După succesul monstruos al Fluence, o mașină ieftină, urâtă, prost făcută și neplăcută, Renault s-au gândit totuși să revină cu picioarele pe pământ. Pentru că nu avea rost să aibă un sedan ieftin (Symbol) și unul un pic mai scump, dar mai prost overall.
Așadar, revin cu Megane Sedan, care arată absolut bestial la exterior. Motoarele alea mici și leșinate ale Renault, cu cutii manuale, cutii automate, cu diferențe de 1.000€ între ele, sau uneori doar de 400€ (la motorizarea de top).
Dar pentru 20.000€, e cea mai arătoasă mașină din clasa ei.
Renault Megane este dovada clara pentru mine ca marii producatori auto sunt rupti de realitate. Uita-te la ecranul ala. Au vazut ei la Tesla ca ecranul mare are succes si ca il vrea toata lumea, au pus si ei un ecran mare, dupa care au taiat 40% din el ca sa puna margini de 5cm in fiecare parte, apoi au mai taiat 20% ca sa puna butoane fizice care oricum sunt inutile, si a iesit mizeria din poze. Si peste 20 de ani isi vor plange de mila ca si Kodak, ca le-au luat Tesla si Google painea de la gura. Le doresc moarte grabnica.
Iti dai seama ca decizia de a pune acea „tableta” a fost facuta acum 3 – 4 ani si probabil realizarea ei de catre supplier a durat cam 2 ani. Masinile din 2016 au inceput sa fie concepute de prin 2012. Tesla e alta poveste, aia nu stiu sa faca masini, in detaliu is foarte proaste, dar impachetate frumos sa ia ochiu.
Chill man, it’s just fucking cars man.
am mers cu GT-ul, frumossa masina, a curba si cu rotile din spate ca na, daca putem baga tehnologie sa punem far anumar…. dar ecranul ala e moartea pasiunii si il vom vedea pe toate modelele se pare…
S-au uitat ei asa as la masinile Telsa si au vazut ca au patru roti si ce-au zis, hai sa punem si noi toti patru.
Dovada clara pentru mine ca tu esti rupt de realitate este ca ai spus ca butoanele fizice sunt inutile.
Intr-o masina, absolut toate functiile importante trebuie sa aiba butoane fizice redundante, tine de siguranta.
Succesul precum ai aratat chiar tu este dat de nr de cumparatori ! Asa ca parerea ta precum ca e o”mașină ieftină, urâtă, prost făcută și neplăcută” nu este impartasita decat de o minoritate din care tu faci parte…ca si la votare In democratie astea sunt regulile…
Si stim cu totii, masele nu gresesc niciodata.
iar dacă s-ar uita cu atenție, ar vedea că noul megane, „care arată absolut bestial la exterior”, este tributar până în pânzele albe, la exterior, acelei fluence „urâtă, prost făcută și neplăcută”
Zic si eu….ARATA BESTIAL. Toata gama Renault noua arata bine…foarte bine. Apropo, farurile cu LED sunt inginerite la Iasi
Boss e totusi un Renault (frumos e drept) dar sa dai 20.000Eur pe o masina facuta in Turcia mai bine nu
P.S. fiabilitatea si pretul de revanzare la Renault e muci mai bine bagi o japoneza la banii astia ( un pic mai uratica dar cu tzatze mari)
Vrei sa spui ca Mazda 6 e mai urata? Mie nu mi se pare…
Salut. Eu am o „japoneze” – Corolla. Sa stii ca e facuta tot in Turcia. Asta nu inseamna ca e proasta. Fabrica de acolo a luat cativa ani la rand premii la Toyota pe calitate etc.
Am folosit un Clio 10 ani fara probleme majore. E un cliseu obosit asta cu lipsa de fiabilitate la Renault, a se lasa. Si din cauza cliseului pretul de revanzare e mic, plus ca Dorel vrea un Golf rupt no matter what.
nu te agita, oamenii care au mașini și le folosesc nu scriu pe forumuri. acolo scriu doar panicarzii și idioții.
Si iata primul posesor de masina la mana a 4-a (minim) nu s-a lasat prea mult asteptat.
Statisticile MOT UK arata ca rata de -RE TEST rechemare in service pt autorizare rulare pe drumuri publice(echiv RAR la noi ) este mult mai mare la masini asa zise „de calitate”- VW Passat , Audi Q5 sau Skoda Octavia decat la Renault Megane sau Fluence spre exemplu ! Asa ca sa ma lasati cu povestile privind fiabilitatea ! Plus cine isi aminteste primele masini ce au avut 5 stele EuroNCAP au fost Renault Laguna 2 testat in anul 2001 ! Si pana in 2012 Renault a avut cele mai multe modele in productie cu 5 stele ! Haterilor la culcare cu voi !
Daca ar fi sa ne luam dupa cliseele obosite ale lui Dan, Porsche 918 Spyder este un cacat de masina pt ca tot ce inseamna butoane, comutatoare si consola centrala integral sunt facute la Ghimbav. Cum sa dea Dan 1 mil jumate de euro pe asa ceva care a fost atins de romani inca dinainte ca masina sa fie gata?! Iti dai seama cate japoneze lua Dan de banii aia?!
Masina foloseste componete facute pe toata planeta inclusiv Romania. Farurile sunt inginerite la Iasi. Doar asamblarea e in Turcia. De exemplu si farurile cu laser de pe Audi R8 is inginerite la Iasi. Your argument is invalid
Pai cumpara un caza de golf4 si obligatoriu sa ai gluga.
Am si eu aceeasi parere fata de displei: de ce plm faci ditamai spatiul daca stii ca e profitabil sa pui displei mai mic? arata urat cu ditamai marginile alea, si presupun ca e si de rezolutie praf displeiul ala. Amoled? Nici nu mai intreb
stai asa, ca apare mazda 3 cu facelift
Sedan? Nothing to see here.
Sedan > *
Masina arata intr-adevar foarte bine.
Eu am un Megane 2.2 Sedan, anul acesta implineste 9 ani si sunt foarte multumit de masina (inclusiv din punct de vedere al fiabilitatii, criticata de unii). Acum 2 ani mi-am mai luat un crossover (QQ) dar nu am vandut Megane-ul pentru ca are niste avantaje pe care nu le am la noua masina (desi asta noua a costat 10.000 Euro in plus fata de cat a costat Megane-ul la vremea lui ) – unul din ele este de exemplu portbagajul urias de la Megane. Si in plus, consider ca Megane-ul 2 Sedan arata excelent si acum, la atatia ani de la aparitia modelului (sunt un pic sentimental poate aici dar chiar imi place silueta masinii…).
Cred ca noul Megane continua linia de design frumos al acelui Megane 2.2 Sedan , ma bucur sa vad asta.
Sedanul, impreuna cu SUV-le mici sunt cele mai inutile masini. In vest foarte putini cumpara masini sedan. Vrei masina pentru fun iei un roadster gen MX5. Vrei masina buna la toate cumperi un hatchback, ai nevoie de masina de familie iei un kombi.
Momentan si eu am sedan, regret ca am luat -o deoarce nu pot incarca in ea nimic mai voluminos, degeaba sunt scaunele rabatabile.
Vrei sa-mi spui ca in Octavia Sedan nu incarci nimic voluminos? Serios?
>masina buna la toate cumperi un hatchback
Fugi ba de-aici cu ascutitoarea ta
Deci sedanul e inutil pentru ca asa zice piata din vest?
Poate pentru ca sunt mai putini romani care au bani de 2-3 masini in familie. Poate ca sunt diferente culturale. Poate ca altceva.
Deci realitatile si concluziei pietelor din alta parte nu sunt musai transferabile la noi.
Si nici sedanurile nu sunt toate la fel. As vedea vreo 3 subclase in clasa asta.
Mai sunt si care nu cara saci de cartofi in portbagaj…
@Undeepishcotu’: Skoda Octavia…ce? Sedan? Stai jos, ai 4.
Ca sa nu zici ca ma iau de tine ca n-ai sapca: https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Octavia. Acum, repeta dupa mine: „Daca i se ridica si luneta odata cu portbagajul, nu e sedan”.
Un fel de Talisman mai mic.
Doar mie mi se pare oribila consola aia orientat „portrait” ?
Încă nu au apucat sa vadă Tesla Model 3.
@Mahorcu, da doar tie ti se pare aiurea orientarea. Asa si trebuie sa fie, sa nu stai tu ca sofer sa te intinzi dupa comenzi
Revenind la masina, dupa 3 masini Renault foarte artoase nu mi-as mai lua alta.
De ce?
Intetinere scumpa, devalorizare mare, se strica foarte repede (cutii de viteze, sistem audio, butoane, etc)
In afara de motorul pe motorina care e bun restul e praf pe masinile Renault
Pai atunci ia-ti un Mercedes clasa A, cu acest motor:
– https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_A-Class
– https://www.autoevolution.com/news/dear-mercedes-please-stop-using-renault-engines-62508.html
Masinile Renault arata bine, motoare fiabile, mai lesinate ele asa (aka Eco friendly), dar in rest, daca va permiteti .. dupa o Dacie am zis ca as mai incerca si alta marca.
Mi e pare mie sau Mondeo ala nou e copiat la aspect?
Fara suparare,dar la JUMATATE din banii astia,iti iei noul Fiat Tipo.Sau cu banii astia iti iei doua Fiaturi.
sau aproape trei dacii
Pe Fiat-ul ala, desigur, avand aceleasi chestii ca pe un Renault Megane de 20,000 de EUR (atat costand de fapt varianta de top, Intens)..?
Sau o suspensie de S600. Sau 60 de tone de cartofi.
Renault Symbol există, este de fapt un Logan pe care scrie Symbol. A fost menținut numele pentru unele piețe în care marca Dacia nu are foarte mare notorietate și în care Symbol încă exista.
Hai ca ma bag si eu in seama la spartul targului, fix pe aceasi problema cu touchscreen-ul central. Nu e copie Tesla, toata lumea face asta acum si din ce in ce mai mare.
Mie personal mi se pare ingrozitor. Arata bine, nu zic, dar problema e ca mie mi se pare un mare risc pentru siguranta in trafic. De cate ori am mers cu asa ceva in bord ca sa schimbi un radio, sa dai un next la mp3, orice trebuie sa iti iei ochii de la drum si sa te uiti un iti lipesti degetu. La clasicele si uratele butoane nu era nevoie de asa ceva. te invatai repede cu ele si le foloseai fara sa fie nevoie sa te uiti la ele…
Probabil inginierii constructori au avut si asta pe lista de riscuri atunci cand au proiectat, dar eu nu am vazut care sunt marile beneficii astfel incat sa merite riscul. In afara de aspect…
De-asta exista comenzi pe volan B-)
Eram sigur ca o sa vina si comentariul asta. Ok, comenzi la volum ai, uneori si un skip track. Dar la aer conditionat spre exemplu? Cu ala ce faci? Catre asta se indreapta toate. Fara butoane
Singurul punct unde mi se pare util touch-ul e la navigatie, cand iti apare tastatura sa bagi o adresa. Atat.
Comenzile la aerul conditionat sunt butoane fizice, sub display B-)
in vreo 5 ani (in romania probabil 10) nu o sa mai fie nevoie sa stai ca in epoca de piatra cu mana pe volan. La drum o sa te mai uiti din instinct. Asa ca ecranele touch o sa creasca in dimensiune si o sa iti ofere tot mai multe lucruri de facut, care sa te tina ocupat cat timp masina te duce la destinatie. O sa ne uitam in urma si nu o sa ne vina sa credem ca noi chiar stateam atarnati de chestia aia rotunda numita volan si masina nu era in stare sa faca o treaba simpla – sa te duca din punctul a in punctul b de una singura.
Da, ok. In conditiile exprimate de Jon pot sa inteleg sistemul. Mersi
@Jon: sigur, în ceva ani, mașinile vor depăși singure pe contrasens, vor claxona mașina din față că n-a plecat în prima secundă la verde și vor da flash-uri lu’ tărăboanța care încearcă să depășească un camion pe autostradă. Și te vor păzi de sutele de alte mașini tembele care fac același lucru. Asimov era mic copil. Tu nu ai să ai de făcut nimic altceva decât să click-uiești pe tabletă.
Din poze arata cum arata, parerea mea e ca un kitsch, nu are o identitare proprie! Cand o veti vedea in realitate, va va lasa aceeasi parere de masina ieftina, cu plastice vopsite. Personal nu ma atrage nimic la aceasta masina, unde mai pui ca in 4-5 ani o vei vinde cu 4000 euro daca e in stare buna. Ultima oara am mers cu un Clio, model 2016, 20 000 km aproxmativ, frana de motor-accelerati si tot asa, schimbatorul de viteze se misca fata-spate, exact la o gioarsa de 20 ani vechime
Asta inseamna ca s-au dus rulmentii de pe treptele respective de viteza in care smuceste schimbatorul. Nu doar Renault are cutii proaste in ziua de azi.
Daca tu compari Renault Megane Sedan cu Fiat Tipo asta arata ca singurul lucru ce l-ai condus vreodata e calul ce trage caruta ! Cumpara macar o bicicleta fa comparatie intre cele 2 si apoi avanseaza spre Megane si Tipo la comparatie…what a looser…
Daca e frantuzeasca, degeaba e aratoasa
Domnilor cea mai buna si mai performanta masina este aceea pe care o poti intretine ! Cunosc multi cu „Germanute pisicute” care isi petrec timpul la dezmembrari pentru piese sau la achizitionarea de anvelope SH. Sunt posesor de Dacia Logan 1.5 dCI de 10 ani…fara probleme dar masina mea nu a vazut decat reprezentanta si piese noi ! Asta este masina care mi-am permis sa o intretin ! In Romania este o rusine sa ai o Dacia Logan…mai bine o second,second,second hand nemteasca, mitul masinilor nemtesti a disparut de acum vreo 10 ani ! Cine are bani de masina noua sa „arunce” ochii in gradina masinilor japoneze, in ultimii ani au crescut si s-au dezvolvat foarte mult Honda,Toyota,Subaru,Mazda s.a.m.d
nu e o rușine decât dacă ai de-a face cu târleți. oamenii normali își văd de ale lor.
Apoi la Logan nu prea ai ce sa repari ca nu are prea multe ! Cand a fost conceputa MK 1 de la Logan se stia ca are exact jumatate din nr de componente in comparatie cu Meganul din aceeasi perioada-ambele capete de gama unul sus celalalt jos! Numai voi astia cu Loganul mai luati cheia sa desurubati bancheta spate pt rabatare in fata ! Toti ceilalti producatori au descoperit butonul cu arc si apasare simpla din anii 70 pt acelasi lucru…
Stai linistit ca sunt si destui cu masini germane care le intretin la reprezentanta. Costurile sunt din alta liga, intr-adevar.
„Cunosc multi cu “Germanute pisicute” care isi petrec timpul la dezmembrari pentru piese sau la achizitionarea de anvelope SH” – io nu m-as lauda cu asta.
Da, mitul a disparut. Fiabilitatea a ramas. Zic eu si o zic altii care au o nemteasca cu 200000km care merge ca noua. Dar lasa, ramai tu cu dacia cu piese noi de la reprezentanta. Altceva?
Ba da ! Daca sunt dirijate ! Vezi cazul USL cu dirijare A3 si Realitatea sau mai nou BERXIT ul ! Dar in domeniul auto nu este cazul !
Simt asa in vocea ta o posibila schimbare? Renunti la subaru si te intorci la megane?
la un megane sedan cu minim 130cp? dap.
Numa’ boieri pe aici, un 0.9 tce n-ar vrea unu’…
Poate unii au cam vazut cu ce se mananca.
Personal mi-a placut mult generatia a doua. Acum noua generatie mi se pare ca ar avea puterea de a genera pasiuni: mie mi se pare frumoasa, mi-as cumpara una.
Multe pareri de bine da totusi e Renault! Sa nu sariti pe mine
Sa am eu douajdemiideeuro banutii mei in buzunar si sa merg cu ei la Reno’ la reprezentanta ? de ce as face asta? de ce ar face oricine altcineva treaba asta?
Numai mie-mi pare ca aduce pe ici pe colo a chevrolet volt ?
ce masina japoneza are interior frumos? toate sunt spartane….
https://www.autocar.co.uk/car-review/honda/civic/interior
N-am masina, nu ma pricep la masini, am comentat aici doar sa spun ca, pontru un afon ca mine, „desenul” e fain. Imi place mult designul caroseriei.
Foarte frumoasa masina. dar farurile si stopurile nu seamana putin cu cele de la vw?
Tesla este o masina frumoasa?
dar trotinete chinezesti cate putea sa cumpere…
Seamana cu noua Skoda Octavia. Cel putin exteriorul.
Renault arata groaznic inca de cand eram eu mic. Sa nu faceti iluzii, cand eram eu mic, parintii vostrii nu se nascusera. E o simpatie a romanului, fata de firma asta, ca toti au avut raia aia de Dacie. Dar nu degeaba suntem noi Renault people si nu VW people, ca cehii.
Pt.Zoso!Pacat ca arati la atatia cunostintele si parerea ta despre Renault si Fluence in particular.Fluence nu e o masina rea deloc si raportul calitate pret la ea si la Renault in Romania e imbatabil.Sunt sigur ca sunt o gramada care s-au convins de asta.Daca compari obiectiv,un Fluence cu o Octavia,Jetta,Astra,Mazda3 etc vei vedea ca ,cu 20000pe un Fluence acum,full,nu poti cumpara altceva decat daca mai pui intre 3-6000euro.Ii ai,esti dispus sa-i dai.Acelasi lucru e valabil si cu revanzarea:daca dai un Fluence/Megane de 20000 peste 3ani iei 10000-110000 si pe o Skoda de 24000 iei intre 12-15000.Nu e oare cam aceeasi devalorizare?!Bravo Renault,traiasca cunoscatorii!
Eu am un symbol din 2007 dci dar sunt foarte multumit .Am facut 180 de mii de km din 2007 si motorul inca merge brici.Noul megane parerea mea ca este peste Octavia la toate .Mai ales peste octavia rapid care are foarte mult plastic in interior .L-am testat si va recomand Megane.
Eu am cumparat acuma recent un Golf 7 an 2015 am ascultat ce zice lumea masina nemteasca eu sunt dezamagit de ea e de vanzare si daca o vand sper sa pot sa cumpăr un megan 4 pt. ca cel mai ieftin e 13000 de euro asa ca nu isi pierde din pret cum zice lumea. Eu timp 14 ani am avut 3 masini numai din grupul renault si intretinerea nu e scumpa de loc plus ca cu nici una dintre masini nu am avut probleme notabile. Asa ca multi vorbiti numai prosti fara sa fii avut un renault vreo data numai ca atiti auzit voi la baba de la coltul blocului ca renault nu e ok.
si eu am un M4 de exact un an. prima revizie a fost 459 lei. la un an.