Căutați pe youtube „replacing the sleepers without removing the rails” și veți vedea o tehnică modernă, din secolul trecut, care ar putea ajunge și la noi în următorii 10 sau 20 de ani. CFR mai are de învățat cum funcționează ceasul și locurile pe scaune.
Alocarea locurilor pe scaune functioneaza foarte bine. Eu am intalnit doar idioti care care au gresit vagonul sau ziua(ei aveau bilet pentru trenul de ieri).
Nasul catre un pensionar : – Domnule, biletul nu este valabil deoarece a fost cumparat cu reducere de elev! Pensionarul: Inca eram elev cand am plecat!
Dar bilet cu ziua de maine? Am dat eu de un el si-o ea care credeau ca e 16 augustus. Pacat ca era 15.
bun bun….moderna…frumoasa…dar cat se poate fura?
In tarilea alea civilizate opresc mersul trenurilor pentru ca pe linia de tren au cazut, tinetiva bine, FRUNZE!!! Se intampla in marea britanie.
Te rog sa nu te mai bagi in seama aiurea. Cheddar e singura persoana cu autoritate in ce priveste realitatea din UK.
@case: daca frunzele erau inca atasate la copac …
@radu: true that!
@Radu ..mooor :)))))
@case sau „wrong kind of snow”.
Bravo, celor care au castigat licitatia! 2 angajati si un contract dat la macaragiu! Respect!
CFR mai are de învățat cum funcționează și curentul electric.. anul trecut la începutul lui octombrie am plătit bilet la interregio Sibiu – Constanța cu schimbare de tren în București…
trenul de la Sibiu la București Nord l-am nimerit pe cel internațional.. venea de la Viena via Budapesta… dar nu avea nici măcar o priză de curent electric… vagonul cred că era de pe vremea lui Ceașcă…era cât de cât recondiționat dar se vedea că avea 30..40+ ani lejer.
Am schimbat trenul la București Nord spre Constanța… aici altă fază… în ditamai trenul Inter Regio toate prizele de 230v pentru călători din vagon erau nefuncționale… display-ul electronic care trebuia să indice nr. trenului și al vagonului era inactiv… nr. vagonului era scris cu pixul pe o foaie de hârtie lipită pe un geam.
secolul XXI la CFR va ajunge abia peste 50 ani.. în cel mai fericit caz.
https://www.youtube.com/watch?v=Q7QqsU5-c6g
aici mașina e mai completă.. are și capsator pentru traversele noi, muncitorii nu se mai riscă să se bage să lucreze sub lama aparatului.
Fix chestii d-astea fac eu aici in uk. In romania calea ferata e o gaura in care arunci banii, dar e sigura si isi face treaba.
As putea sa mai zic mai multe, dar nu isi are rostul pentru ca e aceeasi discutie ca la restul chestiilor care sunt la pamant in romania.
Din ce stiu pe anumite sectiuni semnalizarea se face dupa modelul „dai pana la Saftica ca e liber si mai intrebi acolo”, metoda care e putin diferita de un interlocking (nu stiu cum se traduce) care poate rula un tren de 12 vagoane la 5 minute.
Cica ar fi ertms nivel 1 sau 2 pe unele tronsoane, dar atata timp cat rulezi un tren pe ora si ala cam gol nu prea ai de ce face imbunatatiri…
Tu vrei sa ameteasca Dorel facand asta?
Unii vor sa treaca la hyperloop iar noi nici macar la trenuri care merg cu 160 la ora n-am ajuns. Dar se poate si mai rau, sunt tari mai cunoscute in care popendulatia n-are nici macar weceul ala din fundul curtii
Pai si cu tasarea inexistenta a agregatului ce facem? N-as vrea sa trec cu trenul peste asa ceva.
clar nu ai vrea, astia fac lucrurile de capul lor. Nu cred ca au o echipa de ingineri in spate care sa calculeze daca e ok, toti is plecati la munca in romania. Si oricum, la ei deraiaza trenurile in prostie si la 40km/h, nu ca la noi in romania! Bine zici…
Oh, stai…
Uitați-vă la congolezi ce le au. buzdu si morar sunt invidioși.
altii au asa ceva:
de ce am face asa ? cand putem face asa https://www.youtube.com/watch?v=r6F0j0F8ERA ?
avem si noi niste jucarii faine de montare cale ferata. zicea cineva de trenuri cu 160 – exista si se circula asa in cateva zone ( bucuresti – cta, bucuresti ploiesti) . imi amintesc ca la un prim drum cu un tren express (singura oprire era constanta) a inceput sa miroasa in vagon a ceva plastic si cand a venit nasu toata lumea se plangea. explicatia era ca vagoanele erau noi si miros tamburii de frana. cum in IC-uri nu poti sa deschizi geamul iti dai seama cum putea.
agregatele astea de pus sina sunt super avansate, la noi cand vor sa lucreze ( bucuresti – comarnic – brasov a fost castigata licitatia de niste austrieci, si o bucata parca de italieni sau nemti ) vin cu vreo 3-4 vagoane lungi care fiecare are treaba lui si monteaza /demonteaza / taseaza direct. am ramas uimit cand am vazut ca vagonul e pe sine dar la nevoie coboara o chestie ca de escavator si incepe sa mearga pe zone fara sina sa puna astfel de sine
cam asa arata
acum vreo 10 ani a fost un exod imens din cfr de ingineri spre UK. doar ca si idee, siguranta circulatiei in ro este luata super in serios comparativ cu ce exista in US /UK citeam undeva ca in multe zone din US se circula pe radio/telefon pe sectoare, in ro sunt traznaile alea antice pe stalpi care semnalizeaza prezenta pe sectoare si se pune rosu automat la trecere.
intr-o perioada ma pasiona si pe mine si stiam mai multe acum am uitat cum se numesc, etc
mult mai multe gasiti aici:
http://ww1.forumtrenuri.com/
Avem și noi în România asa ceva. Nu fiți rai. I-am văzut eu în Brașov la treaba.
In rarele momente cand se repara si la noi caile ferate, se folosesc tot utilaje si metode moderne. Am vazut utilajul asta odata in actiune https://www.youtube.com/watch?v=13Tu_KNt5pg. Utilajul face mai mult decat ce se vede in filmul ala.
Sau pot apela la ceva de genul : (tinand cont ca sunt o Huge Company )
https://www.youtube.com/watch?v=XwiNaHmOscU
Fix cu un utilaj ca asta s-a reabilitat Bucuresti-Constanta
La noi nu merge asa pentru ca sinele is prinse de traverese cu suruburi (poate alea reabilitate nu mai sunt asa)
la noi se pileste macaragiul si infige furca aia in cei doi dorei.
e prea periculos. mai bine 6 oameni cara traversele, 6 le sucesc in groapa si firea pune sigurantele in timp ce trece trenul iar negoita planteaza panselute intre traverse
Ce precizie are tipul ala cu utilajul… if you know what i mean -_-
Astia repara sina cu viteza mai mare decat cea cu care circula trenurile de la noi.
Ieri am fost în Gara de Nord. Stâlpii de metal care susțin copertinele de pe peroane erau curățați de rugină cu peria și șpaclul și vopsiți la pensulă. Cât durează să termini de vopsit un astfel de stâlp? Poate juma de zi? Câți stâlpi sunt în total în Gara de Nord? Câteva sute, poate o mie? Dar forța de muncă e ieftină, timpul trece, leafa merge, și oricum putem să trecem cutia de vopsea la 1.000 euro/bucata, că mai facem un act adițional la licitație.
Și cam cum ai vreai să fie curățați, cu jet?
Cred că e mai bine să se vopsească cu pensonul, e cea mai puțin poluantă metodă
Am stat azi la bariera 10 minute pana a venit un marfar cu vreo 30 vagoane, incet de credeam ca s-a stricat, a oprit locomotiva fix in dreptul barierei ca sa coboare un Dorel apoi a repornit incet. fuuuuuuu
Da’ ce, la noi se inlocuiesc chestiile astea?