Nu există ceva mai drăguț ca o discuție între șoferi care nu au unde parca, dar și-au luat mașini, își iau mașini și vor să-și ia încă 1-2 mașini. Și când se fac parcări, tot ei caută scuze să nu parcheze civilizat, să nu plătească să-și lase mașina frumos și să fie oameni. Este absolut adorabil.
Să nu dai 50 de lei pe lună pentru a-ți parca mașina, asta înseamnă să fii căcănar prost!
Ce te mira?
Priveste cu atentie, toti sunt parcati cu fata.
In parcarile de genul se parcheaza cu spatele la bordura (garare) pentru a iesi cu usurinta si a nu bloca ambele sensuri.
Doar in parcarile “spic” se parcheaza cu fata la bordura.
Ce-i care ii dati minus lui Razvan sunteti prostanaci. Parchezi cu fata cand te duci sa-ti iei bagajele esti in strada. Si la cum se conduce in Romanistan numai in strada expus nu vrei sa stai. Plus ca nu vezi nimic cand iesi dintre 2 masini pana nu scoti aproape toata masina.
Boss, aia care i-au dat cu minus sunt aia care nu-s in stare sa parcheze cu spatele si au botul julit de numa numa.
In afara de parcarile in spic nu vad de ce ai parca vreodata cu fata; ai vizibilitate p#la la iesire.
Bine, daca mi-aduc eu aminte de la scoala de soferi, parca aia care sunt parcati cu fata ar trebui sa iasa doar ghidati, dar na.
@IonutAlt, iar cei ce-mi dau mie mâini roșii sunt și mai căcănari deoarece, când a întrebat Vali pe aici cam cât câștigă fiecare, eu chiar m-am simțit sărac. Cum să nu dai 10 euro lunar pe parcare atunci când tu câștigi 2-3-4-5000 de euro pe lună?
Eu, din sărăcia mea, am putut să dau 500 euro pe o automatizare de porți pentru a nu parca pe stradă să încurc traficul.
Evident ca au dat minus.
Nu e ca si cum parcarile sunt pline de masini parcate corect 😀
Ce nu inteleg eu este de ce dracului te-ai chinui sa bagi o masina cu fata intr-o parcare perpendiculara pe bordura?
Inteleg ca singurul tau neuron nu se gandeste ca maine dimineata te vei chinui ca dracu’ sa iesi, dar atunci cand parchezi, nici atunci nu vezi ca este mult mai greu sa o faci?
Sau invers, cand parchezi cu spatele intr-o parcare spic.
Oricum ai pune-o cand iesi, iesi fix pe dos!
Si e un chin daca este strada ingusta.
In locul astora de la asigurari, in caz de accidente petrecute prin parcari, as pune clauza “daca parchezi aiurea mumu despagubire”.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Rumbu, intamplarea face ca eu sa traiesc intr-o tara civilizata.
Ghici ce? Regula este ca in parcarile spic sa se parcheze cu fata, iar in cele perpendiculare cu spatele.
Inclusiv la scoala de soferi esti invatat doua tipuri de parcari, in principal:
– gararea – parcarea cu spatele in parcari perpendiculare pe trotuar/bordura
– parcarea laterala (paralelor cu trotuarul/bordura)
Despre parcarea in spic nu imi amintesc sa o fi exersat-o prea mult.
Anyway, amuzant exemplul cu spatiul verde 😀
@razvan
Eu nu știu de aceste reguli la parcarea perpendicular pe axul drumului.
Parchezi cum ai nevoie.
Să te văd în parcare de supermarket de exemplu, cum parchezi tu cu spatele la zid/gard/ alta mașina și încarci portbagajul.
Români românind parcă…
@Kata, totodata, sunt regulile fizicii.
Dar cine sunt eu sa va usurez viata? 😀
Parcati fratilor cum vreti.
In anumite tari cu apa calda, asiguratorul (casco) recomanda parcarea cu fata la bordura, pentru ca asa e mai greu de furat masina.
Cred ca fiecare parcheaza cum doreste. Gararea in parcarile perpendiculare pe trotuar este dezavantajoasa pentru pietoni, deoarece se parcheaza cu roata pana la bordura pentru ca e spatele masinii mai inalt si acesta o sa iasa pe trotuar. Daca masina are si cui, incurca si mai mult, mai ales ca s-au facut trotuare minuscule pentru a face cat mai multe parcari.
Dar stiu ca va doare in pl de alte categorii, deci e normala reactia voastra.
@Rumbu, „ați băgat noxe pe spațiul verde”. WTF, dude, nu așa funcționează noxele. :))))
@Rumbu, dar daca am electrica imi dau voie sa o parchez cu spatele?
@punKreas, ai facut varza toata discutia cu legatura dintre carligul de remorcare, trotuar si pieton 😀
Fii atent jmekerie – am la bloc parcare perpendiculară. Când aș vrea să parchez cu spatele (adicătele să garez), nu pot, că trebuie să depășesc puțin locul de parcare aflat pe dreapta, pe sensul meu de mers. Pun semnalizarea din timp, dar când opresc și vreau să dau cu spatele și să virez, cel care circula în spatele meu deja e la jumate de metru de mine și claxonează. Se mai adună 3-4 mașini în spatele lui, el nu are unde să meargă, coloana nu are cum să dea înapoi. În 95% din cazuri, cel care circulă în spatele meu nu-și dă seama că vreau să parchez. Am încercat semnalizarea, am încercat avarii, ultima soluție e să opresc, să bag în marșarier ca să îi dau omului senzația că-s diliu și că vreau să-l lovesc, după care accelerez spre parcare, semnalizez dreapta, bag marșarier și mă rog la divinitate să am timp să dau cu spatele până sunt claxonat. Așa funcționează șoferii. 0 anticipare, 0 precauție, 100% „hai bă, Qashqai”.
bronson, i feel you bro.
am aceeasi problema romaneasca la care am gasit o soluție la fel de romaneasca.
pun avariile cu 50 100 de metri inainte, si aproape de parcare trag stanga sa ma pun oarecum de-a curmezisul.
de multe ori a mers, au intelex s-au le-a fost frica de nebun.
in alea 2 cazuri cand nu a fost asa, am asteptat pe lic pana la primul claxon, dupa care m-am dat jos, am încuiat masina si am plecat. si atunci incepe șoul :)). scurt, e adevarat. cumva, in maxim 20 de secunde se face loc…
Bã bãjeti, e atat de amuzant cum absolut orice subiect care este comentat ajunge sa fie tratat si dezbatut DOAR din punct de vedere al exceptiilor.
Mai lasati-o-n balarii ca nu toti stati la strazi stramte, va loviti de carligele masinilor parcate cu spatele si va doare-n banana de florile de pe spatiul verde.
Iar aia cu supermarket-ul e priceless.
Barosane, caruciorele exista la supermarket nu ca te apuci sa iti pui in pungi cand ajungi la portbagaj, ci ca sa nu cari pungile pana acolo.
Cand ajungi la masina, iei frumos pungile/sacosele si te duci in spate si le asezi.
E grea rau civilizatia, mai ales cand o interpretezi in fel si chip.
Ok eu am ramas mut la faza cu parcatul in spic. Nu se parcheaza cu fata in spic? Cum poti sa parchezi altfel in spic?
Daca stergem dungile alea putem apoi sa parcam gratuit in locul ala?
Dacă se află (cu dovezi) că le-ai șters e caz penal, închisoare de la 30 la 120 de ani pentru vandalism.
Mai bine vinzi droguri la Universitate, în pasaj, dacă vrei să te distrezi cu Poliția Locală…iei, cel mult, un avertisment.
Mersi de pont, esti dragut(a).
Ăla cu „eu aș vrea să plătesc loc de parcare da’ nu 5 lei pe oră” e de-a dreptul adorabil…
Bine că nu vrea să îl plătească pe el primăria pentru onoarea de a-și ține tigaia acolo.
nu se ridica masini destule, daca in fiecare zi se ridica o masina doua, cu amenda si taxa de ridicare la un 1200-1500 de lei, sa vezi ce coada o sa fie de „soferi constinciosi” care stau cu 100 de lei in mana sa ii dea pe parcare in fiecare luna
Acuma înțeleg și de ce nu se legalizează prostituția.
Ar merge toti la curve dar n-au bani sa plateasca parcarea in fata bordelului?
Am un prieten care cu fiecare ocazie se da cu fundul de pamant despre vecinii lui „extraordinar de prosti” care „nu stiu sa parcheze domle”. Ca sa va imaginati situatia, sunt blocuri de 6-7 etaje in jur, se parcheaza la inghesuiala in spatele blocului, asta este, e nasol cand fiecare familie are 2 masini, parcarea aia nu a fost proiectata pentru asa ceva.
El are o masina, nevasta avea o masina, i-a busit-o unul de vreun an (nu grav, dar trebuie reparata daca vrei sa o folosesti zilnic). Asa ca a luat nevestei o alta masina si cea busita o tine in spatele blocului si o tot muta stanga-dreapta inainte-inapoi ca sa tina loc de parcare pe cand revin ei de la lucru. De multe ori lucreaza de acasa amandoi, asa ca sunt ocupate 3 locuri de parcare la ei la bloc de o familie de 2 persoane.
Cand l-am intrebat daca nu i se pare putin aiurea toata faza a dat-o pe „laaasa-ma ca la fel ar face si altii”.
Oameni…
Idem, dar cu 4: a lui de zi cu zi, a ei, a lui de mers la ocazii/fala, o dubă de cărat. Bonus au tăiat curțile blocurilor ca sa faca parcări, acum sub geam am masini, table incinse vara, iarna cand pleaca scoate fum de mi-au plecat și senzorii in casa, de miros nu mai zic (sta jumat de ora până poate să plece cu cazanul). Mulți merg până la shaorma sau țigări, 3-400 de metri, cu mașina, tineri sănătos.
boss, schimbă-ți anturajul urgent
Pai si …mai sunteti prieteni?
“ laaasa-ma ca la fel ar face si altii” dar nu au loc de tine si ar avea nevoie mai mare
Si astia sunt din aia care isi mananca de sub unghii, exact ca si soferul ala care da lectii de condus pe aici prin comentarii insa la care regulile de circulatie valabile pentru toata lumea, lui nu i se aplica si nu le respecta pentru ca el este special.De prost. Se stie el care e.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
1. organizare.
2. ăia cu 3 mașini și ăia cu rable vor incepe să calculeze și vor realiza, și studiile arată asta, că nu au nevoie de 3 mașini.
atât de simplu e. asta s-a întâmplat la mine in zonă când s-a făcut parcarea 130 lei pe an. brusc unii au descoperit că au loc în curte, trebuiau doar să facă un pic de curat, alții care nu stăteau acolo legal fie au intrat în legalitate, fie și-au mai vândut din mașini.
Atunci lasă-le să joace copiii fotbal acolo. Că și cei fără mașină plătesc impozit.
@Andrei G Daca a trasat linii pe asfalt cum zici tu(si cativa speciali de pe acolo din postarea aia) si a facut locuri de parcare, asta ii da dreptul cel putin moral daca nu si legal administratiei sa ridice masinile parcate pe trotuar de pe strada aia de cocalarii tectonici obisnuiti cu mocangeli. Ridici masini parcate aiurea -> bani pentru viitoarele parcari, win/win situation.
Nu mai asteptati pomeni; sa ni se dea, sa ni se faca..
Înainte era carosabil, nu locuri de parcare? Atunci ar fi trebuit amendați toți pentru blocarea drumului public.
Ah, era parcare, dar netrasata? Acum e trasata.
Ah, nimeni nu plătea dar câțiva indivizi se foloseau de bunul public? Acum toți vom beneficia de banii obținuți pe acel bun public, asa cum este normal.
Și nu, nu este o alta taxa. Este costul serviciului de parcare. Asa cum costa sa ai internet, sa ai apa, sa ai gaz și curent, asa costa și sa iti parchezi masina. Și nu, 1-200 de lei pe an impozit nu e un cost suficient, dat fiind ca de banii aia ai o întreagă infrastructura rutiera în oraș de menținut.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Mda, e plin de locuri virane in zonele aglomerate cu blocuri.
Andrei, ridicarea masinilor se face pt comunitate. Ridicarea gioarselor iti elibereaza tie un loc de parcare, iti elibereaza trotuarul sau te scapa de vreo ruginitura in care copilul tau se poate lovi cand se plimba pe bicicleta. Incearca sa nu mai stai cu capul in fund si sa vezi the bigger picture. Aaah ca esti tu ala cu 3 masini si plm nu vrei sa vinzi 2 ca stii tu ce masini ai (vorbele unui amic) e spaga ta
Nu inteleg e 5 lei pe ora 24/24 sau e 600 pe an?
Este 5 lei pe oră, dar nu le spune celor care visează la 50 de lei pe lună, că să nu stricăm o poveste frumoasă.
600 de lei pe an va fi cândva, după ce se scot la licitație aceste locuri nenominale. Și cum spune și numele, fiind nenominale nu vei avea garanția că ai unde parca. Doar că abonamentul ăla anual îți va permite să parchezi în cazul în care găsești un loc liber.
@Andrei G: ai idee cat costa sa faci o parcare de la 0? Voi va trageti pe coor pentru 600 de lei pe an, dar vreti parcare privata. Pai aia crezi ca o sa coste 600 de lei pe an? =))) Poate pe luna.
„Daaaar platim impozit hurr durr”. Daaa, 300 de lei impozit, dar ai pretentii de parcare cu paza si acoperita =))))))))))
Mai sunt locuri la cres lu fi-mea daca mai aveti logica d-asta de tanci
@punKreas, nu stiu de ce crezi tu ca eu vreau parcare gratis.
– unde locuiesc acum in chirie platesc abonament lunar pentru parcare;
– la birou atunci cand nu am avut parcare inclusa, am platit abonament;
– iar la casa pe care planuiesc sa o construiesc in viitor, deja am alocat 3 locuri de parcare in plan (doua in garaj si unul langa), desi nu detin decat o masina.
Eu am spus doar ca planurile astea ale Primariei nu au ca scop eliberarea spatiilor publice si descurajarea masinilor personale. Singurul scop este sa incaseze mai multi bani la buget.
@AndreiG, vorbesti sa te afli in treaba.
Abonamentele de parcari nenominale se pot lua si acum. Tocmai ce s-a dat o hotarare in consiliu ca aceste autorizatii sa iasa mai repede sa nu se astepte perioade de „alocare”.
Costurile sunt aceleasi ca pentru cele nominale. 600/500/400 lei pe an in functie de zona. De asemenea s-a bagat si optiunea de plata lunara de 50 de lei.
In plus, pentru cei ce nu sunt rezidenti in S3 dar muncesc prin sector exista posibilitatea de a lua abonament lunar/anual cu 100 lei/luna sau 1k lei/an daca aduc o dovada de la angajator ca ei lucreaza in S3.
La cat mai multi ghertoi dinastia care se plang ca e taxa de parcare. Ca astfel raman o groaza de locuri de parcare libere si nu trebuie sa te chinui ss gasesti loc de parcare.
Situatia este foarte simpla, primaria de sector a luat o decizie de a monetiza un loc de parcare care pana mai ieri era gratuit sau era nominal prin ADP. Oamenii bineinteles sunt revoltati au probleme cu asta, dar din poza pe care o vad ceva masini sunt parcate si banuiesc ca au platit pentru asta. Ceea ce ramane in poza, este doar discutia eterna a oamenilor care nu-si permit masina/masinile pe care le au dublate de drepturile, dar nu si obligatiile pe care le au.
Revenind in mod serios la discutia avuta, sunt curios daca este posibilitatea unui abonament de riverani si cam cat costa? Respectiv cum se dovedeste calitatea de riveran?Noua parcare trasata este intr-o zona centrala sau periferica? In functie de raspunsul la toata nebuniile astea le pot da sau nu dreptate oamenilor.
Caz concret in Stockholm zona nu chiar centrala, ci echivalentul unui Titan din Bucuresti:
– parcare pentru vizitatori 5 SEK pe ora intre 7-19, gratuit in week-end si in sarbatorile legale;
– parcare pentru riverani 300 de SEK pe luna;
Vorbim de parcare nenominala cam in aceeasi situatie cu ceea ce vad in poza. Daca mergem mai central 31 SEK intre orele 7-19, 20 SEK in afara orelor, 1100 SEK pentru riverani.
Daca 5 ron ora indiferent de situatie, asta ar insemna la un calcul empiric 5x24x31=3720 RON aproximativ 8872 SEK. Ceea ce dupa orice standard este pret destul de piperat.
Imi voi face corectura proprie si din ce vad costa 50 de ron parcare pe luna daca esti riveran. Asta numai e saracie ci fix prostia de ghertoi neavenit.
Situația este foarte simplă. Multe locuri care erau nominale au devenit nenominale, iar abonamentul de riveran îți dă dreptul să parchezi în zona X care poate fi la o distanță de câteva minute de blocul în care stai. Mai mult, acele locuri nenominale pot fi folosite și de cine nu are abonament contra sumei de 5 lei/ora.
Pentru românul din sector, aceste lucruri îi dă bătăli de cap:
– Pentru că avea o rablă pe care făcuse abonamentul nominal, dar parca mașina de la serviciu acolo iar rabla o abandona pe undeva. Acum și rabla o să-l coste să o țină parcată.
– Pentru că nu vede mașina de la scara blocului și cum adică să meargă el pe jos 6-7 minute până la mașină?!
– Și cel mai deranjant: cum adică poate să parcheze altcineva pe locul meu și ce fac eu dacă nu găsesc loc de parcare seara când vin acasă?!!!
Mai mult, dovada că ești riveran se face cu actul de proprietate (nu știu dacă merge cu contractul de închiriat) și având mașina înmatriculată în sector pe numele tău. S-ar putea să mă înșel, însă de aceea se face atât de mult scandal: unde mai parchează cei de GR, TR, IF, IL și cei care au 3-4 mașini pe familie, mașini de firmă, etc?
oxymoron, mașina nu trebuie să fie înmatriculată unde e domiciliul.
A contestat cineva la tribunal,a câștigat și au schimbat toate primăriile regulamentul.
poza e undeva in zona matei basarab x romulus. oarecum central.
problema nu e conceptul parcarii ci implementarea.
si ce daca e masina de firma? este singura pe care o am. as fi putut avea un personala, dar am una de firma asa ca asta e masina. de ce nu as avea dreptul sa parchez?
overbooking? daca am platit deja abonamentul si nu gasesc loc, ce se intampla? unde las masina si cine raspunde, legal si finanaciar pentru asta?
rablele si masinile nemiscate cu lunile le numara cineva? ok, se plateste pentru ele, dar totusi, in schema mai mare a lucrurilor, masinile alea nu produc nimic in timp ce altele folosite zilnic se poate presupune ca aduc plus valoare orasului.
thebblack, nu e necesar ca mașina să fie in proprietate personală.
Domiciliul/reședința contează.
@theblack
Abonamentul echivaleaza cu faptul ca poti parca in acele locuri oricand fara sa mai platesti ceva extra. Nimeni nu iti poate garanta ca ai loc asigurat ci doar ca daca gasesti nu trebuie sa mai platesti extra. E bine sau rau e o alta discutie. In cazul descris de mine se intampla fix la fel si am avut niste ghinioane cand nu am gasit loc in zona si am sfarsit prin a plati la o parcare privata un pret mai piperat.
Ideea de baza este ca parcarea aia trebuie platita oricat de mult ne tragem pe cur, ca nu sunt locuri este o alta discutie.
Partea proasta este ca Negoiță a acordat locuri nenominale și pentru mașini înregistrate în alte județe. De exemplu Pentru autoturismul cu numărul de înmatriculare PH****T , există autorizație de parcare valabilă (loc NENOMINAL), zona A-8
@sam, de ce e o parte proastă că au voie și cei din alte județe să parcheze pe nenominal? Eu stau de 17 ani în București, am viză de flotant și mașina înmatriculată în Ialomița, pentru că nu am simțit nevoia să devin proprietară în București și nici nu am găsit un bucureștean să mă ia în spațiu. Deci eu ar trebui să țin mașina pe balcon sau să circul numai cu trenul și microbuzul când plec din București, ca să nu te deranjez?
@Stefania: aici e vorba si de partea de taxe locale. Pentru ca tu nu contribui cu nimic la bugetul administratiei locale unde ai pretentia unui loc de parcare. Stiu ca impozitul nu este imens, dar chiar si asa…In mod normal, ar trebuit sa aiba prioritate cei cu domiciliul in BUC sau masina inmatriculata pe BUC. Si daca raman locuri libere, si ceilalti.
@punKreas, deci faptul că plătesc parcarea anuală nu se pune? Eu fac tot posibilul să trăiesc şi să parchez legal în Bucureşti, dar pentru că nu vreau să-mi cumpăr apartament, să fiu tratată ca cetățean de mâna a doua? Nu e vina mea că tot pe Ialomița plătesc impozitul pe maşină, deşi jumătate de viață am trăit-o în Bucureşti.
@Stefania, sa inteleg ca tu faci naveta zilnic din Ialomita catre Bucuresti si inapoi? Sau locuiesti in Bucuresti?
Pentru ca daca locuiesti in Bucuresti, poti sa-ti faci mutatie in acest oras. Nu te obliga nimeni sa ai adresa din cartea de identitate pe Ialomita.
@Andrei G, nu ştiu ce înțelegi tu prin „mutație”. Am viză de flotant, care stabileşte reşedința, dar trebuie refăcută în fiecare an, chiar dacă stau în acelaşi apartament 5 ani.
Locuiesc in sectorul 3 si in principiu sunt de accord cu planul pentru parcari.
Implementarea a fost facuta cam prost insa.
Cateva detalii pentru clarificare:
In S3 s-a taiat serios din spatiile verzi si s-a facut loc pentru locuri de parcare suplimentare.
Regulamentul primariei spune ca se vor acorda autorizatii doar pt 70% din locuri.
Planul incepand cu acest an este sa nu se mai dea autorizatii de parcare nominale, raman doar cele deja existente; se vor da doar autorizatii ne-nominale pentru o singura zona (destul de mare).
Initial pentru cine nu avea autorizatie exista doar varianta platii 5 RON/ora. Dupa o consultare cu cetatenii (de ce nu s-a facut mai inainte doar Negoita stie) a aparut si varianta cu plata pe luna.
Implementare aiurea =>
– eu am depus cerere in aprilie;
– in august au aparut placutele cu 5 RON/ora, cererea inca in lucru – inspectorul de la primarie imi spune ca pana primesc autorizatie sunt bun de plata pt 120 RON/zi;
– pe ghiseul.ro imi apare de plata ceva pe contul de „parcare” cu explicatia „Sep”; nu e clar la ce se refera, dar presupun ca e legat de cererea me si o platesc
– imi mut masina in parcarea unei firme prietene la 10 km distanta;
– in septembrie primesc autorizatia care are data de emitere cu 3 saptamani inainte
Muiști de cea mai joasă speță,și ei și familiile lor.Punct.
Soluția este amendare cocletelui până îi vin mințile acasă. La noi în oraș ora de parcare este 2 lei sau o zi întreagă 8 și cocleții tot nu vor să plătească. Am vorbit cu primaru și spunea că doar 10% plătesc, dar de la anu’ see schimbă situația. Vor introduce amenzi pe nr înmatriculare. Trec băieții și hopa plicu… Nimeni din comunitate nu este obligat să înconjoare suv-uri sau rugini aruncate aiurea peste tot.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Madalina? Cat platesti tu impozit pe masina anual in tara ta?
In fata casei tale?
Daca ai casa ai si curte in care poti parca. Daca nu ai, atunci nu iti pasa atat de mult de parcare.
Say what?! Daca locul din fața casei e al tău se numește curte și este în spatele porții. Altfel nu ai nici un drept.
Ce prostie.
hash exista cartiere (care nu inseamna ceva gen Militari, ci zone mult mai mici) in care asociatia de proprietari are totul inclusiv terenul dintre blocuri, si in care locatarii au permis de parcare care le da dreptul sa parcheze gratis. Ma rog, gratis insemnand inclus in suma pe care o platesc pentru intretinere, care nu e deloc mica. In functie de situatie ne-locatarii nu pot parca deloc, pot parca doar in anumite zone sau pot parca oriunde dar cu plata. Asociatia de proprietari contracteaza o firma de ridicari/blocari care atat asteapta, sa parchezi aiurea.
La ce tari te referi?
Poti da un exemplu?
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Am vazut ceva ‘parcari’ in Militari. Dupa ce ca pe strazile alea de-abia ai loc cu bicicleta, au facut parcare sub geam (ceea ce este putin cam ilegal).
Oricum in Ro e periculoasa asta cu parcarea, pentru un loc de parcare se incaiera mai repede decat daca i-ai injura nevasta.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@ion: blocarea accesului se amendeaza drastic si se ridica masina respectiva, deci lasa vrajeala de proletar
@punkreas – eu am sunat la politie cand s-a intamplat si mi-au spus ca „o sa incerce sa faca un apel la proprietar”. Nu s-a intamplat nimic.
Nu mai da sfaturi din garsoniera, coboara la firul ierbii.
@Ion
Ce ati deviat discutia.
Se vorbea de parcat in dreptul casei cuiva, nu in dreptul garajului.
Mars cu fumigenele tale!
Strada nu e a ta, e loc public.
Doar pe mine mă deranjează că au făcut economie la vopsea și că nu sunt parcări în spic?
Perpendicular intra mai multe mașini.
Când au vopsit probabil era plin.
@Pixel, nu, nu esti singurul.
Si mie mi se pare aberant ca pe strazi inguste sa faci parcari perpendiculare in loc de parcari in spic.
Intr-adevar, parcarile in spic ocupa mai mult spatiu, dar se pierde un loc la un rand de parcari, nu mai mult.
Prostalaii astia care au comentat in print-screenurile alea isi permit sa faca mofturi si sa comenteze. Daca era cine sa le ridice masinile sau sa cășune pe ei cu amenzile, cum se face prin alte tari, ia sa vezi cum taceau din trompeta. Si stiti bine ca ati umblat cam toti prin capitale europene, ati vazut ca acolo lumea nu sta la discutii pe subiectul asta cu toti ametitii. Ori platesti (parcarea) ori platesti (amenda sau ridicatul masinii).
Bai, dar cum spanac se face ca prin tarile limitrofe stiu toti sa dea bani? Acolo nu mai au „dar stiti ca eu… motive”? Nu iti permiti 5 lei / ora? Pai poate nu iti permiti masina… ups, am zis de necuratu’
ĂIA SUNT PROȘTI!!!!
Doamne fereste cate aberatii am citit aici!
1. Masina de firma se parcheaza la firma?!
De ce? Eu nu sunt angajat sofer, am masina ca beneficiu, nici macar pentru vizite la parteneri de business, ca BENEFICIU!
2. Esti considerat riveran daca ai ACT DE PROPRIETATE!
Whaaat???? Unul care plateste chirie de 1, 5, 10 ani in blocul ala trebuie sa parcheze la doua orase distanta sau cum?
Oameni buni, mai priviti si din alte perspective, nu doar ale voastre.
Si da, 50 lei/luna este foarte putin chiar si pentru Romania.
Ca vorbim de Bucuresti, orasul unde salariul mediu depaseste 4000 lei.
La fel si cu rablele care circula prin oras si scot fum mai tare ca Mocanita.
Dar nah, asta inseamna sa fii nesimtit!
Pentru ca mașină de serviciu se folosește în interes de serviciu. Mersul cu ea acasă, în cele mai multe situații, nu este în interes de serviciu cum nici decontarea carburantului pentru fatait la kaufland în wkend cu ea nu este în interes de serviciu.
Este în interesul serviciului ca eu sa fiu fericit ca ma fata cu ea în weekend la kaufland. Dacă nu as fi fericit, as cauta o alta companie care ar vrea sa ma vadă fericit și mi-ar da o mașină de fatait.
Știai ca masina de serviciu folosita în interes personal este element de contabilitate și are o valoare maxima echivalenta cu salariul angajatului respectiv, precum toate celelalte beneficii deductibile?
Si bonurile de masa sunt ca sa mănânci în timpul serviciului o masa dar nu am auzit pe nimeni sa se plângă ca lumea face cumpărături din supermarket cu ele.
Depinde. Daca masina de serviciu este o duba sau, si mai rau, un autocar sau un camion, da, ele se parcheaza la firma si nu in cartierele de blocuri sau pe stradute inguste.
Am avut caz de ‘firma’ de ambulanta privata care parca ambulantele alandala pe trotuar. Pentru ca nu exista parcare de firma. Practic scoteau bani din disconfortul celorlalti.
Incetati sa va mai dati cu parerea pe net daca vorbiti din auzite.
Cat am dat cu sapa la multinationala am avut tot timpul masina de serviciu.
Leasing operational.
Deductibilitate 50% din valoarea costurilor lunare, inclusiv a carburantului.
Asa e legea, iti permite asta!
Deducand doar 50% din chiria lunara, ai dreptul sa nu faci foi de parcurs si sa o folosesti in ce interes vrei tu.
Celalalt aspect, leasing-ul financiar si valoarea maxima comporta alte aspecte.
1. Daca imi amintesc bine valoarea maxima deductibila a unei “masini pe firma” era de 15.000 euro + TVA. Ce este peste, se impoziteaza cheltuiala ca si cum ar fi venit.
In alta ordine de idei, nu este vazuta ca o cheltuiala.
Pentru cei 15.000 euro, daca nu esti agent de vanzari sau alta functie care fara masina nu si-ar putea face treaba, poti deduce doar 50%, restul impozitandu-se.
Nu mai traiti cu grija altora care au masini de zeci, sute de mii de euro pe firma.
Se platesc taxe pentru ele, cine nu o face este ori prost ori corupt.
@hash, nu mai exagera.
Din 100 de masini parcate in Bucuresti cate sunt dube?
Hai sa nu discutam exceptiile.
Cei cu masina de firma si chiriasii au fix aceleasi drepturi ca proprietarii de masini sau locuinte.
Pentru masinile de firma si chirii se platesc in general mai mult taxe si impozite decat pentru proprietate personala.
Ce ar insemna asta? Ca aia care au logan nu merita sa parcheze in fata blocului pentru ca am eu Audi?
Jesus…
Nu exagerez deloc, am exemple concrete din BV. Pana cand nu s-a introdus parcarea cu plata n-am scapat de autoutilitare, dube si alte hurdubaie parcate intre case si blocuri.
@Razvan, inceateaza sa mai vorbesti despre situatia ta. Ca tine sunt foarte putini. Majoritatea 95% handralesc dube sau Dockere printre blocuri. Despre asta se plang oamenii.
@IonutO, ai fi suprins sa afli cate masini (non utilitare) din traficul bucurestean sunt masini de/pe firma.
Nu am date caci nu exista, dar as baga mana in foc ca undeva la 100.000 masini din Bucuresti sunt masini pe persoana juridica.
Raportat la asta, cate autoutilitare crezi ca sunt? Maxim 20%.
Apoi, din aia 20% nu toate blocheaza ceva.
Dokker-ele despre care vorbesti ocupa un loc normal pe care daca nu l-ar ocupa ele, l-ar ocupa alta tigaie de masina cu care angajatul respectiv ar trebui sa se deplaseze la/de la serviciu.
De cand s-au trasat parcari de astea si e cu plata poti merge si tu ca omu unde ai treaba si poti parca 1-2 ore linistit. Inainte trebuia sa iau taxiul ca imi era teama ca nu gasesc loc. Mult mai ieftin 5 lei / ora decat un taxi dus-intors.
Cine are masina ar trebui sa plateasca impozit 1000 EUR pe an. Fara nici un drept.
Poate mai scapam de harburi si poate se mai calmeaza lumea cu detinutul a cate 5-6 masini pe familie.
Pentru ca daca o tinem tot asa o sa ne-necam in atatea table.
@hash, chiar 1000 euro nu, însă 60-100 lei impozit e ridicol de-a dreptul.
„Cine are masina ar trebui sa plateasca impozit 1000 EUR pe an.”
Eu as pune 10.000 de euro. Sa nu ne mai permitem masini decat noi, bogatasii. Restul saracilor – tren, autobuz, tramvai.
@silicon_v, nu boss, saracii nici in tramvai nu au voie.
Daca sunt saraci, inseamna ca tot din banii nostri s-au cumparat si tramvaiele alea.
Da-i in plm, sa mearga pe jos!
Tramvaie sa cumparam, ca eu, bogat fiind, cand merg cu masina vreau sa vad tramvaie goale…imi da asa…o stare de bine.
sunteti slabi.
o mana forte, pupai-am talpele la domnu george, ar pune termen de expirare la masini. sa iti iei una noua in fiecare an, si nu asa oricum, ci musai una cu minim 10% mai scumpa.
in 5 ani, adica primul mandat, e bucurestiul parc, in a doilea, speram ceva mai lung, s-ăi de-a domnu ani, se poate ocupa si de altele.
Vinieta de Bucuresti, pe zone, asta trebuie. 20 lei intrarea in oras, 30 lei intrarea in zona 2 (sos Stefan ce Mare) si 50 lei in centru. Iar parcarea 10 lei pe ora, abonamentul lunar 500 lei. Asa scapam de masini.
In paralel, achizitii masive de tramvaie, troleibuze (cu banda dedicata), reabilitarea garilor secundare (Filaret, Baneasa, Obor, Basarab) cu conexiuni bune in suburbiile Sectorului Agricol Ilfov si chiar cu legaturi intre ele si cu gara de nord, cu trenuri mici.
Se poate, dar asta ar presupune o societate civilizata si niste politicieni decenti. Nu e cazul, asa ca sa ne obisnuim cu balacareala asta continua, din sept pana in iunie.
Eu vreau vigneta de Centru Istoric de Brasov, in w/e sunt capiat de cap de tot felul de utilaje. Si sa nu mai parcheze bucurestenii pe Castelului pe gratis Sa vina cu trenul.
Si sa aplice legea, cine???
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Sa categorisesti o intreaga generatie dupa un reprezentant al ei e o prostie.
@BogDan, poti sa dezvolti, te rog?
Nu am inteles din comment-ul tau daca cei care au masini de firma si stau cu chirie sunt niste ciumati fara drepturi sau nu?
Multumesc!
BogDan te-a tinut tac-tu la respect? Lucrezi la stat? Sunt extrem de multe masini de firma folosite pt fatzaiala angajatului. Nici nu iti poti inchipui cate din tot ce vezi ca misca in oras sunt de fapt de firma( pe langa cele colantate), asa ca trezirea la realitate sau mergi dupa Ceausescu
Corect, multi au numai masina de firma. Majoritatea nici macar telefon personal nu au, il folosesc pe cel de serviciu pentru pzoe personale. Sa vezi ce suparati sunt cand li se buleste telefonul de serviciu si nu pot recupera pozele personale :)))
Cea mai simpla metoda ar fi sa faca la fel ca in Germania.
Ai sub euro 5? Nu intri in oras sau intr-o anumita zona a orasului.
Da, Vasile, ai dreptul la proprietate, nu ti-l iau, dar si ceilalti au dreptul la un aer mai curat, parcari decente si suficiente, spatii verzi, spatii de joaca.
Alta masura ar fi cresterea impozitului.
Sunt proprietar de masina si gasesc aberant ca dau 100 – 200 lei/an.
Este imposibil sa am vreo pretentie la banii aia. Ce s-ar putea face din banii aia? Si vopseaua cu care tragi dungile unui loc de parcare costa mai mult. Daca folosesti vopsea cauciucata, nu d aia cu care se dadea in baie acum 50 ani.
Sa tot construiesti parcari este cea mai proasta idee daca idea principala este sa decongestionezi traficul.
Stau la casa in Otopeni.
Strada de 60 de case, dezvoltata de o singura firma.
Asfalt, locuri de parcare in curte, porti automatizate sau nu, tot ce trebuie.
Unde credeti ca parcheaza vecinii mei?
Exact, pe strada.
Din 8 metri cat are strada, abia mai raman 4, ba chiar mai putin.
Si in situatia asta tot Ciolacu, USR, Putin, masonii sunt de vina?
Pe de-o parte inteleg, pe de alta parte sunt in asentiment si cu vecinul de la 2 care poate nu are de unde de masina mai noua. Si poate omul munceste in constructii langa oras, din 3000 lei nu strangi bani de euro 6. In acelasi timp in care geani cu euro 5 fara filtru fumega de 2 metri in al sau bemve de 430k km reali, dar hei, cu permis de a intra in zona euro 5+.
Asta cu cei care stau la casa si isi lasa masina pe strada, ne caracterizeaza….
@Robert, inteleg perfect ce spui.
Doar ca, din pacate, asa functioneaza economia.
Nici mie nu mi-a fost usor deloc, poate nici tie.
Daca nu munceam si studiam ca nebunul (extra facultate) probabil ca eram ca vecinul tau de la 2.
Pentru Giani cosaru’ exista controale in trafic.
If DPF off, confiscat masina, retinut permis, mii de euro amenda.
Scuza-ma, dar saracia nu justifica jegosenia.
Pai nu a bagat Firea banii ca aia era combinatia?.. si cand totul era gata a facut sondaj pe facebook si a dat cancel la tot de pe o zi pe alta. avand indicatoare montate, camere, angajati care supravegheau, oameni care isi cumparasera rovinieta. Ce conteaza banul public cand vine vorba de imaginea si popularitatea dUamnei?
@Robert: dar vecinul de la 2 din ce isi plateste cheltuielile aferente unei masini din salariu de 3000 de lei? RCA, vigneta, ITP, combustibil, service, parcari etc.
Ca o paranteza la astea cu EuroX si centrul orasului, sunt relativ de acord.
Dar fara exceptii pentru alte autovehicule. Stau la semafor si langa mine trece cate o raba sau o masina de la primarie care strange diverse, sau chiar un tractor de-ala vechi cu o remorca, 5m masina 7m fumul, de-ala albastru de nu scapi de miros timp de 5 minute.
Sau cate un autobuz din 1900 toamna care lasa norul de fum dupa el. Chiar azi am vazut unul nou (are maxim 2 ani) diesel care lasa un nor de fum dupa el. S-o fi regenerat DPF, desi am avut si eu si nu scoteam asa fum.
Hai sa fim de acord cu un lucru: masina e un drept (de proprietate), dar parcarea ei nu e un drept. Prin reducere la absurd, daca fiecare individ ar avea masina, nu ar fi locuri de parcare pentru toate. Deci e normal ca locurile sa coste, daca nu sunt deja in proprietatea individului. Altfel ne batem pe ele. Ideea e sa fie suficient de scumpe cat numarul de masini sa devina suportabil si poluarea mai mica. Pana la urma asta e, asa e capitalismul, unii isi permit masina, altii scuter. Nu toti suntem egali.
Apoi, mi se pare irelevant daca masina e “de firma”. Daca masinile de firma ar fi excluse de la parcare, ce ati vrea, sa mai apara inca o masina in plus, aia personala? Vezi mai sus.
Ai sintetizat foarte bine toate discutia care ar trebui sa aiba loc.
Exact! Cum ar fi sa ma duc eu la un restaurant si sa nu gasesc nicio masa libera. Ce fac, ma pun pe scara la intrare si protestez ca nu imi dau si mie o masa? Ca doar am mai fost la ei si a cheltuit bani, am dreptul acesta.
Pe vremea mea (ha ha) treceau cam 2,3 masini pe ora pe strada din fata blocului.
Trasam linii cu o bucata de caramida (care avea creta era boier) si jucam tenis de picior pana se ducea soarele sau ne lua foamea.
Acum pe aceiasi strada trec cam 10 masini pe minut (30 ani diferenta).
Prin anii 80 si ceva mergeam la mare (GL – Tulcea – Constanta) si pe drum intalneam mai putin de 50 masini pe aproape 200km.
E un pic pe langa subiectul de azi dar idea e ca orasele s-au dezvoltat imens fata de infrastructura.
Sa vedem ce o sa fie peste inca 30.
Majoritatea era saraca lipita, ce s-o mai dam la intors.
BCA boss :))
Hash, ai dreptate, pe atunci ne cam batea foamea cu 10-0, iar la capitolul masini multi nu aveau de unde sa isi ia, ca Mioveni si Craiova aveau limitarile specifice erei comuniste. In schim, astazi, cu toata „inavutirea” generala, ai si optiuni la 500 euro. Geani isi ia masina de 500 euro, magnatii de aici isi iau de 50k eur. Diferenta e ca…. nicio diferenta, tot 1 loc de parcare ocupa fiecare dintre tigai, indiferent de valoare. Legat de costurile prilejuite de masina, acelea sunt doar pentru cine le plateste. Zic astia ca undeva la 50% din masini merg fara RCA. De revizii si ITP nu o sa mai comentez, le vezi din elicopter cat de conforme sunt toate bombele pe roti…
Bai o fi in discutia initiala ce-o fi, dar nici cu ce se vorbeste pe-aici nu mi-e rusine….
Problema pebcare nu o vede nimeni e ca:
– locurile alea taie din carosabil sau din spatiul verde
– se ridicau oarecum masini parcate aiurea pe trcerea de pietoni sau in intersectie, acum sunt locuri legale si taxate acolo in multe cazuri.
– banii de pe taxa nu or sa mearga la infrastructura ci la curve minore borduri si cox.
Adica acelasi numar de masini doar ca momentan mai inghesuite unde nu e taxa, trafic mai prost, spatiu verde mai putin, dar ce bine e…..
PLM…..
de acord, dar asta se cere. Parcari si parcari si parcari si parcari
La mine în cartier s-a făcut o parcare modernă cu vreo 200 de locuri.
Ideea inițială era să fie parcare rezidențială, contra sumei de 120 lei pe an, adică 10 lei pe lună. Loc garantat după ora 16:00 și toată ziua în weekend și sărbătorile legale. Cu toate că e o zonă bună a orașului și locuitori cu venituri peste medie, nu au fost decât 9 doritori.
Așa că de vreo 2 săptămâni s-a transformat în parcare cu plată. Bine, merge și abonament la vreo 50 de lei pe lună.
Să vezi miorlăituri la telefon din partea celor din zonă, care „eu stau de 30 de ani aici și am dreptul la parcare gratis!”
Pe cuvântul meu, la cumpărarea unei mașini ar trebui să faci dovada deținerii unui loc de parcare.
Atentie! Urmeaza informatii cu puternic impact emotional pentru cetatenii Bucurestiului: https://www.oradea.ro/stiri-oradea/noi-tarife-de-parcare-in-oradea
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Soc si groaza, la Oradea, pentru parcările rezidențiale, prețul abonamentului este de 160 lei/an.” Informatii cu puternic impact emotional pentru ardeleni: parcarea de reședință în București este de 600 de lei pe an in zona A, 500 lei/an zona B, în zona C 400 de lei și în zona D de 300 de lei.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Uite o critica in cunostinta de cauza, nu stiu daca a mai zis cineva, nu e ora potrivita pentru a citi 90+ comentarii:
Primaria sectorului 3 a amenajat acele locuri nenominale in interval de cateva saptamani, DAR procedura de a obtine un loc (online) dureaza mai mult. Pentru a doua masina pe familie (nu pe acelasi nume) abia au facut procedura din Iulie.
Adica tu, cetatean care incearca sa fie civilizat, esti gata sa platesti, depui documentele, ei le analizeaza cam cand vor, deci poti sta chiar 1-2-3 luni asteptand. Timp in care nu poti plati 5 lei pe ora decat daca ai contracte cu primaria si-ti permiti.
Cum era mai bine, dupa mintea mea?
Anunturi clare cu aceste schimbari la ficare scara de bloc, cu 2-3 luni inainte. E fezabil, se face pentru o gramada de alte lucruri, e mult mai sigur decat sa postezi undeva pe site-ul primariei sau pe pagina de FB. „Ba, cetetene, pe ulita ta, care acu e la liber, vom face locuri nenominale. Fie aplici pentru ele si te costa 500 lei/an, fie vei plati 5 lei pe ora. Incepand cu … Depunerea documentelor se face la … si raspunsul e in maxim …”
E foarte bine ca detinerea unei masini incepe sa coste, dar da-le ocazia celor care pot si vor sa fie ok.
Cam cum m-am trezit eu la lucru ca parcam pe o strada care era in zona 1 (adica se putea face abonament lunar, anual etc) si brusc a doua zi era zona 0, unde nu merg abonamentele si taxarea e pe ora. Noroc ca a venit pandemia si am mers mai putin.
N-au gand cei din primarie la pwlime. Au doar grija ca strade de langa primarie (din orasul meu) sa fie zona 1, ca aia care lucreaza la primarie sa poata avea abonament, iar cei care locuiesc in zona sa se teleporteze cu masina.
toate bune si frumoase numai ca lumea ii uraste asa mult ca nu vor mai prinde si mandatul 2 sa continue treaba asta valabil si la primariile de sector cat si la pmb
stai linistit, castiga Negoita la pas. Pensionarii care il voteaza nu au masina. Plus ca eu s-ar putea sa-l votez acum ca am unde sa parchez corect cand ma duc in vizita undeva :))
da, greseala mea, nu ma gandeam la negoita ci la S2 la mine si la pmb
stai linistit, oricine vine nu renunta la parcarile generatoare de venituri.
Romanul care lasa masina pe prima banda: sa se faca parcari ca nu avem unde sa ne lasam masina.
Vine primaria si trage 2 linii pe asfalt: poftim, v-am facut parcari. 5 lei pe ora.
Romanul: huoooo, d-asta platesc eu impozit 300 de lei ca sa parchez pe 2 linii trase pe asfalt. Vreau sa imi faceti parcari de la 0 pe un teren, nu oricum.
Vine primaria, face parcari supraetajate: 1000 de euro pe an tax.
Romanul: huooo, d-asta platesc eu impozit 500 de lei (s-a marit intre timp, vorbim de 10 ani) ca sa dau atatia bani pe parcare? Huooo
Daca Primaria imi deseneaza 2 linii pe prima banda, masina tot pe prima banda o voi lasa. Adica nu a ajutat cu nimic traficul in zona.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
@Andrei: dar unde e vorba de eliberearea traficului? Aici e vorba despre parcari. Daca se dorea eliberarea taficului, se aplicau alte metode: impozite marite de 10 ore, taxa de acces in oras, vigneta oxigen pentru <euro 5 etc
desi majoritatea nu au trait in comunism jinduiesc dupa ce nu exista nici atunci si nu va exista niciodata – gratuitatile de orice fel.
Ei se declara parliti pt 50 de lei…doamne-fereste, orasul prosperitatii si banilor. Stai sa-i vezi cand or sa afle ca alte orase (de saraki, dupa ei) fac licitatii in sus, pt locuri de parcare centrale.
Zona 0, bulevardul Unirii, Bucuresti.
De cateva luni bune deja parcarile facute la bulevard de catre PS3 au fost vopsite cu albastru de catre PMB. Un lucru bun, normal parerea mea.
Eh, de cand s-a intamplat asta, cel putin 50% e goala ziua si in spatele blocurilor e JALE.
Si nu vorbesc de riverani ci in principal de cei care vin in zona cu treaba/afaceri.
E penibil sa parchezi masina de peste 30.000 EUR pe un loc de parcare nominal sau si mai rau sa o lasi total de-a-n pulea, cand ai posibilitatea sa dai 5 lei pe ora.
– Parcarea se va plăti de luni până duminică, în intervalul orar 08:00 – 20:00, iar tariful unitar va fi de 5 lei pe oră.
– Pentru acest interval orar este disponibil, pentru persoanele fizice, juridice și instituții și un abonament de 30 de lei pe zi sau de 500 de lei pe lună.
– Pentru riverani, abonamentul va fi de 50 de lei pe lună sau de 500 de lei pe an
M-am contrat cu imbecilul ala Valentin Radu de n ori
Oamenii sunt pur si simplu scartari, japite, viermi
Nu e loc ba pentru 2 milioane de masini. Nu numai ca primaria nu ar trebui sa va faca parcari, ci ar trebui sa DESFIINTEZE din ele! singurul antidot este mutarea serviciului spre privat, parcari private, costuri reale din piata. nu pomana asta
pur si simplu pentru roman se inchide orice ratiune si vede rosu in fata ochilor daca sugerezi sa plateasca parcare sau sa renunte la masina. pana si bulgarii ba, bulgarii, au implementat parcari cu plata prin orasele lor. si ordine. si se verifica. numai noi suntem ultimii babuini, si unde, intr-un oras cu densitatea de Bangladesh, Filipine, Mexic, adica iadul pe pamant