Români românind: s-au pus stâlpișori să nu se mai parcheze pe trotuar!

S-a eliberat un trotuar și oamenii sunt supărați. Pe lângă ăia care o țin cu "orice altceva", sunt și ăia cu "dar nu așa se face", "dar nu e nevoie" și similar.

Absolut adorabil. Mașina e un drept superior, orice altceva sau altcineva nu contează. Dreptul meu de a parca e suprem!!!

Peste 10 ani, când măsurile astea vor deveni normalitate, oamenii se vor mira cum se trăia fără trotuare pe vremuri.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

99 comentarii

  1. Eu tot repet, mai ales in Iasi unde faci 40 minute 5 km.

    Parcari scumpe pe inele si suplimentat CTP sa vezi ce bine e.

    Stii cum trece acum tramvaiul sau autobuzul? Glont pe langa sutele de masini din trafic.

    Astept momentul In care tot orasu va avea banda unica de transport. Ca acum sunt sectoare fara si sta si CTP cu restul in trafic.

    Comentariu apreciat.11921
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 31121
    • Din Aurel Vlaicu – Iulis Mall – pasapoarte- printre blocuri pe la Odeon – Lidl Nicola …40 min si sunt 5 km.
      6-8 minute Pod Metalurgiei – Iulius Mall care inseamna 1 km.
      Eu zic ca nici cu benzi pt CTP si piste nu se rezolva. Poate daca mai baga 20 tramvaie, ca acu is bucsite toate la anumite ore.

      Comentariu apreciat.347
    • Stau in Iași orașul foamei, 5km se fac in maxim 20 minute cu bicicleta, mue la mașini

      Comentariu apreciat.9634
    • Ba ce le stiti voi :) belvedere- Tudor..va fac Maine video pe ceas? Azi am plecat la 7:50 de la 5 drumuri Valea Adanca, la 8 intram in intersectia de dinainte de belvedere, am ajuns in Bucsinescu la si 50…

      224
    • @sfatuitoru asa si trebuie, abia atunci se vor parca masinile.
      Perkele, daca nu eram efectiv nevoit sa iau masina, dadeam si eu muie de pe bicla..sau trotineta.

      Apropo, vara, cei care merg pe jos de la Belvedere in Podu Ros ajung inaintea mea 😀

      146
    • lasa in plm masina si ia bicicleta.

      Indecis. Tu ce zici?1027
    • banda unica de pe Nicolina e efectiv o binecuvantare. si tin minte acum 2 ani ce suparati erau masinistii :))) iti trebuie ceva special sa stai in masina sa faci o ora din cug pana in tg cucu cand cu tramvaiul ajungi de la tehnopolis in tg cucu in 10 minute maxim. pacat ca le e frica sa faca mai multe benzi unice, ca le pleaca voturile

      41
    • podu ros* nu tg cucu

      10
    • stai sa vezi cand se inventeaza si pistele de biciclete pe langa banda de autobuz separate de benzile auto cu spatiu verde. Sa vezi atunci science fiction

      00
  2. Sectorul 2 isi vrea masinile inapoi pe trotuar! Dupa ce c-am ramas fara ciini pe strazi acum nici cu masinile pe trotuar nu mai avem voie? Ce atitia pietoni in Bucuresti?

    Comentariu apreciat.19210
    • NOU
      #12

      așa, așa, că s-a rămas cu covrigi pă stoc, nemaiexistînd cozi care să-i plimbe întru satisfacerea populației…

      31
    • Stalpii aia te urci pe ei cu matizu, maxim o luna le dau, daca nue vreun riveran sa ii scoata cu ranga inainte.

      10
  3. Sa se bucure ca nu au facut ca si in centru in Oradea. Sa traga cateva linii rosii pe asfalt si sa ceara pentru parcare 8lei/ora. Rezultatul era acelasi, zero masini parcate pe acolo.

    Comentariu apreciat.3910
    • In zona Obor sunt parcari cu plata dar nah, noi trebuie sa parcam imediat unde avem nevoie si gratis.

      Comentariu apreciat.6110
    • Da, dar diferenta intre Oradea si Obor e simpla, amenzile.

      Acum cativa ani am avut sedinta acolo, la Vulturul Negru..parcare? La 500 metri si scumpa.

      Bun, apoi am mers intr-o piata, trebuia sa verific ceva prin teren. M-au sfatuit toti colegii locali sa las masina asa ca suntem king acolo. La 20 de minute aveam frumos amenda in geam, in punga cu fermoar si contul trezoreriei.

      Ma uitam la politia locala, aveau frumos un aparat si scanau numerele de masina din mers..

      Comentariu apreciat.705
  4. Țărani idioți.

    Indecis. Tu ce zici?3817
  5. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 105152
    • era suficient sa nu „romanesti”, dar…

      Indecis. Tu ce zici?3539
    • Iti zic eu la ce foloseste un trotuar asa mare … le dai m**e mai bine tuturor taranilor care au dat de un pic de bani si incep sa isi ia ba inca o masina, ba si motocicleta si masina, dintr-astea nu ca aveau nevoie, doar asa ca nu isi iau amenzi pt parcat ca nesimtitii pe unde apuca.
      Astept ziua in care o sa avem batai pe viata si pe moarte intre gunoaiele astea care stiu doar sa isi ia masina, dar apoi o parcheaza pe trotuar ca nu le-a mai ramas bani si pt locul de parcare.

      Comentariu apreciat.10042
    • Mie imi place, poate pare stupid ce zic, dar parca sunt mai senin si linistit mergand pe trotuarele astea late decat sa fac slalom printre masini, sau sa ma inghesui pe 3-4 metri cu toata lumea. Nu e totul despre logica si nevoie, ca ajungem niste roboti, daca nu am ajuns deja.

      Dar nu spui rau, un micut spatiu verde ar fi minunat. Sau piste de biciclete, dar acolo ar trebui facut un proiect pentru tot orasul, mai bine lasa trotuarul lat decat sa faca o pista de 100 de metri.

      Comentariu apreciat.10116
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1449
    • Sa se mire masintarzii.

      Indecis. Tu ce zici?2114
    • Trotineta: dispozitiv mobil pentru barbatii carora le plac motocicletele, dar prefera sa simta vantul prin vagin

      Indecis. Tu ce zici?5951
    • Nu foloseste nimanui, dar artera tine de PMB, din cate am inteles PS2 au preluat trotuarele doar ca sa le reabiliteze. Probabil intr-un viitor apropiat se va face pista de biciclete pe acolo. La Obor exista locuri de parcare, vointa sa mergem 5 minute pe jos nu prea e.

      Indecis. Tu ce zici?255
    • Pe trotuar de 3m am pulsul 180 când las copilu 2 pași în față cu trotineta, pe cel de 1m e 60 bpm. Cu masina merg cu 30 când e trotuar de 3 m și sunt pietoni, poate se dezechilibrează, e neatent, etc

      Indecis. Tu ce zici?923
    • e loc sa joci o patratica pe trotuar :)

      137
    • orice spațiu redat pietonilor este binevenit.
      da, momentan este chel, dar în viitor o să fie orice altceva de folos pietonului (verdeață, piste etc)

      și doar pentru faptul că pietonul nu mai ia direct în nas noxa dieselară (cum se întâmplă la trotuarele de un metru lățime) și se justifică lățimea … distanțarea cât mai mare dintre traficul auto și pietonal

      Comentariu apreciat.5316
    • Dai dracu de pietoni. Facem trotuarul de 30 cm latime ca pot sa mearga ca la gimnastica la barna si aia e. Parcam cazanele ca-i drept constitutional.

      Comentariu apreciat.5014
    • Miine poimiine te pomenești ca nu mai ai voie sa lași și tu masina 5 minute pe banda 2 pina duci copilu la școală.
      Dreptul bucureșteanului sa parcheze pe trotuar e sfint, scrie și-n Constituție.

      Comentariu apreciat.549
    • trotuarul ala foloseste mai mult ca sa ajungi la metrou din casa, sau la stb, ca toate lucrurile care te intereseaza sunt oricum prin restul orasului. Iar cum cu stb-ul nu prea poti face altceva decat sa iti tarai fundul prin oras, cam nasol

      82
    • Pai hai sa lasam sa treaca niste timp sa se obisnuiasca ochiul oamenilor cu aceasta minune nemaivazuta de trotuar liber si probabil ca le vor veni si ceva idei de amenajare. In folosul pietonilor ce utilizeaza deplin, in sfarsit, acest spatiu ce le este dedicat EXCLUSIV conform legii dar mai ales bunului simt in AD 2023.

      206
    • @Lecter – Mascul alfa ce ești, legat de trotinetă – e mai logic s-o folosești când mergi să fuți, că nu se usucă păsărica ce te-așteptă până găsești tu loc de parcare.

      35
    • Ma intreb ce ar zice domnul acela care scria pe aici articole despre psihologie despre comentariile de mai sus.
      Pe mine ma cam sperie tribalismul, intransigenta si agresivitatea care reies din ele.

      25
    • @lecter: o sa afli, cu stupoare, ca exista oameni carora nu le place neaparat ideea de motoreta. Chiar daca mi-ar placea, ideea sa iau motoreta pentru 1-2km, cand ma grabesc, mi se pare putin cam exagerat. Tie nu?
      Mie mi-e lene si sa iau bicla pentru 1-2 km, d-apai o chestie cu motor, care trebuie parcata.

      00
  6. Dacă punea ceva verdeață și niște bănci, înțelegeam ca a redat pietonului un spațiu, dar asa chiar e irosit dita’i spațiu. Nici parcare, da nici oamenii pe jos nu îl vor folosi, nici plante sa dea frumos, e doar o expoziție de asfalt

    Indecis. Tu ce zici?5131
    • Daca puneau copacii, stii cum erau comentariile ?! „De ce a pus specia asta de copac, sigur o sa se usuce in 3-4 luni”, ” nu i-a tuns cum trebuie”,”nu fac suficienta umbra”. Un motiv tot se gasea. Am mai zis, am mai mult respect pentru oamenii jegosi, dar care o dau direct, nu o dau cotita ca astia din comentariile de pe FB.

      Indecis. Tu ce zici?2832
    • @N ai ratat „ahaha la panselute repede ca de acolo ies banii”

      174
  7. Bucureștenii merită tot ce-i mai bun de pe lume.

    235
  8. Locuitorii sectorului 2 au fost cei mai văduviți bucureșteni. După ontanu, a mai fost unul de la PSD care nu a făcut absolut nimic, cred că nici nu a trecut pe la primărie. Au văzut în alte sectoare că lucrurile se mișcă în direcția care o vor alegătorii, un deal foarte toxic – parcări contra voturi în sectoarele 3 și 4 astfle Negoiță și băluță să își facă liniștiți afacerile imobiliare. În s2 au crezut că dacă aleg pe altcineva va aplica aceiași politica că în 3 și 4. Numai că omul e mai vizionar(sper) și puțin mai umblat prin Europa fata de ceilalți țărănoi de la 3 și 4 așa că a aplicat o alta politica in privința spațiului de circulație/parcări/trotuare, una mai coercitivă pentru mașini și mai prietenoasa cu pietonii + plantari de copaci, lucruri care se vad in tot sectorul. Adevărul este că îi lipsește putina imaginație că acolo nu e singurul spatiu reabilitat cu asfalt și atât mai ales pe moșilor unde vara sunt peste 50 de grade la sol. Dar se speram că politica lui va reuși și oamenii vor reîncepe să circule frumos pe trotuare iar mașinile vor parca numai în locuri special amenajate contracost bineînțeles

    Comentariu apreciat.549
    • Am inteles ca dealul cu PMB era doar sa reabiliteze trotuarele, nu sa le schimbe destinatia.

      118
    • Pai si cum au schimbat-o? :))

      Nu era trotuar si inainte, sau nu inteleg…

      167
    • Sincer trotuarul ala e cam lat. Ar fi arătat mai bine dacă lăsa doi metri de iarbă între bordură și trotuar. Mai respirau rădăcinile la copaci, puteai pune o bancă… Și pe termen lung ar fi făcut bine și la afaceri: mai schimbi un gazon, mai plantezi o panseluță… cât să înțeleagă și următorul că e o idee bună să lași așa.

      Comentariu apreciat.311
    • NOU
      #44

      @michael: era trotuar, dar fara stalpisori, adica era plinde masini parcate in spic.

      154
    • Așa de vizionar e omul de la 2 încât pune doar stâlpi. Zici că are mă-sa fabrică de stâlpi.
      Zonă centrală, nu faci nimic pe trotuarul ăla imens! Nu pui nici o bancă, un ghiveci, nimic! Stâlpi!

      Indecis. Tu ce zici?1025
    • Stalpii tin ghiolbanii sa nu blocheze trotuarul omule. Inca nu te-ai obisnuit ca o buna parte dintre Romani sunt certati cu educatia civica ?
      1 din 10 daca e bizon ( si procentul e mai mare) si isi urca masina pe trotuar , la densitatea zonei acelea o sa ai garantat trotuarul blocat de ei . Ca pentru ei trotuarul nu este trotuar , e parcare moca .

      186
    • Stai linistit, negoita i-a suparat pe multi borduristi ca a facut parcare cu plata peste tot. Nu mai pot borduristii sa-si lase masina moca nicaieri :))) Fix votantii lui

      52
  9. Asta e la Moșilor cu intersecția Obor.
    Unde banda 1 e plină cu mașini an față pa avari și traficul se înghesuie tot pe banda 2 cu tot cu troleibuz.
    Waze încă nu știe să ocolească zona.

    Comentariu apreciat.261
  10. Sa vă iau mașinile n p*lă ! Mergeti bă si pe jos !

    Comentariu apreciat.6025
    • Nu, ca facem bataturi la labii.

      Comentariu apreciat.376
    • Doar sărăntocii merg pe jos, mi-a zis unul de vreo 150 de kile in viu cu 4 cazane lângă bloc. Era un banc, bărbații se impart in categorii in funcție de ce beau, cuce se deplasează și ce tufulesc:
      Șampanie, Mercedes cu sofer, amantă
      Coniac, Masina de serviciu, secretara
      Coca Cola, Autobuz, nevastă
      Apă, talpă, labă.

      Comentariu apreciat.452
  11. Toți care au comentat la acel post pe Facebook știu că acolo la Obor găsesc parcare subterană cu plată, inclusiv pe termen lung. Dar deh… cum să plătim parcarea.

    Comentariu apreciat.497
  12. A reabilitat multe străzi Mihaiu, dar are o mare problemă. Toate parcările nou realizate pe străduțe sunt gratuite. Jenant

    185
    • A reabilitat strazi laterale, printre case, prin spatele blocurilor. Ar fi cam ciudat ca la astfel de stradute sa te apuci sa pui parcare cu plata. Cred ca e destul ce a pus cu plata primaria generala (zona centrala, bulevarde, etc)

      914
    • @silicon_v: Da de ce sa fie gratuit? Daca vrei loc de parcare gratuit, parchezi in curte. N-ai curte, platesti. Ca poate n-au chef cei din Pantelimon sa plateasca intretinerea pentru parcarea celor din Tei.

      63
    • Or sa devina si alea cu plata dar trebuie implementat un sistem asemanator cu cel al parcarilor albastre de la PMB, una din optiuni ar foi sa preia Compania de Parking toate parcarile si ei sa se ocupe de gestionarea lor.

      22
  13. Incepe sa fie misto in S2, refac toate stradutele, fac locuri de parcare, sensuri unice, stalpisori tot ce trebuie.

    Dar mai mult decat astea, chiar imi doresc benzi unice de autobuze pe care chiar sa nu se puna masini. Si prioritate la autobuze in intersectii ca sa treaca de pe o banda unica pe alta foarte repede. Si modificata legea aia care zice ca si taxiurile sunt transport in comun si au voie pe benzile de autobuz.

    Comentariu apreciat.349
    • Semafoare inteligente care sa prioritizeze transportul in comun cand se apropie de intersectie, piste de bicicletă/trotinetă, transport in comun mai curat si predictibil.

      66
  14. cat de nenorocita o sa fie lupta de la anu pe ciolane, la primul profil care comenta la postarea mentionata in articol e un profil fals – https://www.facebook.com/dorin.badea.716 uitandu-ma prin comentarii am mai gasit minim 3, deocamdata doar aur.

    156
  15. Să ne gandim ca acum 10 ani ne manca câinii in București. Eu mergeam doar cu spray anticanin in buzunar, mai ales noaptea, de multe ori mi-a salvat piciorul și o dată viața (mă omora garantat haita aia de câini). De aia nici nu prea existau bicicliști in oraș sau oameni care să alerge dimineața devreme. Noaptea se auzeau haitele cum se bateau intre ele printre blocuri. Acum pare ceva ireal… Așa o să fie si cu mașinile, dar in vreo 30-50 de abi, după ce dispare ultimul om crescut in comunism și cu sechele ca nu putea avea Dacie.

    Comentariu apreciat.5811
  16. Ca tot am facut niste calcule… check this out… supozitie: am luat o Mazda 6 ca etalon, in fine, sunt masini mai mari, masini mai mici… 4,8m lungime, 1,8 latime, aproape 9 mp. Asta sa zicem ca este amprenta la sol a unei masini.

    Bucurestiul are oficial 1,5+ milioane masini inregistrate aici, se adauga multe care vin aici cu treburi + cei care s-au mutat din provincie cu masina lor. Probabil ca intr-o zi oarecare se afla aici lejer 2 milioane masini, daca nu 2,5 milioane… asta inseamna undeva la 18-22 milioane mp ar fi amprenta la sol a tuturor masinilor, adica undeva la 7-10% din suprafata orasului. Just for kicks and giggles, stiti cat are Viena? Oficial – 700k masini la o suprafata de aproape 2 ori cat Bucurestiul, deci 1,5% din suprafata orasului e ocupata de masini. Dar Beijingul, sa fie si un oras mare din alt colt al lumii? 6 milioane + masini la o suprafata de 70 de ori cat a Bucurestiului, deci 0,3% din oras ocupat de masini… fuck me… e o problema grava masinita la romani. Trebuie facut tot ce e posibil lumesc sa se limiteze drastic numarul de masini din orase ca sa avem o sansa la un transport public suprateran bun, la un aer mai curat si asa mai departe.

    Indecis. Tu ce zici?3512
    • Taxa. Daca iti iei masina si o folosesti in oras, 1000 de lei pe luna. Fara nici un drept in schimb.

      Inclusiv electricele.

      Indecis. Tu ce zici?1816
    • Daca se reduce numarul de masini la jumate, pleaca si jumate din tzaranii cu flotant inapoi de unde au venit, se elibereaza toate trotuarele, se baga transport de suprafata performant si creste la loc mp de spatiu verde pe cap de bucurestean cu macar 15-20% iau in considerare sa revin in patria muma si-n urbea ciuma! 😆

      1310
    • Dar vezi tu, din experienta mea in Bucuresti, transportul in comun e praf cu exceptia metroului si a tramvaiului (uneori). Ajung mai repede cu masina decat cu autobuzul orinde, oricand. Aici e si lipsa de benzi de autobuz, dar cum te astepti sa convingi oamenii sa renunte la masina. Cu promisiuni ca va fi mai bine? Toti sunt satui de promisiuni asa ca tin de masina cu dintii.
      De piste de biciclete nu mai zic. Am bicicleta in balcon. Dar in oras mi-e frica sa o folosesc din cauza soferilor. In orasul de bastina mergeam mult cu ea pentru ca ma simteam mult mai in siguranta ca aici.
      A doua problema e mobilitatea in restul tarii. Sa zicem ca in Bucuresti te descurci fara masina, cum incerc si eu sa fac. Dar daca vrei sa mergi intre localitati, esti la mila trenurilor pe care nu te poti baza si a microbuzelor in care esti inghesuit ca sardina de niste soferi inconstienti. Asta daca se pupa orarul lor de multe ori pe modul „o cursa la 6 dimineata, una la 5 seara”.
      Deci si daca in Bucuresti merg pe jos, tot am nevoie de loc de parcare pentru transport extraurban. Uite un exemplu recent: am vrut sa merg cu trenul pana la Brasov din Bucuresti. Dar biletele pentru 2 persoane erau mai scumpe decat pretul combustibilului. Iar pentru ca nu mergeam in weekend, timpul era mai scurt cu masina. Asa ca am cautat cazare cu parcare si aia a fost.

      147
    • @Zarax, simplu, bandă specială pt transportul în comun (ok, fie, băgăm taxiurile la ”transport în comun”, deși 1 persoană nu prea se încadrează) și apoi amenzi, amenzi, amenzi, până iese fum din pixurile sau aparatele, sau ce folosesc polițaii.

      1. transportul în comun va ajunge mai eficient.
      2. transportul cu mașina va ajunge și mai ineficient pt că acelaș număr de mașini se va înghesui pe un număr mai mic de benzi.

      65
    • Silviu,
      Important.In Viena sint multe parcari etajate asa ca amprenta la sol scade.Plus garge si curti.

      40
    • Garaje.

      20
    • @zarax: problema in bucuresti nu este „nu am cu ce sa ajung in provincie”. Ci ca „am 2-3 masini/familie ca motive”. Toata lumea isi gaseste motive, plm, asta e cel mai usor lucru de facut.
      Ca atare se ajunge la cifrele lui Silviu. Desi: nu toate masinile cu nr de Bucale stau in Bucale, dar ai pe partea ailalta „nu toate masinile din bucale au nr de bucale”.
      Mai e si alta problema: dupa ce ca sunt foarte multe masini, folosirea lor este si destul de centralizata, mai ales cand majoritatea birourilor sunt in nord

      00
  17. Pentru cine nu stie zona/nu e din bucuresti, asa arata ‘inainte’: https://www.google.com/maps/@44.4484897,26.1237876,3a,75y,258.97h,81.81t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKP-UI0ZV6yhIclG36phmqQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
    Practic acelasi trotuar, dar fara stalpisori.
    Si da, probabil baietii ce vin sa ruleze niste bani la casele de schimb, tot pe banda 1 vor stationa.

    163
    • aia e zona?!
      pe bune?!

      din smiorcăielile de mai sus cu privire la lățime, îmi închipuiam un soi de esplanadă pietonală.
      ăla abia e un trotuar decent într-o zonă aglomerată.

      dacă doi oameni merg unul lângă altul într-un sens și alți doi alăturați în celălalt sens abia au loc decent, fără ca vreunii să meargă înlănțuiți, să se dea într-o parte, să chestii sau trestii.

      abia are loc comod cineva în scaun cu rotile/în cadru/în cârje/cu cărucior cu copil/cu bagaj și restul lumii pe lângă fără ca cineva să se strecoare, fără să se atingă, fără ca cei mai valizi să pericliteze echilibrul fizic al unora mai fragili.

      ăla nu e un trotuar lat/foarte lat, ăla e fix cum ar trebui să fie într-o zonă aglometară. pun pariu că e similar cu un trotuar dintr-un oraș vest-european.

      faptul că pietonii au ajuns să facă echilibristică în spații înguste din cauza mașinilor parcate ne-a futut tuturor percepția.

      135
    • Exact, poza de pe fb e facuta incat sa para ca sunt 10m de trotuar acolo, cand colo, e vai de mama lui.

      94
  18. Cam asta e parerea populara despre “stalpisori”. Probabil ca si pe doamna ziarist o deranjeaza cand vrea sa faca o “bucuresteana”
    https://b365.ro/o-posibila-explicatie-a-invaziei-de-bete-galbene-zise-si-stalpisori-din-centrul-bucurestiului-511041/

    17
  19. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 1641
    • Pe termen scurt masinile vor bloca alte strazi, dar pe termen lung se vor evapora. Nu cred ca e nimeni nebun sa-si piarda ore in fiecare zi pentru a cauta un loc de parcare. Ori vor vinde masina ori apartamentul.

      La „plantat” asfalt si borduri suntem campioni.
      Daca s-ar face parcari probabil ar fi ocupate 90% din timp tot de locatari. Pentru o merdenea tot banda 1 o vor bloca…

      O oportunitate pierduta pentru a imbubatati spatiul disponibil, o risipa de bani si probabil o posibilitate in plus pentru a se sifona niste bani in viitor. Ma indoiesc ca e doar lipsa de viziune.

      147
    • Bogumil, pledoaria ta ar avea sens daca noi n-am sti ca aia care aveau treaba „5 minute” sa-si ia o merdenea opreau in tot in fata pe avari si inainte. Pe fiecare bulevard aglomerat in fiecare secunda a zilei sunt cativa de-astia care fut tot traficul ca nu stau mult. Si cand au loc sa parcheze 20 de metri mai in fata, ei au de luat o merdenea, opresc in fata merdenelariei.
      Sau ce ne spui, ca acolo era de fapt drive through, mergeai pe trotuar cu masina si iti baga tanti merdenelele direct pe geamul masinii?

      174
    • Fx sub intersectie e ditamai parcarea de 1000 de locuri. Jumatatea dinspre Colentina e reabilitata, iar jumatatea dinspre Mosilor e inca in lucru. Cu ocazia asta se fac si accese noi dinspre Mosilor si Colentina. Acum in parcare se poate intra doar prin pasajul Obor.

      93
    • @Cristi, vrei sa zici ca s-a vrut sa se faca acces si dinspre Mosilor. a fost 2 ani ingradit trotuarul acolo si apoi s-a renuntat. intrarile sunt doar prin pasaj. Ori zona Mosilor e o zona plina de …afaceri, ai trafic mare acolo orice ar fi. Parcarea aia de sub intersectie e utila pt riverani. aplaud recapatarea trotuarelor dar trebuie facuta si o parcare in zona, spre eminescu undeva.

      41
    • Domnu Bogumil,
      Pentru ca sinteti un multimiliardar plimbat in toata lumea spuneti si astora mai saraci in ce capitala europeana gasesti loc de parcare imediat sa scoti bani de la bancomat sau sa iei merdenea.

      65
  20. Grupul ala e condus de un mic psdist care cenzureaza si da ban aproape tuturor care zic ceva de bine. E foarte biased si cenzurat continutul. Pe grupul sector 2 informatii si dezbateri e macar mai pestrita treaba si deci mai echilibrata si e mult mai multa lume angrenata in discutii

    85
  21. Comentariile sunt delicioase: de la „trotuarul e prea lat pentru pietoni” până la „primarul și oculta mondială vor sa interzică mașinile”

    123
  22. alo VP-ule!!! pregătit pentru diseară? ți-ai luat sacoul să faci poză cu Vasilovschi și cu vreo tânără speranță a blogosferei mioritice? poate ne dezamăgești că atât îți trebuie! hai baftă! pwp!

    52
  23. Foarte rar comentez, dar ce se întâmplă în S2 cu trotuarele este superb! Nu credeam că o să ajungem și noi să ieșim la lumină și să avem pe unde merge cu copiii!
    Până la urmă, șoferii tot pietoni sunt când se dau jos din mașină, iar civilizația se face cu forța.
    Este o plăcere să las mașină acasă și să am loc sa merg la magazin, la grădiniță, la metrou sau autobuz.
    Confirm și că Locala da amenzi pentru cei care încă mai sunt nesimțiți și parchează pe trecerile de pietoni.
    Urmează faza următoare în primăvară când o să se amendeze și cei care nu plătesc locul de parcare.

    Indecis. Tu ce zici?267
    • Doua probleme am cu stalpisorii.
      1. Sunt inestetici si nimeni si nimic nu ma poate convinge de altceva. Sunt urati si gata.
      2. Stalpisorii reprezinta o cheltuiala. Recurenta uneori pentru ca sunt constant rupti de soferi care vor totusi sa parcheze acolo cu orice pret.
      Amenzile ar fi mult mai eficiente. Dar, nu functioneaza instant, dar aduc bani la buget si pe termen lung au acelasi rezultat. Exemplu personal. Parcam undeva de mult timp. Am luat intr-o zi amenda. Ghici ce! Nu am mai parcat acolo de atunci. Deci se poate.

      73
    • @Zarax Amenzi poți da numai daca:
      1. Cumperi un sistem automat de amenzi pentru parcare neregulamentară.
      2. Pui oameni (polițiști) sa se plimbe pe acolo și să dea amenzi.
      Oricum ar fi, tot e o cheltuială.

      Apoi, legat de amenzi:
      1. Administrația locală poate deveni dependentă de ele.
      2. Multe se contestă, statul ar pierde per total mai mulți bani decât ar câștiga.

      Iar stâlpișorii sunt urâți pentru că sunt făcuți să iasă ieftin. Caută „anti parking bollards” și poți observa că există și modele mai estetice.

      114
    • @Zarax, problema e că Poliția, cel puțin aia de la Sectorul 6 al magnificului Ciucu, nu mai vine la sesizări. Fac din aplicația de mobil, în 2 oreîmi vine răspuns de sesizare poluționată (scris intenționat poluționată) „Vă mulțumim pentru implicare bla bla număr mare de sesizări bla bla”. Înainte mai veneau, chiar dacă era 3, 5 ore mai târziu, veneau. Acum nici măcar la dube nu mai vin, cu toată cruciada declarată de Ciprian Ciucu împotriva dubelor din sector. Și nu, nu sun să stau 20 minute pe fir până mă preia un operator, d-aia există aplicație, doar că acum plătim mentenanță la ea degeaba

      62
    • @Zarax pana in Decembrie 2022 practic Politia Locala nu putea da amenzi decat daca statea sa pazeasca masina pana aparea propietarul. De atunci s-a schimbat legea si acum se sanctioneaza proprietarul pentru necomunicarea datelor soferului inlcusiv cand acestea sunt cerute de PL. Rezultatul e ca a crescut numarul de amenzi cu un factor X10-15 dar chiar si asa nu e suficient.
      Legat de stalpisori, sunt urati dar rezolva problema pe termen lung, ai ingradit un trotuar -> nu mai parcheaza nimeni, poti sa mergi in urmatoarea zona sa te ocupi de ea. In zonele mai delicate trebuie sa revii la intervale regulate sa inlocuiesti cate 1-2 care au tendinta sa dispara subit.

      52
  24. București, sector 6, am un vecin care are un Passat break mâncat serios de rugină la praguri. La toate ședințele de asociație se plângea că nu-i dă primăria loc de parcare, deși el în fiecare an depune cerere.

    În iunie anul ăsta, primăria a făcut strada cu sens unic și a trasat locuri de parcare. Încă mai sunt locuri libere în aplicație, am verificat la final de septembrie, destui vecini și-au luat, dar vă provoc să ghiciți dacă vecinul din poveste și-a luat loc sau o parchează tot pe trotuar, în buza scării.

    172
  25. Pe de altă parte, primarul actual e primar de 2-3 ani. Nu zic ca nu e bine și acum, dar ce a așteptat până acu?

    15
  26. Ar trebui ridicate si apoi sfaramate toate masinile care blocheaza aproape total un trotuar. Stalpisorii sunt prea finuti pentru ghertoii astia.

    76
  27. Am si eu un pitic in zonele astea „redobandite” de pietoni. Am plecat de la slalom printre masini parcate la slalom printre masute.

    De 1 carucior tot nu e loc.
    Castigati: smecherasii cu terase.

    si schema merge cam asa:
    Anul 1 punem 1 rand de masute langa peretele dughenei, anul 2 punem o platforma de lemn provizoriu cu doua randuri de masute, anul 3 inchidem „terasa” si punem un al treilea rand de masute langa „terasa” pe trotuar.

    Iti raman culoare de 50 de cm ca pieton pe care tre sa faci slalom printre clientela sau ospatari.

    SUPER, simt „ORASUL PENTRU OAMENI”

    101
    • Macar de ar fi terase… in zona aia sunt in ordine: pacanele/case de pariuri, un milion de farmacii, niste Mega si iar case de pariuri.

      11
  28. Doua locații, la întâmplare, cu doua străzi secundare, in zone rezidențiale, una dintr-o capitala Europeană, alta dintr-un oras port de mărimea Constanței, cu un buget incomparabil mai mic.

    https://maps.app.goo.gl/4adQEK3rWiSwyFAu5?g_st=ic

    https://maps.app.goo.gl/Ha9z5i3YcG384iTx9?g_st=ic

    Si apoi ma întreb, de ce? Iar răspunsul se regăsește in comentariile de mai sus, pentru ca Românisme.

    64

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.