Toata floarea cea vestita a intregului Apus, pe un tabel unde n-au platit fie prima transa, fie a doua, fie pe nici una, pentru serviciile SATI. Ca deh, criza e grea.
Membri DI BRAT | Restanta transa 1 (termen de plata 1 martie), in RON | Restanta transa 2 (termen de plata 30 iulie), in RON | Total restante (RON) |
Active Soft | 43,090 | 37,858 | 80,947 |
PRO TV | 0 | 28,247 | 28,247 |
Neogen | 0 | 14,173 | 14,173 |
F5 Webcorp | 0 | 23,035 | 23,035 |
Imedia Plus Group | 10,675 | 9,270 | 19,944 |
Intact Interactive | 0 | 18,226 | 18,226 |
Netbridge Investments | 11,446 | 3,941 | 15,387 |
Hotnews | 6,832 | 6,909 | 13,741 |
Trilulilu | 0 | 7,087 | 7,087 |
Adevarul Holding | 0 | 12,202 | 12,202 |
Full Consulting SRL | 6,269 | 5,496 | 11,765 |
AdEvolution | 0 | 11,085 | 11,085 |
Ninespices.com | 3,000 | 7,087 | 10,087 |
Vodanet | 8,624 | 0 | 8,624 |
HTTPOOL | 5,315 | 2,612 | 7,927 |
Clir Media | 5,279 | 2,612 | 7,891 |
Splendid Media Interactiv | 5,279 | 2,612 | 7,891 |
Catavencu SA | 7,714 | 0 | 7,714 |
Orange Romania | 0 | 7,291 | 7,291 |
Synco Media | 1,400 | 4,676 | 6,076 |
Team Advertising | 5,312 | 0 | 5,312 |
Netbridge Development | 0 | 4,954 | 4,954 |
Magnetique Media | 4,848 | 0 | 4,848 |
Editura Intact | 0 | 2,670 | 2,670 |
Crucisatorul | 0 | 2,663 | 2,663 |
Media Planning Group | 0 | 2,612 | 2,612 |
Starcom Media | 0 | 2,612 | 2,612 |
Agora Media | 772 | 0 | 772 |
sa le opreasca apa calda!
Fair question :
O suma de forma : 7,891 din tabelul de mai sus inseamna ~ 8 RON sau sunt virgulele puse aiurea si e vorba de ~ 800 RON.
Pentru primul caz precizia de 3 zecimale este inutila.
Radule, la preturile practicate de SATI ma indoi de spate ca virgula aia e virgula .. cred ca e pe sistemul ‘englez’ de delimitare de zecimale. Altfel ar fi chiar si mai penibil sa nu fii in stare sa dai niste leuti.
Lista asta este publicata undeva pe site-ul SATI? Pentru ca ar fi o prostie.
Parca vad ca unii sunt nostalgici dupa Trafic.ro.
Cu putin inainte de lansarea SATI se vorbea de tarife de 1 ~ 2 mii Euro insa se pare ca realitatea intrece orice imaginatie. Sumele percepute de BRAT (SATI) pentru serviciile prestate mi se par halucinante si complet rupte de realitate.
La un calcul ochiometric iese un venit al BRAT de 200.000 ~ 300.000 Euro (cel putin) asta in conditiile in care piata de publicitate din Romania este de ~ 4 milioane Euro.
@radu: toti sunt lei, fara zecimale. Nu s-ar obosit pentru 8 RON.
7,891 e 7891 ron deci 78 910 000 vechi
oricum nu inteleg de ce sa platesti sute de milioane (vechi) doar pentru niste statistici, care ar putea sa le faca si ei sau nu au servere destul de bune, desi ma indoiesc.. (ori sunt prosti)
sau depinde cat de detaliate or fi statisticile alea
Pai si ce, crezi ca se risca ei sa-i scoata din statistici pentru ca nu au platit? Sunt prea importanti pentru a face asta si cei de la Pro stiu asta. La fel cum stiu majoritatea celor care nu platesc.
Scriu in calitate de „restantier”.
Sumele nu sunt un profit al BRAT ci cota parte din cheltuielile efective necesare intretinerii sistemului.
Chiar daca totalul parte halucinant, in realitatea costurile reale sunt mai mult decat uriase. Nu am retinut exact, dar doar solutia software de monitorizare furnizata de o firma germana costa 80 sau 120k euro/an. La care se adauga diverse „addon-uri”, salarii, chirii, samd.
Costul pentru a fi monitorizat de SATI este format dintr-o suma fixa (cateva sute de euro.. putine) + cota parte procentuala din afisarile realizate. Luand un total fictiv de 100.000 afisari intr-un an, o firma care detine site-uri ce au efectuat 1000 afisari va plati 1% din costurile de monitorizare totala, pe cand un site ce a efectuat 1 afisare nu va plati mai nimic in afara de ‘taxa’ fixa standard.
Costul este intr-adevar aproape urias, dar este ca atunci cand faci facultate la particular doar ca sa pui mana pe o diploma. Nimeni nu angajeaza pe un post bun pe cineva fara facultate. Nimeni serios nu cumpara publicitate pe un site care nu este monitorizat de un sistem „universal acceptat” si in care exista incredere deplina ca raporteaza totul ok.
:)) Active Soft oricum se cam trag pe cur, mai ales cu site-ul MetalHead, care din spusele lor e NR. 1 pe Europa, dar nici macar nr. 1 in trafic. frumos frumos :))
Nu are ce sa le faca. In cel mai rau caz, le ia „caii de la bicicleta”.
Prietenii tai de la Active sunt cap de lista, acu ai inteles de ce a dat faliment Boom-ul…chiar e criza:))=)):))=))
Daca le aduni toate capusele astea de aici rezulta ca sunt 4-5 mari firme care au datorii impartite in mici firmulite
de unde ai lista?
Daca Trafic le-a stat in gat…acum sa plateasca. Pana la urma sunt niste statistici. Puteau sa utilizeze google analitycs, free si bun. E la fel de credibil. In fine…restantele lor…Sa le opreasca contorizarea:)
Terminati mai cu tampeniile, cine e imbecil sa plateasca 8 mii RON pt 3 luni de contorizare? @miluch, dojo, dati-va doua palme (reciproc)
Omul cu cit e mai important, nu are timp de fleacuri cum ar fi sa se achite de obligatii.
@Lucian: multumesc pentru detalii, sunt extrem de interesante.
Parerea mea e ca sistemul SATI este prea costisitor pentru piata publicitatii online din Romania. Nici nu ma mira faptul ca sistemul genereaza costuri de operare absolut nerealiste pentru dimensiunea pietii online pentru ca este tipic pentru romani sa nu aiba simtul realitatii. Romanii nu au simtul pretului corect, al costurilor si al beneficiilor si trebuie sa ajunga in curul gol (deh, e criza) ca sa se trezeasca la realitate.
Parerea mea e ca SATI este o inutilitate costisitoare pentru ca paraziteaza o piata online minuscula, pentru ca oricum publicitatea „in Liga I” se da pe baza de cumetrii si interese si grupuri, pentru ca studiile alea demografice sunt o gluma proasta. Cum naiba de exemplu poti face un studiu demografic al unui site pe un esantion de 50 de vizitatori la un trafic de 1 milion de unici? Intreb si eu de curiozitate…
Poate or fi aflat si restantierii ca pe lumea asta exista Google Analytics si Google Ad Planner. Amandoua free.
Marketosaurus, daca ai timp sa citesti restul de comentarii, poate nu spui tampeniile pe care le debitezi acum. Ce spun oamenii de aici? Ca sunt SUMELE CORECTE si ca sunt mii de lei dati de unii zic eu total amboulea. In conditiile in care, cu sau fara trafic.ro sau awstats (ce ai in cpanel), exista Analytics. Bun-rau, tot face o contorizare si macar o face gratis.
A zis Basescu ca in scurt timp trece criza, asa ca toti vor putea sa isi plateasca datoriile curand.
SATI este o mizerie. Punct. Nu va place trafic.ro? Platiti mii de euro pe acelasi lucru care merge mai lent si mai prost.
Se vor intoarce multi la trafic.ro.
@sorin : Nu, google analytics nu merge. Cand vrei sa vinzi publicitate trebuie sa ai statistici publice. Google Analytics nu ofera. Asta e.
@Dojo : Da, Zoso a gresit cu separatoarele de zecimale / separatoarele de mii insa insa cand lucrezi doo ore pe zi ca el nu ai timp de detalii.
Nu e asa ca habar nu ai la ce foloseste SATI?
Unde apare „0” se considera ca a fost platita suma pe perioada respectiva, presupun.
Intrebare:
Cum poate o firma sa incaseze banii de pe luna Iulie (sa zicem), pentru niste servicii oferite unei persoane fizice/juritice, cand respectiva persoana fizica/juritica are restanta pe luna Iunie ?
Eu daca ma duc sa imi platesc curentul, cablul TV, internetul sau orice altceva si am restanta de acum 2 luni sau mai mult, ma pot da cu fundul de pamant ca nu mi se incaseaza banii pe ultima factura emisa, pana nu le platesc si pe celalalte din urma.
Si daca stai sa te gandesti putin e logic. Oamenii astia cum fac contabilitatea, daca incaseaza banii pe al 2-lea trimestru, cand prin primul trimestru este restant ? (vezi Vodanet, Catavencu SA, Team Advertising si Agora Media din tabelul prezentat de zoso)
E criza, sunt multe restante, nu ma mir.
@Andrei Rinea: Nu, google analytics nu merge. Cand vrei sa vinzi publicitate trebuie sa ai statistici publice. Google Analytics nu ofera. Asta e.
Ce intelegi prin „statistici publice”? Cred ca ai vrut sa spui ca Analytics nu face clasamente, unde să vezi unul langa altul mai multe site-uri care te intereseaza.
Insa cu Analytics se poate face altceva, se pot face conturi de acces restrictionat. Vine Gigel la tine si zice „ia sa vad si eu ce trafic ai”, ii zici marca banu’, iti da o suma oarecare (100 de euro, sa se mai filtreze din nemincati) si-i dai acces sa se uite. Daca vrea clasamente sa se duca pe la fiecare site sa faca acelasi lucru si sa-si faca singur clasament. Sau poti sa extragi rapoarte din Analytics si sa li le dai direct.
Oricum toata faza e irelevanta. S-a dovedit acum ca indiferent daca e SATI sau altceva tot nu conteaza. Cat a fost trafic.ro au zis ca nu se poate ca e de la concurenta si umbla aia la cifre. Acum ca e SATI si e impartial nu e bine ca e prea scump.
Si culmea ironiei este ca pe clientii platitori de publicitate oricum ii doare in cur de toate clasamentele astea, de toate asa zisele analize demografice, si oricum s-ar uita ca viteii la poarta noua daca le-ai da un cont de Analytics. Tot pe cumetrii se iau deciziile.
Avem un sistem in care oricine poate sa fure o va face. Deci automat nu poti sa ai incredere in datele furnizate direct de un site, trebuie sistem independent. Daca apartine unui jucator de pe piata iar nu ai incredere. Daca apartine unui organism independent, ala stie ca nu ai de ales si baga preturi de te cocoseaza. Solutia? Ori renuntam complet la contorizare, ori presam SATI sa scada preturile.
Apropo, Analytics are si conturi platite. Alea cat costa?
Pai pentru statistici publice ai Google Ad Planner – unde poti sa iti faci o impresie despre ce site-uri vrei sa alegi pentru campania ta (cifre orientative, categorii etc.) si pe urma dupa ce alegi cateva poti sa ceri rapoarte Google Analytics de la publisheri. Ca livrare se poate apela la Google Ad Manager. Toate trei gratuite si independente de publisher/advertiser. Dar la noi nu se prea urmareste asa ceva – discount-ul, relatiile si hai sa bagam si oleaca de reclama online ca sa dea bine
Eu cred că trafic.ro e suficient.