Protestul HORECA n-a rezolvat nimic…

Fuse și se duse.

Și asta pentru că oamenilor nu le pasă de Horeca. Deloc. Da, toți avem prieteni care lucrează sau au câte un restaurant și de ei ne pasă, dar doar de ei. Fix de ei. Dar nu prea mult. În rest, deloc.

Și motivele sunt zeci, și ei le știu, cum le știm și noi. De la bere caldă la mâncare nefăcută la cafea proastă la salarii mici la servire proastă la alte minuni. De aia nu ne pasă. Că nu știm doar noi de fazele astea, știu și ei prea bine, dar refuză să le repare, pentru că, în vorbele nemuritorului Bogdan Coman, ei vor să aibă local.

Cool. OK. Nu poți să dai salarii mai mari, să mai zâmbească angajații din când în când și să fie atenți la mese? Mori. Nu poți să te limitezi la mai puține chestii în meniu, dar să le faci bune? Mori. Nu poți da salarii pe cartea de muncă? Mori. Recunoscuți pentru ospitalitatea noastră, ne mirăm când serviciile la o cafenea sau un restaurant sunt normale.

Ah, și asta e valabil și pentru pensiunile și hotelurile românești. Trebuie să moară și să renască din propria cenușă. Cu plata cu cardul peste tot, cu saltele umane, cu apa curentă, cu parcări.

were-fucked

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

116 comentarii

  1. Da, ni se falfaie. Era discutie sambata intr-un cerc de prieteni si am admis ca ni se falfaie de crasmele inchise sau care sufera. Nu stim un local care a fost permanent impecabil si pentru care merita sa varsam o lacrima. Duminica m am oprit la un grecesc, ceva local, in zona mea, am cerut o lipie suplimentara, pe nota de plata, prima lipie costa 3 lei, a doua 12 lei. „A gresit baiatu’. 12 lei e un cosulet de paine, nu o lipie” Da ma, dar greselile astea, permanent in plus, ne dezgusta. Si ne face sa ni se falfaie daca maine esti inchis.

    00
    • uite, iti spun eu doua pt care merita sa lacrimezi

      1. Seherezade – libanez, din mall baneasa – sunt impecabili la meniu si cum se comporta angajatii cu tine, client
      2. Yuki – str. putul lui zamfir, rest japonez cu patron japonez(Yuki-San) – EXCELENT – meniu ca in Japonia, pentru cunoscatori

      daca au rezistat pandemiei incearca macar o data sa iei pranzul la ambele. Preturile nu-s pentru ghertoi, sunt pt persoane care citesc zoso si care au 2k+ euro salariu

      00
    • Pe de o parte imi pasa de cei din HORECA ca si de alte domenii, doar ca [ asa cum zici si tu, sunt probleme multe la ei ] cel mai oribil mi se pare salarizarea din domeniu, de la cei mai mici si pana la aia de se numesc mari. Salarii cat mai aproape de minim, angajati cu 4 ore si restul la negru .. am o gramada sa zic despre ce e in Delta, se plang ca nu au bani de unde sa plateasca angajatii, dar sa vezi gipanele, vacantele, etc… daca nu ar fi bacsisul, ar muri de foame 80% dintre chelneri, ospatari, femei de serviciu, etc… la bucatari mai e cum mai e, ca de ei depinde jumate din afacere. Exact la cazuri dina stea nu se gandesc, cand la randul lor au nevoie de simpatia oamneilor, pe care nu dadeau doi bani pana acum. Roata [ morii ] se-nvarteste tac tac tac.

      00
    • shpertz: seherezade este mega banal ptr preturile care le ofera ca si mancare. Bancutele alea ultra inconfortabile si chelnerii care mai trec pe la tine doar cand ii chemi m au determinat sa ii ocolesc de acum vreo 2 ani. De Yuki nu zic ca nu am ajuns.

      00
  2. Care salarii de mizerie, parca un bucatar castiga 10 mii pe luna?!

    00
    • Asta e consecinta zecilor de ani in care au fost platiti cu salarii de mizerie. Nu mai gasesti shaormar care sa vina pe mai putin de 1500 EURO in mana, pentru ca toti sunt in Italia.
      Dar asta nu inseamna ca la 10 mii gasesti un bucatar bun, gasesti un bucatar si ar trebui sa fii recunoscator ca ai gasit pe cineva.

      00
    • Într-un restaurant/orice local care gătește și servește mâncare mai există și alți angajați în afară de bucătar.

      00
    • ma batea pe mine gandul la o schimbare de cariera … m-ai convins.

      00
    • @xxx: n-ar trebui să crezi chiar toate poveștile. 10.000 de lei pe lună câștiga un bucătar-șef sau executive chef la o firmă mare sau un hotel important, care de cele mai multe ori păstorea mai multe bucătării. În rest, un bucătar obișnuit câștiga până în 1000 de euro pe lună, dar de cele mai multe ori doar o mică parte din banii ăia erau pe contract.

      00
  3. Poate ca sa o sa par rau, dar nu-mi pasa de protestul lor. Sincer.
    Nu duc lipsa unui restaurant / bar anume. Si nici nu mi-e dor de toate „greselile” lor din trecut:
    – sa astepti 15-30 de minute ca sa vina cineva sa iti aduca un meniu
    – atitudinea de 2 bani a angajatilor
    – produsele in plus din notele de plata
    – preturile gresite din notele de plata
    – preturi mereu mai mari –
    – portii mereu mai mici
    – berea calda de la teresa
    – mancare arsa cateodata din diverse motive
    – mancare proasta cateodata din diverse motive si tot asa.

    Si era sa uit, eternul mesaj al patronilor sau angajatilor HORECA: „Daca nu-ti convine, mergi in alta parte.” Right back at you!

    00
    • mai ții minte ce prompți erau băieții din Times în seara aia când am băut sticlele alea de vin? și n-aveau autorizație de incendiu sau ce plm n-aveau.

    • @Vali – Da, tin minte. Nu stiu daca au avut vreodata toate autorizatiile ok.
      Cred ca am mai fost o singura data acolo. Am rezistat 5 minute. Practic nu aveai loc sa te misti. Nu stiu cum putea cineva sa stea acolo.

      00
    • Daca nu-ti convine, mergi in alta parte.” Right back at you!
      – să aștept 15-30 de minute lăngă tine zămbind , ca să te hotărăști ce vrei din meniu pentru că dezbați aprins temperatura apei din mare și te doare la pix de un fraier care stă 10 ore în negru și cu masca pe muian.
      – atitudinea de ghiolban cu 300 de euro în buzunar și lanț de 8 k de la turci și figuri de Monte Carlo. Mă înjuri cănd te rog să îți pui tricoul pe tine, la burta goală stai la tine în casă.
      – ascuns în geanta de plajă sticla de vin băută goală , că eu sunt bou și nu știu pe ce ai comanda deschisă
      – găsit un floc brunet în salata de creveți , nu plătesc nimic , dar după ce s-au măncat creveții și a rămas doar salata și nu este nici o angajată brunetă.
      – anul trecut erau 30 de mese, anul ăsta am voie maxim 20. Chiria, utilitățile, furnizorii, angajații la fel sau mai mari. Încerc să compensez din orice pot să fim mulțumți cu toții. Doar că tu vrei să ieși mai mulțumit ca mine.
      – berea nu e caldă. Ceri tu halbă mare, să vadă lumea că ești bazat. In loc să o bei, dezbați în continuare temperatura apei din mare. Dumbo, afară sunt 36 de grade.

      00
    • @Paco Inteleg ca ai probleme cu niste clienti ghiolbani. In calitate de client ne-ghiolban te asigur ca si eu am probleme cu ei si m-as bucura sa-i zbori din incinta in minutul 2 si sa le pui poza pe usa.
      Dar, daca pe mine care sunt cu bun simt, tu ma tratezi ca si cum as fi unul d-asta, nu te poti astepta la nimic de la mine.

      00
    • Ar trebui sa dau berea pe gat pentru ca halba e calda si berea semi rece? Daca sunt 36 de grade baga in plm halbele la congelator si serveste o bere civilizata.

      00
    • Și Paco, și Dani, și Vali, fac greșeala curentă, gravă de a face un raționament intuitiv când e cel mai puțin potrivit. Pe românește, generalizați, băbăeț! Hai că la zoso e acceptabil că ăsta e trademark ul lui…whatever…Dex ar trebui să aibă 15 000 de thumbs up că încearcă să rupă paradigma: nu mă trata ca pe ghiolbani că e incorect față de mine, client, și neproductiv față de tine,cârciumar

      00
    • @Dex, clienții ghiolbani au zburat rapid. Am avut săptămăna trecută trei mese dă smardoi cu stolul aferent veniți pe intimidare. Doar cu organul în gură și cu să moară familiile lor. Nu ține, pe ușă la vedere există o hărtie unde scrie negru pe font gălbui că restaurantul își permite dreptul de selecție al clientelei. Am avut mese de oameni super faini cu exagerat de mult bun simț. O plăcere să conversăm . Așa că nu are sens să generalizăm . Cine e om, e om oriunde.

      @Bogdan. În plt nu am cum să bag halbe. Eu îți scriu din Spania, nu din Klitt by Ouăjad Eforie Nord. Halbele și paharele mele stau în congelator, doar că tu ai lipsit la niște ore de fizică. Nu trebuie să o dai pe găt, ci doar să ceri un recipient mai mic, raportat la nivelul tău de absorbție. În timp ce tu tragi de o sticlă 0,33 zece minute, englezul de la masa alăturată rade două halbe de 0,5 din două înghițituri. E vorba de sorb.

      00
    • @Paco Pai si la ce ne aburesti daca nu vorbesti de Romania! Sau sa-mi zica si mie cineva daca aici vorbim de Romania sau nu, ca m-a mai intrebat unul.
      In rest ai facut foarte bine! Ar trebui sa faci treaba asta in Romania! :)

      00
    • @curly,,raționament intuitiv când e cel mai puțin potrivit,, De ce?
      Motivul principal pentru care Horeca Ro este cum este, suntem noi (am generalizat).
      Curly, fără să minți și să o arzi Iron Man, de căte ori ai refuzat să achiți o notă de plată pentru că servire proastă, măncare proastă, cazare proastă , bătaie de joc pe banii mei ?
      Adică cu ouă în prohab să îi spună ospătarului bă nu îți plătesc că e un gunoi. Vrei să îți spun eu ? Niciodată. Nici tu și nici vitejii de tastaură care stau ghiocel la plătit cu cardul și ajunși acasă se dezlănțuie.

      00
    • @Paco: am plătit de fiecare dată. Nu am mai lăsat ciubuc dacă nu mi-a plăcut ceva. Și, evident, nu am mai trecut pe acolo. Dar ce voiai să zici cu faza asta? Beats me

      00
    • Eu sunt un norocos, dar nevasta-mea întotdeauna, dar întotdeauna cere din meniu ce nu mai e pe stoc, mâncarea ei e făcută nașpa, dacă e sa fie un fir de par, e la ea în farfurie sau o musca, pt variație. Ideea e ca nu m-am certat niciodată cu ospătarul, i-am adus la cunoștință ce s-a întâmplat, i-am cerut nota și am plătit la ban tot (fără bacșiș) iar ajuns acasă nu am devenit „viteaz de tastatura” dar am relatat cronologic și cu lux de amănunte pățania, totul în cel mai urban mod posibil. Bucuria mea este ca review-urile de pe Google nu ai cum sa le manageriezi. Mi se pare normal sa arunci un ochi pe farfuria/paharul adus la masa și sa te întorci cu mâncarea la bucatarie/bar dacă e o problema. Dacă ma anunți ca s-a întâmplat un incident și mâncarea mai întârzie, nu fac o tragedie. Dar dacă ai dat cu mucii în fasole (la figurat) nu te aștepta să am mare indulgenta.

      00
    • @Curly ,,am plătit de fiecare dată. Nu am mai lăsat ciubuc dacă nu mi-a plăcut ceva,,
      Păi ce facem ma frend ? Jucăm table cu piesele de la șah ? Am întrebat altceva, nimic de ciubuc.
      – Nu vă supărați, dar pieptul de pui pute a hoit și cartofii sunt răncezi…
      – A, da ? Stați că merg la bucătărie să văd ce s-a întămplat.( Nu mai fă un drum aiurea, că oricum mă ridic și plec. Plătesc berea și apa din care am consumat.) Mulțumesc, la revedere.
      Și aici e nu e vorba de figuri și gesturi. Pur și simplu ceea ce îmi oferi nu îmi acoperă așteptările mele. Dacă bag lingura în ciorba de fasole și extrag un floc, îmi rezerv dreptul de a nu o mai consuma, și inclusiv de a nu o achita.
      E foarte simplu. Nu negociem ca și în cazul unui produs venit prin curier, a venit spart, incomplet, etc. Nu. Un floc în ciorbă nu e returnabil, decăt în cazul în care aleg eu să mai facem o încercare și să găsim o farfurie fără floci.
      Pentru că nu găsesc bani pe jos sau în pom. Sunt banii mei, munciți. Produsul e neconform, retur și la revedere.
      Îți dau și un exemplu, pentru cei care citesc în diagonală.
      La două străzi mai jos de unde locuiesc, s-a deschis un bar. Frumos, curat, atmosferă, suflu nou.
      – Un esspreso lung, te rog.
      A venit o apă chioară, ceva stors din cărpa de șters pultul.
      – Ăsta e aici esspreso lung, cafea cu lapte sau bătaie de joc?
      – Ăăăăă, cred că e de la mașina de cafea, am pus sare să o curățăm și bla, blaa. Aduc altul.
      – Nu e cazul, mulțumesc? Căt face?
      – Nimic.
      – Mulțumesc.(Prima și ultima dată cănd am intrat în barul respectiv.)

      00
    • Am dat like pentru „Daca nu-ti convine, mai avem 10 la ușă care abia așteaptă sa-ti ia locul.”
      Am lucrat in cel puțin trei firme de felul ăsta. Faliment la două, la a treia am aflat ieri ca le-a plecat ultimul om. Cât se varză sa fii, ca patron, sa-ti plece oamenii pe timp de criză?
      „Nu are job, dar nu mai poate lucra cu ei, si-a dat demisia.”
      Asta pe pandemie, fără siguranța unui loc de muncă.

      00
    • @Paco: tu instigi să facă clienții un soi de educație hardcore pt cârciumă. Păi și dacă nu e în zona mea de interese chestia? Serios, acum. Mâncarea și băutura nu te ruinează, efortul pe care l-aș depune pt reglarea calității ar veni la pachet și cu niște nervi. Nervii mei. Mă scot mai ieftin să plătesc ăia 3 lei, să las farfuria plină și să nu mai calc pe acolo. Fac scandal când e un serviciu public prost făcut, dar la o afacere privată, nu mai cumpăr. Și dacă chiar vreau să pun umărul la falimentul șandramalei, las un review negativ pe google

      00
    • NOU
      #25

      @Paco, salutari omule. Sper ca esti bine!

      00
  4. Horeca e un barometru al cetățenilor. Cetățenii (vorbim de majoritate) vor meniul zilei la 16 lei, cartofi prăjiți și piept de pui la grătar (că e mai sănătos 🤣🤣🤣)
    La banii ăștia nu îți zâmbește nici Baba Oarba, darămite vreun ospătar care va primi bacșiș 1 leu.
    Hai cu gurmanzii care îmi explică cum e Grecia cu gyros și alte alea…

    00
    • Cred că faci confuzie între cantina din Pipera/studențească și orice alt local.

      00
    • Toti vor asta cam in orice tara, mancare cat mai buna si cat mai ieftina.
      Si ca tot veni vorba de gyros mi-am adus aminte ca preturile la shaorma din Romania s-au aliniat la cele din vest, oare salariile sunt la fel?!

      00
    • Sau tu habar nu ai ce e în Pipera și cât câștigă ăia, dar da, se comportă ca niște studenți când e vorba de masa de prânz.

      00
    • Cata 66 putea sa aiba snitel la 16 lei si personal amabil, pentru cunoscatori. Snitelul era cat farfuria. Locatia si toaleta erau destul de nasoale.

      00
    • @xxx
      daca au cerere satisfacatoare in continuare…nu sunt cantina saracilor. nu mai luati saorme scumpe, asa le scadeti pretul sau ii scoateti de pe piata. nu prin pretentii comuniste.

      00
    • Dacă 20 de lei un meniu cu zeamă proastă și piure din fulgi de cartofi și copănele prăjite în același ulei, in care s-a mai prăjit de 10 ori, ți se pare ieftin, atunci ești un burghez sau nebun.
      Din martie, de când am intrat pe coteț și până acum, am ieșit în pub de fix 4 ori: de 2 ori să beau o cafea, 1 dată să ling o bere la o bodegă locală numită Green Pub, plus încă odată la Pitești să basculez un burgăr la Papao în Pitești.
      Pentru 3 mici și o bere m-am dus la o bombă de cârciumă pe marginea drumului, pe șoseaua Pitești-Câmpulung, numită la Cuibu Ciorii. Măcar gratargii îs sinceri, fără pretenții de premium: bombă din aia de țară, cu scaune de fier și mici de RadicStar.
      Nici acum când cârciumile sunt efectiv goale, nu au înțeles să îmbunătățească un pic mâncarea, servirea, atitudinea. Absolut nimic nu au făcut.

      00
    • @Ciuciu San ingredientele pentru o portie de cartofi prajiti cu piept de pui la gratar costa in jur de 6 lei. Cat consideri tu ca trebuie sa fie adaosul comercial? Tine cont ca vorbim de cele mai banale si consumate produse.

      00
    • Ca să stai corect pe piață îți trebuie minim 300% adaos, altfel apare evaziunea sau se face rabat la calitate.

      00
    • Regula aia cu 300% e cand platesti pe cineva care stie sa gateasca, cand arunci materie prima, cand ai doua schimburi de angajati etc. Inteleg sa ai 300-350% adaos pe o bucata de peste dar pe un piept de pui care poate fi gatit de oricine este exagerat. Nu se poate mancare de cantina dar preturi de restaurant si nici invers.

      00
    • Pai explica tu cum se face ca anul trecut am dat 12 euro pe o portie de paste cu fructe de mare in Sardinia si anul asta am dat 90 de lei pe ceva similar dar mai mic si cu fructe de mare congelate la Crazy Beach in Mamaia. La care, bineinteles, se adauga spaga de rigoare,

      Si sa nu aud ca cerere si oferta, in Sardinia a trebuit sa rezerv cu 2 zile inainte.

      00
    • in sardinia le culeg de acolo, la mamaia le culeg tot din sardinia.

    • @Ciuciu San, dacă de mine zici că nu știu cât câștigă ăia din Pipera am muncit 10 ani în Pipera. am ajuns acolo când nu era decât ”la salopete/casa roz”- aia unde întoarce tramvaiul, niciodată n-am știut cum o cheamă, și bodega aia dubioasă de lângă metrou, unde era covrigărie când am plecat d-acolo. :)

      00
    • Bodega roz unde intoarce tramvaiul 16 /36 se chema pe vremuri Vera Bufet Express , lumea ii mai spunea cu simpatie La Jeghy , la Vera sau pur si simplu La Jegoasa.

      Acum e ceva Pipera BBQ Grill ceva, au mancare buna as putea zice si ieftina. Acum de cand bate vantul prin Pipera nu stiu cum o mai duc.

      Ala de la metrou, pe dreapta cum iesi, acum e covrigaria Matei si Dabo Donner , nu stiu ce nume avea dar ii ziceam Meniu Colesterol – mananci aici si mori acasa.

      Avea un meniu cu schnitzel de pui cat 2 palme, salata de varza, cartofi prajiti si ketchup sau maioneza, totul la un bon de masa (care era pe hartie , 9.35 RON) … pe final de luna era meniul zilnic.

      Fuck i’m getting old

      00
    • Traim in Romania, unde un programator C++ cu 5 ani de experienta castiga un pic peste cat face un pusti de 16 ani la McDonalds in SUA (~$15 / ora).

      Deci, da, poate nu exact 16 lei dar ma astept ca o pulpa obosita (cu os) de pui cu 10 cartofi prajiti langa ea sa nu coste 30 de lei.

      Daca altfel nu iesi pe profit ca patron, atunci asta e un semn ca economia e oricum complet fututa. Si slabe sanse ca o sa-ti scoti parleala de pe spinarea clientilor.

      00
    • @Ciuciu San: tu, patron de carciuma, nu-i asa ca achizitionezi cele mai scumpe alimente?

      00
    • vosidit98: doar ca pustiu de la Mec din US face 15$ brut pe cand programatoru ii face net. Stii…nitica diferenta.

      00
    • @rumbu: bacsis. BACSIS. daca totusi chiar vorbeai de spaga atunci aia o dai colegului de la masa.

      00
    • Voisidit,

      Daca vrei o comparatie corecta intre venitul programatorului din Romania si pustiul din USA care lucreaza pentru16$/ora trebuie sa te gindesti si la cit il costa pe pustiul american chiria unui apartament sau educatia + asigurarea medicala (daca are). Ca altfel doar comparam mere cu pere. Tare am impresia ca programatorul platit 16$/ora in Romania traieste mult mai bine decit pustiul care face 16$ ora in USA.

      00
    • @Silvanus, da, șnițelu’ ăla era demențial. :) Și dacă cumva era de 1,5 palme în loc de 2, îți puneau 2 șnițele.
      Colegele mele n-ar fi intrat nici moarte acolo, dar dacă mă duceam eu, mai erau minim 3 care voiau meniul ăla. :)
      Ce vremuri! :)

      00
    • @mihai007, exact mere cu pere compar. Pustiul de 16 ani de obicei sta la parinti / rude, desi sunt si cazuri mai nefericite. De asemenea e de obicei asigurat in planul familiei, sau in cazurile mai nasoale prin Medicaid.

      Dincolo de chirie si asigurare de sanatate, care sunt, ce-i drept, de vreo 8-10 ori mai scumpe decat in RO (mai ales in orasele mari), preturile din supermarket sunt apropae identice, cu exceptia viciilor (alcool, tutun) care sunt taxate ~2x.

      Dar si de $ 100 iti permiti in SUA mai mult decat de 100 RON in RO.
      De fapt, pana si de $ 1 iti permiti mai multe in SUA decat iti permite 1 RON aici.

      Tocmai s-a anuntat ca a crescut evaluarea costului unui cos de trai „de bun simt” in RO la ~2500 RON (asta fara chirie, si raportat la nivel national nu pe Bucuresti).
      Pe de alta parte, cu $ 2500 in afara chiriei te descurci foarte OK in mare parte din SUA.

      00
  5. Vine iarna si atunci sa vezi plansete si urlete, acum noroc cu terasele.
    In toamna vor imprejmui terasele cu plexiglass sau nylon si vor pune incalzitoare de alea cu butelii. Pe acele ‘terase’ se va putea si fuma ca e terasa. Atunci statul va trebui sa se gandeasca daca sa inchida tot sau sa permita servirea in interior respectand anumite reguli.

    00
    • Corect, winter is coming, vorba cântecului.
      Doar că horeca o să tragă după ea alte afaceri pe orizontală, iar ăștia care aplaudă acum ca focile că restaurantele crapă o să inceapa să gâfâie când le vine rata.
      Șaorma la geam rules!!

      00
    • Calm, boss, că n-am auzit să moară careva de foame în pandemie.

      2 cuțite de bucătărie fiskars, 1 mic pentru curățat diferite chestii, 1 tigaie plată, 1 tigaie wok, un fund de tocat din plastic dur, 2 spatule de plastic, 3 linguri de lemn, un tel, o oală bună de 4-5 litri pentru ciorbă, 1 mai mică de la Delimano din aia cu capac și interior smălțuit și antiaderent, un minim de provizii făcute pentru a avea cu ce găti și cam aia fu.
      Să mai adaug ca veselă 1 set de linguri și furculite pe care le are ultimu sărac in casă, 4 căni de tablă de la Decathlon, 4 farfurii de inox de la decathlon și 1 set de pahare din alea inalte, fără picior și deja ești un mic aristocrat. Cu astea poți face tot ce-ți dorești.
      Gătești și mănânci mai bine ca in multe cârciumi. Vezi la Jamie Oliver, Adi Hădean niște rețete dă crăpi de poftă.
      Internetul și iutube sunt pline de rețete de mâncare și poți găti absolut tot, cu ingrediente alese de tine pe sprânceană.
      Vezi că are jupânu zoso p-aci, cât și pe pregătiri.ro niște articole cu ce provizii să ai in casă pentru diferite scenarii.
      Comentariul ăsta e pentru ăia care au shaorma și rumegușu de la fast-food ca mâncare principală, nu de poftă. Și ce să vezi, că să mânci bine, gătit in casă cum trebuie, cu ingrediente de calitate e mai ieftin, decât să bagi celuloză cu muștar în tine.
      Paradoxu p*lii, este?

      00
    • @Ionut M si daca nu… merge o iarna si pe conserve & supe la plic

      00
    • @Psionics
      Stai linistit, aveau infrastructura pregatita de cand s-a interzis fumatul in interior

      00
  6. si alea la care sunt serviciile bune si berea rece? mie imi pasa de ei. nu mai fiti asa…romani.

    00
    • alea nu mor.
      am un restaurant cinstit în zonă. duduie. lângă ele era unul cu mâncare bună, dar cu serviciu prost și încet. s-a închis la 2 luni. nu erau destule comenzi, nici directe, nici prin glovo.

    • acum duduie. din octombrie incolo e problema (poate)

      00
    • Citeam la Adi Hădean un post în care vorbea despre aplicații cum iau 30% comision din comandă. Păi ca să dea la un preț bun mâncarea, să plătească 30% către aplicație, să plătească salarii, să aibă profit, cam cu ce ingrediente este făcută mâncarea aia?
      Cam ce-ar putea pune in farfurii ca să se mențină pe linia de plutire, in condițiile in care prețul este primul criteriu? Ne imaginăm ce-i într-un preparat: legume care nu văd solu, pui crescuți cu branula, porci umflați cu pompa, ouă de cea mai joasă calitate, carne care expiră ieri?

      00
    • Citeam la Adi Hădean un post în care vorbea despre aplicații cum iau 30% comision din comandă.

      când am zis eu asta, n-a văzut nimeni :(

    • @Ionut M preturile platite de tine pentru alimente sunt cu mult diferite fata de preturile platite de firme. Cand nu ai ce face compara o oferta de la metro cu orice hypermarket, diferenta porneste cam de la 10% crescand in functie de cantitatea de produse cumparate.

      00
    • @ Vali
      Am văzut, Vali, dar eu sunt 1 care pricepe și poate mai suntem câteva mii, care te citim, dar restu un peleu lu Terente sunt? Cui să-i explici asta?
      Cine să înțeleagă că mâncarea de la restaurant este pentru a interacționa?
      Te duci la restaurant, bei ceva digestiv , mănânci ceva bun, după mâncare ceva alcool ușor, stat la o poveste, la o bârfă, la o discuție despre orice, despre râs, despre socializare.
      Care rahat e rostu să comand mâncare prin Glovo/FoodPanda/ce mă-sa o mai fi, la preț de meniu în local, în loc să mă duc direct în bodegă, să simt mirosu locului?
      A, că sunt momente când ajung acasă rupt în gură de oboseală, nu am chef să ies, dar aș mânca ceva bun in fața laptopului, că nu am avut timp să-mi gătesc din X motive, da se întâmplă, dar să comand constant mâncare acasă la preț de restaurant, înseamnă să fiu absolut idiot.
      Există 1000 de soluții pentru gătit ceva rapid, gustos și ieftin acasă. Doar voință trebuie.
      O fi și din cauză că am îmbătrânit și luna viitoare fac 35. :(

      00
  7. Bo$$, cam mult negativism. Se vede ca n-ai folosit Oul Yoni! :)

    00
  8. Chestia aia anemica a fost protest? Deci, dupa ce ca se plang ca nu au clienti si inchid la ora 23 sau 24,cand iese covidu pe strazi, horeca fac protest de o ora in timpul zilei, pe banii lor? Inseamna ca isi permit si mai pot indura. Se putea numi protest daca in ora aia ar fi primit clientii in local, sau ar mai fi tinut deschis o ora dupa miezul noptii, nu stand cumintei pe strada cu niste pancarde, cred ca Lucovid a fost impresionat pana la Lacrima lui Ovidiu de protestul Horeca.

    00
    • Lacrima lu Ovidiu pentru Orban s-o direcționați către mine, altfel plâng cu lacrimi de minotaur. :(

      00
    • Protestele nu prea este recomandat sa le faci incalcand legea. Ca atunci, pe langa amenda, le ridici si mingea la fileu celor care nu vor sa permita deschiderea localurilor (acum vor putea sa spuna ca au avut dreptate si ca cei din Horeca nu pot respecta regulile).

      In alta ordine de idei, eu nu vad nici cerere foarte mare din partea clientilor. De exemplu ieri am fost la Switch (un joint de burgeri) unde inainte era destul de plin, trebuia sa suni din timp sa gasesti o masa.
      Acum, desi este deschisa doar terasa unde au vreo 6 mese, nu au fost mai mult de 4 ocupate.

      00
  9. absolut toate restaurantele,terasele și barurile pe unde merg în Cluj sunt ok. poate sunt 30 de localuri, dar sunt și altele unde merg mai rar și și acelea sunt ok. Mie îmi pare rău de ei și sper sa supraviețuiască și cu ajutorul nostru.

    00
    • Nici nu mai trebuia sa mentionezi. In toata lumea e nasol, dar nu cred ca se astepta cineva ca la Cluj sa nu fie cele mai bune restaurante.

      00
    • Da, e minunat la Cluj, numai combinatii letale si pe aici in mancare. Scriem panceta si dam cel mai ordinar kaizer cu slanina, zicem ca e mozarella si e un cash bun de chit de pereti, cica livram in 30 de minute, dar comanda vine dupa 2 ore, gresita.

      00
    • In toate locurile in care am mancat in tara asta, nu am gasit chelneri mai lenti si uituci ca in Cluj. Nu vreau sa generalizez, poate am avut eu ghionion, insa din 3 mese luate in Cluj intr-un weekend procentajul de chelneri lenti si uituci a fost de 100%!

      00
  10. Pe mine ma mira discutia asta infinita cu ora de inchidere obligatorie. Adica ok, nu e cea mai fericita situatie, dar nici nu poti sa zici ca dai faliment din cauza asta.
    Am fost acum vreo 7 ani in Muntenegru la mare, si acolo la ora 23 se inchidea lumina la toate terasele. Punct! La propriu la 10:59 dansai cu berea in mana, la 11 era muzica oprita si lumina stinsa. Si era foarte ok, daca aveam chef sa ma pun in cap eram la 6 la terasa si ma distram pana la 11. Chiar nu vad marea tragedie. Avantajul era ca daca voiai sa bei o bere pe balcon si sa asculti marea pana dimineata puteai sa faci si asta foarte bine.

    00
  11. Bere d-aia rece cum era La Ruine nu am mai gasit… peste tot au aparut localuri cu preturi de capitala UE dar servicii de rahat.
    Personal, nu am mai fost la o terasa de prin martie si prea curand nici nu voi merge. Parca e mai bun un Guiness la 7 lei racit corespunzator si baut in curte decat un Ursus lungit la 15 lei servit in pahar semi-spalat.

    00
  12. Imi place ca se plang ca vezi doamne sustin economia si alte kkturi, dar cred ca e domeniul cu cea mai mare evaziune fiscala.
    Vina e in ambele tabere, noi ca si consumatori tot mergem la ei chiar daca serviciile sunt naspa, iar ei ca vor profit mega mare cu investii cat mai mici.
    Daca ei ar declara tot, ar plati angajatii corect, ar avea preturi mari si servicii de calitate lumea ar plati.
    Mai rau imi pare de serviciile conexe ca au de suferit, dar de cei cu carciume si restaurante nu. Aia putini care au servici bune nu prea au de ce sa isi faca griji.

    00
    • Crezi? Patronii cumpara 10 kg de pui pe firma si 100kg pe persoana fizica, la fel bauturile, atunci cind sint din market si nu direct de la crame…

      00
    • @marinel ai dreptate dar pe langa distributia in horeca mai sunt o groaza de servicii conexe. Spre exemplu chiar si daca cumpara ambalajele pentru mancare/delivery din Metro sau Sell Gros, si alea tot sunt produse de cineva deci e afectat acel producator. Contabilitate, soft gestiune, firma ridicat gunoi, firma produs diverse chestii personalizabile, etc toti sunt influentati. Cei drept ghinionul

      00
  13. Eu nu lucrez in tagma Horeca, dar viata face sa am in grupul de cunostinte 3 indivizi.
    Unul are cafenele (lant)
    Unul are sala de evenimente (nunti/botezuri/chermeze)
    Unul are braserie

    Cafegiul:
    – nu are nimic pe numele lui
    – plateste salariul minim, restul la negru
    – schimba firma anual, foarte rar da bon fiscal
    – vrea sa isi schimbe activitatea. Ca sa il citez: Horeca e moarta!

    Cel cu sala de evenimente:
    – de departe munca cea mai putina, banii cei mai multi, numerar de preferinta.
    – daca se poate totul la negru ar fi excelent, dar dupa ce l-a calcat ANAF-ul, a trebuit sa isi puna si el salariu pe cartea de munca, pentru ca i s-a facut frica sa trebuiasca sa explice vila de neam de prost, cele 3 masini premium si iahtul nou.
    – acum da din colt in colt, ca s-a dus dracu toata afacerea si are niste imprumuturi cu rate fabuloase. American dream, baby!
    – metoda clasica ramane: se da factura la avans si mai vedem daca vreti factura dupa eveniment (eventual scadem TVA).
    – problema cea mai mare pe langa cheltuielile cu chiriile, raman angajatii, care s-au raspandit care unde au putut.
    – la el la masa erau 12 persoane, acum dorea sa puna 10 persoane la masa, ca masuri anti-Covid19
    – foarte multi smecheri politici au sali de evenimente (flux mare de numerar), si nici nu va inchipuiti ce presiuni sunt pt relaxarea evenimentelor.

    Brasierul:
    – se plange non-stop ca romanii sunt zgarciti si ca stau prea mult timp la masa (are putine mese pe terasa)
    – daca te pune dracu sa mergi sa mananci la el, pleci plangand cand vezi nota de plata.
    – foarte des nu merge POS. Are oroare de POS.
    – se plange la oricine ca vine toamna /iarna si va trebui sa inchida, pentru ca guvernul e rau.

    Asa, si cred ca destul de multi stiti: localurile spalate dau private party.
    Inchid jaluzele si e petrecere cu fum, beutura si anti-covid.

    E destul sa ai urechea normal functionala si sa vezi mormanul de masini parcate, ca sa iti dai seama de problema, dar pandemia e doar pentru saraci, iar politia nu mai are orar dupa ora 19.00

    00
    • trebuie sa iti schimbi cunostintele

      00
    • Cred ca sunt o gramada de resaturante care fac asa, și știu pentru ca sunt foarte multi clienți care se mira ca respectam cu strictețe regulile. Nu înțeleg cum își risca businessul asa. Cum adică nu avem voie 6 la masa? Vrem eveniment cu 30 de persoane, cum adică nu avem voie înăuntru decât 20? Se mira de parca sunt asa opționale regulile astea, este super dacă li se aplica vecinilor, insa nu e ok sa li se aplice lor.

      00
  14. Eu sper sa supravietuiasca aia care acum iau in serios siguranta clientilor: mese distantate la 1.5m pe bune, peraonalul, inclusiv in bucatarie, cu masti, fara sa iasa la tigara in spatele localului cu manusile cu care apoi pune mana pe farfurie, vesela spalata corespunzator, mesele si spatii comune dezinfectate, etc…. deci probabil nici unul

    00
  15. Ba baieti, nu stiu unde ati gasit voinbere calda ca unde beau eu bere e mereu rece. Da nu e 5 lei pe plaja berea. Cateodata, mai trebuie sa raportezi calitatea serviciilor si la pretul lor total. Vrei bere rece camd afara sunt 30 de grade, aer conditionat, chelneri sa fie spirt? Sunt o gramada locuri, dar lasi 100 de lei de persoana, si plangi dupa aia ca e scump.

    Neam de milogi :)

    00
    • Venind de la un neam de snobi?

      00
    • Un exemplu ar fi bodegile din Centrul Vechi, unde berea nu este niciodata suficient de rece si nici nu au aer conditionat (fiindca au niste terase afara).
      In schimb preturile se apropie la valoarea de 100 de lei de persoana pentru o masa,

      00
    • NOU
      #90

      Un pepsi la 250 n-are cum sa fie 9 lei la Navodari, da-l in gura ma-sii.

      00
    • Si daca mi-o sugi ce are? Nu te mai caca pe tine ca dai 100 lei. Bogatule 😂😂

      00
  16. Salut! Am fost in weekendul de Sf. Maria la mare, la un apartament în Navodari. In complexul respectiv erau cred ca vreo 8 blocuri dintre care 4 blocuri de langa plaja aveau fiecare cate un restaurant la parter. Grecesc, turcesc, italienesco-pescaresc si ceva „grataresc”. De vineri până luni am mâncat la primele trei, mai puțin la cel cu grătare. Pranz si cina. De patru ori am mancat la turcesc si cate o data la grecesc si italienesc. In doua zile diferite am prins aglomerat la cina si a trebuit să asteptam cam 5 minute pana s-a eliberat o masa. Ce vreau sa va spun e ca servirea a fost rapidă la toate trei. Dura mai mult sa ne hotaram ce sa comandam decat sa vina băuturile sau mancarea. Niciodată nu a durat mai mult de cinci minute de la momentul comenzii si pana la servire. Am comandat si mancare gatita dar si preparate la gratar, paste, salate, peste. Mancarea la grecesc destul de ordinara, dar adusa repede la masa. Mancarea la italienesco-pescaresc (paste carbonara, snitel de pui cu cartofi pai, hamsii cu mamaliga, icre de stiuca), slabuta spre decenta, dar la fel adusa foarte repede. In schimb la turcesc totul a fost exact cum trebuie, aproape ireal. Mancare foarte buna (am comandat multe feluri de mâncare, în zile diferite, inclusiv ciorbe si deserturi), servire ireproșabilă, personal amabil, rapid, atent, curatenie pe terasa. Aici am băut un fel de limonada combinată cu granita. Si am baut si cafea turceasca servita pe o tavita alături de o bucatica de rahat turcesc si un pahar cu apa. Si aduceau si lupii calde din partea casei. Si am lasat si bacsis de fiecare data pentru ca ne-am simtit foarte bine si toata lumea a fost incantata. Una peste alta a fost o experiență foarte plăcută si pe care mi-ar plăcea să o gasesc in mult mai multe localurile de pe la noi.

    00
  17. De la sfârșitul lui mai am fost o singura data la terasă si mi-a ajuns! Personalul cu aceleași mănuși butona telefonul in spate in timp ce trăgea din țigară si apoi serveau clienții. Am rămas la masă doar pentru că eram cu puștiul și era prea fericit ca după mult, mult timp era intr-un restaurant. Dezinfectat si rasdezinfectat totul, comandat ceva simplu si mancat cu greață. Pe mine personal toată tărășenia asta m-a afectat un pic. Mersul la cafenea sau restaurant era o activitate socială, nu mă duceam doar de foame. Asta s-a văzut clar in perioada asta când spre deosebire de alții la mine mâncarea livrată a scăzut, a fost timp de mâncare gătită în casă deci nu i-am văzut rostul. Partea bună a lucrurilor e ca acasă soția a gătit chestii pe care dacă nu le-aș fi văzut cu ochii mei cand le făcea as fi jurat ca nu-s făcute în casă. Una peste alta nu prea îmi mai pasă de restaurant, adaptarea a fost relativ ușoară la noul mod de viață. Nu sufăr după ei si sincer nici nu prea îmi pasă de domeniul lor. Sunt convins că reciproca e valabilă. Le doresc multă baftă, căci au nevoie!

    00
  18. Eu sper să dispară toate cârciumile alea unde bate vântul în tot localul, dar n-au o masă pentru o oră fiindcă „sunt toate rezervate”. La un moment dat aveam senzația că nu poți ieși în weekend prin București pentru o cafea și o masă la restaurant dacă nu ai făcut rezervare cu o săptămână înainte.

    00
    • As fi gandit ca tine daca nu as fi lucrat in horeca o perioada. Problema sunt oamenii pe care ii lasi la o masa rezervata cu promisiunea ca pleaca pana vine titularul. Stii ce fain e cand ajunge/ajung cel/cei cu rezervarea si nu iti mai pleaca cei pe care i-ai lasat fara rezervare? Sunt si exceptii, dar in 80% din cazuri asa se intampla. Si muia o ia tot angajatul ala care trebuie sa zambeasca orice ar fi.

      00
  19. Nici in alte conditii n-avea ce sa rezolve protestul HORECA.
    Nu poti protesta impotriva unui virus…
    Nu te asculta, si chiar daca te-ar aasculta nu te intelege. Nu pleaca daca-i dai mita, comision sau parandarat.

    00
    • nu împotriva virusului protestau ei.

    • Corect, dar motivul protestului lor este, la nivel fundamental, cauzat de prezenta virusului.

      Daca de maine se da drumul la restaurante la proram & capacitate normale, vor avea poate 8-10 zile de profitabilitate.

      Dupa care o crestere masiva a cazurilor va rezulta intr-un pustiu de clienti asa crunt ca le va fi dor de starea de alerta.

      Oamenii astia chiar nu vor sa inteleaga ca nu e momentul sa stea strainii bot in bot la o bere.

      00
  20. Am stat un pic sa ma gandesc ce ai vrut sa zici.. dupa care mi-am dat seama ca asta cu saltele umane e o idee geniala. ;)

    00
  21. A fost amuzant cum au participat la protest si cei care isi inchid activitatea pe la ora 16.
    In alta ordine de idei, cei mai afectati sunt cei corecti, care platesc toate taxele si nu dau salariul minim. Dar ce reprezentativitate au acestia in Horeca? 10%? 20%?

    00
  22. Asta este valabil pentru TOATE firmele și industriile, nu numai pentru cârciumi. Nu ești în stare sa-ți plătești oamenii și sa oferi servicii de calitate: MORI

    00
  23. cand lucrezi intr-un domeniu care este primul afectat in perioade de criza ai de ales – ori ai bani pusi deoparte, ori te reprofilezi, ori te plangi. Cei care se plang sunt cei destul de prosti sa nu isi puna bani deoparte sau cei prea comozi sa se reprofileze. Cei care sunt cu adevarat profesionisti sunt sigur ca s-au adaptat.

    00
    • Să te văd pe tine, femeie de 52 de ani, studii medii, bucătăreasă la o cârciumioară de provincie, cum pui bani deoparte dintr-un salariu de 2500 de lei sau cum te reprofilezi la vârsta asta.
      Cred că vorbim prea ușor câteodată despre ce mai pot să facă unii oameni în situații dificile.

      00
    • @Motanes, sunt pe un grup de fb pt bucurești pt căutat/găsit bone/menajere/personal în casă.
      pt bucătăreasă nu sunt foarte multe anunțuri, dar sunt: caut o doamnă care să gătească de 2-3 ori pe săptămână 2 feluri (mâncare obișnuită/românească) și desert pt familie de x. găsește vreo 2-3 d-ăștia și face sigur mai mult de 2500. mai greu cu asigurările.
      dar sunt mai multe anunțuri: caut femeie internă, gătit și curățenie. x zile pe lună libere. în 95% din cazuri ăștia oferă și carte de muncă, concediu plătit (nr legal de zile).
      sunt de acord că poate fi puțin complicat pt cineva de 52 de ani fără prea multe studii, sunt sigură că cineva de 52 și fără prea multe studii are în preajmă pe cineva mai tânăr cu acces la zona asta.
      să nu mai zic de bone, îngrijit bătrâni, etc.
      sunt destui care caută așa ceva chiar și în provincie, orașe mici. uneori e chiar greu să găsești pe cineva pt curățenie care să facă o treabă rezonabilă și să nu fie complet proastă.

      00
    • @AB exact.. dar e mai usor sa pozezi in victima.

      00
    • @motanes te poti reprofila la orice varsta. Important este (in ordinea asta) sa fii sanatos, si sa vrei. Daca te ajuta si intelectul, e si mai usor.

      00
    • @motanes – traim vremuri bune, e mai usor sa nu mori de foame decat oricand in istorie. Dar plangaciosii… Sa ai 2500 de luna si 2 mese pe zi asigurate (ca nu mergi cu pachet de acasa) plus ca mai gatesti de minim 2 ori pe luna la diverse evenimente – sa nu poti pune bani deoparte? Esti cu capul?

      00
  24. Ai rezumat perfect situatia din Horeca si sunt intru totul de acord cu teoriile enuntate. Faptul ca majoritatea personalului se baza pe tips pentru 70% din venit si ca mai toti erau platiti la negru ilustreaza mizeria din aceasta industrie. Faptul ca vara de vara, cu sau fara pandemie sau cataclism, in multe localuri (de Fite) de la mare si de la munte gaseste Anpc ul, in pofida controalelor anuntate, alimente expirate, sosuri pastrate in sticle de plastic reciclate de la alte produse, carne si peste recongelate (multe vandute la preturi prea mari), imi amplifica mega scarba fata de o mare parte a patronilor din aceasta industrie. Da, Horeca din Romania are nevoie de un moment 0, fie el unul cauzat de pandemie sau de atingerea unui varf nesustenabil de nesimtire, lipsa de respect fata de client si evaziune fiscala.

    00
  25. Nu doar in Romania industria hoteliera si restaurante au probleme. In Canada e la fel.
    Oamenii nu mai calatoresc, restaurantele din centru se bazau pe populatia care lucra in birouri si care acum in proportie de 90% lucreaza acasa, pe studetni care au plecat din motive de pandemie si pe turisti. Toti au disparut, poti numara pe degetele unei miini clientii unei zile insa chiriile cerute de proprietari au ramas aceleasi. Cit timp pot rezista restaurantele?

    00
    • In plus, cat au stat izolati in casa, oamenii au descoperit placerea gatitului si nu mai ies asa des la restaurant. Nu zic ca nu o sa mai iasa deloc, dar nu o sa mai fie ca inainta chiar daca o sa se elimine restrictiile.

      00
  26. Am lăsat comentariul ăsta ca să iau minusuri, dar să bage la cap și cei care nu ies în oraș și trebuie să afle că nu e numai rău în restaurante.

    Nu am cârciumă, nu lucrez în domeniul HORECA. Dar parcă s-au strâns aici toți cei care au căutat pe TripAdvisor cele mai proaste restaurante și s-au dus acolo. Că prea e numai plângere și blesteme.

    Eu mă plimb destul prin țară, iar în orașul meu ies la restaurant cam în medie de 3 ori/săptămână. Nu prea mi se întâmplă d’astea cu bere caldă, mâncare arsă, ospătari nesimțiți.

    Aș zice că gradul meu general de satisfacție față de restaurantele din România este de 7,5 din 10. Care înseamnă destul de bine partea plină a paharului.

    Mai spun despre mine doar că nu mănânc pe litoral în sezonul estival.

    Și o informație cu titlu de inventar: HORECA este o afacere de 5 miliarde de euro/an în România. Adică nu este chiar un domeniu atât de insignifiant.

    Și o informație magazin: În Google Trends, termenul „Horeca” a fost în creștere masivă săptămâna aceasta, ceea ce poate înseamna că protestul a avut cel puțin un câștig: au mai aflat câteva mii de oameni că HORECA nu este nici un dans, nici o piftie vegetariană.

    00
    • Ok, respect pentru părerea ta despre Horeca in Romania și felicitări pentru gradul de satisfacție ridicat. Ești subiectiv.
      Dar dacă ar face lucrurile cum trebuie nu ar fi mai bine? Oamenii nu ar fi mai satisfăcuți, oamenii nu ar consuma mai mult? Domeniul nu ar fi de 5, poate ar fi de 7 sau 10. Asta în ce s-ar traduce? Prosperitate crescută, bani mai mulți, angajați mai bine plătiți, automat toată industria pe orizontală ar fi trasă în sus.
      Dar cum jegu de caracter nu se dizolvă cu dero, oamenii și le trag. Nu există să nu se întoarcă cumva raul făcut sau mizeria umană să nu fie combătută.
      De ce cârciumile unde clienții sunt tratați uman au mereu succes, au clienți care consumă, nu au dus-o rău nici când am stat închisi in casă? Au livrat binișor, ba chiar trendul s-a menținut, pe lângă clienții de la terase. Hai că există soluții.
      Dacă dispar 5 jeguri, aia lasă loc în piața care trebuie acoperit cu ofertă.
      Să prospere ăla care face treabă, să facă și mai mulți bani, să ia locul jegului. Nu se supără careva.
      Cere bani pe ce faci bine, cere pe ce oferi și e calitativ, iar oamenii o să plătească.
      Fomiștii, săracii, bășinoșii, rupții în cur nu au avut bani nici înainte de pandemie, nu au nici acum, nu o să aibă nici în viitor. Ăștia sunt fix tipul de client de care fuge orice patronaș.

      00
  27. Imi pasa doar de aia care imi dau bon fiscal cand le cer, nu nota de plata pe post de bon fiscal. Ah, nu prea ii gasesc 🤷‍♂️

    00
  28. Știi de cine îmi pasă mie? De nimeni!

    Suni meseriași să primești oferte. Aranjezi o întâlnire și nu mai vin, nu mai răspund la telefon sau zic că au uitat etc. Meșterii care lucrează acum se laudă cum ei fac 250 lei în cele mai proaste zile ale lor și cum 10000 lei/lună e ceva obișnuit.

    Suni electricieni să îți facă o lucrare mai complicată, ți se spune că ei nu se bagă la așa ceva.

    Ceri oferte la producători de mobilier, cu detalii multe, schițe 3D, 2D, dimensiuni, materiale, culoare tot ce vrei. Primești 2 răspunsuri din 10. Dacă nu aveau comenzi, presupun că îmi răspundeau.

    Te duci la orice magazin de bricolaj și stai la cozi lungi. La fel la hypermarket.

    La plajă e plin de oameni, în trafic e plin de mașini.

    Nu îi merge nimănui greu. Absolut nimănui. Sunt o grămadă de bani în piață și o grămadă de oameni care îi cheltuie. Nu îmi pasă de nimeni și nu îmi e milă de nici un milog care se plânge de cât de greu îi e.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile