Promovarea turismului în România

1. Serialul Wednesday – cel mai vizionat de pe Netflix  – filmări majoritare în RO – promovare de către Netflix pe toate canalele media inclusiv a locațiilor și în special Castelul Cantacuzino, Gradina Botanica, Gara Sinaia, Palatul Cotroceni s.a.m.d.

De exemplu ieri la Castelul Cantacuzino, 99% din cei veniți (și era full pe la prânz) veniseră DOAR din cauza serialului. Făceau poze, comparau cu scene din film etc.  Inclusiv noi, copiii au fost încântați de locație, urmărind serialul. Foarte practic tura de 1 zi tren București – Bușteni – curte și castel – pizza – retur.) Pentru acea locație este un boom extraordinar, au instalate panouri cu QR codec etc. Poză făcută de mine ieri:

2. Clip promo RedBull – lansat special de 1 Decembrie – cadou pentru România.

3. Decembrie 2022/Ianuarie 2023 – lansare (BBC/Channel4/DAVE) a noii serii „World’s most dangerous roads in the world„, un show de succes în UK, unde primul episod va fi cu România.


Acum să ne uitam pe site-ul Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului la nivel de planuri de promovare sau măcar o postare în Social Media….ceva, orice.
Nimic.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. Normal . Bugetarii au liber! De vreo 20 de ani !

    00
    • 1. A mers treaba strună zilele astea.
      2. Nu au mai stricat nimic.
      3. Nu am dat peste ei în locațiile astea. Bugetarii merg în timpul de lucru și încearcă să se fofileze la plata biletului.
      4. Mâine ne vor scuti de prezența lor parțial: fie au petrecut prea mult și sunt la recuperare, fie au petrecut mult prea mult și au făcut poc.
      Atâtea motive să zicem că am fost mai câștigați și noi tot încrâncenați.
      Bonus. un serial fain filmat pe la noi pe care nu l-am văzut, dar care există.

      Dacă ești bugetar supărat pe ce am scris mai sus: deschide portofelul, scoate buletinul, vezi că nu e tăiat drept. Nu-mi mulțumi, încă.
      Când te oprește poliția fii pregătit de o excursie de o jumătate de zi la secție pentru verificarea falsului. Încearcă să ascunzi accentul de rus în engleză. Acum poți să îmi mulțumești.

      Nu e ca și cum mașina de permise nu putea să scoată și buletine și dacă buletinele erau mici puteai să le tai și strâmb că nu se mai observa.

      00
    • întreb pentru un prieten … ce s-ar face bugetarii români fără fonduri europene… priviți la frații noștri unguri maica Rusia nu le mai dă țâță… eu cred că vor trebui să se apuce de muncă în frunte cu Orbanikă 😉

      00
  2. Ok, m-ai convins, bag un Wednesday cu copiii și mergem în weekend la castel.

    00
  3. Frunza lu Lenuta Udrea nu v-a placut…

    00
    • Corect ar fi fost ca acești imbecili care au scris articolul defăimător să ceară părerea ambelor părti. Din experiențele mele străinii care ne calcă granițele se comportă foarte de căcat cu furnizorii de servicii sau cu vânzătorii români având impresia că aici e Somalia, așteptând prețuri ca-n Somalia și negociind ca-n bazar în Turcia.

      Aparatura e mai scumpă în România.
      Finanțarea pentru aparatură e mai scumpă în Romănia dacă nu imposibil de obținut.
      Dacă se filmează în exterior sezonul de închirieri pentru filmări s-ar putea să fie mai scurt în România.
      Volumul de închirieri este mai mic în România de unde și un preț mai mare pe zi.

      Dacă erau niște șmecheri își aduceau echipamentele lor. Dar nah, ei au venit la mocangeală în Somalia.

      00
    • Eu inclin sa-i cred pe producatorii serialului: jepcaria si hotia sunt sporturi nationale la noi. De aia a si fost litoralul semi-gol asta vara, lumea s-a saturat de gunoaie.

      00
    • Orice stire legata de productia acestui serial care incepe cu „Tim Burton a..” e de clasa a 4-a. Cei care scriu habar nu au in ce consta productia cinematografica.
      Fun fact: Tim a regizat doar jumatate din episoade.

      00
    • @Flo: cum adica aparatura e mai scumpa in Romania? Are Romania un ou in plus, sau care e treaba? Or fi venit seicii aici sa isi cumpere aparatura din h’aur si eu nu stiu. Aaah stai asa, ca m-am prins. Cand ma uit din UK sa vin in concediu in Europa de Est in Romania e cel mai scump, aproape la fel ca in Croatia. Ungria si Bulgaria sunt mai pe ieftinache, mai faci un ban gramada. La Romanica totul e mai scump: cazare, mancare acum inteleg de ce – pentru ca sezonul e mai scurt deci Maricica trebuie sa faca acceasi bani mai repejor ca inchid astia soarele, parlitii!

      00
    • @FLO – 1. Tie to see pare normal sa te uiți de sus la Somalia însă nu ți se pare normal ca alții să se uite de sus la Romania. Interesanta logica asta, presupun ca pentru tine Romania e la același nivel cu USA și Europa de Vest, adică fix totul este la fel.

      2. Daca ai fi citit și articolul ai fi văzut ca americanii s-au supărat ca românii au crescut brusc preturile in timpul filmărilor, nu va prețurile în general sunt mai mari in Romania. Sigur ca noi nu avem istorie în tepe, corupție și combinații, noi suntem un fel de corcitura de japonezi cu germani.

      00
    • „negociind ca-n bazar în Turcia.”

      negociatul suedejesc este traditie multimilenara in romania.

      in caz ca nu ma credeti, va intreb ceva simplu.

      „ultimul pret?”

      00
    • @Monique: Taxe vamale, diferență de curs valutar, transport, discount de volum insignifiant sau inexistent, dobânda mai mare, toate astea fac ca aparatura electronica să fie mai scumpă în EU decât în USA, mai ales în România.

      Turismul e scump în România pentru că avem un grad de ocupare scăzut. Seniorii noștri sunt marea majoritate sărati lipiți, turiștii străini sunt puțini și veniți pe backpaking iar populația activă practică preponderent turism de weekend.

      @Bigbear: Nu am nimic împotriva faptului că România e privită de sus, înțeleg de ce și de cele mai multe ori chiar eu sunt critic și acid la adresa Grădinii Maicii Domnului. Doar că eu nu pufăi când mă duc într-o țară străină și în magazin un produs e mai scump decât în țara mea.

      Eu nu zic că ai noștri nu sunt țepari dar de data fără a avea vreo tangență cu una din părți tind să cred că adevărul e la mijloc. E stupid să-ți strici o intrare la Hollywood pe modelul de lăcomie descris în articol.

      Îți dau și un exemplu, să zicem că închiriezi exclusiv un service pentru firma ta de închirieri auto. Dacă tu mărești peste noapte flota cu 50% eu mâine nu pot să-ți dau același preț la manoperă pentru că pe mine cei 50% mecanici pe care îî voi aduce în firmă mă vor costa 30-40% în plus lunar față de vechii angajați.

      Îți pun la dispoziție 10 oameni cu 25k € lunar dar dacă mă pui să-ți aduc încă 5 peste noapte o să-ți cer 47k € pe toți 15 și o să zici că sunt un bulangiu care umflă preturile. Vorbim de niște resurse finite, profesioniști înalt calificați și scule pro de milioane de euro, resurse care nu le găsești pe toate gardurile.

      00
    • @FLO – de ce trebuie sa extrapolam si sa inventam diferite scenarii in care ai nostri castiga si ai lor sunt personaje negative cand in articol scrie negru pe alb problema?

      „Români implicați în producție au dezvăluit sub protecția anonimatului: ”S-au întâmplat multe măgării! De exemplu, o cameră care în mod normal se închiriază cu 300 de euro, să zicem, a fost propusă cu muuulte mii de euro și tot așa. Echipa lui Burton a înghițit pentru primul sezon mai multe costuri pe care oricum nu le considerau în regulă, dar când a văzut propunerile pentru sezonul 2, a fost haos. Burton s-a enervat foarte tare și în câteva zile a strâns tot”

      Ala e cazul concret, fix ca la taximetristi cand se intalnesc cu turistii straini, cursa de 50 de lei devine brusc 300 de euro. Hai sa lasam aparatura, specialisti, cazuri speciale – scrie negru pe alb ca i-au incarcat la cazare extrem de mult si pare sa fie mai mult pentru sezonul doi, ca e reteta clasica – dupa ce incepe afacere crestem preturile sau scadem gramajul.

      00
    • @FLO Pretul la echipamentul de set/filmari e relativ la fel de scump ca in strainatate. Da, poate ai dreptate ca nu exista asa de mult echipament valabil pe toata durata anului(evident ca nu exista la fel de multe rental houses cu echipament pe stoc). Am fost in RO de 2 ori sa filmez productii cu buget mic/mediu si nu ai vre sa stii cum sar preturile cand furnizorii aud ca e vorba de filmarea unui film. Nici nu vreau sa-mi imaginez ce preturi au pus cand au auzit ca e vorba de Netflix si Tim Burton. Cand ai de inchiriat echipament, toatele portabile (care apropo sunt super scumpe in RO de inchiriat), cazare etc, toate se aduna….chiar si pentru bugetul Netflixului.

      Stai linistit, probabil singurul motiv pentru care au ales sa filmeze in Romania a fost locatia, preturile nu sunt cu mult diferite fata de restul Europei.

      00
  4. Ce spune presa:

    „Retrocedat moștenitorilor după revoluție, Castelul Cantacuzino a fost vândut unei firme private. Acționarii firmei, trei ruși și doi germani, au reușit să pună în circuitul turistic fostul domeniu princiar.”

    De ce ar trebui statul să lucreze pentru o entitate comercială privată sub numele de „promovare turistică”?
    Chiar are nevoie de asta?

    00
    • Si Castelul Bran este in proprietate privata – Dominic Habsburg – si totusi este promovat peste tot inclusiv in trecut de catre Ministerul Turismului.

      00
    • Statul are de castigat: taxe pe bilete, tva platit de orice turist oriunde se duce (restaurant, hotel, bar, supermarket), accize din tigari, alcool si combustibil…

      00
    • Teoretic da, dar de ce fix castelul Cantacuzino?
      Sau să promoveze TOT, fără discriminare?

      00
    • @Valente, normal ca ar trebui sa promoveze TOT, dar acum e vb de un boost de care ar fi putut „profita”. Maine sau peste o luna, alt boost de la alt event, etc.
      Pana la urma e turism, nu? Atragerea oamenilor pentru a vizita anumite zone, a le da un scop, etc.

      00
    • Bun, deci tot.
      Întrebare: este o părere despre cum ar trebui să lucreze statul sau o obligație a statului?
      Pentru că una e o părere și alta e neîndeplinirea atribuțiilor de serviciu.

      00
    • Valente, nu trebuie să te enervezi – acest articol și părerile la el sunt la genu – eu am văzut filmul Wednesday pe Netflix și mi-a plăcut, m-am dus să vizitez locațiile unde s-a filmat și mi-au plăcut – de ce statul nu dă bani să promoveze aceste locații care sunt superbe ??

      Se răspunde – păi statul a fost la târgurile de turism X. Y și a promovat diverse – a, păi nu trebuia să promoveze asta, trebuia să promoveze castelul Cantacuzino că ăla îmi place mie.

      Așa pot spune și eu – am fost la Berăria H și mi-a plăcut foarte mult, organizează niște evnimente extraordinare – de ce nu dă statul bani să promoveze Berăria H în străinătate, sigur ar veni o grămadă de turiști

      Asta apare pentru că majoritatea oamenilor din România au senzația că statul nu face suficient și ar trebui să facă mai mult – acest „să facă mai mult” se traduce de cele mai multe ori prin faptul că statul ar trebui să dea mai mulți bani pentru a rezolva problema omului respectiv:
      -mai mulți bani pentru pensii/salarii;
      -mai mulți bani pentru alocații;
      -mai mulți bani pentru a construi parcări care eventual să fie gratuite;
      -mai mulți bani pentru a construi șosele
      -mai mulți bani pentru subvenții, pentru a promova turismul
      -etc.

      Adică cel care are copii mici ar vrea ca statul să construiască mai multe scoli/grădinițe și alocația să fie mai mare, salariatul la privat ar vrea ca impozitele să fie mai mici și el să aibă un salariu mai mare, salariatul la stat ar vrea un salariu mai mare, cel din București ar vrea ca statul să construiască parcări gratuite, oamenii fără venituri ar vrea ca statul să le dea locuințe sociale etc.

      Pe lângă aceste nevoi personale există și nevoile generale – cum este această promovare turistică, despre care majoritatea oamenilor cred că este insuficientă.

      De aceea oamenii cred astfel de chestii – cum ar fi ca statul să dea bani pentru a promova un imobil privat, cum ar fi Castelul Cantacuzino.

      Pe oameni însă nu îi interesează detalii de genul :
      -ar trebui să promovăm doar castelul Cantacuzino sau toate locațiile turistice din România ?
      -care sunt criteriile după care vom include diverse obiective în lista de promovare ?
      -ce buget ar trebui alocat pentru promovare ?
      -care este modul în care cuantificăm promovarea – pentru că statul român dă bani pentru promovare, dar taxa de vizitare o încasează un operator privat și anume Castelul Cantacuzino;
      -ce facem dacă statul român dă 100.000 euro (să zicem) pentru a promova castelul Cantacuzino, dar proprietarul castelului dă faliment, închide castelul și nu mai vine nimeni în România să viziteze – cine decontează banii ăia – de la cine îi luăm înapoi, pentru că statul tocmai a cheltuit niște bani degeba

      00
    • Stii ca promovare nu inseamna doar sa ii dai bani direct firmei X, da? Inseamna prezenta activa, a fi la curent cu trendurile actuale, sa stii sa le prezinti si sa fie in folosul tau ca stat si ce poti castiga din turismul care deriva din acel hype, etc. A dat cineva un exemplu cu Dubrovnik si cat de axat pe GoT a fost/este datorita serialului. Turismul asa se face.

      00
    • eu mă teleportez la castel…plătesc bilet… intru… vizitez…ies… mă teleportez înapoi pe canapea… gata… ce frumos a fost…

      00
    • Mirel, pai atunci e clar.

      sa nu se mai faca nimic.

      sau si mai bine, infigem doi pari in podea, intidem o panza neagra intre ei si agatam cateva poze de ea.

      00
  5. O sa incerc sa fiu putin Gică Contra.
    Pentru asta nu am făcut mare lucru, am deschis site-ul Ministerului Turismului și m-am uitat câteva minute pe acolo.

    Dacă ne vom uita cu toții pe site-ul Ministerului Antreprenoriatului și a Turismului vom constata că doar în ultima săptămână au fost postate comunicate de presă despre mai multe evenimente/activități în care au fost implicați :
    -recepții de 1 decembrie în Polonia și Spania;
    -s-a realizat o ruta cultural turistică;
    -în perioada 29.11 – 01.12.2022 a participat la Târgul de turism de la Barcelona;
    -pe 25.11 s-a dat un comunicat de presă despre faptul că circa 1,6 miliarde de euro au ajuns la antreprenorii români prin programe de sprijin;
    -în perioada 24-26.11.2022 a participat la Târgul de turism din Polonia.

    Pe același site al Ministerului Turismului, la rubrica „Despre noi” – „Programe și strategii” sunt 4 strategii pentru dezvoltarea investițiilor în turism, a ecoturismului și a turismului balnear.

    Adică eu înțeleg că putem discuta despre faptul că Ministerul Turismului ar trebui să facă mai mult, că modul de promovare este greșit sau insuficient dar nu poți să spui că pe site-ul ministerului nu există planuri de promovare – când printr-o verificare de câteva minute ai vedea că există astfel de programe.

    Sunt convins că acest articol va atrage multe păreri, oamenii vor critica și vor avea diverse opinii, dar la final in astfel de situații este foarte greu să fie mai bine, pentru că pornim de la premise greșite – este ca și cum de la București vrei să pleci la Cluj, dar in loc să pornești spre Cluj o iei spre Iași – intenția este bună, ești plin de energie, vrei să ajungi cât mai repede, nu ca ceilalți prieteni ai tăi care fac 10 ore până la Cluj și pornești plin de avânt și mergi, și mergi și tot mergi – dar ce să vezi, nu poți ajunge la Cluj, pentru că tu mergi pe drumul spre Iași.

    00
  6. Cand esti Ministerul Turismului si detii o pagina cu doar 4800 urmaritori, in secolul internetului, social-media, etc. si crezi ca doar prezentandu-te la 2 targuri cu standuri mediocre vei atrage turistii straini in Ro…, dar lipsind cu desavarsire din online, unde mesajele ar ajunge clar la un public de xxx ori mai mare. Spre exemplu: Ungaria manageriaza o pagina cu 815.000 followeri, postari zilnice aproape, etc.

    00
    • Pai si nu e bine ? Timpul trece, leafa merge… noi cu drag muncim. Sa vezi ce e pe la directiile de sport, sa vezi ce e prin primariile din sate si consiliile judetene… pe la 11 deja 3/4 sunt acasa.

      00
  7. Articol inspirat de Dragoș Stanca

    00
  8. In completare la ce a scris Mirel mai sus: punem noi link catre ministerul din Romania ca autorul a avut grija sa dea doar ‘la straini’: https://turism.gov.ro/web/category/mass-media/comunicate/
    Se poate totusi sa fi intrat pe site si obisnuit cu ig/fb/tt unde ti se livreaza direct ‘informatia’ aici trebuia sa apese pe un link. Greu….

    00
  9. asteptam sa vina si strainii. ca vor veni. dar cu ce ii asteptam?

    00
  10. Salut,

    Eu visez la trenul rapid care face 20 de minute pînă la Giurgiu, să beau o porție de icre la Dunăre și cocktailuri fiță românești, inventate aici, iar apoi să fac plajă la Dunăre fără să mă mănânce câinii giurgiuveni. Week-end de weekend aș sta la mal de Dunăre pînă la apus și aș veni cu ultimul tren înapoi între betoanele din Berceni.

    Dacă tot e hype la noi cu gothic themed…anything, aș inventa cafeaua roșie și vâscoasă ca sângele, berea roșie rețetă draculeana, aș reinventa la blouse roumaine gotică și aș exploata mitul în draci, până o iau toți turiștii gaga. See what I did there? ;-)

    Of course, în reclamele mele ar zâmbi doar tineri și tinere cu canini extra long.

    00
    • ajungi mai rapid in budapesta :)))))))))))))))))) pe dunare

      00
    • Sa mănânci icre și peste în Giurgiu?
      Inconstienta totala…
      Daca te mănâncă, faci 70 de minute cu autobuzul.

      00
    • Sa nu mai vorbim de frumusețea Dunării la Giurgiu! Poti admira Ruse în toată splendoarea lui…
      La Gostinu poți vedea toți maneliștii din GR.

      00
    • @Laurentiu ai omis un zero 700 de minute poate …

      00
    • Sunt maxi-taxi/autobuze care fac traseul. Ai programul lor pe net. Și pleacă din… Berceni!
      Sunt 60km, da-i draq! Ii faci și cu bicicleta.

      00
    • Mergi cu trenul, dar trebuie să treci prin Videle. Cine se riscă să treacă prin pădurea nebună? (sursă: https://en.wikipedia.org/wiki/Teleorman_County).

      00
    • :))))) telefonul fără fir – joc din copilărie … :))))

      00
    • În videle era unu’ Pardalian. Se scrie cum se aude și invers…

      00
    • Pentru prima parte a conceptului, votez pentru, pentru că rezonez cu el. Am descoperit, cu stupoare, din ignoranță, că nu mai există legătură directă, feroviară, cu Giurgiu. Asta s-a întâmplat când, de vreo două ori, ba am căutat ferryboat Constanța-Istanbul (pe vremuri erau curse regulate, vremurile ale capitaliste), ba am căutat un traseu cu trenul București-Istanbul (nu întrebați de ce). Ambele variante, de plăcere, turismul asta înseamnă – nu cursă de viteză de la A la B, ci și turism de traseu.

      Stupoare pentru că traseul feroviar București-Giurgiu a fost primul în România, inaugurat de rege, antreprenoriat de un britanic. Dar a căzut în desuetudine intenționată, odată cu marile construcții pe buget, de drumuri expres, autostrăzi, etc.

      Este de notorietate că feroviarul a fost lăsat baltă în ultimii 30 de ani. Dar eu votez pentru investiții în transporturi feroviare.

      Ce să vezi, criză, împrejurări, poate și nevoia de creștere a oportunităților de transfer de bani public, poate nevoi geostrategice, iată că se anunță investiții în refacerea traseului feroviar București-Giurgiu (problema fiind un pod, pe undeva, ignorat).

      Pe lângă asta mai puneți și investiția în traseul feroviar periurban Bucureștiului, avansat, propus de Nicușor Dan, deja în marș, în execuție.

      Are sens propunere din prima parte, București-Giurgiu. Aș îndrăzni să afirm, că aceia care au făcut mișto de această ipoteză, nu folosesc trenul ca mijloc de transport și nu l-am mai folosit demult. Eu l-am testat în ultimii ani – până la Cluj, la Timișoara, la Sibiu, la Tulcea, la Brașov, Azuga (minunat).

      Că nu înțeleg, de ce să folosești transportul auto pe DN1 și să înjuri la știri la Vox pop dacă există transport feroviar (da, toaletele sunt nașpa, dar tocmai pentru că sunt sub oprobriu public).

      Altfel, recomandă vizită la Gara de Nord sau la oricare gară din România. Sunt pline de povești, doar uitându-te la oamenii care populează spațiile respective. Ultima oară, la Timișoara, în septembrie, gara era gazda unui proiect artistic, despre refugiați, o instalație video, finanțare prin AFCN. Cool!

      00
  11. @Mircea…ala cu primul comentariu…da domnule, au liber peste liber de 20 ani dupa cum zici…asa, si? Voi numai munca aveti in cap? Nu o sa uit in veci acum 10 ani cand am luat un bilet la mare cu 1000 de lei, cazare si masa pt 7 zile…si masa nu era la ce vine acolo…comandai ce voiau tu din meniul restaurantului…au ramas bani pe care i.am dat ospataritei la final…efectiv nu aveai cum sa consumi la preturile alea tot…masa se platea cu bonuri date din hotel…nu eram militian,,, hotelul era al lor…

    00
    • acu ceva vreme ați fost futuți cu 25% când veți fi futuți din nou eu voi face Party!!!!

      00
    • Eu vreau doar să își facă treaba pentru care au fost angajați. Și să nu trebuiască să îmi consum 3 zile de concediu pentru că un funcționar a încurcat o chitanță. Mai greșeste lumea dar în cazurile astea mă aștept să vin cu originalul să își facă o copie și să își rezolve singuri problemele fără a pune lumea pe drumuri.
      A… dacă li se pare că e prea mult de lucru pentru cât sunt plătiți de ce nu își caută altceva unde să fie mai puțin de muncă și mai mulți bani?

      00
  12. Re: Ministeriatul la Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, pare și a părut întotdeauna o sinecură de împărțit posmagi. Nu un actor relevant din domeniu, cu voce. Adesea ministeriabilii au fost doar politicieni de carieră, fără cunoștințe minime de management public. Cu mandate limitate la maxim media, poate 1 an, nu au avut ambiții mari.

    00
  13. Re: Promovare. Dar probabil vom avea parte de o schimbare. Dar schimbările durează 7-10 ani până la împlinirea unor ani.

    Schimbarea în materie de instrumente se numește crearea unor OMD-uri (dacă ar fi bine folosite, da!) organizații de nivel de destinație turistică. Organizații de management al destinațiilor, sunt asociații de stakeholderi la nivel regional care vor avea strategii, vor putea colecta fonduri publice și private.

    Prin PNRR au fost prevăzute 3 componente de lucru pe turism și dezvoltare, concepute pe baza unor consultări sociale și publice.

    Una sunt traseele turistice, rutele, vreo 15 la număr ce vor fi finanțate prin PNRR. O alte sunt traseele/rutele gastronomice, vreo 32, iar o a treia sunt casele de patrimoniu, de vizitat.

    Așadar sunt și elemente instuționale, hard, în devenire, dar și instrumente soft în curs de creare.

    PS. Recunosc că am vizionat un prim episod din Wednesday. Nu am înțeles vâlva, este o reșapare a Familiei Addams (inclusiv Catherine-Zeta Jones). Nu am recunoscut nicio Românie, așa cum nici vreun alt privitor nu o va recunoaște (evident), nu are sens să ne extaziem că s-a filmat în România. Poate doar dacă asta ne validează nouă, încă odată, credința unora că suntem buricul Pământului. Pur și simplu părinții cu bani, posibilități și-au dus odraslele să vadă locurile unde s-a filmat. O mică minoritate (sic!). Și nimic mai mult decât hype, la acest moment.

    00
    • „Parinti cu bani” zici, da? :) Ia sa vedem ce costuri au fost pentru 1 zi plina de „train-trip” la Busteni:
      – STB tur-retur – copiii – gratis (elevi), parintii 4 x 3 lei = 12 lei
      – CFR Bucuresti-Busteni si retur – copiii – gratis(elevi), parintii 2 x 86 lei = 172 lei (1h30min/tur)
      – vizita curte+castel: copii-35 lei ;parintii-70 lei Total – 105 lei (se putea si doar curtea castelului – 15 lei/pers)
      – mancat la restaurant in Busteni 4 persoane – ~200lei cu detoate

      Deci aprox. 500 lei +- o familie pentru o zi.
      Calculam cat inseamna doar TVA incasat de stat? :) Si asta e un exemplu de turism la scara mica (o familie, o zi). Inmulteste-l cu un factor X si vezi ca turismul (poate) produce. Trebuie sa stii sa „vinzi” o locatie, o poveste, o „ceva”.

      P.S. Legat de bani – ca sa parafrazez un prieten – „sunt prea sarac sa ma duc la Targul de Craciun din Piata Constitutiei”

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.