cristici, mulțumesc de recomandarea de Gianduja
    am comandata asta https://www.amazon.de/gp/product/B013GO7P4U si e excelenta!

    00
  26. Eu nu prea urmaresc review-urile, dar din ce am observat nu prea te poti baza pe cele anonime de pe diverse magazine online.

    Review-urile obiective ar fi „o paine de mancat” pentru influenceri – dar senzatia mea este ca multi evita sa dea review-uri negative pentru ca se tem ca vor fi sariti la eventuale campanii.

    Singurele review-uri pe care le citesc constant si le iau in considerare sunt cele de pe Goodreads si TripAdvisor (unde postarile nu sunt chiar anonime).

    00
  27. e plin emagu de 3/5 din cauza ca ‘a intarziat curieru’ sau mai stiu eu ce alte motive care nu au nici in clin nici in maneca cu produsul propriu-zis. din pacate, netul e dominat de ursi.

    00
    • Niciodata emag nu mi-a aprobat un review facut pe bune, corect si focusat pe produs. Niciodata!

      10
    • Din punctul meu de vedere, curierul face parte din serviciu. Pe mine nu mă interesează cum alege compania să își livreze produsul: prin poștă, curier, dronă etc. Dacă ei aleg o firmă de curierat, care oferă servicii proaste, atunci review-urile astea poate îi determine să ceară servicii mai bune sau să caute al livrator.

      00
    • @Jesus, o fi de la nume, nu de la review. nu stiam ca vând cruci de lemn in marime naturala pe marketplace.
      live and learn.

      00
  28. Bun articol. Redau si eu experienta noastra cu reviewurile. Si este relevanta doar pentru Romania, desi vindem servicii in mai multe tari.

    Cam o data la doua saptamani ne lovim de clienti care ne santajeaza cu Trustpilot si Google reviews. Pe teme absolut banale, si care nu tin de noi. De exemplu: ploua in ziua cand aveam livrarea, m-ati tinut in ploaie sa platesc!

    Si te trezesti cu 3-4-5 reviewuri de o stea peste noapte. Evident pot fi sterse cu conditia de a ii da serviciul gratuit.

    Chestia asta cu santajul pe review este un fenomen ingrijorator. In plus eu estimez ca 9/10 reviewuri din nisa mea sunt false. Vine unul negativ, companiile pun 10-20 pozitive. Si des companiile isi pun negative intre ele.

    00
    • Acelasi lucru se intampla peste tot. Am cativa prieteni care au decis sa se imbogateasca pe Amazon si care s-au panicat cand au vazut ca au disparut review-urile pozitive pe care le cumparasera la inceputul afacerii. Acum erau revoltati ca nu mai cumpara nimeni de la ei si afacerea nu prea mai merge.

      Din cand in cand cei de la Amazon mai face cate o curatenie, desi nu este suficienta. Ei oricum au interesul sa fie cat mai multe comenzi in platforma.

      00
  29. Eu de obicei ma uit la review-uri si tot de obicei incep in sens invers, de la o stea in sus, le filtrez si iau o decizie (dar nu e 100% bazata pe review-uri).

    00
  30. Vreau și eu să văd un film, așa că intru în librăriile de specialitate să citesc comentariile. Nu știu cum se face, dar dacă din 100 de comentarii, 99 sunt pozitive, singurul comentariu negativ îmi scade încrederea cu 50%.

    La partea de recenzii online, e altceva. Nu mă deranjează să văd și recenzii de o stea, dar contează un lucru: dacă reprezentanții acelui brand răspund argumentat fiecărui comentariu de o stea.

    00
    • „dar contează un lucru: dacă reprezentanții acelui brand răspund argumentat fiecărui comentariu de o stea.”

      Mă mai uit și eu la chestiile astea și mai mereu e ceva de genul: ”ne pare rău că nu sunteți mulțumit, bla bla bla, ținem foarte mult la calitatea produselor, bla bla bla, faceți o sesizare la adresa cutare. Vă mulțumim.”

      Un mesaj copy-paste, care nu spune nimic, pe care îl poate posta un bot.

      00
  31. Sa iei scule second de muzica de pe net e ca si cand ai bulani pe centura fara prezervativ. S-ar putea sa ai noroc si sa scapi. :D

    00
    • Am cumparat aparatura audio sh de pe net in valoare de vreo 20000 euro in ultimii 15 ani,nici o teapa. Ce scula de 5000 de lei ai hasit la 1800 de ai fost inselat?chiar sunt curios. In domeniul asta iti dai seama instantaneu daca scula nu functioneaza

      00
    • Ce ar putea fi nasol la niste chestii care gandesc digital un semnal?
      Nu iei boxe SH, nu cumperi casti, chestii care se pot defecta mecanic, care se uzeaza in timp, dar un DAC de CD ce poate avea defect?
      Eu tocmai ma pregateam de un articol in care sa recomand amplificatoare SH (cu boxe noi)

      00
    • Mai degrabă iau niște boxe din anii 70 SH, decât să cumpăr o componentă electronică fabricată recent. Boxele nu au nici o șansă să se strice, pe când DAC-ul tău are toate șansele.

      00
  32. Faza e aiurea pentru ca la noi a prins super bine faza cu review-uri cumparate. In alte zone s-au mai diluat, dar uneori inca trebuie sa sap prin review-uri de o linie care nu zic nimic relevant si atunci le ignore pe alea.

    00
    • Nu stiu cat sunt reviewuri cumparate sau analfabetismul functional al oamenilor. Scriu unii reviewuri doar sa fie scris. Ma uitam weekendul asta dupa niste casti. O multime de reviewuri puse de parinti care nu le-au folosit deloc „dar copilul este foarte multumit de ele” 5 stele sau „sunt foarte frumoase”. Nicio mentiune legat de calitatea audio sau calitatea microfonului. Se plangeau unii ca li s-a stricat firul dupa cateva zile saptamani dar dupa cum erau scrise comentariile iti lasa impresia ca e genul de prost care e incapabil sa aiba grija de lucrurile lui.
      Sau reviewuri la periute de dinti in care se plangeau unii ca au folosit 1-2 ori periuta (cu capetele default de duritate „medie” sa zicem) si le sangera usor gingia ( din ce am citit e un fenomen normal prima saptamana sau doua pana se obisnuieste dantura), dar unul nu s-a gandit sa isi cumpere capete pt dinti sensibili.

      00
  33. Evit sa cumpar de pe site-uri care au recenzii negative. La fel si cu produsele.

    00
  34. Cumva tangential cu topicul.

    Sunt asociat intr-o firma cu un prieten. Vindem pantofi facuti la comanda. Astazi aflu de la el ca il tot suna oameni in ultima vreme ca vor sa faca retururi. Am sapat un pic. Cei ce vand pantofii folosesc un nume care seamana si de aceea confuzia.

    Am intrat pe siteul lor. https://shoes-select.ro/

    Astea sunt datele firmei:

    Site-ul http://www.sport-select.ro este detinut de Sc srl cu urmatoarele date de identificare

    Cod Unic de Inregistrare 000000

    Registrul Comertului J40/999/999

    Sediul Social:

    Telefon 0722 222 222

    eMail : office@sport-select.ro

    La contact au un numar inexistent. Ne-a trimis un pagubit poza cu AWB-ul, iar aici e si vina Fan Courier, numarul de telefon al expeditorului are o cifra in plus!! Iar numele expeditorului e „Magazin Sport”

    I-am recomandat sa mearga la politie.

    Intrebarea mea e catre cine as putea face o sesizare? Nu spuneti ANPC, va rog…

    00
    • Asta e un site fantoma.
      Domeniul este inregistrat pe persoana fizica, in oct 2020 si siteul este tinut la o firma de hosting din Cluj.
      Teapa e simpla – se cumpara un domeniu .ro pe un an, se ia un hosting ieftin, se pune un WordPress cu un plugin de ecommerce, gata site-ul.
      Datele „firmei” nu sunt trecute nicaieri sau sunt false. Plata se face doar ramburs, prin curier. Pozele produselor de pe site sunt false, primesti mizerii fake sau de la second hand. Telefonul de contat este un prepay, care se arunca dupa un timp.

      Tu, ca tert, poti face reclamatie la politie, dar daca politistii n-au chef de munca s-ar putea sa iti zica ca nu esti pagubit, deci nu au ce sa faca.
      Cel mai bine, prietenul tau, sa-i indrume pe cei pagubiti sa faca plangere la politie.

      00
    • Cumperi dintr-o altă țară și faci reclamație la instituțiile de acolo? Ar funcționa?

      00
  35. Conteaza si reviewurile de pe nimfomane 😁

    00
    • Adinna. A terminat liceul Caragiale, s-a mutat de pe ninfomane pe un site facut de ea personal, pe care il administreaza tot ea. ;)
      [Daca putem intelege ca „cea mai veche meserie din lume” rezolva foarte multe situatii care ar putea genera in chestii nasoale (violuri, de exemplu), am putea incepe sa apreciem „domeniul”.]

      00
    • Care e site-ul?

      00
  36. 80-90% de review-uri online sunt false. Aibnb sterge cele nevative ca atlfel lumea nu mai foloseste airbnb daca vad locuri cu reviews negative. Amazon lasa la vanzare toate chinezarismele care nu sunt certificate CE sau UL cel putin pentru electronice si culmea au au reviews bune, daca scrii ceva 1-3 stele esti hartuit in fiecare saptamana cu email de la vanzator sa il stergi ca iti trimite banii sau iti da alt produs pe gratis. Yelp e mafia review-urilor daca nu platesti ajung doar cele de 1* si restul de 5 stele sunt filtrate, daca iti scrie un „elite” review primesti un boost doar ca elite cere 100-500$ pentru un review.
    Sunt armate de indieni pe vpn-uri care scriu reviews la greu, apoi bot-s care doar asta fac, apoi grupul gospodinelor care scriu diferite reviews pe orice platforma pentru o suma mica.
    Traim intr-o lume in care totul e fabulos exact ca pe instagram.

    00
    • pe site la eMAG sunt la vânzare o mulțime de chinezisme „certificate” CE dar pe care scrie clar că sunt doar pentru 220V AC, nu scrie nimic că sunt utilizabile pentru 230V AC

      220V – tensiunea nominală din China…+/- 10% = 198 – 242V
      230V – tensiunea nominală din Europa… +/- 10%= 207 – 253V
      unde +/-10% reprezintă toleranțele admise pentru variații de voltaj.
      Notă: în România d.p.d.v. oficial nu mai există 220V la priză din 2007, odată cu intrarea în Uniune s-a trecut la 230V, practic de prin 2000…2005 a început modificarea asta.

      Dacă cumperi produsul respectiv și ți se strică (fiindcă este proiectat doar pentru 220V cu toleranțe reduse de voltaj), garanția nu face doi bani fiindcă este țeapă standard asta cu 220V – se refuză instant garanția pe motiv de utilizare necorespunzătoare din vina utilizatorului – ai conectat un produs proiectat pentru 220V nominal la o rețea de alimentare de 230V nominal.

      Voltajul ăla maxim permis de toleranțele pentru 230V este peste toleranțele admise de 220V și este foarte probabil ca un echipament proiectat pentru 220V să înceapă să fumege dacă este folosit mult timp la astfel de tensiuni de alimentare
      Exact pe treaba asta se bazează o mulțime de țepe de pe eMAG: au prețuri mici și garanție care pare OK, dar îți poți lua adio de la garanție dacă bagi aparatul în priză.

      „CE” în cazul ăsta probabil că înseamnă „China Export” iar asta este altă țeapă standard – logo-ul de China Export este aproape identic cu cel de marcaj european.

      00
    • buna faza cu “China Export” – invatam ceva nou in fiecare zi.

      00
    • p.s.
      https://www.google.com/search?q=220V+-230V+-240V+site%3Aemag.ro

      Q.E.D. => About 121,000 results – sute de mii de pagini de produse care sunt proiectate DOAR pentru 220V.

      Doar de aici cred că ANPC ar putea aplica celor de la eMAG amenzi de minim 1 milion de euro zilnic, pentru vânzarea de produse contrafăcute și neconforme, interzise la comercializare în Uniunea Europeană.
      contrafăcute = marca CE este clar contrafăcută din moment ce dispozitivul nu este proiectat pentru tensiunea nominală europeană de 230V AC

      dar din păcate ANPC doarme în papuci.

      00
  37. daca tot e bad reviews pot sa-i pomenesc si pe cei de la depanero. in urma cu cativa ani aveau rating pe google realist de 1.3-1.4 in comentarii oamenii descriind experientele nasoale cu ei. acum are 4.1+ nu ca n-am sti cum poti „boosta” treaba asta…
    eu am un 50% rata de reusita la reparat produse in garantie la ei. la celelalte 50% imi anuleaza garantiile din varii motive(inventate evident) si dupa lungi certuri obositoare cu ei, poate reduc povestea la un 25%(adica imi bag picioarele in restul produselor si nu mai merita efortul). asadar cat pot incerc sa-i evit si sa caut OAMENI normali la cap in service-uri.

    00
    • Prietene, dar cum ajungi cu atâtea produse în service de poți sa faci statistica? Sincer am trimis câteva produse în service toată viata mea.
      Nu e vorba de service-ul menționat ci în general.

      00
    • Wow, cât de tare, au săptămânal câteva recenzii 5* de la conturi cu o singură recenzie. Gotcha!

      00
    • @cristix daca iti pui putin mintea la contributie sigur gasesti explicatie. ramane ideea: daca tu nu ai patit atunci sigur nu se poate.

      00
    • Nu am zis ca nu se poate, am zis ca nu înțeleg cum. Acum ca m am gândit mai bine (mulțumesc de sfat) sunt 4 elemente care ar putea sa ducă la un număr mare de produse în service :

      1. Documentație incompleta înainte de achiziție
      2. Căutarea perfecțiunii în fiecare produs (așteptați nerealiste)
      3. Criteriul de baza în achiziție este prețul (cu impact în calitatea produsului)
      4. Folosirea incorecta a produsului

      Și sa nu uitam de faimosul ghinion 😊

      00
  38. Deci tu crezi ca un medic dentist care a atins un nerv nu ar trebui sa mai profezeze si ai si acum mustrari de constiinta ca ai scos textul ala de pe net. Poti sa dormi linistit, chestia asta i se poate intampla oricarui medic, indiferent cat de bun e. Oamenii sunt diferiti, nu suntem facuti toti dupa un sablon fix, iar un nerv poate avea un traiect mai ciudat.

    00
    • De ce a pierdut procesul, daca „i se putea intampla oricui”? Nu era chiar un accident banal, banuiesc.
      Oricum, a fost dat in judecata doar pentru ca fata voia „sa fie cum a fost inainte”, pe banii omului. Adica, la sfarsit sa fi fost ca si cum nu ar fi trecut pe la el. Atat a cerut, inainte de proces, si a ajuns la proces pentru asta… Lasa-ma cu „i se putea intampla oricui”.

      10
    • Nu te las. Procesul l-a pierdut probabil pentru ca, in general, la noi medicii pierd in instanta procesele de malpraxis. Din mai multe motive. Unul dintre ele este ca judecatorii nu au chef sa-si bata capul cu experti si cu analize. Mai ales daca medicul are o asigurare suplimentara de malpraxis, asiguratorul plateste, partea vatamata isi ia banii, judecatorul doarme linistit. Un proces n-ar trebui pierdut pe motivul ca s-a atins un nerv. Sunt o gramada de lucruri pe care un medic stomatolog le poate face prost din vina lui dar asta cu nervul nu e unul dintre ele.

      00
  39. Nu te las. Procesul l-a pierdut probabil pentru ca, in general, la noi medicii pierd in instanta procesele de malpraxis. Din mai multe motive. Unul dintre ele este ca judecatorii nu au chef sa-si bata capul cu experti si cu analize. Mai ales daca medicul are o asigurare suplimentara de malpraxis, asiguratorul plateste, partea vatamata isi ia banii, judecatorul doarme linistit. Un proces n-ar trebui pierdut pe motivul ca s-a atins un nerv. Sunt o gramada de lucruri pe care un medic stomatolog le poate face prost din vina lui dar asta cu nervul nu e unul dintre ele.

    00
  40. Eu am avut o firma care a prosperat folosindu-se de bad reviews.
    Nu ofeream servicii/bunuri proaste sau inselatoare, ci doar clientii mei nu stiau la ce sa le foloseasca sau voiau sa le foloseasca si sa primeasca banii inapoi dupa. Un fel de „mocangeala”.
    Sa trec la obiect: initial si eu am considerat ca bad reviews nu sunt bune. Doar ca odata cu multa reclama negativa mi-a crescut cota de imagine, pe ideea ca si reclama negativa tot reclama e.
    Usor-usor, bad reviews mi-au adus si mai multi clienti, majoritatea dornici sa-mi dea aceeasi teapa sperand ca la ei pun botul.

    Deznodamantul: in cazul meu, bad reviews mi-au adus o groaza de nervi, dar si clienti multi, am crescut preturile si am scos mai mult profit decat daca as fi avut reviewuri bune (pe care de altfel clientii nu le lasa in general).

    Evident, cazul meu e unul particular si nu-l poti generaliza. In multe situatii, reviewurile negative pot distruge o afacere, la fel cum un comerciant onest poate sa aiba doar reviewuri rele, fiindca cei multumiti nu se sinchisesc sa lase review.

    00
    • Cred ca principala greseala a acestui domn a fost ca a refuzat sa se prezinte la proces in momentul in care a fost actionat in judecata. In plus nu a adus nici o dovada care sa sustina afirmatiile facute.
      Adica nu a prezentat la dosar vreun act din care sa rezulte ca intradevar firma respectiva nu i-a oferit servicii corespunzatoare.

      00
  41. Se cam tem patronii de bad review pe google maps din ce am observat.

    00
    • Da, se tem. Mai ales de alea foarte utile, 1 stea fara nicio motivare. Daca analizezi o sa vezo ca la foarte multe firme dau review-uri gigei, fara sa-i duca capul prea mult si in multe cazuri fara sa aiba vreo legatura cu firma. Sa nu mai zic ca sunt review-uri platite de concurenta, cu conturi fake pe google, conturi cu care se da un singur review. De asta au aparut si companii care se ocupa cu ridicarea rating-ului.

      La fel se intampla si la produse. Am avut cazuri in care pentru produse cu 1 – 10 reviewuri de 5 stele, m-au sunat clienti nemultumiti. Le-am zis ca daca nu sunt multumiti sa faca retur la produs(e) si le returnez banii inclusiv pe transport, ca nu are rost sa tina sau sa foloseasca un produse care nu le plac, si m-am lovit de refuz. Toti cred in tot felul de teorii ale consipiratiei, ca mi-am dat review-uri pozitive, cu toate ca sunt cu achizitie verificata, ca sunt tonti celilalti consumatori si ca ei stiu mai bine de ce au nevoie cei care au review-uri pozitive, etc. Sunt cativa care decid sa tina produsele (vand produse cu pret sub 50 ron) si prefera sa dea reviewuri negative. Pe astia chiar nu-i inteleg, au posibilitatea sa-si cumpere un alt produs dar nu vor, prefera hate-ul.

      00
  42. Prima lucru pe care il fac cand aleg online un produs e sa ma uit la review-uri. Daca majoritatea sunt pozitive, pun produsul pe lista scurta.

    00
  43. Daca esti un om ce se informeaza inainte de a vizita un loc/ a cumpara un produs / etc, conteaza atat bad reviews cat si good reviews. De asemenea, o parte din oamenii care se informeaza, isi ofera si ei la randul lor parerea pentru urmatorii cititori.
    Eu una petrec suficient de mult timp citind review-uri pe site-uri, video-uri, bloguri, atunci cand am nevoie sa ma informez cu privire la un anumit lucru. Mi se par utile si am ajuns sa recunosc un review cinstit de unul pus pt a ajuta/incurca un anumit vanzator.

    00
  44. Am observat o chestie ciudata cu DATA review-urilor lasate pe E-mag la diferite produse, mai ales in perioada Blackfriday, la multe dintre ele „s-a schimbat” cu o data mai recenta (acum 2 saptamani, acum o luna sau similar). Nu cred ca sunt singurul care a observat asta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.