Mi-am adus aminte de o fază. Duc pe cineva la gară, ia bilet, urcăm pe peron. Peronul îl vedeți cât e, de la clădirea galbenă până la tren. Acolo la clădirea galbenă e un gard, de care se sprijineau oamenii așteptând trenul să vină.
Și trece un tip cu bicicleta. Printre oameni, să ne înțelegem. Se întoarce în câteva minute, Iar, razant pe lângă unii, printre alții. OK, un prost de 20-25 ani care caută ceartă. Ignorabil. Prost, dar ignorabil. Dacă atât îl duce mintea, aia e. A făcut treaba asta de câteva ori, după care a coborât cu bicla scările în tunelul pietonal și a dispărut.
Mai trec vreo 10 minute, trenul întârzia, apare altul fix la fel. Dar fix la fel. Dacă le rupi dinții și le tai bicicleta cu flexul, sau le dai o amendă pentru prostie în formă continuată, vor lătra că ei nu au greșit cu nimic, că nu încurcau pe nimeni că se plimba cu bicicleta printre oameni, când aveau restul de 90% din peron liber.
V-am zis, oamenii ăștia vor să îi urască lumea la fel de mult cum îi urăsc pe motocicliști. Și tot caută metode.
generalizarile astea fac mult rau. Sunt multi biciclisti ok si sunt unii care intr-adevar nu respecta pe nimeni. La fel si la motociclisti si la fel si la soferi. Si la fel cam in orice grup de oameni. Peste tot sunt nesimtiti si/sau inconstienti dar asta nu inseamna ca tot grupul e asa.
Generalizarea e utila in viata. Salvezi timp. Vreti alta parerea, schimbati parerea generala.
pleci de la prezumtia ca e prost, vezi ca e civilizat, accepti ca nu e prost.
sunt biciclist.
Nici pomeneala. Sunt biciclist si 90% din biciclisti sunt niste tzarani. Merg printre oameni cu viteza de parca aia sunt jaloane. Pe trotuar.
Se baga la semafor printre masini intocmai ca motociclistii.
Mergeti voi in pasajul de sub gara si numarati cati berbeci din-astia se dau jos si merg pe langa bicicleta/trotineta, daca nu credeti.
Unde se termina statistica si unde incepe generalizarea?
Daca 70% dintr-un grup fac x, nu e mai putin riscant sa generalizezi?
@hash „Se baga la semafor printre masini intocmai ca motociclistii.” Asa si? Daca ai picioare sa mergi mai repede ca masinile, ce e in neregula? E monopol pe strada?
@Stefan, la 51%, logic.
Mers Grecia cu masina sapt trecuta si singurii ghiorlani care te hartuiau in trafic erau romanasii care erau complet nemultumiti de limitele de viteza din localitatile bulgarilor; in plus, soferi romani de TIR care la regruparea din depasire au fost vadit violenti si s-au regrupat „din scurt” si cu claxon.
Sa ne intelegem, nu mers cu 49km/h in zona de 50, dar la un 60 este rezonabil sa te opresti in localitate. Pe autostrada mers cu un 120-130km/h, dar si acolo, cand devansezi pe banda 2 pe unul care merge cu 90-100km/h, te vei trezi brusc in spate cu un cazan de passat sau x5 din 2007 care trage de junghiul ala sa il tina la 160-170km/h.
Altfel, daca crezi ca e ok ca in localitate sa ii dai 80-90km/h si in afara peste 160-170km/h, esti fix din categoria de „romanasi”in care pe buna dreptate ne baga toti.
Nu, nu e monopol pe strada, intrebarea e voit retorica si impertinenta.
Sunt niste reguli, pe care ar trebui sa le urmam toti ca sa nu se lase cu victime. Daca tu esti mai special si iti faci propriile reguli, se numeste magarie. Daca tu te bagi printre benzi ii fortezi pe altii sa circule neregulamentar ca sa te fereasca pe tine – creezi o stare de disconfort si de pericol – ma gandeam ca iti este evident, dar se pare ca nu. Daca soferii iti fac loc este pentru ca fiecare vrea sa ajunga acasa la nevasta si copil, nu la politie si la tribunal.
Bicicleta circula pe banda 1 (cu cateva exceptii), si este asimilata unui vehicul; banda 1 nu inseamna nici pe mijlocul strazii si nici printre benzi, ci partea din dreapta a benzii – cat consideri tu ca sa nu dai prin gropi, canale sau sa te surprinda usi deschise. Daca, pe marginea benzii fiind, un alt autovehicul nu te poate depasi fara sa incalce marcajul dintre benzi, are obligatia sa se asigure si sa te depaseasca in siguranta, incalcand marcajul. Asta inseamna ca daca marcajul este continuu si vin masini de pe contrasens, este obligat sa stea dupa tine.
Respecta si vei fi respectat.
@hash
strecuratul la semafor este perfect justificat, mașinile STAȚIONEAZĂ în plm și deci nu există pericol (decât uși deschise aiurea)… iar scopul unui vehicul pe 2 roți este evident, rapiditatea în dauna comodității..
dacă tu ai pretenția ca motociclistul sau biciclistul să stea la semafor în coloană, ești absurd să nu zic altceva
de asemenea, cred că 99% din șoferii români nu depășesc biciclete regulamentar, ATENȚIE, în mers, la viteze mari, trec razant de amărâtul pe 2 roți care se deplasează pe b1 cât mai în dreapta.. deci care e mai periculos?
Am înțeles, avem dialogul surzilor.
Hash, ai punctat bine ultimele modificări legislative referitoare la cum se depășește un biciclist. Tocmai de asta mă miră că scoți din burta restricția bicicletelor de a depăși mașinile pe stânga, inclusiv printre benzi. Unde e reglementat asa ceva și care ar fi logica?
@vlad
Vezi ca ai tastat gresit. Spui tu :”Sunt multi biciclisti ok…La fel si la motociclisti si la fel si la soferi”. Este fix invers, adica majoritatea categoriior amintite de tine sunt niste imbecili retarzi care isi pun ei viata in pericol si o pun si pe a altora si intradevar exista o minoritate de oameni ok care respecta regulile si nu sunt nesimtiti si agresivi.
Bai DBCooper si Flat, doar pt ca esti mic nu inseamna ca trebuie sa te tara este sa nu lasi 1 cm loc de respirat in caz ca sa zicem vine o ambulanta din spate si trebuie sa se mai aglutineze lumea. Si motociclistul si si biciclistul ar trebui sa stea la semafor fix in spatele unui alt vehicul, cum stau si eu, un alt participant la trafic, pentru ca asta e traficul civilizat; restul este doar cocalareala si fix acelasi lucru cu taximetristul care vine pe linia de tramvai si se baga in fata, dupa trecerea de pietoni, la stop. Hai sa nu ne mai cacam pe noi cu imbecili necivilizati in trafic.
@Blob, si pe soferi ar trebui sa-i ude ploaia exact ca pe biciclisti si motociclisti, ca suntem toti egali, nu?
Avantajul bicicletelor, scuterelor, etc e ca pot astepta la semafor in formatie mult mai compacta decat masinile, vezi mai jos:
https://www.danielbowen.com/2012/09/19/road-space-photo/
Ce sens ar avea sa stea in sir indian ca masinile, doar ca sa nu te simti tu dezavantajat?
@Blob. Nu-mi place sa folosesc argumentul asta, dar il ceri. Bine ba, uite, pentru ca tu vrei sa stau in spatele tau la semafor, imi las bicicleta acasa si ma sui intr-una din cele doua masini care altfel ar sta in garaj ca sa stai tu inca 5 minute la semafor. 5 minute dus, 5 minute intors, 10 minute pe zi pentru un biciclist: 2400 minute/40 ore pe an pe an. Hai ca deja ti-am mancat 50 de zile din viata. Doar pentru ca nu vrei tu sa ma lasi in fata masinii la semafor.
Sunt doar foarte frustrați
(Îmi asum înjurăturile de la cocalarii pe două roți)
„Violenta (verbala) este ultimul refugiu al incompetentei” -> de fapt ti-a dat dreptate, nu mai are argumente.
E ca si cum ai judecat toti soferii dupa cum conduc taximetristii si soferii de la Arabesque.
Sa vezi cum si pe unde merg biciclistii de la Tazz/Bolt/etc, crezi ca alora le pasa de poluare, sustenabilitate si imaginea biciclistului in societate?
sa loi se dea un 200 de euro sa nu mai mearga cu bicileta *
Tocmai au fost cateva zile cu ura imprastiata pe aici. Las-o si tu un pic mai moale.
Da mah Miyamoto, nu mai poti sa negi ororile rezultate din interzicerea avortului in comunism si sa militezi pentru interzicere din nou cu citate din cultul tau preferat ca iti sare lumea-n cap.. oameni rai plini de ura, aproape salbatici chiar.
Ce seamana cu stilul de circulat al multor trotinetisti. De parca i-ar intreba cand cumpara:
Cuae esti cretin, esti nesimtit, iti place sa cauti cearta cu lumanarea?
Ce vrei mah, ca iti dau un cap in gura?
Aaa, perfect, uite trotineta, bucura-te de ea!
Astia-s conservari infiltrati sa ne strice noua reputatia.
erau mitici sigur
Cred ca biciclistii sunt mai urati decat motociclistii
motociclistii dau un examen de permis totusi..
@dny, de parcă ar conta prea mult. La ce se vede zi de zi in trafic la noi zici că e un fel de carmaghedon free for all in care nici dracu nu respecta nimic, de la șoferi, la motocicliști, bicicliști la pietoni.
Fereasca Dumnezeu sa ajunge sa avem piste ca in Olanda, or sa omoare pietonii compatriotii nostri biciclisti, nu ca in Olanda ar fi foarte civilizati biciclistii.
Mama, cum a zburat un biciclist prin fata mea la un sens giratoriu in Olanda. Nici nu l-am vazut. M-am asigurat pentru giratoriu, m-am asigurat pentru biciclisti, am lasat frana, zzzuuuuuuum, a aparut in fata mea.
Hai ca prin Olanda pistele de bicicleta sunt separate de trotuar si carosabil (cel putin pe unde am fost eu). Si nu inteleg de ce consideri biciclistii de acolo nevivilizati.
Cate spoturi ati vazut la tv cu educatie civica? Eu momentan nu imi aduc aminte de nici unul …
Ar fi util sa bage si asa ceva, ca de zahar s-a saturat toata lumea.
Eu melteni simpli n-am vazut. In schimb am vazut doi curieri care foloseau peronul 1 ca pe un fel de scurtatura intre Gara si Basarab.
Off-topic: nu-mi place cand dispar articole de pe blog. Ca a fost un articol/cometariu idiot, ca a dat unul bani la saraci, nu conteaza. Cineva a facut presiuni si un articol a fost sters. Subliniind dreptul autorului si al gazdei de a sterge ce vor ei, mie tot cenzura mi se pare. Si ma râcâie.
Mie nu mi s-a părut că a fost șters la presiunea cuiva, ci că Vali, când s-a întors acasă a șters ce-a vomitat unul, pe care îl credea prieten, la el pe covor.
PS. Poate-s eu mai naivă
@AB eu nu am inteles asta, dar nici nu am fost pe faza, ce-i drept.
Eu nu le-am citit articolele, pentru ca nu ii mai citeam de multa vreme pe cei doi autori. La Fluture m-am lamurit de la primele trei articole ca omul se poarta cu comentatorii care nu ii ridica osanale precum bizonii din trafic. La unul din ultimele comentarii (dupa evenimente) a scris ca aici comenteaza multi trogloditi. Corect, unul dintre acestia mai si publica niste articole pana de curand
https://archive.ph/zoso.ro
Pentru cei ce au deschis mai târziu televizoarele, ce am ratat?
Mx
Avand in vedere ca stau in Bucuresti, orasul e mai mereu aglomerat, iar astia 4 ani de liceu i-am facut pe bicicleta. Scoala, meditatii, iesiri in afara orasului cu prietenii pana la Comana, Ploiesti, chestii d-astea. Pe scurt, multi km pe bicicleta, cam 10.000. Pot sa zic ca in ultimul an pot numara pe degete biciclistii care au stat la rosu. Mai sunt si ghiorlanii care te vad ca te pui la rosu ca si biciclist, nu au loc sa treaca intre tine si masina, iti zic un ” pardon „, te dai si doar il vezi ca taie toata intersectia. Din pacate, 90% ori sunt batrani care nu au o treaba cu circulatia pe drumurile publice, ori adolescenti care oricum sunt tot aia care se urca 2, poate chiar 3, pe o trotineta bolt. Totul tine de cultura si bun simt.