Proiectul “mitraliere pe tramvaie”

…sau măcar niște lopeți din alea tip plug de zăpadă.

Uitați de ce:

  1. unu. ăsta e exponentul găștii “restul sunt proști, eu sunt fruncea”. se uită că toți stau, omul nostru pleacă, pentru că…ce se poate întâmpla rău? aici intră plugul, fie îl dă la o parte, fie îl desparte în două, că sunt convins că nu pierdem un cercetător de renume mondial, iar shoarmari și programatori se mai găsesc. și e distractiv cât de mult îi ia să dea înapoi. sunt convins că crede despre el că este un as al volanului.
  2. doi. nu-mi dau seama ce face fizicianul nostru aici. chiar crede că tramvaiul a oprit pentru el? 3 tone de metal ca să treacă el cu cotețul lui? când credeți că s-a urcat ultima oară în tramvai? oare nu mai circulă cu el pentru că îl zdruncină prea mult? dar oare de ce pune frâne bruște și are opriri aiurea? chiar nu-mi dau seama.
  3. trei. chirurg care avea o operație. i-a tăiat calea tramvaiului și a pus frână ca să nu aștepte după o mașină. bine, e și moldovean, dar ideea de a te băga în fața monstrului de metal…
  4. patru. uitați-vă ce omor este pe partea cealaltă și acum uitați-vă câți bătrâni sunt în stație, că aveau treabă la ora aia.
  5. cinci. clasicul “da’ ce, bă, nu ai loc?”. ok. treci și dacă plânge că i-ai lovit mașina, arăți înregistrarea la poliție. tati, eu i-am dat două claxoane, el nimic, cineva trebuie să îl învețe o lecție.

Toți șoferii de tramvaie se pot recalifica lejer ca psihologi.

mad-max-rig

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

63 comentarii

  1. 5. Ce pretentii ai daca sarakia nu are 10 lei sa schimbe 2 becuri?

    Comentariu apreciat.482
  2. Da! Sau se pot recalifica ca vatmani.

    Comentariu apreciat.480
  3. In alte tari vatmanii si vătmănițele n-au atâtea mustrări de conștiință:

    https://www.youtube.com/watch?v=k8JUf_N5keY

    Comentariu apreciat.401
    • La noi exista poate 20-30 de tramvaie (in Iasi) si daca il lovesti pe unu, pana il repara dureaza luni de zile (costuri mari, asigurarea care incearca sa nu plateasca, piesele nu sunt in orice magazin auto). Cum crezi ca afecteaza compania de transport daca in fiecare saptamana bagi 5 tramvaie in service? iti dai seama ca exista presiuni pentru vatmani sa grijesti tramvaiul si locul de munca.

      Comentariu apreciat.556
    • Pai .. legi si politie.

      112
    • Pai si-n alte tari nu exista legi și poliție? Mie mi se pare ca aia din video n-au absolut nici o greață să intre (se pare ca ii avertizeaza sonor) pe aia care se afla pe linia de tramvai nefiind tramvaie.

      141
    • Ma refeream la faptul ca nu stai blocat cu lunile dupa accidente filmate sau legi proaste, unde politia nu inchide ochii la 100 lei sau „Stii cine sunt eu , bah? ” .

      101
    • @CalinM: ah, acum te-am inteles! foarte curand sunt alegeri parlamentare, poate-or exista printre cititorii blogului viitori parlamentari! :D

      61
    • draguta faza din clipul de la @mvp de la t=132 (2min 12 sec) cand un tramvai loveste pe unu care i-a intrat pe linie adica alt tamvai

      32
    • unu’ n-are trage putin de volan sa evite.

      130
    • @raul: eu căutam o compilație în care erau doar tramvaie care radeau mașini aflate aiurea pe linia de tramvai. M-a amuzat și pe mine acea chintesența în care tramvaiul intra zen în alt tramvai, dar mi-am zis c-o fi ceva mai din estul europei (Bulgaria, sau mai la est :D)

      20
  4. 4. Da, asa a devenit Iasi de ceva ani. Cand mai merg pe acolo direct tramvai. E mai lejer. Aia pe care ii vezi la coada vin din afara orasului mare parte. Desi ar putea parca si sa ia tramvaiul.

    164
    • Cum sa ia tramvaiul? Ai vazut ce aglomeratie este pe refugiul de tramvai?
      Unde crezi ca ar incapea si toti soferii + pasagerii din acele masini?

      254
    • Ca să renunțe la mașină in favoarea autobuzului/ tramvaiului, ar trebui cumpărate încă 100 de tramvaie și 100 de autobuze. Să pui trasee și prin zone ale orașului in care au apărut sute de apartamente, să circule la intervale rezonabile ( o cursă la o oră jumătate sau doua in zona metropolitană sigur e convingatoare) samd.

      207
    • Stația aia așa e ea la ore de vârf… in zonă se intersectează mai multe linii de transport (nord-sud, est-vest), în spatele blocurilor mai e o școală plus liceu, cam la 15 minute de mers pe jos (pe Socola) mai sunt alte licee. În plus, multi care stau in afara orașului trebuie să ajungă mai aproape de margine unde e stația de unde să ia autobuz spre casă. Dacă vreoun tramvai stă blocat 5 minute în plus în trafic e dezastru.
      Bonus: calea ferată taie orașul în două și sunt doar câteva treceri peste iar în față se vede unul din podurile peste calea ferată. Drumul din față singurul care duce spre Lunca Cetății, zonă în care s-a construit fără număr (ar mai fi drumuri paralele dar peste cateva stații tot in drumul asta varsă traficul)

      102
    • @ic sa stii ca s-ar putea sa avem noroc cu linia ferata care taie orasul prin mijloc. se vorbeste de un tren urban Picioru Lupului – Podu Iloaie cu statii prin majoritatea cartierelor. Ar fi lux un tren urban si sunt 100% convins ca ar fi si rentabil.

      00
  5. de ce sunt toti de IS???

    Indecis. Tu ce zici?1327
  6. 4. Cred că e și din cauza sărbătorii, proporția mare de bătrânei. (Daca e video recent). Stau și merg des cu transport public aici în Iași și în afara de duminică și acum cu sfânta, nu le văd atât de pline de vârstnici.

    117
    • E coada de kilometri la sfanta, se asteapta si 18 ore la coada, credinta si smerenia cer sacrificii. Am inteles ca si live-urile si tic-tocu’ la sfanta merg struna. Dupa lingerea moastelor, pelerinii se indreapta spre mall sa manance KFC.

      Indecis. Tu ce zici?2024
    • Abia astept ca voi astia care ati militat toata viata ca batranii sa stea acasa si sa plece doar in anumite intervale orare sa ajungeti batrani.

      Bine, nu mai aveti mult, unii dintre voi probabil maxim 10 ani.
      Chiar mi-ar placea sa vad ce parere veti avea cand ajungeti la 60 de ani si vin tinerii sa va spuna sa stati naiba acasa, ca doar viata vostra s-a terminat si nu ar trebui sa mai iesiti pe strazi.

      Comentariu apreciat.5821
    • Da, Andrei, cand voi fi batrana imi voi reseta prioritatile. De exemplu, sa stau 18 ore la coada ca sa ling moastele. Este o chestiune arzatoare care trebuie rezolvata.

      Indecis. Tu ce zici?2543
    • @Deea, nimic din ce spui tu nu are valoare.
      Ani de zile prioritatea ta a fost sa pleci din tara, ca sa poti sa le oferi copiilor o viata mai buna. Si cand in sfarsit ai reusit sa pleci, ai avut surpriza ca nici in Occident nu umbla cainii cu covrigi in coada.
      Ti-a dat seama ca problema esti tu, nu cei din jur, si ai decis sa te intorci fara sa iti mai pese de viitorul copiilor nici cat negrul sub unghie.

      Asa ca scuteste-ma cu prelegerile tale.

      PS: vizitele la Sf. Parascheva sunt o singura data pe an, in aceeasi data in fiecare an.
      Nu este ca si cum cei care sunt deranjati de aglomeratie sunt luati prin surprindere.
      Nu-ti convine… planifica-ti un weekend in afara orasului sau pur si simplu alege sa faci activitati in zone in care poti ajunge pe jos.

      Comentariu apreciat.4820
    • Eu nu stiu daca apuc pensia, dar in caz ca da, abia astept sa ma duc la bazin dupa ora 10, nu ca bosorogii aia care vin la prima ora doar pentru ca nu au somn.

      167
    • Sfânta în restul anului se plictisește de singurătate. La fel și cei care blochează linia de tramvai. Vor să schimbe o vorbă cu cineva sau cu mai mulți oameni în același timp.

      95
    • andrei, sper că voi putea folosi creierul și să nu ies pe stradă când e aglomerația mare. că ăia care stau in coloană se duc la muncă, după 9.30 străzile sunt goale in restul orașelor care nu sunt bucurești.

    • @vali, da, doar ca atunci cand o sa ajungi la 80 de ani o sa-ti spuna medicul ca vara ar fi bine sa eviti soarele incepand cu ora 11:00. Iar tu daca te duci la piata la ora 10:00, nu ai nici o sansa sa te intorci acasa pana la ora 11:00.

      In plus, o sa ai surpriza ca daca te duci la 10:00, vanzatoarea aia care iti aduce lapte si oua de tara deja a vandut cele 100 de oua si cele 5 sticle de lapte si ramane doar varianta produsele din supermarket.

      S-ar putea sa mai ai si socul ca nepotii sa inceapa gradinita de dimineata si sa te roage copiii sa ii duci tu la gradinita, ca ei au serviciul in partea opusa a orasului si nu au cum sa ajunga la timp.

      Dar da, haide sa dam vina pe cei 5 batrani din statia de tramvai pentru aglomeratie. Ca eu am incercat sa ii numar pe cei din filmare si nu am reusit sa gasesc mai mult de 5 persoane peste 60 de ani.

      Indecis. Tu ce zici?3011
    • să duci copiii la grădi la 80 de ani? ești optimist.

    • Sau poate tramvaiul duce spre un mall unde e promoție de tigăi…

      69
    • @vali, din ce postezi pe aici, ai trait relativ sanatos.
      Ai facut ceva miscare (mers pe bicicleta, munca fizica in gradina, dat zapada), nu ai facut excese alimentare (cu exceptia bautului de Coca Cola), nu ai fumat, etc.

      Am incredere ca la 80 de ani vei fi inca un membru productiv al societatii si nu o povara pentru ceilalti.

      106
    • @Vali, o corectie, in Iasi nu mai exista strazi goale, doar dupa ora 22:00, in timpul zilei e full pe orice artera. E cumva normal – judetul a ajuns la 1 milion de locuitori din care vreo 800.000 sunt in Municipiul Iasi plus zonele Metropolitane, la care se adauga studentii. Studentii sunt si aia cateva zeci de mii.

      10
  7. Noul joc pt vatmani si soferi de autobuze publice: fa poza la prima masina din fata ta care blocheaza transportul public. Trimite poza la politie sa ii dea amenda acasa.

    Sigur scoti 10 pe tura. Iti platesti singur salariul.

    Glumesc, nu exista legi pt asa ceva

    Comentariu apreciat.471
  8. Se bagă ei și la treceri de cale ferată ,crezi că le e frică de un amărât de tramvai?

    Comentariu apreciat.390
  9. Daca vede nea Mircea articolul nu te mai cheama la nationala

    Comentariu apreciat.441
  10. 3 a depasit coloana prin stanga, in fata tramvaiului ca sa faca mai apoi stanga.
    4 Zona Podul Ros este tor timpul aglomerata
    5 are pe dreapta in 20 de metri parcare unde sa se retraga.

    100
  11. stati asa: la 3, sunt din Iasi, la coborare de la Copou, parca pana in 2001 era interzis sa mergi pe linia de tramvai, dar dupa 2002 legislatia permite chestia asta, nu? sina de tramvai este asimilata benzii respective, nu?

    71
    • Poți circula dar să nu încurci tramvaiul… Iar istețul s-a băgat pe B2 ca să facă dreapta tăindu-i fața celui de pe B1.

      60
  12. O sa salvez filmarea de la punctul 4 si o sa o arat tuturor celor care nu inteleg de ce in multe orase din Romania nu se poate renunta la masinile personale daca nu se schimba nimic fundamental in transportul in comun.

    Sa ne imaginam ca toate masinile alea erau lasate acasa si pasagerii se inghesuiau pe peronul ala de tramvai. Oare unde intrau toti?

    Indecis. Tu ce zici?1320
    • Dacă una dintre benzile alea două pe care stau mașinile mai mult decât merg era transformată in bandă de autobuz, mai intrau o parte și in ăla, care, dacă nu e trafic vine mai des. Nu știu câte șosele cu două benzi pe sens sunt in Iași, dar in București sunt destule pe care ar merge băgata o banda de autobuz (pentru 381 ar fi loc pe tot traseul). Oricum, dacă cu mașina s-ar face triplu față de tramvai sau autobuz, am avea mai puțini speciali in mașini si, implicit, mai mult aer curat pentru toți.

      1112
    • @Lia, poti sa faci si 20 de benzi pentru autobuz. Tot nu ajuta la nimic daca nu ai suficiente autobuze.

      Luam ca exemplu filmarea de mai sus…
      Nu avem benzi de autobuze, dar avem linie dedicata pentru tramvai. De ce nu se aduc suficiente tramvaie ca sa preia toti pasegerii?
      Raspuns: pentru ca regiile/societatile de transport in comun sunt subdimensionate si nu au suficiente vehicule pentru a prelua tot traficul de la orele de varf.

      913
    • Atunci hai să le dimensionam cum trebuie! Cu ce bani? Cu ăia din amenzile date șoferilor, dacă își face și poliția treaba!

      125
    • mai e un aspect la pct 4: toate liniile de autobuz si tramvai se opresc la capat CUG (ca acolo se termina orasul Iasi in urma cu 30 de ani). Dar acuma dincolo de capat CUG sunt mii de case si apartamente, oameni care locuiesc acolo dar muncesc in Iasi si isi aduc si copiii la scolile din Iasi.
      Cu ce? Cu masina, evident

      120
    • @Lia, nu am nici o problema cu asta. Sigur ca este o idee buna sa se cumpere mai multe tramvaie si autobuze.
      Dar asta este fluxul de lucru normal… cumperi tramvaie si abia apoi le spui oamenilor sa renunte la masini.
      Ca degeaza ii convingi tu acum sa renunte, ca majoritatea vor incerca sa se deplaseze 1-2-10 zile cu tramvaiul si vor ajunge la concluzia ca tot mai rapid este cu masina decat sa astepti 30 de minute in statie.

      75
    • Poate ideea nu e să îi convingi, ci, mai degrabă, să îi obligi. Dacă fac cu mașina 3 ore n-o să le mai pară mare lucru să aștepte juma de oră autobuzul (clar nu ar fi cazul) si apoi să facă încă juma de oră cu el. Sau poate își amintesc că au si picioare! Eu când stăteam in Cluj, venită dintr-un oraș mic, nu suportam transportul in comun ca imi părea că stau prea aproape de alți oameni. Nu era nici pe departe atât de înghesuit cât e metroul acum la orele de vârf (și nu numai). Totuși mergeam pe jos pe un traseu pe care acum gps îmi arată că e de 50 de minute, pe atunci îmi amintesc că făceam mai bine de o oră, cel puțin la început până să mă învăț să merg repede. Soluții sunt, dar nu le vedem din mașină. Odată ce scoatem această opțiune, sigur găsim altele.

      34
    • Pe linia aia autobuzul ar putea circula lejer. Pe linia de tramvai. In Bucuresti se intampla deja prin unele locuri. SI culmea, acolo in IS, linia de tramvai nu e capusata de masini. Doar taxiurile cu pasageri au voie sa mai mearga pe acolo. Cel putin eu nu am prins prea multi care sa rupa linia. Foarte rar.
      Problema zonei e ca sunt putine tramvaie pentru cata lume este acolo. Acum 30 de ani erau tot putine si de 10 ori minim mai putini oameni.
      IN statia respectiva se ajunge la 2 gradinite, doua licee si o scoala. Asta in imediata apropiere. Plus facultatile si inca vreo doua scoli. Motiv pentru care traficul este infiorator pe acolo. Mai mereu a fost asa. Cu toate optimizarile si semafoarele puse de-a lungul timpului.

      40
    • @Lia, si daca il obligi sa mearga cu tramvaiul, dar nu ai destule tramvaie pentru toata lumea, cine are de castigat ceva de aici? Ca nu prea inteleg unde vrei sa ajungi?

      Sigur, il obligi sa mearga cu tramvaiul sau cu autobuzul atunci cand ai destule pentru toata lumea. Dar daca tu nu ai suficienta capacitate de transport si per total timpul mediu de deplasare creste, care este avantajul acestor masuri?

      24
    • Scade poluarea și prindem si noi 80 de ani, poate chiar 90 ăia care merg pe jos că s-au plictisit să aștepte autobuzul.

      23
    • @Lia, putem sa analizam orice oras mare din Europa si o sa vedem ca nicaieri, indiferent de masurile luate, nu a disparut poluarea. Adica da, poate sunt orase unde este ceva mai scazuta decat in Bucuresti, dar nu semnificativ.

      Poate pentru a rezolva problema aceasta, ar trebui sa incepem sa luam in calcul mutarea intr-un oras mic, poate chiar in zona de munte.
      De exemplu am auzit ca la Breaza aerul este foarte curat si nici nu esti izolat de lume, avand posibilitatea sa ajungi in maxim o ora la Brasov sau 30-40 de minute la Ploiesti.

      00
    • Andrei G, in clipul este banda unica pentru Tramvai/autobuz/taxi. Problema e alta in Iasi, nu e tot orasul asa. Tramvaiul ala este Tramvaiul 9, tranziteaza tot orasul. Adica vine de pe Copou unde sunt universitatile, vine un Podu Ros unde sunt alte faculati, Palas, scoli si merge in CUG unde se debarca zona Metropolitana.

      In general sunt destul de dese, cam in maxim 10 minute ai altul, problema e cand se intampla ceva pe traseu iar fluxurile normale nu sunt preluate.

      Cum ar fi, un prost care parcheza masina pe linia de tramvai si merge sa se culce, tinand toate tramvaiele o ora. Sau un idiot care se baga pe linia de tramvai, face accident si opreste tot fluxul.

      Statia aia este cel mai mare nod de transport public, eu am propus acolo sa se mai taie din trotuare (pe partea opusa este loc mult) si sa se duca benzile curbat incat sa poti mari peroanele.

      https://www.libertatea.ro/stiri/un-sofer-de-19-ani-si-a-parcat-masina-pe-sine-si-a-blocat-zece-tramvaie-mai-mult-de-o-ora-in-iasi-cand-a-aparut-era-in-pijamale-si-radea-5049443

      10
  13. În Brașov s-au creat benzi dedicate pentru autobuze în vara asta. Cu tot cu ras asflatul vechi(era bun, dat e an electoral), cu trasat dungi, etc.
    Nici dracu nu le respectă.
    Oare cum ar fi să-și facă miliția treaba în loc de pensat și stat în turiș cu radarele? Sau mai rău, să apară un sistem automat de emitere a unor felicitări scrise pe care contravenienții să le deconteze la fisc?

    132
    • Minunat ar fi, am avea și bani de mai multe autobuze așa, că tot se plângea unu că sunt impozitele prea mici și de aia n-avem lucruri faine ca țările civilizate!

      41
    • Cam tot așa e în CT cu ”bus line”, dar aici nu s-a semnat recepția că nu știa geamirache dacă mai cîștigă, să rămînă pocinogul pentru următorul primar (care acum e tot el).

      61
  14. Daca fiecare vatman ar filma, nu ti-ar ajunge 24 ore pe zi sa termini toti prostii.
    Efectiv, asta e nivelul in toata tara.
    Si in paralel ne miram ca niste panselute, ca vai fata, doar ciolacu ciuca geoana lasconi simion si sosoaca e oferta???, dar mvaaai noi romanii meritam minim un De Gaulle..

    173
  15. Sunt multi prosti in Iasi (iar cand incepe anul universitar creste exponential numarul lor), dar sunt si multe probleme de trafic.
    Toate tramvaiele au camere de ceva timp, asa ca filmari din astea tot apar periodic.
    Traseele nu au mai fost regandite de 30 de ani, asa ca pe anumite zone (fostele platforme industriale) e pustiu in statii, in timp ce in altele este macel. Mersul cu autobuzul ori tramvaiul este o loterie, nu stii cand ajungi.
    Parcari la capatul liniilor (CUG, Rond Tutora, Canta/Pacurari, Copou, Dancu)? Nu avem. Cine sta la mai mult de 1 km de capatul liniei, pleaca cu masina si ingroasa traficul.
    Iar politia e o gluma

    181
  16. La 1-2-5 merge plug clar. Sau mai bine o improvizatie din Mad Max, ceva care sa facă spectacol atunci cand faramiteaza masina.

    La 3 cred ca e ok, avea voie chirurgul sa se bage pe linia de tramvai, trebuie consultat Codul Rutier. Dar nu e ok ca i-a taiat fata, pentru asta merita un pic atins cu plugul, asa accidental, la care vatmanul sa zica in trecere „a, pardon, domnu doctor“.

    21
  17. tramvaiul trece printr-o stație extrem de aglomerată, care are lățimea mai mică, deoarece a fost decupată, pentru a încăpea tramvaiele „noi”.
    așa sunt majoritatea stațiilor de tramvai din iași, aia probabil e printre cele mai aglomerate (pe acolo trec atât tramvaie cât și autobuze!)
    nu, nu prea sunt pensionari, nu știu cum de ai văzut tu asta.
    carer era „ora aia”?!

    60
  18. In Iasi poti face stiri zilnice din trafic, devenind mai rau ca in Bucuresti. Apropo de batrani, in autobuzul 28 (tot Iasi) la 8 dimineata numai batrani. Este un traseu foarte lung , daca esti turist, poti vedea orasul din el :) . Asa, unul din batrani zice (dar tare) – nu iau eu locul unui tanar care merge la munca? Eu ce fac? ma plimb aiurea, ma gandeam in care sa ma urc, merg 3 statii, mai casc gura pe la piata…

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube