Protest împotriva Spotify

Din link în link am ajuns aici. Niște unii cer boicotarea Spotify pentru că nu plătește artiștii corect și vor să afle contractele și să fie plătiți mai bine.

Nu mă pricep, nu folosesc Spotify (o dată pentru că îmi place muzica pe SSD, pentru că în 50% din cazuri abia am semnal la telefon, n-am chef de streaming cu sughițuri, apoi pentru că lansarea în România a fost mișto), de aia întreb: nu e mai ușor să pleci de pe platformă dacă nu ești plătit cum trebuie și să forțezi astfel să fii plătit așa cum vrei? Mă gândesc că pleacă 20-30% din muzicieni, poate fac o schimbare.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

71 comentarii

  1. „Spotify makes enormous profit across its platform via user fees, capital investment, data collection, and more.”

    De unde, că au pierderi an de an.

    00
  2. Luciano, hip hop-er neamt, a luat in 2020 2 milioane de Euro numa’ de la Spotify, banii lui. Daca era sa vanda fizic in ’95, cand industria era pe mega-val, chiar tsunami, nu facea atatia bani.

    00
    • Compari mere cu pere.In 95 Maldini cistiga pina intr-un milion de marci anual.Acum atit cistiga un jucator de liga a doua .

      00
    • Doar ca in muzica e invers fata de fotbal, in anii ’90 venea banul gros, atunci s-au inregistrat cele mai mari sume si profituri. Pirateria aproape a omorat muzica intre 2000 si 2009, a inceput sa miste odata cu apple music si stramingul. Au fost si idioti, le-a luat mai mult de 5 ani sa reglementeze vanzarea de mp3-uri, sa ne aducem aminte de faimoasa ACTA, care vroia sa omoare digitalul prin 2010 daca tin bine minte.

      00
    • *itunes

      00
  3. Asta e gig economy, un mod de a face extra money nu de a fi full time job🤣 imi aminteste de tobarul de la metallica atunci cand era trist ca ii e piratata muzica, plm e trist sa fii prost

    00
    • Nu cred, ca nu te vad trist.

      Lars Ulrich a intuit ce va insemna Napster pentru muzicieni. In 1999 i-au dat toti in cap.
      Isi bateau joc de Metallica intr-una pe subiectul Napster, ca Metallica vrea numai bani si ca numai asta au in cap.
      Acu toti fatalaii care i-au dat in cap la Ulrich isi plang in pumni ca nu l-au sustinut.
      Metallica e bine mersi si umple stadioane, plus ca Metallica detine drepturile asupra intregului lor catalog. Asta spre deosebire de 99% din muzicieni, care si-au vandut catalogul catre casele de productie, care poate l-au vandut mai departe, vezi Beatles.
      Metallica isi protejeaza brandul si stiu ca pe Youtube daca folosesti o bucata din muzica lor, continutul este monetizat in favoarea lui Metallica.
      Da, e nasol, dar asta inseamna sa iti protejezi proprietatea intelectuala.

      00
    • pre deosebire de 99% din muzicieni, care si-au vandut catalogul catre casele de productie, care poate l-au vandut mai departe, vezi Beatles.

      led zeppelin au fost primii care au deținut drepturile asupra muzicii lor. înainte de ei, casa de discuri te strângea de coaie cum voia ea. beatles nu aveau de ales, zepp da.

    • Nu stiu daca a intuit ceva, la inceput npstr era doar piraterie, si e normal sa vrei sa monetizezi ceva ce face bani din munca ta, la fel de bine putem spune ca bravo jayz sau cu tidal, e putin relevant, ai omis fix ce voiam sa spun doar k sa ma ataci k un kknar (e drept poate dau impresia ca ma iau degeaba de el par exemple) exact esentialu, in loc sa ataci si sa te plangi treci la fapte, spotify si toate serviciile de gen sunt fapt, tu ca artist daca nu poti monetiza inseamna ca esti un trist, e chiar amuzant acum cand avem toate serviciile si tehnologia disponibile sa ne plangem ca nu putem monetiza, poate continutul e prea de kko daca nu putem numa zic.

      00
  4. eu ca user sunt foarte multumit de Spotify, am acces usor la aproape toata muzica pe care ma intereseaza, plus ca nu ma simt freeloader complet ca le dau si bani. la artistii care imi plac mult le cumpar viniluri/tricouri si ma duc/duceam la concerte, dar pe multi i-am decoperit datorita Spotify.

    insa pot sa inteleg ca daca ai acces la aproape toata muzica cu un abonament care costa sub jumatate de CD original, ajung foarte putini bani la cei care produc muzica. cum alternativa e pirateria, asta e viata, sa foloseasca Spotify ca instrument de promovare si sa faca banii din alte parti.

    00
    • Da, amuzant e ca in loc sa ceara spotify sa aduca optiuni in plus pentru a castiga mai multi bani sar direct la boicot, wut? Cum spuneam, e trist sa fii prost

      00
    • care ultimul album pe care l-ai ascultat cap coada? nici nu te mai intreb de daca ai ascultat ceva mai recent de mai multe ori.

      00
    • dua lipa – 2020 – future nostalgia
      cumpărat de pe itunes.

    • Si eu sunt foarte multumit iar faptul ca invata Ai ul ce imi place si imi propune titluri noi de la artisti similari ca stil e foarte OK. Plus ca merge excelent pe Android auto in masina, calitatea e excelenta. Daca artistii nu sunt multumiti, au sansa sa plece cum zice Vali. Eu cred insa ca cei mai suparati sunt cei consacrati care prefera sa fie piratati si sa vanda „CD uri” uitand ca lumea s a schimbat in jurul lor. Pentru artistii tineri la inceput de drum cred ca Spotify ajuta.

      00
    • eu sunt hipster, albume aparute cat de cat recent ascultate cap coada pe Spotify:
      Tame Impala – The Slow Rush
      The Strokes – The New Abnormal
      Sufjan Stevens – The Ascension
      Weezer – Ok Human
      The Killers – Imploding the Mirage
      Batiushka – Raskol
      Khruangbin – Mordechai

      00
    • chapeau, da asa cum te descrii tu reprezinti o nisa.

      00
  5. poti alege sa pleci? aici nu decide labelul cu care ai semnat pentru tine?*

    *decat daca esti Taylor Swift https://time.com/3556721/taylor-swift-spotify-1989/

    00
  6. Cineva să-i spună lui Vali că Spotify are opțiune să descarci playlisturile pe telefon să nu ai nevoie de internet. De un deceniu.

    00
  7. Pe Spotify poti sa descarci muzica favorita direct pe telefon daca ai emotii cu streamin-ul.
    Avantajul lor fata de alta servicii similare mi se pare ca e interfata si algoritmul de recomandari.

    00
  8. saracii exploatati, hai in capul listei de victime.

    in alta ordine de idei, primul comentariu de la articolul ala din 2018:
    „Sa plastesti 10$ pe luna sa asculti muzica la care adaugi costul datelor folosite mi se pare timpenie.
    Unele voci spun ca telefoanele actuale au tunerul radio dezactivat pentru a te obliga sa consumi date pentru muzica. Nu stiu daca e adevarat sau nu.”
    #agedlikemilk

    Eu ce sa zic, spotify e misto, discover weekly e misto, playlisturile lor sunt misto. Fara ele nu auzeam de multi artisti smecheri. Daca ai cohones iesi de pe spotify, ce nu ascultam tool pana acum cat nu au fost pe spotify?

    Inca o chestie dureroasa, majoritatea artistilor nu sunt constanti. Ei tot plang pe la cine ii asculta ca sistemele astea noi de distributie digitatele ii oprima. Da pe bune cati scot un album care il asculti cap coada fara skip. Chiar ma uitam in afara de fear inoculum si un album de la unleash the archers am cumparat in ultima vreme doar piese la bucata.

    00
  9. 3 „surse” (a.k.a trupe pe care le urmăresc) au declarat de fiecare dată că Spotify e doar pentru promovare. E asumată treaba și asta e. Dacă n-ai ‘jde milioane de ascultări rămâi cu bani de o cafea. De altfel am impresia că recent (maxim un an?) a implementat Spotify un link pentru donații care poate fi activat în pagina artiștilor. Știau ei ce știau.

    În rest, e fain, n-avem noi viață să ascultăm câtă muzică e acolo.

    00
  10. „Mă gândesc că pleacă 20-30% din muzicieni, poate fac o schimbare.”

    Depinde, depinde si iar depinde.

    Daca in range-ul ala de 20-30% sunt muzicienii care contorizeaza ceva doar pentru ca ii asculta rudele si prietenii, e fix pix. Trag astia de la Spotify apa pe ei.

    Dar daca in aia 20-30% ar intra, prin absurd, muzicienii care contorizeaza sute de milioane/miliarde de stream-uri pe an, ar iesi ceva. Dar lucrul asta nu o sa se intample, si asta pentru ca vorbim de custom deals. Cei de la Spotify nu sunt prosti, oricat de mult s-ar crede acest lucru. Ca fac multe magarii, aia e altceva.

    00
    • 20-30% dintre muzicienii care conteaza nu cred ca sunt stapani pe muzica lor si trebuie sa fie casele de discuri de acord pentru miscari de genul asta, iar Spotify poate mult mai usor sa cada la pace cu casele de discuri

      00
    • @Perkele

      Da, e adevarat ce zici, doar ca nu am mai intrat acuma in detalii cu cine face Spotify deal-urile astea. Ca si acolo e o intreaga increngatura, legat de casele de discuri, contractele dintre casele de discuri si artisti, etc.

      00
  11. Ca si artist care oricum faceam maaaaaaaaaaaaaxim 30$ pe luna din vanzari de mp3-uri, nu m-a afectat boom-ul Spotify aproape deloc.

    Am observat si eu ura generala a artistilor contra Spotify pentru ca da, streaming-ul a cam strans de gat retailul de piese. Spotify este doar simptomul cel mai evident al digitalizarii industriei, ceea ce a dus la o anumita apatie a consumatorului fatza de muzica. Cand eram eu mic, existau DISCUTII DESPRE MUZICA cel putin prin cercurile mele, poate la fel de aprinse ca cele de azi despre serialele Netflix. Acum nu mai auzi asa ceva, nu isi mai trimite lumea melodii, rar mai auzi pe cineva zicand „ba ce cantaret meserias am descoperit recent!!!!11unu”. Cei mai avizi consumatori din ziua de azi sunt tot copiii, iar pentru ei streamingul vine ca o manusa.

    Banii din muzica astazi ii faci via reselling the dream: productie audio pt alti artisti, session instrument work, training one-on-one, masterizare, songwriting etc. Fiverr e plin de astfel de gig-uri si nu degeaba.

    Mentionez insa ca in foarte multe cazuri artistii care au stiut sa se adapteze la noua realitate si-a pastrat veniturile, ba in unele cazuri chiar si le-au marit. In loc sa se planga ca Spotify le-a luat banii, au intrat in joc, au facut push pe streaming, pe email-marketing, social media etc. Nu e pentru oricine (eu, de exemplu, nu am nici 15% din rabdarea necesara). Multi artisti vor sa faca muzica, nu sa devina marketing experts, si aici cred ca e marea frustrare.

    De asemenea, mai e si subiectul payola: owneri de playlisturi mai populare care primesc bani sa iti bage piesa in playlistul lor ascultat de mii de oameni. Spotify interzice asta (nu poti sa faci payola pe cele oficiale), dar sunt mii de playlisturi neoficiale si e greu sa faci politie cu toti.

    Un milion de stream-uri Spotify plateste catre artist cam 1500$ (ultima oara cand am verificat), din care revine o portie catre distribuitor / casa de discuri. Daca esti independent, maxim dai un sfert la distribuitor si restul iti revin tie. Evident, un milion este enorm si putine piese reusesc asta intr-un ocean de mizerii.

    In incheiere, trebuie constientizata si realitatea opusa: daca un artist nu avea succes nici inainte de era streaming , atunci nu Spotify este lucrul care a pus frana ascensiunii acelui artist. Spotify este un target convenabil, atata tot. Youtube plateste infinit mai putin per stream la „clipuri” audio, este o platforma si mai populara si cu toate astea la ei nu zbiara nimeni. Pe scurt, cei care au putut sa se adapteze la noua industrie muzicala au continuat sa aiba succes, cu tot cu Spotify sau nu. Evolve or die :)

    00
    • de curiozitate, care artist esti?

      eu vad Spotify doar ca unealta de promovare din care mai iese ceva maruntis. din pacate pentru artisti, asa a ajuns industria acum, dar exista Patreon, glumind un pic exista OnlyFans pentru cantarete si Traistariu, trebuie doar un pic mai multa munca de promovare. si cum alternativa e pirateria, din care oricum nu iese niciun ban pentru artist, Spotify/Tidal/Apple Music mi se par chiar ok.

      00
  12. sunt cateva puncte din acele cereri fara sens
    1. Pay all artists at least one cent per song stream (or the equivalent in local currency)
    – deci doar 99 de melodii ascultate pe luna ? si binenteles ca spotify nu ia nimic, serverele sunt moca ca doar sunt in cloud :))
    cel mai corect e ca spotify sa ia un procent si restul artisilor restul proratat pe numarul de acultari si nu notorietate
    2. Make all closed-door contracts public
    – ce casa de discuri isi face contractele cu artistii publice ? cel mai probabil nimeni, de ce spotify trebuie sa fie obligat?
    3. Show us where your money comes from
    – si artistii sa faca la fel daca tot vreti transparenta.

    ce as implementa eu:
    – buton de support artist unde poti sa platesti o suma de bani ca donatie sau sa primesti anumite facilitati gen sa aculti un album in avanpremiera
    – spotify free pe modelul youtube, cu reclame dar doar la inceptul sau sfarsitul melodiei

    00
  13. Mi se pare mie sau asta e fix aceeasi discutie cu Glovo? Nu te obliga nimeni sa lucrezi cu Spotify sau Glovo, aia iti asigura distributia pentru un procent din incasari.
    Nu trebuie sa lucrezi cu ei, poti sa iti asiguri singur livrarea de mancare sau livrarea de continut pe baza de abonament.
    Toti care se plang omit un lucru – platforma aia asigura un anumit trafic, gen mall. Una e sa iti faci magazin de gablonzuri sau tricouri intr-un mall unde ai o multime de oameni care vin sa cumpere si alta e sa iti faci tu magazinul tau in curte sau la parterul unui bloc.

    00
  14. Undeva e ok ca protesteaza, pentru ca astfel de companii oligopole creeaza un dezechilibru.

    00
  15. E prea tarziu pentru proteste, consumatorii s-au obisnuit cu streaming gratis/ieftin si artistii s-au obisnuit cu idea ca vanzarea de muzica nu mai aduce bani asa ca s-au orientat sa faca mai multe concerte.

    Old man yells at clouds.

    00
    • Corect – doar ca pula concerte in perioada asta…
      Majoritatea artistilor vor sa concerteze – si nu au cum ( din motive clare).

      Desi foarte putina lume intelege – sunt 2 aspecte cand e vb de un concert:
      1- banii – normal, tre sa traiasca si ei
      2 – feeling-ul pe care ti-l da faptul ca poti incanta cu muzica ta un numar de
      persoane ( de la cateva zeci dintr-un club la cateva mii/sute de mii pe un stadion)

      Tu cand te duci la un concert dai banii de la punctul 1 ca sa vezi ce face la punctul 2. Muzica e pe locul 2 aici ( cumva) – totul e despre cum transmite un artist ( sau nu).

      In perioada asta – artistii tre sa traiasca si ei… si cam atat. Concerte online etc ce mai sugereaza unii si altii – sunt fix un kkt… da na…

      Nu m-am referit la numele mari aici – sunt mult mai multi artisti, mai putin mainstream, care tre’ sa traiasca si ei…

      00
    • Nu sunt la curent si nu ascult muzica respectiva, dar oare Tzanca Uraganul, Jador, Dani Mocanu si alti suedezi d-astia sunt pe Spotify? Intreb pentru ca vad ca au zeci de milioane de views la videoclipuri lansate de cateva saptamani pe Yt si cred ca primesc ceva dolarei, mai ales ca majoritatea au si 2 kk subscriberi

      00
    • @punKreas: normal ca sunt, suedezii oricum le au cu marketingul mult mai bine decat restul, stiu ce se cere pe piata si cum sa profite, fiecare are macar vreo 2-3 piese cu peste 1 milion de ascultari. si oricum, daca e sa glumim, Spotify e serviciu suedez

      00
  16. Bandcamp pentru mine. Sunt singurii de care am nevoie pentru ceea ce ascult eu și sunt singurii care plătesc artiștii corect. Pentru alte chestii pe care nu le am acolo există două harduri externe cu colecția mea de muzică.

    Spotify? LOL. Deezer? N-aș folosi un produs franțuzesc.
    Poate Tidal cândva, măcar dacă dau un ban să știu că-l dau pe calitate.

    00
  17. N-am rabdare sa vad cine is fatalaii astia.

    Spotify, iTunes, Youtube music, etc sunt canale de distributie. La fel ca televiziunile si ca radiourile.
    Muzica trebuie sa ajunga la clienti (consumatori).

    Dupa ce ai ajuns la clienti, incepi sa faci bani prin vanzare de bilete la concerte, vanzare de tricouri, etc.
    Cand devii suficient de mare, atunci pui conditii Spotify & co.

    Luati un interviu cu Gene Simmons de la Kiss, cum plange el ca streamingul i-a distrus cariera.
    https://youtu.be/GIwL3KeL0ew
    Ok, dar cine dadea limbi in pizda lui Jenna Jameson? Cine se rupe in figuri ca rockul e mort? Exact.
    Simt de business zero.

    A zis Lars Ulrich in 1999 ca Napster ii va fute pe toti? Nu i-a futut Napster, i-a futut Spotify, folosind tehnologia.
    https://youtu.be/1OIqtHBbDWA
    Toata lumea i-a varsat laturi in cap. Fraiere, nu stii tu d-astea.
    Metallica si-a protejat proprietatea intelectuala si face bani din orice chestie branduita Metallica.
    Restul de fatalai plang la usa Spotify & co sa le dea bani. Inclusiv pula ala de Steven Tyler.
    Au bagat droguri in ei si au tras pizde de pizde pe pula si acu plang ca n-au bani. Oare de ce?

    Jason Newsted, care nu mai e de 20 de ani in Metallica, traieste linistit de pe urma unui album lansat in urma cu 30 de ani. Inca primeste bani (royalties) in urma vanzarilor acelui album.
    https://loudwire.com/jason-newsted-financially-set-metallica-black-album/

    Si asta este, doamnelor si domnilor, diferenta intre greier si furnica!
    Intre oameni care stiu sa faca bani si oameni care stiu sa fie rockstars!

    00
  18. Nu am folosit Spotify nici o secundă și nu îmi pare rău. Apple Music (family) pentru toată lumea, că suntem aifoniști. Merge impecabil, se poate descărca contentul, disponibil pe toate device-urile (MacBook, iPad).
    În România nu a existat niciodată o cultură puternică a plății pentru prestații, iar internetul a atenuat orice brumă de efort… e mai simplu să descarci gratis, ia uite-i și pe fraierii ăia cum fac muzică moca pentru noi. Și nu vă închipuiți că în 2021 toate posturile de radio sunt 100% în regulă cu plata drepturilor de autor.

    00
  19. eui-am incercat. mi-au propus o luna premium gratis, dupa 2 3 cantece a intrat prima reclama. era sa fac si accident incercand sa dau skip la gunoiul ala si n-am reusit oricum.

    i-am lasat cateva zile ca am zis ca n-o fi inregistrat cum trebuie contul premium. cand am pornit din nou aplicatia, acelasi lucru, 2 3 cantece, gunoi. inchis, dezinstalat, sugeti.

    daca platesc prefer sa ascult muzica, nu torentul abject de laturi numit pompos „publicitate”.

    00
    • Contul premium nu are reclame, ca d-aia e premium.

      00
    • Cu 32 de lei am un cont family, fără reclame, (3 persoane, cred). Cam cât un pachet de țigări.

      00
    • radu, asa ma gandisem si eu. cum ziceam, era perioada „trial” sau cum naiba ii zicea la ei (poate chiar era un aspect intentionat) si chestia se intampla acum 4 5 6 ani, nu mai stiu (poate intre timp s-o fi schimbat). telefonul era rootat, adblock, hosts, xposed pe el si cu toate astea reclamele de spotify treceau in continuare in timp ce alea de pe youtube nu. alegerea a fost evidenta zic eu.

      adyzah, nu fumez ;) daca mi l-ar oferi si mie cat un pachet de tigari de-al meu…

      00
  20. Stirea nu-i despre Spotify. Sa fim seriosi, tot timpul si ei si Tidal, Sony, Apple Music le-au dat bani de seminte pt ca nu incaseaza extraordinar si pt sunt cheltuieli cu soft-ul, hosting-ul, reclame, cacaturi, etc. Stirea e despre foamea artistilor mai de mana a 2-a, a 3-a, mia de nisa de au ajuns sa isi doreasca mai multi bani din … orice se poate. Nu toti sunt Metallica sau monstrii sacri ce „dorm” pe milioane. Pt unii alea 5-6-10 festivale/an ce nu mai sunt reprezinta diferenta intre a trai decent sau a-ti arata tzatzele pe patreon pe 5 euro.

    00
  21. Claritate sunet Spotify vs Youtube = 0-1. Albume si artisti Spotify vs Youtube = 0-1,
    castiga Youtube cu 2-0.

    00
  22. Nu e ușor să pleci de pe platforma că nu ai unde sa te duci, iar comparația cu Glovo sau alt serviciu similar nu mi se pare buna pentru că la un restaurant tu ai o locație și faci mâncare. Dacă locul arată bine, este undeva pe unde trec oameni, mâncarea e buna și prețul e potrivit, o să ai clienți, și daca livrezi cu Glovo și dacă nu livrezi – adică dacă nu livrezi cu Glovo oamenii care trec pe strada vad restaurantul și intră.

    La muzica nu e la fel, pentru că artistul scoate o piesa, dar dacă e in afara circuitului comercial, adică fără casă de discuri/Spotify etc. e cam nasol, că :
    -degeaba o pune pe YouTube – pentru că la YouTube se rulează în buclă piese pe care le-ai mai ascultat, sunt puține recomandări noi;
    -oamenii nu îl știu, deci nu o sa vina la concerte și oricum in Romania trebuie sa fii mega artist că sa faci concerte cu bilete – presupunând că trece Covid-ul
    -oamenii nu stau, in general, sa caute cd-uri cu muzica, dau drumul la Spotify sau YouTube sau altceva similar și aia e

    00
    • @Mirel – si pana la Spotify cum au trait artistii?
      Si nu, daca deschizi un restaurant nu inseamna ca incep sa intre oameni pe usa aia, trebuie sa le dai un motiv, sa faci reclama, sa fii vizibil, etc.
      Ca artist presupun ca e la fel – compui, canti, iesi pe youtube, fb, radio pirat, radio local etc.
      Diferenta in ambele cazuri este ca poti sa lucrezi cu o platforma care iti ofera niste bani/business incepand de azi sau poti sa tragi tu de afacerea ta 1-2-3 ani pana se pune pe picioare.

      00
    • @Bigbear
      Așa este, la restaurant trebuie sa le dai oamenilor un motiv sa vina la tine – doar că după 2-3-5 luni oamenii intra in restaurant, consuma, iar tu câștigi bani și dacă e ok oamenii ăia revin și tot așa.
      Dacă acelor oameni le-a plăcut ei vor reveni, vor povesti și altora și tot așa.

      Pe de altă parte un cântăreț :
      -iese pe YouTube, dar nu îl ajută foarte mult decât dacă plătește reclama, pentru că altfel, dacă ai ascultat pe YouTube, ai văzut că algoritmul îți repeta 100-200 de melodii pe care le-ai mai ascultat sau îți dă piese de la aceeași artiști – nu îți dă decât rar noutăți de artiști complet necunoscuți – deci după ce oprești reclama este complicat
      -la fel cu Facebook, cine să îl asculte dacă nu știe de el ?
      -la radio probabil crezi că acei oameni pun ce piese vor ei, doar că nu e așa, ei au un playlist stabilit în cadrul radio-ului și cred că îți dai seama cum își dau și ei seama că dacă vor difuza in fiecare zi piesele unor artiști de care nu a auzit nimeni lumea nu o sa ii mai asculte și atunci vor închide radio-ul – deci nu prea se pun așa multe piese de la artiști noi.

      Dar sa presupunem că artistul ajunge cunoscut la fel ca restaurantul :
      -daca 10.000 de oameni știu despre restaurant și vor in principiu să meargă acolo, pentru un restaurant cu 50-70 de locuri este probabil suficient, pentru că azi merg 70 de oameni, mâine 150, peste 3 zile 100 și tot așa;
      -daca 10.000 de oameni știu despre artist este aproape egal cu 0, pentru că din acei oameni nu ii va cumpăra aproape nimeni CD -ul, deoarece in Romania nu prea se cumpără CD -uri, iar pe YouTube trebuie sa ai foarte multe vizualizări că să câștigi ceva;
      -presupunand că trece Covid-ul, la concerte e complicat, pentru că trebuie sa aduni câteva sute/mii de oameni în același loc la un moment dat, ceea ce e complicat, pentru tu că artist nu ai o locație și trebuie să discuți la un restaurant care sa te accepte, să plătești și acolo ceva iar oamenii trebuie sa fie disponibili in acea zi, la acea ora – comparativ la afacerea cu restaurantul oamenii vin cum pot, dimineața vin 30, la prânz mai vin 70, iar seara 70 și uite așa ai făcut 170 de clienți la 50-70 locuri efective in restaurant.

      00
    • @Mirel – deci un restaurant creste fara reclama platita, doar din reclama personală însă un cântăreț/formație nu merge la fel?

      00
  23. Unde-s vremurile in care derulam caseta cu pixul? Si tot se mai agata banda. Acuma nu ne place muzica pe cloud, dam in angoase… Sintem termenati.

    00
  24. Explică și nenea ăsta cam ce e în neregulă cu metoda lor de a plăti artiștii:
    https://youtu.be/whQ8UBoz-To

    Personal, eu folosesc Apple Music. Prețul e mai mic, am versurile întregi (nu 3-4 versuri și 10 comentarii despre acel vers) și aplicația de Android e mult mai finisată decât cea de Spotify.

    00
  25. streaming cu sughituri? esti pe vodafone!

    00
    • Nup. Streaming pe vodafone, inclusiv de acasă, pe autobuz, metrou, pe jos, nici o problemă.
      Sughițurile apar de la spotify, ba nu își mai face acel buffer și ajungi în pană, ba te sună cineva sau pui pauză și aplicația decide să dispară și apoi aștepți până repornește muzica, fie crapă serverele de tot. Clientul de android e complet neintuitiv, slab optimizat, design peste design peste design aplicat și la asta se adaugă și muzica care trebuie decriptată, iar pe telefonul meu antic este constant pe punctul să crape.

      00
  26. Offtopic: tocmai au tradus-o în română
    https://imgur.com/a/0r9gr96

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile