Propunere ca dubele să aprovizioneze noaptea

Bine, eu propusesem între 10 și 16 și noaptea, dar sunt curios.

„Pe modelul marilor oraşe cu administraţie liberală – Oradea, Cluj-Napoca sau Arad, care au reglementat acest domeniu de acum câţiva ani, şi Bucureştiul va avea reguli clare în acest domeniu. Propunerea mea este ca, din primăvara anului viitor, aprovizionarea spaţiilor comerciale din Capitală să se facă doar pe timpul nopţii, în intervalul orar 22,00 – 06,00. Nu mai permitem blocarea primei benzi de circulaţie”, a explicat viceprimarul Sebastian Bujduveanu.

 

Ce vor spune toți antreprenorii? Păi, trebuie să ținem oamenii peste program ca să primească marfa și șoferii trebuie plătiți în plus, că lucrează noaptea.

OK. Dar uitați-vă în trafic la 7am. 8am. 9am. La orele alea la care vă duceți la muncă. 1/3 din trafic e format din dube care se duc undeva. Mereu se duc undeva. Ceea ce e frumos și ne dorim asta, că nu iese nimeni cu duba în trafic de plăcere, ci se duce undeva, deci business, deci taxe, deci bani.

Dar nu poți să nu te întrebi cum ar fi să nu mai fie în trafic toate dubele și nici pensionarii în transportul în comun fix la orele alea. Așa, de control.

Faza asta era în lista de propuneri din 2015. A durat doar 7 ani. 

 

curier-duba-trafic Image by Drazen Zigic on Freepik

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

108 comentarii

  1. Cea mai mare problema in bucuresti este ca NU EXISTA POLITIE! …. la un moment dat, a fost de la Iancului pana la Mega Mall un echipaj de politie care se plimba in sus si-n jos si nu lasa pe nimeni sa parcheze pe acolo (de obicei se parcheaza pe prima banda – sensul spre mall si se aglomereaza, evident) si era perfect liber. Toata lumea a invatat in 2-3 luni ca nu se parcheaza acolo pentru ca politie. Si a fost perfect. Apoi echipajul cu pricina a plecat si a inceput iar sa se parcheze. Un exemplu mai clar de atat nu se poate. Prezenta politiei peste tot va rezolva foarte multe probleme…
    In pandemie, la fel, era politie peste tot (nu stiu de unde au iesit asa multi) si toata lumea circula super ok, noapte nu mai auzeai motoare, masini parcate aiurea, pentru ca lumea stia ca „e politie pe strazi”.
    Un orasel de langa Madrid, am stat 3 zile, era permanent o masina de politie cu girofarurile aprinse (atentie – doar aprinse – nu clipoceau) pe strazi, peste tot. Ca sa-i vada lumea, sa stie lumea ….e atat de simplu…

    Comentariu apreciat.16212
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 2970
    • Asta e problema? Ca ard aia gazul?
      Faci pariu ca gazul pe care il ard masinile in aglomeratia cauzata de aia care parcheaza pe „avari” – „5 minute bo$$” e mult mai mult decat al masinilor de politie care ar patrula? Si nu trebuie sa patruleze non stop, dar sa iasa in puii mei din birourile alea, sa faca ceva, ca noi toti, restul, muncim! Sa munceasca si ei in puii nostri!

      Comentariu apreciat.729
    • @the_real_blue
      Ai perfecta dreptate, as mai adauga ca pe langa prezenta lor, ar trebui sa-si mai faca si treaba (adica sa aplice legea dand amenzi). Am vazut si situatii cand masina de politie era acolo, sau in zona, dar fara sa faca nimic, cand gibonii incalcau legea.

      Si ca sa fac o glumita, n-ai vazut ca inca sunt pusi sa stea la intrare in pasajul de la Unirii (cu girofarurile aprinse)?

      Parerea mea e ca la ce haos e in Bucuresti, cel mai bine ar fi cu camere, iar amenda sa-ti vina automat in posta/email. Politistii in cazul asta ar fi ceva suplimentar, ca tot se plangeau ca nu au oameni destui.

      Pe langa asta, mai zicea si Vali in articole din trecut, nu sunt marcaje pe sosele, asta e iar un generator de haos.

      Comentariu apreciat.324
    • @Aderentiu: aia de la Unirii nu sunt Politia Rutiera/Nationala, sunt niste functionari publici numiti Politia Locala. Si totusi, trec zilnic pe acolo si am vazut de 2 ori cand acest functionar public, a oprit 2 autocare care au ignorat complet toate presemnalizarile de la intrare in pasaj.

      210
    • nu eneoie de politie ci de 1 mil de camere, ai parcam ca bou pac amenda pe numele titularului masinii cupoza. Cam in cat timp o sa se civlizeze totu?
      Destul de rapido…

      00
  2. Super idee!
    Si firmele de curierat sa livreze coletele in acelasi interval ca sunt oamenii acasa,traficul lejer…

    Comentariu apreciat.12811
    • Da, la 3 dimineata sa te sune curierul ca ti-a venit coolerul ala blanao de pe emag.

      Comentariu apreciat.1435
    • Și instalatorii, electricienii, toți ăia ce doar se plimbă… Tot pe la orele alea… (face palm)
      Dar dacă nu v-ați duce plozii în capătul alalat al orașului. Sau să luați metroul? Neh

      Comentariu apreciat.1193
    • cel mai bine e ca scoala sa se faca intre 1am si 8am. Sa vezi atunci trafic liber.

      Comentariu apreciat.1082
    • Hai bre, că omul era sarcastic…

      91
    • @Pif: Sistemele precum easybox functioneaza de exceptie. Probabil marea majoritate a coletelor merg incarcate în easybox la primele ore ale diminetii, te poti deplasa lejer 1-2-3 strazi pe jos ca sa-ti ridici coletul.

      Indecis. Tu ce zici?3919
    • @FLO, si sistemele procum ridicatul produsului direct de la raftul magazinului au mers perfect zeci de ani. Daca tot interzicem curieratul, haide sa il interzicem de tot.

      90
  3. E de bun simt, doar ca ma indoiesc ca se va aplica, pentru ca cei afectati direct vor fara ci arsi:

    1. Si asa ai mare deficit de forta de munca.
    2. Nu vrea nimeni sa lucreze noapte.
    3. Nu vrea nimeni sa plateasca dublu (asa se plateste pentru munca de noapte).
    4. Sa vezi ce frumos va fi cand se va aproviziona Mega Image la parterul blocului la ora 12.00 si va fi super zgomot.

