Vă recomand grupul "Car Spotting" de pe facebook dacă sunteți pasionați de mașini și/sau dacă vreți să vedeți contrastele României. Mașină de 200K parcată lângă un bloc dărăpănat, mașină de 300K trecând pe lângă o căruță și tot așa.
Pe mine mă amuză și întristează în același timp contrastul ăsta între minunile astea tehnologice și străzile din jur. Nu doar că uneori sunt parcate pe trotuar, ci gropile din jur, gunoaiele, lipsa unor linii drepte, lipsa vopselei…



Nici eu nu îmi permit să am un cal și sunt gelos pe cei care își permit să aibă hobiuri gen „echitație”.
Problema e cand hobby-urile lor sunt desfasurate pe salariu minim declarat in acte.
Masina pe firma trecuta autoutilitara si tot felul de alte minunatii fiscale pe care ANAF se face ca nu le vede.
Intre timp, imi povestea soferul de pe Bolt aseara ca ii cauta ANAF pe boltistii care au contract de 2h si lucreaza mai mult. Adica castiga cineva care castiga poate 100 lei toata ziua. Contractul de 2h este pentru ca au deja alt loc de munca full time si nu pot legal sa aibe mai mult.
Statul roman e hapsan, de aceea e o intreaga lupta de-a hotii si „vardistii”.
Cea mai mare problema este lipsa deducerilor sau cat sunt ele de discutabile la un eventual control.
Statul roman considera ca orice cheltuiala ce reduce profitul = furt, ca sunt banii lui.
Eu consider ca statul ma jefuieste cum poate si e actionar doar la profit, niciodata la pierdere.
Pot sa imi iau un X5 pe firma sau un Logan, cine esti tu sa zici ce sa fac cu banii mei? Mori de grija banilor altora!
De multa vreme TVA se recupereaza limitat la 50% daca nu folosesti auto in scopuri comerciale.
Cand de 30 de ani ai aceeasi impozitare imbecila pe cilindree, ajungi la aberatii precum:
– orice masina peste 2999cmc este o mare paguba.
– orice masina veche peste 2999 cmc este nevandabila in max 5 ani = doar sa o duci la Rabla.
Deja nu mai vorbim de caii putere, ca acum ai la 2l turbo aceeasi cai putere ca la 4-5l acum cativa ani, iar electricele sunt cu herghelii la bord si impozit 0, de aceea unii ce isi doresc un SUV antic pentru vanatoare/carat, fac manaria cu autoutilitara (am inteles ca RAR nu mai permite, insa).
Despre impozitarea salariilor, numai de bine! Fondul de salarii e cea mai mare problema a firmelor mici si mijlocii romanesti.
Am salariul minim pe economie pe cartea de munca, prefer sa imi scot banii ca dividende!
De ce as plati statului roman fara limita CAS si CASS? Ma tratez la privat de 20 de ani si pensia stiu ca oricum va fi mizera, probabil pe la 70-75%, cu sanse minime sa ating acea etate.
Si tu ai face fix la fel, daca ai fi in locul meu. E usor sa arunci cu banii altora.
@R
Din păcate, ai dreptate. Statul e cel mai mare hoț și nu te ajută cu contracte, e primul doar cînd e de jupuit.
Sau cand vezi o masina de 200K langa un autobuz de la STB de 500K.
Tu is raisist, Sir
Initial vazand pozele am crezut ca sunt de prin Rusia de undeva… :))
in Rusia cu nr de inmatriculare romanesc ?!
Nu-l băga în seamă, butonul comentează doar pentru spam, vezi că mereu are un link către site-urile lui de căcat sub nume.
*Bufonul
De multe ori pozele din astea apar pe reddit sau pagini de fb numite „A normal day in Russia” unde 40% din continut e din Romania.
caruta in mod normal nu avea ce sa caute pe soseaua aia
@zedicus: lasa ca am mers eu pe drumuri mai „mici” si am dat peste o caruta ce se deplasa cu viteza dar fara „sofer”. Asta din urma alerga cam la 200 metri in spatele ei.
Eu am prins perioada aia de pana in anul 2000 cand tara era plina de Dacia 1310.
Cand vedeai un Cielo, Espero etc stiai ca ala e patron.
Eram toti egali in saracie si nefericire.
Prefer timpurile actuale, cand iti poti permite mult mai multe, chiar daca nu super-car.
Nu asta era idee boss ca trebuie sa fim toti egali in saracie ci ca tu ai bani de supercar si ma-ta sta intr-un grajd darapanat.
Esti tu sigur ca ala locuia acolo? Poate a venit la mandra sau sa dea la buci la o vedeta OnlyFuns.
Chiar si asa, trecand peste secunda de superioritate, ala are super-car, tu nu ai si nici nu poti avea.
Sorry, dar el e mai tare.
Problema este alta, si o stim de foarte multa vreme: majoritatea acestor cheltuieli nu sunt acoperite de veniturile legal declarate, iar aici este doar vina statului roman si marii sale dezorganizari.
In acest moment, masinile si casele sunt declarate exclusiv la nivel local.
ANAF nu are acces la datele de inmatriculare, ca nu are de ce, dpdv legislativ.
Cumpar un LaFerrari si ma duc de il inregistrez pe numele bunicii din satul Rascaietii din Deal.
Nici dracu nu ma stie acolo, e legal si nu ma cauta ANAF la portofel.
Desigur, legislatia se poate teoretic schimba, doar ca atunci jumatate de tara devine santajabila, de la politicieni, pana la micul birocrat de sat, de aceea nu se face nimic in acest sens de 30 de ani, si nici nu se va face prea curand.
În concordanță cu GDRP, cer blurarea persoanei din căruță, „scaunul” din stânga (şofer). Nu vreau ca imaginea mea, construită în ani şi ani de muncă, să fie folosită pentru promovarea maşinilor cu ICE, indiferent de marcă.
Nu mai fiț invidiosi, ala cu caruta are self-driving incorporat la un cal putere dupa ce se imbata la birtul din sat. Elonie ain’t got nothing on that!
și nici nu i se suspendă permisul când e prins băut.
In functie de discrepanta intre masinile parcate langa si starea de degradare a blocului iti dai seama daca in blocul ala functioneaza stabilimente alese de tip studio videochat sau uhh.. masaj
Nu neaparat.
Aveam la cooperativa destui oameni talentati si bine platiti dar mai de la tara.
Singurul lucru „la vedere” era BMW’u cat mai mare si mai barosan. Cu apartamentul nu poti sa te intorci in sat sa vada lumea ca o duci binisor. Asa ca traiesc in garsoniera dar au X6 parcat la scara.
mergea la contabilă. porcule.
Audi R8 și garsoniera. Făcea pe an vreo 200k dolari, ceva specialist pe felia lui. L-am întrebat de ce doar garsoniera, nu se gândește ca îl judeca lumea și ca îl face sărac ca are masina mai scumpa ca garsoniera. A zis ca masina este plăcerea sa, garsoniera este suficienta pentru nevoile sale, muncește mult iar ceva mai mare necesita mai multa atenție și a zis ca îl doare în pl de ce zic săracii ăilalți care comentează de pe margine ca știu ei ce e mai bine pentru el.
@eu dar aici nu e vorba de suprafata/camere, ci de cat de bulit e blocul si cat de naspa zona. Ca asa poate sa fie garsoniera si sa fie intr-un bloc fancy si/sau zona buna
@Eu: Sau un apartament/casa calumea și mașină mai ieftina, eu zic că ieși mai câștigat așa… C’mon, cei cu adevărat înstăriți nu au Urus și stau la garsonieră în Titan sau mai știu eu pe unde. E doar ca să le arate altora.
pe la inceputul anilor ‘2000, cand pierdeam vremea prin cartierul copilariei, Rahova, vazui cateva contraste izbitoare:
in zona Prelungirii Ferentari, unde erau blocurile de nefamilisti (stiti voi, baile erau comune, bucatariile erau pe hol, si munti de gunoaie in jur), am vazut de vreo mai multe ori BMW-uri si Mercedes-uri parcate langa blocuri, intre gunoaie. Proprietarii erau conationali plecati de cativa ani in UK, Italia si Spania, care venisera in vizita la neamuri.
Nu, nu isi parcau acolo masina si stateau la hotel Horoscop Unirii. Innoptau tot la nefamilisti, si dimineata se urcau in masina si isi luau cafeaua la Turabo.
2002, un fost coleg care derula „oareşce” afaceri, Cayenne Turbo & chirie apartament 2 camere etaj x din 10. Parca şi el, săracu’, pe unde găsea loc.
Omul din caruta se uita la un logan. Ala din logan la un passat nou. Ala din passat la vreun mercedes. Ala cu mercedes la ferrari. It never stops.
Asta inseamna sa gandesti aspirational
A încercat careva sa-l întrebe pe căruțaș ce telefon are? C-am pățit eu prin Indonezia acum vreo 20 de ani, cu un pescar desculț cu o barca cu 2 motoare diesel (întrun piston, tip TN, made in China), i-am zis sa ne aduca niște pește mare și a scos ultimul tip de Nokia de și-a notat în agendă…
cred ca e specific zonei balcanice mai largi, nu doar Romania. dar da, e amuzant contrastul de fiecare data
Pe mine ma dor 2 chestii.
1) Faptul ca romulanul vede masina ca statutul suprem. Si eu daca imi vand casa imi cumpar un Ferrari de 200k second destul de fainosag si ma mut la un apartament de cacat. Banii pot sa vina din mosteniri in principal. Am o cunstiinta care fix asta a facut: au murit bunicii, i-au lasat o casa istorica in centrul Timisoarei ce s-a transformat intr-un BMW full seria 5, niste concedii mai luxoase si pacanele. Mai vedem niste hambare de case construite de tigani de 20 de ani si neterminate si alte cacaturi care NU CONTEAZA.
2) Nu vedem in schimb ca avem 1.3 milioane de bugetari din care o gramada o freaca la greu. Aia 200-300k ce o freaca la greu sunt practic niste someri cu staif si din cauza carora TU nu ai autostrazi, spitale si multe altele ca pe ei se toaca o groaza din buget.
–
Hai sa mai lasam pe aia fara dinti ce numara 10000 de euro live pe tiktok, hambarele de case neterminate de langa Alexandria, fierotanii devalorizate din ghetouri si sa ne concetram pe ce ar fi necesar.
stai că tocmai asta scriam.
Asemenea ipostaze sunt caracteristice acestui Hindustan european numit recent Romania.
ala de langa bloc nu locuieste acolo. e patron si in blocul ala are unul din punctele de lucru si era venit in inspectie sa vada ce mai freaca angajatele.
S-ar putea să fie Lambo al lui Garcea, cînd plîngea că trebuie să-l vîndă că-i dau cîrciumile faliment și nu mai are bani de vilă. (dacă nu e făcută cu AI)