Cum reduci din trafic în orașele mari

Mă gândesc că fiecare măsură pe care o iau edilii noștri pentru a mai estompa traficul auto este tratarea cauzelor și nu efectului. Pentru că traficul este efectul.

Hai să ne uităm la cauze. Le putem afla cu ochiul liber de cele mai multe ori, dar nu strică să facem și niște sondaje prin trafic, eventual interviuri cu șoferii opăriți în trafic. Tare aș vrea ca poliția să oprească șoferii care sunt în mașină la 11 ziua sau 3pm să îi întrebe unde se duc și să publice răspunsurile lor pe net.

Apa potabilă

Nu e nevoie să cereți de la toate supermarketuri și hypermarketuri statistici, vi le spun eu: cel mai des oamenii din orașele mari transportă cu mașina apă la sticlă. De ce oare?

Hai să eliminăm nevoia de a mai face asta și vedem ce iese. Odată devenită potabilă apa de la robinet, încet încet oamenii vor renunța la a mai cumpăra baxuri de apă. Berea o poți lua și de la magazinul de la colț, Cola la fel.

Educația

Manageri de școli, care să nu fie profesori și care să trateze școala ca pe un business pe partea de bani și performanță. Am 12 lei, cât costă căldura, cât curentul, cât îmi rămân de salarii. Bun, hai să angajez cei mai buni profesori de banii ăștia.

A picat jumătate de clasă la bac sau capacitate la materia X? Hai să trimitem profesorul la reeducare, să-și dea examenele din nou. Nu a putut să-și ia titularizarea? Ghinion și un praz verde.

Și găsit niște metode de a opri părinții să-și ducă copiii la școala din oraș. Și apoi la 12 activități. Și să se ducă la mall-ul din partea ailaltă a orașului cât timp copilul e la activități. Și apoi să se întoarcă să îl ia.

Benzi speciale

Pentru transportul în comun și pentru bicicliști.

Da, o să plângă toți șoferii, da, o să filmeze cum stau goale benzile de bicicliști, da, o să se dea cu fundul de pământ niște luni sau ani, dar după aia o să abandoneze mașinile și o să se suie in autobuz.


Ador fazele astea: părinți pe principiul „eu trebuie să îl iau pe al meu, pe restul dă-i dracului, să aibă grijă părinții lor de ei”.

 

 

Park and ride

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

173 comentarii

  1. NOU
    #1

    Intr-o zi numerele pare si in urmatoarea zi cele impare!

    Comentariu apreciat.11850
    • Iti iei 2 masini, una cu numar par, alta cu numar impar. Bineinteles ambele parcate pe trotuar.

      Comentariu apreciat.1142
    • de ce doar 2? nevasta nu condiuce? copilul sa merga la liceu ca saracii adus de parinti sau cu transportul in comun? as zice macar 6 sau 8, evident ca toate pe trotuar ca e prea greu de deschis poarta cu telecomanda si facut manevre sa bagi macar vreo 2 prin curte?

      182
    • Titlu in presa locala, luni: Ieri erau in caruta pe camp, azi in masini prin Cluj. Tot maramuresul, plus masini de Suceava, Bistrita si Botosani. Dar masiv Maramures!

      94
  2. NOU
    #5

    La noi contraselectia a functionat atat de bine, incat daca acum vrei sa aplici reguli si sa faci totul corect, ramai fara profesori, medici, judecatori, politisti, o sa ai un somaj urias si un sistem complet gripat.

    Asa ca-i dam tot inainte, ca inainte era mai bine. Nu ne ramane decat sa ne scufundam/sugrumam incet. Avem unde sa cadem: Rusia, Belarus, Coreea de Nord, nu mai vorbesc de America de Sud si de Africa.

    Comentariu apreciat.725
    • Asteptarile ca, o data instituite reguli/praguri de performanta, gata s-a rezolvat problema sunt cel putin naive. Uitam de multe ori ca profesorii lucreaza cu „materialul clientului”(asta nu-i scuza in totalitate), ca si cum ai zice ca daca-l aduci pe Ancelotti la Voluntari castigi CL. Nu poti avea asteptari de la licee industriale/agricole(asa cum erau ele) si altele din esalonul de jos sa ai aceeasi promovabilitate cu cele de top. Iar legat de top, stim cu totii cum se polarizeaza/migreaza parintii catre scolile considerate bune. Daca tu iti umpli listele cu medii de 6, cat de mult progres speri sa ai in cei 4 ani sa ajungi la varf? cand ii mai plateai si cu 2000ron/luna pe profesori, scoli care se darama, wc in fundul curtii, chiar ne puteam astepta la calitate si progres?

      Comentariu apreciat.384
    • Asta vroiam sa zic si eu. Cand analfabetismul functional a trecut de 50%, e greu sa faci asta: „Nu a putut să-și ia titularizarea? Ghinion și un praz verde.”
      „Sa ii trimitem la reeducare” I see what you did there :)))
      Ai uitat de ridicat masini parcate pe trotuar sau marit impozitele. Pe bune nu e ok ce se intampla acum, adica cumva oamenii au cateva mii de euro sa isi ia masina dar nu gasesc 5 lei pe ora de parcare. Pai ori suntem boieri ori nu mai suntem.

      Indecis. Tu ce zici?229
    • Aparat bugetar supraincarcat, ineficienta birocratica, risipa banului public, justitie in cel mai bun caz random – aici au nimerit-o oarecum cu legatul la ochi dar au uitat ca balanta aia se inclina dupa fapte/dovezi. Ce vorbiti aici de bani pentru profesori scoli infrastructura in general ?

      113
    • sunt curios de o chestie: de ce africa si america de sud sunt considerate un fel de niste tari, e la comun totul acolo, la gramada. mai ales africa.

      00
  3. O să avem mașini zburătoare înainte să se rezolve problema traficului.

    Eram la un amic mai înstărit în zona de nord, are omul penthouse la ultimul etaj, beam ceva și vorbeam despre nimic. La un moment dat îmi zice ăsta „Fii atent la ăsta, vino să nu pierzi faza!” Un vecin coboară din bloc, se duce la mașină, ceva BMW din seria X, iese pe poartă, face giratoriul să ajungă pe cealaltă parte și se oprește la magazinul de peste drum, aflat la 100 de metri lateral de complex. Stă 5 minute înăuntru, nu am nici cea mai vagă idee ce a cumpărat, nu avea nicio plasă în mână, se suie în mașină și revine în complex. Cu totul a făcut cam 1 km cu mașina, în loc de 300 metri pe jos. Probabil face asta relativ des. Așa că nu, nu o să scăpăm de trafic niciodată.

    În București am renunțat să mai folosesc trotineta să mă duc la muncă, deși mare parte din traseu ar fi pe piste de biciclete, pentru că unii șoferi au o ură neînțeleasă de mine pentru orice pe două roți și viața mea e mai importantă. Am vândut-o pe nimic unui amic dintr-un oraș unde o poate folosi.

    Comentariu apreciat.8318
    • Ce ar trebui sa te îngrijoreze este ca nu îți dai seama de ce sunt atât de detestati trotineristii in trafic.

      Indecis. Tu ce zici?6262
    • @Basil, dacă aș generaliza și aș spune că ești și tu la fel de psihopat ca toți șoferii virali de pe net, ți-ar plăcea? Dacă ți-aș spune că ești la fel ca Vlad Pascu? Este ingrijorător că nu înțelegi de ce restul oamenilor urăsc șoferii români.

      Indecis. Tu ce zici?3333
    • Nu mă îngrijorează pentru că nu sunt reprezentativ pentru ăia pe care îi urăști tu – port vesta reflectorizantă, am oglindă pe cască și nu mă bag aiurea. Nu pot să îi fac pe ceilalți din trafic mai disciplinați sau mai înțelegători, așa că aleg cea mai simplă variantă – nu mai folosesc în București. Ca șofer și fost posesor de vehicul pe două roți pot să îți spun că sunt mai mulți și mai proști șoferi decât trotinetiști teribili.

      Comentariu apreciat.5517
    • Trotinetistii sunt motivul pentru care eu merg cu mașina si nu pe jos, efectiv mi-e frică de ei pe trotuar, prefer să stau in trafic, dar să ajung cu bine u de am treabă.

      Indecis. Tu ce zici?4163
    • Lia, fato, credeam că povestea cu drobul de sare e doar fantezie, dar uite, tu respiri și nu gândești. :))

      Indecis. Tu ce zici?3944
    • Ai fi surprins cât de mulți bătrâni sunt terorizați de aceste trotinete, prin lumea aia civilizată la care bălim le-au și interzis unii, la noi scapă cine poate! Eu aș vota cu oricine le interzice, să pot merge iar pe trotuare, că deja ma plimb mai mult prin mall si până acolo cu mașina.

      Comentariu apreciat.5221
    • Sunt de toate, conduc in Bucuresti dar in majoritate sunt biciclist si trotinetist. Ultimele 2 categorii erau intr-o vreme idioti si agresivi rau de tot. In ultima vreme parca au inceput sa-si dea seama ca nu totul li se cuvine.

      Cat despre soferi, multi am impresia ca ca acum 15 ani se circula mai bine si acum se circula prost din cauza benzilor de biciclete si ale transportului in comun, nu din cauza faptului ca s-a dublat numarul de masini si pur si simplu loc nu este mai mult.

      Unde mai pui ca daca nu s-ar mai bloca intersectiile (de catre aceeasi soferi) sau cate o banda sa-l ia pe „puiu” de la scoala, lucrurile ar sta mai bine.

      254
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 848
    • Copenhaga, Paris (doar alea de închiriat, că blocau trotuarele), nici in Olanda n-am văzut. Astea doar pe unde am umblat, or mai fi și altele, vezi pe google!

      Comentariu apreciat.385
    • @Eugen – fi atent, intamplare in luna martie, Bucuresti,bd. Nicolae Grigorescu. Bulevard cu 3 benzi de circulatie pe sens (de fapt cam 2 si 3/4 – https://maps.app.goo.gl/M19MXktfa8xgdixi7 ).

      Ghici unde facea slalom trotinetistul…. in conditiile in care banda 1 e aproape perfect plana. Iar cand i-am atras atentia ca nu i-a dat ma-sa 2 benzi pentru el si trotineta, mai era si tare-n gura. Pana am coborat la el si i-am explicat cat de greu ii va intra ghidonul in cur.

      Ok, nu generalizez, sunt si soferi idioti, motociclisti idioti, trotinetisti idioti si pietoni idioti… Poate din punctul de vedere al altuia intru si eu in una din categorii, dar frate, in plm, inca am instinct de supravietuire si nu ma arunc cu capul inainte in mizerii care i-ar putea pune pe altii sau pe mine in pericol…

      Comentariu apreciat.355
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 742
    • @Eugen, tu erai trotinetistu? Iar daca vrei sa afli daca m-am simtit feroce sau nu, stii pe cine sa intrebi! :wink: :wink:

      Indecis. Tu ce zici?259
    • Adib, ce raspuns de gradinita. Dar daca totusi vrei sa faci cunostinta cu mama, sa iti cumperi o lopata.

      622
    • @Lia Referitor la trotinetiști, și la mersul lor absolut imbecil:

      – La fiecare drum am gopro-ul pornit pe bicicletă
      – Majoritatea au învățat că aerobarurile dor rău, mai ales când nu respectă indicatoarele rutiere, iar viteza mea e mai mare ca a lor (tt)
      – Pentru o daună totală la un frame de carbon, bagi multe luni pe plantație, dacă n-ai asigurare.

      15
  4. Ma amuza live-urile lui Negoita si expresia lui atunci cand mai face un giratoriu, mai largeste un drum, de fiecare data se refera la faptul ca reduce poluarea, vezi domne masinile nu mai stationeaza si nu mai polueaza. Nu, bossule, o sa fie si mai multe masini.

    Ia sa se largeasca orice strada din Bucuresti cu 2 bezni, o sa se circule mai bine? Poate in primele 2 zile, altfel o sa fie ocupate imediat.

    Singurele solutii pentru a reduce traficul s-ar rezuma la: impozite marite, pretul parcarilor marit si ridicari de masini parcate ilegal (in prima faza, se elibereaza masinile parcate mai aproape de 10-15 metri de orice intersectie, apoi masinile parcate pe trotuare mici si tot asa). O sa imi primesc dislike-uri de la toti borduristii :))

    Comentariu apreciat.10216
    • NOU
      #27

      @punKreas este descris fix asta in „Jevons paradox”. Tradus – daca capacitatea strazilor va creste cu n, incarcarea cu masini va creste cu n+(x), x (1, n).
      vezi si video-ul de mai jos:

      https://youtu.be/xtO_rF-OQ7w?feature=shared

      Este dintr-un serial australian genial care atinge cam tot ce e relevant in administratie publica. Ar trebui predat in scoli serialul asta, sper sa il aduca si in retelele europene:

      Utopia, internationally titled Dreamland, is an Australian television comedy series by Working Dog Productions that premiered on the ABC on 13 August 2014. The series follows the working lives of a team in the fictional Nation Building Authority, a newly created government organisation. The Authority is responsible for overseeing major infrastructure projects, from announcement to unveiling. The series explores the collision between bureaucracy and grand ambitions.

      214
  5. Cate scoli sunt in Brasov (inlocuiti cu ce oras vreti voi)? Cati politisti la rutiera sunt in Brasov? Dar politisti locali?
    In loc sa oprim parintii sa isi mai duca copiii la scoala din oras (nu vad cum am face asta, parintii aia au viza de flotant langa scoala respectiva, locuiesc legal acolo) nu mai bine punem un politist o ora dimineata si o ora seara sa nu-i lase sa opreasca in fata pe avari?
    Asa vor descoperi si parcarea 2 strazi mai incolo, si statia de autobuz de dupa colt, poate chiar doamne fereste si pista de biciclete.

    Comentariu apreciat.495
    • asta e discriminare. eu nu i-as lasa nici pe gepizi.

      ok, i’ll kick myself out.

      165
    • La noi în oraș (inlocuiti cu ce oras vreti voi) sta Politia Locala lângă sediul 2 de la o școală „căutată”. Stau și atât.
      La altă școală „căutată” le-a făcut bandă de lăsat copiii. Încă nu s-au prins toți că tu nu trebuie să cobori din mașină și să duci copilul până la poartă.

      101
    • ăla micu nu poate coborî din camion singur.

    • Ai rămâne uimit câți părinți nu locuiesc legal lângă școală… Și au viza de flotant făcută între/de prieten doar pentru a bifă o anumita scoala.

      51
  6. Rețea densă, extinsă de transport in comun .
    În bucurestistan de exemplu, metrou in cartierele care nu au acum (Colentina, Rahova, Ferentari, Vitan, Lacul Tei) și la Aeroporturile Băneasa și Otopeni (acolo ar servi și acele zone)

    Comentariu apreciat.326
    • Metroul in bucuresti e dumnezeul transportului! Distanta mica fata de o gura de metrou a fost conditie eliminatorie cand m-am mutat.

      Comentariu apreciat.603
    • Chiar nu inteleg de ce iei voturi negative. In Bucuresti, e singura solutie logica si posibila, tinand cont de cum au fost construite cartierele in anii 70.

      Metrou peste tot.

      243
    • Nu trebuie metrou peste tot. Tramvaiul e de baza: In Rahova ai linia 32 care te duce imediat in centru. Daca se vor gasi solutii sa fie transformata in metrou usor si chiar poate fi prelungita pana Bragadiru mult mai ieftin si mult mai repede decat constructia unui metrou. Inca un avantaj al tramvaiului este ca pot fi amplasate statii mult mai dese vs metrou.

      Indecis. Tu ce zici?2712
    • Transportul de suprafață atrage mai des, boschetari, aurolaci, drogați, hoți…
      Plus că e dificil sa creezi benzi dedicate pentru autobuze. Iar dacă șinele de tramvai nu sunt protejate peste tot de stâlpișori/ garduri….si dacă mai trebuie să vireze și la stânga….

      138
    • @Zarax, acum vreo lună și ceva fiica adultă a colegei mele căuta chirie în bucurești. am încercat să o ajut puțin și am găsit niște linkuri pe diverse site-uri. la câteva colega mea, care nu a locuit niciodată cu chirie și niciodată în afara orașului natal, a comentat ”la ăsta nu-mi place faianța, la ăsta nu-mi place nu știu ce”.
      sunt nouă și încă învățăm să ne cunoaștem, dar tot m-am zborșit la ea ”să fie aproape de metrou contează cel mai mult în bucurești, aproape de metrou, aproape de metrou, aproape de metrou și apoi mai iei în calcul și alte aspecte, ok să nu arate ca și cum n-ar fi fost renovat de la construcția blocului și să nu te mănânce gândacii, dar aproape de metrou e prima condiție la o chirie în bucurești”.

      e femeie cu creierii la ea, așa că a luat în seamă ce i-am zis.

      110
  7. Stiu ca nu se poate scoate viza de flotant, dar as schimba un pic legea: contract de inchiriere fiscalizat si viza de flotant pt ambii parinti la aceeasi adresa.
    Cred ca s-ar reduce un pic din partintii care traverseaza orasul sa si duca copiul la scoala aia buna.

    Indecis. Tu ce zici?2219
    • Sunt si alte metode… hartie de la asociatie ca locuiesti fizic la adresa (asa se cere cand vrei loc de parcare ADP) sau o vizita random de la un reprezentant la scolii, care sa vada ca voi chiar locuiti acolo.

      Indecis. Tu ce zici?1317
    • Nu ar fi mai simplu ca in loc de ciordit in banii publici sa faca scoli in cartierele astea noi?
      Stiu, “te-ai mutat la porumb asuma-ti”, da, numai ca la ce preturi sunt in orase, cu 2 salarii medii, nu iti aproba banca nici macar creditul, nu mai vorbim si de trait si copil.
      La porumb, unde stau eu, a venit primarul si a zis, cand l-am intrebat daca are de gand sa faca o gradinita/scoala pe terenul pe care l-au cedat dezvoltatorii catre primarie, a zis simplu “eu nu as da autorizatii de constructie unde nu sunt scoli”
      L-am intrebat cine da autorizatiile, nu primaria? A dat din umeri.
      Nu de drag duc oamenii copii la scoala, nu au unde efectiv.
      Nu stiu cum e la Brasov, dar pe langa Timisoara, daca nu ai masina, nu prea ai sanse, transportul in comun din satele de la 10-15km, sunt o gluma proasta.
      Gradinite si scoli foarte mici, gandite sa acopere doar necesarul vetrei veche a satului, dar renovate pe bani grei si calitate indoielnica.

      Indecis. Tu ce zici?279
    • Am căutat eu odată de ce scoala aparțin copiii din Greenfield, să tot fie vreo câteva mii. Surpriză, nu apare nicăieri! Probabil nici ăia care s-au mutat acolo nu și-au pus problema că s-ar putea să nu fie arondati la nicio școală.

      232
    • @dny, de ce sa ne oprim la ambii parinti, de ce sa nu cerem viza de flotant la aceeasi adresa si pentru bunici.

      De fapt solutia ideala ar fi sa nu se mai elibereze autorizatii de constructie pentru imobiliare in orase/cartiere unde nu sunt suficiente gradinite si scoli.
      Ca majoritatea celor din Chiajna si Popesti-Leordeni isi aduc copii la scoala in Bucuresti ca nu au optiuni in zona lor, nu ca isi doresc sa se plimbe 3 ore in trafic.

      816
    • Mai baieti, pot exista 15 scoli in bragadiru sau popesti leordeni, nu este vorba de asta, daca ei, parintii. vor sa i duca la o scoala de prestigiu din Bucuresti ii vor duce cu tot cu cele 15 scoli langa casa.
      Si ca sa faca asta isi fac viza de flotant in Floreasca sau mai stiu eu unde si isi inscriu copiii acolo. Si traversaeaza Bucurestiul zilnic pentru asta

      Eu la asta m am referit.

      Comentariu apreciat.327
    • @dny, nu toti vor sa isi duca copiii la o scoala de prestigiu. Haide sa facem suficiente scoli rezonabile in Bragadiru si fac pariu ca cel putin jumatate dintre cei care isi duceau copiii la scoli din centrul orasului o sa-i duca la scoala locala.

      133
  8. „Tare aș vrea ca poliția să oprească șoferii care sunt în mașină la 11 ziua sau 3pm să îi întrebe unde se duc și să publice răspunsurile lor pe net.” – Total de acord, hai sa ne intoarcem si la fascism daca tot suntem pe drumul asta. Unde ma duc eu nu e treaba nimanui, sub niciun pretext (presupunand ca nu incalci vreo lege). Sau ai vrea sa stea toti acasa ca sa sofezi doar tu, hai recunoaste.

    Indecis. Tu ce zici?6139
    • m-ai prins. voiam străzi libere pentru mine.

    • si ce faci vali daca rasp e 90% „da ce plm te intereseaza? e interzis cumva?”

      sau clasicul „stiu ca fac trafic dar *imi asum*” wink wink

      Comentariu apreciat.362
    • Pe mine ma nelamureste total de ce se doreste eliminarea traficului de la ora 11:00 sau de la ora 15:00. Cei care se plimba la ora 11:00 vor incepe sa se plimbe la ora 18:00 / 19:00 cand oricum este foarte aglomerat.

      Asa ca, dupa mine, prefer sa fie aglomeratie maxima intre 10:00 si 17:00 si sa fie liber in rest, cand oamenii se duc sau vin de la munca.

      203
    • da, doar că oamenii care sunt la 11 in trafic vor fi și la 18 și 19.

    • Adica daca eu ma duc la ora 11:00 la Mall sau la Supermarket, ma voi mai duce din nou si la ora 18:00? Nu prea inteleg de ce as face asta.
      Singurul motiv pentru care as pleca cu masina la ora 18:00 ar fi daca ar trebui sa ma intorc de la munca. Si atunci automat nu as fi pe sosele la ora 11:00.

      145
    • nu. la 11 fugi un pic de la muncă pentru că trebuie să il iei pe ăla mic de la școală și să îl duci la after. te oprești și să mănânci sau să iei ceva de mâncare. pe seară te duci sa îl iei de la after și să vă duceți acasă. vă mai opriți la supermarket să mai cumpărați ceva. se face ora 20.

    • Bun, deci eu duc copilul la afterschool, pentru ca nu am cu cine sa il las acasa. Daca renunt la masina, ce se intampla? O sa se descurce copilul de 7-8 ani singur?
      Sau in loc sa fug un pic de la munca la ora 11:00, o sa lipsesc 2 ore si seful o sa fie in regula cu asta pentru ca ii explic ca eu vreau sa reduc traficul din oras?

      Oricum… cred ca putem continua sa ne contrazicem la infinit.
      Sunt de acord cu tine ca se pot lua unele masuri, dar modul in care ai scris articolul, cu dugentii pentru control politienesc, suna destul de dubios si nu prea este compatibil cu o societate democratica.

      Indecis. Tu ce zici?279
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1237
    • @Flat pentru că la primul semafor ajunge plăcintă și deja am stabilit că e scump să faci altul?

      204
    • @Flat, nu stiu daca un copil in ziua de astazi se poate descurca sau nu singur de la 6 ani, cum ai facut tu.

      Eu doar am spus ca daca exista un parinte care foloseste masina sa ia copilul de la scoala si sa-l duca la afterschool, atunci acel parinte nu are optiunea de a renunta la masina.

      Ca decizi tu ca acel copil trebuie sa se plimbe cu cheia de gat in tot Bucurestiul la 6 ani, este cu totul altceva. Si cred ca si Protectia Copilului ar avea ceva de comentat in aceasta privinta, dar aici este alta discutie.

      145
    • Asta e la fiecare articol despre masini suparat, e clar ca ma-sa l-a fatat in masina si nu si-o poate dezlipi de cur.

      519
  9. In Bucuresti, precum si in Viena – dar cam aici se opresc asemanarile – apa de la robinet este potabila. Repetati dupa mine: PO-TA-BI-LA!
    Sunt analize care se efectueaza de catre apanova si da, este potabila.
    Din cauza infrastructurii, de cele mai multe ori are clor si diverse sedimente, dar astea pot fi usor indepartate cu un filtru de apa, gen Brita sau similar si ai apa super-potabila.
    Nu este nici dura, deci nu-ti face praf electrocasnicele.
    Beau de ani de zile apa filtrata si inca n-am murit. Inainte de filtre si fitoseala asta, am baut ruginoasa de conducta grupa mare si iata, inca sunt aici.

    Asta mi se pare mai mult fitza, cu apa imbuteliata, care nici nu stii cum a fost depozitata si este, in anumite conditii, mai riscanta pentru consum decat apa de robinet.

    Sa nu mai zic de faptul ca la vreo 3-400 metri de mine este o fantana publica cu apa „magica”, care cica vine dintr-un izvor […] unde este mai tot timpul plin cu oameni care vin sa o ia, care la bidon, care la canistra etc. si zic: ia uite, e apa buna, nu ca cea de la robinet… yeah, right!

    CSF?

    Comentariu apreciat.5916
    • Si eu am filtru sub chiuveta. Fara, apa are gust de teava metalica.

      119
    • in militari nu era.

    • @zoso stii ca uzina de apa e fix in spatele incas-ului, aka avionu in tapusa de la pacii deci…

      91
    • Apa este potabila peste tot in Bucuresti, inclusiv in Militari. Problema este doar la blocuri, unde tevile nu au fost inlocuite niciodata in ultimii 50 de ani de cand au fost construite.

      Daca schimbi toata instalatia din bloc, atunci nu mai sunt probleme. Dar cati locatari sunt dispusi sa faca o astfel de investitie? Mai ales ca asta implica si spargerea unor pereti plus demontarea unor piese de mobilier din apartamente.

      235
    • @Niros, am venit să spun același lucru.
      și dacă e valabil pentru bucurești, e posibil să fie valabil pentru multe alte localități.

      da, de asemenea, e foarte posibil ca în unele locuri apa să fie nașpa din diverse motive, dar nu este nașpa în toate locurile unde se cumpără în draci apă îmbuteliată.

      41
  10. masinile personale sunt cancerul oraselor, in afara sa le radem si sa facem bulevarde cu 6 benzi peste tot, nu avem ce face altceva ca sa putem rezolva traficul cu numarul de masini existente

    pentru apa, exista sisteme de filtrare, eu din ala am acasa ca nu vreau sa car aiurea PET-uri, cu scolile e mai complicat ca la noi e haos si la porumb se fac cartiere de zeci de mii de oameni, dar fara scoala sau gradinita, iar daca ar fi, tot s-ar inghesui toti sa duca copiii la scoala aia buna din partea cealalta de oras. la benzi speciale as mai baga niste taxe si mai ales ridicarea masinilor parcate aiurea: nu ai unde sa parchezi in oras -> nu mergi cu masina in oras, cel putin la mine la tara (Iasi si Suceava) cam poti parca aiurea peste tot.

    in rest, oamenii s-au obisnuit sa stea cu orele in masina si e greu sa ii educi sa faca altfel, mai ales cand alternativele nu-s asa ok, dar mi se par amuzanti ca lor li se pare ca masina iti ofera mai multa libertate, dar e doar libertatea sa fie blocati in trafic 2-3 ore pe zi

    Indecis. Tu ce zici?1021
  11. „Și găsit niște metode de a opri părinții să-și ducă copiii la școala din oraș. ”

    Pai d-asta am murit noi la revoluție? Sa n-avem dreptul sa iesim cu masina dintre coceni ca sa ne ducem plozii la scoala din centru?

    Indecis. Tu ce zici?1520
    • Ca de obicei, solutia este sa existe o alternativa. Sa construiesti suficiente scoli in zonele periferice ale oraselor.

      113
  12. verifica un pic redactarea, ca e jale, pare publicata mai degraba o schita, decat articolul. primul paragraf debuteaza cu un dezacord si tind sa cred si cu frnatura logica (pb e o fraza in lucru, pe care ai regandit-o la un mom dat..) habar n-am, dar nu pare un articol „redacatat”.
    la fel sectiunea „park & ride” – pp ca ma i urma ceva?
    de asta zic sa verifici daca ai publicat ce voiai sa publici de fapt
    cheers!

    1312
    • Cand te iei de textul cuiva ar fi bine sa te asiguri ca al tau este impecabil.
      Exemple: „frnatura”, „pb”, „mom”, „pp ca ma i urma”. De asemenea, ai auzit de majuscule?

      96
  13. Eu am rămas prost când am văzut traficul din sat de la mine, Valea Jiului, Petroșani-Uricani, DN66A.
    Am înțeles că EU sunt traficul dar mă gândeam că plm, io sunt la muncă cu duba, dar toți sunt la muncă???
    Nu înțeleg de unde și unde merg toți la ora 12 cu mașini personale când, teoretic, toți ar cam trebui să fim pe plantație, la muncă.
    N-am nicio explicatie.

    Indecis. Tu ce zici?2213
  14. Și activitățile copiilor să se desfășoare în locații top, aflate în ceva comune limitrofe la porumb, frecventate doar de crema societății.
    La ceva vizită în România venise un prieten să mă ia de la aeroport și să mă basculeze la hotel.
    Era împreună cu cei doi prunci.
    ,, Vă grăbiți ? Îi las pe ăștia mici la activități și vă duc,,. Ok, că nu e grabă. Unul desfășura activități într-o comună haladită din nordul orașului, celălalt tot într-o comună tot haladită, dar în partea exact opusă. Eu trebuia să ajung în a treia parte opusă. ( Știu că am explicat de v-am scurtcircuitat sinapsele). Traficul în Timișoara e absolut superb, se merge bară la bară. Asta când reușești să te deplasezi. Când nu, doar stai bară la bară. Și înjuri aglomerația.
    Cred că mai rapid ajungeam din aeroport în Ungaria, decât la hotel.
    Plus că prietenul e pe genul familist, cu mașină tip autobuz, foarte potrivită în aglomerația din oraș.

    Indecis. Tu ce zici?228
  15. Pe de o parte indemni oamenii sa se mute in oras, pe de alta parte vrei sa avem toti loc acolo, ceea ce fizic e imposibil.

    Benzile de biciclisti si de autobuz inseamna ca trebuie sa darami cam multe chestii, iar la primul nor toti se imbraca cu masina sau se imbulzesc in mijlocul de transport in comun care deja e plin, deci se urca pe scara.

    Da, sunt multe masini in trafic, iar cel mai des acei oameni merg catre/dinspre munca.
    Nu ii place sa stea in trafic, dar aduce paine pe masa si tine nevasta fericita.
    Nu toti lucreaza de acasa, dimpotriva.

    Eu m-am uitat la traseul meu de azi.
    – 7.20 plecat cu 4 copii la scoala ( doi ai mei si doi din vecini). Scoala e la 8 km distanta si afara ploua.

    Cand nu ploua, nu pot merge cu bicicletele ca nu e loc si e omor/pericol mare pe strada.
    – 8.00 ajuns la scoala, lasat 3 copii si plecat catre mijlocul Bucurestilui, unde abia am gasit o programare la dentist pentru copil (4 ani).
    – 8.40 am ajuns la Dentestet dupa ce am innotat in trafic si nu am gasit loc de parcare nicaieri.
    Am lasat masina in drum, am aruncat copilul la receptie si am plecat sa vanez parcare.
    Am blocat o poarta cu semn „nu parcati”, dar poarta parea nefolosita de 10 ani si m-am asigurat ca am numarul vizibil in parbriz.
    Dupa o ora si 500 lei + o plomba, am plecat inapoi spre gradinita, in acelasi trafic innebunitor.
    E mai innebunitor decat de obicei, pentru ca ploua cu soare si o multime de portiuni de sosea sunt zgarmate si lasate asa de saptamani bune + lucrarile la metrou pe DN1.

    La 11 m-am eliberat si am plecat la munca spre Bucuresti.
    La munca cam pustiu. Unii lucreaza de acasa, ca e trafic, altii au probleme de sanatate ei sau copiii, dar cert e ca ziua e *ututa complet, ca la 15.20 trebuie sa plec sa iau copiii de la scoala.
    Sedinta cu clientii externi s-a amanat din scurt, spre bucuria mea .
    Vine vara, incepe vacanta. Scap de Uber!

    In alta ordine de idei, nu sunt prea multe masini.
    Nu sunt sosele/autostrazi, centuri. Sunt prea multe blocuri.

    Ca sa ajungi din pct A in pct B trebuie sa mergi pe strazi inguste, aglomerate si adesea obligatoriu prin oras.
    In oras nu avem artere gen autostrazi urbane, avem niste strazi destinate defilarilor „victorioase” cu intersectii la fiecare 100-200m.

    Nu uitati. Bunastarea actuala (asa cum e ea) se datoreaza in mare parte faptului ca oamenii ce muncesc fizic se pot misca relativ rapid si pot veni in oras ca sa castige bani.

    La noi in firma mai bine de 60% din angajati locuiesc in IF si judetele limitrofe.

    Indecis. Tu ce zici?2324
    • Ca sa ajungi din pct A in pct B nu ai alta varianta, decat sa mergi pe strazi inguste, aglomerate si adesea obligatoriu prin oras.
      Pentru ca nu ai cum sa faci o banda in plus in multe orase, sau sa le largesti pe cele existente. Multe orase au fost gandite la vremea lor pentru carute si mers la promenada. Sibiu, Arad, Brasov, Timisoara. Unde largesti drumul cand pe ambele parti ai case ? Si centura sa fie, daca muncesti in centrul orasului tot la strazi inguste si aglomerate ajungi.

      72
    • problema incepe cu de ce copiii trebuie sa mearga la o scoala la 8km departare? eu pentru faze din astea as baga niste primari la puscarie. faci cartiere de blocuri sau case, ii obligi sa iti dea loc si de scoala si ce mai e nevoie pentru trait civilizat, daca nu, nu le aprobi PUZ. in orasele mari ar trebui sa fie o scoala la maxim 2km de zonele rezidentiale la care copiii ar trebui sa ajunga majoritar pe jos. la noi daca au sub 14 ani nici n-au voie cu bicicleta pe drum.

      43
    • Programul tău de azi:
      – 40 de minute în trafic pentru că școala e la 8km. Nu exista ceva mai aproape de casă. Sau o casă mai aproape de o școală. Aparent 80 de minute pe zi, 200 de zile pe an, sunt un preț mic pentru a sta la casă cu vedere la porumb.
      – alte 40 de minute pentru că nu se putea lasa mașina la Promenda. Clinicile Dentestet sunt la 10 minute de mers de stații de metrou sau de 41. Știm, copilul nu poate sta la 4 ani lângă alți oameni și 3 lei pentru biletul de autobuz sunt 3 lei.
      – apropo, ce s-a întâmplat cu copilul după dentist? A mers cu mașina alte 40 de minute până la grădiniță?
      – ai serviciu mișto: ai lucrat de la 11 până la 15:20, cu probabil ceva pauză de pipi/cafea.

      Ca să ajungi din A în B nu ai nevoie de mașină sau de drumuri late sau înguste. AI nevoie de motive, cum zice Vali.

      Indecis. Tu ce zici?2310
    • @Razvan cum ajungi din promenada in mircea zorileanu/casin? pana intri la promenada sa parchezi si apoi spre metrou ajungi mai rapid cu masina.

      da, la noi mare parte din trafic e generat de orbitatul in jurul copiilor: unii duc copiii la o scoala mai buna, altii duc copiii la o scoala in drum spre munca, altii la o scoala in cartier la bunici. si apoi se termina orele, cel putin la cei mici se termina rapid, ce faci cu copilul? ori after ori te duci dupa el, mizeria aia ca pe vremea noastra mergeam cu cheia de gat de scoasa din putul gandirii pt ca 1. era o inconstienta si 2. vremurile s-au schimbat si nu ma apuc sa insir motivele evidente. acum dupa ore nici in curtea scolii nu-i mai lasa si ii da afara. noi aveam maidane si terenuri de sport, astia n-au absolut nimic acum, nu e nici o patratica sa joace un fotbal in cartier, in oricare cartier (defapt cred ca pe la porumb e mai bine in sensul asta). si atunci il duci la activitati: bazin, fotbal, o limba straina , un sah sau mai stiu eu ce. pt ca alternativa e sa stea ca un cartof. dpdv al distantei chiar ar fi un concept bun ala cu „orasul de 15minute” ca sa nu mai alergam ca bezmeticii. dar cand patinuare si bazine de inot nu sunt ca s-au facut rezidentiale in locul lor, strabati din A in B, e bine apoi cand iese cate un popovici, nu?
      masura nr 1 si singura masura este sa se faca scoli, sa se itinereasca breasla profesorilor, ca sa ridice scolile si sa aiba after-uri in incinta lor, toate. taicamiu venea de la munca la 15 acasa, nu la 18 si mai apuca sa ma asculte la lectii, sa iasa cu mine, etc.

      87
    • @maxp: Lași mașina la Piața Presei (5lei/h parcarea) și iei 41? Nu e chiar neurochirurgie….

      47
    • Desigur, am scoli in zona:
      – British
      – Scoala Americana
      – Cambridge
      – Olga
      – etc

      Am si scoli de stat, chiar doua.
      – Una unde terenul de sport s-a umplut cu containere pe 2 etaje si se invata in doua schimburi. (Pipera)
      – Una din care cu putin noroc iesi si stii sa te semnezi dupa 8 clase (Tunari).

      Pentru bucuresteni, orice nu e in oras e porumb.
      News flash, in jurul marilor orase e o dezvoltare fantastica si haotica.
      Am vecini de jur imprejur, am 800mp teren si acum stau frumos pe terasa si se aud pasaricile.

      Exista si case mai aproape de scoala, desigur, doar ca mai am cateva decenii de plata pentru asta, apoi promit ca ma mut.

      Nu exista situatie perfecta, dar sa ma mut inapoi la bloc, in oras, nu iau in considerare.

      710
  16. Asta cu apa potabila ar fi cam asa (părerea mea):

    – in vest apa e super potabila si lumea bea apa minerala necarbogazoasa (plata) carata cu te miri ce mijloc de transport

    – mie placându-mi apa minerala carbogazoasa si stand relativ aproape de centrul comercial când mi se termina ma duc cu un căruț (din asta cu 2 x 3 roti nu din ala de magazin) si-mi iau 2, maximum 3 pack-uri de apa minerala cu bule, 3 x (6 x 1,5 L) maximum 24 de kile probabil ca cei echipați cu mașina iau mai mult o data (sau daca nu iau apa, iau soda, sau bere, sau vin (in funcție de tara).

    Inclusiv la mătușa la tara, unde vine apa super buna si proaspătă de la izvor, lumea s-a obișnuit sa cumpere si sa bea apa la pet.

    145
    • Dac=ar sti astia care cumpara apa minerala ca de fapt pretul apei propriu=zise
      este sub 10% din pretul de raft. Cumparam ambalajul si eticheta mai mult. Si acum si cacatul ala de taxa SGR – este mai mult taxa decat altceva, si va fi/este deja rostogolita in pretul a ceea ce cumparam .

      30
  17. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 330
    • Stai liniștit, când o să fie mașinile autonome disponibile noi o să mai avem nevoie doar de salvare sau dric. :))

      Comentariu apreciat.250
    • Se stie prea bine ca masinile alea autonome zboara, nu merg pe aceleasi drumuri pe care merg si alea ‘neautonome’ …….

      180
    • @raul, cum anume reduci traficul daca renunti la masina personala si te deplasezi cu masini autonome de inchiriat? Alea nu merg pe aceleasi sosele, nu genereaza aglomeratie?

      103
    • Andrei, evident o mașină închiriată E folosită de 15-30 oameni pe zi, in loc de 15-30 mașini diferite. Deci chiar dacă traficul este similar, spațiul ocupat este de n ori redus (parcări)

      49
    • problema e cu partea de autonoma: practic fiecare are la dispozitie un numar destul de mare de masini, nu-i vreo problema sa inchiriezi o autonoma sa te ia de la munca, una sa ia nevasta, 2 sa ia copiii care sunt la scoli diferite poate, eventual mai trimiti si vreo 2 sa iti faca cumparaturi sau ce mai ai nevoie, ca-s autonome si la noul Auchan Carrefour Mega Drive in iti faci comanda, e un gigel care iti pune cumparaturile in masina si vin direct la tine. iar atunci tu poti sa angrenezi in trafic 3-5 masini, ceea ce la ore de varf face traficul si mai aglormerat decat fara autonome.

      91
    • @Flat, tu te referi ca reducem spatiul ocupat de masinile parcate, nu?
      Ca spatiul ocupat pe carosabil este acelasi chiar daca ai 300 de masini care se deplaseaza cate 20 de km pe zi sau ai 100 de masini care se deplaseaza de 3 ori cate 20 de km pe zi.

      Ba chiar, la fel ca si taxiurile, masinile autonome vor fi nevoite sa se deplaseze mai multi km. Ca eu daca am de mers cu masina personala 10 km pana la munca, ma sui in masina cu merg 10 km.
      Dar masina autonoma nu este parcata fix in fata casei mese si va merge inca 1-2 km in plus ca sa ajunga la mine si apoi sa merg eu cei 10 km.

      60
  18. Incurajezi mersul cu motocicleta

    45
  19. NOU
    #94

    Cand Bender (din Futurama) nu reusea sa se adapteze la reguli si la status quo avea o vorba despre blackjack si hookers.

    91
  20. Un mic exemplu:
    Brasov, strada 13 Decembrie, 2 benzi pe sens, se circula cu 100km/h aia mai slabi de inger, piste de bicicleta late cat unghia de la piciorul mare al unui tractorist si doar decat vopsite pe asfalt, trotuare de kkt
    intr-un oras Schengen soferii o luau de mult in freza

    710
  21. Anchete sociale in scoli pentru copii cu mutatie.
    Buna ziua, vrem si noi sa vedem cum locuiesc aici cei 5 copii din scoala din colt. Aaaaa… nu e nici unul la adresa? Ok le facem transfer la scoala din buletinul lu’ ma-sa in voluntari sau in bragadiru. Poate asa isi dau interesul si parintii in ziua votului ca pandelde&co sa isi faca treaba pentru ce sunt pusi acolo gen … scoli si nu televiziuni de propaganda si smenuri cu terenuri

    Indecis. Tu ce zici?2213
    • Si cum justifici anchetele sociale doar pentru copiii cu mutatie? Daca faci o astfel de discriminare, nu crezi ca pot exista si niste procese impotriva ta, ca institutie a statului?

      Singura optiune ar fi sa faci anchete sociale pentru toata lumea, pentru toti copiii din toate scolile. Doar ca atunci te lovesti de problema saraciei din Romania.

      O sa descoperi ca o parte semnificativa dintre elevi nu au conditii potrivite pentru invatatura, nu au un birou la care sa isi faca lectiile, etc. Si ce faci in conditiile acestea?

      1411
    • @Andrei G, de ce ar fi discriminare că verifici că se întâmplă faptic (locuiesc la adresă) ceva scriptic (că au mutație)? Mai ales în contextul în care „se știe” că viza de flotant e folosită pentru a înscrie copiii la școli unde nu ar trebui să meargă?

      1610
    • Asta e din gama „eat cake”.

      E o distanta uriasa de calitate intre scoli, nu doar intre cele de oras/provincie.

      Vedeti ce omor este la Examenul de clasa a 9-a pe cele cateva licee.
      Cand conta media anuala, era scandal mare, ca venea „ala/aia” copilu din provinceie cu nota 10 luata usor si nemeritat, apoi „fura” locul bastinasului.

      Solutia nerealista implica schimbari fundamentale in societate.
      De fapt, noi (orasenii) nu ne dori sa fim egali cu aia saraci/provinciali/neumani.

      Sa stea dracu la ei la porumb, sa vina pe jos sa ne spele noua WC-urile, DACA le dam voie.

      88
    • @Ciuby, nu ai cum sa justifici faptul ca verifici doar o parte a elevilor.

      Haide sa o luam altfel.
      Ce faci cu persoanele divortate, dar care au custodie comuna pentru copii? Acestia se duc la scoala din zona in care locuieste unul dintre parinti, dar loicuiesc jumatate din timp la celalalt parinte.
      Sau ce faci cu copiii care sunt luati de bunici de la scoala de la ora 13:00 cand termina programul, pana la ora 18:00-19:00 cand ajung parintii de la serviciu?

      713
  22. Vali, referitor la biciclete, eu cand eram pe la inaltele scoli m-am gandit ca ar fi o idee buna sa umblu cu bicicleta prin oras (foarte mare), sa nu mai stau in traficul infernal asteptand un tramvai sau un troleu si-asa obosit.
    Am mers 2 zile pe ceas cu bicicleta pana cand erau sa ma omoare 2 cu masinile in trafic.

    Aceeasi incercare la cativa ani distanta, sa merg la lucru, in alt oras, la fel de mare. M-am oprit tot dupa vreo 2-3 zile din aceeasi cauza.

    Asta a fost aventura mea cu bicicletele in marile orase romanesti. Am incercat, dar sincer nu m-as jertfi pentru un trafic mai lejer cat timp riscul e sa crap.

    171
    • Same here, ca sa nu mai zic de canale, denivalari si alte capcane.

      Frumos este ca oricat de mult am pedalat eu, ma uitam ca masinile care abia se tarau, pana la urma ma prindeau din urma si ma depaseau.
      La sfarsit ajungeam aproape fix in acelasi timp la destinatie ca atunci cand mergeam cu masina si injuram traficul.

      Diferenta era ca:
      – eram transpirat
      – eram obosit
      – respirasem enorm de multe noxe, ca nu am filtru Hepa la nari.

      141
    • eu am 5km pana la munca, de 3 ori pe saptamana ma duc la birou cu bicicleta

      Diferente:
      – cateodata ajung transpirat, schimb tricoul cu care vine si ma clatesc un pic, daca e foarte grav fac si un dus cand ajung la birou (cred ca trebuie sa fie 30+ grade afara sa am nevoie de dus ca plec curat si dat cu deodorant)
      – ajung mai energic la munca decat daca asa sta in fund intr-o masina
      – am norocul sa nu fie prea multe noxe pe drum, evit bulevarde mari pe cat posibil, dar aici e norocul meu, insa masti cu filtru HEPA exista

      nu stiu cum e la voi la Bucuresti, dar aici la taranoaia la Iesi n-am prea intalnit soferi agresivi sau malitiosi si in general ma simt destul de in siguranta daca anticipez unele situatiii si daca merg si eu civilizat (mai fac loc unde trebuie, semnalizez schimbarea directiei de mers, ma bag printre masini doar cand sunt in coloana, nu merg razant cu masinile parcate ca poate sa se deschida o portiera, mai fac semn sa ma depaseasca acolo unde simt ca n-au curaj etc.).

      99
  23. NOU
    #105

    La ala cu taxi-ul, trebuia sa te dai jos de pe bicicleta si sa il depasesti frumos pe trotuar. Sa-i vezi reactia apoi. =)

    34
  24. Eu vreau sa cred ca toata seria asta de articole in care se propune limitarea libertatilor si implicarea cat mai mult a Politiei in viata cetateanului sunt scrise doar asa, ca sa genereze comentarii si trafic.
    Nu cred ca Vali poate sa creada cu adevarat intr-o societate ca cea de dinainte de ’89.

    Indecis. Tu ce zici?3613
    • frumos prin franța, olanda sau germania, nu?

    • #de_asta_am_murit_noi_la_revolutie :)))
      @Andrei G Solutiile tale care ar fi ?

      214
    • @vali, adevarul este ca nu m-am plimbat prea mult prin Franta, Olanda sau Germania.
      Dar nu stiam ca acolo te opreste Politia pe sosele doar ca sa te intrebe unde te deplasezi in timpul zilei si apoi posteaza pe internet raspunsul tau.

      @N, am scris mai sus care ar fi o solutie:
      – constructia de scoli in zonele rezidentiale periferice, astfel incat sa nu mai fie nevoie sa se deplaseze copiii pana la scolile din centrul orasului.

      208
    • dar cât e impozitul la mașină? dar poți să-ți iei mașină dacă nu ai loc de parcare? dar ai voie cu dieselul prin oraș? dar ai voie să tranzitezi centrul când ai chef? au, nu prea?

    • Prin Franța, Olanda sau Germania te întreabă poliția ce cauți pe stradă?

      201
    • @vali, ce zice omul și ce zici tu…

      Ai constant derapaje din astea, la limita drepturilor și libertăților. Nu știu din ce cărți le iei :(

      Transport public pus la punct, polițist local în fiecare, curat și, mai ales, inițial supradimensionat (da, în exces, să meargă primele luni autobuzele aproape goale, să le vadă șoferii până face ceva click în capul lor) + benzi dedicate (stors la maxim și cea mai mică urmă de asfalt unde se poate).

      Cumpărat 8 terenuri la fiecare punct cardinal + intermediar din exteriorul orașului, parcare GRATUITĂ și capăt de autobuz dacă nu e deja lângă ceva stație de metrou. Taxă pentru mașini în oraș, pe zone concentrice, mai puțin persoane cu handicap. Nu am clar în cap ce să faci cu mașinile de aprovizionare (+ sau -). Asta e ceva ce se rezolvă în maxim un an. Bani mulți, ok, dar ca timp nu are ce să ia mai mult de un an. Vor fi vreo 6 luni de recul, până se prinde lumea că e mai bine să lași mașina acasă.

      Nu extra taxe pe enșpea mașină, nu vânătoare de oameni să vezi cine și unde-și duce copilul. Nu oprit cu poliția să vadă dacă ai treabă sau nu. Sunt niște aberații.

      244
    • Discutia asta mi se pare evidenta – sunt multe masini pentru ca sunt multi oameni, ce este asa complicat? Scazi densitatea per km2 si dispar si masinile alea, nu mai dai voie sa se construiasca mai mult de x unitati per km2 si in acelasi timp faci acelasi lucru si cu unitatile comerciale.

      In toata lumea asta in orasele mari sunt multe masini si traficul e groaznic, daca ne uitam in filme facute in 80 New York era blocat, nu este nimic nou.

      Partea cu controlat societatea mi se pare interesanta, probabil este un aspect social unde binele comunitatii primeaza fata de cel al individului, cumva similar a ce am avut in comunism – limitat consumul de resurse, limitat spatiul folosit de un individ, stabilit ce si cat poate sa faca, etc.

      79
    • @vali de la firu ierbii de pe germania (unde cica ai neamuri pe la hanovra):

      – dar cât e impozitul la mașină? : 230€ 2.2 diesel, 190€ 2.5 benzina pt euro6
      – dar poți să-ți iei mașină dacă nu ai loc de parcare? : da. cine / de ce sa te opreasca? iei amenda / ti-o ridica daca parchezi aiurea that’s it
      – dar ai voie cu dieselul prin oraș? da, limitarile sunt punctuale : https://www.adac.de/verkehr/tanken-kraftstoff-antrieb/fahrverbote-umweltzonen/dieselfahrverbot-faq/
      – dar ai voie să tranzitezi centrul când ai chef? da (mai sunt zone care se fac pietonale temporar cum e calea victoriei)

      173
    • vorbim de orașe foarte aglomerate, da? nu de orășele de 10-20-50.000 locuitori.

    • Vali nu mai are rabdare, are solutii finale.

      Da exemple de tari si are impresia ca acolo doar frica creaza civilizatia.
      Problema este ca nu este asa.
      Da, frica mentine civilizatia, dar nu o creaza.
      Banii o creaza in principal.

      La noi dorintele se lovesc de realitate, de saracie, prostie si birocratie.
      Vrem sa fie ca afara, dar sa plateasca altii.

      Multi dintre voi nu veniti in contact cu probleme juridice banale, care te fac sa te dai cu capul de masa.
      Cand ai nevoie de acorduri de la X vecini si 3 institutii ale statului, desi nu e treaba lor, dar asa a facut un cretin un OPIS.

      Si cand X vecin/institutie nu vrea sa semneze ca nu vrea ea si trebuie sa ii dai in judecata in Civil, adica 5 ani si uite asa pierzi enorm de multi bani, timp si oportunitati.

      In Romania e prea multa libertate, in sensul ca totul e facut special ca la final responsabilitatea sa fie asa de diluata, incat nimeni sa nu o aiba.

      115
    • da boss ca nu stam la tara…. ce ti-am scris e valabil pt tot top 10 orase din DE (alea care au un cartier cat tot brasovu sau oradea)

      150
    • ce functioneaza in la ele e:

      – transportul in comun bun : vin repede si la program, au prioritate, ai tranzitie ok din una in alta (tramvai => metrou)
      – piste de biciclete
      – parcare aberant de scumpa in centru (si amenzi pt aia care *isi asuma*)
      – ridicat daca parchezi pe acces de pompieri / garaje

      da, aberatii se mai intampla dar in ansamblu functioneaza

      cumva oamenii se descurca fara micile tale fantezii fascistoide cu politie care controleaza lumea, bice pe spinare, impuscat alti soferi etc

      in rest nu fute pe nimeni grija cand si unde se duce cu masina

      leben und leben lassen

      201
    • @vali, nu stiu, cat este impozitul la masina in Germania?
      Raportat la venitul mediu, procentul este mai mare sau mai mic decat in Romania?
      Ca pana la urma asa trebuie calculate taxele, raportate la veniturile populatiei.

      65
    • in Olanda impozitele sunt de 4-5 ori mai mari ca in Germania la venituri similare intre cele 2 tari si totusi nu pare sa limiteze numarul de masini….

      111
    • Olanda impozitele sunt de 4-5 ori mai mari ca in Germania la venituri similare intre cele 2 tari si totusi nu pare sa limiteze numarul de masini

      nu există o limitare clară și precisă de tipul „nu ai voie cu mașini”. nu. dar dacă nu ai unde o parca acasă și nici la muncă, și nu poți parca aiurea că te rupe cu amenzile, îți mai iei mașină?

    • NOU
      #122

      Vali, cand incepusem eu sa spun de derapajele tale, eram o singura voce si poate m-ai trecut la elemente exotice, dar vad ca din ce in ce mai multa lume incepe sa iti spuna ca ceva nu e ok la modul in care pui problema.

      Paralela la politica este cu „oamenii noi” gen USR sau REPER, pe care daca ii asculti dupa ce trec de #muiepsdnl, iti dai seama ca ceva nu e ok la gandirea lor. Si asa lumea o sa se lepede de ei pentru ca nu vor sa traiasca intr-o lume unde ideile astea sunt chiar luate in seama.

      Solutia este sa ai optiuni adaptate si nascute din cererea reala, nu restrictii.

      Food for though.

      138
    • man, tu nu stiai că pe mureșenilor își ambalează idioții motoarele, nu ești in măsură să ai păreri despre trafic.

    • NOU
      #124

      Este deja a 5a oara cand imi pui vorbe in gura referitor la Muresenilor.
      Ai facut-o si aici, ai facut-o si pe live, si vad ca nu te potolesti.
      N-am spus niciodat ce zici tu ca am spus. Du-te si citeste comentariul meu original inca o data, ca nu e deloc ok sa incepi sa ai amintiri gresite asa tanar.

      104
    • Motociclist, am revăzut discuția de aici https://zoso.ro/brasov-provocarea-traficului-de-pe-muresenilor/#comment-2004963

      again, tu admiți că motocicletele alea se aud tare și tu nu știai asta. că tu nu circulai pe jos acolo, iar de pe motor nu îți păsa cum se auzea.
      tot după discuția noastră, colegii au început să își dea seama că e muism să pună motoarele de-a curmezișul pe trotuar, că nu mai e loc și pentru oameni, și au ales să le pună unde au loc sau măcar paralel.

      din nou, hai să ne abținem de avut păreri despre trafic. nu suntem încă acolo. mai avem de mâncat destulă pâine și de urmărit ce vorbesc oamenii mari. dacă vrei. dacă nu, ține-o pe a ta.

    • da – cine are nevoie sau vrea cu tot dinadinsul isi ia indiferent daca are sau nu loc de parcare…

      si mai sunt unii care… badum-tssssss… au mai multe masini decat lcouri de parcare (ca familie numeroasa sau placere automobilistica)

      inchiriezi loc de parcare in parcari platite de rezidenta sau prin cladiri vecine cu parcari la subsol (stiu cazuri la prima mana – nu flexez poetic)

      in fine… ce plm de discutie /argument e asta? revenim la a primi aprobare de la partid pt aro? tu te auzi?

      143
    • @vali, chiar daca rezultatul final va fi asemanator, este o diferenta foarte mare intre:

      „Haide sa punem Politia sa opreasca soferii si sa-i interogheze in legatura cu motivul pentru care au indraznit sa iasa cu masina in trafic.”
      SI
      „Haide sa transformam locurile de parcare publice in spatii verzi si astfel sa determinam soferii sa lase masinile acasa si sa foloseasca transportul in comun.”

      111
    • @AndreiG prima nu va duce decat la metode cat mai creative de a gasi motive sa iesi cu masina (remember hartia din pandemie? )

      110
    • @vali asta sper ca e si pt tine 😉

      „din nou, hai să ne abținem de avut păreri despre trafic. nu suntem încă acolo. mai avem de mâncat destulă pâine și de urmărit ce vorbesc oamenii mari. dacă vrei. dacă nu, ține-o pe a ta.”

      40
    • nu neapărat. aici pe blogul meu doar eu am voie să fiu prost :D

    • sigur boss, go full retard 🫡

      40
    • NOU
      #132

      Vali, tu ai impresia ca pentru ca mi-am ales numele asta eu am vreo legatura cu cei care parcheaza acolo sau ca sunt mama prostilor care fac tampenii in trafic?
      Nu m-am oprit niciodata pe Muresenilor cu motocicleta, in locurile unde se opresc ceilalti, pentru ca nu este genul meu de comunitate. Din cate stiu, a venit politia locala si le-a spus sa parcheze pe partea cealalta, de asta s-au mutat. Nu pentru ca ai scris tu un articol.
      In orice caz, ramane la fel cum am spus: nu se aude tare pentru ca tureaza cineva motorul de nebun, se aude pentru ca este strada ingusta si cladirile relativ inalte. Uite, asta e un motiv bun pentru niste spatii verzi in zona, unde se poate.
      Asa ca, te rog, nu mai fa greseala asta de rookie sa ii bagi pe toti in aceeasi oala.

      Lucrurile pe care ti le-am spus eu sunt informatii pe care nu aveai de unde sa le stii si care le inlocuiai cu niste presupuneri incorecte. Pretuieste sursa asta de informatii si nu mai iti bate joc facandu-ma „istet”.

      22
  25. masinile mai nou sunt folosite ca mod de relaxare, libertate. lumea efectiv iese la plimbare. „ma duc sa dau o tura de oras”.

    eu cred ca problema asta nu o rezolvi nici cu masinii electrice, tot o sa se plimbe toti, peste tot.

    in rest ce alternative ai sa iesi din casa, la libertate, fara sa consumi, fara sa stai in fata la biserica, in fata primariei sau pe unde se mai gaseste o bucata de trotuar mai lata? In parcari printre masini?

    https://www.perplexity.ai/search/foucault-on-public-wVyXMs1yRDa0fbRfnwebtQ

    In ideea asta cred ca problema se rezolva cu multe piete publice pietruite si lipsite de cladiri oficiale, de cult, comerciale, sau orice alte utilitati si monumente. in suburbie

    si de mai mult gazon fara grile de carari, fantani si aliniamente de flori printre ele.
    gen

    https://web.staticrmg.be/if/c_crop,w_1200,h_900,x_0,y_0,g_center/c_fit,w_620,h_465/16ac5dfc41c69492562fc88f4849d637.jpg

    Sau macar sa fie iarba decent taiata si curat, cum sunt alea din suburbia Londrei, gen
    Richmond Park. efectiv zone mari cu livezi cu iarba taiata, intre arbori, strabatute de o carare ingrijita.

    La noi in suburbia oraselor ai boscheti unde te mananca cainii sau dai de porumb.

    45
  26. Benzi speciale pentru pensionari speciali !

    64
  27. Exista o solutie care ar putea imbunatati traficul in orasele mari in timp foarte scurt si probabil ar si aduce bani la buget pt pistele de biciclisti si autobuze samd…

    Scos politia rutiera sa isi faca treaba, nu doar sa stea cu radarul in boscheti.

    „Buna ziua, semnul ala zice oprirea interzisa… de ce mama matii ai oprit blocand o banda intreaga?”

    „Buna ziua, la carte zice ca nu ai voie sa intri intr-o intersectie blocata… de ce mama matii te bulucesti?”

    „Buna ziua, stiti cum e cu depasirea coloanei oprite? ”

    „Buna ziua, stiti cum e cu traversarea pe bicicleta pe trecerea de pietoni, respectiv mersul pe trotuar?”

    Samd… ajuti la fluidizarea traficului si dai imboldul pentru a schimba niste obiceiuri.

    Si tot ce trebuie e ca niste oameni sa isi faca treaba pentru care sunt platiti.

    41
  28. Va place SF ? Nu zice nimeni de taxare in plus sau de inasprirea amenzilor.

    Ar trebui pus acolo, 50ron pe zi pt circulat prin Bucuresti: Congestion-tax ca in Londra. Ca sa imbunatatim infrastructura de circulat public. Cand se aduna 300 eur pe luna parca mai iei pauza in unele zile. Si apoi taxa aia marita in functie de poluarea fiecaruia.

    Marite impozitele auto pt masini in functie de cate grame de CO2 emite fiecare. O toyota hibrid emite 100-120g, un Golf 4 emite 180g, un logan 2012 e scris ca 135g. Un clio nou emite 99g si e benzina fara baterie hibrid: se vinde bine ca sunt taxele mici.

    E acolo, un tabel undeva la stat cand platesc impozitul la masina, stiu ei valoarea din talon. Scapi de politistii care nu isi fac treaba ca au oprit pe cine nu trebuie.

    Benzine de autobuz sunt bune dar daca sunt blocate de masini si nu are cum sa treaca mai departe, cine sa le dea amenda ? E greu sa aiba soferul de autobuz o camera si sa apese pe buton pt emitere de amenda ?

    Cine implementeaza SF-urile astea ?


    Fac 20 min pe jos pana la gradi, cu copilul fac 40 ca pasi mai mici. Deci 2h pe zi dus-intors. E la 2km distanta. Cu autobuz/tramvai ar fi la fel ca vine rar. Cu masina sunt 40min dus-intors. 1h20m castigate de mine.

    87
  29. O mare problema a oraselor romanesti este ca sunt foarte dense ca populatie. Efectiv orice oras as lua in Romania peste 100k de locuitori(care sa fie pe bune) o sa sufere de cateva chestii simple:
    1. Blocuri foarte apropiate de aici si temerea romanului ca-i vede cineva in casa;
    2. Multe strazi mici si inguste unde pe hartie ar fi 2 sensuri in realitate abia au loc sa treaca 2 masini;
    3. Anumite servicii de utilitati publice sunt subdimensionate in anumite zone. Pentru cine nu stie cand s-au deschis turnurile One de pe Eliade in Bucuresti curentul pe timpul veri pica dupa cum era norocul pentru ca reteaua de acolo nu facea fata la noile cerinte. Nu stiu daca s-a rezolvat, dar chestia asta se intampla cu implicatiile de rigoare. La fel si povestea cu scolile unde deja treaba e scapata de sub control;
    In toata povestea asta masina este pur si simplu efectul al unui oras planificat prost cand vine vorba de dezvoltare. Nici nu conteaza daca isi face sau nu romanul drum cu masina nu uita ca populatia este imbatranita si peste niste ani o sa fie si mai frumos cu oamenii care-si fac drumuri. Si absolut toate medii spre mici se vor muta in orasele mari.
    Nu mai poti sa faci absolut nimic acum pentru ca fereastra de lucru era acum 10-20 de ani. Orice solutie implica niste santiere de zeci de ani: dezvoltare metrou, introdus trenuri suburbane, dezvoltarea de gari centrale. Toata povestea se va regla insa de la sine cand o sa mai moara din populatie si orasele mari se vor echilibra ca si populatie si dezvoltare, insa din nou vorbim de ce se va intampla incepand cu 2050 sa nu zic 2060….

    61
  30. “Pentru transportul în comun și pentru bicicliști.”

    De acord cu prima parte, chiar imi doresc nespus de mult benzi de autobuze pe care sa fie doar autobuze. Fara taxi/rideshare pe ele. Doar autobuze.

    In schimb, nu cred ca biciclistii merita benzi/piste dedicate pana cand n-o sa mai fie ultimii oameni in trafic, in special cand merg cu bicicletele pe trotuar sau calare pe ele pe trecerile de pietoni.

    115
    • Cu ce drq te deranjează ca merg pe trecere? In 99% din cazuri, șoferii vad cicliștii, este doar ură gratuită sa ii vadă chinuindu se sa se dea jos, plus că, ironic, stau și ei în mașini mai mult la trecere.

      Unde locuiesc acum în altă capitală europeană cicliștii merg și pe trotuare și pe treceri și nici pietonii, nici șoferii nu au nimic cu ei, și le acordă prioritate. Diferența este că mai toți au biciclete aici

      217
    • În principiu biciciliștii sunt ok, mai puțin când se aruncă ca idioții în viteză de pe trotuar pe trecere. Pentru că nu ai timp să-i vezi și să oprești în siguranță.

      71
    • @Razvan: hai sa iti explic ca la copii mici: uite de exemplu in alte tari la trecerile de pietoni care se intersecteaza cu drumuri de biciclete exista un semn care se cheama cedeaza trecerea, care poate fi ori pentru biciclisti ori pentru soferi, daca e pentru biciclisti cand treci pe bicicleta pe trecere casti ochii sa nu vina o masina peste tine, daca esti sofer casti ochii sa nu vina un biciclist sa se bage in fata ta, cred ca in ambele cazuri presupunem ca oamenii au ceva care se cheama vedere periferica si ca soferii nu circula cu o viteza la care nu pot pune frana cand au o trecere. eu asta n-am inteles-o niciodata, de ce e asa usor sa opreasca atunci cand e un pieton care e pe cale sa traversese, dar o data ce pietonul e pe o bicicleta e ca in Harry Potter si se pune mantia aia de invizibilitate. cum e acolo, asa ar trebui sa fie si la noi.

      45
    • @Flat, diferenta este ca in capitala aia europeana in care locuieste tu probabil ca legea este diferita. Si este gandita in asa fel incat biciclistii sa poata circula pe trecerea de pietoni. Dar la noi legile sunt putin diferite si devine periculos cand un biciclist iti sare in fata pe trecere.

      Daca vrei ca biciclist sa poti circula pe trecerea de pietoni, du-te la senatorul sau deputatul pe care l-ai votat si convingel sa vina cu o propunere legislativa de modificare a Codului Rutier. Si apoi, dupa ce se modifica, esti liber sa circuli legal pe unde ti-ai dorit.
      Dar pana atunci, nu poti sa ai pretentia ca altii sa te respecte pe tine in trafic, dar tu sa nu respecti nici o lege.
      Nu poti sa ai pretentia ca soferii sa fie atenti la tine, dar tu sa depasesti mereu pe partea dreapta, desi asta este atat ilegal, cat si periculos.

      70
    • Nu e ilegal, se cheamă ane filtering

      Oricum înverșunarea asta cu legalitatea este absurdă, ai un oraș cu densitate asiatică, blocat de mașini, și tu te apuci sa fii strict și sever cu cei pe 2 roti, care eliberează traficul

      Înțeleg că există dubla măsură, dar e justificată. Ciclistul e vulnerabil, șoferul nu. Desigur, in psihopatia carbrained de la noi, o posibilă zgârietură pe aripa bolidului este mult mai gravă decât viața prostului pe 2 roti. Ăștia suntem, animale

      212
    • @Flat, faptul ca tu ai dat o denumire (lane filtering) unei manevre ilegale, nu o face legala. Cel putin nu in Romania.

      Nu simti nici o disonanta cognitiva atunci cand militezi pentru ca o anumita categorie de cetateni sa respecte regulile si in acelasi timp spui ca ceilalti nu ar trebui sa respecte nimic pentru ca ei elibereaza traficul? Mai ales ca prin nerespectarea legilor, un biciclist isi pune si viata in pericol?

      80
  31. de curiozitate, sondaj, intrebari, sugestii:
    – casa in afara orasului, job in oras, scoala copilului chiar in centru (scoala speciala)
    – drumul dureza 1 h dimineata, 1h- 1:30h seara. Daca nu merge copilul la scoala facem zi de wfh – dar nu mai mult de 2 zile/sapt; masina nu are niciodata un singur pasager, pe drum spre casa se fac si cumparaturi/altele, nu scoatem masina daca nu e absolut necesar. Daca as folosi mijloacele de transport in comun, drumul ar dura 2.5h dus (rata pana la autogara (1h), metrou 1, metrou 2, autobuz 1, mers pe jos) – 2,5 ore intors. Daca ne-am muta in oras am sta fie intr-un apartament de 1/3 din casa de acum, fie am da 500.000 pe o casa asemanatoare (nu avem). Mentionez ca firma nu ofera loc de parcare asa ca mi-am platit abonament lunar singura, nu parchez niciodata aiurea. Ce ati face in aceste conditii?

    616
    • E tragic să locuiești în 75 mp. Mai bine ții copilul zilnic 2 h 30 in mașină..

      167
    • – stai in 1/3 că nu mori
      sau
      – duci copilul la școala din sat, că nu este vreun Fourier sau Laplace

      1111
    • @cipper Nu e vb de 75 mp, e vb de 50mp la bloc, fara curte, fara spatiu de joaca, si cu 45 de grade vara.
      @flat si eu tot la birou in bucuresti merg si il fac si pe copil usor idiot..
      Deci concluzia e sa stam toti in apartamente comuniste, cuminti si linistiti si daca doamne fereste vrem curte sau spatiu nu mai avem dreptul sa intram in oras.

      610
    • @Oana, ai făcut un sondaj și ți s-a răspuns. Nu, niciun om cu capu pe umeri nu va considera că 2.5 ore state în trafic pe zi sunt OK.

      Nu-ți convine ce ți s-a răspuns și tragi o concluzie din care este evident că ție ți se pare că ai mare dreptate și ceilalți sunt proști. De ce ai mai întrebat? Ce te așteptai, să te aplaudăm ca focile?

      52
  32. Stiu ca toti minunatii cu gura plina de eco, biciclit, sustenabil, transport in comun si alte tembelisme imi vor sari in cap.
    Dar:
    – Am masina, doamna mea la fel. Unde masina e altceva decit robot de bucatarie pe baterii. Cea mai veche e din 2017, toate sint intr-o stare tehnica foarte aproape de ideal. Platesc basca de impozite stabilite de capo di tutti capi, recte statul roman. Toti cei care misuna lelea si incurca traficul (in principal din cauze capra riioasa cu coada pe sus, prostie, necunoasterea legislatiei, o mare durere in orificiul anal, nesimtire samd) pe drumurile publice, de ce nu platesc la fel impozite si alte dari? Ca eu vad ca cei cu masini termice platesc si toata lumea foloseste drumurile. Ala cu ascutitori electrice, retarzii pe 2 roti (biciclisti, trotinetisti, alte kkturi de gadgeturi) zboara? Le duc in circa? Deci folosesti = platesti. Sau faci jogging dupa autobuz.
    – tot la capitolul plati: un bovis cabinatus cu trotineta sau bicicleta intra in mine si-mi ascute o aripa/usa/far/grila/radiator. De Jaguar sau XC. Eu trebuie sa scot din buzunar o gramada de bani sa-mi repar masina, ca cimpanzeul de pe 2 roti nu are RCA si nici orice alt fel de asigurare. Bonus: ma da in judecata ca el s-a ranit in accidnt. Stiti toti cum e cu justiia pe care o aparam. Timp, nervi, bani, avocati, probe, martori, mizerii. Camerele mele de bord sint neomologate, asa ca…
    – onor bizonul mioritic, le peisan roumain, habar nu are sa citeasca/scrie/exprime in limba romana – doar e limba materna, nu? Ce pretentii sa mai am sa cunoasca legislatia, cind el e perfect incapabil sa dea buna ziua?
    – sa-l educi cu „duhul blindetii” (Toma Caragiu in rolul Raspopitu din Rapirea fecioarelor) iar nu se mai poate, ca intri in alte belele daca-i inmoi oasele.
    – facem benzi dedicate? Vineri in jurul h1530-1600 pe drumul de la Bod spre Harman erau vreo 4 sau 5 haite de daunatori bipezi 0e biciclete, care ocupau cu nesimtirea specifica toata banda. Cu o mare durere in cur m-au ignorat cind i-am claxonat sa treaca in sir indian, cit mai aproape de acostament, etc. Fierul meu are gol 2320kg si-n caz de necaz, trebe indreptat/inlocuit. Oasele… mai greu. Sa nu-i calc pe cap? Repetat, inainte-inapoi, pe modelul Funar? Mai ales ca eram pe curbele din panta de urcare, linie continua, vizibilitate ioc, iar tembelii faceau opturi si scame pe drum?
    – de ce marele canion imblanit al distinselor fatatoare de i-au produs, atunci cind termina de trotinetit/biciclit ei lasa de-a curmezisul sau cite 2-3-n kkturi pe trotuar? Pentru ca eu ma trezesc cu masina ridicata, pe Minerva, ca nu am cotizat la P&P doua sau trei ore cind ajung acasa.
    – veneam de la carefura de pe Calea Bucuresti, tot pe Minerva. Un putoi d-asta tefele, calare pe o trotineta, avea fix si exact 84km/h. Optzeciaipatru, ca am fost curios si am verificat in bord – babuinul mergea suspect de repede si am fost curios. Casca? Ceva genunchiere, cotiere, orice umbra de armura? Da’ ce-i alea – ca sa ma exprim pe limba lor. Tricou, pantaloni scurti, slapi. Eu daca merg cu un far/stop ars sint tras pe dreapta. Daca mai am si 84km/h in oras, fac sport dupa autobuz.
    Ar mai fi, dar m-am aprins rau si mai bine o las balta.

    Indecis. Tu ce zici?1920
    • @Marian, e simplu:
      – tu ca sofer platesti taxe suplimentare, dar stai sa vezi ca toata infrastructura nu se face doar din taxele tale si ale soferilor, ca nu sunt suficiente. cand se face un drum, un pod, un loc de parcare, e facut din taxele tuturor, chiar si de la aia care merg pe jos, atat timp cand au un venit. si atunci putem aplica invers retorica, de ce eu (sa presupunem ca nu am masina, desi am) ca biciclist trebuie sa platesc ca primaria sa faca locuri de parcare daca n-am masina?
      – din ce am verificat, drumurile nu sunt exclusiv pentru autovehicule, cu exceptia autrostrazilor, nu iti convine ca biciclistii nu merg in sir indian, esti liber sa chemi politia pentru ca incalca codul rutier, dar soseaua e in aceeasi proportie si al lor si a ta. daca prindeai o masina de scoala care mergea cu viteza de bicicleta (cand mai ies spandexat prin oras cu cursiera, se mai intampla sa depasesc masini de scoala) sau unul care pur si simplu mergea cu 20-30km/h, mai faceai spume la gura sau doar atat te duce capul?
      – la partea cu trotinetele inchiriate iti dau dreptate, de aia sunt orase care au interzis serviciile de inchirieri, ca sunt oamenii prosti, alte aplicatii am vazut ca iti cer poza cand lasi trotineta/bicicleta (cel putin cand am fost prin state), dar tu oricum nu prea pari omul care sa mearga pe jos, asa ca ce iti pasa?
      – problema cu ala care mergea cu 84 nu era ca nu avea casca, era ca el cel mai probabil nu are permis pentru asa ceva, ca teoretic alea electice trebuie limitate la 25. in rest, aia de pe motocicleta nu-s obligati sa poarte casca sau echipament, merg pe barba lor, de ce aia de pe trotinete ar trebui obligati?

      in rest, pari romanache ghertoi tipic, mai ghertoi decat aia de pe bicicleta care te oftica in trafic, crezi ca daca iti permiti 2 conserve mai noi de 8 ani si platesti acciza de motorina, totul ti se cuvine tie.

      811
    • PlAtEsC iMpOzIt ce plătești mă? Firfirei, 20 euro pe an? Nici de o mătură nu ajung. Ridicol

      Ai auzit de greutate? TIR ul de ce plătește exponențial mai mult ca tigaia ta? Nu cumva că strică drumurile?

      Cu ce strică un biciclist mă amărâtule?? Zici că ai jaguar dar nici casco nu îți permiți, schelălăi aici că ți-a julit unul aripa. Ia Sandero daca ești sarak

      1113
    • @Flat: nick-ul iti vine de la lipsa circumvolutiunilor, corect? Si be) sint convins ca ai impresia ca esti la tine in sat si te adresezi celei care te-a nascut, dar ai gresit adresantul. pentru tine sint domnul Xulescu, asta ca prima lectie de politete.
      Poate vede si seful blogului limbajul tau si-ti da o felicitare cu suspendare.

      @Perkele:
      Nu am spus nicaieri ca se creeaza/intretine infrastructura rutiera strict din taxele directe si indirecte aplicate masinilor personale, ci ca toti cei care utilizeaza infrastructura ar trebui sa contribuie la crearea/intretinerea acesteia, indiferent de nr de roti/punti. La fel, toti participantii pe roti ar trebui sa fie asigurati RCA. Daca miine te trezesti (absolut nevinovata) cu o creatura infipta in masina ta, ce faci? In afara de paguba materiala, idiotul care te-a troznit sigur iti va face si „bucuria” unui proces in civil, cu tot alaiul de belele furnizate de interactiunea cu autoritatile statului
      De unde ai tras (in afara de par) concluzia ca strada e doar a mea sau numai oentru autovehicule? Am dat un exemplu de prostie, indolenta, nepasare si nerespectarea Codului Rutier tocmai de nevinovatii minunati biciclisti care cer respect. Ca sint nevoit sa depasesc o bicicleta/atelaj hipo/scoala de soferi/whatever, face parte din trafic, ei merg legal, eu merg legal. Sa faca misto grosier si prostesc de mine niste babuini…
      Nu sint motoare fiesel, am benzinare, daca tot ai limbrici.
      Ghertoi? Marian, nu imi pare bine de cunostinta. Te-ai vazut in oglinda si ai avut vreo vedenie. Partea cu politetea si respectul le-ai pierdut pe drum.

      710
    • Imi este oarecum teama ca soluția oricum nu este RCA-ul lipsa. In primul rand, nu ai cum sa il identifici, fie și de-ar avea RCA. In afara situației nefericite in care cel care merge cu trotineta are de suferit fizic in urma accidentului, ceea ce va face este sa plece cat mai rapid de acolo. Si este cam greu sa il prinzi. Exista un motiv pentru care autovehiculele au număr de înmatriculare.

      22
  33. ce nu vad eu nicaieri, in articol sau comentarii sunt solutiile pentru abuzuri.

    sunt oameni care chiar au nevoie de masina. joburi care necesita carat chestii, care presupun drumuri lungi sau întortocheate, probleme de sanatate.

    cum facem sa nu ii pedepsim si pe astia o data cu cei care se duc 200m pana la mega sa isi ia un pachet de tigari?

    si in final, nu e dreptul lui sa se duca aia 200 de metri cu masina? e de cacat? evident! e ilegal? NU!

    cand traficul va deveni cu adevarat insuportabil (btw, sunt prezent in traficul bucurestean din 2008, nu pot sa spun ca am vazut vreo inrautatire evidenta si generala, la fel de prost era si atunci, doar masinile erau muuuult mai gioarse), aia care nu mai suporta vor pleca in alta parte.

    ca tot sunt corporatistii cu work-life balance in gura. mediul din corporatie e toxic? pleci… daca nu pleci inseamna ca nu e chiar asa toxic. traficul e insuportabil? te muti la Poplaca. ah, nu? pai inseamna ca mai suporti, deci nu e chiar asa insuportabil.

    610
    • joburi care necesita carat chestii, care presupun drumuri lungi sau întortocheate, probleme de sanatate.

      câți sunt ăștia? se ia cineva de ei? a zis cineva că ăia care care betoane sau bere sau alte minuni trebuie să meargă pe bicicletă?

    • vali, eu le bifez pe toate. si sa presupunem ca sunt singurul din bucuresti.

      cum facem sa nu ajung din cineva care contribuie la ajutorul social la cineva care doar cere?

      hint… mașina aia diesel injurata general ajuta maxim. alt hint, masina cu otto care sa faca aceleasi lucruri nu exista. electrice…. imi vine sa rad.

      44
  34. Merg cu mijloacele de transport in comun inca de cand Baselu’ era primar, ca deh, n-am avut noroc de parinti devalizatori de banci. Nici pe blat nu-mi amintesc sa fi mers vreodata desi ma incadram la conditii de trai cel mult „modest”. Acum , dupa un amar de vreme, mi-am luat si eu domne’ primu autoturism, mazda cx30, nou-nout, si vali se supara pe mine ca nu mai sunt dispus sa stau ca sardina in metrou sau in tramvaiele urac cu 50* grade la interior. Sa nu-i mai mentionez pe aia cu mielu/cerseala/tragatorii de aurolac + eternii transpirați . Prefer oricand sa stau in trafic, cu ac & muzica on, decat sa mai indur bataia de joc numit transport in comun.

    129
  35. O sa vin acum cu o solutie nepopulara, cel putin pentru Romania.

    Pe motive de familie si sotie, am consumat multa literatura de urbanism la un moment dat. O solutie pe care o gasise Parisul, parca, era sa INTERZICI construirea de locuri de parcare in centru, sau la orice cladire noua de birouri. ideea era ca daca nu ai unde parca, o sa iti lasi masina acasa cand te duci la munca.

    Stiu ca la romani suna teribil, dar mie imi pare o idee rezonabila pentru aceasta problema. Personal, nu ma afecteaza, de 20 de ani folosesc masina doar o data pe saptamana la supermarket si la iesiri in afara orasului (i.e. <100km pe luna. vand masina folosita de un batranel doar pana la piata :) )

    74
    • Pai stai asa, interzici construirea locurilor de parcare, dar trebuie sa pui si politie sa ridice masinile parcate pe trotuar sau pe b1, nu?

      02
    • Nu este un lucru rau asta.
      Dar eu as incepe treptat, astfel in prima etapa as dezafecta locurile de parcare publice din centru si le-as transforma in spatii verzi. Automat in acelasi timp ar trebui inceputa si o campanie de amendare a oricarei masini parcate ilegal in zonele respective.

      Ulterior putem trece si la interzicerea construirii de locuri de parcare, pentru a reduce si mai mult numarul de masini.

      Problema este ca daca faci totul foarte brusc, pe termen scurt si mediu toata zona va avea de suferit. Oamenii care sunt obisnuiti sa circule cu masina vor evita centrul si vor alege magazinele si terasele/restaurantele din mall-uri.

      32
  36. NOU
    #167

    BTW, cei de la statistica au publicat niste lucruri interesante despre accidentele din 2023.

    30
    • NOU
      #168

      https://insse.ro/cms/sites/default/files/field/publicatii/mijloace_de_transport_vehicule_inmatriculate_si_accidente_de_circulatie_rutiera_2024.pdf

      Morti: pietoni 472, bicicleta 168, scooter 22, motocicleta 88, masina 677.
      Raniti: pietoni 6594, bicicleta 5337, scooter 607, motocicleta 1934, masina 18492.

      Este ENORM numarul celor care mor in accidente de bicicleta la noi. Da, majoritatea sunt cei peste 30 de ani, ceea ce ma duce cu gandul ca procentul este covarsitor al betivilor din sate, dar tot este extraordinar de mult. La fel si numarul celor raniti, avand in vedere ca procentul de raportare al accidentelor de bicicleta este mic.

      50
    • Acum nu stim sigur daca decesele in randul biciclistilor sunt din cauza ca fac ei greseli in trafic sau din cauza soferilor care nu le acorda prioritate atunci cand ar fi cazul.

      Dar indiferent de situatie, ar trebui sa le dea de gandit celor care isi imagineaza ca au dreptul de a depasi o masina prin partea dreapta.

      22
  37. „Și găsit niște metode de a opri părinții să-și ducă copiii la școala din oraș. Și apoi la 12 activități. Și să se ducă la mall-ul din partea ailaltă a orașului cât timp copilul e la activități. Și apoi să se întoarcă să îl ia.”

    Ce idee buna Tovarase, sa o spui la urmatoarea intalnire de partid :)

    83
    • Si cand te gandesti ca acest articol vine de la cineva care are si vreo 600 de alte articole cu titlul „Astazi am condus”.
      Adica la fel ca toata lumea din Romania, este in regula sa conduc acolo unde am eu treaba, dar celorlalti ar trebui sa le interzicem accesul la masini.

      81
    • andrei, exagerezi.

  38. >>Odată devenită potabilă apa de la robinet
    E o fita pura. Apa de la robinet este potabila. O avea niste rugina. Stii tu ceva, analize etc? Eu zic de Bucuresti. Asa si cea de la PET o avea microplastice, nu stiu…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Ultimele articole

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile