Nu vă mai reparați electronicele acasă!

O audiere în congresul american în cazul unei legi prin care oamenii să-și poată repara electronicele la prețuri normale, în service-uri non-brand, și nu la prețuri triple la service-urile companiilor. La minutul 27 un tip spune că nu înțelege prea bine de ce nu-și poate repara singur telefonul, iar lobby-ista îi răspunde că ar vrea să îl plimbe pe la niște fabrici ca să înțeleagă de ce nu se poate.

Altfel, totul e prea de bun simț, de aia n-o să fie aprobată.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Cand poti lega cu sarma aproape orice, de ce sa te duci in service ?

    10
    • Corect e „Unde poți să legi cu sârmă, e păcat să pui șurub”.

      10
    • Cauta pe google „planned obsolescene”.
      Avea ieri zoso un articol. Voia sa-si arunce TV-ul, cand defectul e la un condensator de 10 lei. (apropo, ai aruncat TV-ul ala, zoso?)
      E un clip pe youtube in care se spune ca SPECIAL e pus „bad capacitor” in sursa. Ieftin, subdimensionat, si prost. Si nu ca nu aveau loc acolo, ca era spatiu sa incapa un condensator ok. Dar cum sa tina un TV mai mult decat perioada garantiei?

      10
    • nope, a zis un cititor că vine să îl ia.

    • Clipul este despre monopol. Discutia e despre faptul ca… atunci cand cumperi un produs, al cui e produsul?
      „Lobbiests” vor sa cumperi un produs, dar sa fie tot al producatorului. Ceilalti spun ca atunci cand cumperi un produs, e al tau.
      Vrei sa-i pui o sarma, ok, pierzi garantia. Cum a fost si pana acum, nu?
      Ei, americanii „lobbiests” vor cumva sa interzica sa mai existe service-uri „particulare”, din cate am inteles. Pe la minutul 27 e un nene care spune ca X-Box are suruburi care se pot desface numai cu surubelnite de la Microsoft, ca au facut capuri speciale de suruburi.
      E ok asta, voi ce spuneti? Cand iti cumperi telefon, laptop, sau TV… dupa ce primesti factura si bon, al cui e produsul?

      Unde e „greta”?
      HOW DARE YOU!?
      Unde-s aia de pe strazi, ca „poluare”, ca „sa se faca dar nu ne intereseaza cum se face”?
      Apropo, asta e subiect de discutie in Senat? Daca ai dreptul sau nu sa-ti repari telefonul sau televizorul?
      Acelasi Senat care voteaza daca sa se reduca poluarea?
      Care e gradul de ipocrizie in State?

      10
    • Multumesc pentru corectie domnule Dan Pandrea.

      00
    • @Dan Pandrea … asta are implicatii serioase daca zici ca se aplica universal, vezi Firea.

      00
    • Asta cu planned obsolecence e overrated. E valabilă în multe cazuri, dar în altele e lenea umană. Am văzut colegi care se uitau la mine ca la OZN când am zis că aveam un robinet care curgea şi i-am schimbat singur capul de armatura.

      „Eu mai bine dau 100 de lei la cineva să-l facă, nu-mi pierd timpul cu asta!”

      Cost total: 5 lei. Timp „pierdut” (incluzând drumul şi montajul): 15 minute.

      Dar da, de ce să-ţi uzezi pielea finuţă de pe degeţele, că poate-ţi strici amprentele şi nu te mai recunoaşte iPhone-ul.

      00
    • @GP… timp total 15 min, se vede ca nu stai in Bucu…brasov.

      00
    • Ba mai sunteti multi cu planned obsolence? Am televizor de 8 ani, am laptop-uri de aproape 10, telefonul merge pe 4 si exemple sunt foarte multe. Mai bine ca faceti un control, sa nu aveti voi condensatori de cacat prin creier!

      00
    • Da, ai dreptate, se ştie că în Bucureşti singurele locuri unde găseşti un cap de armătură sau o siguranţă sunt la câţiva ani lumină distanţă şi necesită expediţii cu şerpaşi, cămile şi caravele. Am auzit-o şi eu pe asta pentru Timişoara, dar, în mod şocant, mai există şi altceva decât Dedeman pe lumea asta.

      Ăia care nu-s în stare să-şi desfunde singuri o chiuvetă ce scuză au? Pompa de desfundat e made in China şi se tem că poate o fi infectată cu coronavirusul chinezesc, nu? Iar rezervorul WC-ului nu poţi să-l deschizi să vezi de ce nu curge că s-ar putea să stea Cthulhu la pândă în el.

      00
    • Îl urmăresc pe Louiss Rossmann pe canalul ul de Youtube. Nu leagă cu sârmă.

      00
    • Bai, varucu, daca iti spun ca la PoliTO niste baieti chiar asta „studiau”, care e numarul maxim de „chestii” la care rezista o piesa?
      Uita-te ORBULE prin clipurile de youtube, sa vezi cum… la dracu, se pune adeziv care se dezlipeste la caldura, si radiatoarele de laptop sufla aer cald pe locul ala…
      Eu inteleg „proiectare proasta”, dar mai da-i in ma-sa, ca-s Apple, nu Adibas!
      Daca n-ai desfacut chestii, taci.
      Condensatori pusi sub procesor, cand ala fierbe, iar condensatorii sunt predispusi la uscare…
      Am desfacut eu masini de spalat, unde o piesa mica (sa spunem un sensor banal) te face sa-ti schimbi masina de spalat, ca nu mai „intelege” computerul masinii ce zice senzorul ala.
      Ori e plin de prosti la departamentul de proiectare (iar tu ai trebui sa-i intelegi mai bine), ori pe bune e ceva.
      Si eu radeam de chestia asta cu „planned obsolescence” pana am inceput sa mai desfac masini de spalat, aspiratoare, laptopuri. Apoi am vazut ca sunt sute-mii de cazuri cu ACELASI defect. Cum dracu’ ACELASI!? Futu-i condensatorul ma-sii, s-a umplut de ecrane QLED, mergem pe Marte, dar pica aproape in exclusivitate condensatori. Futu-i stiinta ma-sii, nu sunt in stare sa faca niste piese ca lumea, iar din sutele de tipuri de piese, numai condensatorii au probleme – astia existand in zeci de modele(!).

      iar pentru ca o sugi, uite aici, scris de altii: Examples of planned obsolescence include:
      * Limiting the life of a light bulb, as per the Phoebus cartel.
      * Coming out with a new model for a car every year with minor changes.
      * Short-lasting nylon stockings.
      * Irreplaceable batteries in tech products.
      * The inability to refill an ink cartridge in a printer.

      Types of Strategies
      Planned obsolescence can be achieved in many ways, including:

      Using relatively unreliable parts in a product, so it mechanically fails within a relatively predictable period of time. This gets you to discard it and buy the same exact product again or a slightly newer version.
      Using software to program a product, like a printer, to fail after a set period of time or number of actions (like printed pages), even if mechanically and structurally the product is fine. A software upgrade incompatible with older hardware is another strategy for planned obsolescence.
      Using clever marketing and an insignificant upgrade in a newer product to get you to discard the ‘uncool’ old one even if it works just fine. Smartphone manufacturers are known for this. Who doesn’t want that new camera in the newest phone with all those fancy special effects?
      Light Bulb Example
      So, let’s get to some good examples of planned obsolescence, although you can be sure it’s found in just about every general kind of product or industry.

      The best and possibly first example of planned obsolescence is a conspiracy agreed to by the major light bulb manufacturers of the early 20th century. They were called the Phoebus cartel and they colluded to purposefully reduce a light bulb’s lifetime to 1,000 hours by the mid-20th century. Engineers, who knew way better, were purposefully told to design inferior light bulbs. Thus, over a number of years, lifespans of light bulbs actually decreased by over 1,500 hours per bulb! By comparison, Thomas Edison’s first commercial light bulb of 1881 lasted 500 hours longer than a light bulb in the mid-1900s.

      Other Examples
      While the light bulb is an example of a purposeful technological limitation, Ford and General Motors pioneered a way to get you to buy a car even if you already had a perfectly good one. They were the first to introduce yearly changes to a car model so that you could be enticed to get a newer and ‘better’ car and stay one step ahead of the Jones’ in how you looked in society.

      To unlock this lesson you must be a Study.com Member.
      https://study.com/academy/lesson/what-is-planned-obsolescence-definition-examples.html

      00
    • Inca un articol pentru unu care chiar are condensatori de cacat in creier. Ce prosti sunt Parlamentul UE, n-au auzit de varucu, care are frigider de 4 ani!

      Government directives
      After years of lobbying, the problem of planned obsolescence gained ground in Europe’s legislative arena when, on 4 July 2017, the European Parliament approved its Resolution on a longer lifetime for products: benefits for consumers and companies.
      Thanks to this act, users of electronic devices will be able to repair their terminals with any service provider simply, without the need to resort to the manufacturer’s official technical service. The directive also includes fiscal incentives for products based on quality, durability and ease of repair.

      Reducing e-waste
      This directive aims to reduce the quantity of electronic waste each EU country generates and challenges head on the current trend among manufacturers of introducing designs and components that are increasingly difficult to repair or replace without specialist tools.

      In addition to European legislation, some countries are also creating their own legal frameworks to anticipate planned obsolescence. The best-known case is in France, where, after a drawn-out political battle, fines of up to 300,000 euros and prison terms of two years can now be slapped on manufacturers who plan for their devices to stop functioning after a time.

      00
    • N-au auzit aia de varucu. Fraieri! Altfel asa se apara Apple, il puneau pe varucu sa explice el cum are el masina de tuns care merge dupa 10 ani.

      Apple just got smacked with a class action lawsuit after the tech giant admitted it slowed down older iPhones. This act is also known as planned obsolescence. Wikipedia defines planned obsolescence (or built-in obsolescence) as: „in industrial design and economics is a policy of planning or designing a product with an artificially limited useful life, so it will become obsolete (that is, unfashionable or no longer functional) after a certain period of time.”

      00
    • Am comentat atat de mult pentru ca ma intereseaza ecologia, de fapt.
      Avem miliarde de oameni care oricum isi schimba telefoanele „ca nu mai sunt la moda”. telefoanele, hainele, masinile… ei oricum si le schimbau, chiar daca erau facute sa dureze o viata.
      Dar sa interzici reparatia, unde si asa e o piata minuscula fata de cei care cumpara nou, arata cat de caini sunt corporatiile.
      Trei fraierici (ca mine) vor sa aiba piesele cat mai mult daca se poate, si le-ar repara, se aduna tot Senatul american sa interzica asta.
      CAT e dorinta de profit, taticule? Oare ce valoare are piata de reparatii, incat corporatiile sa incerce sa oblige oamenii sa ia MUSAI lucruri noi? Poate nu vrem!
      De asta m-am acidulat la subiectul asta.
      E plin de „activisti de mediu” pe strazi, care au telefoane noi si haine la moda actuala. E plin de ipocriti, iar acum vor sa dea lege cu asta. Intre timp, aceiasi senatori, luna viitoare o vor primi pe „greta” si vor spune ca ei sunt interesati de mediu. Un cacat. :(

      00
    • Daca ar fi fost totul proiectat sa reziste la infinit, acum dadeam la manivela sa vorbim la telefon, priveam stirile la televizor cu tub si am fi citit blogul de pe vreun Pentium 2

      00
    • Am reparat vreo cateva dispozitive pana acum prin inlocuirea capacitorilor de filtrare din sursa de alimentare. laptorp-uri, surse de alimentare laptop, sursa de alimentare desktop, monitor, tv. Ultimul, un TV lcd vechi. Piuia ca dracu dupa pornire sursa de alimentare. Desfacut tot, era tare impachetat in bucati de plastic si ecrane metalice. Gasit condensatorii aia electrolitici, schimbati toti, ca oricum era insuficient sa-i schimb numai pe cei defecti. Merge brici. Dar nu orice poate fi reparat prin aceasta metoda, veti vedea de ce mai jos.

      Cum functioneaza aceasta „planned obsolescence”:
      – orice dispozitiv folosete o sursa de alimentare, un regulator de tensiune. Daca sursa asta nu mai merge bine, dispozitivul nu mai merge. Deci, proiectezi sursa sa mearga bine un timp definit, apoi sa se degradeze progresiv. Ei bine, se poate.
      – orice regulator de tensiune, liniar sau in comutatie, este proiectat sa functioneze corect intr-un domeniu de tensiune/curent la iesire, avand o capacitate minima de filtrare care determina frecventa maxima a polului dominant. Nu expun aici teoria compensarii in frecventa a unui circuit in bucla inchisa, ca nu e forum de electronica, electronistii inteleg. Ideea e ca imediat sub valoarea aia de capacitate, sursa poate deveni instabila in anumite conditii si incepe sa oscileze.
      – ca in orice chestie, se ia in calcul un mic factor de siguranta, 20-25%, deci capacitatea aia este marita cu acest factor ca sa compenseze eventuale tolerante ale componentelor.
      – de la caz la caz, sunt montati cativa capacitori mai mici, in loc de unul mare, a caror capacitate adunata iese la valoarea calculata, unii fiind ceramici, altii electrolitici, altii cu tantal, cu diverse caracteristici de comportament. Daca sunt de calitate slaba, atunci si toleranta e mai mare si statistic se poate nimeni o combinatie de capacitori care are valoarea totala fix aia minima acceptabila. In cazul asta e un produs cam „lamaie”, aproape defect de la fabricatie.
      – capacitorii electrolitici se usuca de-a lungul vietii lor si li se reduce capacitatea. Din start produsul e condamnat la o functionare degradata progresiv. Daca se reduce capacitatea sub valoarea aia care da stabilitate, sursa aia incepe sa scoata un riplu mai mare la iesire. De aici incolo e o bucla de reactie pozitiva accelerata, merge din rau in mai rau.
      – sursa merge bine mersi, nu da semne de probleme, dar riplul ala mai mare incepe sa oboseasca unii capacitori care nu prea suporta riplu. Iar astia incep si ei sa-si reduca din capacitate, creste curentul de leakage (curentul DC care trece prin ei, ca unii capacitori au curent de DC prin ei, mic, dar la un moment creste la mili amperi), se incalzesc, se degradeaza si mai tare.
      – temperatura are un rol major in acest proces de degradare continua a capacitorilor. Ca sa fie lucrurile si mai clare: producatorii monteaza capacitoare electrolitice si cu tantal ce suporta 105 grade Celsius pentru o perioada determinata, dar sursa poate atinge 70-80 grade in functionare. Exista capacitori de 125 Celsius, dar sunt scumpi, nu? Iar noi vrem ieftin si bun. Capacitorii imbatranesc continuu si daca nu sunt folositi.
      – cand se atinge capacitatea critica, sursa incepe sa aibe riplu mare, de ordinul 1-2V si sa cam iasa din specificatii. In acest moment incepe sa se manifeste functionarea defectuoasa, iar insistarea in functionarea in acest mod duce la degradarea accelerata a sursei, pana la defectare totala.
      – acuma totul se rezuma la cat de bine au fost proiectate protectiile la supra-curent si supra-tensiune. Daca e bine proiectata, se opreste total si nu mai face nimic, protejand consumatorii. Daca nu e bine proiectata, vei afla ca trebuie sa arunci tot si ca trebuie sa cumperi alt pc, tv, telefon.
      – alimentatoarele de laptop sunt cele mai dispuse la acest mod de degradare accelerata, sunt facute foarte compact, se incing la 70-80 grade in interior si nu sunt servisabile, au carcase din plastic sudat termic/ultrasonic, nu poti sa le desfaci decat taind cu cutter-ul.
      – alimentatoarele de smartfon sunt urmatoarele, la fel de compacte si incinse, mai ales acum cu supercharging. In loc de 10-15W, acum scot 30-50W din acelasi volum.

      Si asa ajungem la „planned obsolescence”, planificarea vietii produsului prin proiectare corespunzatoare. Vrei sa moara sursa dupa fix 6 luni de la expirarea garantiei? Ok, dar ai risc statistic de defecte in garantie, te faci de cacao in fata consumatorilor, se duce vestea pe forumuri. Nu poti proiecta atat de precis defectarea sursei la 6 luni dupa garantie. Maresti viata la 1 an dupa garantie, ai niste costuri.
      Exista calcule statistice care sa impace rata de defecte in garantie cu viata limitata la perioada de garantie plus 6-12-24 luni. La produsele cu baterie in ele e simplu: bateria e garantata cel mai putin, produsul poate fi folosit in parametri cam cat tine bateria, dupa care deja e obsolete moral. De ce ai proiecta un smartphone sa tina 4 ani, cand e depasit moral la 2 ani, iar bateria deja e cam la 70% si gafaie?

      Orice om poate spune „eu am un tv de la bunicul, pe lampi, merge si acum”, deci nu exista asa ceva. Ba da, exista. Apple a fost nevoita sa recunoasca acest lucru, ca dupa un timp limiteaza frecventa procesorului pentru ca bateria nu mai poate suporta varfurile de sarcina ca la inceput. Au invelit aceasta chestie in glazura „noi modificam parametrii de functionare astfel incat sa mentinem acelasi nivel de experienta si satisfactie in utilizarea produsului nostru”. De fapt nu vor sa admita ca produsul Apple nu-ti apartine, ti-e doar inchiriat pe viata sa-l utilizezi cum vrea producatorul ,dar aici se vor inflama unii si altii.

      Sa va dau exemplu de „unplanned obsolescence”.
      Am doua tv Samsung, unul din 2013 si altul din 2014. Merg excelent, nu se pune problema de degradare a sursei de alimentare. Chestia e ca ala din 2013, desi model mai scump decat ala din 2014, nu poate afisa subtitrarea in romana pe Netflix (si mai sunt si filme in alte limbi decat engleza), pentru ca subtitrarea in romana a fost aleasa de Netflix ca subpicture, nu text ca in alte limbi, din cauza diacriticelor astea nenorocite. Desi unii oameni au trimis vorba la Netflix sa renunte dracului la diacritice si sa puna subtitrarea text, sa mearga si pe tv-urile mai vechi, se pare ca nu are nimeni chef sa faca munca fara vreun folos. Nici Netflix nu are chef sa schimbe aplicatia, nici Samsung nu mai schimba firmware-ul unui model de tv a carui documentatie e arhivata de vreo 2 ani. Mai bine isi schimba utilizatorul tv-ul, nu? Hai ca au fost niste oferte la OLED de Blac Fraierday …

      00
    • Desi unii oameni au trimis vorba la Netflix sa renunte dracului la diacritice si sa puna subtitrarea text, sa mearga si pe tv-urile mai vechi, se pare ca nu are nimeni chef sa faca munca fara vreun folos.

      Ce dracu, bă Netflix, unii oameni ți-au trimis vorbă și tu tot insiști cu diacriticele?!?
      Dă-o-n pula noastră de limbă română, important e să meargă subtitrarea și pe tv-urile mai vechi!

      00
  2. Il urmaresc de ceva timp pe Louis Rossmann, canalul tipului de unde e luat clipul.
    Face niste clipuri faine, si va recomand sa urmariti cateva din ele inainte de cumpara sau repara produse Apple.
    De exemplu, unei tipe i s-au cerut 475$ pentru o reparatie, iar Louis a desfacut laptopul, filmand totul, si a vazut ca nu era bagata bine mufa ce conecta bateria cu placa de baza. Atat avea laptopul, si a costat 475$ la service autorizat.
    In alte clipuri desface telefoane aduse recent de la reparat, si arata cat de VARZA s-a lucrat in service-uri autorizate Apple.

    25 de minute despre produsele Apple, de la unul care le repara la preturi normale:
    https://youtu.be/AUaJ8pDlxi8

    Clipul cu mufa bateriei (9 minute): https://www.youtube.com/watch?v=K1A9y4S60kg

    00
    • Il urmaresc de cativa ani pe Louis, omul in general repara macbook-uri pentru ca are schematica la ele si stie cu ce se mananca fiecare macbook, pe telefoane e Jessa mai mult(ipad rehab), Jessa a salvat la multi oameni datele de pe iphone, multe device-uri refurbished arata ca naiba, am vazut si macuri + iphone-uri, practic ei iti salveaza si datele, la apple iti da resetare din fabrica la orice produs, o politica ce nu ajuta pe nimeni ca consumator, eipal iz eipal.

      00
    • „Il urmăresc de cand eram mic pe Louis.”

      00
    • asa e si la masini. adica mai rau, preturi mai mari.

      00
  3. Partea buna e ca in UE deja legislatia e trecuta si intra in vigoare din 2021.

    00
  4. Încă o dată se dovește că USA e condusă de muiști. 🤣🤣🤣

    00
    • spre deosebire de românia, care e fruncea :D

    • @Vali: România are noroc cu UE, c-altfel se găsea și-n .ro un imbecil din Parlament să susțină o asemenea lege. 😉
      P.S. Prefer oricând România în favoarea WC-ului numit USA. 😎

      00
  5. Băbăeț, la cat s-au scumpit prețurile pentru servicii de astea și la ce calitate au meseriașii, de multe ori merită riscul de a repara singur chestii prin casă.
    Trag de tizu meu Ion să îmi mute un robinet de o săptămână. Nici că mă refuză, nici că vine. Aștept momentul.
    S-a ajuns in punctul in care și viața este cu planned obsolence.

    00
    • Luni trebuie sa sun un electrician. Daca i-as cunoaste data nasterii, as consulta zodiacul intai, sa vad daca e o zi buna pentru asa ceva. In decembrie m-a amanat, cred ca luna asta va fi cu noroc :-)

      00
  6. Din pacate USA si Canada se indreapa rapid catre o corporatocracy. In asemenea situatie corporatiile au un control imens asupra guvernului in defavoarea cetateanului.

    00
    • Da, doar ca e fix invers. Acum 100 de ani corporatiile erau mult mai puternice si mai putin regulate decat sunt acum.

      00
    • radu, posibil, dar vrei sa dezvolti?!

      00
    • Da. US of A are azi un presedinte ostil corporatiilor care a castigat in ciuda lor si e in pole pentru un al doilea mandat. Acum 100 de ani presedintele nu era presedinte fara binecuvantarea corporatiilor (corporatii gen US Steel, care au construit america moderna, dar extrem de lacome, puternice si corupte).

      00
    • Radu, Trump e „the angel” of big corporations. Vezi licitația in care si-a băgat coada ca să câștige microstift, Vezi anularea legii care interzicea junk food in școli ( cei din industria cartofului au dat si comunicat ca sunt foarte fericiți), vezi radiațiile din fracking…..vezi …daca ai ochi sa vezi

      00
    • Da. US of A are azi un presedinte ostil corporatiilor

      Am ras cu muci la faza asta. Auzi, imi dai si mie numarul de telefon al dealerului tau?

      00
    • Lasa-ti mă omul în pace, poate nu știe ce înseamnă ostil. El crede că ostil este sinonim cu adorat.

      00
  7. si microsoft sa ne dea sursa de la windows 7 sa-l putem patch-ui singuri acasa

    00
    • Obiectul vanzarii e Windows, nu sursa softului.
      Obiectul vanzarii e telefonul, nu schema lui. Dar stai, ca legea nu e despre asta. E despre faptul ca, teoretic, nu mai ai voie sa… daca se rupe cablul, teoretic nu ai mai avea tu voie sa-l lipesti. Intelegi?
      Acest lucru EXISTA DEJA, ca laptopul iese din garantie daca-i rupi firul de alimentare. Acest lucru exista deja, numai ca marile companii de electronice vor sa fie ilegal maca sa incerci sa repari altundeva decat la ei.
      Foarte simplu explicat: Ti-a mancat cainele cablul de casti? Nu poti pune la telefon decat castile vandute de fabricantul telefonului.
      S-a ars o siguranta in laptop? Vor sa faca ilegal sa identifici tu despre ce siguranta e vorba, si s-o schimbi tu. Dar nu „ilegal” = pierzi garantia, ci ilegal „ilegal”, cu lege reala!

      00
  8. situatia oricum e idioata. in contractele de la John Deere se specifica clar ca tractorul apartine corporatiei, tu doar cumperi dreptul de folosinta, de aia nu ai voie sa il repari. luni, cook de la apple a cerut interzicerea completa a repararii telefoanelor apple, pentru ca le-a scazut profitul. pana una alta, UE e de preferat

    • Asta e o mizerie ce fac oamenii astia. Niste telefoane perfect reparabile sunt aruncate la gunoi in numele profitului.

      Citisem seria Marte (Rosu, Verde, Albastru) in care corporatiile conduceau lumea si cumparau guvernele cu totul direct. Ne indreptam in directia asta? Ca Americanii se cam tot duc daca nu sunt deja acolo.

      00
  9. I bought it, it’s mine or let the games begin
    De parca nu stiau toti ca murica e condusa de corporatii, big corp since day 1 🤣
    Cum ar fi ca nike sa isi rezerve dreptul sa poti merge cu tenesii lor jordan doar sarind?

    00
  10. „Let’s look at who paid to be here and who is being paid to be here.”
    https://www.youtube.com/watch?v=Bt2KDtDt940

    00
  11. Sa-i vezi pe aia de la Google ce baieti finuti sunt, au taiat macaroana la tot ce inseamna reclame pentru „third party repair” echipamente IT.

    00
  12. Habar n-ai despre ce vorbesti. Il urmaresc pe Louis de mult. Are o etica in afaceri si in munca la care nici nu viseaza romanasii de pe aici. Iar articolul tau suge grav. Ca inginer care lucreaza cu asa ceva, la nivel de design – nu de reparatii, pot sa iti zic ca esti pe langa subiect, Vali.

    00
    • Zoso a dat share unui clip. Explica tu in mai multe cuvinte cum e „pe langa subiect”, cand pune un clip oarecare de pe net.

      00
  13. Urmaresc povestea asta cu Rossmann de ceva vreme, legea o sa treaca si ei o sa aiba dreptul sa repare chestiile, pentru ca au probleme grave in multe domenii din cauza asta. Cel mai grav e cu fermierii si cu tractoarele smart… ca nu le pot repara numai la reprezentanta si dureaza… ceea ce le da peste cap fel si fel de strategii agricole. Sunt curios de deznodamant, dar in final eu cred ca legea o sa treaca favorabil celor care repara chestii si nu sunt afiliati.

    00
  14. Tipu e la o alta audiere azi, de data asta in statul Maine. Aici ai audierea live https://www.youtube.com/watch?v=K3XQ5ZlloZ4

    00
  15. Am lucrat la o companie care cumpara produse customer-returns de la amazon cu status defect. Termen de retur 15 zile. Nu vreti sa stiti cate produse aveau defecte comune gen „siguranta termica”, butoane defecte (din fabrica), garnituri prinse prost (din fabrica) si al caror cost de reparatie era f mic pt valoarea lor…..hai sa le aruncam pe toate. Echipamente cu baterii la care ori erau dezlipita o punte ori o baterie defecta….
    Nu spun ca toti ar trebui sa le repare acasa, dar sa le poata repara la orice service.
    In cazul meu personal am avut cuptorul cu microunde defect …marele defect un amarat de buton de 50 de bani ce detecteaza inchiderea usii….Am schimbat toate cele 4 butoane cu 2 lei. Nu ma refer cand un produs e clar trecut de varsta lui de functionare si chiar daca functioneaza trebuie schimbat.

    Tv-uri cu sursa bulita (cost f mic fata de tv), banda led bulita (cost infim)…Vreti sa ajungem ca Jhon Deer in SUA (sau cum se scrie corect) cand daca vrei sa schimbi ceva la tractor esti OBLIGAT sa il schimbi doar in service ca altfel blocheaza computer-ul tractorul?

    00
    • Tot tipul asta zicea ca s-a ajuns in situatia in care un tractor nou e 120,000.00 $ si la licitatii cele care au 30-40 de ani vechime ajung pe la 60,000+ doar pentru ca se pot repara pe camp sau in atelierele fermierilor fara sa mai fie nevoiti sa stea cu ele blocate la service.

      00
    • decembrie 2019… cuptor electric încorporabil BEKO, ditamai monstrul de 40+ kilograme…

      la nici o oră după ce l-am scos din ambalaj și montat în suport.. ghici ce?
      s-a desprins din panou (a culisat înăuntrul carcasei) potențiometrul/butonul de comandă, iar cuptorul nu mai putea fi oprit (decât cu scoatere din priză).

      Din ce mi-am dat seama nici măcar nu a avut vreodată măcar un șurub pus din fabrică ca să țină butonul ăla la locul lui. Practic doar se sprijinea într-o limbă de plastic foarte mică… și asta exact în zona panoului de control, unde temperaturile ating 100 grade celsius în mod constant, și chiar le depășesc uneori. PLASTIC ?!!!
      Nu i-a dus capul să prevadă că butonul ăla nu are nici o șansă să fie stabil în soclu în condiții de temperatură înaltă.

      Nu m-am mai obosit cu service call la Beko/Arctic, am făcut direct retur la eMAG.

      cost cuptor returnat: aproape 1600 lei la eMAG.
      cost buton de plastic? probabil i-a costat 2…3 euro, dar au făcut „economie” de ~10 eurocenți când l-au montat fără șuruburi.

      00
  16. Vezi ce face Sonos cu update-urile, te intreaba daca vrei sa iti faca update pe vechile device-uri blocand-ule complet (practic le face gunoi) si iti da un voucher de X EUR ca sa cumperi noile modele.
    O mizerie. Device-uri complet functionale….Se plang si cei de la reciclari/reparatii…in loc sa fie vandute mai departe pe sume infime si sa fie operationale ei le blocheaza prin update-uri pt 30$ sau ceva de genul.

    00
  17. Cand tehnologia isi atinge limitele iei, cauti tot felul de tertipuli pentru a mai strange niste bani?
    De ce telefoanele aparute in ultii ani sunt din ce in ce mai scumpe? Baietii si-au dat seama ca nu pre ami au ce sa scoata nou astfel incat sa te faca sa iti schimbi telefonul si au marit pretul pentru asi pastra cat de cat profitul.

    00
  18. NOU
    #60

    Cititi Vernor Vinge – Rainbow’s end.
    Aproape suntem acolo.

    00
  19. Toata miscarea asta a aparut din cauza companiilor harparete care vor sa-ti ia si sufletul, daca se poate, Apple fiind in top.

    https://www.youtube.com/watch?v=o2_SZ4tfLns

    Cam din cauza asta multa lume uraste cu pasiune tot ce inseamna Apple.

    00
  20. doua chestiuni:
    1. reparatu ca reparatu, dar cat raman blocate dispozitive apple in stare perfecta de functionare ca-si uita oamenii appleidu/parola, e trist.
    2. pe patite, mackbook pro 15 touchbar 2017 luat de nou din tara. dupa 4 luni boxele incep sa baraie si una se aude infundat, trimis in service apple(garantie), schimbat intreg topcaseu(~1000+ de euro o manevra de genu).
    dupa 2 saptamani iar face, iar in service, iar tot topcaseu(inca ~1000+ euro).
    dupa 2 luni iar face, iar in service, iar exact aceasi manevra, iar ~1000 euro.
    si le zic… oameni buni, e mai simplu sa imi dati un alt laptop, asta are o problema aparent comuna – dar care nu o recunosc cei de la apple pt ca nu s-a strans masa critica pentru a se face suficienta valva – cum a fost cu tastatura butterfly, sau cu ecranul la modelele 2013-2015 unde s-a extins garantia.
    booon… la 2 luni dupa ce se terminase garantia de 1 an, BOOM iar boxele duse. deci 1000 euro?

    si in cazul problemei mele sigur e ceva mizerie de componenta(de 2-10$) subdimensionata insa nu repara nimeni la nivelul ala. cel putin nu in serviceurile oficiale. doar pe la rossman.

    00
  21. acu cativa ani politica Dell de servis era cam asta: sunai, spuneai ce defect are laptopul, iti trimiteau piesa sa o inlocuiesti singur.
    asta m-a determinat aa cumpar tot de la ei, ca nu imi pierd timpul pretios cu drumuri in servisuri

    00
  22. La a-15a zi dupa scriptura vin si eu cu impresii dupa ce am vazut audierea. La cati bani au corporatiile, chiar atat de slabi sa fie lobbysti pe care ii pot trimite la inaintare? Sa rezumam un pic dialogul lor ca sa fie pe intelesul tuturor:

    Lobbywoman1: Clientii au deja de unde alege, sunt destule serviceuri ale producatorilor, e o non problema.
    Senator1: Mi s-a stricat Xboxul. Ventilatorul de la el. Singurii la care puteam apela erau Microsoft. Care mi-au si tinut consola in service aproape o luna. Despre ce posibiltiate de alege discutam?
    Raspuns: Ah da, dialogul nostru nu a fost indeajuns de robust. Vom da mai departe aceste informatii.

    Lobbywoman2: Daca li se permite clientilor sa-si repare singuri dispozitivele sau serviceuri particulare, atunci asta ne va viola mai multe drepturi de autor.
    Senator 2: Puteti sa-mi dati un exemplu de copyright infringement atunci cand cineva isi repara singur produsul?

    Raspuns: Haideti in China sa va arat cu cata atentie si ingrijorare sunt asamblate electronicele.

    Iar cel mai delicios moment a fost cand a venit Lobbywoman3 cu argumentul: „Daca ne dati noua produsele sa le aruncam/reciclam in loc sa le reparam vom produce mai putin gunoi.”

    „Producem cel mai putin gunoi…aruncand constant la gunoi”.

    Noaptea mintii efectiv! Nu a stat nimeni din corporatiile cu bani multi sa le spuna: „Boss, argumentul tau nu tine nici macar la gradinita. Cu asta vrei tu sa ne salvezi profiturile si jupuiala clientului? Ok, urmatorul”.

    Efectiv, toti cei 4 lobbyisti au raspuns curat pe langa subiect la orice intrebare li sa pus.

    Multa bafta tuturor din SUA implicati in aceasta reforma legislativa! :D

    00
  23. NOU
    #65

    Si cand te gandesti ca masinile vor avea tot mai multa si esentiala electronica in ele…

    Cu electromotorul am patit si eu ceva asemanator, mail catre producator sa ma ajute cu un cod pentru platoul de perii „n-avem domle’, modelul tau e deja reconditionat, n-avem subansamble dar te asteptam in serviceurile noastre sa dai vreo 500 lei +manopera pe alt electromotor, si evident, electromotorul tau la schimb”

    150 lei mai tarziu, platou de perii „universal” si nea’ Istvan, a fost reparat electromotorul.

    Eu sunt de acord ca trebuie oameni si echipamente specializate(are Louis chestii misto) ca sa nu faci prostii, dar astea nu pot fi influentate de producatori.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube