Reclamă la mașini noi

accident-brasov

Imaginile sunt de la un accident de ieri din Brașov. Impact frontal, din câte se vede. Uitați-vă la avariile celor două mașini. Renault-ul de acum 20 de ani e praf, are inclusiv structura îndoită, VW-ul nou a suferit ceva pagube, dar nu atât de grave.

Asta e toată reclamă. Cumpără un cazan vechi de 10 ani, e mai bun decât o mașină nouă. Cel puțin până la primul eveniment rutier.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

58 comentarii

  1. minima fizica ce imi rezida prin cap imi spune ca pasagerii din masina care se deformeaza mai mult, castiga. Pentru ca altfel, energia cinetica se transfera in trupurile pasagerilor. deformarea absoarbe socul. desigur, prin deformare mai mult nu intelegem dauna totala…

  2. Reno-ul a absorbit socul mai bine. :)

    00
  3. n-ai inteles nimic
    cazanul a disipat mai bine energia cinetica :)

    00
  4. Fiind posesor de Renault (2004), simt nevoia sa spun ca imaginile sunt trucate. Parca vad i vreo 2 pixeli albastri

    00
  5. … si cand te gandesti ca Loganul ala in care au murit aia (parca toti din masina) loviti de Huidu nu era asa vechi. reclama e la masini bune, nu noi.

    00
  6. Nu e vorba de vechime, e vorba de marca.
    Desigur ca Renault-ul ramane o masina foarte buna pe care nu mi-as cumpara-o niciodata.

    00
  7. Da si nu, rolul partii frontale nu e de a ramane cat mai intreaga in caz de accident, ci de a prelua cat mai multa energie.

    00
  8. Îți scapă chestii elementare și te pripești să tragi concluzii. Pentru tine nu contează unghiul loviturii, locul unde a fost lovită, atenuarea controlată a șocului prin deformări controlate ale caroseriei în caz de impact ș.a.
    Cum crezi că te-ai simți izbindu-te de un zid în timp ce călătorești pe un stâlp care nu se îndoaie?

    00
  9. Da si ca sa repari masina cea noua te costa cat un cazan vechi de 10 ani nu? :)

    00
  10. dar poti spune asta despre un Logan nou?

    00
  11. Mi-ai amintit de crash testul asta facut de Fifth Gear dintre un Renault Modus relativ mic si firav, la prima vedere, si un Volvo 940, mare, patratos si robust: https://youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=qBDyeWofcLY#t=103s

    00
  12. Vw-ul mai merge 2-3 ani, asa cum e…

    00
  13. Irelevant in spetza celor 10 ani. EuroNCAP activeaza in industria auto cel putin din anul 2000. 90% dintre masinile, dau un exemplu, construite in 2003 aveau aceleasi pagube minore ca VW-ul din imagine.
    Asa cum inca gasesti masini 2013 pe care le poti cataloga „cazane”, nu poti generaliza ca orice masina cu 10 ani vechime e cazan.

    00
  14. În cazul maşinilor noi, impactul trebuie să treacă şi de partea software înainte să ajungă la şofer :D

    Nu că ar schimba cu ceva datele, dar mie din spate ăla mi se pare un Peugeot 405 circa 90.

    00
  15. Evident alea vechi rezista mai bine! Sigur sunt mai tari! Dar si noi cu cat trece vremea suntem mai tari… nu avem nevoie nici de airbag…sa nu vorbim de abs….
    Bunicul meu avea o caruta ce nu se indoia nici sub ciocan…
    Apropo.. din ce an e masina ta, Vali?

    00
  16. hm… la vw nici macar nu s-a declanshat airbag-ul la sofer? ce impact a fost ala? stationau amindoua masinile?

    00
  17. Iar „specialistii” care se plang de alti „specialisti” au aparut deja !!

    00
  18. @Arhi: pai aceeasi deformare absoarbe si socul din cealalta masina. Nu conteaza care se deformeaza, nu?

    00
  19. @Arhi – Corect, insa daunele le socotim dupa golful ala, ca etalon de siguranta si nu par extraordinar de mari, sigur, masina e praf dar pasagerii au scapat, folosind rationamentul, cazanul s-a facut praf si pulbere…
    Daca viteza era un pic mai mare se lasa cu mortaciuni…

    00
  20. @Arhi, de acord, dar parca vrei sa absoarba impactul de peste o anumita energie, nu pentru costul reparatiei, ci pentru a evita sa te taie centura si in acelasi timp sa nu se amestece pistoanele cu molarii.

    00
  21. e irelevant atata timp cat nu stii ce viteza aveau cele doua. Daca jetta-ul statea pe loc si renault-ul intra in el, iti spun eu ca jetta avea daune mai mari. Dar desigur, conteaza foarte mult si tehnologiile noi implementate pentru absorbtia socurilor.

    00
  22. Mie nu mi se poate intampla niciodata o asemenea nenorocire. Casco e mult prea scump, imi asum riscul.

    00
  23. NOU
    #23

    Yep castiga aia care se deformeaza mai mult, in cazu in care nu se trezesc ca li se schimba diverse organe cu piese de motor. A patito un prieten si acuma face pipi doar cand apasa pe butonu de la stergator… :)))

    00
  24. Tot ce pot sa spun e ca locuind la doua blocuri de locul accidentului mi-e absolut imposibil sa-mi dau seama cum poti fi atat de prost sa faci accident frontal acolo. Nu i-au ajuns doua benzi cocalarului …

    In zona e cea mai imputita intersectie din tot Brasovul, Carpatilor cu Vulturului si Alecsandri.

    00
  25. @Arhi:
    Îţi sugerez să un studiu ceva mai serios asupra ciocnirilor plastice şi mai ales elastice.
    Cînd zdrobeşti usturoiul, mojarul şi pistilul nu par să sufere prea mult.

    00
  26. NOU
    #26

    pe principiul ” nu platesc casco pt ca oricum nu prea merg cu masina, bicicleta mi-e de ajuns. Daca se intampla, asta e. Take a fucking chance once in a while :P there is no such thing as „safe”

    00
  27. Șoferul din mașina ce ieșea de pe Pârâului (se pare că Dacia Nova) a suferit traumatisme destul de grave și echipajul de la Smurd s-a chinuit ceva timp să-l resusciteze. Deci teoria cu deformarea pică.
    Eu nu înțeleg totuși ce căuta cel cu Nova pe contrasens. Se credea în Anglia de a virat stânga direct pe contrasens?!?

    00
  28. …si acum or sa apara „specialistii” care ne vor explica ca lor nu li se poate intampla niciodata o asemenea nenorocire. Pe acelasi principiu de CASCO-e-mult-prea-scump-imi-asum-riscul.

    00
  29. off-topic: Frumoase Peugeot-uri au construit cei de la Renault! (stiu, greseala s-a propagat din articol).
    on-topic: Chiar si cine recomanda o masina veche de 20 de ani (cam asa dateaza Peugeot-ul ala care a servit drept inspiratie pentru Dacia Nova), nu o sa recomande niciodata Renault, Peugeot sau Fiat, ci orice marca nemteasca sau suedeza. Masinile frantuzesti/italiene din anii aia au fost atat de bine construite incat s-au dezmembrat si stand degeaba.

    00
  30. Reno (orice an) vs VW ?
    sa fim seriosi.

    00
  31. Arhi zice bine.

    00
  32. @Arhi: Corect, dar in cazul de fata, Renault-ul ala pare ca sta cam prost la capitolul airbaguri, printre altele.

    00
  33. Sa aduci tu q7 ca tot e mai sifonat ca Dacia 1310 la impact frontal! :))

    00
  34. … what Arhi said.

    00
  35. @arhi: Tot fizica e si cu airbagurile, si confortul din interior. Eu aleg sa fiu zguduit nitel in aia mai putin deformata, daca e sa fie musai…

    Oricum rezultatul e surprinzator, pentru ca in ultimii ani producatorii au subtiat tabla la caroserie… Bagi degetu usor in una noua, pe cind in dacia 1310… mai greu.

    00
  36. Vezi si cazul lu’ Huidu.. „cumperi un jeep, si n-ai nimic”..

    00
  37. @miluch Crezi ca toti o ardem la l..a pe net cu bloguri fantoma si siteul ambulante, unii mai muncesc si pe 1200lei. Cu asa salariu te rog sa-ti faci tu casco. Toate cele bune…

    00
  38. @Arhi Da selectiva este deformarea, se pare ca ii lipseste „minima fizica”, respectiv legile lui Newton.

    00
  39. @Arhi:
    Deformarea aia de care pomenesti poate insemna de multe ori ca motorul zdrobeste pasagerii din fata. Socul este absorbit de airbags insa ele devin inutile cand fiarele motorului te sectioneaza in doua..

    00
  40. se pare ca sunt oameni care gandesc ca arhi: la un impact cu trenu castiga dacia ca se deformeaza mai mult si absoarbe socul…
    si aia cu ncap e iar de referinta la impact frontal: cine castiga q7 (4 stele) vs megane 2(5stele)?

    00
  41. NOU
    #41

    Ar fi bine de stiut ce au patit pasagerii din fiecare masina. Ar fi un reper, pe langa fiarele indoite…

    00
  42. @Andrei, #37: La salariul ala nici nu iti permiti sa platesti facturile casnice, ce sa mai zic de benzina. Daca nu iti permiri costurile de intretinere (inclusiv casco) atunci e clar ca nu iti permiti masina.

    00
  43. @Mihai, hai frate vrei sa mearga cu transportul in comun cu restul plebei? E naspa, aia sunt saraci, cine ar vrea sa stea in preajma lor.

    00
  44. Pentru desteptii cu airbag-ul: acesta nu se declanseaza daca nu ai centura pusa pentru ca iti poate rupe gatul. Si aia clar nu cred ca vrei.

    00
  45. „Socul ii absorbit de airbag” Da potent mai este airbag-ul ala, 100g de material sa absorba cateva zeci de mii de jouli.

    00
  46. Dau oricand nas in nas cu cazanul meu de 15 ani de orice Chevrolet Spark / Logan / you name the crappy car. Na, Volvo For Life.

    00
  47. Iti dai seama ce mult s-a sinchisit VW-ul de impact daca nici nu a catadicsit sa deschida airbagurile. Softurile moderne nu deschid airbag doar de dragul deschisului, ci numai la anumiti parametri de siguranta, astfel nu il consuma degeaba daca considera ca nu e pus in pericol soferul. Care sofer sta relaxat la volan dupa accident, apropo de ce „a patit”. Celui cu Renault-ul, nu-i vad bine targa in poza aia :)

    00
  48. @ipo, era acum ceva vreme pe net un video cu un volvo din ala vechi si un safrane parca, evident volvo nu avea nici o „zgarietura”sa zic asa, iar safrane-ul praf si pulbere, dar habitaclucl intact.
    Concluziile, cei din volvo morti cu succes cei din safrane still living, asta in ideea cu deformarile.
    Evident cum am spus si mai sus, volvo nema siguranta, safrane – airbaguri, deformabil, stele ncap. Sigur acuma volvo in anii 80 era cel mai tare la partea de siguranta fata de o dacei sau o lada sau un golf din anii aia…

    00
  49. Uite aici un tip de crash test frontal care incepe sa fie folosit mai des in state. Asta ca apropo pentru cei care considera ca masinile noi sunt sigure din toate punctele de vedere. Pana la urma depinde doar de norocul pe care-l ai, avand in vedere cele din filmuletul de mai jos.

    https://youtube.com/watch?v=ByPAhoeU6UQ

    00
  50. Ipo, cazan din asta ai? https://youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

    Spoiler: pierde cazanul. (adica soferul)

    Ah, si daca se deformeaza prea mult, ajungi cu motorul in brate :)

    00
  51. @Andrei

    Cu salariul de 1200 lei poate ar fi cazul sa lasi masina, evident ca nu ti-o permiti, si sa iti iei o bicicleta.

    00
  52. Aia care bateti apa-n piua degeaba cu Fifth Gear ar trebui sa stiti ca testul ala e o „manevra” miseleasca platita de Renault, jegurile de la Fifth Gear scotand motorul din Volvo drept urmare modificand dramatic rezultatul accidentului. Nu ma mir sa fi sectionat si ceva lonjeroane …
    E exact acelasi lucru pe care l-au facut nazistii pisati de la ADAC, cand au rasturanat Logan-ul la 65 km/h cu roata de rezerva de alta dimensiune, din alt material si foarte important, dezumflata.

    00
  53. Arhi, cred ca la accidente in urma unor viteze mari e mai bine ca masina sa ramana compacta! Sau ca nuconteaza cata energie cinetica se absoarbe, ci cat de bine functioneaza airbag-urile?

    00
  54. accidentul e simplu, un coleg sta in blocul vecin. un incepator a vrut sa iasa din parcare s-a speriat cand ii venea ala prea tare sa prinda verdele de la semaforul spre judetean, asa ca a intrat pe contrasens unde l-a pupat pe ala care venea incetisor. viteze 40- 40 maxim, incepator in cotet – ala a fost cauza la distractie

    00
  55. @alex vreau sa sti ca Fifth Gear sunt o emisiune privata. Emisiune care are nevoie de 2 lucruri sa functioneze raiting si sponsori. Cumva astea 2 vin impreuna. Uneori exista sponsori care dau bani tocmai pt ca ai raiting. Bani pt publicitate. Unele contracte de publicitate se deruleaza in realitate altfel decat au fost scrise pe hartie. Si altfel asta poate imbraca diverse forme in functie de imaginatia realizatorilor. Importanta e convingerea telespectatorului ca modus-ul e mai rezistent decat volvo-ul vechi, in cazul de fata.Cum se ajunge la rezultatul dorit e simplu. Orice emisiune de genul asta angajeaza o echipa tehnica.Echipa care de obicei are o vasta experienta in „prepararea” masinilor pentru filmele artistice. Restul e scris in scenariu. Se poate lua orice masina din orice categorie si se poate face indestructibila in fata oricarei alteia . Nu vreau sa spun ca aia nu au dreptate. Spun doar ca ma indoiesc de rezultat.Si la fel cum e dreptul tau sa crezi ce ai vazut la tv , e si dreptul meu sa nu cred.

    00
  56. Se vede ca e Peugeout. De ce ai zis ca e Renault?
    http://www.mytex.ro/?sTask=noaccess
    Ai vreo problema cu Renault?

    00
  57. Maşinile moderne sunt făcute să absoarbă progresiv energia impactului şi să-şi protejeze prin asta ocupanţii. NU să-şi păstreze cu orice preţ, cum am vaga impresie că ai tu vaga impresie, „structura” intactă. Discuţia e mai elaborată, găseşte-ţi unul care se mai pricepe la maşini şi o să-ţi explice.

    00
  58. Deci mai punctăm încă un domeniu la care habar nu ai, dar tre’ să vorbească şi Nea Ion că şi el e om. „Încă” bate la chestia cu agricultura şi cu soluţiile pe care le vedeţi voi, fanii lu’ Udrea.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube