Proprietarii de Tesla sunt adorabili…

Orice priză poate fi o priză de încărcare a unei mașini electrice dacă ești destul de curajos sau destul de disperat. De aia e bine să îți tragi o priză de 220V la mașina ta electrică și să ai un flex acolo, că nu se știe când ai nevoie.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

53 comentarii

  1. NOU
    #1

    Priza de 220V e noul GPL.

    Comentariu apreciat.1913
  2. Nu mai scoti improvizatiile si incercarile neincetare de a fenta sistemul din roman, nici din romanii mai instariti.

    Comentariu apreciat.1186
  3. Masina electrica e viitorul….

    Comentariu apreciat.517
  4. Un mic generator pe motorina și scapi de grija în vacanta. Poți sa o încarci și din mers dacă ții geamurile deschise

    Comentariu apreciat.996
  5. A aparut azi Model 3 refresh si a scazut Elon cu 20000 eur pretul la Model X!
    Iti dai seamancum e sa iti fie livrat model x luna trecuta si sa pierzi dintr-un foc 20000 eur?

    Comentariu apreciat.6212
    • Dacă ai Genius, în 30 de zile poți s-o dai retur 😅

      Comentariu apreciat.853
    • 14 zile, ca INCA nu o vinde emag.
      Inca!

      172
    • Si o sa mai scada 10-15000€ si apoi inca vreo 10000€, ca are de unde si tot face o caruta de bani profit la fiecare cascarabeta vanduta.

      Ziceam acum 2-3 ani pe niste bloage, cred ca si aici, ca schema cu masinile electrice este cea mai mare scamatorie financiara de la cel mai bun scamator al generatiei sale.
      Cand costul de productie al unei taraboantze electrice nu depaseste 50-70% din cel al unui model echivalent ICE (si scade in fiecare an pentru ca nimic nu se depreciaza mai repede ca tehnologia), cand guvernele se bat in a da pomeni de 5-6-8-10k€ pentru fiecare taraboantza vanduta iar tu esti un actor important (oricare, mai putin Toyota) in industria auto la nivel mondial, tre sa fii mort la caputz sa nu profiti cu patru maini de aceasta mana cereasca si sa te lansezi in productia acestor masini care costa modest sa le pui pe piata (mai mult bagi in lobby si marketing) si le poti vinde la pret de specula marindu-ti profitul pe unitate de 4-6x comparativ cu modelele ICE, plus ca nici concurenta la electrice nu e cea grava de pe piata traditionalelor.

      Am zis atunci si sustin si azi ca o electrica nu are niciun sens economic si nici viitor pentru altfel de transport decat urban-periurban si doar la un pret care sa nu depaseasca 60-75% din pretul unui ICE echivalent.
      Un vehicul gen Spring o idee mai incapator si 15-20% mai bine facut, cu un pret in zona 10-15,000€ (diverse echipari si brizbrizuri) fara vreun ajutor specific de la stat, ar fi exact ce trebuie.

      Problema spinoasa care ramane de rezolvat este INCARCAREA multor zeci, poate chiar niste sute de mii de astfel de vehicule intr-un oras cu parc auto mare, gen Bucuresti, unde infrastructura nu permite decat unei minoritati infime sa incarce pe perioada stationarii la domiciliu sau la serviciu.
      Cei mai batrani dintre noi stiu cat de usor se poate ajunge intr-un scenariu in care cererea compleseste oferta la „un rezervor pe luna” si cozi la „benzinarii” de 7-8 ore incepand de la 2-3 dimineata.

      1012
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 4474
  7. Îmi place cum explică Scotty Kilmer cum electricele sunt niște gunoaie. Chiar și ultimul vlog despre cum și-a luat-o ford. La fel de mult cum dacioara costă în China 7000 dolari și la noi 20.000+ euro (bani de la stat sunt tot din buzunarul românilor). Viitorul este aproape, dar totuși foarte departe și mi-e frică de cum nu vor salva planeta. Buhnici trebuie să fie trist, chiar dacă nevasta îi este tot minoră.

    Indecis. Tu ce zici?3613
    • Nu aṣ spune asta, ṣi din ce văd nici el nu spune asta. Maṣinile electrice MARI sunt problema. În loc să facă electrice mici de oraṣ producătorii au trecut direct la SUVuri de 2 tone pe care să le fâțâi 90% din timp doar în oraṣ. Bine, pe urmă vin ṣi mogulanii ṣi întreabă „dar ce autonomie are?”. Autonomia nu ar trebui să conteze, ar trebui să fie maṣini mici, de oraṣ, ieftine, pentru oameni care au unde să le încarce acasă. Punct. Ford F-150 lightning?!? Rivianul de 3 tone?!? Mie chiar ṣi model y sau ID4 mi se par nepotrivite pentru Europa.

      Indecis. Tu ce zici?295
    • @Gobb, tu ce masina conduci in momentul de fata? Sau daca nu ai nici o masina, ce model iti face cu ochiul pentru o potentiala achizitie in viitor?

      17
    • Nu are, teoria e buna, practica ceeaza probleme.
      Una e sa ai 20kwh baterie ca Spring si alta e sa ai 60-80-100kwh.

      La Spring incarci zilnic, la restul le poti folosi si pe distante mari, fara mari probleme in lumea civilizata.
      Dar toti primim premii dc ajungem repede.

      28
    • @Andrei G Am Skoda Citigoe, printre puținele electrice care chiar au (aveau, că nu o mai fabrică nesimțiții) sens, cel puțin în Europa (perfectă pentru oraș, fabricată în Europa, baterie relativ mică etc.) Am renunțat la 2 termice în momentul ăla și este și acum, după 3 ani și ceva, singura mașină a familiei (cu 2 copii). Pentru drumuri mai lungi închiriez și asta e.

      @Bogumil Desigur, să ai o baterie de 80-100 kWh pe care să o cari după tine prin oraș în 90% din timp e cea mai de bun simț utilizare a unei electrice…

      88
  8. Eu nu inteleg acest articol.
    In ooza este o statie cu mufe monofazate de 16-32A.
    Se plateste cu cardul.
    Daca legi un EV sau o barca e fix acelasi lucru.

    Care e dilema?
    Mai am un comentariu ce asteapta sa fie aprobat.
    La o priza normala incarci 23kwh pe noapte, adica minim 100km fara dureri de cap.

    Comentariu apreciat.4614
    • E fix acelasi lucru pentru priza aia, dar sper ca realizezi cat e de stupid sa incarci o masina de unde se incarca barcile. Daca astia cu electrice sunt disperati dupa prize, gandestete ca aia cu barci au doar anumite locuri unde le pot conecta, si fix peste locurile alea sa vina hamesitii cu spring? Arunca prelungitorul pe geam la pensiune, ca ala nu are cum sa isi duca barca la geamu pensiunii.

      Comentariu apreciat.5610
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 847
    • Voi stiti ca in porturi sunt benzinarii? Cati ati pus benzina (sau v-ati gandit) sa puneti de acolo?

      Comentariu apreciat.406
    • sigur bruta ca te si vad stand 8 ore in soare asteptand electronii

      175
    • Ca si la masinile electrice, nimeni nu folsoeste acele prize, pentru ca curentul e la suprapret!
      Alea sunt pentru non-localnici.

      Cand ai EV, ti se formeaza un nou simt, care ajuta la detectia prizelor de orice fel.

      74
  9. Trebuie să fii un soi special de prost dacă te duci pe Samothraki cu Tesla…

    Comentariu apreciat.7216
  10. Stramosii lor pășteau calul pe trifoiul vecinului

    Comentariu apreciat.412
  11. @zoso repeta dupa mine: de prin 91 (daca nu mai bine) pe JT ai 230/400V.

    913
  12. Anything can be o „priza” if you are brave enough.

    132
  13. Tehnic n-are de ce să nu meargă. Dar dacă vin cu barca să alimentez și n-am loc de Tesla ta, s-ar putea să nu fiu foarte atent pe unde arunc ancora.

    Indecis. Tu ce zici?264
  14. Programul Rabla Plus (masini electrice) pentru PJ s-a deschis azi.
    Suma: 135.802.500 lei la 9.56

    Fondurile s-au epuizat in fix 7 minute, dar IT-istii romani sunt speciali, deci o multime de erori si la fiecare eroare s-a blocat o transa de bani.
    Sa vedem cate dosare se aproba pe bune.

    Eu am primit doua cereri de inregistrare, desi am depus doar una.

    La PF nu se stie cand va fi.

    67
  15. Deci chiar daca-si iau tesla, tot romani raman? De necrezut!

    53
  16. Unii stau si comentează fara sa fi încercat vreodată.. ca asa e romanu .. bun de comentarii

    Alții fac km(in 3 luni am făcut 30.000km si nu fac UBER)gratis sau aproape gratis, fara sa aștepte prin parcari, pentru ca au înțeles cum funcționează.

    Spor la comentat .. eu trag o fuga pana la mare ..

    08
    • Cum poți 30000 km în 3 luni fără să fii Uber sau taxi?
      Nici când făceam naveta 60 km pe sens zilnic la muncă nu făceam mai mult de 2-3k pe lună și era 2 ore pe zi în mașină.

      61
  17. @Vali .. articolul ăsta a fost funny la prima vedere, dar apoi mi-a dat de gândit și să știi că e interesantă ideea.

    Poza cu aparatul ăla e dintr-un port turistic, unde alimentarea este dimensionată pentru bărci de agrement, dar…

    În Portul Constanța se pregătește proiectul de cold-ironing, alimentare electrică de la mal pentru nave… m-am dus pe e-licitatie să mă uit pe studiul de fezabilitate publicat acolo și chiar e fezabilă ideea.

    Mai jos este un citat din studiul de fezabilitate (pag. 10-11) pe care l-am găsit pe SEAP privind ce servicii vor fi disponibile în punctele de conectare de joasă și medie tensiune pentru nave.

    • Tensiunea de alimentare: 400 V, 440 V, 690 V, 6.6 kV, 11 kV
    • Frecvența: 50 Hz, 60 Hz
    • Puterea instalată: 3 MW, 5 MW, 2×5 MW.
    • Puterea absorbită: 1 MW, 5 MW, 5 MW (2X5 MW în Varianta 2).
    /citat

    Din ce văd aici… la puterile astea instalate cred că s-ar putea să se instaleze lejer și un Megacharger pentru camioane Tesla Semi.

    https://e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100165382

    00
  18. De aia e bine să îți tragi o priză de 220V la mașina ta electrică și să ai un flex acolo, că nu se știe când ai nevoie.

    Renault vibes

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile