Poliţiştii susţin că nu vor tolera așa ceva #3

O să fac o rubrică permanentă asta, că e material destul.

Un șofer pică într-o groapă cu mașina.

Incident grav în Sectorul 2 din Capitală. O șoferiță a picat cu mașina într-o groapă unde se fac lucrări la rețeaua de termoficare.

Principală grijă a Poliției? Ia să vedem dacă nu cumva era beat șoferul. Că poate a căzut în groapă pentru că era beat.

Femeia care se afla la volan a fost testată și cu aparatul etilotest și rezultatul a ieșit negativ. (sursa)

Așa se procedează. Hai să găsim repede motivul și să închidem cazul. Era beat, domne, ce să mai, gata, închidem creierul și hai la bere cu interlopii.

(nu zic că e rău să testeze de alcool, zic că e rău când comunică asta și când doar la asta le stă gândul)


Altă fază mișto. Poliția face ieri o razie și prinde șoferi băuți la volan. Azi face același lucru, cu același rezultat.

Șoferii de autobuze nu au învățat din greșelile colegilor lor, amendați de polițiști ieri dimineață. Spre seară, alți 2 conducători au fost prinși beți la volan, iar valoarea totală a amenzilor a depășit 15.000 de lei.

Ok. Minima logică ce spune? Hai și mâine! Hai și poimâine! Hai până nu mai găsim nici unul beat la volan!

Asta le lipsește polițiștilor rutieri, minima logică. Bă, am ridicat 20 de permise aici azi. Mâine ce facem? Păi, mâine ne odihnim și mai stăm acolo peste 2 luni, când ne aducem aminte. Nu stăm acolo și mâine, și poimâine, până ajungem să ridicăm zero permise. Nope, nu îi duce mintea atât, nici pe ăia din stradă, nici pe șefii lor.

 

politie-3

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

69 comentarii

  1. Lol! Ba din contră! Au mai multă logica decât e nevoie. Doar ca nu se pupă cu a ta! Și cu bunul simț. Probabil că lucrează după logica care spune că trebuie sa muncești până ești acoperit din punct de vedere legal. După te tragi pe dreapta până ești nevoit să lucrezi din nou. Vezi! Logic!

    00
    • Exact asta e adevărul bugetarului :)

      De la mic până la mare logica e asta: Care e absolut minimum pe care pot să-l fac și să-mi pot lua în continuare salariul și menține postul? Atâta fac. Nu m-am făcut polițist pentru meserie, m-am făcut pentru (citez din interviuri luate celor care dădeau la academia de poliție): un job stabil, venit asigurat, și o pensie liniștită. Literalmente asta zic cei care dau probele de admitere (dați pe youtube prolex academie poliție).

      De la cel din stradă care aplică legea, la ăla din parlament care face legea. Și la nivel înalt e la fel, nu se face ce trebuie, se face doar până acolo cât să nu iasă lumea în stradă să ceară demisia și cât să aibă alegerile următoarele asigurate. Orice peste asta nu există.

      00
    • La fel faceam si noi la corporatie. Dar cu mai multe sedinte.

      00
    • Almost true dat…diferenta e ca bugetarii mai si fura, din banii noștri …aici e buba..

      00
    • Corporația nu mă poate forța să îi cumpăr produsele ca să dea salariile alea pe când polițistul vine la minte acasă cu executorul judecătoresc ca să îmi ia banii in caz că nu îi plătesc salariul.

      E o mică mare diferență…

      00
    • E o mica mare diferenta intre a iti face munca asa cum trebuie facuta? Indiferent ca esti panstat sau privat? De tinut minte, sa nu angajez de pe aici vreodata :))))

      00
    • tineti minte: „adevărul bugetarului” – si definitia lui asa cum e data de Doru Vlad va intra in dex. no joke.

      00
  2. Eu stau să mă găndesc căt e de legală poza pe care ai atașat-o acestei postări. Și nu o spun la modul tendențios.

    00
  3. Aia cu testarea alcoolemiei e în procedură. Vrem o țară ca afară, dar să facem ce ne zic bloagării pe net sau de capul nostru, nu ce scrie la regulament.
    Aia cu să vânăm șoferii de autobuz. Păi la ce cheltuială de mijloace și personal ar fi să-i călărească zilnic, mai bine îi testează Regia lumii la fiecare cap de linie. Că e mai ieftin și mai fucking eficient.

    00
    • bun. ai 25 comentarii aici. data viitoare când mai pocești vreun cuvânt în încercarea de a fi amuzant o să fie ultimul tău comentariu aici.

    • Friend, cum zicea cineva mai sus, ligica lor e sa munceasca cat mai putin. Zici de resurse, da amenzile ce plm sunt. Stii cu traverseaza bosorogii la piata pe care o frecventez? Prin mijlocul strazii, 4 benzi, pericol public cu basina la cur. Au trecere la 50m in ambele directii. Un echipaj de politie ar da zeci de amenzi pana sa se prinda papagalii.

      00
    • Păi luminează-ne mare VIM. Banii ăia de amenzi nu merg la cei cu ‘mijloacele și cu personalul’?

      Dacă e vorba de rentabilitate, nu cred că nu e rentabil să dai amenzi la ce haos avem pe șosele.

      Și până la urmă, noi, cetățenii fraieri nu de-asta plătim taxe, pentru ca poliția să aibă ca prioritate siguranța și încrederea, și nu rentabilitatea intersecției vs amenzile date?

      Din câte știu MAI e finanțat integral de stat, nu trăiește din amenzi…

      00
    • @zanghe și @ manu144x
      Nu, banii din amenzi NU ajung la Poliție sau (procentual) la agentul constatator. Ajung la bugetul de stat și sunt redistribuiți cum vrea mușchiul Guvernului.
      Nu, nu e ”rentabil” ca o instituție în criză majoră de personal să blocheze oameni pentru a face razii permanente la șoferii de autobuz, pentru a prinde 5 alcooliști pe lună. În plus, rostul MAI în lume nu e să dea amenzi populației. Amenda este un mijloc, nu un scop.
      Cât despre să muim din oficiu Poliția, exemplificând cu câteva uscături ușor de găsit în orice domeniu, …
      @ zanghe propune să fie amendați bătrânii, uitând că tinerețea nu e o virtute și că la rândul său va ajunge bătrân. Dar mintea și puterea se duce cu vârsta, friend, de asta nu scapi nici tu, nici eu, nici nimeni. Tot ”boșorog” ”cu bășina la cur” ajungi…

      00
    • @VIM Oamenii pe care MAI i-ar bloca sunt agenti de la politia rutiera. Treaba lor e fix asta, sa prindă bețivi și alte tipuri de șoferi care reprezinta un pericol pentru trafic.
      La dirijat circulația nu prea se mai baga. Am văzut ca sunt mai mulți de la locala.
      Mai au ca atribuție și întocmirea dosarelor după accidentele rutiere, dar numai o parte din ei.
      Anyway, nu îți imagina ca dacă n-ar da amenzi de circulație ar putea fi utili în alte părți.

      00
    • Prietene esti cretin. Banii din amenzi ajung la bugetul de stat, ghici de unde vine bugetul politiei.
      Referitor la batrani, sanse slabe sa ajunga un batran prost cum sunt aia pe care ii vad, ar trebuii sa fiu un tanar prost intai. Nu e nimic nobil ca ai supravietuit 60-70 de ani, respectul pe baza de varsta e o prostie.

      00
    • @manu144x / V.I.M. / Zanghe – banii din amenzile date soferilor se duc la bugetul primariei unde este INMATRICULATA masina.

      ex. Eu cu masina in sector 4, amendat pt viteza in sector 6 (Bucuresti) am platit in contul ANAF S4!

      00
  4. Am un cunoscut in cercul de prieteni care in urma cu 2-3 ani a facut ce a facut si s-a angajat la politia rutiera. De cand e om al uniformei nu-i mai ajungi cu prajina la nas. In schimb i s-a cam urcat puterea la cap si ameninta in stanga si-n dreapta cu expresia ” data viitoare cand te prind in trafic..” Nerealizand (sau poate nepasandu-i ) ca-l ia lumea la impins vagoane cand posteaza prostii pe facebook pe anumite grupuri. Halal politist..

    00
  5. Eu sunt ipocrit, pe deoparte vreau ca politia sa faca treaba. Pe de alta, cand am de facut 400km in 7 ore, prin sate si orase, chiar imi doresc tare de tot sa nu fie politie. Doar pe anestezic pot merge legal.

    00
    • Era vb de minima logica legat de acțiuni!

      00
    • Da…da e greu sa te apuci sa aplici legea cum trebuie, dar totusi, sa fii intelegator si sa lasi de la tine (eu cred ca legislatia nu ajuta prea mult politistul de rand sa-si faca treaba).
      Ceva de genu, te mobilizezi ca grup, te implici, faci treaba buna insa in loc sa zica publicul ca faci ce trebuie, o sa zica: ‘baaa da de ce nu aplicati ca la carte legea…sunteti incompetenti’ – si atunci vine gandul ala ca ori fac ori nu fac, tot incompetent sunt catalogat.
      Si apoi, ce te faci cand deranjezi prietenul primarului/parlamentarului/judecatorului?! Ce te faci cand ala te umileste si nu poti decat sa inghiti?! Nu mai bine stateai linistit in masina si te uitai pasiv la trafic?
      Eu nu stiu cum m-as fi descurcat daca eram in politie.

      00
  6. Un pescar chibzuit nu golește balta de pește.

    00
  7. „ridicat 20 de permise azi” – planul e gata pentru luna asta, sefu’ isi primeste prima.
    Vrei sa f… statistica, sa fim pe locul 1 la soferi bauti in europa? la numar de amenzi?
    Sefu’ de politie trebuie sa arata ca de cand a venit el, sunt mai putine amenzi, mai putine infractiuni, sa fie bine in statistica.
    Nu e diferit fata de furtul de lemne din paduri, daca se vrea se poate opri, da nimeni nu vrea asta. Apoi televiziunile arata niste amarati cu o caruta ca trag si ei de 1-2 mc sa aiba pentru foc si uite cum fura aurul verde, dar cand trec mii de camioane nimeni nu le vede. Ambele cazuri sunt de furt, doar astia mici ajung in statistica la furat de lemne, camioanele pot trece linistite in continuare.

    00
  8. Am și eu ceva de spus în apărarea bețivilor, legat de al 3-lea citat. Nu ar trebui sa facem distincție între „beți” și „care au consumat alcool”?
    Menționez ca nu am consumat niciodată alcool ca apoi sa ma urc la volan și nici nu încurajez acest comportament!.

    00
  9. Am sunat in Bucuresti sa reclam niste soferi parcati aiurea. De doua ori am fost ignorat complet, o data mi s-a spus ca „se va deplasa cineva sa faca niste planse fotografice”, o data politistul a ridicat din umeri bulversat si o data am fost amenintat (de catre politist) ca mi se face dosar penal pentru distrugere daca mai fac scandal ca nu am pe unde sa circul pe trotuar.

    Viena: fiecare strada (si cand zic fiecare strada, chiar imi asum asta, nu ma refer doar la bulevardele principale) este verificata zilnic (inclusiv duminica, inclusiv dupa ora 18:00) de minim 2 ori de ceea ce se cheama un „parking sheriff”. Se dau zeci, sute, mii de amenzi zilnic, pentru orice abatare, oricat de mica: parcat prea aproape de intersectie (sub limita celor 5 m), parcat cu o roata pe trotuar, parcat cu o roata pe pista de biciclete, parcat ca masina „civila” in zona de incarcare si descarcare marfa destinata magazinelor, parcat in dreptul usilor de garaj. La abaterile grave se blocheaza roata. La abaterile foarte grave sau repetate, se ridica masina. Zilnic, nu conteaza ca ploua, ninge, e tarziu, e devreme, etc. Cred ca un parking sheriff isi scoate propriul salariu din amenzi in maxim 1 zi.

    Amenzile se dau inclusiv daca esti in masina. (a fost amuzant, ca soferul bagase o romaneasca de genul: „Da’ ce-am facut, boss, am oprit si eu aicea 2 minute, sa astept un prieten”, in timp ce politistul deja tiparea amenda ca sa o puna in parbriz :D). Ce se intampla daca incerci sa te iei in gura cu un parking sheriff? Apar in maxim 5 minute doua echipaje de politie cu girofar si o sa ai multe explicatii de dat. :D Stat politienesc, cum ar zice unii. Civilizatie, cum ar zice altii!

    00
    • Uite idee buna de afaceri. Sa externalizeze treaba asta. Eu m-as baga numai din pasiune.

      00
    • Limită la 5 m față de intersecție? Cam mică distanța.

      00
    • NOU
      #35

      yep, am căscat ochii ca broasca, în clipa cînd au descins vreo 7-8 polițiști cu 3 mașini în parcarea unui centru comercial de lîngă viena și s-au pus pe amendat; vis-a-vis de mine era un Mini care atinsese cam 1cm, cu roata virată maxim dreapta, dunga locului de parcare și doar bunăvoința celui care părea șeful echipei (cel mai bătrîn totodată), l-a scăpat pe șofer de amendă…

      00
    • @Dex – s-a mai externalizat treaba asta si te trezeai cu masina ridicata cu tot cu tine in ea. Ma rog, exagerez, intelegi ideea.
      Sa isi faca insa politia treaba si ar putea incepe acolo unde ai parcari in preajma, ca daca te apuci sa ridici masini din cartiere dormitor cu 100.000 masini si 10.000 locuri de parcare, pui de o mica revolutie. La mine in cartier daca mai pun pe o strada stalpisori „parcam” in afara cartierului, dincolo de calea ferata. Dar hey, am vecini cu loc de parcare platit care parcheaza in continuare pe trotuar, pentru ca la 70 lei/an de ce nu.

      00
    • Vreau si eu sa fiu serif stelar si sa dau amenzi astora de parcheaza pe trotuar sau in „buza” intersectiei si nu ai vizibilitate din cauza lor (sau macar sa le fac poze si sa le incarc intr-o aplicatie de unde politia sa trimita amenzi) Dar pana la Romania anului 3001 ne multumim cu militienii astia cocliti pe care ii avem

      00
    • @Claudiu: dar de ce sunt 100 000 de mii de masini la 10 000 de locuri de parcare, te-ai intrebat vreodata? Iti zic eu de ce.
      1. 70 de lei pe an un loc de parcare. Ia sa facem 2000 de lei pe an. Ne plangem ca nu sunt locuri de parcare, dar daca ne mareste putin taxa, sarim ca arsi. 2000 de lei x 10 000 inseamna vreo 4 milioane de euro pe an, adica poti face cateva parcari. Intelegi cerul vicios?
      2. Cele 100 000 de masini nu au fost dintotdeaua. Sa ne intoarcem in trecut: 10 000 de locuri de parcare ocupate in totalitate. Momentul 0. Apare masina 10 001. Logica proprietarului: ce daca sunt toate locurile ocupate, ma descurc eu. Ajungem la 50 000. Sa zicem ca de la nivelul asta, numaram masinile celor ce s-au mutat. Proprietarul masinii 50 001: hmm, nu sunt locuri de parcare acolo unde vreau sa ma mut, dar ma descurc eu, sunt destule trotuare…
      Am exagerat putin, dar e p-acolo.

      00
    • Dex, sunt de acord cu tine, sustin marirea taxei atat pentru parcare cat si pentru impozit (platesc impozit 60 lei/an). Mi se pare absurd ca am vecini care platesc 6 lei/luna loc de parcare 24/24 si sar de fund in sus daca descarci pe locul lor de parcare chestii voluminoase. Mai ales cand unii dintre acestia au si cate 2-3 masini si parcheaza tot pe trotuar, de obicei pentru ca sun acasa 24/24 :)
      Cat despre cele 10.001 masini, cred ca intri pe o zona dubioasa in care restrangi libertatile oamenilor (gen locative, daca te muti dintr-o localitate in alta). Tot prin taxe si costuri se regleaza – non-discriminatoriu.

      00
    • @punKreas: Da, am uitat sa zic: in Viena se desfiinteaza treptat locurile de parcare. Se transforma in pomi plantati, zone pietonale, parcari de biciclete, terase. In conditiile in care oricum este foarte dificil sa gasesti loc liber de parcare, si chiar daca gasesti, in general trebuie sa platesti pentru el!

      Meanwhile, in Bucharest: ma costa cam 100 de euro pe an sa detin o masina (nu includ costul propriu-zis al masinii si costul benzinei). Cam 10-15 euro impozitul (ok, mai mare pentru chestii puternice sau exotice, dar la o masina normala, rar sare de 100 ron), si vreo 90 euro un RCA la un asigurator penal. Asta daca vreau sa platesc impozit si RCA, dar pot pur si simplu sa ocup un trotuar si sa folosesc masina ca debara. Parcare? Gratis, pot sa parchez oriunde, fara consecinte! Cat ma costa sa detin o masina in New York? In jur de 15.000 pe an. In Oslo? Vreo 8.000 euro. In Amsterdam? 4.000-8.000 euro!

      00
    • Asa e si aici unde traiesc eu, in Oslo. Nu exista masina parcata ilegal fara sa ia amenda in cateva ore. Exista personal angajat special ptr verificarea parcarilor, nu sunt politisti, dar isi fac treaba ca la carte. Nu exista abateri de la regula.

      00
    • Ptr George
      Nu stiu de unde scoti tu 8000 de euro pe an ca sa ai masina in Oslo. Eu platesc asigurare plus impozit anual maxim 1000 de euro pe an. Am parcare gratuita in complexul rezidential, dar daca as locui undeva fara parcare, ar trebui sa platesc la primarie cca 400 pe euro pe an ca sa pot parca pe strazile unde parcarea se plateste. Mai sunt inca si strazi gratuite.

      00
  10. toti stiau in afara de mine ca militia sta cu radarul tot timpul la iesire din feldioara

    00
  11. de zeci de ani stau cu radarul in boscheti si cred ca fac preventie in trafic, in timp ce haosul pe sosea devine crancen. e doar gandirea retrograda a generatii de tablagii, sefi in politie

    00
    • Poti explica, te rog, cum ar putea face preventie politia rutiera? Ca stim toti ca apar pe Waze si in zona aia, indiferent de bolid, merg toti cu 59 sau 99 functie de situatie si apoi o calca la 100 in localitate. Deci cum ar putea face preventie?

      00
    • Un fel de prevenție: Într-o zonă din jud Iași cu foarte multe puncte negre, mai staționează sau circulă câte o mașină de poliție cu lumina de la girofar pornită. Ex: duminică seara sau când e vreme rea.

      00
    • @Oana: stii ce o sa se intample in acel moment? O sa franeze brusc idiotii care vad masina de politie, desi au viteza legala.

      00
    • punKreas: Stiu ce se intampla. Nu prea am vazut frane de alea. In schimb, se mai potoleste lumea. Sunt mai putine sicanari, flash-uri sa te dai pe acostament (jumatatea lui Nastase pt cunoscatori), viteza mai mica.

      00
    • @Dan: patrulare prin trafic, si cand vad ca un sofer schimba banda fara semnalizare sau asigurare/trece pe rosu/nu respecta sageata de pe banda curenta/forteaza intrarea in fata cuiva/arunca tigara pe geam/sicaneaza pe cineva/merge cu 80 (ca au si radar in miscare) il opresc si ii dau amenda.

      Daca stii ca la orice magarie din trafic poti fi oprit si amendat, esti mai civilizat.

      00
  12. Și eu aș băga part-time pentru toți zmeii din trafic. Dau și insigne de șerif? 🤔 În altă ordine de idei, cât de cretin să fii să bei în timpul programului și să conduci un autobuz plin cu oameni? Nu că băutul la volan ar fi mai puțin periculos în autoturismul personal.

    00
  13. Asta e nimic. Ieri in eforie unu face scandal, 2 garcea se duc acolo si scandalagiul scoate cutitul si ii face gura de vizitare unui politist in burta dup care agresorul fuge. Colegul politistului ranit scoate arma si trage 2 focuri de avertisment IN AER !!!!!!! Baaaaa, in aer !!!! In orice tara idiotul primea head shot doar la scoaterea cutitului si amenintarea cu el. La noi trage in aer, avertisment pt unu care injughie un politist….
    L au prins dupa 2 ore, si atunci tot pe scandal era pus….
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/politist-injunghiat-in-misiune-de-un-barbat-care-facea-scandal-agresorul-prins-dupa-doua-ore-1440980

    00
    • Știi ca dacă întra hoții peste tine în casa tot cam asa trebuie procedat nu poți trage direct în tipul care întra peste tine cu sabia =))

      00
    • @ JohnBaiatRau – nu poți trage direct în ăla cu sabia dar arma se poate descărca accidental în tărtăcuța lui de la un metru. Vezi Adrian Iovan.

      00
  14. Sunt multi soferi betivi ce lucreaza in transportul in comun. Si la Timisoara a fost o faza asemanatoare cand au prins gramada pe autobuze dimineata. Faza e simpla: dimineata la 8:00 multi sunt inca „pompati” de alcool de cu seara. Daca bei seara serios si dimineata inca iti iese alcoolemie serioasa.

    00
    • Ori nu te urci dimineata la volan, ori renunti sa-ti mai pui ficatul la incercare.

      00
    • La 8 dimineata? In timisoara, transportul are acelasi program cu posta? De obicei, un sofer de autobuz din tura de dimineata la 4:30 pleaca de la garaj. Adica probabil e treaz de pe la 3.

      00
  15. Ma mir ca doar atat de putini au prins. Cat am facut liceul, faceam naveta (da, unii fac naveta dinainte sa aiba buletinul) cu o cursa interjudeteana. Cand soferul nu era beat, era mahmur. Vorba aia „daca nu era baut, inseamna ca era bolnav”.

    00
  16. Poate gresesc dar ai un „nu” in plus aici ” (nu zic că nu e rău să testeze…)”

    00
  17. Mai mult ca sigur reporterul a intrebat daca era baut soferul. E intrebare standard la ei cand se duc la accidente.

    00
  18. După cum a intrat în groapă, acea pitzi era cel mai probabil cu ochii în telefon. Acum o da la întors că nu era semnalizata sa se scoată ea, dar groapă era semnalizata f bine, știu că am trecut pe acolo zilele trecute

    00
    • Prin altă parte scria că țava aia spartă umpluse șușaua de abur și toți circulau ca măgarii, prin ceață densă.

      00
  19. Soferii aceia nu trebuia sa ajunga sa conduca mijloacele de transport in aceea zi, deoarece exista o persoana desemnata/ sef de coloana care le face instructajul in fiecare dimineata. Atunci se pune si fiola/ alcooltestul. Cineva nu isi face treaba la RAT Brasov

    00
  20. Legat de alcool, daca nu s-a modificat intre timp, la CFR cand „intrii in schimb” bagi si un etilotest; la plecare nu, insa asta e alta poveste…
    Si ii stiti pe cei de la CFR, chinurile de pe lume sa iesi 0% :))

    00
  21. Si daca unu din aia prinsi a doua zi o dadea grav de gard poate, chiar cu victime, o bagai pe aia clasica cu politia ce sta in boscheti in loc sa pazeasca curu’ cetateanului?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.