OK, reduceri și tăieri de costuri, dar…

Sâmbătă, la una dintre discuțiile de la Biz Camp, se vorbea despre onorariile agenției care implementează un proiect și un reprezentant al unei companii povestea cum, după negocieri, a reușit să obțină o reducere cu 50% a acestui onorariu, ceea ce pentru el a reprezentat un succes. Eu am adăugat că acele tăieri de costuri se transmit către angajații agenției, care fie trebuie să muncească mai mult, fie trebuie angajați juniori și specialiști din ăștia.

Nu plâng pe umărul vreunei părți și nu e neapărat vorba despre agenții și online aici, ci putem extinde discuția la un nivel superior.

Cred că există un punct sau un salariu/onorariu sub care oamenii nu mai pot trăi decent. OK, compania reduce costuri, deci produsul pe care îl pune pe piață e mai ieftin, dar produsul ăla nu mai e accesibil pentru oameni, pentru că nu au banii cu care să îl cumpere.

iPhone e un exemplu, chinezii care îl produc nu îl pot cumpăra. Sigur, e un produs de lux, nici muncitorii care asamblează Bentley nu pot cumpăra unul, dar dacă mâine costurile s-ar reduce la jumătate, oamenii ăia ar găsi cu greu resurse să mănânce, de pildă.

 

 

 

 

fun-capitalism

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

37 comentarii

  1. Am vaga impresie ca lumea a … tampit. Totul e redus, totul e taiat, totul e [mai] ieftin si altele pe aceeasi tema. Parca (?) lumea nu intelege ca „reducerea” aia tot pe ei ii va musca de fund la un moment dat.
    Nu zic nu, reducerile au si ele rolul lor – dar e un rol bine definit si se intampla in anumite conditii (perioada a anului, de exemplu).

    Pe de alta parte, „miros” ca este printre singurele tehnici de marketing pe care le-au invatat unii-altii. S’apoi se plang ca nu au, ca nu sunt platiti sau ca sunt platiti prost.

    Am eu un fail de logica pe undeva sau au altii?

    00
    • „Am vaga impresie ca lumea a … tampit.” Tu n-ai auzit de Idiocracy, pana acum?

      Si totusi, nu baga totul la gramada. „Redus, taiat, sau mai ieftin” poate avea surse pozitive. De exemplu, se vinde mai mult din acelasi produs. Adica acele costuri cu designul, cu proiectarea, cu trainuirea angajatilor, si altele one time only, se impart la un numar mai mare de produse, si atunci costul final, pe bucata, este scazut. Apoi, ai investit intr-o masinarie mai performanta, care face mai repede, si care consuma mai putina energie. Cand produci mai mult, de acelasi fel, masinaria se amortizeaza mai repede, iar tu ai cost de productie, pe bucata, mai mic. Capisci?
      Last but not least: mai multe produse de acelasi fel, inseamna ca nu mai schimbi materialele promotionale, si publicitare atat de des, iar costurile aferente, iarasi se impart la mai multe produse.
      Noua Toyota, sau noul VW: torni toata fatza dintr-o singura bucata, o faci dintr-un plastic mai ieftin, si hopa, alta reducere de costuri. Ca sa nu se prinda clientul, faci masca mai agresiva, si gata.
      Noul telefon LG, sau noile camere compacte Panasonic: inainte aveau butoane metalice, individuale. Acum, au niste rahatele de plastic, 3 in 1 (camerele), sau „butoane” touch. Si uite alta reducere de costuri.

      Iar ca sa fiu rau, un exemplu negativ: patronul si-a terminat vila, si isi poate permite sa reduca din marja de profit. Sau isi ia masina noua, dar are niste bani in buzunar, ca pe aia veche a dat-o la „Rabla”. Si iata, alta reducere. :p

      00
  2. Sunt oameni care n-au nici o treaba cu politica si se duc la proteste. Si eu am fost la proteste ca asa e cool dar am votat PSD :))

    „”If you go to an Apple Store and buy an iPhone 7 with 32GB of storage space, Apple will charge you $649.

    That device only costs $224.80 to make, after adding $5 for manufacturing costs, according to an estimate by research firm IHS, which took apart and studied Apple’s latest phone.””

    Adaosul comercial pentru IPHONE nu e unul mare… sunt produse cu 1300%.

    00
    • Poate 130%. La 224,8+5 mai adauga reclama+profit+discounturi acordate distribuitorilor+…

      00
    • Pe langa greseala matematica la calculul procentajului, daca e sa calculezi valoarea reala a siliciului, aluminiului, sticlei, plasticului si a materialelor din care sunt facute bateria, iese undeva sub 50 de centi. Deci adaos comercial de 1500%. SENZATIONAL!

      00
    • Esti complet cretin. Costurile de realizare al soft-ului si cercertare/inovare nu le-ai adaugat? Sau crezi ca totul apare asa pe gratis, nu trebuie sa le gandesti deloc?

      00
    • R&D?

      00
    • Andrei, nu vrei sa faci un telefon mai bun decat Iphone 7 si sa ii pui un adaos de doar 1000%? In jumate de an o sa-l aduci la sapa de lemn pe Tim Cook.

      00
    • Research si marketing costa, aceeasi suma, ca e pt o bucata sau un milion. Iar daca ar cumpara mai putini, componentele ar fi mai mult de 224, ca scade cantitatea. Asa ca marja e mica, dar iese la cantitate. Ceea ce inseamna ca oamenii aia pot lucra ceva, in loc sa moara de foame.

      00
    • Faptul ca vorbesti despre „adaos comercial” dovedeste ca ai facut bine ca ai votat cu PSD. E partidul care iti intelege cel mai bine gandurile. Câte sunt.

      00
    • Evident e bou… Asta crede ca telefoanele alea se teleporteaza din China direct la mall, si costurile se opresc din crestere la poarta fabricii… Coite, esti genul care ar vota nu PSD, ci PCR, din convingere, cu multa abnegatie si cu elan tovarasesc…

      00
    • Stai pe pace ca o sa apara „specialistii” care sa iti spuna ca in pretul iphonului sunt, de fapt, ani intregi de cercetare si alte blablauri de gen. Uitand ca iphonurile sunt aproape identice de ani buni de zile si au zero noutati tehnologice in ele. Au pus un procesor nou inautru…wow…clar asta a avut in spate un an de cercetari.
      Pentru oricine ar trebui sa fie suficient sa se uite la profiturile nesimtite pe care le au companii gen apple si samsung…ca sa isi dea seama ce adaosuri nesimtite si nejustificate aplica produselor. E limpede ca banii aia nu se duc in nici o cercetare…se duc pur si simplu in buzunarele lor ca profit. Deci de acolo ar fi cazul sa mai taie, nu din banii dati pt manufacturing. Dar odata ce intra in disperarea raportarilor de cifre, nu da bine sa aiba anul asta un profit mai mic decat anul trecut. Si uite asa balanta e tot mai dezechilibrata intre pretul pe care il cer pe un produs si cat face el in realitate.

      00
    • @un_oarecare – ceea ce-mi aduce aminte de asta 🙂
      https://www.youtube.com/watch?v=n3IzgYrOJ88

      00
    • eu cred ca a vrut sa zica ca adaosul pt iphone nu e mare si ca exista produse, altele decat iphone, al caror adaos este si de 1300%

      00
    • iar partea de R&D la iphone cred ca s-a amortizat de mult…

      00
    • Pai costurile de marketing (global), costurile de logistica, livrari, soft, programatori (f scumpi), directori, manageri, birouri, taxe, astea nu le mai bagi in pret?

      00
    • @john, chiara asa, ce nesimtiti dom’le… auzi tupeu pe capul lor… sa ceara catibani vor pe produsul lor….ah, si sa se dea numai cate unul, sa ajunga la toata lumea, nu?

      00
    • nu stiu, nu cred ca ati argumentat suficient de ce andrei e bou.

      Alte pareri?

      00
    • @john, trolezi nu-i asa?

      00
    • @John: lucrez oarecum în domeniu și mi-aș dori să am timp să-ți explic cît de mult greșești. Dar n-am (ar dura măcar săptămîni). Mă alină gîndul că probabil trolezi.

      00
  3. NOU
    #22

    Să negociezi până la 50% mi se pare foarte mult. Probabil vor angaja un web designer și un programator php care sa le facă site-ul fără să se întrebe dacă funcționează în Chrome.
    Vezi campania cu Răcorim Romania unde Bergenbier s-a zgârcit la bani iar site-ul campaniei este penibil. Sa nu uit că pe site scrie că această campanie s-a terminat in iunie deși în promoul TV e până la sfârșitul lui august.

    00
    • sunt campanii diferite. a fost cea din aprilie si mai cu premii 500 de lei bani gheata, in iunie a fost cea cu inscrie bonul din anumite magazine, in iulie si august e alta campanie cu premii in frigidere pline cu bere. nu stiu ce au facut pe tv, dar stiu ca e tot cu Stelea, probabil de aici confuzia.

      00
  4. E fake. Uită-te cum cade lumina 🙂

    00
    • Normal, ala are fatza de mamaia, ce sa caute la foc de tabara. Nici nu trebuie sa te uiti la cum cade lumina.

      00
  5. ala e maxim 6 S, daca te uiti atent are dunga de la antena sub camera

    00
  6. Totul este mai ieftin, totul este redus, totul este taiat …. si din aceasta cauta CALITATEA ESTE MAI PROASTA

    00
  7. Cu mentiunea ca ala e un 6/6s plus :))

  8. Ooo, ce dragutz, zoso imbatraneste si devine un pic socialist. Pai oamenii aia care stau pe ajutoare sociale dar nu vor sa munceasca pentru ca ar primi 1000 RON, aia nu merita salarii decente? Ce mai poti sa faci in ziua de azi cu 200 EUR? Cu ce difera munca in fabrica de confectii, spalatul de bude sau crearea de campanii in social media? Ca eu unul am mai mult respect pt unul care curata bude fata de toti social media manajeri.

    00
  9. Ce este mai laudabil ? Sa fabrici cea mai ieftina masina, Loganul, sau pe cea mai buna, dar si cea mai scumpa, Veyronul ? Tertium, si una, si alta, non datur.

    Reformulez: ce capacitatea inginereasca se regaseste in ambele produse ?

    00
    • La așa o întrebare, degeaba ți-ar răspunde cineva: tot n-ai înțelege.

      00
    • Mintea ta nu prea e exersata cu analagiile, asa-i ? Nu esti tocmai cel mai ascutit creion din penar, este ? Pai si normal ca muncitorul chinez nu-si poate permite un iphone, dar nu datorita costurilor de productie, de vreo 30 $/buc., ci a tehnicii inglobate intr-un produs. Plata acesteia nu si-o permite, nu produsul fizic. Care pentru retarzii nu e la vedere ! Cum si la servicii platesti in primul rand know-how-ul si nu agitatia fizica. Asta doream sa evidentiez exemplificand cu Loganul care contine tehnica cea mai ieftina, stiinta cea mai raspindita, motiv si pentru care e si corespunzator mai ieftin si prin urmare mai accesibil. Si cum eram sigur c-o sa apareti, am pus si cea de-a doua intrebare pentru a atrage atentia asupra technicii inglobate. Tu ce-ai crezut, ca eu chiar astept de la tine sa-mi spui ca Veyronul e mai tare ???!!! Uite, iti propun o chestie sigura care ti-o face mai mare: incearca diseara cu soricoaica, pune abundent la toti ai tai in farfurie, nu numai in a ta, si maine ai sa te trezesti si mai potent si mai destept.

      00
  10. Deci tu spui ca daca reduci preturile la iphone, scad salariile celor care-l asambleaza?
    Hmmmm… Nu te-ai gandit ca preturi mici la iphone = vanzari mai mari? => (posibil) salarii mai mari si pentru angajati.

    00
    • Daca dupa aproape 30 de ani de „democratie” inca citim din astea… e o problema.

      1. Nu toti trebuie sa-si permita iPhone
      2. Nu toata lumea cumpara in functie de pret
      3. Nu toti isi doresc iPhone
      4. Din (1+2+3) rezulta ca piata este limitata… nu exista volum infinit de vanzari
      5. Ca o continuare la (4): daca scazi pretul painii intr-un sat/cartier/oras, nu va manca lumea (mult) mai multa paine! De unde dracu’ sa apara cererea aia mai mare de paine? Ce, le mai creste cate o gura oamenilor?

      Oamenii nu sunt egali. Oamenii nu trebuie sa fie egali – ei trebuie sa isi permita diferite lucruri, in functie de cat si ce castiga/muncesc/invata/inventeaza/etc. Altfel, ii reduci pe toti la legume „egale” care sa isi permita toate fix aceleasi lucruri. Si uite asa ajungem la perioada de dinainte de ’89. Muuuulta dragoste pare sa aiba unii pentru acel regim.

      00
    • fiecare dupa posibilitati, fiecaruia dupa nevoi…

      00
    • @ifcosmin: MP zice aproape bine ce zice (defectul stă în nr 5, defect recunoscut oarecum de autor dar nu la magnitudinea corectă).
      Oricum, nu e nevoie de prea multă analiză în dilema preț vs vînzări. Orice companie are oameni care se ocupă cu fix astfel de studii, ei au date mult mai precise și pot face prognoze mult mai precise. Criteriul este ÎNTOTDEAUNA maximizarea cîștigurilor. Iar ASTA ESTE OK, un lucru care vă scapă mereu celor ca voi.

      00
  11. Ca si cumparator nu prea e treaba ta pe cine angajeaza agentia aia, cred ca te intereseaza rezultatele. Sunt si cazuri in care platesti mult si primesti servicii de proasta calitate. 50% reducere e cam mult, dar exista doua posibilitati au mult de munca dar la primul contract ofera 50% ca sa vada ce rezultate pot produce, pretul a fost umflat cu 50% , apoi redus sa fie pe placul clientului.

    Zilele trecute am citit despre cum prin america merg unii sa vanda filtre de apa cu 8000$ pentru toata casa si filtrul respectiv costa 400$ plus manopera sa il instaleze, oare 50% reducere e o afacere buna daca negociezi si platesti doar 4000$? daca platesti 8000$ instalatorul o sa fie mai bine platit?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de pe eMAG prin acest link, de la PCGarage prin acest link sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube