Raportul TUV pentru 2023

Cum interpretăm acest raport?

 

În topul celor mai bune mașini:

  • nu e rău că mașini ieftine ca B-CLass și Golf o duc bine, la fel cum e mișto că Vitara e în top după 6-7 ani. probabil nemții știu că are motor de 1.4 și nu o forjează atât de tare pe șosele ca românii.
  • la mărcile de lux nu e de mirare că Porsche și Mercedes sunt acolo. dai un ban, dar știi că te ține mai mult.
  • n-aș pune prea mare bază pe TT sau pe SLK, sunt mașini de divertisment, probabil în 7 ani au 20.000km la bord.

Topul celor mai defecte mașini:

  • Dokker e mașină de cărat, probabil se defectează mai des pentru că oamenii o muncesc mai tare.
  • Logan și Duster sunt surprize, mai ales în topul 2-3 ani. în cel de 4-5 ani e de înțeles de ce, sunt mașini ieftine. aviz aici celor care vor să-și aducă o mașină din Germania, și se duc la Logan, că a fost făcut mai bine pentru afară, știu ei.
  • Seris5 în topul de 6-7 ani e surprinzător, mașina avea o reputație de fiabilitate peste medie.

Restul sunt normalități. Cu cât mai ieftină mașina, cu atât mai dornică să se strice dacă o conduci. De aia nici nu iau în serios 911, că e plin netul de anunțuri cu ele cu 10 ani și sub 50.000km.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 3$

38 comentarii

  1. Se interpretează ca noul ghid pentru samsari .

    00
  2. The average age of passenger cars in Germany (…) is currently 10.1 years.

    Interesant. Deci, parcul auto a mai imbatranit si la ei.

    00
    • în ultimii doi ani probabil că da.

    • Nu numai parcul auto a îmbătrânit, ci și deja bătrânica aia, legendară de acum, nu se mai duce chiar în fiecare duminică la biserică, de-o să-i ruginească Golful in garaj.

      00
    • NOU
      #5

      Am de asteptat 18 luni pentru livrarea masinii. Asa ca masina pe care o conduc acum mai imbatraneste aproape 2 ani. Nu mai zic de flotele auto, si acolo se asteapta cu anii.

      00
  3. Curios ca nu e nicio Honda pe acolo 🙂

    00
    • Topul e facut de la 10k masini in sus intrate in service.

      00
    • Honda, acest munte de fiabilitate si sportivitate. Ma duc sa vars.

      00
    • @robert vorbești din experiență sau mănânci c#c#t cu două mâini?

      00
    • Nu’s ce sa zic, Roberte, eu am avut CR-V III din 2008 in 2021, 140k km. Am schimbat un bec de Xenon ars (ma rog, pereche) si o data ambreiajul de la climatizare, atat, in rest doar consumabile si piese care se uzeaza (discuri, placute de frana, filtre etc). Zero probleme.

      00
    • Am avut un Civic Tourer din 2017, n as fi dat o pana n ar fi ruginit. A întrat masina Deutsche post în mine și tot o Honda mi am luat. Supermasini părerea mea.

      00
  4. ultimele logane fereasca bunu dumniezo.
    Am avut launa din fostele firme la care am lucrat 2 mcv-uri – 1.4/1.6 benzina, una a fost casata ca se dezintegra fizic caroseria pe la 380k (masini de muncitori, plecau incarcate cu 5 oameni zi de zi si saci de ciment – firma de betoane amprentate), cealala e si acuma la un baiat care a cumparat-o pe la 400k si merge si acuma mai face un ban cu ea.
    Motoarele nici o problema, cam 2 schimburi de ambreiaje la fiecare normal la 100 de „soferi” diferiti plus masini de firma nene.
    Primele generatii de logane si motoare au fost bullet proof.

    00
    • marele avantaj pentru average joe e ca merge cu ele la dezmembrari si le reface ca un puzzle de la 0 cu costuri mici.
      pana acum a mers ca erau ieftine de noi, de acum o sa fie interesant ca un logan pleaca de la 13k euro.

      00
    • ce lipseste din raportul ala este numarul de km.
      nu ca laud dacia dar una este sa faci in 2-3 ani 150k si alta este sa faci 20k.
      si acum detin un dokker care in 5 ani are putin peste 300k masina asta mergand aproape non stop incarcata cu marfa si muncitori si alta e sa faci cu oricare alta masina doar drumul serviciu -> casa si retur
      la dokker revizii cam din 8 in 8 luni, distributii facute cred ca 3, ambreiaj 3 plus multe altele deci logic ca este prima in topul ala. dacia este un soi de magarus pe care il folosesti la maximum pentru ca este o masina de lucru nu de dus familia de doua ori pe an la mare …

      00
  5. Mai conteaza? Nah, masina sa fie. Cine s-a invatat cu masina nu sa sperie el de fiabiliate, pretu’ combustibilulii, etc

    00
  6. Pai TÜV Report nu se refera la stricaciuni gen motor. E echivalentul in Romania ITP. Si daca aveai cauciucurile prea roase sau nu aveai vesta galben in masina intra la „defectiuni”. Cum scrie acolo ca de exemplu la EV se corodeaza franele ca nu sunt utilizate. E posibil sa iti spuna e totul ok, sau primesti placheta pt inca 2 ani dar trebuie in cel mai scurt timp sa remediezi unele lucruri(schimbat cauciucuri), sau trebuie sa remediezi niste chestii (placute noi de frana) si apoi se repeta inspectia, sau e scoasa total din circulatie. De aceea alea scumpe sunt pe primele locuri ca are lumea mai multa grija de ele

    00
  7. ,,De aia nici nu iau în serios 911, că e plin netul de anunțuri cu ele cu 10 ani și sub 50.000km.,,
    Și surprinzător de ieftine, noroc că acum m-am dumirit.

    00
  8. Cum ar fi sa avem asa ceva scos de RAR? Cat de buna ar fi gluma? Parca vad top fiabilitate 10-30+ ani: golf, passat, seria 3.

    00
  9. mie mi se pare inselator.

    ar trebui luat cumva in calcul si odometrul si scopul utilizarii.

    ca una e, cum zice si vali, un porsche de 10 ani cu 10000 de km mers doar de pamplezir pe autobahn si altceva e un dokker de 3 ani cu 100.000 km pe an care a carat ciment si boltari prin toate santierele.

    si ar trebui explicitat ce onseamna ‘significant defects’. arbore cotit stramb? lant de distribuție rupt? sau doar cate scartaie? ambreiaj care patineaza? cauciucuri la sarma? cu dot 5 ani? un bec ars? stergator uzat? opsea matuira? tapiteria ponosita?

    00
    • Am trecut de ceva ori pe la TÜV. La o toyota de fiecare data trebuia sa schimb niste beculete la semnalizatoarele spate ale franei. Era un cerc facut din vreo 16 beculete. La fiecare 2 ani se ardeau vreo 3-4. Altadata am avut recut lichid de racire la limita de jos. Alta data nu au gasit vesta verde. Faruri matuite. La un mini nu am primit acest TÜV pt ca bucsele fata erau „imbatranite”. La seviceul bmw vroiau 1200 de euro sa le schimbe. Masina avea 16 ani deci valora cam pe acolo. Le-am schimbat la un service no name cu 700 si am refacut inspectia. Am avut parbrizul crapat si au scris ca pana la urmatoarea inspectie recomanda sa il inlocuiesc. Scapat de masina intre timp. Masina trebuie sa fie in standardele in care a fost omologata. Adica cel mai mult se iau de gaze, frane, si chestii de siguranta. Aici nu primesti stampila pana nu remediezi. La restu o primesti dar trebuie sa repari chestile cat mai repede. Acest raport nu are nici o legatura cu fiabilitatea masinilor. Cum zici si tu, daca faci pe an 50000 de km si uiti sa mai treci pe la service sa vezi ce mai fac franele sau cauciucurile apari in top

      00
  10. Nu mă pricep, aștept părerea dealer-ului BMW de la Cotroceni.
    Probabil va cere o mărire de comision.
    10% for the Closet Guy.

    00
  11. la sharan nu cred ca apuca sa se raceasca motorul ca porneste iar la drum.
    911 petrece toamna si iarna in garaj.

    00
  12. Si Suzuki Vitara de 6-7 ani sunt ultimele benzinarele normale de 1.6 120 cai si nu bustermizeriile astea noi.

    00
  13. Top făcut de nemți în favoarea nemților. Nu aș lua de bun ce zic ei.

    00
  14. bai nu le contest dar am mari dubii in privinta rezultatelor din 2 motive:
    1. Lipsesc marci japoneze a caror fiabilitate e recunoscuta Lexus, Subaru Toyota. asta se poate explica prin faptul ca marcile asiatice precum Kia sau Toyota vindeau mai slab acum 5 6 ani si de abia recent incep sa castige cota de piata mare in Germania
    2. Nu am date despre metodologia utilizata pentru acest studiu
    In alta ordine de idei chiar daca parcul lor auto nu e cel mai nou, masinile sunt de regula excelent servisate cu piese de calitate si dotate cu anvelope de calitate. Nu putem generaliza insa acolo nu treci ITP ul (TUV) exista zvonuri ca acolo s ar face pe bune Itp ul. Niste fraieri..

    00
  15. Nu am masina inca in Germania, nu stiu exact cum decurge un HU la TÜV, insa, din ce am citit eu, aceste raportări nu reflecta neaparat fiabilitatea mașinii.

    Sa explic, în Germania este posibil sa faci un check înainte sa te duci la TÜV și sa iti pui automobilul în ordine.

    Acuma, cine credeti ca are bani de dat pentru acest check, proprietarul de Porsche sau cel de Dacia?

    Deci acest raport ar trebui citit și ca „proprietarii acestor marci de automobile au bani de check înainte de TÜV”.

    Acum, poate șoferii nemți, cititori ai acestui blog, știu mai multe și pot sa explice mai în detaliu cum sta treaba.

    00
    • Da, poti sa faci acest check. Costa (costa acum ceva ani, raportul a ramas) la un service no name 30 € iar inspectia 50€. Cateodata merita daca crezi ca e posibil sa nu treci inspectia.
      Mai bine repari inainte. Cum ziceam mai sus fiabilitatea nu e inclusa in acest raport. Daca la Dacia nu au luat TÜV-ul din cauza de frane distruse dupa 3ani si 150mii de km (cost de reparatie 300€) la altii s-a stricat Computerul de bord (2000€) sau a trebuit sa schimbe distributia. Dar da, Dacia se cumpara aici ca o consumabila, nu mai bagi bani in ea. O iei si tragi de ea pana crapa

      00
  16. Macar masinile nu-s ca placile video: unde dai un ban si-ti ia foc PC-ul.

    00
  17. Si totusi top 3 vanzari europa pe octombrie:
    Peuhgeot 208
    Golf
    Sandero

    00
  18. Aș vrea să văd Mercedesurile și golfurile alea bune, încărcate peste limită și forjate de cine apucă în fiecare zi. Alea mai mult de 2 persoane nu au văzut în ele, și portbagaj plin doar în vacanță…..
    Nemții au făcut un „raport” în care mașinile nemțești sunt cele mai bune, iar cele străine ce se vând în draci la ei sunt cele mai proaste. Nimic nou pe frontul de vest….

    00
    • Sa-ti trimit poze cum incarc eu golfuletul 6 cand plecam in vacante?
      Locul din fata dreapta: trollerul feitei (care e imens), iar pe scaun caruciorul (prins in centura, normal).
      Apoi, unde se afla scaunului copilului, jos pun jucariile si, cateodata, incaltamintea.
      Trecem la portbagaj:
      – patutul pliabil + saltea
      – scaunelul Antilop
      – 1 sau 2 trolere mici, ale noatre
      – geci si alte chestii mici :))

      00
  19. Au facut nemtii topul. Au dat in Renault si au ignorat japonezele.

    00
  20. Permiteti-mi sa râd in sinew mea vazând topul nefiabilitatii bmw-ului seria 5. Se vede ca e valabil cliseul cu gardul si leopardul.
    Dacia e normal sa apara avand in vedere ca e o masina totusi ieftina. Dar ditamai „cincearu'”? Hahahahaaa si inca o data hahaha!

    00
  21. Dacă ai fost la TUV în Germania știi că topul ăsta nu spune nimic.
    Există TUV uri unde vin băieții mai colorați de la autohausuri și trece orice mașină și există TUV urî unde dacă ai rugină pe discuri că a stat mașina în pandemie te întoarce …

    00
  22. De ce e o surpriză Seria 5 în topul negativ? Numai cine n-a avut BMW de 7-8-10 ani crede că sunt fripte pe fiabilitate (sau nu le-a întreținut cum trebuie, ca la români), altfel au obiceiul de a da daună la portofel constant. 😀

    00
    • Acum ceva vreme scriau niște cititori mai cu dare de mână pe aici cum le pușcau motoarele la BMW uri în mers. Când am opinat și eu și alți săraci pe aici că nu e acceptabil la așa mașini scumpe, am fost imediat puși la punct de alți cititori de blog că nu știm noi ce-i bun. Naiba mai știe ce e ok și ce nu.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube