Repere morale în 2014

Acum zece ani, când s-a tradus “Alchimistul” și Paolo Coelho a venit în România, Teo Trandafir a avut câteva mențiuni ale cărții respective în emisiunea ei de la ProTV. Cartea a devenit instant un succes, toate gospodinele cumpărând-o și afișând-o cu mândrie prin bibliotecă si bifând-o ca și citită, deși puține au ajuns dincolo de primele pagini, pagini cu mai multe cuvinte decât erau ele obișnuite de Sandra Brown sau Ailaltă-cum-o-cheamă. Eu am rezistat aproape 10 și mi-am văzut de ale mele, râzând.

Alți autori la modă, Tudor Chirilă și Marius Tucă, au același stil rudimentar și lipsit de talent și artă în scrierile lor. Oricine a mai dat cu nasul de un Poe (nu fotbalistul) sau de un Byron (nu muzicantul), să citez doar doi, râde și cu fundul de poeziile și scrierile scremute ale celor doi.

Repere de carton

Cei trei au un numitor comun. Sunt ușor digerabili și asta îi face foarte buni de băgat pe gât prostimii de către manipulatorii de prin televiziuni. Dan Puric, Tudor Gheorghe și Gheorghe Zamfir au devenit repere morale, numitorul lor comun, dincolo de contemporanitate (RIP PALER), este dorința de a fi cocoloșiți de săraci intelectual de talia lui Gâdea sau Ciuvică.

Și toate asta pentru că s-a creat un vid ale cărui cauze sunt mai degrabă politice decât intelectuale. Am mai scris în alte articole că avem un sistem de valori dat peste cap, care în 20 de ani ar fi trebuit să se vindece și să se îndrepte spre normalitate, dar el persistă în forma în care e și nu dă semne de vindecare.

Cum s-a ajuns aici?

Prin 2004, mai mulți intelectuali și oameni cu o solidă reputație l-au susținut pe Traian Băsescu în lupta sa cu cancerul comunist reprezentat de Adrian Năstase și camarila sa. Grupul de Dialog Social, Pleșu, Patapievici, Manolescu, alții, toți au apreciat corect pericolul asemănător Ucrainei lui Ianucovici care păștea România dacă Năstase câștiga și s-au exprimat public în favoarea lui Băsescu.

Nimeni nu se aștepta ca lupta pentru scoaterea României din ghearele comuniștilor va fi atât de violentă și va avea nevoie de sacrificii morale atât de sinistre. Lupta continuă și azi și, deși Băsescu este un animal politic cu un capital neașteptat de mare, el a reușit, călcând în picioare legi și libertăți în numele scopului scuzator de mijloace, să arunce în derizoriu și abis toată intelectualitatea care l-a susținut.

Noile valori morale

Și aici intervine Antena3, care joacă rolul arbitrului. Întâi îi sancționează pe scriitorii și gânditorii care s-au manifestat în favoarea lui Băsescu, ridiculizându-i și aruncându-i în derizoriu, promovând în același timp noi valori, mai ușor de digerat și mai obediente politic.

Mâna întinsă care nu spune “Jos Băsescu” nu primește 100.000 voturi.

Și nu există la orizont o soluție. Citirea imbecilităților debitate de Tucă sau Chirilă sau ascultatul discursurilor sforăitoare ale lui Puric sau Diaconu cu siguranță nu. Nu pentru că ele sunt adresate doar celor cu minte puțină, ci pentru că nu au nici un fel de substanță și nu sunt rezultatul unor reflecții intelectuale reale.

Același lucru se întâmplă și în politică. Avem fie politruci hoți, fie dezamăgiri. MRU, marea speranță albă, ce face imediat ce ajunge în post, știind că are enorm de multă treabă și toată lumea e cu ochii pe el? Le dă manipulatorilor motiv să îl aducă la nivelul lor și să îl bată măr. Da, a fost lucrat de servicii, dar a fost lucrat, cum se spune, cu materialul clientului.

Spațiul public a fost ocupat de impostori. Și tăcerea nu e o soluție.

gadea

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

45 comentarii

  1. Traian Băsescu a vorbit recent despre anumite posturi de televiziune, printre care şi Antena3. A zis că ei vorbesc în neştire şi că îl critică pentru fapte care nu au existat niciodată.

    Mă gândesc că o televiziune nu specifică minciuni la adresa preşedintelui. Să fim serioşi… Dacă era un bun „samaritean”, Traian Băsescu nu avea astfel de probleme. Poporul nu-l mai suportă.

    00
  2. Tudor Gheorghe e amuzant

    00
  3. Mda, daca nu avem sistem educațional pus la punct, nu avem mai nimic. De fapt, ne înecăm în balcanizare :)

    00
  4. Ovidiu D.

    Lasa ca o sa-l suporte boborul pe Ponta si pe baietii din spatele lui.

    00
  5. Dino Buzzati, in nuvela „Sapte etaje” prezinta o clinica in care pacientii usor bolnavi (inca sanatosi) sunt internati la ultimul etaj, dar din varii motive sunt coborati cate un etaj, pana ajung la ultimul, unde se afla cei muribunzi, fara sanse. Ei, cam asa e si in mass-media sau politica.

    00
  6. Ailaltă-cum-o-cheamă este Danielle Steel. Trogloditule! :)

    00
  7. Ovidiu, ai intrebat tu poporul?

    00
  8. Repere morale? Eu zic că ai greșit oleacă titlul.

    Cuvintele: moral și reper nu au ce căuta în aceiași propoziție românească formulată în 2014.

    Încă un lucru, sunt deacord cu faptul că tăcerea nu-i o soluție, întrebarea mea este: Cine și cum ar trebui să strige ca să nu fie târât în derizoriu prin aceleași tehnici menționate de tine?

    00
  9. 2 chestiuni:
    – mihai are dreptate. valorile morale pornesc de la educatie, ele nu se cladesc prin dan purici sau antene 3, ci eventual se slefuiesc sau se estopmeaza. daca nu e baza, poate sa vina o armata de patapievici sa umple golul din spatiul public, ca nu se vor corecta asa metehnele
    – singurul care a scapat romania din ghearele comunismului a fost Tariceanu, pentru o scurta perioada. Basescu ESTE el insusi un comunist cu ghearele infipte de mult timp, in special in ultimii 10 ani.

    00
  10. NOU
    #11

    Dupa umila mea parere moralitatea si politica nu au ce cauta impreuna. Politica implica situatii in care deciziile ce trebuiesc luate nu au nimic cu moralitatea dar au legatura cu apararea anumitor interese strategice :).
    S-a mai incercat o reforma cu un alt presedinte, opusul lui Basescu si rezultatul a fost catastrofal. Ma refer la Constantinescu Emil aka Tapu.
    A fost nevoie de un om ca Basescu si si-a facut treaba. Ultimele condamnari par a sustine spusele mele. Evident ca puteam avea un presedinte elegant care sa copieze modelul existent in Rusia: „statul” (a se citi fsb/kgb/gru sau cum se mai cheama) decide cine face afaceri, cine prospera, cine scrie, ce scrie si chiar si cine are accidente.
    Daca vrei sa traiesti printre lupi trebuie sa fii lup. Sa nu ne pacalim: chimioterapia omoara si celule sanatoase dar e singura cale de a lupta cu cancerul Articol scris frumos dar foarte naiv.

    00
  11. A acaparat Basescu si online-ul ?

    00
  12. Zamfir e dus cu pluta, iar Puric face bani vorbind frumos.(700 ron biletul parca era). Dar cu Tudor Gheorghe ce-ai avut? și-a căștigat publicul cu muncă. E din altă clasă.

    01
  13. Am citit pana unde i-ai bagat pe Dan Puric, Tudor Gheorghe și Gheorghe Zamfir in aceeasi oala.

    00
  14. Stai ca suna aiurea lasat asa in coada de peste ce ziceam mai sus. Dan Puric e un nationalist de carton cu gura mare si plin de vorbe goale. Bun sa umple o sala de oligofreni la care le vinde cacat ambalat in 3 culori. Zamfir e nebun, sper ca nu contesta nimeni treaba asta. Dar Tudor Gheorghe mi se pare ca e din alta categorie. Nu ca l-as incadra la repere morale dar nici sa faci bascalie nu prea se potriveste.

    00
  15. @Ileana Preda – asta cu ‘chimioterapia omoara si celule sanatoase dar e singura cale de a lupta cu cancerul’ seaman izbitor cu ‘decat sa scape un vinovat mai bine mor 10 nevinovati’ a lui Stalin. Mai mult, cu durere in suflet, Romania de azi seamana cu Rusia lui Putin, un loc unde totul, inclusive justitia, e decisa de voievod.

    Cu alte cuvinte nu, nu pot fi de acord cu tine, abordarea propusa de tine poate duce, in cel mai bun caz, la despotismul luminat al lui Machiavelli (cel mai bun caz, a se retine!), si chiar imi vine greu sa propun o metoda prin care sa identificam corect al mai luminat despot.

    00
  16. NOU
    #17

    @Jordan: ai incercat sa fortezi acolo o comparatie dar chiar nu tine. In momentul in care s-a iunceput reforma (cam timida e drept) in Romania aveam un Vantu care controla sefi de servicii, un Voiculescu care controla cam la fel, aveam baronii mai puternici decat multi politicieni de la centru si pe Nastase caare se pregatea sa domneasca 10 ani. Sa nu fim naivi cu P mare ca nu tine. A fost necesar. Trecem la urmatoarea etapa.
    PS: Asta cu Basescu controleaza justitia merge pe siteul cooperativei INTACT MEDIA. Pa pa

    00
  17. Acest vid moral este cauzat de prea multă informație. Dacă iei la purecat marile valori ale neamului – Eminescu, Caragiale, Sadoveanu, Rebreanu, Brătianu, Iorga whatever – afli că unul era bețiv, altul era curvar, altul își bătea copiii, altul era zgârcit și meschin… Tot tabloul. Ca în bancul acela cu Radio Erevan:
    Î: Este adevărat că P.I. Ceaikovski a fost homosexual?
    R: Este adevărat, dar nu de aceea îl iubim noi.
    La vremea lor, acele informații nu erau atât de răspândite, de aceea era mai ușor să-și păstreze „statura morală”. Acum, când știi că Băsescu arunca în el cu sticle goale și Nuți făcea mișto e mai greu să-l iei în serios pe Pleșu. Când Mircea Cărtărescu scria texte de un băsism vomitiv era greu să îți aduci aminte că este, totuși, cel mare poet român în viață, și, probabil, ultimul mare poet al literaturii române.
    Pur și simplu, nu mai poți să consideri „autoritate morală” pe cineva când știi cine îi plătește salariul/ce fute/ce bea. Că tot am amintit de Pleșu, dacă citești articolele sale din Dilema sau Adevărul și nu știi cine le-a scris ți se par niște texte excepționale, bine scrise, într-o limbă română frumoasă și corectă. Dar când ți-l imaginezi ferindu-se de sticlele lui Băse, te pufnește râsul.

    00
  18. @Ileana Preda:
    https://www.hotnews.ro/stiri-politic-6590240-basescu-despre-adriana-saftoiu-poftit-sufletelul-fie-sotul-sef-serviciu-secret-facut-presedintele-sef.htm

    Uite aici, e bine? Presupun ca putem controla ceva daca numim pe cine ne pofteste sufletelul acolo, nu?

    Stii cum e asta cu condamnarile ca dovada a functionarii justitiei? Poveste reala, spusa de un professor supraveghetor de bac: ‘Eram sef de comisie inainte de ’89. Toata lumea copia, ca trebuiau sa treaca toti. Cand vedeam in vizita profesorii avertizau elevii. Surpriza majora cand, intr-o clasa, o profesoara imi indica o fata care copia. Verific, vad fituici, o dau afara din examen. Ulterior aflu ca fratele fetei n-o mai frecventa, ca sa vorbim frumos, de ceva timp pe d-na profesoara. O fi fost corect c-am dat-o afara, dar asta nu inseamna ca sistemul functiona.’

    @johndoe – procent cazuri penale terminate cu achitari in tari civilizate gen UK – 20%. In Romania – 2%. Cam da, te abuzeaza peste tot. Si da, asa gandesc si aia – daca a ajuns aici o fi facut ceva.

    Solutia e simpla: bani multi pentru judecatori – 5k pe luna, pentru inceput – si un sistem de verificare a deciziilor, cu sanctiuni pe masura. Smecheria cu inamovibilitatea nu tine la noi, din pacate.

    00
  19. @Ileana Preda: da, stiu, Basescu e Fecioara Maria, controleaza serviciile, ca era necesar, dar nu controleaza justitia, ca el e corect. Hai sa fim seriosi.

    Problema mea e simpla: vad abuzuri in sistem de nu se poate. Colegii mei care fac penal imi arata dosare in care oameni sunt condamnati fara nici o dovada, vad judecatori sictiriti care citeaza de-a dreptul tot ce le pune in fata procurorul si ignora avocatii, vad un sistem gripat, invatat sa abuzeze in partea opusa, chestie care nu rezolva nimic.

    Re ‘trecem la urmatoarea etapa’- asa e, istoria e plina de oameni care, dupa ce au luat puterea de la cei rai, au dat-o institutiilor abilitate de buna voie. Plina.

    00
  20. NOU
    #21

    @Jordan: Nu neg ca sunt abuzuri. Dar astia sunt judecaatorii formati de FSN. E cale lunga pana cand va fi reformata. Asta cu controleaza serviciile ma distreaza teribil. Nu exista nicaieri in lumea asta (nici in Putinistan) servicii controlate de un singur om. Sa nu mai fim naivi. Vorbesti in lozinci. Oricum (pseudo)argumentezi frumos. Sa vorbim pe fapte:
    Eu- condamnari pe care nu le-am vazut pana la Basescu sunt?? Sunt din toate taberele? SUNT. FAPTE
    Tu-controleaza Justitia- pentru ca stii tu, pentru ca se spune. Controleaaza serviciile :)) pentru ca stii TU ca e simplu sa vezi ce se intampla pe la servicii. Lozinci fara fapte care sa sustina afirmatiile.

    00
  21. NOU
    #22

    @Jordan : Basescu fecioara?? hahahaha N-as fi in maasura sa vorbesc despre feciorie si fecioare neprihanite. Crede-ma. Si mai crede-ma ca vorbesc doar despre lucruri la care ma pricep si despre care stiu cate putin. e o chestie „streetwise” sa nu te bagi in discutii legate de teme unde nu ai un minim de expertiza si argumente.

    00
  22. @jordan

    Arata-mi-l pe ala care sta in beci nevinovat; abuzuri au existat, exista si vor exista intotdeauna, este de esenta unui stat democratic (sau nu). Ele pot fi doar diminuate, niciodata eliminate.

    Ca o paranteza, te abuzeaza astia in toate ciclurile procesuale, fond, apel recurs? imi este greu de crezut; daca te simti abuzat, ai CEDO.

    Ma distreaza un singur lucur, acum 5-6 ani eram toti nemultumiti ca justitia nu functioneaza (dosare care aveau ani de gimnaziu), iar acum cand avem condamnari (abuzive, dupa cum spui), tot nu este bine – justitie controlata de Basescu, Ponta, Voiculescu.

    00
  23. @Ileana Preda – sunt avocat de vreo 10 ani, lucrez in privat de cand ma stiu, am facut ceva scoli p-afara cu prezenta obligatorie, nu cursuri de vara :), asa ca ceva expertiza oi fi avand.

    00
  24. NOU
    #25

    @Jordan: Probabil ca e bine sa auda clientul atunci cand ajunge la „jail” ca justitia e corupta. El scapa sigur si tu ai meritat banii. Seful SRI si SIE, aia numiti politic controleaza un serviciu atat de vechi in care sunt cadre cu cariera militara? Esti sigur ca nu e o structura putin mai complexa? Cumperi un presedinte si controlezi serviciul? Nu sunt oameni din linia a doua care nu apar si nici nu trebuie sa apara cu declaratii publice?
    La ce prostii emiti nu cred ca ai luat nici BAC-ul. Ignora-ma, te rog!

    00
  25. NOU
    #26

    @Jordan: mai e o chestie- sa inteleg ca esti avocat al unor personalitati dintre cele condamnate? Gen Fenechiu, Adrian Nastase, Voiculescu, catalin Voicu?

    Daca nu, fa-ma sa inteleg: Basescu a ordonat justitiei sa condamne pe toata lumea?
    A zis el: „Orice proces va fi controlat de mine. Condamnati nevinovati! ”

    @All: asa arata un postac platit de Intact Media Grup.

    00
  26. @jordan

    „Si da, asa gandesc si aia – daca a ajuns aici o fi facut ceva” – nu am spus asta, am zis doar sa mi-l arati pe ala care sade la beci si este nevinovat? Nu am spus ca sistemul este bun, am zis doar ca abuzuri exista oriunde si ele pot fi doar diminuate, nu eliminate.

    Ai un link pentru acea statistica? Nu o contest, sunt doar curios; ca idee, in State rata de achitari este cam 5-7% si ei au jurati.

    In rest, de acord cu salariile si cu inamoviblitatea magistratilor. As adauga si mentalitatea depasita a unora (multora?!?) din ei dar asta nu inseamna ca justitia este sau nu controlata.

    00
  27. @Ileana Preda – imi cer scuze, dar e absolut ciudat cum orice parere contrara parerii tale e considerata o jignire. Nu credeam ca e nevoie sa ajungem la jigniri personale, si nu inteleg cum crezi tu ca in SIE si SRI, servicii bazate exclusiv pe ierarhie si unde aia care nu executa ordinul sunt susceptibili de o seama de lucruri nasoale, cei din linia a doua pot sa-si permita autonomie?

    In fine, inchei aici acest monolog, ca discutie nu-i pot zice.

    00
  28. @Cristian Banu
    „Când Mircea Cărtărescu scria texte de un băsism vomitiv era greu să îți aduci aminte că este, totuși, cel mare poet român în viață, și, probabil, ultimul mare poet al literaturii române.”

    Un link, ceva, ca sa vedem si noi cum arata un astfel de text? Arhiva de la evz e publica, puteti cauta. Cartarescu a avut pozitii politice favorabile constant lui Basescu si constant anti-PSD/anti-Voiculescu. Dar a scris ce a crezut, se vede din text, iar textile erau foarte departe de „băsism vomitiv” (cu vorba asta imi aduceti aminte de un alt personaj drag mie, Ciuvica). Erau texte rezonabile pentru cineva care avea optiuni politice. Si nu erau deloc texte fara nuante, fara intrebari, fara pozitii critice fata de Basescu sau PD, ulterior PDL.

    Doar in ochii Antenelor si a antenistilor asta a fost inacceptabil. Omul trebuia sa taca. Asa ca au rostogolit prostia asta cu „basismul vomitiv” si „intelectualii basisti”

    Si uite, fac eu munca pentru dumneavoastra, de dragul lui Carturescu. Va dau link-ul spre articolele din evz, si inca din momentele cele mai fierbinti, atunci cand, teoretic, o mai iei si razna. Sa (re)citeasca fiecare si sa judece cu capul lui.

    Dupe europarlamentarele din 2007

    Inainte si dupa alegerile prezidentiale din 2009

    Arhiva evz e acolo, se poate vedea orice articol al lui Cartarescu, pana in 2012, cand s-a oprit din publicat.

    Si nu cred ca sunt offtopic, aici titlul e „repere morale”

    00
  29. NOU
    #30

    @Jordan: Dupa ce te vei mai documenta, vorbim. Pana atunci ma tem ca nu exista rezolvare. Nu am cum sa te conving asa ca , daca esti avocat, vei reusi sa aprofundezi subiectul.
    Pa

    00
  30. @Ileana Preda – cat de tare e asta, nu am cum sa te conving decat daca te documentezi. Cu alte cuvinte, nici macar la nivel teoretic nu iei in calcul posibilitatea ca tu sa te inseli :).

    00
  31. NOU
    #32

    @Jordan: In momentul in care tu veorbesti despre servicii din filme si cateva stiri nu stiu ce as mai putea spune. Esti un bun postac si nimic mai mult.
    Daca tu crezi ca unii numiti pe criterii politice sunt cei care hotarasc strategia unor servicii strategice si dupa care pleaca si se inscriu in alt partid politic (cum a facut Saftoiu) sau cand vrea Ponta candideaza la Presedintie (cum se vrea cu Maior) inseamna ca esti cel putin naiv. Nu te gandesti ca rolul lor e mai mult de PR si legaturi la nivel diplomatic? Razvan Ungureanu conducea cu adevarat SIE? Uita-te putin la cariera lui ante si post SIE si o sa vezi ca esti grav in eroare. Am spus eu undeva ca nu se respecta ierarhia?? Tocmai asta e ideea: exista acolo niste oameni de cariera cu grade si niste analisti caare nu pleaca de pe pozitii, sunt verificati si para verificati si NU LE SUNT FOARTE CUNOSCUTE IDENTITATILE. Intr-adevar cu Razvan Ungureanu sa dadea interviu cand erai selectat pentru SIE. Acum cu Melescanu. Si vorbeau despre blah blah uri si cacaturi. Dupa care vin testele si dupa cum ti-am spus esti baiat mare si ditamai avocatul, sunt sigura ca te descurci

    00
  32. NOU
    #33

    @Jordan: despre lucrul asta a vorbit si idolul tau Voiculescu. A specificat clar ca pentru a controla serviciile trebuiesc schimbati oamenii care teoretic sunt in linia a doua. :)

    00
  33. NOU
    #34

    @silicon_v: cam ai dreptate mon „chere”

    00
  34. @Jordan
    Puteam sa jur ca ai prieteni avocati… dar mi-ai depasit asteptarile. Chiar tu esti avocat.

    Deci, pentru cati nevinovati din astia arestati pe nedrepet ai pierdut procesele?

    00
  35. @Ileana Preda – esti complet pe langa, chestii precum ‘idolul tau Voiculescu’ si ‘postac’ ma fac sa regret profund ca ti-am raspuns primului comentariu – am mai facut odata greseala asta, n-o voi mai repeta.

    @StefanV – hai ca poti mai mult… am spus mai sus ca nu practic penalul, deci raspunsul e zero. Pe de alta parte felicitari, imi plac oamenii care folosesc adresa site-ului propriu pentru a ne spune cate ceva despre ei.

    00
  36. @Ileana Preda
    ”Dupa umila mea parere moralitatea si politica nu au ce cauta impreuna.”
    Dar te deranjează când politicienii fură, nu? Sau poate furtul nu e imoral?

    00
  37. Tot n-am inteles: cine e Poe fotbalistul?

    00
  38. NOU
    #40

    @Cosminos
    Lasa-ma sa ghicesc: student/absolvent SNSPA stiinte politice sau comunicare. Pentru furt trebuie sa existe legea si frica de lege. Nu teama de cele 10 porunci sau speranta ca inalta tinuta morala il va opri sa fure. Si tu vorbesti din carti cu coperta colorata si lucioasa. Daca esti un om de inalta tinuta morala nu intri in politica. Furtul e ilegal in primul rand si asa trebuie sa ramana. E imoral sa te culci cu sotia altuia dara daca asta e singura ta asigurare atunci bafta.
    @ Jordan: e clar ca esti postac pentru ca ai mintit ca ai fi avocat.

    00
  39. Interesant că mai există persoane precum @Ileana Preda care incearca sa ii lumineze pe altii. Ma bucur.

    00
  40. Ce-mi place aia cu „poporul s-a săturat de el”. Poporul ăsta se satură rapid de oricine nu-l lasă să fure sau, si mai bine, nu fură în locul lui și-i dă și lui partea.
    Cred că 80% dintre români ar fi debusolați total cu un stat ca-n Belgia de exemplu.

    00
  41. @Madalin Blidaru: :) Cu „progresisti” chiar nu am cum sa discut. E de ajuns sa-l asculti/citesti pe unul dintre ei si stii despre ce este vorba. Impart un singur creier :) SNSPA :))

    00
  42. @Madalin Blidaru
    Un sfat gratuit: Daca vrei cariera in relatii Internationale/diplomatie invata foarte bine dar foarte bine ISTORIA. Iar Istoria zonei pe care vrei sa faci cariera trebuie sa o visezi. Dupa care urmeaza Limbi straine. Daca te vei specializa pe Ruasia sau pe Israel invata limbile tarilor respective. Nu poti ajunge sa cunosti oamenii sau mentalitatile oamenilor din zona respectiva citind doar traduceri sau autori romani/englezi.
    Urmeaza geografia care trebuie visata de asemenea. Nu trebuie sa ma crezi pe cuvant. Intereseeaza-te si vei vedea ca asta inseamna expertiza adevarata. Relatii internationale si Studii Europene sunt neste „specializari” de „sinteza”. Pentru a deveni cu adevarat o profesie trebuie sa inveti ce am mentionat mai sus.
    Sa-ti dau si un exemplu de gafa a specialistilor in RI? Mali – gafa a SUA. S-au trezit ca au antrenat niste cadre militare care mai apoi au dezertat si au trecut in tabara cu care SUA „luptau”. Te las sa descoperi tu de ce. Oricum, gasesti foarte multe materiale pe tema asta. Considera-te ILUMINAT.

    00
  43. @Madalin Blidaru: Manca-l-ar mama pa el da special :) ! Vei fi tare rusinat de „CV-ul” ala. E plin de actiuni si activitati demne de orice fata cu 10 pe linie la cel mai bun liceu din catunul natal. Dar mamica, sunt total inutile si irelevante. JUR! Crede-ma ca sunt „femeie de moravuri usoare” inaintata in varsta si stiu despre ce vorbesc.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)