Cum repară muncitorii de la Apa o fisură

Se sparge o țeavă de apă pe stradă, apa iese pe la îmbinarea bordurilor cu asfaltul. Sun la Apa Brașov, băieții vin după 45 minute. Se uită, se trag de perciuni, își iau o cafea, vin și echipamentele după o oră și jumătate de la telefonului inițial.

Până aici toate bune.

De la ora 11 până la ora 15 au săpat gropile după cum vedeți în imaginea de mai jos: întâi lângă țeava de apă, apoi și mai lângă țeava de apă, apoi pe țeava de apă, apoi pe țeava de apă unde era fisura.

cum-lucreaza-muncitorii-apa

6 ore.

După care pe la 5-6 seara au terminat și au plecat.

OK, înțeleg că nu e știință exactă și ca trebuie să meargă din aproape în aproape, dar două din găurile alea erau complet pe lângă. Și au săpat ceva la ele. Și da, știu că muncitorii nu au foarte multă minte, dar trebuie să existe un cap limpede acolo, un șef de lucrare ceva, niște planuri ale străzii, plm…

Sunt curios acum cât le ia să asfalteze ce au găurit.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

27 comentarii

  1. Am lucrat o perioadă scurtă la o firmă care proiectează şi execută canalizări. Nu zic că pe ăia ai tăi îi dă competenţa afară din casă, dar oricâte planuri şi minţi luminate ai, nu ai de unde să ştii ce-a făcut dorelu’ care-a băgat ţeava de apă/gaz/cabluri de curent/fibră optică/etc. Planurile sunt aproximative – de maniera că între două cămine de apă te-ai aştepta să fie ţeava dreaptă, dar nu, am dat de situaţii în care pe zece metri de lungime ţeava devia 2-3 metri în lateral (o găseai de pe margine în mijlocu’ drumului). Ţevile de plastic ar trebui să aibă un fir metalic lângă ele, să le poţi găsi, ciuciu. Plus folie de plastic deasupra, cand sapi să îţi dai seama că mai jos dai de ‘ceva’, la fel, lipseşte de foarte multe ori.

    00
    • Asta pentru ca pe muncitorii necalificati nu-i intereseaza.Din experienta mea,in Romania, cam in orice firma care nu e in top…exista doar cativa(maxim 3%) care au habar si isi dau interesul,restul merg pe “lasa ca-i bun!”.

      00
  2. “OK, înțeleg că nu e știință exactă…”
    Ba poate fi știință exactă – sub denumirea de GIS pentru rețele de distribuție – dar la noi, mai bine cheltuim banii strânși inclusiv pentru apa de ploaie, pe salariile imense (și binemeritate) ale directoraşilor de la Apă Canal.

    00
    • GIS este cam degeaba la noi: în Constanța s-au înlocuit mai mulți kilometri de țevi acum câțiva ani. S-au predat planurile și s-a început execuția. Băieții săpau conform planului și puteau ajunge în centrul pământului pentru că țevile erau la câteva zeci de centimetri mai la stânga sau dreapta. La sfârșitul fiecărui proiect, proiectantul este responsabil pentru întocmirea planurilor As Built,lucru care nu s-a întâmplat. Ca urmare, data viitoare când or să schimbe / repare țevile, o să se reia scenariul.

      00
    • cu sau fara GIS cautarea unei fisuri intr-o teava nu e stiinta exacta. gasirea tevii propriu zise ar trebui sa fie destul de simpla, dupa cum presupui tu si explica foarte bine titel. dar fisura aia nu apare conform nici unui proiect sau as built sau nimic. adica sapi pana dai de teava si mergi pe traseul ei pana dai de gaura.

      00
    • @Titel – cam la fel s-a procedat și cu rețeaua de cabluri electrice pentru stâlpii noi de iluminat public..
      e.g. de la Delfinariu până aproape de Dolce Vita (spre Mamaia), în parcarea de pe marginea parcului au decopertat asfaltul și au început să sape un șanț… iar apoi au săpat alt șanț, paralel cu primul, cam 2 metri mai la vest și au tras cablurile de curent prin acest al doilea șanț (la adâncime cam de 1m). Lungimea liniară a unui singur șanț este cam de 300m… au avut de săpat nu glumă.

      Au pus asfalt peste cel de-al doilea șanț iar pe primul doar l-au acoperit cu pietre dar nu l-au asfaltat nici astăzi… la Delfinariu se parchează în regim off-road din cauza acestui șanț… xD … sunt curios oare cum arată planurile pentru instalația electrică de iluminat public în zona asta, cu 1 sau cu 2 șanțuri?

      00
  3. Din poza reiese ca ar fi 2 tevi pe o parte si alta a strazii

    00
  4. din experiente proprii, au sapat o groapa in fata blocului, pe strada (tot pentru o teava de apa), 2 saptamani groapa (apoi au astupat-o cu pamant), 3 luni fara asfalt si apoi au pus o plomba “cu burta”, adica in loc de -10cm in jos acum sunt +10cm in sus..

    00
    • Stai calm, așa e normal, la mine în fața tot așa au astupat o groapă, au “repatat-o” cu burtă, în câteva luni a născut și acum sunt două.

      00
  5. Cum cat le ia… doua saptamani, boss, normal… defapt stai, ca poate mai si ajung subit la concluzia pe frigu’ asta nu se poate lucra, nu?

    00
  6. La sor-mea in com. Cernica au sapat in vara niste petice tot pt ceva tevi…rezultatul:petice acoperite cu pietris .

    00
  7. Eram in Franta acum un an, intr-un orasel mic gen Caracal, am ramas uimit de cat de bine s-au organizat când au inceput sa schimbe tevile de gaz, faceau șanț de 100 de metri lungime, schimbau tevile, astupau gaura, asfaltau, vopseau marcajele pentru parcari apoi treceau la urmatoarea 100 de metri, la noi de ce nu se face la fel ?
    Imi amintesc ca pe Iuliu Maniu intersectie cu Barsanesti au dat de 5 ori gaura in acelasi loc asta intr-un an, glumeau cu vecinii ca e posibil ca cineva sa-si fi ingropat cheile si apoi le cauta.

    00
  8. nu exista planuri exacte. am pe cineva la proiectare rds brasov, cel putin un sfert din lucrarile de ingropare a fibrei s-a facut pe bajbaite. si in multe cazuri au dat de tevi pe unde nu trebuiau sa fie. si de apa si electrica.

    00
    • ai uitat sa spui ca rds-ul lucreeaza cu cei de la electrica si unde au aia de reparat ceva trag si astia fibra, nu se apuca doar pentru fibra sa sparga nimic ( cu mici exceptii )

      @zoso – faza similara pe la un coleg de munca, i-au gaurit parcarea, au reparat si au plecat – dupa 2 luni tot acoperit cu manant (cu bolta ) era. a sunat la primarie acum 1 saptamana si dupa 2 zile era asfaltat ca in palma, deci 1 singur telefon la primaria brasov si sa vezi ce rapid se rezolva

      ps. la mesota nu stiu daca e an in care sa nu faca aia o ditamai groapa langa statia de autobuz, nu stiu cum repara de se strica in max 12 luni

      00
  9. Ai uitat sa spui cum au reparat-o,ca la Iasi inca se mai foloseste cepul de brad si ciocanul.

    00
  10. Da unde te grabesti boss, vine Craciunul si la ei, las-o usor ca e timp si la anul!

    00
  11. NOU
    #20

    presimt ca se va asfalta model “cu groapa” nivelat cu șlapul, sau cizma, ca suntem in sezon
    Culmea cum se gasesc astia sa sparga aproape intotdeauna acolo un asfaltul e bun, daca nu e apa e gaz, daca nu e gaz sunt cabluri

    00
  12. Asta pentru că nu se uită pe schițele vechi ca să vadă unde sunt așezate țevile, nu au nici pic de logică și ei au venit la cafea nu la muncă

    00
  13. Caz real, in fata la Airport Plaza. Odata cu patinoarul pe care il va da in folosinta Tiriac, s-au apucat oamenii de tras apa si ce mai era nevoie. Au facut sita toata strada. Am zis ok, poate ca asa trebuie. Ce m-a frapat insa a fost faptul ca sapau, astupau si tasau, dupa care iar sapau fix in acelasi loc. Cand spun fix in acelasi loc, credeti-ma ca nu era abatere nici macar jumatate de metru. Una dintre gropi a fost astupata de 3 ori.
    Bun, s-au terminat lucrarile, s-a turnat asfalt (un mare plus), dupa care….au uitat sa de-a drumul la apa la casele de vis-a-vis. Si iar au sapat in asfaltul proaspat turnat 🙂

    00
  14. știu că muncitorii nu au foarte multă minte

    Nu mi-e ruşine nici de cei cu tastatura sub degete. Cum corectează unii un bug? ”x – 1 nu merge. Poate x + 1? Nu, nici x + 1. Atunci sigur x. Paştele compilatorului. Poate aflu de pe SO.”

    http://imgur.com/a/U1x5S

    00
  15. NOU
    #24

    Dacă nu asfaltează în maxim o săptămână, o sesizare la primărie va rezolva treaba

    00
  16. “Sunt curios acum cât le ia să asfalteze ce au găurit.”

    Si mai ales cum o sa arate, la o luna dupa ce asfalteaza.
    In alta ordine de idei, cum stai cu suspensiile la Lesbaru?

    00
  17. fara sa iau apararea nimanui, mai mult acuzandu-i pe toti, treaba sta in felul urmator: proiectantul scuteste un pic de munca nefacand un studiu topo al zonei (desi ia bani pe el) si lucreaza dupa planuri vechi ( anii ’60, ’70). constructorul scuteste un pic de timp cand sesizeaza o neconformitate a proiectului cu realitatea (un gard mutat, o casa construita, d-astea de apar in 40, 50 de ani in orice localitate locuita) si face modificari fara sa mai ceara proiectantului solutii. si proiectantul si constructorul mai scutesc un pic de timp si munca facand “as built”-ul dupa ureche: “vezi ca teava aia am dat-o 2 metri mai la dreapta”. aici inervine dorel care a masurat aia 2 metri cu pasul si oricum putin abtiguit deci era de fapt doar un metru. si de aici iese GIS-ul ala mult laudat.

    adauga si faptul ca fiecare companie responsabila de o utilitate (termoficare, gaz, electricitate, telecomunicatii, drumuri) face lucrarile de capul ei, cand si cum vrea, haosul devine atotcuprinzator.

    si la “interventie” vine tot dorelul sef care e gata sa jure ca groapa trebuie facuta acolo unde isi aminteste el (desi in ziua aia era in concediu de botez) si nu unde ii spune mintea aia “luminata”… care oricum si ea e destul de in ceata pentru ca lucreaza dupa niste planuri desenate exact ca asta a lu’ vali.

    been there, done that … let the hate flow….

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.


Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.