Cum rezolvi trecerile de tren criminale din România

Am găsit soluția. E simplă, nu are nevoie de studii de fezabilitate, nu are nevoie de expertize și paraexpertize și se poate rezolva în câteva zile.

Știți că destul de multe treceri peste calea ferată sunt mizerabile. Nu alea de prin sate, alea de pe DN-uri și de prin orașe. De exemplu:

Și soluția e simplă. Cui aparțin trecerile astea? CFR-ului. Cine e șef la CFR? Gigel DeLaPartid. Ok. Ce mașină ai, Gigele? Ia suie tu în ea și treci de 3 ori cu viteza legală peste trecerile astea cu mașina ta personală. Cât e limita? 50km/h? Da, ia treci cu 50 peste trecerea asta de la Iernut. Nasol, nu? Hai și peste următoarea? Ce zici, ți-a căzut cutia de viteze? N-are nimic, hai încă o dată.

Vă garantez că după ce faci asta cu 3-4 jegoși de șefi din CFR se vor repara toate în maxim 6 luni. Directorul general va afla că e o problemă, directorul tehnic va găsi o soluție, directorul economic va găsi banii necesari.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

26 comentarii

  1. Cred că trebuie să duci mai mulți inși peste trecerea aia ….

    Cine este proprietarul bucății de intersecție cu calea ferată ? E cumva Consiliul Judetean / Primaria – proprietarul drumului, sau e Ministerul Transporturilor, în calitate de proprietar de traverse și (probabil) șine ?

    / end trolling

    00
    • Obligatia de a intretine trecerea la nivel indiferent de rangul drumului apartine administratorului liniei respective, de cele mai multe ori vorbim de CFR Infrastructura. Mai exista posibilitatea ca linia sa fi fost concesionata unui operator privat dar procentual cred ca vorbim de sub 20% pondere.

      00
  2. Rahat.
    De cîte ori a trecut pe valea Oltului șeful/acolitul/politicianul ăsta de care vorbești?
    Așa, cam de prin 1996 să zicem.
    Cît este construit după 30 ani din autostrada asta?Zero.
    ole, ole, psd.

    00
  3. L-as pune si pe seful de la DN/Autostrazi sa faca niste calatorii cu viteza legala intre Zimnicea si Sighetul Marmatiei.

    00
  4. Eu ma gandesc ca au traversat destule treceri de cale ferata sefii de la CFR cu masina. Ca doar nu vin la servici cu trenu’ .

    00
  5. Nu o sa functioneze. Toti directorii de la CFR conduc S-class, Q7, Bentley si altele marci la care nu se simte trecerea peste calea ferata. Eu i-as pune intr-un clio, sa le sara dintii di gura, rotile, motoru si tabla.

    Acelasi lucru pentru parlamentari. Au Audi-uri ca masini de serviciu si ei nu simt toate astea.

    Si daca le cade cutia…nu e a lor masina, deci nu le pasa.

    00
  6. Ooo, la ceva de felul asta visez eu de ani: sa conduc mașina primarului pentru 2-3 ore prin oraș. Promit ca doar pe străzi și doar cu viteza legala. La final sigur o ia înapoi cu platforma.

    00
  7. Ți-am vizitat sâmbătă urbea pe la paradisul acvatic.
    Din cauza lucrărilor am fost pe Zărnești. Aveți niște treceri de cale ferată, de aș lăsa roțile în spate dacă aș intra cu 30 km/h.
    Altfel făină zonă.

    00
  8. La trecerea la nivel cu calea ferată nu ai cum să treci cu viteza maximă legală de pe drumul ăla pt că trebuie să incetinești/oprești ca să te asiguri că nu vine trenul.
    Pe asta se bazează și ei:
    „Lasă că putem să lăsăm trecerea aia așa aiurea că oricum trebuie să încetinească”

    00
  9. Stii, zambesc cand vad cat esti de naiv, dar nu inseamna ca nu ai dreptate, insa relitatea ar fi cam asa, cu Vali sef cel mai mare la CFR:

    Discutie cu adjunctul mostenit:

    – Bai, trebuie sa facem trecerile de cale ferata ca mor oamenii ca prostii, se rup masinile, se face coloana de km!
    – Da sefu, facem, insa nu e usor!
    – Pai de ce nu e usor, ca nu sunt zgarie nori.
    – Sefu la noi s-a furat tot, nici vagoane nu mai avem, garile cad, legam cu sarma furtunele de presiune la locomotive, iar locomotivele sunt mai batrane decat d-voastra.
    – Bai, daca nu am bani e trenuri, totusi sunt niste treceri de cale ferata, nu OZN-uri.
    – Pai sefu nu e asa usor, sa va explic:
    Pe langa calea ferata trec cabluri de curent, de semnalizare, de comunicatii, nu poate sa faca oricine lucrarea.
    O fi el un Dorel care da cu tarnacopul, dar firma la care lucreaza la negru nu e orice firma! Stiti, ne protejam si noi, astia din sistem, adica nu oricine poate sa taie un cablu de semnalizare. Nu utem permite sa ne fure astia painea de la gura.
    Firmele care fac lucrarea trebuie sa fie cu certificat AFER (www.afer.ro), iar doar cateva firma au acest certificat, toate fiind firme capuse, iar asta este stipulat clar in lege. Unde e lege, nu e tocmeala!
    – Morti masii, cat poate sa coste? Sa fure mai putin!
    – Pai una simpla cam 100 000 euro, una cu bariera 200 000 eur sau cat vreti d-voastra (zambind), e negociabil.
    Si ele se cumpara tot de la firme autorizate, ca nu oricine face bariere de CFR, nu-i asa, si nu oricine le importa si are cui sa le vanda, pt ca exista un singur CFR in tara.
    – Bine, atunci niste becuri cu sirene putem pune?
    Si sa rezolvam cretinatatea aia ca astepti 10m cu bariera pusa, pana trece o locomotiva cu abur, la pas de voie!
    – Pai sef, ideea este ca semnalizarea se face cu X km inainte, ca nu ai de unde sa stii daca vine un Monorail, o locomotiva de manevra sau un marfar obosit, iar un tren incarcat opreste in 3 Km.
    – Pai se poate stii, ca na, exista tehnica, exista unitate de informatica CFR, avem si fibra optica, inele intregi!
    – Sefu, nu stiu cum sa iti explic, dar mata te-ai nascut cu smartphone-ul in mana, iar noi abia de curand am trecut de la semnale cu actionare manuala si cabluri, la unele cu semnalziare electrica, care mai ingheata, se mai strica, ca sunt chinezesti, dar la pret de aur.

    Eu iti dau un sfat prietenesc: vorbeste cu niste furnizori, fa 2-3 treceri cu ghirlande din China, senzori parapsihologici de simtit trenul si hema televiziunea.
    Partidul este multumit de imagine, noi ne vedem de licitatii, d-ta poate pleci la ANRE pe un salariu si pensie mai mare, iar noi ne descurcam cum stim noi, nu strica ceva care merge, ca nu o sa schimbi tu sistemul.
    Sistemul suntem noi, toti!

    Morala?
    Problema vine de la lege, si de la cine face legea!
    Adesea, cei care fac legea urmaresc sa limiteze libera concurenta, fie doar pe considerente de siguranta.

    00
  10. Exact la genul asta de solutie ma gandesc de multe ori: la treceri de cale ferata, la gropi aparute de-a curmezisul unor strazi. I-as pune sa treaca pe acolo pana le-ar pica plombele in poala

    00
  11. e trist ca in 2019 inca nu suntem in stare sa facem o trecere peste calea ferata sau o legatura pe un pod care sa dureze mai mult de cateva luni… foarte trist.

    00
  12. Stai că încă nu a apucat Ludovic să schimbe şefu’ de la cfr pus de pesede. După ce o să fie unu’ competent de le penele o să se rezolve şi problema trecerilor peste linia ferată. Trebuie să ai răbdare umpic dar sigur, sigur se rezolvă.

    00
  13. Trecerea de la Iernut e de fapt la Ludus, oricum..
    Stateam odata in coloana acolo, cam a 8-a masina, cand deodata in spatele meu se aprind girofaruri albastre și trece pe contrasens Touareg-ul 2006 al prefectului. A trecut cu peste 30 km/h calea ferata, nu cred ca l-a deranjat ceva.

    00
  14. Nu e chiar atat de usor. La Bacau, iesire spre Piatra Neamt, e o trecere dintr-asta la care trebuie sa reduci pana pe la 5-10 km/h din cauza ca traseul feroviar e in curba ceea ce inseamna ca sina e inclinata catre interior in timp ce drumul e plat.

    In alta ordine de idei, in Olanda primul ministru a anuntat acum vreun an cand a fost ceva accident cu un vehicul de transportat copii vs tren ca pana la finalul mandatului lui nu vor mai exista treceri la nivel cu calea ferata.

    00
  15. Orice lucrare care tine de CFR si de infrastructura lor e aproape imposibil de facut. Plus ca dureaza nu luni, ci ani.

    00
  16. Mda… La Deveselu e trecere la nivel cu calea ferată chiar la 10 metri de intrare (verificați pe google maps, se vede) ce permite cel puțin 80km/h. Dar acolo e americanii :D

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.