Reacție rapidă Israel Qatar

Qatarul spune că nu va tolera acest comportament

Și o să facă ce? O să mărșăluiască peste Arabia Saudită să se bată cu Israelul? O să pună presiuni politice pe cine exact? O să se plângă la ONU?

Purtătorul de cuvânt al Ministerului iranian de Externe, Esmail Baghaei, a declarat la televiziunea de stat că acțiunea reprezintă „o încălcare flagrantă a dreptului internațional” și „o atingere adusă suveranității naționale a Qatarului și a negociatorilor palestinieni”.

Ce negociau și cu cine? De curiozitate întreb.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

105 comentarii

  1. E ok, sa dublam numarul de ore dedicate istoriei holocaustului.

    ONU e o gluma proasta.

    Comentariu apreciat.12447
    • Boss, mai respira cu eveii si uitata-te prin lume, este haos si fiecare pe cont propriu.

      Acum cateva zile US of A a spulberat o barca cu niste oameni la peste 1500 de km de Miami sub pretextul ca aia sigur sigur sunt „teroristi” care carau droguri in USA si ca urmare este dreptul americii sa ii rada de pe fata pamantului cu o racheta.

      Nimeni nu a facut scandal pe tema asta, sa inteleg ca orice stat din lume are dreptul sa ucida pe oricine are chef, oriunde are chef sub ideea ca ei stiu sigur ca ala era om rau?

      Indecis. Tu ce zici?6951
    • Nu orice stat, doar alea care au arme nucleare si armate care doar executa ordine, chiar si ilegale.

      Comentariu apreciat.873
    • BigBear, lasa whataboutismele, fa un topic separat daca esti fiert pe barcile cu traficanti mexicani, aici discutam despre terorismul adevarat, ala de stat.

      Indecis. Tu ce zici?4036
    • nu e SUA câinele de pază al nu știu cui/ce?! (sau confund țara?! ) câinii simt oamenii răi.

      133
    • @Toreadorul – „aici discutam despre terorismul adevarat, ala de stat”

      Hai sa iti explic ceva interesant – daca oficial scrie ca ala e nevinovat si tu insisti ca este vinovat este doar parerea ta, nu si realitate.

      Fiecare stat are liderii pe care ii alege si pe care ii merita majoritatea. Daca Israelul face si desface sprijinit de evreii din intreaga lume pe cand romanii se faulteaza intre ei si voteaza lideri de genul Iliescu, Ciolacu, etc nu inseamna ca tu trebuie sa fii invidios pe ei ci ar trebui sa te motiveze sa faci ceva mai mult.

      Orice, oricum, mai mult, ca sa ajungi si tu la acel nivel in loc doar sa spargi seminte pe margine si sa ti se para ca si conteaza parerea ta.

      Indecis. Tu ce zici?2417
    • Oficial, dupa toate rezolutiile UN, respectiv CPI, plus o gramada de declaratii de la varful EU, Israel desfasoara o campanie de genocid in Gaza, au infiintat cateva sute de colonii ilegale pe teritorii considerate ca fiind ocupate inca din 1967.

      Semi-oficial, poate iti amintesti de bombele cu napalm si fosfor alb aruncate peste scolile din Gaza acum vreo 15 ani.

      Neoficial, fac asta de vreo 50 de ani, nu din 2023.

      Deci, zero empatie pentru niste criminali si hoti, asa cum au fost toata istoria lor.

      Indecis. Tu ce zici?2251
    • @toreadorul:

      adica ai zero simpatie pentru Hamas?

      195
    • „Neoficial, fac asta de vreo 50 de ani, nu din 2023.”

      mai explica-mi si mie cum e cu genocidul ala in care populatia care sufera genocid creste…

      217
    • animaloo, cateva consideratii asupra conceptului de genocid:

      1. In primul rand, genocid este un termen legal, nu un concurs de comparatii legate de numarul populatiilor.

      Genocidul are o definitie specifica in legislatia internationala, si anume acte comise cu INTENTIA de a distruge, in parte sau complet, un grup national, etnic, rasial sau religios, inclusiv prin ucidere, prin vatamare serioasa sau prin crearea conditiilor pentru cele enumerate.

      2. Mai multe evenimente pot fi considerate genocid. Doar pentru ca Holocaustul a fost genocid nu inseamna ca alte evenimente nu se califica sub acelasi termen – Rwanda (94), Srebenica (95), Armenia (1915), etc. – in niciunul dintre celelalte cazuri, cu exceptia evreilor, populatia per total nu a scazut ca urmare a actiunilor genocidale exercitate impotriva lor.

      3. Se foloseste „armarea” (weaponizing) termenului de genocid foarte usor, in ambele directii. Asa cum o faci tu acum pentru a disculpa guvernul israelian, o fac si altii, pro-israel, cum e de exemplu armarea conceptului de antisemitism in sensul de orice ar face Israelul rau, esti considerat antisemit daca ii acuzi de orice.

      Pe scurt, genocidul se refera la intentie si actiuni, nu la rezultate dpdv demografic.

      Apoi, avem si conceptul de „collateral damage”, care oricat si-ar dori Israelul sa-l mute in alta categorie (ei ataca doar Hamas, iar populatia e folosita de catre ultimii ca scuturi umane), e doar o vrajeala.

      Cand produci purificare etnica, infometare, victime civile in masa, cand folosesti lunetisti pentru a impusca minori/copii in cap in mod intentionat, cand bombardezi tabere de refugiati, cand trimiti drone sa ucida femei si copii, cand blochezi ajutoarele internationale umanitare, nu mai putem discuta de victime colaterale.

      Israelul a creat intentionat conditii care ameninta viata in sine – spitale distruse, sursele de apa distruse, infometare instaurata, ajutorul blocat.

      Mai mult, inclusiv mesajele de la nivel inalt din Israel o recunosc:

      Yoav Gallant – ministrul apararii – „am instaurat o stare de sediu totala asupra Gazei. Fara electricitate, fara mancare, fara apa, fara combustibil. Luptam cu animale umane si actionam in consecinta”.

      Isaac Herzog – presedintele Israelului – „Toata natiunea palestiniana este responsabila. Nu este adevarat ca civilii nu au stiut, ca nu sunt implicati, absolut incorect”.

      Avi Dichter – ministrul agriculturii – „In acest moment cream Nabka in Gaza (cauta ce e Nabka). Gaza va deveni un teritoriu unde nimeni nu va putea supravietui”.

      Bibi Netanyahu – invoca citate din Biblie – „Aminteste-ti ce ti-au facut Amalek…nu uitam, nu iertam, si le vom cere pretul tuturor celor implicati”.

      Tally Gotliv – membru al Knesset-ului – „Acum, un singur scop: Nabka ! O Nabka care va fi mai cruda decat cea din 1948. Nabka in Gaza si Nabka tuturor celor care indraznesc sa li se alature”.

      Ghassan Alian – general in IDF – „Animalele umane trebuie sa fie tratate ca atare. Nu vor avea electricitate, nici apa. Vor avea doar distrugere. Ati vrut iad – veti avea iad.”.

      In concluzie, Israelul are ca target eliminarea si dezumanizarea palestinienilor.

      Este o politica de stat, tradusa prin terorism de stat, genocid, epurare etnica si crime impotriva umanitatii.

      Asta si-au dorit de la bun inceput (de la inceputul secolului, conceptele zioniste au fost clare): acapararea in totalitate a provinciei Palestina si expulzarea sau eliminarea populatiei arabe din zona.

      Asa ca lasati vrajelile astea cu teroristii hamas. Nu e nimic terorist la hamas sau la palestinieni in general, pur si simplu lupta pentru supravietuire, cat mai pot si cum mai pot.

      Indecis. Tu ce zici?839
    • „Pe scurt, genocidul se refera la intentie si actiuni, nu la rezultate dpdv demografic.”

      Asta este o interpretare personala a definitiei date de tine „si anume acte comise cu INTENTIA de a distruge, in parte sau complet”.

      Intentia este una, actul este altul.

      „Rwanda (94), Srebenica (95), Armenia (1915), etc. – in niciunul dintre celelalte cazuri, cu exceptia evreilor, populatia per total nu a scazut ca urmare a actiunilor genocidale exercitate impotriva lor.”

      In 1994 Rwanda avea 7,1 milioane de oameni si in intre 7 aprilie si 19 august, adica in 5 luni, au omorat intre 800 de mii si 1 milion. Cum ai ajuns tu la concluzia ca nu a scazut populatia cand aia au omorat 14% in 5 luni?

      Armenii erau in jur de 1,5 pana la 2 milioane in 1915 si au murit peste 600 de mii in timpul actiunilor – zici tu ca o treime nu reprezinta scaderea numarului?

      In Gaza sunt 2,1 milioane de oameni si pana acum au murit 61 de mii – vezi cumva o diferenta fata de cazurile mentionate de tine?

      Apropos, ca pari expert pe genocid – aliatii au omorat peste 5 milioane de germani in timpul razboiului, ala a fost genocid sau razboi?

      125
    • Nu e nimic terorist la hamas sau la palestinieni in general, pur si simplu lupta pentru supravietuire, cat mai pot si cum mai pot.

      S-a bășit și toreadorul și miroase a opinie.

      Îți doresc să te muți acolo să stai între ei și să negociezi cu ei pentru supraviețuire, sărăcuții de ei.

      Palestinienii da, îmi pare rău de ei că sunt prinși la mijloc într-un joc pervers al țărilor arabe care deși au toți fucking banii din lumea asta din petrol, n-au altceva ce face decât să-i bage în hamas ca să se distreze cu ei.

      Dar să zici că hamas care mitraliază civilii când vor să vină să ia ajutoare nu e terorism, e luptă pentru supraviețuire…

      203
    • Aha, deci Hamas nu e organizație teroristă, se ocupă cu plantatul de panseluțe, iar Gaza era de fapt un loc unde creșteau floricele. La fel, Hezbollah sunt și ei destul de cool și de pacifiști și la fel și băieții Houthi, alți iubitori de viață și de oameni. Al-Qaeda și Statul Islamic – alți frați întru iubire și înțelegere, renumiți că le ies curcubee din cur.

      Bravo, Toreadorule! Ai făcut frumos, aplauze!

      Mx

      50
  2. Conducerea HAMAS huzureste si negociaza prin rezidente si hoteluri de lux in Quatar in timp ce 2 milioane de amarati mor de foame si mizerie in Fasia Gaza.

    Comentariu apreciat.19526
    • Cand a inceput toata tevatura in Israel, conducerea Hamas, adica o mana de oameni, avea o avere cumulata de peste 10 miliarde de dolari. Cred ca erau oameni strangatori, nu cred ca furau din banii destinati palestinienilor …

      Comentariu apreciat.12210
    • @Ciocanul Deci e rau ca negociaza? Iar daca nu e rau, ar trebui sa negocieze la hoteluri sub 2 stele ca sa fie ok sau?

      @kilroy Wow, ce insight puternic ai. Vrei sa zici ca oameni din conducerea unui stat/organizatie se imbogatesc ilegitim pe spatele cetatenilor lor? Cred ca sunt unici palestinienii. Ca la noi in Romania sau Europa nu prea se intampla asta. Si daca s-ar intampla ar insemna ca meritam sa se arunce bombe pe noi cred. Am inteles corect?

      Indecis. Tu ce zici?20102
    • Qatar sta cu fundul pe zeci de mld usd anual din vinzarea de gaze si o parte ii exporta ideologic prin scoli coranice , Hamas si asa mai departe
      aud ca si niste scoli musulmane din ro au finantare quatar

      israel se apara pe fata, ca de cand cu razboiul din ukraina se vede ca sunt 2 tabere care incep sa nu se mai ascunda

      112
  3. Ham-ass merită să fie anihilați. Și toți cei care-i susțin.

    Comentariu apreciat.12853
    • Suna bine. Pana i se pare Israelului ca ai niște lideri Hamas pe la tine prin sufragerie.

      Comentariu apreciat.9154
    • Inchipuie-ti ca peste 10-20 de ani, Ungaria, in urma unui tratat vag asemanator cu cel de la Trianon, dar in sens invers, Transilvania si trimite aproape toti romanii in exil, lasand o fasie cat orasul Resita independenta.

      E casa ta, pamantul tau, copiii tai, esti dac liber, stai si lupti ca brigazile vietcong, guerilla style.

      Esti terorist sau patriot ?

      Romanii din 1940 care s-au trezit in Ungaria, dupa dictatul de la Viena, tot teroristi erau ?

      Indecis. Tu ce zici?5971
    • wait, 20+ oameni nu-s de acord? adica sper ca gandesc in felul dar stai boss ca nu ii ajuta neaparat si in mod direct si nu ca într-adevăr sustin ham-a** deși oarecum o fac prin indiferenta

      Indecis. Tu ce zici?1515
    • vezi ca esti extremist

      57
    • NOU
      #23

      Pentru hamas lovers : statul Palestina nu a existat vreodată. L-au inventat britanicii, și au plecat de acolo, prea multă bătaie de cap.
      UE a trimis sute de milioane de euro în fiecare an în Palestina, și ăia ce au făcut? Tunele și rachete. Nu grădini, nu sere, nu nimic productiv. Au votat toți cu mare drag hamas și acum plâng că de ce s-a supărat Israel pentru trădarea lor (toți palestinienii cu chef de muncă lucrau în Israel)…..
      Israel s-a bătut cu toți vecinii în ultimii 80 de ani și le-a tras-o la fiecare în parte, uneori și câte 2 odată.

      O să-mi fie milă de palestinieni când o să le fie și fraților lor arabi : Egipt, Iordania, quatar, șamd. Deocamdată însă nimeni nu îi vrea. Mă întreb de ce oare….

      Comentariu apreciat.10541
    • Cate preconceptii si tipicarii in acelasi comentariu….

      Mandatul palestinei a fost partitionat in parti aproximativ egale, una pentru arabi, alta pentru evrei.

      In secunda doi, evreii au sarit peste arabi si i-au alungat, ca sa le ocupe pamanturile (Nakba). Razboaiele de aia au avut loc.

      „Ajutoarele” au fost si sunt filtrate la sange, iar Bibi si fratii sai au sponsorizat Hamas timp de zeci de ani, la fel cum au facut si SUA cu AlQuaida, prin CIA.

      Statele arabe nu vor sa primeasca palestinienii tocmai pentru ca atunci s-ar narui orice sansa pentru un stat palestinian, in rest ii ajuta sau i-ar ajuta cu absolut orice.

      Indecis. Tu ce zici?1757
    • @Toreadorul

      Inchipuie-ti ca peste 10-20 de ani, Ungaria, in urma unui tratat vag asemanator cu cel de la Trianon, dar in sens invers, Transilvania si trimite aproape toti romanii in exil, lasand o fasie cat orasul Resita independenta.

      Boss, gresesti. Cand au plecat britii de acolo, au impartit teritorul ala dupa etnii. Unde traiau evrei, a devenit Israel (97% desert), unde traiau arabi ar fi trebuit sa devina un stat arab (97% terenuri arabile, fertile), dar au sarit arabii din jur si si-au alipit teritoriile alea, cu exceptia palestinei, care a devenit palestina. N-au venit (initial) evreii si au alungat palstinienii/arabii din casele lor.

      Indecis. Tu ce zici?3117
    • Sabotor, boss, tu gresesti.

      Evreii au venit cu taraita timp de vreo 40 de ani, pana dupa razboi.

      Cand au impartit palestina, dupa retragerea britanica, deci dupa vreo 3 ani, in 1947, au facut harta cu cat revine fiecaruia.

      Arabii au zis pas, nu ar fi vrut evrei acolo deloc, presimtind ce va urma.

      Insa occidentalii, partial din guilt trip si partial ca urmare a santajului, presiunilor si mitei pe fata, dealtfel bine documentate (truman a zis ca mai mare scarba nu i a fost niciodata de ce a trebuit sa faca), au supus la vot si au implementat solutia respectiva.

      In zilele urmatoare, Ergun au inceput campania de lichidare, epurare etnica si evacuari.

      Nu a existat israel acolo, unde venisera evreii era in jur de 2-4% din teritoriul palestinei si de abia din 1947 au primit aproximativ jumatate, pai mersi boss, asa deal sa tot faci, pe terenuri care nu ti au apartinut niciodata (nu se pune ce le a zis lor ceva zeu basit acum 2000 de ani).

      Si tot nu le a ajuns, au ciordit si restul.

      Nu mai zicem de cisiordania, cedata de iordanieni, dupa razboi.

      Istoric, uman, moral, ce a facut israelul acolo e cel putin la fel de rau precum ceea ce le-au facut lor nazistii.

      Nu exista scuza sau justificari.

      Indecis. Tu ce zici?3037
    • Atentie toata lumea! Rumbu are informatii mai multe si mai bune decat Mosad, de acum pe el sa-l intrebati despre numerele la Loto.

      87
    • Toreadorul pare venit de pe vreo barca a gretei :))

      236
    • @Toreador: eu nu stiu cine e Ergun asta de care vorbesti. Eu stiu ca in Palestina evreii erau grupati in trei organizatii considerate de britanici „teroriste”: Haganah (care avea sa devina IDF), Irgun si Stern. Irgunul condus chiar de Menahem Begin, care avea sa devina ulterior prim ministru al Israelului.
      De masacrul de la Deir Yassin aveau sa fie vinovati in principal Irgun si membrii ai Stern, asa este.

      71
    • de fapt ala era un cacat de teren, desertic. Cu vreo 300 de mii de oameni pe el. Majoritar musulmani, ca deh, musulmanii nu fac genocid, ei doar omoara ce nu se converteste.

      la inceput de 1914 erau 500 mii musulmani si aproape 100 de mii de evrei. deci o mega crestere, in 100 de ani, de 300 de mii de oameni. Super zona locuita acolo ma.
      Dupa ww1, daca tot au promis englejii ajutor, au inceput sa vina evreii din Europa. Astia au adus cu ei si stiinta de a face agricultura si bani. Ca atare, incep sa vina si musulmani din zona. Pana in 47 ambele populatii cresc cu 500 mii (vs 1914).
      Deci, mai usor cu „teritoriu lu tata”. Ca nu era nici un teritoriu lu tac-su.

      Israelu face epurare etnica -> 20% din populatie e musulmana
      Palestina, sarmanele victime ->0% evrei. Ii primesc Iordania (care au luat mare parte din mandatu palestina, dar hei…cine mai numara) se apuca de revolta. Si-o iau. Se muta in tara crestina si au grija sa faca Libanu shithole cum le place lor
      Restul tarilor arabe -> mai au cate 5 evrei. Da acolo nu a fost genocid.

      *evreii sunt mega rasisti/xenofobi. Evreii europeni erau de cacat cu evreii arabi. DE aia etiopieni nu vorbim.

      213
  4. Acuma și aia din Qatar sunt puțin curve – considera ok sa lase în tara niste teroriști (parca Hamas este declarată oficial teroristă) însă dacă alții îi ataca pe teroristi este ilegal?

    Comentariu apreciat.7725
    • „Puțin” e puțin spus. Qatar in special îi susține de mulți ani, și toată zona aia e văzută într-un mod mult prea idealist de către vestici pentru cât de primitivă în gândire este de fapt.

      Sunt curios cum va evolua situația.

      Comentariu apreciat.899
    • E ceva mai amuzant ca cineva mai crede in ziua de azi in etichetarea asta de terorist :))). Stiind tot ce stim despre cum actioneaza Sua in general dar si aliatii turbati genocidari Israel, dar si UK (vezi cum aresteaza batranei pt terorism).

      Pentru noi ucrainienii sunt eroi ca isi apara pamantul si omoara in masa cu orice mijloace ocupantul rusesc. Rusia totusi ii catalogheaza ca teroristi pe ucrainienii. Ce interesant nu?

      Indecis. Tu ce zici?40102
    • Fii atent idee BigBear: cand vrei sa omori, rapesti, bagi puscarie oameni dar nu vrei sa te deranjezi cu dovezi si drepturi ii numesti teroristi si gata. Ai rezolvat-o.

      Sutele de israelieni rapiti de Hamas sunt victime amarate (de acord).

      Zecile de mii de palestinieni „arestati” de Israel si torturati cu lunile si ani in puscarie fara dovezi, proces sunt teroristi periculosi.

      Ai vazut ce repede s-a rezolvat?

      Indecis. Tu ce zici?4060
    • @Cristian – hai sa facem o diferenta si sa spunem ca teroristi sunt aia care organizeaza atentate care raspndesc teroare, de regula prin explozii sau eventual tragatori care omoara civili, multi.

      Eu imi aduc aminte de cand eram copil ca parca exista IRA care mai puneau si ei cate o bomba, mai omorau niste civili in numele a ce probleme aveau ei.

      Apoi parca mai existau niste oameni faini de la ETA care faceau acelasi lucru – aveau ei ceva idee, autoritatile locale nu erau de acord si atunci mai puneau cate o bomba, mai omorau niste civili.

      Dupa aia am avut ceva Al Qaida care tot asa, s-au gandit ca este interesant sa omoare civili pentru cauza lor.

      Hamas din cate imi aduc aminte erau fix la fel – mai un atentat, mai niste mitraliere, ca ei vor ceva.

      Sa nu confundam organizatiile de traditie zic cu ce anume face prostul de Trump care vine si defineste ca teroriste cartelurile din Mexic sa Tren de Aragua ori MS13 pentru ca nu este la fel si practic ii jignesti pe aia vechi.

      Comentariu apreciat.5212
    • @Bigbear

      Nu prea stii ce probleme aveau irlandezii cu britanicii de erau rai cu ei? :)))))

      Dar de teroristul Nelson Mandela iti aduci aminte ce probleme avea de era asa terorist?

      Dar organizatia Al Qaida de cine a fost finantata si innarmata cand era buna, inainte sa fie rea si terorista? Iti mai aduci aminte?

      Cate chestii stii despre ce au facut teroristii dar nu prea stii nimic despre motivele lor. Or fi nebuni cred. Ca asa zic organizatiile de traditie. Mai stiu o organizatie de traditie, parca ONU ii zice, care zice ca Israel e condusa de un criminal de razboi si face genocid. Dar nu ii cred. Ca teroristii nu e oameni, se stie.

      Indecis. Tu ce zici?2633
    • @BigBear, totuși nu îmi aduc aminte ca armata britanica sa fi atacat New Yorkul sau Columbia sub motivul ca liderii IRA se refugiază pe acolo.

      Și nici spaniolii nu au atacat Franța cand toate operațiunile ETA erau planficate si finanțate din Franța care ii proteja pe fata.

      Indecis. Tu ce zici?279
    • @Rumbu – Esti constient ca Hamas este partidul la putere in Gaza, nu? A fost ales in mod democrat si apoi nu sa-au mai organizat alegeri, deci ei sunt la putere, nu sunt ceva organizatie intelopa.

      Insa nu inteleg de ce discutam de Gaza cand este vorba de un atac in Qatar si din cate imi aduc eu aminte Osama a fost omorat in Pakistan, tara independenta, nu?

      Indecis. Tu ce zici?1622
  5. Mi se pare ca Israelul se cam joaca cu focul. Cam toata lumea vestica ii dispretuieste dupa fazele cu Palestina, nicio tara din jurul lor sau din regiune nu le sunt aliati. Singurul partener e SUA, care e schimbator, dupa cum au invatat asta si Ukraina si UE.

    Indecis. Tu ce zici?4761
    • Vestul nu cred ca ii dispretuieste pe bune, ci doar asa, din cauza corectitudinii politice. Daca ii dispretuiau se luau masuri impotriva Israelului pana acum. Nu o sa vina nicio tara din vest sa zica radeti tot in Ga(o)aza si faceti ceva civilizat ca vor lua foc arabii si toti LGBTQI care marsaluiesc pro Palestina. Vor face curatenie inainte sa apuce vreun vestic sa ia vreo masura anti Israel. Atacul asta din Qatar nu a fost facut fara consultari cu partenerii strategici. Pentru Bibi acum e all or nothing si nu mai e cale de intors. O sa primeasca si Qatarul ceva la schimb pentru asta, daca n-a primit deja. In afara de Iran nu cred ca e vreun alt stat arab care sa fie fan Hammas asa ca nu cred ca va fi prea mare zarva internationala din cauza acestui atac.

      Comentariu apreciat.369
    • sigur sigur.. parteneriate chiar cu state arabe prin Acordurile Abraham. Dar na, e mai ușor să repeți clișee decât să te uiți la fapte.

      Indecis. Tu ce zici?2917
    • O sa vina momentul cand o sa se joace si altii cu focul cu ei.

      Indecis. Tu ce zici?2327
    • Acordurile Abraham au o conditie principala stabilirea unui parcurs concret pentru solutia a doua state.

      Din ultimele actiuni ale israelienilor, acordurile alea nu vor mai fi valabile in maxim un an de azi inainte.

      178
    • @zippo

      eu: singurul partener e SUA
      tu: uite un acord dintre Israel, UAE, Bahrain, Maroc si Sudan venit la initiativa SUA si semnat la Casa Alba.

      Doar ca fapt divers, Memorandumul de la Budapesta a fost tot o initiativa a SUA.

      135
    • Ca idee, relațiile Israelului cu Egipt, Maroc, Iordania sau Bahrain sunt foarte bune. Ba cred că și alea cu Oman la fel. Hai, poți spune că trei din ele poate nu contează deși sunt pline de resurse, dar de Maroc și Egipt nu se poate spune că sunt nimeni.

      Indecis. Tu ce zici?256
    • @bogdan: ca idee vezi ca statele mentionate de tine primesc miliarde ca ajutor extern din partea SUA. Daca nu ar fi de acord cu isreal, automat ar pierde acele ajutoare. Research before commenting.

      Indecis. Tu ce zici?1523
    • Cam toata lumea vestica ii dispretuieste – mai ales englezii care le dau combustibil, in aer, in scarba

      32
  6. Cineva a remarcat „stai un pic, ce e chestia asta cu Hamas care ar fi atacat Israelul? Cand Rusia a atacat Ucraina, nu am zis partidul x pe care il conduce Putin a atacat Ucraina.”

    Si are dreptate. Numai si numai in cazul asta, e Hamas care a atacat Israelul. Numai atunci se face diferenta intre partidul aflat la putere si tara respectiva. Cand israelul ataca, nu se zice „partidul Likud si alianta de care o fi ea au atacat Gaza”.

    De ce acceptam modul asta unic de a prezenta lucrurile a mass mediei? E incorect. E un truc

    In octombrie, Gaza a atacat Israelul si a luat un numar de civili ostatici.

    Indecis. Tu ce zici?5127
    • Ok, iar Israelul a santajat 3 sferturi din tarile ONU in 1947 pentru partajarea fostului mandat britanic, si cand nici nu se uscase bine cerneala pe semnaturi, au invadat partile ce le-ar fi revenit palestinienilor si i-au evacuat, apoi au continuat aceleasi manevre timp de 50 de ani, pana cand i-au izolat in enclavele care nu sunt altceva decat puscarii in aer liber.

      Teocratie criminala.

      Mai stie cineva jocul ala video in care trebuie sa fugi si sa tragi linii pe o harta, pana cand spatiul ramas ramane suficient de mic incat monstrii din interior mor si treci la urmatorul nivel ?

      Volfied.

      Eh, Israelul se joaca Volfied in Orientul Mijlociu, cu impunitate si tupeu.

      Indecis. Tu ce zici?4534
    • In ultimul deceniu doar, Israel cati palestinieni au rapit si torturat? Fara proces, fara dovezi prezentate la tribunal, fara dreptul la aparare, fara nimic. Iti zic eu, zeci de mii. Si sute de mii omorati. Aaaaaaa stai ca am uitat ca sunt toti teroristi si e ok. Scuze, am uitat.

      Indecis. Tu ce zici?4245
    • Pentru ca se vrea acea diferenta – cand este de negociat atunci Hamas este la putere in Gaza si reprezinta Gaza, cand discutam despre cine a atacat Israelul atunci Hamas reprezinta un fel de cativa haiduci barbosi care nu au legatura cu Gaza si conducerea.

      Indecis. Tu ce zici?249
    • Gaza nu e o tara.. e o mana de teren unde nu a intrat nimic fara acordul Israelului. Un Israel care 9 luni a fost in strada ca sa-l dea jos pe prim-ministru ce de atunci nu se mai opreste din razboi.

      E absolut hazlie treaba..

      1811
    • Nu o fi o tara mare, dar nici Israelul nu e nu stiu ce. Israelul are 20.000 km2, Moldova are 30.000. Israelul e 2/3 din republica Moldova, si cat provincia romaneasca Oltenia.

      Deci eu cred ca ideea ca Gaza e nevinovata de atacurile Hamas e un truc incorect a jurnalistilor partizani. Daca ataca e Hamas care ataca, daca e atacata e Gaza. Si lumea percepe ca Gaza e mereu atacata nevinovat.

      E pomenita doar ca victima, si niciodata ca agresoare. Caz unic.

      Si uite-asa jurnalistii liberali manipuleaza lumea, din limbaj.

      Comentariu apreciat.4716
    • Ce-am spus eu si ce spui tu. Trebuie sa castigi puncte pe internet, neaparat.

      Pai daca tu compari Israel cu Rep. Moldova, Gaza se compara cu Bucurestiul… Un Bucuresti cu vreo 12 km granita cu Egipt, vreo 40 cu Israel si restul apa. Un bucuresti fara apa dulce si potabila si fara sol arabil si inconjurat literalmente de ziduri si fasii neutre.

      Si cam toti km astia monitorizati atent de Israel ce controleaza de facto pana si granita cu Egiptul.

      Hai sa ne prefacem ca am uitat ca in 8 octombrie toti ne intrebam cum a fost posibil atacul in primul rand. Si ca nu am primit un raspuns la intrebarea asta.

      Hai sa ne prefacem ca oamenii ce au facut 2000 de pagere sa explodeze in alta tara si ce controleaza ABSOLUT TOT ce inseamna comunicare in Gaza, nu au stiut de armamentul ce intra in Gaza si de planurile Hamas.

      Si doar prin coincidenta, extremistii ce erau sa fie inlaturati de la putere in Israel ca voiau sa acapareze statul si un prim ministru urmarit penal au primit putere aproape absoluta in urma atacului astuia.

      Ahh, si toti anti-semitii acum sunt extraordinar de pro-Israel. Dar nu cu orice evreu, nu.. Cu aia hard-core care cu putin inainte de 7 octombrie au scuipat si lovit grupuri de crestini. Cu aia, ca aia conduc, aia cer razboi, aia colonizeaza si West Bank…

      Termina, e absurd.. Daca ai citi o carte in care povestea se desfasoara in felul asta ai rade si ai spune ca e scrisa de un copil de 13 ani cu imaginatie mult prea bogata.

      Indecis. Tu ce zici?1424
    • @mac gregor: sunt deja celebre protestele palestinienilor impotriva Hamas :))

      altfel, ce fac israelienii acum e macel. dar cu toate astea aia tot nu renunta la dragostea lor totala pentru Hamas. cum o rezolvi pe asta? ca la momentul asta pare ca ei cu totii sunt Hamas.

      21
    • „Hai sa ne prefacem ca oamenii ce au facut 2000 de pagere sa explodeze in alta tara si ce controleaza ABSOLUT TOT ce inseamna comunicare in Gaza, nu au stiut de armamentul ce intra in Gaza si de planurile Hamas.”

      „au stiut ca o sa fac ceva rau, de ce nu ma opresc?”
      Daca ii opreau, inainte, venea Cristi si zicea „da ma…sigur aia urmau sa faca un atentat, wink wink”

      92
    • @animaloo: sunt multe metode de a-i opri. In primul rand Israel putea sa nu mai trimita bani Hamas. In al doilea rand Israel putea sa isi pregateasca armata pentru un atac.

      46
    • pana la sfarsitul zilei cred ca o sa apara cineva sa spuna ca Hamas e organizatie terorista a evreilor, s-au atacat singuri, adevaratii hamas sunt toti cetateni respectabili, incearca sa elibereze ostaticii, sunt impotriva islamizarii, iubesc copacii, salveaza pui de foca si elibereaza testoase captive

      124
    • Si o sa apara altul, de partea cealalta, care o sa spuna ca Israel nu a omorat niciodata vreun noncombatant, ca nu vrea sa curete Gaza complet de palestinieni prin orice mijloace, ca Smotrich si Ben Gvir sunt niste mielusei pasnici si ca Israel in general nu a facut nimic rau niciodata si nici gura nu-i pute.

      Oamenii normali in schimb stiu ca e o situatie de rahat, in care ambele parti comit cate o atrocitate din cand in cand oricat de departe in trecut te-ai intoarce si ca trebuie sa fii dobitoc sa crezi ca una e absolut buna si cealalta e absolut rea.

      46
  7. Ce s-au activat Alcatel-urile cu boți zionisti in comentarii și mânuțe rosii.

    Indecis. Tu ce zici?3462
  8. Zoso, parca nu te pricepeai la conflictul din zona aia si nu prea aveai pareri? Acum ai reactii rapide 🐔🐔🐔

    Indecis. Tu ce zici?2836
  9. M-as fi asteptat la ceva mai drastic pentru qatarezi si protejatii lor Hamas. Cam slabut, Bibi, cam slabut.

    128
    • Nu se face nimic in orientul mijlociu fara quatar, you know nothing jon snow.

      89
    • Asa e, Maestre. Fara „Quatar” nu se facea nici statul Israel. Ce noroc ca nu era nici un „Quatar” in ’47-’48!

      136
    • Se face, la prezent, si ultimii 10-15 ani. Statul Israel e intemeiat pe santaj si minciuna, si exista in continuare prin santaj si minciuna. Si crime impotriva umanitatii.

      Si toata lumea o stie.

      Si va veni un moment cand tot ce au suferit si pentru care au platit in sange, si in urma carei tragedii au primit recompensa „dreptul” de a le face si altora acelasi lucru, va fi pedepsit, ca orice atrocitate.

      Indecis. Tu ce zici?631
    • asta cu „toata lumea o stie” e argumentul suprem. se stie!

      72
    • @T
      Dacă te aflai prin 96 în autobuzele alea care au sărit în aer în Haifa îți cam schimbai gîndurile…

      82
  10. NOU
    #70

    > Qatarul spune că

    Au dat o declaratie sa iasa cu fata curata, sa nu supere nici capra nici varza.

    Ca idee, in zona sunt baze americane, si la o aruncatura de .. piatra e toata flota a tzashpea din zona aia. Sigur ei stiau, si si-au dat acordul. Cel mai probabil si qatar si-a dat acordul, dar nu poate spune asta pe fata, asa ca dau o declaratie goala, si nu se intampla nimic de fapt.

    Indecis. Tu ce zici?274
    • @andrei flota a 5-a e stationata in Bahrain (Manama).
      Cam 100 de km mai la vest. Si 20km mai la est de sauditi (au o autostrada foarte misto prin mare).
      Si steagul e alb-rosu nu maro-rosu.

      In rest, ai dreptate in toate :D

      610
  11. Observ cum toti pro-pace astia care se fac ecoul moscovei sunt si pro gaza si opriti genocidul.
    Desigur nu e nicio fractura logica:
    1. Rusia are tot dreptul sa se simta amenintata de posibilitatea extinderii NATO in coasta ei, toate scuturile anti racheta din flancul estic sunt o amenintare existentiala, au avut tot dreptul sa invadeze ucraina ca sa creeze spatiu tampon si sa protejeze de NATO cea agresiva. Sigur, mor si civili in fiecare zi in Ucraina, dar asa e la razboi!
    2. Israelul comite un genocid facand curatenie in Gaza dupa ce Hamas ii ciocanea de ani de zile Iron Dome-ul si apoi pentru un pic de diversificare au inceput sa rapeasca, sa ucida, sa violeze si sa captureze civili. Cu ce drept incearca ei sa faca curatenie in Gaza? De ce sunt asa agresivi, ca nu au niciun motiv!! Alooooo, mor civili, nu doar teroristi Hamas!! Oooopriti genociduoooullll!!

    Indecis. Tu ce zici?5030
  12. Evreii erau să trimită pe lumea cealaltă niște miliardari veroși.
    Doar eu observ ironia sorții?

    124
  13. Bhei, vedeți că s-au supărat nepalezii…poate se întorc, pleacă de pe la noi….Ce mai zice ăla de la AUR, ce teme de discuție mai avem…
    Ar fi un exemplu de urmat pt noi, dar mămăliga…

    136
  14. Pare ca Israelul a dat un chix epic si nu a anihilat conducerea/mediatorii Hamas. Bibi a imbatranit , are vointa dar e timpul sa lase pe unul mai tanar .

    55
  15. Mi se pare incredibil, cum fac evreii ceva, jumate din Romania repede sa comenteze pro Palestina, huo Israel, etc.
    Cand musulmanii omoara mii de crestini in Nigeria – liniste, cand turcii omoara kurzi- liniste, cand sirienii din puterea actuala omoara druzi,crestini, etc – liniste, cand musulmanii omoara hindu – liniste, cand chinezii tin in centre de reeducate milioans ( da , milioane) – liniste. Cand Israel da o racheta bine tintita fara victime colaterale omorand teroristi – intr-o tara care finanteaza Fratia Musulmana,gazduieste Hamas si banii Hamas – innebunesc dacii.

    Comentariu apreciat.4413
    • as fi zis de whataboutism, dar e greu sa nu observi faza asta. si nu „juma de romania” ci „juma de europa”.
      mereu vad proteste cu frifripalestin, dar ceva restu genocidurilor, alea reale, nica nene

      61
    • Se cheama antisemitism, justifica astia 7 oct din orice pozitie. nu ai cum sa te certi cu ei, ura fata de evrei e prea mare. tot ce le doresc e o ciocnire directa cu un hamasel.

      45
  16. Oamenii uneori uita ca nu au trecut decat cateva mii de ani de cand ne dadeam in cap din orice cacat. Foarte putin, in ADN e intiparita violenta si lacomia, nu se sterge asa usor.

    163
  17. dă-i in plm de desert peasants, daca erau asa destepti toti din zonele alea isi vedeau de viata si se mutau din kktul ala de acolo care nu va fi niciodata iesit din lumea a3a atat timp cat nu vine o forta mare care sa cam rada tot si sa faca ordine, cumva are dreptate bibi, nici el nu e curat dar atat timp cat nu vine o forta care sa se impuna si sa impuna ordine in zona acolo va fi random Africa server

    123
  18. Israel e ceea ce vor , arabi sunt prea slabi .Îi arată lui Trump cum trebuie sa se miste.

    16
  19. Am mare respect pentru Israel și genul de determinare pe care îl au în fața hoardelor islamiste. As vrea ca și europenii, in special vesticii, să înțeleagă pericolul și să nu mai tolereze expansiunea musulmană.

    Este un conflict religios, și Qatar este principala sursă de propagandă islamistă pe planetă,.prin mizeria aia de Al Jazeera și prin banii turnați in miile de ONG-uri leftiste.

    Indecis. Tu ce zici?3818
    • Punctul pe i

      103
    • Fully agree, de ce sa stea carnatii aia feriti in hotel pe la lux etc. Nu inteleg de ce era nevoie de rachete si nu se putea servi un ceai cu noviciok.

      Tac pac hai pa baieti.

      Toti copii aia sufera, mor de foame, loviti de rachete, in timp ce burtosii astia stau linistiti la hotel.

      131
  20. Genul acesta de comentariu „si ce face Qatar-ul” arata ignoranta si lipsa ta de intelegere a relatiior si politicilor internationale.
    Qata-ul are o baza militara americana, tocmai i-a dat lui Trump cadou un avion de 400 mil USD plus a facut o comanda mare de armamaent american.
    Are investitii de sute de miliarde de dolari in toata lumea.
    Qatar-ul este un broker regional, implicat in negocierile diplomatice in aproape toate confilctele regionale, si nu numai. In conflictul ruso-ucrainean a lucrat pentru repatrierea cu succes a multor copii ucraineni dusi cu forta in Rusia, mentinand relatii bune cu ambele parti.
    Forta Qatar-ului sta in resursele si banii pe care ii are, in reputatia internationala, faptul ca e un actor diplomatic respectat si implicat de toti.
    Israelul se adanceste si mai mult in izolare, in crime si intr-o situatie din care strict un om politic, Nethaniahu, beneficiaza. Nu cred ca ti-ai dori sa fi iturist israelian prin Europa sau aiurea, sa vezi cum sunt priviti.
    Evident este foarte istet sa-ti antagonizezi una din putinele tari arabe cu care mai puteai discuta.

    615
    • „Evident este foarte istet sa-ti antagonizezi una din putinele tari arabe cu care mai puteai discuta.”

      haha, tara aia colcaie de hamasi d-aia cu bani dintotdeauna. Faptul ca nu au bagat niste drone pe geam pana acum arata ca Israelul nu a vrut inca sa atinga si Qatar.
      Altfel, Israelul are relatii mai bune cu Iordania, Arabia Saudita, chiar si cu Egipt decat cu Qatar, deci ii doare in palarie.

      101
  21. E bine că am uitat că Israelul a înființat Hamas tocmai pentru a slăbi puterea OEP, recte Arafat. Că au pierdut controlul la un moment dat e la fel când crești un tigru pe post de animal de companie.
    https://www.washingtonpost.com/news/worldviews/wp/2014/07/30/how-israel-helped-create-hamas/

    414
  22. Vad ca se face cam des paralela ucraina – rusia si gaza – israel.
    Ucrainienii, dupa atatia ani de razboi si faptul ca populatia rusa pare ok cu asta, nu ii vad sa se duca sa omoare civili rusi. Nu o fac nici soldatii, daramite civilii.
    Deci ar cam trebui sa incheiem aceasta paralela care nu are nicio logica.

    Acum, revenind la Hamas. Sunt sigur ca majoritatea palestinienilor nu ii suporta. Dar nu au incotro, din pacate. Depind de ei pentru ca, indiferent ce ar zice unii sau altii, hamas controleaza fluxurile de resurse donate.
    O alta chestie de care vad ca nimeni nu comenteaza e ca palestina nu are armata. Deci sunt numai civili, corect? Si atunci cine lanseaza rachete din gaza spre Israel? Bineinteles ca toreadorul ar spune ca tot israel face asta ca sa provoace :)))

    Singura metoda care sa functioneze in zona aia este crearea statului Palestina sub conducerea provizorie a unei coalitii internationale. Asta ar insemna dizolvarea hamas, fatah si ce teroristi mai sunt acolo, apoi o coalitie armata care sa supravegheze tara nou creata si sa se asigure ca banii donati nu se mai duc pe tuneluri si rachete.

    134
    • Mai greu sa creezi vreun stat dupa ce ai infiintat colonii ilegale peste tot, si cand toti sefii evrei spun clar ca nu vor accepta crearea unui stat palestinian, cu sau fara hamas.

      Deci nu e nicio „metoda”. O fi fost posibil dupa Camp David, dar s-au asigurat baietii prin asasinate targetate ca nu va fi cazul.

      Cat despre tuneluri si rachete, ceea ce spui e ca ar trebui ca palestinienii sa stea linistiti si sa se lase ucisi, incetul cu incetul, pacifist, pana la disparitia lor totala, sau prin expulzare.

      Sau sa continue traiul ala bun, cu ajutoare cu taraita, in puscariile alea in aer liber, ca si cum nu ar fi un popor sau grup etnic, cu drepturi egale cu ale evreilor, ci gandaci pe pamanturile pe care au trait sute de ani dar de care „au nevoie” evreii.

      Fain, ethnic cleansing and genocide enablers at their best in comentarii.

      515
    • koaie, ești iritant cu poveștile tale.

      Pentru a vorbi de soarta palestinienilor, ar trebui să ne ducem spre cauze și rădăcina problemei. Aceasta este cultul morții numit Islam. Ca să își schimbe traiul în bine, ar trebui să o pună de o revoltă și să dea dracului Hamas jos de la putere. Ceea ce este complet imposibil, fiindcă ei chiar susțin Hamas în spirit și simțiri, de la cel mai mic prunc până la femei și bătrâni. Toată lumea din Gaza are un singur scop în viață, când se trezesc de dimineață, zi de zi – să omoare evrei. Sau să-i arunce în mare, from the river to the sea.

      Singura metodă care să funcționeze în zonă este ras tot ce e în Gaza și construit de la zero, sub statul Israel. 2 milioane de arabi există deja în Israel, cu drepturi egale, deci nu poți susține că Israel face ethnic cleansing. Gazanii însă sunt radicali, vor face Oct 7 iar și iar, așa că vor trebui deportați în Iordania sau altundeva

      83
    • koaie, lasa vrajeala.

      Nu trebuie sa ne intoarcem niciunde mai departe de partitionarea palestinei, si de 1948.

      2 natiuni, 2 teritorii aproximativ egale, scurt.

      Ca esti tu islamofob, e problema ta.

      Cat despre lumea din Gaza, atata timp cat au fost si sunt nedreptatiti, haituiti, ucisi, au absolut toate drepturile sa riposteze.

      Apropo, arabii din israel nu au nici pe departe drepturi egale.

      Ca toti fanii evreilor, esti prost ca noaptea, analfabet, neinformat si agresiv.

      Un fel de dac liber, dar evreu.

      29
    • Flat, asta e o pozitionare absurda. Gaza bad/Israel good e pur si simplu stupid.

      Cunosc palestinian care a scapat in vest dar are familia in Gaza si povestea ce inseamna sa mearga in vizita. Cunosc israelian rezervist care protesta impotriva guvernului lui Netanyahu, iar dupa 8 octombrie s-a intors in IDF, ca apoi sa isi termine turul si sa protesteze din nou. Am avut mici tangente cu industria de aparare israeliana si am discutat cu oameni de acolo, care se duceau la birou stiind ca cu cat termina proiectul mai repede, cu atat mai devreme sunt familiile lor mai in siguranta.

      Ei bine, toti oamenii aia, care traiesc acolo si sunt afectati zilnic de rahatul care se intampla acolo, au o parere mai nuantata despre situatia asta decat niste romani pe internet.

      32
    • da ok, poate am exagerat, evident că lucrurile sunt mega-nuanțate și istoria acolo este atât de complicată încât nu există bine și rău în termeni absoluți. Dar mă enervează toreadorii ăștia care triggeruiesc cu cuvinte cheie precum genocid, închisoare în aer liber și alte tâmpenii.
      Pușcărie în aer liber, dar jdemii de palestinieni trăiesc prin SUA/EU și fac proteste violente, să nu zic atentate. Și nu împotriva Egypt, hmmm, oare de ce e ditamai zidul la granița Egypt cu Gaza și nu îi primesc frații lor musulmani pe bieții palestinieni?

      41
    • Pentru ca daca i-ar primi, s-ar duce pe pula toata ideea de stat palestinian independent, cat a mai ramas din el dupa ciordeala evreiasca.

      Mai documentati-va dracului inainte de a abera, asta e problema cu toti gogosarii de pe internet, au citit o carte de istorie in clasa a V-a si in rest isi iau „informatiile” de pe tiktok.

      08
    • Aha, deci d-asta îi ține Sisi în pușcăria în aer liber, și îi lasă victimele „genocidului”, de drag, să-i ajute. Am înțeles. Nu pentru că egiptenii știu ce pacoste înseamnă palestinienii și radicalismul lor.

      Hamașii nu vor stat palestinian alături de Israel. Ei vor un singur stat, from the river to the sea. Adică exterminarea evreilor. Palestinienii trăiesc în acest fantasyland și fac atentate și își trimit copiii la sinucidere pentru acest deziderat imposibil. Sunt atât de proști, da. Ar fi putut avea statul Palestina în 1948, dar au fost și atunci prostiți de arabi să intre în război. Acum suportă consecințele, dacă acceptau partiția UN erau mai câștigați.

      PS nu are cum să fie ciordeală evreiască dacă pământul nu a fost al palestinienilor. Evreii au cumpărat de la turci loturi de pământ. A fost otoman. Palestinienii nu erau land owneri decât izolat. Și ei au fost settlers că au venit de prin toate zonele arabe în timpul imperiului

      63
    • Pai e genocid si inchisoare in aer liber, asta e clar. Si multi israelieni au protestat impotriva guvernului care comite genocidul asta. Iar Hamas e o organizatie terorista care vrea tot teritoriul Israelului, si asta e clar. Si multi palestinieni au votat si sustin Hamas. Situatia e extrem de mizerabila de ambele parti, ambele parti vor eliminarea completa a adversarului, dar de ambele parti exista si oameni rezonabili.

      Parerea mea – noi avem altele pe cap si ar trebui sa ne scuturam de obiceiul asta de a ne baga in treburile altora si sa fim ceva mai self-interested.

      61
    • @Giani Mucea interesul Romaniei e sa se protejeze de amenintarea din Est (de cam 200 de ani). In ultimii ani Rusia a atacat Ucraina, printre aliati fiind Iranul. Cand Rusia a avut probleme in Ucraina si toata lumea trimitea ajutoare militare si SUA plimba portavionul prin Mediterana si se discuta ca intra in Marea Neagra iar rusii pierdeau bazelele militare din Siria -> rusii au reusit sa isi convinga aliatii iranieni sa deschida un nou front in Asia mica amenintand rutele comerciale (remember criza din Canalul Suez?) si incercand sa creasca pretul petrolului (OPEC – ameninta productia din zona, alea alea).

      Asa ca aliatii de cativa ani lupta pe 2 fronturi. Si interesul UE (si al nostru) e sa linisteasca zona aia periferica cat mai repede, sa scada pretul petrolului si sa tina rutele comerciale deschise. Si incidental sa scape de teroristii de prin Europa (ce repede se uita ca intr-o vreme era aproape saptamanal un eveniment prin Europa).

      Si acolo in zona real se lupta Arabii cu Iranienii cu Turcii si cu Egiptenii. Si fiecare isi dau la gioale unii altora de cca 5000 de ani (Turcii mai nou veniti dar si aia din inaintea lor de la hititi incoace tot acolo jucau meciurile). Restul sunt si ei pe acolo dar mai mult ca masa de manevra.

      Ghaza e unul din nodurile comertului mondial la fel ca Singapore. Si s-ar putea dezvolta cam in acelasi ritm daca ar adopta aceleasi legi si aceleasi relatii cu vecinii cum au facut ailalti. (Quatar ar fi unii care ar pierde cel mai mult daca s-ar intampla asta, Iranul ar pierde un pion, Rusia ar pierde un pion care sa influenteze pretul petrolului).

      51
    • 1. Eu nu discut aici de Iran sau de restul orientului mijlociu ci de Israel-Palestina.
      2. O rezolutie Israel-Palestina nu o sa se intample prea repede, nu o sa linisteasca zona aia, nu o sa tina rutele comerciale deschise si nu o sa scape de teroristii din Europa.
      3. „Ghaza e unul din nodurile comertului mondial la fel ca Singapore” citation needed. Also, lol.

      13
    • @Giani Mucea Israel e irelevant in discutie. Locul ala e problematic oricum, indiferent ce face Israelul. O sa fie pace acolo cand pierde Rusia si Iran.

      51
    • „Israel e irelevant in discutie” ma uit la titlul si continutul articolului. Ma uit la comentariile din articol. Ma uit la comentariile mele si ale oamenilor carora le-am adresat. „Israel e irelevant in discutie”. Ok.

      „Locul ala e problematic oricum, indiferent ce face Israelul” de acord, dar poate fi mai problematic sau mai putin problematic si Israelul are parghii sa influenteze asta.

      „O sa fie pace acolo cand pierde Rusia si Iran” pai e conflict acolo dinaintea invaziei Ucrainei si dinainte ca Iran sa o arda agresiv pe doamne-doamne. Erau si prieteni la un moment dat, zici ca era pace pe-atunci?

      13
  23. Daniel Raab, lunetist in IDF, ucide un civil neinarmat. Apoi, cand fratele primului vine sa ii ia trupul, il impusca in cap si pe frate.

    „Daniel Raab shows no hesitation as he watches footage of 19-year-old Salem Doghmosh crumpling to the ground beside his brother in a street in northern Gaza.

    „That was my first elimination,” he says. The video, shot by a drone, lasts just a few seconds. The Palestinian teenager appears to be unarmed when he is shot in the head.

    Raab, a former varsity basketball player from a Chicago suburb who became an Israeli sniper, concedes he knew that.

    He says he shot Salem simply because he tried to retrieve the body of his beloved older brother Mohammed.

    „It’s hard for me to understand why he did that, and it also doesn’t really interest me,” Raab says in a video interview posted on X.

    „I mean, what was so important about that corpse?””

    Nu mai am cuvinte.

    49

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.