Bucuria de a vedea pe stradă o bijuterie ca Tesla a fost înlocuită, într-un timp foarte scurt, de scârbă. 99% dintre mașinile Tesla pe care le văd pe șosea sunt conduse fix ca gigelul ăsta de pe filmare: nema lumini, indiferent de oră sau DN, nema semnalizare, nema logică.
Înțeleg că e pe curent și consumă, dar pe DN luminile sunt obligatorii. Înțeleg că consumă, dar măcar când faci dreapta sau stânga dă semnal, dacă atunci când vrei să schimbi banda nu vrei. Înțeleg că recuperezi energie, dar uitați-vă la istețul ăsta de unde care a pus frână la 500m de mașina din față, în loc să ia piciorul de pe accelerație.
Mișto mașină, proști șoferii.
pune frana sa nu cumva sa se pateze de cascaval de la sendvici.
Faină jucărie.
Păcat că a fost spurcată deja.
Oare o să anuleze legăturile cu serverele și o să le pună bajetii sisteme de operare piratate? Sau vreun server KMS local, instalat pă mașină? O să avem un băiat care știe cu Windows, cu rutăre și mai nou a învățat cu Tesla.
@Ionut M – tu crezi ca vaccinul ala e degeaba? Deja i-ai gasit baietii utilitate. Il baga pe Tesla sa-l hacereasca.
Am vazut acum cateva zile cocalar cu Tesla. Coboara frumos geamul si arunca un ambalaj de ceva pe jos si mucul de tigara. Omul e eco astea, conduce electric, salveaza planeta, dar tot o mizerie umana a ramas…
Roman care-s cumpara Tesla ca-i eco… buna asta.
Eh, el si-a luat Tesla pentru ca e la moda si ii arata „valoarea”. Nu stie el ce e aia eco. Prevad un viitor in care cocalarii cu BMW isi vor cumpara Tesla.
Și o încarcă în 2 zile cu prelungitorul atârnat de la etaj 7
@Itaa – lasă că nu mai e mult și o să îi vedem cum ciordesc curent din rețeaua de iluminat stradal, asta fiindcă mulți stâlpi au deja montate prize schuko IP67 în partea de sus, pentru iluminatul festiv iarna.
iar fiindcă prizele alea sunt funcționale tot anul (când sunt aprinse luminile stradale) chiar dacă nu sunt montate ghirlandele de iluminat festiv, nu m-ar mira să înceapă să apară prelungitoare „crescute” în copacii de lângă stâlpi.
Numai tu puteai fi deranjat de superfrâna aia… :)) esti in oras, nu pe A2, pare sa fie trafic, unde te grabesti asa…
Asta nu intelegeti multi, nu e vorba de grabit, e vorba de mers constant, predictibil si fluent. O frana ca cea a boului din fata poate crea un efect in lant astfel incat 4-5 masini mai in spate ajung sa opreasca de tot, fara vreun motiv.
@Matei – se numeste efectul dop.
E plin de ciobani care i dau NOS intre 2 semafoare ziua in trafic, nu e regula cu Tesla.
Eh, numai Ayrton Senna nu agreșit niciodată! Conducătorii auto obișnuiți nu-s perfecți, indiferent de marca mașinii.
Mie mi se pare că omul a mers fluent având în vedere că era un semafor în față.
Mie îmi plac în schimb cei care accelerează până la semafor, acolo frânează brusc, petrec următoarele 2 minute înaintând câte 10-20 cm la fiecare 20-30 de secunde, claxonează cu o secundă înainte de culoarea verde, pleacă apoi cu scârțâit de roți ca să repete toată treaba la următorul semafor.
Și învățați să urmăriți mașina și nu doar dacă se aprind sau nu becurile de frână pentru că unii au obiceiul să țină piciorul pe pedala de frână „preventiv” fără să o apese suficient ca să încetinească, iar alții mai folosesc și frâna de motor, deci dacă urmărești doar becurile s-ar putea să ai cândva o surpriză neplăcută.
Da’ ce credeai, ca toti care isi cumpara tesla sunt intelectuali? Pun pariu ca sunt printre ei destui pulifrici de bani gata care si-au luat tesla pentru ca au zis prietenii ca e mai tare ca BMW.
Și s-a strigat bingo. După numai 4 comentarii a fost adus bmw-ul in discuție.
@Maferescdeciuma oare de ce? :))
Spirit de turma?
Asta cu ciuma, lasa lasa stim ca adevarul supara tot timpul.
https://9gag.com/gag/arGZ5Ky
@Andy de ce îmi dai poze cu bărbații cu care a fost mămica ta? In plus, ca sa vezi ca ești complet idiot, ce treaba ce insinuezi tu cu subiectul de fata?
Ce la fix a venit articolul asta: ieri era sa dea peste mine unul cu Model S pe trecere, omul era cu telefon la ureche.
Daca inainte vedeai in Tesle predominant IT-isti cu bani care se dadeau peste cap sa si le cumpere din afara pentru ca sunt pasionati de tech si inovatie si probabil fanboys Elan Max de acum ca a intrat Tesla in Romania vor aparea tot mai multi ghertoi care le vor cumpara ca sa bage ludicrous mode pe E85 si care nici nu vor sti sa faca pairing la telefon si vor sta cu el la ureche, asa cum stau acum in GLE coupe.
Niciodată nu i-am înțeles pe ăștia ce refuză să folosească bluetooth în mașină, mai ales dacă sunt singuri.
Pentru ăștia a făcut UE obligatorie frânarea de urgență cred pe toate mașinile.
@manu144x in cazul de sus cel mai probabil masina franase singura si cam brusc pentru ca soferul parea putin speriat, nu si-a dat seama pe moment ce s-a intamplat 😀
1. blututh inseamna radiatii suplimentare … nu ms, nu am nevoie de asa ceva
2. blututh cateodata merge nasol sau nu merge
@xxx
Întotdeauna mă distrează logica asta cu radiațiile bluetooth :))
Ce crezi tu că ‘radiază’ mai puternic, antena telefonului care e capabilă să transmită un semnal km întregi, sau antena bluetooth care merge maxim 2-3 metri?
Noi muncim, noi nu gândim. Atunci poți folosi un hands-free cablat, ții telefonul la distanță și n-ai nici bluetooth, dar și poți conduce cu ambele mâini ca un om normal.
@G and all thumb-down-uri negative … comentariul meu a fost la postarea „Frana recupereaza energie” … frână nu recuperează nimic niciodată, de aia se și numește frână.
Că se obține curent electric cu care este reîncărcat acumulatorul, asta este o altă poveste și se numește recuperarea de energie în timpul procesului de frânare ceea ce are o alta logica :)) :)) :))
Frana recupereaza energie
recuperează energia punctului G
https://electrek.co/2018/04/24/regenerative-braking-how-it-works/
@G and all thumb-down-uri negative … comentariul meu a fost la postarea “Frana recupereaza energie” … frână nu recuperează nimic niciodată, de aia se și numește frână.
Că se obține curent electric cu care este reîncărcat acumulatorul, asta este o altă poveste și se numește recuperarea de energie în timpul procesului de frânare ceea ce are o alta logica :)) :)) :))
csf, e greu cu internetu’
Cred totusi ca @G. a fost ironic. Toata lumea stie ca la masini este mai eficient sa o lasi sa se opreasca lent/din inertie, decat sa franezi; iar asta se aplica si mai mult la masinile electrice.
@Andrei G dacă era ironic tot era bine, dar el si ceilalți nu stiu cum este cu dinamul la bicicleta … aia e, informatia gratis este fara valoare.
Cu liminile, cu semnalizarea, inteleg…dar frana cu ce te deranjeaza?
Sper sa nu greșesc, dar nu cumva Tesla ( ca mai toate electricele) e mașina aia la care un set de placute de frana dureaza minim 80k km, fiindcă rareori e nevoie sa apeși pedala d efrana? Din ce am văzut prin teste pe yt, când iei piciorul de pe acceleratie mașina încetinește detsulnde rapid și automat aprinde stopurile de frana,chiar dacă șoferul nu a apăsat practic pedala de frana. Asta legat de ce ai ais ca a încetinit cu 500 m înainte, in loc doar sa ia piciorul de pe acceleratie.
Si la masina mea luata in 2014 am schimbat pentru prima data placutele anul trecut, martie 2020 la 75 000 km.
Si asta ca le-am zis eu la revizie sa le schimbe. Conteaza soferul.
Ieri pe drumul spre Babele, puneau unii frana in curba, la urcare.
ei, conteaza multe: natura drumurilor pe care le ai ( oras/drum lung), relieful zone pe unde te plimbi, viteza de la care franezi, materialul din care sunt facute placutele, greutatea masinii, cum e proiectat sistemul de franare……….si soferul
Dacă ai face constant Câmpulung Muscel-Bran ți-ar ajunge un rand de plăcute 1 schimb de ulei. E drumul ăla vaide morții lui, cu perspective 0 de asfaltare și extindere. Rupt în 10. Am simțit fiecare groapă până în călcâie.
Ionut M, hai ca m-ai nimerit, fac drumul ala din 1999, mai praf ca anul asta nu a fost.
De Paste am preferat sa merg la Campulung prin Sirnea-Ciocanu-Cheile Dambovicioarei.
Dar il fac de vreo 3-4 ori pe an, anul trecut am fost la Campulung de doua ori, via Transfagarasan, mai merg si Brasov-Buzau via Siriu, Poiana Brasov, Cheia, drumuri la vale unde folosesc des frana de motor.
@Costi, intradevar depinde si de sofer, dar si de drumurile pe care le faci zilnic, daca mergi in oras in trafic intens sau preponderent in afara orasului (eventual pe autostrada).
In plus, multi mecanici recomanda sa nu abuzezi de frana de motor. Sunt mai ieftine placutele de frana decat elementele de transmisie.
Desigur.
Tesla o fi noul motorenverc.
TMW
suedejii de la mama din cartier au asa Porche Taycan si Mercedes EQC (baietii sunt electric 100%). Tu crezi ca daca si-au luat masini electrice s-au spalat, nu mai fura si nu mai „produc”? :)))
Omul sfinteste locul, nu invers.
Adică jucăriile alea superbe o să devina niște betoniere foarte scumpe?
Era mai demult pe google in top căutări: de ce miros suedezii a betonieră.
Fără să fiu rău dar anumiți conaționali de etnie știu ca sunt campioni la branșamente ilegale de electricitate, iar cum cu furatul de motorină nu mai merge ca în alte vremuri…poate s-au adaptat băieții.
Circula eco pe gratis.
„de ce miros suedezii a betonieră”
mno zi acum, nu ne mai fierbe.
@manu144x Tu sa stii ca ai dreptate, la asta nu m-am gandit :))))))))) de ce sa dea ca prostii bani pe benzina cand pot merge pe electric moca. Daca mai au si asigurarea facuta pe numele lu Bunica, taxele sunt mici. S-au scos.
practic majoritatea vor fi ‘early adopters’ sort of.. oricum deja furau curent, ca benzina nu trece prin conducta prin fata portii 🤣 deci da, astaptati-va la multe elzctrice mertz,bmw,tesla de la conationali🙆
Am în capătul străzii două pompe de curent și de câte ori trec, mă uit la ce mașini stau la încărcat. Am remarcat mai des patru Tesle și am văzut și șoferii. Bărbați 60+, genul ăla de om greuceanu, stilat, cu banul pe el.
Ei de fapt sunt IT-isti si au 35 de ani. Arata asa din cauza overtime-ului.
IT-iști au bonitate financiară, nu bani. La numărat o cărămidă de 10.000 de euro, se opresc la jumate că au făcut fractură de falange.
Tesla parca se conduce singura deci s-ar putea sa nu fie soferul ci chiar masina insasi.
Șoferul a trimis mașina în recunoașterea traseului pt tradiționalul weekend pe Valea Prahovei.
Mie îmi place că ăștia cu electrice sau PHEV mai șmecheruțe, gen Land Rover, Tesla nu mai zic de Taycan, nu dau aproape niciodată check-in pe Plugshare, să nu aflăm noi, ăștia mai pe sărăkie, că ocupă un ecobarosan stația de încărcare. Dacă ești nesimțit, ești nesimțit și în Tesla, și în Logan, și în Audi.
haina îl face pe om?
Degeaba dai check-in dacă lași așa. https://ibb.co/3sxGQgP
Poti sa-l bagi in pizda ma-sii aici
aici masina este 2013 si 185 mii km
https://autoplex.ro/anunturi/Tesla-Model%20S/60667fe3167d07962de8c884
aici masina este 2014 si scad kilometri
https://autoplex.ro/anunturi/Tesla-Model%20s/6032e1af3ef7ccc29649a3f9
un samsar agramat.
Nu o vinde daca nu a mentionat „leder, navi mare, full piele”
La faza cu anul ori o gresit ori ii o pus varianta din carte, gen daca masina ii din 2013 luna 11, RAR o pune 2014. Cred ca asta a facut el, prima oara a pus anul RAR si a doua oara a pus anul Fabrici.
Diferenta de km ii din cauza primul anunt ii ala cu 182K si ii de acum 3 luni, anuntul cu 185K ii de acum 2 luni, deci omu o facut 3000 km cu masina, nu o scazut.
O fi taran, dar nu minte la km.
si buhnici are tesla.
știm https://www.youtube.com/watch?v=-eowSzqsF1M
oricum, buhnici a trecut de la bmw la tesla, e absolut firesc sa-si arate valoarea de cocalar. totusi, e posibil ca la volan sa fi fost soferul lui buhnici, baiatul ala slabut care se da cu loganul pe la realiuri.
Ținând cont că e România și eu aș frâna la fel. În mai mult din 50% din cazuri am văzut șoferi care trag stânga de volan fără să se asigure și apoi să depășească coloana pentru că ei se grăbesc.
la aia cu semnalizarea ai dreptate, dar la gonit spre semafor rosu nu te inteleg.
Esti agresiv degeaba. Cand e rosu la semafor in oras mergi domol ca asa se invata la condusul eco.-ai permis vechi si te iertam ca nu s a invatat asta pe vremea ta.
nu fi idiot.
nu stiu daca e la moda acum sa scrii ” nu fi” cu un singur „i” sau e la fel ca la semnalizare-esti un prost daca o faci corect.
Din cate stiu eu,daca atunci cand i-a piciorul de pe acceleratie si masina e setata pe recuperarea energiei mai puternica,atunci se aprind stopurile de frana automat pentru ca reduce viteza destul de repede.
chiar mi-ar placea sa stiu raspunsul la intrebarea asta pentru ca toata ziua m-am intrebat pe drum daca se aprind luminile cand iau piciorul de pe acceleratie.
„i-a”?
@alex la I3 se aprind. Mi se pare destul de enervant, mai ales ca poți părea imprevizibil pentru ceilalți șoferi, am observat in tunel ca luam piciorul de pe accelerație si mașina frâna (se aprind si stopurile de frâna). Poți dezactiva setarea, dar standard e pus pe modul agresiv de recuperare din frânare, probabil așa e si la Tesla.
Și la VW în mod B. Eu merg numai așa, probabil cei din spate cred că sunt dobitoc dar la mers normal nu mai folosesc pedala de frână așa de mult.
@vali tu tocmai ce gresesti constant la :nu fii!
Va urma o redefinire a conceptului de „a merge la consum”.
Frana a fost pusa aiurea, dar si autorul e prea agresiv la volan.
Cand a franat ala prima oara, era la minim 20 de metri de el. In loc sa franeze omeneste, ca era timp si spatiu destul, adica sa il ignore dracu pe ala cu tesla, a tinut-o tot asa si a franat tarziu. Banuiesc ca a vrut sa il faca pe ala sa inteleaga ca a fost deranjat regele soselelor. Chiar a mers, ala s-a speriat ca ii turteste cineva bijuteria si a repetat frana, ca s-a gandit ca ala din spate nu a vazut ca el a incetinit.
Nu a pus frână.. a luat piciorul de pe accelerație și intrat frânarea regenerativa. Da încetinește destul de agresiv și aprinde stopurile… deal with it… asa funcționează electricele… 90% din ele.
Eram pe trecere. Era sa dea peste mine unu cu Tesla X. S-a uitat deranjat de prezenta mea pe trecere precum si de traficul din jur ca el n-a stat in coloana ca restul fraierilor. A tras 30 de metri mai in colo in intersectie in statia de autobuz sa vada daca e deschis la chiosc. Scarbit de universul care nu tinea cu el, a plecat mai departe. Masina politiei locale care era vis-a-vis de unde a tras el nu a fost cat de putin deranjata. Viata e misto!
Când apeși frâna se duce indicatorul de încărcare a bateriei în zona de charging marcată prin linie mai groasă. Și nevastă-mea conduce cu frâne lungi iar eu mă uit și mă gândesc cât dracu o să coste plăcuțele la următoarea revizie. Nu mi pierd timpul cu explicații, îi dau pace.
Nu se aprinde nici o lumină de frână (nici la Tesla și nici la Kia Niro) nici chiar dacă urci pantă cu 80 și când ajungi pe coborâre pui brusc autopilotul pe 50 să zic, decelerarea o face ok dar luminile rămân stinse. Posibil ca alte mărci să aprindă …
Facem un pariu? La Tesla se aprinde stopurile de frânare.
Eu sunt unul dintre aia care nu cred despre Tesla ca e o bijuterie. Model S are o calitate a interiorului comparativ cu un A4 cel mult. La 100k euro am alte asteptari.
Am vazut cum arata Mercedes EQS. E la ani lumina de Model S si e la acelasi pret aprox.
EQS e minim 50k $ mai scump ca un Model S
Ah, Tesla, acest incinerator mobil scump.
Noi: de ce sa franez CAND AJUNG la semafor?! o las sa curga pana acolo.
Noi: de ce sa bag in viteza INAINTE sa apara verdele?! lasa ca vad eu dupa, ca e timp.
Noi: de ce sa apas acceleratia cand plec de la semafor?! o las sa curga la vale, la consum.
Noi: de ce sa merg cu 50kmh?! nu ma grabesc, merg cu 30.
Tot noi: de ce se circula asa greu?
cam așa ceva.