Qatarezii se asigură de un lucru…

Citesc de la distanță întâmplările amuzante de la campionatul din Qatar. Nema alcool, nema distracție, nema tricouri. Mișto.

Dacă ne dăm un pas în spate, vedem și altceva: fazele astea dau asigurări lumii că țările din lumea a treia sunt de preferat, că măcar acolo te înțelegi cu oamenii, nu ca aici. CM nu va mai fi organizat prea curând în lumea arabă. Probabil niciodată. Să anulezi un sponsor cu două zile înainte e una, să agresezi jurnaliști și să arestezi lume pe stradă e alta.

Dap, e bine, țineți-o tot așa, băieți.

Notă: aveți prieteni destul de proști să creadă că în Dubai există legi? faceți-le cu ochiul când le trimiteți știri din astea, poate se prind.

film-yellowstone-2

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. Sau poate exista legi si sunt si respectata. Adica eu de mic stiam ca in Qatar alcoolul si poponarii sunt interzisi. As fi fost dezamagit sa strice o traditie de mii de ani pt un campionat de fotbal.

    00
    • Pai e si mornal! Oricem om cu o vaga urma de cultura generala ar fi stiut ca fix asa se va intampla. Eu cel putin de cand eram la liceu stiam de situatia asta sin zona respectiva, din interes propriu si din faptul ca am avut profi de geografie si istorie indeajuns de deschisi la minte sa ne povesteasca si alte treburi pe langa „sfânta programă”.
      Eu ma mir de cei care se mira de qatarezi si alti arăbeți.
      E fix ca faza in care un concetatean roman cu care am avut privilegiul sa vizitez un oras din africa si se mira el ca acolo e saracie lucie si risti sa te flocaie aia pe strada. No shit!? Pai tu unde ai crezut ca mergi, la Lilehammer?

      00
    • Adica mai bine sa ramana prosti inca vreo mie de ani cel putin.

      00
    • Ei mai mult cu caprele, cu gainile si cu tevile de esapament.

      00
    • @Ted – problema e cam asa – preotul si consiliul bisericii insista si fac presiuni ca petrecerea de nunta sa se faca in biserica si apoi, cand se strang oamenii vin si spun – „asta e o biserica si noi avem reguli de mii de ani, asa ca fara muzica, fara alcool, fara dans”.

      Eu le inteleg traditiile insa ei au cerut si insistat sa organizeze campionatul, se stia foarte bine ce inseamna asta, nu se pot comporta de parca astia sunt musafiri nedoriti in tara lor.

      00
    • Anda, cred ca ai inteles gresit situatia. Lumea le da „cancel” pentru ca ei nu sunt cu gay si homo, pentru lipsa drepturilor omului pentru mortii de la constructia stadioanelor etc. Astea sunt apa de ploaie! Pentru ca pana una-alta, campionatul sectine, banii sunt luati, mbappe joaca, arabii sunt validati! Exact cum au si planuit.
      De aia si tu probsbil, ca si toata lumea care protesteaza si nu se uita la mondial nu schimbati nimic cu treaba care o faceti. Voi doar „condamnati puternic” din fata tastaturii pe arabi.
      Nu uita ca timp de zeci de ani si cale de miliarde de dolari mai tarziu, americanii n-au facut nici un drac in afghanistan sau iraq. Deci americanii au „protestat” executiv ma, cu arma in mana si cu piciorul la ei in tara. Si ce? Nimic! Aia tot salbatici si inapoiati au ramas.
      Si astia de pe net cred ca schimba ce?
      Poate il vedeti oi pe infantink prost, dar ala stia, ca si toata lumea normala la cap de altfel, ca arabii asa se vor comporta, dar daca asa s-a decis, i-au dat inainte cu organizarea. Banii si alte afaceri care le au ei probsbil acolo la fifa sunt cu mult mai importante decat niste nimeni ca noi pe planeta. Si oricum si mai importante decat fanii fotbalului!

      00
    • Faptul ca ai zis cuvantul poponar si cumva ai primit vreo suta de upvotes, imi arata cam cel fel de cel putin 100 oameni viziteaza si citesc blogul asta.

      Dude, nu e ok! Esti exact ceea ce critici, iti dai seama de asta, nu?

      00
    • Klaxhu, am zis ghei. Cum trebuia sa zic?
      Incepem povestea aia ca la americani cu „african-american” < afro-american < black person < black ?
      E derogatoriu termenul de ghei? Cum ar trebui sa le zic? Scuze daca nu stapanesc subtilitatile limbii romane la nivel de academician.
      Ideea ar fi sa nu ne ascundem dupa termeni din campul lexical (si asa redus) al lgbtqistilor si ai lor suporteri, cand desemnam acelasi tip de persoane. Pana la urma ghei nu e decat o romanizare a gay-ului arhicunoscut. Sau nici suedejii nu mai pot fi numiti suedeji? Cu scuzele de rigoare pentru etnie, i-am adus in discutie doar pentru exemplificare.

      00
    • ma refeream la Ted, el a folosit poponar. Credeam ca a fost freaking obvious

      00
    • @Ted

      Sau poate exista legi si sunt si respectata. Adica eu de mic stiam ca in Qatar alcoolul si poponarii sunt interzisi. As fi fost dezamagit sa strice o traditie de mii de ani pt un campionat de fotbal.

      „Tradiție”? „Mii de ani”? 🤣
      Teddy, eu chiar vreau să te înțeleg ce înțelegi – tu cum de nu pricepi că ‘tradiția’ este o metaidiosincrazie, proptită pe baliverne decise individual, aplicate individual, introduse într-un colectiv restrâns/limitat, iar ulterior supus unei adunări ad-hoc format din niște flocoși, cu rolul lor de instrucție în societatea aia (aici domină în particular teocrația) care decid cum & ce.
      Cu alte cuvinte, ‘tradiția’ înseamnă nimic (ca structură).
      Înseamnă nimic fiindcă totul, ce se vrea autoînțesit ca tradiție, nu a existat la un moment dat – we made it up, we invented it, nu e nimic real, ne prefacem că e.
      Așa și cu „tradiția” lor – un bușeu inventat fiindcă i-a folosit unuia să facă chestii în mijlocul deșertului și alții, din prezent, păstrează mascarada.
      Nu suntem aici la alba-neagra să ne furăm portofelele pe față, că doar n-am înnebunit.

      @Bigbear

      … insa ei au cerut si insistat sa organizeze campionatul, se stia foarte bine ce inseamna asta, nu se pot comporta de parca astia sunt musafiri nedoriti in tara lor.

      CORECT, +100.
      Democrația s-a născut cu scandal & misecuvinism. Știu că ne place să ironizăm sau să arătăm cu degetul dar, băi nenicilor, cam absolut tot ce ne vine în cap drept civilizație s-a născut din gălăgie, mofturi și scandal.
      „Copilul, care nu zbiară, nu mănâncă”.

      Ontologic, știm ce e bine & corect.
      „Așa e la ei” — hârt, vacs albina.

      00
    • @Pfaff

      un mod foarte sofisticat de a te minti singur ca traditia care exista si are efecte nu exista.

      la fel ca si celelalte ideologii leftiste, absurda, mincinoasa, si cu efecte negative daca o aplici.

      00
    • DImpotriva, traditia e ceva real, exista si poate fi folosita ca predictor al actiunilor.

      Cineva care intelege traditia se asteapta in mod corect ca astia sa interzica alcoolul cat mai mult, etc. Cine nu, surprised pikachu face.

      Ce este si mai amuzant este ca traditia a fost un predictor foarte bun si pentru wokesi. Banderole colorate, oracait ca nu se respecta lgbtqeeqwdf, si in final banii decid. Desi aparent traditia nu exista, wokesii s-au aliniat exact pe linia propriei traditii.

      00
  2. NOU
    #13

    Intelegerea mea e ca, la meciul de debut, Infantino statea langa Bin Salman. Acelasi MBS care, stim sper…, a manageriat asasinatul lui Khashoggi.

    Presa speculeaza ca pentru CM2030, Arabia Saudita conduce cursa si e favorita sa organizeze. Nu as zice, inca, hop. Nu s-a sarit parleazul dar da, cred (si mai ales sper) ca lumea fotbalistica de orice fel va observa efectele organizarii asteia din Qatar si nu se va mai expune a doua oara.

    Sper…

    00
    • Stii cum e…mortii cu mortii, viii cu viii. Dar ai vazut ultimul model de la Bugatti?

      00
    • Speranta moare ultima, nu?
      Pentru suma potrivita, membrii comitetului executiv de la fifa, vor vota ce trebuie, ca sa fie bine

      00
    • NOU
      #16

      @florin: da, moare ultima, dar am cateva argumente:

      – Cred ca, per ansamblu, organizarea din Qatar o sa doara. Suporterii nemultumiti, Nationale suparate pe diversi factori (vezi banderolele de capitan, schimbarile impuse inclusiv la tricouri pentru „a nu ofensa regalitatea din Qatar” etc.)
      – Campionatul are literalmente trei zile de cand a inceput, si ai fiasco-urile cu cele de mai sus, dar mai mult de atat, mai e timp foarte mult pentru alte fuck up-uri. Da-le timp, qatarezii pot oricand sa ne surprinda…
      – Deja avem efectul Cupei organizata iarna – calitatea meciurilor nu e extraordinara, exista accidentari pre turneu, dar mai ales in cursul turneului. Dar, DAR, stati sa vedem efectele POST turneu. Majoritatea jucatorilor de top va juca pana cel putin in sferturi, dupa care se intorc in campionate si cupe de top. Cu ce energie, drive si coerenta, nu stim inca… Si in ce stare de sanatate, desigur.
      – Tara organizatoare din 2030 urmeaza sa fie anuntata probabil pana in 2024. Cred ca ranile descrise mai sus or sa fie inca deschise, deci greu de anticipat ca FIFA va dori sa se arda asa de repede.

      Supozitii, proiectii, dar sperante :)

      00
    • Desi argumentele lui Mihai sunt valide, nu cred ca ii va interesa prea tare pe cei de la FIFA ce zic fotbalistii sau oficialii echipelor. Poate sponsorii sa conteze, dar acolo se rezolva cumva.

      Si nu-s nici ei prosti, anunta in 2026 si lumea a uitat deja. Baga arabia saudita oricati muncitori e nevoie sa termine in 4 ani.

      Plus ca vor invata si ei din experientele astea, nu doar noi. Ales cu grija sponsori, intors lumea de pe stadion pe principiul nu intrati ca e plin sau alte vrajeli, de ex.

      00
    • @Mihai
      Cupa Mondiala nu o sa doara pe nimeni. Daca ar durea pe cineva s-ar retrage frumos din turneu sau na nu s-ar fi prezentat. Sunt extrem de multi bani in mijloc si pentru multi este in esenta ultimul tren pe care il mai au financiar. Asa ca o sa se joace pentru ca banii nu au miros.
      Cea mai interesanta parte o sa fie fix dupa terminarea turneului unde nu toate campionatele vor pune pauza. Atunci o sa vedem cine ce si cat suc de portocale bea sau na cat de bine antrenati sunt. Categoric ce inseamna cupele europene plus anumite campionate vor avea niste suprize, insa fiecare si-a luat partea inzecit. Ligue 1 a fost resuscitat de venirea Qatarului la PSG, prin Premier League sunt deja 2 echipe patronate din zona araba, iar restul traiesc din transferuri si alte smenuri. Pur si simplu banii astora vor fi papati pana cand se vor termina si apoi se vor gasi si altii care sa fie jumuliti.
      Asa ca nu o sa conteze nimic din ce se intampla aici cat timp o sa existe cineva care sa dea mai multi bani decat Qatarul. Si aici lucrurile o sa fie interesante pentru ca dupa ce au vazut Qatarul cum arunca cu bani in stanga si in dreapta costurile vor creste. Sponsorii se vor uita la Budweiser si vor alege sa-si protejeze interesul, FIFA presata de federatiile participante o sa vrea mai mult din cascaval si tot asa. Este un intreg cerc vicios la care nu multe state se vor incumeta sa participe. Nu spun ca Arabia Saudita nu ar avea sansa sa organizeze turneul din 2030, insa s-ar putea sa fie un pic prea scump chiar si pentru ei dupa arogantele facute de Qatar.

      00
    • NOU
      #19

      @asdad

      Nu-i incorect ce spui, cu o mentiune: avem un nou precedent pe care, daca-l gestionam cum trebuie ca suporteri – care suporteri genereaza cifrele din jurul AFACERII denumite fotbal – poate putem sa determinam si luari de pozitii mai clare.

      Pe de alta parte, da, nu ma mint: de cand avem corabii ca sa putem explora alte teritorii, oamenii se subjuga unii pe altii si se dau la adapostul unor motive hilare. Africa-i colonizata, sclavagita si subjugata de europenii evului mediu pentru resurse, cu motivatia c-aduceau noul, tehnologia, civilizatia si educatia. Rezultatele se vad.

      Asa si cu CM de fotbal: niste vieti pierdute pe santiere sunt un pret acceptabil pentru profituri, pentru propavaduirea ideii ca, vezi Doamne, „aducem fotbalul la usa tuturor oamenilor si copiilor”. Mhm…

      Aleg, pana o sa fiu prostit – si daca o sa fiu prostit – sa cred ca poate ne-am invatat. Daca nu, nu. :)

      00
    • @Mihai
      Suporterii din toata lumea asta au o putere fantastica daca sunt uniti. Problema este ca vezi tu nu toata lumea vede conexiunile. Cocalardo,Messi,Mbappe ar fi niste nimeni daca lumea nu ar mai plati pentru sportul asta(abonamente TV, bilete, subscriptii de streaming etc.). Cum insa sunt indeajuns de multi oameni care se uita la ei, vor fi platiti regeste pentru asta.
      Fix cam in paradigma asta se joaca si perceptia asupra Qatarului si tot ce vine pe langa. Daca suporterii echipelor participante ar fi pus presiune pe echipe sa nu participe evenimentul nu ar mai fi existat. Cum insa sunt multi bani la mijloc fiecare si-a justitifcat alegerea. Problema pe care o am este ca dupa acest eveniment toti o sa-mi vina sa-mi dea lectii de moralitate multi dintre ei nestiind ce e asta. Fix din cauza asta dupa mondial o sa fie extrem de interesant cum unii sau altii isi vor da arama pe fata.
      In rest ramane cum am stabilit, Qatarul a marit extrem de mult spaga pentru organizarea acestui gen de evenimente si nu cred ca o sa fie prea mare coada pentru urmatoarele editii.

      00
    • „Suporterii din toata lumea asta au o putere fantastica daca sunt uniti. ”

      Am avut sedinta la bloc, cu „partenerii” de asociatie de locatari. 37 de oameni am fost. Mai aveam un pic si iesea o bataie generalizata.

      Si tu visezi sa fie uniti suporterii de fotbal din toata lumea. Cam cum visa Marx cu muncitorii. N-ai sa vezi.

      00
  3. Cand ii vad pe aia cu robe si chestii pe cap, toti la fel, imi amintesc ca e bine ca m-am nascut in RO. Asta asa, fara sa analizez statutul femeilor acolo.
    Anyway, asta e dovada ca urmatorul campionat va putea fi organizat si in Coreea de Nord, cat timp king gion are banutii pregatiti.

    00
    • Si sa vezi minune: toate tarile calificate s-ar si duce oricat de mult ar urla ca le place respectarea drepturilor si libertatilor, ca sustin aia si ailalta etc. Adica da, avem principii dar totul pana la bani.

      00
    • Chiar asta a si spus Infantino „FIFA President Gianni Infantino Sees No Reason Why North Korea Should Not Host a World Cup, FIFA wants to ‘unite world’”.

      Deci in cazul in care Kim Jong Deux (ca de greutatea unui „Un” a trecut demult) e dispus sa sara cu banul, Infantino e dispus sa-l pupe in dos.

      Acuma, trebuie tinut cont de un lucru: Coreea de Nord nu poate gazdui un FIFA fara sa dea faliment pentru a asigura securitatea la standardele lor uzuale. Asta daca nu limiteaza vizitatorii doar la presa, personalitati publice, si cativa turisti FOARTE bogati.

      Altfel exista un risc pentru ei sa ajunga iarasi online poze noi cu felul cum arata tara in afara Phenianului. Mai ales acum ca exista Starlink.

      00
  4. „CM nu va mai fi organizat prea curând în lumea arabă. Probabil niciodată.” Din pacate nu esti foarte la curent cu istoria fifa. Aici nu ma refer ca a fost CM in rusia, africa ded sud sau cum s-a facut in coreea si japonia. CM 1978 a avut loc in argentina, tara in care baietii care erau la putere aruncau oameni din elicopter direct in mare. Au fost inclusiv fotbalisti si tari care au boicotat campionatul, adica nu era ca si cum „nu auzise nimeni”

    Tu ai senzatia ca cineva pe lumea asta nu stia cum e qatar?

    Daca sunt suficienti bani si influenta o sa fie CM si in Luhnask si Grozny.

    00
    • Parca a si anuntat Blatter 2 ca a vb el cu Coreea de Nord sa organizeze impreuna cu Sud si noi ne-am mira de Arabia Saudita?

      00
  5. Voi realizati ca zona aia a lumii e populata de oameni care nici petrolul din pamant nu sunt in stare sa si-l extraga fara scule din lumea civilizata?

    00
  6. totul aici tine de intolereanta.

    cand organizezi o petrecere din asta pentru toata lumea, mai lasi tu, mai lasa ei, toata lumea inceteaza cu propaganda, si cand se termina toata lumea se intoarce fericita acasa.

    da-i drumul la bere, dar o masori, astialalti se mai abtin de la sex si a se imbata, poponarii sa stea cuminti in banca lor, ca nu mor daca nu isi fac reclama in exact cel mai anti-poponari loc din lume, si nu e ca si cum cetatenii qatarezi homosexuali ar fi tinuti cu forta in insula. sunt liberi sa plece si sa se arda in ce gauri vor ei in locuri din lume mult mai prietenoase cu ei decat patria muma.

    si cand e inapoi aici, baieti mai usor cu cearsaful pe fata ca la noi e mai cu camere si conteaza!

    in acelasi timp stim ca tarile astea fix pe propangada o ard in moemnte d-astea… coreea de nord, arabii, rusii au tendinta de arunca cacat in ventilator exact atunci cand au cea mai mare expunere. asa ca ori te murdaresti, ori arunci cu cel putin la fel de mult cacat in ei.

    sau ii poti evita cu totul.

    fiecare dupa caracter si intelect.

    00
    • @thebblack
      mama, ce caracter infect ai!

      00
    • Mihai, multumesc. e cel mai misto compliment care poate veni din partea unui om care pur si simplu nu poate accepta ca unii oameni sunt altfel si ca asta nu e o problema cat timp nu încearcă sa se impuna.

      pentru homofobi, fanatici religiosi, fanatici politici (corect sau altfel) si alte categorii de radicali, da, am un caracter infect pentru ca tind sa ii ignor. nu pe toti ca nu sunt sfant.

      daca fifa ar fi avut minim atat caracter si intelect, ultimele doua CM nu ar fi avut, o gramada de probleme nu ar mai fi existat sau ar fi fost de o amploare mult mai mica.

      asa ca te las pe tine sa alegi exact caror categorii le apartinem noi doi. numai fa-o textual ca sa elimini orice dubiu.

      00
  7. In principiu o sa fie interesant de vazut cum se vor organiza urmatoarele evenimente. Mai precis este foarte probabil ca FIFA sa ajunga efectiv sa se roage de anumite tari pentru a organiza acest eveniment. Spun asta pentru ca deja smecherii ailalti de la CIO au ajuns acolo desi lumea nu prea s-a prins inca de chestie.
    Si asta se intampla pentru ca smecherii astia iau aproape tot profitul din urma acestui eveniment astfel incat tara organizatoare ramane cu buza umflata. Singurele editii de cupa mondiala care au fost sanatoase din punct de vedere financiar fiind cele din 94,98. Reversul medaliei este Brazilia si Africa de Sud unde statul organizator a ramas cu niste datorii si o infrastructura pe care nu o poate gestiona. O sa fie interesant cum va gestiona Qatarul toata situatia odata cu terminarea evenimentului.
    In rest mi se pare absolut adorabil cum toata lumea descopera ce inseamna o tara araba si cat de moderna este ea. Aia cu Dubaiu care imi recomandau sa investesc in imobiliare acolo vad ca sunt un pic ocupati cu meciurile, dar simt asa o revenire dupa cupa mondiala.

    00
    • Nu e doar vorba de bani la atribuirea CM.

      Da, Brazilia, Africa de Sud si Qatar au bagat niste bani intr-o infrastructura pe care nu o vor mai putea sustine, dar:

      1. Unii au luat banul pe pers fizica (in Brazilia si Africa) si nu ii intereseaza ce se intampla dupa
      2. Toti si-au facut reclama de tara plus Qatar a flexat putin acolo intre arabii lor. La ei nu e o pb de bani.

      00
    • @Andrei
      Pe nimeni nu intereseaza banul pana cand nu-l mai are. Sunt de acord ca exista o reclama expunere pentru orice tara organizatoare, insa cam scumpa reclama. Momentan inca mai exista tari care sunt dispuse sa-si asume diverse cascadorii financiare. Insa este doar o chestiune de timp pana cand numarul acestora o sa tinda spre 0. Pe langa asta financiar vorbind nu este foarte atractiv pentru o tara dezvoltata sa organizeze un asemenea eveniment. Costurile depasesc beneficiile si din cauza asta o sa tot vedem candidaturi de organizare inchise, CIO fiind deschizator de drumuri.

      00
    • Just si, in principiu, sunt de acord cu tine, difera niste nuante.

      Reclama e scumpa dar merita cand speli imaginea unui sistem bolnav condus de psihopati (Brazilia, Qatar).
      La Africa de Sud a fost putin diferit ca era o promisiune facuta deja si niste capital de imagine pe care FIFA l-a castigat.

      Eu cred ca sunt inca destule tari Africa/Asia/Oceania care sa isi asume organizarea stiind ca vor pierde bani pe termen lung, tocmai din aceleasi motive. Spaga pe persoana fizica si/sau o nevoie politica de spalare de imagine.

      00
    • Și da, îmi voi pune pe unii în cap și voi spune că nu-mi pasă de LGBT, BLM etc., dar nici nu-mi place să-mi fie vârâte chestii pe gât, pe nemestecate… Ce s-ar rezolvat, concret, de vreo 2 ani, de când jucaotrii englezi, de exemplu, îngenunchează înaintea partidelor?

      00
  8. Câți au fost arestați, concret? Din ce am văzut, mai degrabă câtorva jurnaliști cărora le-a fost atrasă atenția, legat de purtarea acelei banderole „One Love”. Să ne înțelegem, nu țin apărarea Qatar-ului, de fapt, mă doare în paișpe de dânșii, dar singurele probleme măricele apărute până acum, au fost la meciul Anglia-Iran parcă și la altul, unde aplicația FIFA de ticketing, nu a funcționat cum trebuie și unii suporteri, nu puțini, așteptau să intre pe stadion, dar nu puteau scana biletele.
    Mă uit pentru fotbal și spectacol, nu pentru alte vrăjeli. Politica și sportul nu ar trebui amestecate.

    00
    • Nu contest problemele lor, dar este și o campanie de discreditare a Qatar-ului, la orice pas.

      00
    • Este ca nici un Rusia nu e asa rau ?
      Ce daca mai cade unul 2 pe geam din cand in cand. E de la curent. In rest lumea e fericita.

      00
    • Unde am zis eu așa ceva, de ce pui vorbe în gură? Spuneam doar că suporterii de la fața locului, sunt și vloggeri etc., par mulțumiți, fericiți și trăiesc clipa, nu știu. Eu mi-am spus doar o părere, opinie personală.

      00
    • @Vlad: campionatul mondial de fotbal e efectiv doar o chestie politica, daca vrei fotbal fara incarcatura politica atunci exista campionatele intre cluburi, campionatul mondial e 100% o manifestatie politica.

      00
    • eu sunt de acord cu tine Vlad.
      mare problema ca aia nu respecta femeile si nu au toate libertatile din alte parti, nu ma intelegeti gresit,eu ma bucur ca sunt european liber dar daca ei asa sunt de ce trebuie sa mergem noi sa rainbow peste tot? pana la urma si pe aici pe la noi la marsurile rainbow se arunca cu pietre. Mai avem destule probleme pe aici pana se ne apucam de ale altora.

      00
    • @Andrei: Eu mă refer strict la jocul de fotbal în sine… Jucătorii ăia se concentrează strict pe ce au de facut, aia e tot. Pe mine mă interesează doar meciurile, în sine, cine vrea să înțeleagă, înțelege, cine nu, nu.

      00
    • @dny
      Ca in lumea Occidentala nu cade lumea de la geam, in lumea Occidentala nu se organizeaza asasinate. Cand o sa ti dai jos pacla de pe ochi, o sa realizezi ca aceleasi mizerii se intampla peste tot in lume, in Occident ti se vinde iluzia de libertate, de democratie.

      00
  9. Decât observ: în 15 comentarii despre intoleranții ăia din Qatar s-a scris „poponar” de două ori :)

    00
    • Trebuie sa recunosti ca suntem pe drumul cel bun. Doar 13% sa aiba fobii de genul si sa nu fie siguri ca isi pot stapani buzele sau fundul pe langa vreun gay, eu zic ca suntem bine.

      00
    • Tot e bine, cand eram pustan, li se zicea homalăi.

      00
    • poponarii au devenit homalai cand suedejii au devenit rromi

      00
    • tata, tata, sunt homosexual…

      ba, ai tu ceas ca ala?

      nu tata!

      ba, ai tu limuzina ca alalalt?

      nu tata!

      atunci nu esti homosexual ci doar un poponar.

      pana una alta EU nu am dat cu pietre in ei. si ala negru chiar era negru.

      00
    • Si pe vremea mea li se ziceau poponauti, curisti, partzari…deci chiar e evolutie. Pe de alta parte, nu cred cineva de aici, care foloseste poponar, l-ar omori pe unu doar ca are alte orientari sexuale.

      00
    • NOU
      #51

      Păi nu sunt poponari? Cum ar trebui să le zicem?

      00
  10. Cum adica n-au legi?

    „Aflată în Qatar, la Campionatul Mondial de Fotbal, jurnalista argentiniană Dominique Metzger a fost jefuită în timpul unei transmisiuni în direct.
    Cazul ei a fost preluat de poliție și jurnalista a povestit că a fost surprinsă de modul cum au tratat autoritățile de la Doha situația prin care trece.

    „La un moment dat m-au întrebat: Cum vrei să fie pedepsit? Pentru că îl vom găsi, există camere performante peste tot. Am crezut că am înțeles greșit traducerea, dar nu: au insistat să mă întrebe ce sentință vreau pentru hoț, dacă vreau să fie condamnat la 5 ani de închisoare, dacă vreau să fie deportat… Au insistat să mă întrebe ce pedeapsă vreau, mi-au spus că pot decide eu. Dar nu, am spus că doar îmi vreau lucrurile înapoi. Mi s-a făcut pielea de găină, pentru că mi s-a părut foarte ciudat”, a declarat Dominique.”

    00
  11. Bai, daca ai coaie, faci ce vrei si iti asumi consecintele, ce-s acum 100 de bice pe spinare pentru o bere, 7 ani de parnaie daca te futi fara verigheta sau sa mori fericit dupa ce te arzi in cur?

    00
  12. Imi place cum fix occidentalii, care n-au ratat nici un continent unde sa decimeze bastinasii, sunt revoltati ca arabii nu iubesc poponarii.

    00
    • Generalizezi peste masura.

      00
    • Dude… revino-ti … https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery_in_the_Muslim_world
      arabii au fost campionii absoluti la folosirea sclavismului si distrustul altor religii/culturi .

      00
    • @andrei – prietene pana la sclavagism europenii civilizati pt resurse au decimat populatiile indigene din toata lumea de la spanioli in cele 2 americi, francezi, olandezi si belgieni in africa, pana la englezi in toata lumea sau germani care au provocat decat 2 razboaie mondiale iar daca crezi ca astea-s doar povesti din vremuri de demult tin sa te infromez ca francezii si acum au colonii si africa pe care le tin in mizerie si saracie si orice revolta e inabusita in sange iar americanii cand au nevoie de petrol mai invadeaza o tara, dar stiu africanii sau victimele colaterale nu se pun la socoteala aia nu-s oameni ca asa ne zic occidentali civilizati.

      00
    • dinule, usor cu propaganda pe scari.

      care tara africana este colonie franceza in prezent?
      si exact ce tara au invadat americanii pentru petrol? ca le dau sauditii de buna voie orice au nevoie si nu vor sa ia de la ei sau alti prieteni.

      da’ ma rog, orice minciuna spusa de suficiente ori incepe sa semene a adevar. adica ramane doar sa spui daca esti unul din naivii care au muscat minciuna sau unul din ticalosii cei care le raspandeste.

      00
    • @theblack – Mali, gabon, congo, coasta de fildes….si nu doar ca-s colonii francezii au si trupe acolo cica de mentinere a pacii, iar miile de civili ucisi inclusiv copii si femei sunt of course victime colaterale. Iar americanii au invadat irakul pt armele nucleare ale lui saddam, pe care le-au si gasit.

      00
    • Intr-adevar americanii in ultimii 70 de ani au invadat sau atacat vreo 30 de tari nu doar pt petrol ci si pt democracy – guatemala, republica dominicana, brazilia, grecia, vietnam, laos, coreea, yemen, siria, argentina, nicaragua, serbia, filipine,siria, sudan, afganistan, irak, cuba…..

      00
    • mali, 20 iunie 1960
      gabon, 16 august 1960
      congo, fost zair, a fost colonie belgiana, 30 iunie 1960
      congo, 15 august 1960
      cote d’ivoire, 7 august 1960.

      asta referindu-ne la ‘coloniile’ franceze.

      „guatemala, republica dominicana, brazilia, grecia, vietnam, laos, coreea, yemen, siria, argentina, nicaragua, serbia, filipine,siria, sudan, afganistan, irak, cuba”

      ai numarat siria de 2 ori, aia e, ce mai conteaza. din toata lista ta doar irak are petrol.
      din alea, in aproape toate cazurile conflictul exista deja si interventia americana a venit la cererea expresa a guvernului LEGITIM din tara respectivă. un detaliu nesemnificativ, stiu.
      iar in siria, o ce dulce ironie, aia enumerata de 2 ori, muuuuuult mai mult rau au facut rusii.

      si amesteci situatii de jure cu situatii de facto dupa cum iti convine tie.

      sa juri ca ai facut scoala la lomonosov, nu alta.

      00
  13. Salut
    Chiar daca lucrurile nu se vor schimba peste noapte, influenta acestui campionat mondial va exista. Asa cum in Afganistan a crescut o generație de adolescente cu o alta perspectivă asupra lumii, asa și aceste comportamente ale conducerii din Qatar vor fi privite critic de unii cetățeni mai cu mintea deschisa. Imi povestea un turc acum câțiva ani cat de mult s-au schimbat generațiile in ultimii 30 de ani. Lucruri mici pentru noi, dar pt ei destul de importante daca le privim in ansamblu.

    00
    • in afghanistan, iran si turcia lucrurile bune (cel putin din perspectiva unui european mediu) s-au intamplat printre anii ’20 si ’70.

      dupa aia au venit ayatolahul, erdogan si talibanii.

      schimbarile alea mici (de fapt majore) au fost inabusite in sange. pentru ca toleranta aka corectitudine politica.

      00
    • Cred ca nu stii cum functioneaza lucrurile in tarile astea cu populatie formata din emiri si alti din-astia care stau pe balta de petrol.

      Cetatenii qatarezi care vor neaparat sa munceasca in loc sa isi bea ceaiul linistiti la umbra camilei, se angajeaza doar in functii publice unde cel mai mic salariu incepe de la 5000 de parai. Salariul mediu al unui qatarez e 10.000 de parai.

      Statul ia 5% pentru pensie, in rest nu ia niciun fel de contributie sau impozit pe salariu, iti asigura locuinta, servicii medicale si toate hangaralele pe care noi le platim pe aici prin lumea care pretindem ca e civilizata.

      Nu exista niciun fel de taxa sau impozit in Qatar (pentru cetatenii qatarezi). Dobanda la imprumuturi este fixa de 2.67%/an. Asta daca vreun judecator nu aplica Sharia si invalideaza dobanda (cum se intampla destul de des).

      De muncit, muncesc efectiv doar imigrantii in Qatar.

      Apa, gazul si electricitatea sunt moka iar produse de al caror pret noi ne speriem, gen benzina, sunt la 2 lei/l.

      La pensie poti sa iesi si la 40 de ani, important e sa ai minim 15 ani de munca. Maxim la 60 pentru barbati, 55 pentru femei. Prin munca se intelege de obicei ruda de gradul nspe cu regele sau functionar la guvern sau sef pe la vreo banca sau companie petroliera. Pensia e e egala cu ultimul salariu pe care l-ai avut.

      In astfel de conditii, de ce te-ar manca in cur sa schimbi starea de fapt?

      Bineinteles, toate astea sunt valabile pentru cetatenii qatarezi, imigrantii cand implinesc 60 de ani nu mai au voie sa stea sau sa intre in Qatar.

      00
    • In schimb in america si europa se traieste extraordinar ca sclavi la banci toata viata, pret la benzina si motorina si de 2 euro/l preturi la gaze si curent speculate de niste baieti destepti, poate se intelege de ce exista campaniile astea anti-qatar, trebuie distrasa cumva atentia de la faptul ca sunt alternative la taxe si impozite de neam prost.

      00
    • Qatar produce 300 de miliarde de dolari in fiecare an. Daca impartim la 300.000 de cetateni, iese 1 milion de caciula.

      Europa produce 14.500 de miliarde de dolari in fiecare an. Daca impartim la 746 de milioane de cetateni , ies 20.000 de caciula.

      USA produce 23.000 de miliarde de dolari in feicare an. Daca impartim la 330 de milioane de cetateni, ies 70.000 de caciula.

      Poate asa iti dai seama cat de saraci suntem pe aici fata de qatarezi. Si nu exista alternativa, cetatenia qatareza nu se obtine decat in cazuri exceptionale, nici macar daca te nasi acolo.

      00
  14. @Vali: ai avut acu vreo cateva luni in urma un post interesant/comentariu, ai zis ceva gen: nu ma duc niciodata in concediu in tari care nu respecta drepturile omului, la Turcia cred ca faceai atunci referire…

    M-ai pus atunci pe ganduri si mi-ai intarit comportamentul evitant, de atunci sunt un pic mai destept si evit contactul cu mujahedinii…

    00
  15. #jesuispârțar

    00
  16. poate ar trebui să ia lecții alte state de la ei referitor la legile anti-alcool în public.

    00
  17. Prea mult se vorbește de poponari în ultimul timp, prea multe seriale în care joacă minim un cuplu de poponari.
    Cum a rămas cu „faceți ce vreți voi la voi în casă”.
    De ce trebuie băgați pe gât peste tot..?
    A devenit o normalitate.. dar oare e?
    Cei „tradiționali” nu caută nonstop să scoată în față asta. Lumea se degradează puțin câte puțin..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Alte linkuri (mostly NSFW)