Sunt rezervat în privința aeroportului Brașov

Aud frecvent asta. Imobiliarele în Brașovul duduie pentru că dau drumul la aeroport, se va umple orașul, se va dubla industria…

Mi s-a cerut și mie părerea cu câteva ocazii. Nu știu ce să zic. Nu văd asta. Nu văd turismul triplându-se datorită aeroportului. Nu văd industria extinzându-se din cauza asta, că e nevoie de niște muncitori pe care companiile nu prea îi găsesc, și nu cred că îi aduc cu avionul.

Orașul deja geme de mașini. O cale să nu mai intre în oraș ăia care vor să ajungă în Poiană nu s-a găsit. Turism nu prea ai ce face, vii și faci două poze în Piața Sfatului și cam atât. Nu cred că ia cineva avionul ca să vină la Aventura Parc sau la Dino Parc.

Nu sunt negativist, mi-ar plăcea să mă înșel, doar că nu văd cum se va întâmpla creșterea asta economică datorită aeroportului. Încă.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

112 comentarii

  1. Și atunci cum justifici investiția ?

    Comentariu apreciat.686
  2. Aud pe la colturi ca s-a propus ca vechiul Drum al Poienii sa-l faca sosea.
    Daca se intampla asta ma mut in Alba Iulia.

    Comentariu apreciat.368
    • Fenta asta apare in fiecare an. Sa fim seriosi..

      121
    • Daca se putea face sosea acolo, acum nu ii mai zicea „Drumul vechi de Poiana” ci doar „Drumul de Poiana”. Pe vremea cand ii zicea doar „Drumul de Poiana”, pe-acolo circulau doar niste „autobuze” senilate. Cauta poze cu perioada respectiva. Pur si simplu e prea mare inclinatia pentru un autoturism normal.

      201
  3. Singura modalitate ca Brasovul sa mai creasca e sa se faca autostrada spre Moldova.

    Comentariu apreciat.1062
    • da, să vină mai mulți oameni la muncă.

    • Paradisul acvatic redenumit Marea Baltică și vorbit cu Olaf Scholz sa facă Nord Stream 2 in Brasov.

      111
    • Judecand dupa ce vad pe strazile Brasovului (triplarea numarului de Golfuri trei cu numere de BZ/GL/VN/BC), este clar ca e mare nevoie de un aeroport la Brasov. Neaparat business-class.

      Comentariu apreciat.314
    • Mi se pare ok sa lege capitala cu teritoriul.

      10
  4. NOU
    #28

    Pentru industrie, nu muncitorii vin cu avionul, ci expatii care vin sa puna afacerea pe picioare. Muncitorii vin cu busul din Brasov sau zona limitrofa.
    Iar legat de turism, cred ca e vorba de turisti straini care pot ateriza acolo si apoi se pot deplasa scurt spre hoteluri din Poiana sau alte locuri interesante din zona, nu neaparat in oras.

    Indecis. Tu ce zici?4024
  5. Are deja, dar i se zice in mod inexplicabil centura.

    113
  6. 1.Nu mai stai panicat pe DN1 către Otopeni;
    2.Oamenii de afaceri ajung direct pentru a caută noi oportunități de business(terenuri,hale langa aeroport);
    3.Export/import produse pentru companiile din jur(avioane cargo);
    4.Turiști străini;

    Indecis. Tu ce zici?1736
    • 2. Oamenii de afaceri aka companii sunt ca si exploratoriide acu 500 de ani. Cand vor sa se extinda merg sa caute ei hale si asa mai departe.

      Mai ales companiile mari, chiar asa fac. Vine patronu/actionariatu si se plimba prin oras. Si daca nu au aeroport nu mai vin.

      Cum zice si Vali, va aduce beneficii aeroportul, dar nu va transforma peste noapte totul, nu va fi o crestere exploziva.

      La fel si cu o autostrada.

      Indecis. Tu ce zici?247
  7. Sigur aeroportul va prelua din traficul de pe Valea Prahovei. Se vor infiinta curse scurte, de genul fostului Tren Cursa de Persoane, dar cu avioane de mici dimensiuni pe ruta Buc – BV. Aia de la Ploiesti se vor putea urca de la Strejnic.
    Este mai usor sa faci o pista, decat o autostrada.

    Comentariu apreciat.358
  8. Cu aeroport Brașovul poate deveni destinație de city break europeană. Poate băgați și un Untold ceva 😀.

    Comentariu apreciat.388
  9. As adauga ca investitorii nu vin cu avionul low cost unde ba ai loc, ba n-ai loc, ba decoleaza, ba nu decoleaza.
    Si Suceava are aeroport si inca de cand.

    Comentariu apreciat.414
  10. Cred ca beneficiul e mai degraba invers. Sunt foarte multi specialisti in brasov (it, ingineri, productie etc) care au de luat tren/taxi/masina pt a zbura de la bucuresti. Daca se fac cateva linii externe bune o sa ajute mult.
    Unde lucrez e intotdeauna dificil pt itisti sa zboare din tara.

    Comentariu apreciat.436
    • Saracii ITisti. E foarte dificil sa calatoresti 3 ore pana la Otopeni.

      Indecis. Tu ce zici?2721
    • Bos fac drumu asta cel putin odata lunar dus intors. Sunt 180 de f. Km. Daca plec la 7 la 9 si ceva sunt la birou mers chilleanu, inaintea colegilor care de abia se taraie din brasov ca ii greu si traficu e mare, nu mai e ce a fost Brasso.
      Cine draq are timp.sa. zboare 180km? Sa merg cu masina la aeroport, check in 2h mai devreme, inca 1h pierzi aihrea pana pelaca se imbarca toti, sa stau 30 minute in zbor sa aterizeze sa mai pierd 1h cu oprit/parcat/tras la poarta/debacat/sa nu am cu ce ajunge in brasov de la aeroport.
      Cine draq face asta? Pt ce? Care e scopu?
      A ca poti in teorie sa zbori international? O sa vedem pana unde si cum, da prostia cu buc-bv e o tampenie maxima
      Ca sa nu mai zic ca trenu buc bv nerge f bine u deva la 2.15h lejer chilleanu pe ticktock la manele

      Comentariu apreciat.517
    • NOU
      #46

      Dar de ce sa zbori de la București pana la Brașov când poți lua trenul , nu ai check in, nu trebuie sa mergi din București in Otopeni și apoi din Ghimbav in Brașov, cred ca in total îți ia același timp ca pe DN, și poluezi și mai puțin

      31
    • octavian – tu ai inteles ca eu zic ca brasovenii o sa zboare la bucuresti?
      weeeq – esti foarte prost. eu nu plang de mila it-stului. Nu e practic. Daca zbori in aceeasi zi poate mai apuci sa lucrezi in ziua aia si chiar sa te intorci. Daca ai de mers 2h+ pana la aeroport si 2h+ sa te intorci dupa ce aterizezi deja nu mai e fezabil. oricum esti foarte prost.

      14
  11. Va dați seama ce economii făcea neculaie dacă exista aeroportul asta acum 10-15 ani???? Săracu nu mai trimitea elicopterul după fete la București, umplea un avion direct!

    Comentariu apreciat.491
    • și cu o șpagă mică la pilot, le parașuta direct la el în curte.
      get it? parașuta…

    • Dont get IT! Daniela crudu nu e parașuta! Am văzut eu reclame cu ea pe blocuri. Nu trăim în lumea aia în care umplem afișele de parașute și facem celebritati din toti prostii!

      Comentariu apreciat.390
    • yeap, confirm, am văzut ieri o dezbatere intelectuală între iubitorul de carte Mihai Morar și poetesa Bia Khalifa.

    • Dă-mi alte exemple. Morar și bia chiar sunt curve!

      Comentariu apreciat.250
    • Da… Acum ar fi avut si mai multi bani de botox, acid hialuronic si operatii estetice! Dar timpul nu e pierdut, isi revine el sau il ajuta fiul sau.

      12
  12. Brasov macar e turistic, dar se vorbeste de aeroport la Galati. Acolo chiar nu pot sa inteleg investitia tinand cont ca ei sunt inconjurati de aeroporturi pe o Raza de maxim 300 km.

    718
    • Nu exista bsolut nici o justificare pentru aeroport in Galati toata lumea stie ca ar fi perfect in Braila.

      Comentariu apreciat.1057
    • As vrea sa pun un link de la o stire de acum cativa ani cu primarul Galatiului care spunea ca vapoarele turistice de pe Dunare mai opresc la GL cand este cate un deces la bord.

      In Gl mai bine ar face ceva cu surparile din oras, plus centura aia care e in lucru de cativa ani.

      181
    • Daca ai zbor la ora 07:00, trebuie sa fii la 05:00 in aeroport. Faci cam 3h din Galati la Otopeni cu mers semilegal ca nu ai peste tot autostrada. Deci trebuie sa te trezesti la 2. Dacă mai pui și imbracatul, caratul bagajelor și cautatul locului de parcare la Otopeni îți dai seama ca trebuie sa te trezesti la 1. Arata bine pe harta aeroporturile alea “la maxim” 300km, dar nu e chiar așa. Pentru a zbura de la Iasi mai pune o ora ca nu ai autostrada deloc.
      La Galati ai port și zonă liberă. Se poate face un centru cargo.

      30
    • avem nevoie de aeroport aproape de Galati ca sa ajungem mai repede la doctorii din Cluj sau Iasi! Nu e amuzant ca o persoana operata de tiroida Hashimoto sa stea 15 ore intr-un tren mizerabil, sau sa stai cu copilul pe drumuri catre Iasi, sau sa faci drumuri de urgenta la comanda medicilor de la Cluj (ca sa dau exemple din familie si prieteni). Stiu ca suntem ciuca batailor si rasul curcilor, dar ne dam silinta, in ciuda faptului ca sunt votati numai alde PSD! Si oamenii chiar vor sa munceasca aici.

      Indecis. Tu ce zici?265
    • @Andrei Bucur no shit? Si Brasovul nu e inconjurat de aeroporturi dar la … ~ 150 de km ? :-)))) (Sibiu, Targu-Mures, Bacau, Bucuresti)
      Sa nu mai spunem la ~300km de Brasov … :-) :-) :-)
      S-au agitat atat sa faca un aeroport pentru ca nu sunt in stare sa faca autostrada. (si se ciordeste mai cu spor in timp mai scurt, ca o autostrada s-ar putea sa nu apuci sa o inaugurezi intr-un mandat)
      Sa se faca aeroporturi mai dese decat bisericile, sa fie „bogatie” . :-)

      113
    • @Tic tac
      Primarul a recunoscut asta când n-a mai avut încotro, până atunci subiectul navelor de croazieră care tranzitează Galați ul era tabu. De ce? Păi pentru că au făcut ei un ponton din fonduri europene ca să tragă la el navele astea dar au dat proiectul unui client politic care l-a făcut praf. In sensul că pontonul există dar nu e funcțional. Dimensiunile din proiect nu permite acostarea navelor. Are două nivele iar bordul navei vine exact între ele. 😅
      Între timp, pentru întreținerea minunii se cheltuiesc cca 10.000 de lei pe lună, pentru că are toate dotările necesare pentru autoritățile ce trebuiau să-și desfășoare activitatea acolo, respectiv poliția de frontieră, vamă, DSP. Doar că, repet, pontonul nu e funcțional. Probabil că banii trebuie dați înapoi dacă i se deturnează destinația, că altfel ar fi încăput demult pe laba vreunui șmecher din oraș.

      120
    • *Dimensiunile nu permit, scuze.

      50
    • @casnica ce spui tu are impact minim, adica poti face asta pe fostul Aviasan. Insa primarul actual vrea aeroport pentru curse de linie. Pai sa se uite la Kogalniceanu ca are 2 destinatii, sa se uite la Bacau ca a ramas cu 2 curse. Galatiul are aproape Bucuresti, Constanta, Bacau si Iasi, nu are cum sa fie rentabil un aeroport nou.
      Il faci ca sa tii 2 curse de Italia? Pai cine tine aeronavele la tine?

      71
    • Nu te pricepi la investiții! E aeroport pentru hidroavioane 😂

      00
  13. Doar un aeroport nu ajuta industria. Sa zice ca ar fi aeroport, vine investitorul, gaseste loc bun de fabrica, dar apoi sa uita pe unde poate sa isi scoata el produsele din fabrica. Dumuri de mare viziteza, nu. Transport CFR, nu. Traficul de marfuri nu se face cu avionul, pentru ca e scump.
    Locuiesc intr-un oras PSD-ist si aici avem niste idioti utili (opozitia PSD) care o trag cu aeroportul care ar salva orasul. Un drum cu porțiuni cu benzi alternative, asta ar fi progres adevarat in cazul nostru.

    Comentariu apreciat.320
  14. Aeroportul din Craiova, a fost modernizat complet acum 10-12 ani. Pentru ca a fost o investitie de succes, acum il extind. Craiova, atentie! Brasovul, un oras cu potential (turistic, industrial) mult mai mare, dar cu aproximativ aceeasi suprafata si numar de locuitori, cred ca va beneficia inzecit de un aeroport.
    In primul rand, va prelua toti calatorii din zona, calatori care, in mod normal, foloseau zborurile de pe Otopeni. Asta include mai multe judete. In al doilea rand, toti romanii plecati prin Europa dar cu o mare greata de a face 15/16 ore pe drum (dus/intors), in weekend, vor veni mai des pe-acasa. Aia trebuie sa cheltuie banii undeva. In al treilea rand, majoritatea turistilor pe care ii vezi prin Brasov cu autocarul (adusi de la Otopeni), vor zbura direct in Brasov. Numai prin prisma eliminarii a unei bune parti din traficul de pe DN1, Brasovul va avea de catigat.
    Nu, nu turismul si industria vor face din AIBG un succes, ci un cumul de factori multi si mici.

    Calea de intrare alternativa in Poiana e centura -> autostrada -> Rasnov -> Poiana. Da, e ceva mai lug, dar nu ramai blocat in trafic.

    Comentariu apreciat.435
    • Ce vrei sa spui prin „Craiova, atentie!”?

      Vorbim de un oras mare al Romaniei care a fost mai mare decat Brasovul pana la recensamentul din 2021, care nici macar nu are rezultatele finale publicate. Ca potential turistic, Brasov bate la fund aproape orice alt oras din Romania, dar ca industrie nu este peste Craiova.

      169
    • Pai fix la turism ma refeream. Nici industria nu mai e ce-a fost in Craiova. Combinatul nu mai e, Electroputere nu mai e…

      67
    • Spune un agent imobiliar ca o sa fie Brasovul Hollywood , normal cumparati repede ca nu mai sunt grajduri in Schei pe 300 de mii de euro .

      170
  15. NOU
    #70

    Există un plan secret, pe termen lung, să se facă un aeroport și la Comarnic. Așa se va rezolva și aglomerația de pe DN 1 fără să de facă nenorocita aia de autostradă.

    252
  16. Am zis ca mi-ai ignorat intrebarea de pe live legat de aeroport, dar vad ca am primit raspuns 👍

    00
  17. eu in continuare cred ca era mai utila autostrada BV- Ploiesti. Faceai o ora jumate pana la Otopeni si aia era.
    Are frate-meu o garsoniera chiar in Piata Sfatului si asteapta si el sa vada daca intr-adevar vor creste preturile cu aeroportul. Daca cresc un pic, bafta lui ca oricum cam voia sa o vanda

    243
  18. Il vezi pe Georg si a sa muma, Maria-Elizabeth Schaeffler, stand in trafic pe Valea Prahovei ca sa ajunga pe mosia din Bv? Poate fi util pentru astfel de oameni. Nu vor veni cu Wizz dar nici cu 747.

    53
  19. NOU
    #78

    E la distanță, totuși, mică de Otopeni. În afară de perioadele de vârf, când trebuie să treci prin Bușteni și Sinaia, cele 2-3 ore nu sunt un capăt de țară. O centură rezolvă foarte multe, atât pentru cei în tranzit cât și pentru localnici.
    Pe de altă parte, un aeroport în plus nu strică. Decongestionează un pic traficul de pe Otopeni. Nevoia de mobilitate este în creștere (turism sau business) iar infrastructura aeriană este relativ ieftină comparativ cu cea rutieră sau cea feroviară. Nu cred că deschiderea unui aeroport nou ar trebui privită strict din perspectiva asta. Văd ce se întâmplă la Cluj. Aeroportul de aici este aaaproaaaape regional, are cele mai multe destinații și atrage pasageri din toată zona de nord-vest. Oameni care vin, de multe ori, cu mașina.

    98
    • Cele 2-3 ore se fac si 6 in weekend, si eu m-am saturat sa tot plec la Otopeni cu 5 ore mai devreme „ca daca se astupa DN1”.

      Parca vin din fundu’ Pamantului, de cate ori merg in delegatie.

      Sa-si bage autostrada aia in … , ca trebuia facuta de acum 20 de ani.

      151
  20. „Turism nu prea ai ce face, vii și faci două poze în Piața Sfatului și cam atât.” – mă bucur să văd părerea asta de la cineva care stă în Brașov. Am avut discuții pe temă cu prietenii și mie mi se pare că Brașovul în sine nu e un oraș turistic. Da, e într-o zonă turistică, ai ce să faci prin județ p-acolo, dar orașul are puține de oferit din punctul ăsta de vedere.

    196
  21. Turismul va mai creste. Am fost cu niste prieteni din strainatate si se interesau de deschiderea aeroportului sa vina direct la Brasov. Dar triplarea turismului pare cam greu de crezut.

    73
  22. Ca in bancul cu elefantul… cu atitudinea asta nu o sa vinzi niciodata o casa insalubra la pret de Monte Carlo.

    130
  23. Toti astia care sunteti convinsi ca aeroportul va ajuta cu traficul de pe DN1, cate curse zilnice credeti ca o sa fie Buc – Bv? Si cu ce avioane credeti ca se va face un zbor de 180 de km.

    Hai sa spunem ca vor fi 3 curse zilnice Buc – Brasov. Si sa spunem ca baga avioane din alea mari de lowcost cu 30 de randuri a cate 6 locuri(A320u de la wizz). Practic transporta 180 de oameni per zbor, deci 540 de oameni pot calatori zilnic pe ruta Buc-Bv.

    Acu sa spunem ca astia 540 ar fi doar cupluri care altfel ar fi mers cate 2 persoane in masina. Deci ne scapa de 270 de masini.

    Poate o sa spuneti ca ajuta cu si transportul de marfa care ajuta la fluidizarea traficului. Ceea ce e corect, dar doar in timpul saptamanii, ca in weekend oricum nu circula tiruri pe DN1.

    139
    • Da’ bine că ai venit tu cu matematica ta. Deșteptule care ești!

      /s

      154
    • nu toata lumea vrea sa faca naveta Bucuresti-Brasov pt banala iesire de weekend sau shopping si concerte in capitala, unii merg in scopuri de business, altii zboara mai departe, etc. Daca noi facem preponderent asta nu inseamna ca TOTI fac la fel. Da probabil ar fi un avion mic iar cursele posibil sincronizate cu alte zboruri (nu neaparat in weekend) si da e posibil sa nu fie un zbor fexabil dpdv economic.

      41
    • Principiul costului individual spune ca majoritatea oamenilor care ar alege avionul ar fi cei care ar fi condus singuri. As spune ca se elibereaza 350-400 de masini in trafic la 3 zboruri/zi. Ar trebui comparat cu valorile de trafic pe DN ca sa aiba sens.

      00
  24. Orice numai să punem la punct infrastructura CFR nu.

    • Mie București – Brașov cu trenul mi s-a părut chiar rezonabil. Nu știu cum e în rest… :D

      170
    • NOU
      #90

      Si pentru noi a fost rezonabil.
      Luat bilete la tren sa mergem la aeroport, ajuns in gara, 45 de minute intarziere, si nu erau siguri cel de la informatii cand/daca mai ajunge.
      Asa ca l-am luat pe tata care avea si alte treburi, l-am rugat sa ne lase la aeroport si am sacrificat o virgina sa nu stam mai mult de 1 ora prin predeal. Sa se duca in spanac cfr-ul pweulii.

      31
    • București-Brașov e ft ok cu trenul, mai ales cu variantele private, dar mai există și alte orașe în țară.

  25. Aeroportul din Tulcea a fost un megasuccess! Brașov-ul neapărat trebuie să urmeze același model.

    86
    • Au dat la ziar ca primii turisti din 2023 au aterizat zilele acestea la Tulcea, de ce esti hater?

      52
  26. hai sa le luam pe rand:
    1) nu va creste turismul intern ci extern(intern vii cu masina sau trenul)
    2) referitor la industrie exista legenda investitorului strain care a vrut sa deschida o locatie la Brasov dar cand a vazut ca face 5 ore pe Valea Prahovei a renuntat… (https://www.zf.ro/companii/zf-live-silviu-savin-coresi-apple-a-renuntat-la-o-investitie-in-romania-dupa-ce-vicepresedintele-a-facut-sapte-ore-de-la-bucuresti-la-brasov-14456480) altfel migratia naturala a moldovenilor si a branenilor si mai putin a muntenilor va continua atat timp cat orasul ofera locuri de munca pentru simplu motiv ca in viitorul apropiat nu vor avea oportunitati in Focsani, Bacau, Pitesti, etc si nu decid sa mearga la Bucuresti. Chiar si in Ardeal ce faci daca stai in Fagaras, Sf Gheorghe, Covasna sau Harghita?
    3) Pentru a ajunge usor in Poiana s-a creat (e drept doar iarna) linia 100 pentru ca turistul care vine cu trenul pe Valea Prahovei din Bucuresti sa nu apeleze la samsari/taximetristi vara nu ai chestii de carat si te misti mai usor…
    4) Sa spui ca nu ai ce face in zona Brasovului e o prostie. Considerand ca epuizezi orasul in 1-2 zile in zona noastra si a Sibiului ai 80% din obiectivele turistice cele mai faine din tara noastra, toate pe o raza de 2h de condus/mers cu trenul: palatele Peles/Cantacuzino/Valea Prahovei in general la 1h cu trenul, castelul Bran la 1h cu masina, Sibiu la 1-2h, Sighisoara la fel- in general toata zona dintre Sibiu-Mures si Blaj, in ungurime e iar fain doar castelul Corvinilor sa zici ca e mai departe. Apoi cei mai frumosi munti ai nostri sunt in zona. Hai sa calculam care sunt distantele din Bucuresti sau alte orase (exceptand litoralul care sigur ca mai aproape). Desigur una e sa fii turist strain si alta sa fii un turist roman plictisit ca a vazut tot care vrea doar o scurta evadare de weekend (eventual cu copiii)
    5) toate „satele”(din perspectiva de centru regional sau ca importanta) cum ar fi Tulcea, Bacau, Suceava,Caransebes, Baia Mare, Satu Mare au aeroport. Cum justifici functionarea acolo? Ce oportunitati ofera ele comparativ cu Brasovul?
    6) Aud des opinia ca nu se justifica zboruri interne gen Brasov-Bucuresti, Brasov-Sibiu etc dar v-ati gandit la urmatoarele situatii: 1) am un zbor exotic din Bucuresti (sa zicem ca e si noaptea sau dimineata la 4 cand poate nu am trenuri si nu am chef sa plec cu X ore mai repede) si am nevoie de un zbor de transfer sau poate sunt un strain bogat si nu ma intereseaza ca dau cateva zeci de euro in plus sa zbor direct unde ma intereseaza decat sa economisesc cu shuttle bus… sau e o calatorie de business cand e esential ca timpii morti sa fie cat mai mici. Nimeni nu e atat de comod sa mearga la Bucuresti cu avionul si sa se opreasca acolo… dar pt ca unii fac asta nu inseamna ca TOTI fac asta.

    119
  27. Nu stiu ce sa zic despre contributia aeroportului la economia locala ca nu locuiesc in Brasov.
    am vazut insa ca o noua companie aeriana( care actualmente nu opereaza zboruri ) vinde deja bilete pt curse de pe aeroportul brasov si fara sa vreau mi-am adus aminte de Air Vallee si Fly Romania.
    asa cum bine zice ” nu sunt negativist” , dar.. traim in romania.

    10
  28. Sincer, da sincer. Eu in locul Brasovului m-as conecta cu Sibiul. Firmele trebuie sa scoata marfa in vest nu in Bucuresti, e contra productiv. In locul primarului as insista pentru autostrada Brasov Sibiu puternic rau de tot.

    S-ar dezvolta judetul bine de tot.

    90
  29. Aproape nimeni care e roman nu merge in Brasov pentru turism.

    Cine calatoreste in scop turistic fie se opreste in statiuni, fie merge mai departe catre secuime/sighisoara/sibiu, caz in care exista aeroportul din Sibiu mai apropiat geografic de vestul si centrul europei.

    Daca nu deserveste turisti, ROI-ul da cu virgula, pentru ca orice transport de marfa catre/dinspre „marele hub industrial” Brasov se face mult mai ieftin pe calea ferata.

    In general mi se pare o strategie proasta investitia in aeroporturi, chiar si in autostrazi pana la un punct, si as miza 90% pe cai ferate cat mai rapide si bine deservite, caz in care calatoriile cu trenul ar rivaliza cu masinile fara probleme.

    139
    • intr-o tara mica ca a noastra aeroportul nu e facut pt zboruri interne ci externe. E vorba de turistii straini, e vorba de romanii plecati in vest care se intorc acasa sau de posibilii investitori sau manageri care vin din cand in cand sa se intalneasca cu angajatii de aici. Considerand ca ofera zboruri catre locatii complementare celor oferite de Sibiu se poate acoperi o arie mai mare de oameni si turisti. Personal as prefera sa zbor din Sibiu decat din Bucuresti: e drumul mai bun si mai liber, am parcare mai ieftina etc. La fel si invers functie de unde vrea sa ajung. Bucurestiul ar trebui sa ramana doar pentru zborurile de cursa lunga sau sa deserveasca aceleasi curse ca si Sibiu si Brasov dar pentru oamenii din afara arcului carpatic (oricum mult mai multi). Sa nu uitam ca OTP-ul nu mai face fata in forma actuala si se lucreaza sau ar trebui extins.

      84
    • Cu romanii din strainatate si cu managerii nu isi justifica investitia nici 10%.

      In rest, am zis acelasi lucru, exista Sibiu mult mai bine localizat si mai atractiv pentru turisti si nu numai.

      Brasovul are doar Piata Sfatului, banala precum atatea altele si Biserica Neagra care e inchisa de ani de zile pentru vizite.

      In rest, un frate mai mic al Bucurestiului, adica de evitat pe cat posibil.

      84
  30. Eu zic ca o sa creasca turismul si intern. De exemplu daca o sa fie zbor TM-BV, sigur o sa vrea multi sa vina din vestul tarii, in loc sa faca 6-7 ore cu masina.

    13
  31. NOU
    #103

    zoso 2018: infrastructura de transport nu se face pentru turism, se face pentru industrie

    zoso 2023:

    30
  32. Parerea mea este ca aeroportul nu se face doar pt turism. Iau un alt exemplu din Romania: Iasi. La Iasi pana la construirea noii piste si a terminalului(vechiul), industria(in special IT dar nu numai) era zero barat. In lipsa autostrazii, aeroportul a fost poarta de intrare pentru investitori(Amazon, Continental, Delphi, etc). Odata cu venirea corporatiilor a crescut si media salariala a orasului si astfel, daca il compari cu versiunea lui de acum 15-20ani, orasul pare ca a inflorit. La Iasi este in prezent in constructie, cu finalizare pe la finalul acestui an, un nou terminal. Vechiul terminal nu mai satisfacea cererea.
    Nici la Iasi nu ai cine stie ce turism. Palas(si deci palatul care era in paragina in trecut) se datoreaza tot corporatiilor care au invadat orasul dupa ce aeroprtul a inceput sa fie activ. Palas a fost construit din nevoia de spatii de birouri pt companiile straine.
    Orasul are inca foarte multe bube, dar comparativ cu acum 15-20 ani e un progres urias.

    110
    • https://www.youtube.com/watch?v=3y8tW8C2k_U&t=420s cum se miscau lucrurile prin 2014 pentru legat noua pista de platforma.
      Care vechi terminal? Ca il construiesc pe al PATRULEA, nu are capitala tarii terminale adunate, cate sunt la Iasi. Si prin alea mai merg lucrurile cum merg, dar sunt ore bune cu coloane de masini cu pasageri de nu pot ajunge la terminale si au limitat accesul.

      10
  33. Nouă ne-ar fi trebuit aeroporturi regionale, mai degrabă, pe lângă Otopeni… Ai 3-4 aeroporturi mari pe lângă Otopeni, și ai rezolvat… Faci și infrastructură cum trebuie, pe lângă… Clujul în loc să deservească 3 milioane și ceva pasageri anual, poate deservi 5-6 milioane, dacă ar fi fost făcut undeva la distanță egală față de Cluj, Oradea, Brașov, Sibiu, de pildă și conectat la autostradă. Idem și cu Iașul, deși la noi se face alt terminal, un aeroport în zona Pașcani, ar fi fost perfect.

    04
  34. Ne-am mutat in 2018 intr-un orasel micut din provincie (zona de munte). Prin 2019 s-dau terminat lucrarile si au dat drumul la partie. Toate anunturile imobiliare din 2019-2021 aveau invariabil in titlu sau in primele randuri „la x minute de partie”, „la y km de partie”. Si preturi bineinteles umflate cu cel putin 50%. Cand vedeam cuvantul partie in anunt dadeam skip. Dupa cativa ani preturile in acest mic oras de munte (sub 20k locuitori) au ramas tot asa umflate, comparabile cu cele dintr-un oras mare universitar (Iasi)

    00
    • Probabil asa va fi si in Brasov. Anunturi cu imobiliare „langa aeroport” sau „in drumul spre aeroport”. Si pretul marit pe masura

      10
  35. Cred că era atât Sibiu cât și Brașov mai câștigat dacă făceau aeroport la Făgăraș. Pe o parte: 1.eliminai competiția între cele două terminale
    2. Motivai politicienii să realizeze legături de transport mai bune între cele două orașe și aeroport. O linie de tren buna, și o autostradă chiar îți faceau destul de accesibil aeroportul din ambele orașe.
    3. Reuseai să dezvolți și orașul Făgăraș care sincer se îneacă.
    4. Din păcate asta trebuia făcut prin comunism. Azi e mult mai greu să acționezi în direcția asta

    22
  36. NOU
    #112

    vezi ca e pont de business – deschizi firma de inchiriat masini si toti turistii vin la tine ca se duca la Sibiu, Sighisoara si alte alea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.