    Acum mai ramane doar sa se gandeasca si la ridicarea gunoiului in timpul noptii, dar e uriasa criza de gunoieri.

    Comentariu apreciat.578
    • Ce visezi tu acolo, sporul de noapte e 25% in mod normal. Doar aia foarte, foarte speciali si extrem de putini la numar iau salariu dublu.

      Indecis. Tu ce zici?3120
    • Nu tătic!!! Păi cum! să facă firmele profituri monstruoase? Nu! Patronul nu poate plăti ore suplimentare (chiar și celor ce vor să muncească) de ce?

      218
    • Pentru suma corecta se pisa o grămadă pe ritmul circadian stai liniștit. Tu nu ai prefera sa conduci duba noaptea la.aprovizionare in loc sa te freci cu ea la 10 dimineața? Nu e mai liber, mai calm, mai rapid?

      Comentariu apreciat.486
    • @Cetățene eu unul băteam în altă tobă . Respect pt simțul tău practic.

      77
    • Pai e simplu daca fac zgomot: chemi politia peste ei. Pot sa care marfa in magazin si in liniste, nu trebuie s-o tranteasca.

      Indecis. Tu ce zici?2614
    • Fals.

      Se plătește cu 25% în plus dacă lucrezi minim 3 ore în intervalul 23:00 – 06:00. (ore de noapte)

      Lucrul peste program se plătește cu un spor de minim 75%. Numărul maxim de ore lucrate pe săptămână inclusiv cele suplimentare nu poate fi mai mare de 48.

      Programul de noapte și orele suplimentare sunt ceva obișnuit în orice call center din București. Majoritatea tinerilor prefera program de noapte, pentru ca sunt bani în plus, si e mai putin frecus.

      Comentariu apreciat.411
    • @Ioan C … firmele ar făcea un profit prea monstruos și ar dăuna multipardidului CiolacuSRL… nu se poate!!!!

      49
    • Vorbesti prostii.
      Este foarte multa lume care vrea sa lucreze noaptea.
      In Brasov gunoiul se ridica noaptea, la fel se si faceau lucrarile de mentenanta rutiera si se maturau strazile pana acum 3 ani. Acum nu se mai face asta, pentru ca brasovenii au ales un destept.

      Comentariu apreciat.338
    • In Brasov gunoiul se ridica noaptea, la fel se si faceau lucrarile de mentenanta rutiera si se maturau strazile pana acum 3 ani.

      minciuni sfruntate. ce se făcea noaptea: se măturau unele străzi cu mașina de măturat. dar cel puțin în bartolomeu treceau oamenii de 3 ori pe săptămână cu măturile clasice. iar gunoiul a venit mereu după ora 7am.

    • Salut, scriu in direct din Arad. N-a murit nimeni ca nu se aprovizioneaza magazinele pe timp de zi.

      224
    • Da, cea mai mare problema e ridicarea gunoiului. Au incercat la Oradea sa-l ridice noaptea, dar vad ca au abandonat. Acum e iar masina de gunoi intre 7 si 8 pe strazile din jurul scolilor. Blocheaza tot.

      42
    • problema nu cred că se pune în mod real cu ”nu vrea lumea să muncească noaptea”, ci pct 2 ”nu prea nimeni să plătească suplimentar orar de noapte”, sau ”nu vrea lumea să muncească suplimentar și noaptea” (chiar și cu plata suplimentară, după o vreme, te cam saturi sau cam clachezi să bagi 8-10-12 ore program normal cu prelungire x ore pt aprovizionare, chiar și cu plata orelor suplimentare), cu varianta ”nu vrea lumea să muncească suplimentar noaptea neplătit”.

      părerea mea, hâc.

      72
    • @ABita ai zis bine, hâc! dar ar trebui să privești mai departe hâc!

      22
    • Vali, de ce vorbesti? In Centrul Civic si in Astra, gunoiul s-a ridicat ani de zile noaptea! Se auzea cum vin cu masina de gunoi pe la 2-3 noapte si faceau manevra aia cand scuturau containerul dupa ce il ridicau in masina. Intreaba pe oricine care sta in zonele respective cum era, zgomotul ala e inconfundabil si era imposibil sa nu il auzi. Ii auzeam eu de la birou cand stateau tarziu. Da, pubela din fata casei, o iau in continuare in timpul zilei.
      Curatenia la fel se facea noaptea. Comprest veneau sa stranga gramajoarele de gunoi stranse in timpul zilele (acum le pun in pungi de plastic ca e mai eco), iar pe Calea Bucuresti maturau insula centrala in timpul noptii. Poate nu iti aduci aminte, dar scoteau si detinutii de la Codlea sa o faca.

      40
    • Am trait vreo 8 ani in Kiev. Gunoiul dintotdeauna se lua doar noaptea. In zonele in care am stat eu ajungeau pe la 12:00- 02:00. sunt pasare de noapte asa ca ii auzeam. cam zgomotosi dar nu am auzit pe nimeni sa se planga. Curatenia si spalatul strazilor doar noaptea! Nu vezi gunoieri pe strazi ziua. Per total, mult mai curat decat in Bucuresti.

      Aprovizionarea la fel, doar noaptea. Livrari de la curieri, doar dupa 18:00, in caz ca nu ceri in mod special, sau iti alegeai un interval de 2-4 ore, in functie de firma, daca voiai altceva. Politie in permanentă prezenta patruland pe strazi, cam o masina la fiecare 10 minute. De cate ori vedeau ceva parcat aiurea dadeau amenda. nu exista „iau si eu un corn, sefu”

      M-am mutat dupa aia intro-o tara bananiera. Era fix la fel – aprovizionare, curatenie si gunoi doar noaptea. acolo gunoierii aveau si uniforme speciale ca sa fie mai vizibili noaptea. Mai putina politie in patrulare si se simtea, cam multe masini de aprovizionare blocau banda 1 dar mult mai putine cazuri decat in RO.

      Acum sunt in alta tara din blocul estic si aici e si mai strict. Trece cate o masina care arata ca aia de la Google Maps si da automat amenzi! verifica numerele de inmatriculare cu baza de date de plati si stie daca esti parcat si ai platit sau nu. parcat aiurea, amenda. 1 min-doua, nu conteaza. camere de trafic peste tot, orice faci in trafic se amendeaza automat. In plus, pietonii si biciclistii au prioritate in orice situatie. Traficul aici e perfectiune. M-am indragostit!

      32
  4. Am mai scris de asta pe aici, cred. Pe vremea lui Basescu primar a fost pentru cateva luni o reglementare in acest sens, stiu pentru ca lucram la McDonalds numai ture de noapte si pentru asta au bagat inca un om. McDonalds are o regula ciudata in ce priveste numarul de ore lucrate, sau cel putin aveau, asta se intampla acum 20 de ani, in sensul ca nu iti garanteaza nimic, deci daca nu au nevoie de tine, te trimit acasa si te platesc doar cat ai pontat. Cat a fost in vigoare regula cu aprovizionarile exclusiv pe noapte nu a zis nimeni nimic, s-au conformat si nu s-a dat peste cap nici un KPI.

    Deci se poate, dar nu se vrea, simplu.

    Comentariu apreciat.419
  5. Turele de noapte sunt extrem de grele, si cresc riscul de diabet foarte mult. Prefer trafic aglomerat decat sa nenorocim niste oameni care si asa au o viata grea.

    Indecis. Tu ce zici?5543
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1496
    • @Andrei – da un link de la studiul pe care l-ai citit si din care reiese chestia asta cu turele – diabet. Sunt curios… Din ce am citit eu, nu exista o dovada clara ca s-ar intampla asta.
      Cred ca totul depinde de fiecare om, unii pot, altii nu pot. Eu de exemplu sunt cel mai productiv noaptea, cand nu mai suna nici un telefon, cand se culca toti si esti linistit, tu cu gandurile tale.
      Sunt multi tineri, multi fara familii care ar lucra bucurosi in ture…
      La mine la serviciu sunt foarte multi trecuti de 60+ de ani care au facut toata viata ture de noapte si nu au nici o problema. Eu nu as putea sa fac asta, dar ei da…

      Indecis. Tu ce zici?1841
    • @the_real_blue: https://www.cdc.gov/diabetes/library/features/diabetes-shift-work.html, https://www.healthier-workforce.co.uk/resource-centre/the-health-risks-and-psychological-effects-of-working-night-shifts/, ar fi un punct de plecare.
      Daca vrei direct studii științifice go deeper.
      Experieta mea zice ca si cu cat inaintezi in varsta duci mai greu noptile. As fi curios ce zic cei din grupa 40+ de aici despre cum ii afecta o nunta acum 20 de ani si cum ii afectează acum. La mine diferența e considerabila, si daca in timerete 4h de somn ma faceau ca nou, acum imi ia cam 2 zile sa ma refac dupa o noapte pierdută.

      Dar da, atitudinea „nu ma afecteaza pe mine, sa moara prostii care n-au putut altceva decat sa fie soferi pe duba” pare o optiune pentru unii deranjati de 10 minute in plus in trafic dimineata. Pentru ca ei au impresia ca ei nu sunt parte din problema traficului, intotdeauna ei TREBUIE sa fie cu masina in trafic, restul umbla de placere.

      Indecis. Tu ce zici?284
  6. + traficul greu, interzis complet, nu au ce cauta tiruri, bascule, camioane prin bucuresti, ma doare in cot de santierele lor

    + salubrizarea, la fel, noaptea

    + enforcing pe inscrierile la scoli si gradinite doar a celor care au domiciliul in buletin pe o raza de maxim 500 de metri de scolile respective

    + enforcing ca domiciliile din buletin sa coincida cu domiciul real, ca pe langa aia 1/3 cu dube, mai sunt 1/3 mamiki cu pitiki de la porumb care stau pe vize de flotant si case inchiriate, si care de doua ori pe zi se bulucesc sa-si duca plozii la dracu sa ii ia, pe langa ca nu voteaza, nici nu platesc impozit pe venit in localitatile unde s-au mutat

    + banda unica pentru RATB cu camere de supraveghere a alveolelor, ca sincer autobuzele si troleibuzele se misca precum ochiul mortului, stai dupa saraciile alea de te saturi, merg si cand e gol drumul cu 40 la ora, si nici nu intra in alveole, stai ca un prost in spatele lor, iar daca nu e posibil datorita vitezei constructive, aia e, sa le elimine cu totul

    Indecis. Tu ce zici?7956
    • Primești jos voturi de la mamikile și tatikii ofuscați că insinuezi că stau la porumb:))

      Indecis. Tu ce zici?3517
    • nu e nici o problema cu punctul 3, oricum face parte si din programul ala de 15-min city. Dar autoritatile locale ar trebui sa faca scoli. Cum apare un cartier nou – trebuie scoli, licee, gradinite, sa acopere toata zona educationala. Cu alte cuvinte, trebuie planificare urbana, nu constructii facute cum vrea muschiul investitorului;

      Comentariu apreciat.334
    • Da, sigur is din aia de fac virtue signaling non-stop sa fie bine sa nu fie rau, politicienii sunt rai, proteste, incluziune, empatie, diversitate, etc. – pana cand ii obligi sa faca ceva care implica sacrificii personale, atunci se rupe filmul.

      Si nici macar n-am zis ca celor care nu au loc de parcare amenajat in afara tramei stradale, atat acasa cat si la munca, sa fie taxati nemilos.

      812
    • Radu, nu stiu vreo comuna din jurul bucurestiului care sa nu aiba minim o gradinita sau scoala primara, iar in bucuresti tot asa.

      Cum ziceam, filmul se rupe cand ai impresia ca progenitura va fi lipsita de „cele mai bune conditii”, cand ei de fapt se duc sa faca parada modei, sa asculte trap si sa se uite pe tik-tok.

      Comentariu apreciat.327
    • Cunosc zeci si zeci de parinti care se blocheaza pur si simplu cand le zici ca ei sunt traficul, incep sa le tremure barbia, incearca sa reia placa aia cu nu sunt drumuri, ca nu se face autostrada, ca nu exista nu stiu ce, orice doar ca sa nu accepte ca daca tot s-au mutat la porumb, asta vine cu niste raspunderi logice si responsabilitate fata de comunitate.

      Locuiesti in Chiajna ? Copilul in Chiajna, scurt. Lucrezi in Bucuresti ? Demisia si cauta-ti de munca in Chiajna.

      Nu poti ? Nu vrei ? Vinde duplexul ala, ia-ti apartament la ceva residence basit si inapoi la bloc cu voi.

      Si apoi practice what you preach pana la loc comanda, cu biciclete, trotinete, metrou, transport in comun, whatever.

      Indecis. Tu ce zici?3840
    • Igor, e destul doar ultimul punct, atat. n-au decat in rest sa aprovizioneze cand vor ei marfa.

      daca faci banda de bus, scoti de pe un bulevard de 4 benzi si faci doar 1 pe sens, sa vezi atunci saraciile cum lasa masina la porumb/in parcare si merg cu busu ca ajungi mai repede, nu mai stai dupa toti bizonii in trafic. o sa se supere, o sa planga, dar pe termen lung o sa renunte la masini pt. ca o sa dureze o vesnicie sa ajunga dintr-un punct in altul.

      eu am testat (nu in capitala) treaba asta cu busul vs trafic:

      acealsi drum la ore de varf: +60 min
      acelasi drum cu trafic mediu: 45 min
      acelasi drum low traffic: 20 min

      *nota: acelasi nr de opriri, din statie in statie, fara skip.

      128
    • Clar, transportul in comun e solutia, atata timp cat e punctual, cu locatii deservite cat de dese.

      Insa cred totusi ca e nevoie sa faci uz atat de morcov cat si de nuia, romanul nu functioneaza altcumva daca nu il si ustura la buzunar.

      108
    • Dar autoritatile locale ar trebui sa faca scoli. Cum apare un cartier nou – trebuie scoli, licee, gradinite, sa acopere toata zona educationala.

      Deci, statul (autoritatile locale) ar trebui sa ridice in porumb divesre utilitati (scoli, licee, gradinite, dispensare) pe terenuri PRIVATE ca un taran s-a mutat – tot la tara- si vrea de astea.

      Deci, tot statul ar trebui sa rascumpere terenurile respective, ca nu poti construi tu stat pe un teren privat decat daca il confisti sau platesti despagubiri pentru el, corect??

      Seamana cu ce vor aia din Greenfield dupa ce investitoru le-a dat la *uie cu iesirea spre oras ;-)

      Indecis. Tu ce zici?1816
    • Deci, tot statul ar trebui sa rascumpere terenurile respective, ca nu poti construi tu stat pe un teren privat decat daca il confisti sau platesti despagubiri pentru el, corect??

      da. și asta se face în două moduri: plan urbanistic și lipsă autorizații. nu dai autorizație unui cartier gen greenfield, cosmopolis sau avantgarden fără să aibă spații de grădiniță și școală generală.

    • + 5 min cu gura deschisa la teava de esapament cand e motorul pornit pt cei care fac asta.

      97
    • Asta cu școlile am susținut-o si eu in repetate rânduri, cam până când am căutat pe site-ul Inspectoratului Școlar de ce școală aparțin cei câteva mii de copii din Greenfield. Si nu am găsit! Da, cred in continuare că la școală se merge pe jos, doar că in unele cazuri nu se poate! Apoi mai sunt și liceele unde chiar nu mai merge să te duci la ăla de lângă casă dacă n-ai medie de intrat la el!

      152
    • @ Lia
      dar dc ai cautat tu, stai in GrF? nu ar fi trebuit sa caute parintii miilor alora de copii inainte sa se mute la dracu in praznic.

      65
    • @Oana, am căutat de curiozitate, să văd dacă ăia fac pe deștepții sau chiar nu au opțiuni. Si văd ca nu, nu au. Ușor de zis că de ce s-au mutat acolo. Uite s-au mutat acolo pentru că erau construite, cu autorizație, dată pe nașpa sau nu, n-am de unde ști si pentru că nu putem sta toți 5 milioane sau cât mai suntem in Bucureștiul ăsta fix in buricul târgului! Si să ne mutăm când copilul intra la un liceu din alt cartier

      111
    • @Lia
      dar nu zice nimeni sa se fi mutat in buricul targului. apoi, cand te muti, cauti si tu ce si cum e prin zona.

      uite, eu stau in Ozana care nu e nici pe departe buricul targului. as putea/vrea sa ma mut undeva intr-o zona limitrofa, mai aerisita, dar ce sa vezi nu o fac pt ca am copil mic si tre’ sa il duc la gradinita, apoi la scoala; la liceu se va duce singur, altfel as fi o ratata ca parinte daca l-as duce tot eu.

      duc copil la gradinita pe jos si injur/blestem pe toti cei care vin cu masinile. i-am atras atentia portatului sa le interzica sa mai lase motoarele pornite, s-a uitat la mine cu scarba. cand i-am atras atentia parintelui, m-a privit socat, nu intelegea dc ii vorbesc. era vara, 40 grade si ala statea cu teava de esapament fix in fata portii gradinitei pe unde ieseau copiii, inclusiv al sau. cat de prost sa fii! norocul meu ca nu am luat si un sut in cur, ce-i drept.

      511
    • @Oana, orașul o sa tot crească si e normal să fie așa, pentru că nu incapem toti 5 milioane (sau 10 câți o sa fim la un moment dat) nici in centru, nici in Ozana, nici in altă parte, se va tot extinde până se va uni cu Ploieștiul si ce mai e prin zonă. Problema nu e că crește, că doar n-o să stăm toți adunați la cort, problema e că se fac blocuri (cartiere, mai bine zis) cu acte in regulă si fără școli, grădinițe, unități medicale si ce le mai trebuie oamenilor pe acolo. Apropo, cartierul ăla de la Metalurgiei, mai mare decât orașul meu de baștină, de ce școală aparține? M-am uitat la apartamente acolo, erau mult mai spațioase decât ce am ajuns să iau, aveau si bucătărie închisă, si balcon închis, mi-ar fi plăcut, dar m-a speriat traficul. Si m-a speriat pentru că mi-am permis să ma sperie, dacă căutam cu filtru de „cel mai ieftin” pentru că cealaltă opțiune era sa dorm sub pod sigur nu ma mai speriau chestiile astea.

      72
    • @ Lia
      nu, cealalta optiune ar fi fost sa te misti cu ratb/metrou, nu cu masina daca tot te-a speriat traficul.

      cei din GR nu cred ca si-au pus probleam de filtrul cel mai ieftin pt ca acolo casele/ap nu sunt ieftine deci incurci lucrurile. tot cei din GR pot oricand sa ceara scoli/gradinite decat un drum care sa le faciliteze iesirea catre alea pompoasele. toti ei pot oricand sa ceara linii RATB.

      43
    • @Oana, linia STB e fix pix dacă nu are bandă dedicată, faci mai mult decât cu mașina si, bonus, mai mirosi si bășinile tuturor. Si știu ce zic, merg zilnic cu 381 ca am stația fix in fața blocului. Uneori e câte un boschetar înăuntru, fie îl văd la timp si nu mai urc, fie urc și cobor la prima să nu vomit! Alteori e plin de pensionari care nu s-au mai spălat de când au ieșit la pensie (îi înțeleg, e greu când n-ai apă caldă si nici forță să cari ligheanul), acum in ultima vreme mereu prind colindaciori, mai mult in metrou decât în autobuz, oricum transportul public e o „plăcere”. Si combinând asta cu faptul că fac aproape dublu cu el decât cu mașina (normal, cu mașina merg din parcarea subterană intins până in parcarea de la muncă, cu restul am o mie de stații, schimbat mijlocul de transport, așteptat să vină, etc) se pare că sunt cam masochista că încă iau autobuzul!

      82
  7. aproape imposibil de implementat. si asa totul e scum, sa platesti salariu dublu la tot sectorul logistic? nu doar dubele lucreaza, cineva le si incarca.

    Indecis. Tu ce zici?2212
    • Se intampla si acum, se intampla dintotdeauna de fapt, turele de noapte si munca in 3 schimburi sunt normalul in logistica si distributie.

      1712
    • Orele de noapte nu se plătesc dublu. De unde ai scos-o pe asta? E 25% pentru minim 3 ore lucrate în intervalul 23 – 06. Deci maxim 7 ore platite cu 25% în plus.

      66
    • @Igor – lucrez in domeniu, se lucreaza noapta dar nu la capacitatea la care ar trebui sa se lucreze daca distributia s-ar face doar atunci.

      111
  8. Problema traficului are rezolvare simpla, exista lege doar sa se aplice. Politie care sa amendeze tot ce e contraventie si in jumatate de an am zbura prin oras. Undeva la 30% cel putin ar ramane fara permis iar macat 50% nu ar avea unde sa lase masinile, fie acasa fie la serviciu.

    187
  9. Sa vina la tine la geam salubrizarea noaptea sa schimbe temboroanele.

    Indecis. Tu ce zici?2121
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1748
    • locul unde munceste omul nu defineste omul – dar asta sunt lucruri care nu se vad cand te nasti si cresti intr-o familie de neam prost.

      P.S. nu trebuie sa stai langa ghena blocului ca se te deranjeze un camion de 20 de tone care scutura conainere si compacteaza gunoi. Poti sta si la casa unde se activeaza toti cainii vecinilor cand apare masina de gunoi.

      72
  10. mai bine stimabilul Bujduveanu incepe sa faca curat la el in curte si sa schimbe orarul de ridicat gunuiul pe intervalul 5.00 / 7 dim

    103
  11. După 30 de ani în care cele mai căutate apartamente erau cele de la etajul 1 și 2, acuma să vii să dai legea asta…toți se vor bate pentru ultimele etaje :))

    168
    • Un termopan de calitate medie izolează fonic nivelul de decibeli produși de o mașină de salubritate.

      Altfel, vorbim de ridicarea gunoiului ca și cum toate apartamentele au tomberoane sub geam. Dar traficul infernal de pe străzi cu idioți care au palma lipita de claxon, tramvaie hodorogite, manelele și bormasibile vecinilor sau smurdul care urla non-stop prin oraș nu deranjează pe nimeni.

      Indecis. Tu ce zici?228
    • @Ioan C, una dintre problemele grave din punctul tau de vedere o reprezinta ambulantele SMURD?
      Intr-un fel ai si tu dreptate… mai da-i incolo de bolnavi, ce atatea plimbari catre spital cand tu te grabesti sa ajungi la Mall sa-ti bei cafeaua.

      43
  12. Nu avem politie rutiera in Bucuresti. Fiecare face ce vrea, parcheaza unde vrea si cand vrea, merge pe trotuar, pe pista de biciclete, pe banda de ratb pentru ca rar e politie care sa ia masuri.

    Prefera sa stea cu radaru prin boscheti la baza vreunui pod ca sa caca planu de amenzi.

    Dat hey, sigur se va schimba ceva pe viitor daca vom vota din nou aceleasi partide ca pana acum (psd si pnl).

    910
  13. Stai, nu cumva sustineai propunearea aia cu magazinele inchise in weekend? Cum se impaca asta cu lucratul noaptea?

    243
    • Daca am fi toti putin mai organizati, nu am mai avea nevoie sa mergem dupa bere si.chipsuri la 2 dimineata. In schimb, oricat de organizati ar fi, oamenii au nevoie sa isi faca aprovizionarea.

      77
    • unde scrie că aprovizionarea se poate face doar în noaptea de sâmbătă spre duminică? tu gândești înainte să scrii un comentariu sau…ești motociclist? :D

    • @zoso cred ca se referea ca e un chin in plus pt oamenii aia, cum e si lucratul in weekend, nu?

      110
    • Ma refeream exact la ce zice maxp :)

      40
  14. Eu cred ca se aglomereaza pentru ca nu se construieste in sus, in centru. Se construieste ca o mahala, cu cladiri mici care tot largesc orasele. Asta pentru ca aia care construiesc sunt vanzatorii de blugi care au si ei unu sau mai multe milioane, pe care le baga, fara perspective, in bloculete. Nu ai afaceristi care sa poata construi, in zone centrale, de exemplu un complex rezidential cu 10 mii de apartamente, in cateva turnuri de 40-50 etaje. Nu e nimeni sa ii organizeze pe bisnitarii de blugi ca sa lucreze la proiecte mari, in comun.

    918
    • Deci cum? Solutia ta pentru reducerea aglomeratiei este cresterea densitatii de locuitori?
      Poate te apuci sa publici o lucrarea stiintifica pe aceasta tema. Probabil ca ai revolutiona organizarea oraselor.

      52
    • Daca ai turnul cu apartemente langa turnul cu birouri, nu mai folosesti masina, mergi pe jos. Cateva turnuri in zona de corporatii, cateva in zona administrativa. Si elimini cativa zeci de mii de navetisti care sofeaza de la marginea orasului sau dintr-o parte in alta. Apoi mai faci cateva langa zona industriala si pui langa o zona comerciala mare. ca sa aranjezi si o parte din muncitori, sa nu se plimbe cu masina la lucru sau la cumparaturi.
      Mie mi se pare logica asta cu densitati mari langa zone cu activitate.

      05
    • @Claudiu, cum spuneam: se pare ca ai revolutionat planificarea urbana.

      Dar de curiozitate: tu esti afectat de trafic?
      Adica ma gandesc ca daca tot ai idei din astea bune, ai incercat sa le pui si in practica. Adica sa iti iei un apartament vis-a-vis de locul de munca (sau la maxim 5-10 minute de mers pe jos). Asa ca presupun ca nu ai nevoie sa circuli in fiecare dimineata cu masina personala sau cu transportul in comun ca sa ajungi la serviciu.

      10
  15. 2015+7=2022
    in rest toate bune, la mai multe :)

    83
  16. Dacă se discută și în parlament cum se discută pe blogul ăsta ne merităm soarta.
    Băgăm legea ca dubele să aprovizioneze doar noaptea ?
    Fluidizăm traficul și băgăm și mentenanța la drumuri plus gunoiul.
    O sa mergem lejer la servici.
    Ce ziceți ?
    Păi nu putem dormi ce plm.
    Vrei să facă șoferii diabet ? Ca lucrează noaptea ?
    Bă băiatule și mă miram ca usr-istii bagă legi tâmpite cum să oprești motorul la semafor.

    Indecis. Tu ce zici?1515
    • Să muncească alții noaptea ca să ai tu străzi libere ziua.

      Să se sacrifice alții pentru confortul vostru.
      Mult narcisism pe aici…

      196
    • @Fisherman știi ca se lucrează și în ture de noapte în centrale electrice de exemplu
      Ca tu să stai tolănit în pat și să te uiți la tv sau să citești o carte.
      Despre ce vorbim aici ?

      69
    • Alea sunt servicii esențiale. Și în mină sau în turnătorie se lucrează 24/24.

      Nu prea știi să faci diferența între ce e esențial și ce e o facilitate.
      Străzile pentru dube și camioane este loc de muncă.

      64
    • @Fisherman hai să luăm alea non-esențiale.
      Gen fast-food sau cazinourile sau barurile non-stop etc.
      Nu ai fost să mănânci la ele ? Sau să îți iei țigări ?
      Vezi pentru confortul tău să sacrificat cineva.

      24
    • Insistă, nu eram sigur cât erai de prost.
      Fast food la 12 noaptea? Țigări nu fumez…. Cazinouri? Really? Din nou, alea nu sunt ESENȚIALE! Pricepe!

      22
    • @Fisherman bă dobitocule ideea era sunt o grămadă de oamenii care lucrează în tură de noapte .
      La fel de pot să care și gunoiul noaptea sau să repare un cacat de groapă.
      Ce plm nu înțelegi ? Trebuie desenat ?

      11
    • Ai dat niste exemple foarte mișto. Servicii esentiale care trebuie sa funcționeze non stop. Unde de regulă oamenii lucreaza in ture (de multe ori 12/24 – 12/48, altii baga 24/72, cam asta e practica la pompieri din ce stiu eu). Ia organizeaza tu niste ture la un serviciu care funcționează doar noaptea. Si fara sa triplezi costurile cu angajatii.
      Ai continuat apoi cu shaormarii si casinouri. Ok, cate shaormarii sunt non stop din cate exista? Cum ar fi o lege care sa oblige orice shaormarie sa funcționeze non stop? Cum ar fi o lege care sa oblige casinourile sa functioneze doar in intervalul 24-6, ca atunci nu umbla minorii pe strazi? (Actually, cred ca multi ar agrea legea asta, ar fi fost utila poate inainte de asta cu dubele, de ce oare nu se da?)

      30
    • Ideea era ca peste tot in lumea astea se lucrează și noaptea.
      Ca sunt esențiale sau nu se lucreaza.
      De ce sa nu strângi gunoiul noaptea ? Sau sa aprovizionezi magazinele ?

      10
    • Cheia e in comentariul tau, la fel ca si in prima propozitie din text: „si noaptea”. Nu „doar noaptea”. La fel cum toate exemplele tale functioneaza „si noaptea”, nu „doar noaptea”. Ceea ce se încearcă e o fortare aberanta. O vom plati odata direct, prin costuri ridicate cu angajatii in turele de noapte, si inca o data indirect, oamenii aia care muncec doar noaptea statistic vor avea nevoie de mai multe ingrijiri medicale, care in Romania sunt decontate de stat, adica din taxele platite de noi. FYI, programul national de diabet e unul din cele mai misto lucruri din tara asta, dar costa.

      02
    • @ Andrei asta era problema ca zilele pierdute prin trafic nu te afectează deloc.
      Ca poluarea aia generată de mașinile care stau bară la bară nu te îmbolnăvește .
      Aia e ok
      Cum plm în alte țări se poate și la noi nu ?
      Noi suntem prea filozofi, la noi nu se fac drumuri din cauza greierilor în morții ei de viață.

      00
  17. Offtopic un pic. Eu nu inteleg de ce mama ma-sii, unde locuiesc eu, gunoiul trebuie ridicat la 7, 7;30 dimineață? Care e logica? De ce sa blochezi strada la ora aia cand absolut toata lumea pleaca ba la „servici”, ba sa-si duca copiii la școală

    109
    • yeap, prostie crasă.

    • Pentru ca oamenii aia de la gunoi au și ei un program ca toți oamenii si niște puncte de unde ridica gunoiul, unde se deplasează după un program.
      Mai simplu spus daca la 7 încep programul la 7.15 sunt în zona A, la 7.25 în zona B la 7.40 în zona C și tot asa.
      Ei bine tu ești în zona C și ajung în jur de 7.40 când pleacă lumea la serviciu și copii la școală.

      Și aici presimt întrebarea- dar de ce vin tocmai în zona ta și tocmai la ora aceea ?
      Ei bine, trebuie sa înceapă sa ridice gunoiul de undeva.

      Comentariu apreciat.323
    • Atunci incep programyl, la fel ca tine.

      Mi se pare mai important dealtfel ce fac ei decat dusul plozilor tai la scoala, cancer ce esti tu al traficului.

      129
    • Mirel, da, dar nu… Problema e ca dupa ora 9:30-10, nu mai e nicio masina care sa ridice gunoiul. Toate termina pana in ora 10. Fix unde stau eu, sunt vreo 6 strazi parelele, unele cu sens unic, altele cu dublu sens si ce crezi? Sunt minim 3 masini in acelasi timp pe una dintre cele 6 străduțe. Iar prin natura job-ului pe care il am pot sa-ti spun ca asta se întâmplă in tot orasul. Toti incep sa ridice gunoiul intre 6:30 si 10. Numai ridica nimeni gunoiul dupa 10. Deci nu sunt eu nefericitul ala care „are treaba” exact cand trec masinile de gunoi. De aia zic, hai sa decalam un pic intervalul asta orar de colectare cu 2 ore, ca este f stresant sa pierzi 15-20 de min in spatele masinii de gunoi pe o strada cu sens unic, unde nu si loc sa o depasesti. Si o sa zici, da, dar de ce nu pleci cu 5-10 min mai devreme, ca sa nu te mai pui in situatia asta? Pt ca 1, colectarea nu se e fix in acelsi interval orar ca saptamana trecuta, iar 2, inevitabil daca reusesti sa „o pacalesti” la tine pe strada, vei sta in coada pe alta straduta unde vei da de alta masina de gunoi. Asa ca nu incerca sa faci pe desteptul cu niste răspunsuri de parca eu m-am nascut ieri.

      88
    • Igor, iar tie iti doresc bube-n cur si maini scurte, ca nu esti decat un handicapat ce trage concluzii pripite. Ce crezi? Job-ul meu consta in a duce la scoala 4 copii cu probleme speciale, platit de primarie. Asa ca da-te-n ….

      912
    • …de destept. Vezi ca ti-a dedicat Vali, tie si altor idioti ca tine, o postare azi

      510
    • Disonanta cognitiva e la cer, mai intai ma faci handicapat iar dupa 3 cuvinte pomenesti copiii cu nevoi speciale, toate astea in contextul oamenilor de la salubritate, pe care evident ca nu dai doi bani.

      Cred ca nu esti in jobul potrivit, maestre.

      96
    • E clar.. postul lui Vali e scris fix pt handicapati ca tine… Ai reusit sa treci peste bariera de analfabet functional, ai ajuns nu sa citesti un text scurt de cateva fraze si sa nu intelegi nimic, dar te-ai dus pana in punctul in care citesti un text si intelegi doar ce vrei tu, sau ce iti inchipui tu. Te rog, ARGUMENTEAZA, unde in comentariile mele, reiese ca eu nu dau 2 bani pe muncitorii de la salubritate, si te rog, spune-mi de ce trebuie sa-mi schimb job-ul, care consta a transporta niste copii cu nevoi speciale la scoala, cu faptul ca te fac handicapat pe tine. Adica, prin natura job-ului meu, cand vad cate-un cretin d-asta ca tine, care nu e de ajuns ca e prost, dar mai si semnalizeaza, trebuie sa-mi tin gura? Maestre, canta la alta masa

      612
  18. Am citit cam toate comentariile :
    1. din cate am aflat eu până acum ,oamenii își duc copii la anumite scoli pt prestigiul acestora,prestigiu dat de profesorii de.acolo ;
    2. pt unii ,amenzile de circulație nu înseamnă aproape nimic, ar trebui luată în considerare recidiva și săltat permisul (începând cu a2a încălcare a legii !) ; 3. pe la inceputul anilor 2000 am locuit în Spania. Încă de atunci se făcea colectarea gunoiului pe căprarii. Era minunat când dimineața devreme goleau ditamai tomberonul cu STICLA fix sun geamul meu ! Nu se plângea nimeni ,cred că cu timpul de obișnuiești (fix că aia care locuiesc în zona aeroporturilor ). Am mai văzut o chestie acolo ,care la momentul ăla m.a frapat : felul cum parcau ,dar mai ales cum ieșeau din parcare ‘împing” ușor fata-spate în mașinile care

    62
  19. Si scolile de soferi sa aiba restrictii la orele de varf.

    Bine, orele de varf au devenit in Bucuresti toate orele intre 07:00 – 23:00

    110
  20. In calitate de cel vizat de „propunere” pot sa zic ca este o mare cretinatate. Da, camioanele ar trebui sa livreze noaptea. Nu si dubele.
    Ps: nici dracu nu o sa isi doreasca program de noapte

    51
  21. De exemplu in mall-uri orice aprovizionare si lucrari de constructii se fac noaptea. Ati auzit vreo bormasina prin mall ? Ati vazut trans paleti si oamenii carand baxuri printre clienti ? Multe fabrici lucreaza in 3 schimburi. Noaptea spitalul se inchide ? Pt pretul si banul corect se poate. Dar nu cred ca asta va fi „salvarea traficului” in Bucuresti. Trebuie pus la punct metroul si transportul in comun. Apoi aplicate taxe de congestie cum e si in alte parti unde ne place traficul.

    40
  22. aș lăsa ziua doar electrice. full electric. deci să zumzăie dube și cybertruckuri

    11
  23. Porbabil ca nu o sa-ti convina intrebarea.
    Dar cum se pupa propunerea asta ca dubele sa aprovizioneze noaptea cu viziunea ta pentru o viata mai buna a lucratorilor din magazine?

    Adica era bine sa se inchida toate magazinele la ora 20:00 cel tarziu pentru ca oamenii sa isi poata petrece seara cu familia. Acum trebuie sa ii obligam sa se duca noaptea la serviciu doar pentru a incarca si a descarca marfa.
    Se duce de rapa tot timpul de calitate petrecut cu familia.

    60
  24. Pe mine ma doare mintea ce citesc pe aici, iar rezumatul ar fi asta:

    – taranii sa nu mai intre in Bucuresti
    – Bucurestiul pentru bucuresteni
    – porcii care au vrut sa scape de cocina sociala Bucuresti, sa planga la portile Bucurestiului, iar copiii lor sa nu mearga la scoala.

    Sunteti atat de rupti de realitate, incat nici nu ma mira ca totul e futut iremediabil.
    Statul roman este total depasit cam de orice, iar infrastructura scolara noua nu exista deloc.
    Asta inseamna ca acolo unde s-a tot extins Bucurestiul (chiar si in interiorul CB), nu exista scoli/gradinite/licee deloc!
    Cele care exista, nu au fost gandite pentru o asa explozie demografica.
    Sa va dau niste exemple rapide, ca tot subt unii ce proslavesc blocurile:
    – Greenfield (aici dezvoltatorul a donat teren si proiect + autorizatie! PS1 se zbate de 3 ani sa inceapa lucrarile)
    – Cosmopolis
    – New Point
    Etc

    Sunt mii de apartamente acolo, ocupate toate, iar pe langa asta mai ai mii de blocuri si case noi.
    Aia ce ar trebui sa faca? Sa vina si sa stea intr-o camera la voi in casa? Ca fizic nu e loc.
    Sa stea in plm cu parintii, nu sa respire aerul bucurestenilor, care toti sunt fani intraiti transport in comun, de aceea nu ai lod e masini parcate pe nicio straduta si biciclistii sunt invizibili.

    Mai era unul vocal, care vrea sa puna taxe celor care intra in Bucuresti, chiar congestion charge :)

    Fiecare oras sa puna taxa, cum era la Mamaia candva.

    Te doare mintea!

    42
  25. @Bogumil, din cate stiu casele si apartamentele in Cosmopolis, Greenfield, New Point au fost destul de scumpe raportat la alte zone de pe langa Bucuresti.
    Acum nu stiu cum vezi tu lucrurile, dar mie mi se pare putin ciudat ca oameni capabili sa isi cumpere o casa acolo (adica unii suficient de inteligenti sa aiba un venit peste medie) nu s-au gandit deloc la viitor.
    Niciunul nu s-a gandit ca va avea copii si nu s-a intrebat cum va face sa ii duca la scoala.

    Pentru ca daca se gandeau, nu cumparau nimic pana nu vedeau ca este o scoala construita acolo. Sau nu cumparau pana cand nu vedeau ca exista un drum de acces catre orasul in care planuiau sa-si duca copii la scoala.

    Si fizic este loc in Bucuresti pentru o mare parte dintre cei care locuiesc in Ilfov. De exemplu pe scara blocului unde locuiesc eu sunt cel putin 4 apartamente goale (din 20).
    Doar ca aici nu exista piscina in spatele blocului, cum este in Cosmopolis.

    11
    • Probabil nici apă caldă si căldură, dacă e conectat la Radet! Am căutat 5 ani apartament in București, am cumpărat abia anul trecut (mi-am permis, ca aveam chiria decontata). Până la urmă am ajuns să iau open space, cu balcon deschis (si imposibil de închis) si mai mic decât as fi vrut (adică mai mici camerele, ca numărul lor, 4, era nenegociabil, am băiat si fată, nu puteau dormi împreună). Asta a fost un compromis, la un buget maxim de 170 de mii. Pe atunci in Greenfield un apartament de 4 camere mai mari si cu bucătărie si balcon inchise costa 120 de mii (preturile includ si un loc de parcare, si de ăsta aveam neapărat nevoie). In Metalurgiei era 98 de mii când am vizitat, deci aproape jumătate din bugetul meu. In Militari Residence sau altele așa indepartate nici n-am fost, dar am văzut anunțuri, erau si mai ieftine. De asta își iau oamenii in ghetouri, că atât își permit! E treaba statului să facă școli si ce mai trebuie pentru oamenii ăia, că ei tot o sa locuiască acolo, că in altă parte nu-și permit.

      01
    • Credema ca nu existas om care sa nu se uite bani, iar cand cauti punctual, o sa observi ca in practica nu ai chiar asa de multe optiuni, dimpotriva.
      Oamenii ajung la cel mai bun compromis posibil pentru ei.

      1. Apartamentele vechi, din orase:
      – adesea se apropie de durata maxima de folosinta pentru care au fost construite, adica daca te uiti la cele de duoa ’77, vormib de la 1980 incoace insemna deja 43 ani, air tu iei credit pentru inca 20 de ani.
      – daca esti conectat la RADET, ai rupt-o in surpriza, mai ales daca esti tanar si planifici sa puiesti.
      – o foarte mare problema o reprezinta insa cheltuielile ca sa renovezi si bataia de cap, pentru ca ajungi sa bagi sume foarte mari de bani pentru chestii reletiv banale, precum incalzire in pardoseala.
      – multe blocuri au probleme cu cheltuielile comune si cu faptul ca nu schimba coloanele de utilitati, deci inundatiile sunt o surpriza de luat in seama.
      – nu ai loc de parcare, deci in fiecare zi ai nervi, deci iti iei bicicleta, pe care nu ai unde sa o depozitezi, iar de pe casa scarii se fura regulat.
      – adesea ai niste vecini pestriti, ca nu ii poti sorta nici ca varsta, nici ca venit.

      Apartamenele noi:
      – sunt NOI, evident. Sunt curate, moderne, nu stai cu frica la fiecare urcare in lift.
      – adesea au utilitatile contorizate separat, dar mai ales CT individuala (se vor baga de bloc)
      – ai incalzire in pardoseala adesea.
      – vecinii sunt de regula destul de tineri si cam de acelasi nivel financiar.
      – ai parcare, minim un loc.
      – rar se intample sa urle manenele cu geamul larg deschis

      Problema cu scolile si drumul de acces e deja peste tot, mai mult sau mai putin stringent.
      O multime de scoli/licee au 3 serii de elevi/zi in Bucuresti.
      Sa astepti sa gasesti mandra ideala si locuinta ideala, eventual sa astepti ceva de la statul roman, implica disparitia „speciei romanesti”.

      O mare problema a comentatorilor de pe internet vine din faptul ca ei s-au nascut si au trait in orase mari.
      Nu inteleg ca un procent imens de oameni nu traiesc in oras, la bloc.

      E indeajuns sa te uiti pe trafic seara de la 17-19, sa vezi sensurile de iesire inrosite.
      Nu se duce nimeni la plimbare atunci.

      Oamenii pleaca de la munca si se duc acasa, in afara Bucurestiului, cu magnificul trai de la bloc.

      Suntem prea multi si toti vrem sa traim in centru, dar mai ales nu avem posibilitatea de a ocoli centrul.

      Ma uitam la viitorul A0, care e atat de departe de Bucuresti, inca singurii ce vor beneficia de el vor fi transportatorii.
      Pentru ceilalti, va fi mult mai usor sa o iei in continuare prin centrul Bucurestiului.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.