Programul Rabla trebuie făcut permanent

Programul Rabla, prin care Guvernul cumpără cu 6.500 lei mașini vechi, e un succes, românii se înghesuie să scape de rable și să își ia mașini mai noi. Și totuși, e un program limitat de timp și fonduri.

Ceea ce e o greșeală.

Adică, dacă oamenii sunt dispuși să dea mașinile vechi și apoi să scoată din buzunar (sau să facă credit) pentru 10-20.000€, programul ar trebui extins la infinit.

Mi se pare aiurea să spui “știu că vrei să scapi de rabla asta, dar o poți face doar 3 luni pe an și fondurile sunt limitate, deci agită-te un pic”.

Și l-aș extinde la orice fel de rable. O ții de 20 de ani pe butuci? Adu-o la noi! A mâncat-o rugina? Adu-o la noi!

masini-02

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

48 comentarii

  1. „O ții de 20 de ani pe butuci? Adu-o la noi!”
    Nu.
    Scopul programului e sa scoata harburile de pe sosele, deaia si e obligatoriu sa-ti aduci rabla la centru pe rotile si motorul ei.

    00
    • gândește-te câte stau pe butuci ocupând locuri de parcare.

    • Cele de pe locurile de parcare oricum adunate de primarie, pe bani mult mai putini.

      Din cand in cand adunate de primarie :)

      00
    • @Ovidiu – Nu misca nimic. Trimis poze, facut sesizari, nu vine nimeni sa ridice.

      00
    • NOU
      #5

      @leo ba vine să ridice și fără sesizare când rudele și cunoștințele primarului au parc de dezmembrări sau centru de fier vechi.

      00
    • @Leo: Unde ai facut sesizarea? Mie la toate sesizarile facute la Politia Locala mi s-a raspuns si au fost ridicate masinile.

      00
    • Esti sigur ca e obligatoriu?

      00
    • Atata timp cat platesti impozit la ele dragii mei proprietatea este inviolabila stiati??? Lucru care se aplica in toate statele UE si deci prin urmare chiar daca si pe mine ma deranjeaza faptul ca un harb ocupa locurile de parcare inutil primeaza dreptul la proprietate!!!

      00
  2. E o mica pb si aici. Se face specula cu tichtele astea. As pune niste restrictii pt ca multi le vand la altii care le dau la rabla. Nu fratica, masina sa fie a ta de cativa ani, rabla ta si o dai si iti iei tu o masina noua. Trebuie si un program de casat in paralel cu rabla. Duci gunoiul la casat, radiererea este instanta si eventual ii dai si ceva bani de o ciorba.

    00
    • NOU
      #10

      Atata timp cat rablele dispar pana la urma, conteaza asa mult specula?

      00
    • Păi cam contează specula pentru că ăia care vor să își ia o mașină pe barba lor nu mai apucă tichetul… Acum serios, programul Rabla a devenit scuza perfectă pentru discount mascat, iar mai toate tichetele alea ajung la dealer. Adică dacă nu ai rablă și vrei să îți iei o mașină, te rezolvă imediat cineva de la vânzări

      00
    • in primul rand, nu se mai face speculă.
      in al doilea rând, scopul e innoirea parcului. dacă in locul a 5 rable, apare o masina nouă, cu ce deranjează ? E chiar mai bine decat sa ramana constant numarul de masini

      00
    • NOU
      #13

      Corect.Eventual să fie în familie de minim patru generații ,vopseaua originală şi anvelope run flat.Eşti praf stai jos.Nota 4

      00
    • Şi care e problema? Dacă unul vrea să ia 10 tichete, să le vândă mai departe altora care vor să-şi ia maşini noi, tot zece rable ies din circulaţie şi sunt înlocuite de maşini noi, ca şi cum ar fi fost fiecare cu rabla lui. Rezultatul e acelaşi.

      00
    • NOU
      #15

      Eu as accepta și 10 tichete contra una nouă. Scoți 10 mizerii de pe stradă și pui una nouă în loc

      00
    • NOU
      #16

      @Remington Steele: ar avea efect pentru reducerea rablelor, dar s-ar dilua efectul stimularii vanzarii de masini noi. Dar, avand in vedere ca si-asa sunt prea multe masini pe strada, nu e o idee rea.

      00
    • Asta e gandirea in Romanistan. Ma doare-n sula de specula si alte cele, eu sa am locuri mai multe de parcare si sa dispara rable de pe drum. Ce conteaza ca se fura si se insela la modul general, ca se pot aduce tone de masini de afara doar in scopul tichetelor, etc. Mie sa-mi mearga bine, de restul ma doare-n sula. Nu gandesc nimic cap coada, poate sa se darame totul in jur, mie sa-mi mearga bine in bula mea de cristal !

      00
    • @ciocanul
      Tu stii ca o rabla se vinde cam cu vreo 10 milioane, nu ?
      Te costa mai mult sa o aduci de afara.

      Si nu poti sa cumulezi tichetele.

      Eu nu am avut rabla, dar am cumparat tichetul de la un alt cetatean prin intermedul dealerului.

      Daca nu era programul asta, plus buyback, probabil luam ceva golf SH din afara si gata.

      Si da, cred ca ar fi bine sa tina tot anul. Am avut noroc ca l-am prins acum.

      00
    • Pisicutele pe bulgaria, ursuletii, golfurile 3 de aceeasi generatie si alte asemenea specimene tot pe sosele raman. Se face specula, si se face foarte multa. De ex, bisnitarii se duc si cauta rable, in special dacii, care nu mai pot fi folosite dar au 4 roti si motor. Le duc pe platforma sau tractate pana la remat, conditia e ca masina sa mearga pe roti, nu trebuie sa porneasca motorul si eventual sa mai si plece de pe loc. Pe strazi tot rable vor fi, pentru ca daca o masina porneste si merge tot se gaseste unul sa o cumpere la un pret mai bun decat ai obtine pe ea la rabla. Nu o sa il vezi pe ala care nu poate intretine o rabla sa isi cumpere masina noua. Programul asta e pentru a stimula vanzarile de masini nu pentru a scapa de rable.

      00
    • NOU
      #20

      Imi pare rau sa te contrazic, nu se mai face specula.

      Mi-am luat o masina noua folosind o rabla a unui vecin. Vecinul nu are bani sa-si ia noua, are alta masina cu care circula, si rabla statea de mai bine de 10 ani pe un loc de parcare.

      Situatie win-win: Vecinul mi-a vandut rabla ieftin(win pentru el si pentru mine), a eliberat locul de parcare si il ocup eu (win pentru mine), in acelasi timp ii platesc vecinului locul de parcare, ca e pe numele lui (win pentru el).

      Sunt de acord ca 90% din rable ajung la dealeri, dar care e problema?

      00
    • Giani Mucea: „Atata timp cat rablele dispar pana la urma, conteaza asa mult specula?” – Atâta timp cât specula se face din fonduri publice, da, contează. Dacă nu ești un fute-vânt, ci un contribuabil onest (și, ești, fie și prin cele 19%, TVA, pe care le dai statului din prețul produselor cumpărate zilnic) nu se poate să nu te indignezi la un moment dat de maniera în care niște băjieți fac bișniță (un cuvânt utilizat tot mai rar, văd) în detrimentul celor pentru care a fost inițiat programul.

      00
    • NOU
      #22

      @dan: cand intrebam daca conteaza specula, nu ma refeream la modul general ci strict la cazul asta.

      Programul Rabla are doua scopuri: eliminarea rablelor si stimularea vanzarii de masini noi. Atata timp cat specula nu are ca rezultat ori un efect redus (mai putine rable scoase de pe strazi si/sau mai putine masini noi vandute) ori obtinerea aceluiasi efect, dar cu cheltuieli mai mari din partea statului – conteaza specula? Conteaza pentru tine ca banii de pe tichetul ala se impart intre doua sau mai multe persoane, in loc sa se duca spre o singura persoana, atata timp cat statul plateste la fel de multi bani si la fel de multe rable ajung la casat?

      00
  3. Sefu, daca dau astia liber la rabla, iti dai seama ce-o sa fie la inmatriculari si RAR?

    00
  4. Omul asta trebuie pus intr-o functie, ceva! Prea bune idei are, prea ca la tara!

    00
  5. Asta-i ca şi cum ai zice că oamenii ar trebui să câştige mai mult decât acum. Ideal, ne-ar plăcea să nu dăm nimic dar să avem de toate. Nu prea e realist.

    Permanenţa programului este un ideal. Însă nu sunt bani pentru asta. Cu toţii săreaţi ca arşi pentru taxa de mediu, dar vedeţi beneficiul programului RABLA. Aici dă cu virgulă, pentru că fondurile programului sunt asigurate tocmai din plăţile către fondul de mediu precum era şi timbrul respectiv. Plăteai timbru de mediu mai mare pe o rablă pe care o luai din afară, o ţineai doi trei ani şi-ţi puteai permite să o duci la RABLA, să-ţi iei tichet pentru maşină nouă. Dacă era un flux de genul ăsta, iar cetăţeanul înţelegea faptul că o taxă nu e neapărat împotriva lui, puteai să vezi un progres semnificat a programelor de genul şi se putea ajunge la un program RABLA care să fie nelimitat.

    00
    • Lasa ca statul incaseaza TVA de pe cumpararea unei masini. La o masina ieftina, sa zicem 6000 euro, TVA-ul e vreo 1100 euro, nu e mare diferenta pana la pretul unui tichet. Cum se vand si masini mai scumpe de 6000, statul ar face oricum bani din TVA-ul de pe vanzarea unei masini, asa ca nu ii trebuie un fond de mediu special pentru asta.

      00
  6. @ciocanul
    Si cu ce te deranjeaza pe tine specula?
    Asta era problema?

    00
    • Nu deranjeaza pe majoritatea la romani o pb care nu-i loveste direct in freza. De fapt asta e pb nationala: un dezinteres total si acceptarea oricaror pb daca nu ma afecteaza sau indirect ma ajuta putin(gen o sa fie plin de locuri de parcare, lol). Ce daca e specula ? ce daca a furat ? Eu imi vad de gastele mele si gata.

      00
  7. Juma de tichet pt alea pe butuci

    00
  8. aș merge mai departe, aș da direct cash. adu rabla la noi și după aia nu mai e treaba noastră ce faci cu banii pe care ți-i dăm.

    • NOU
      #32

      Doar ca pot cumpara alta rabla, care e doar mai putin rabla decat rabla initiala.

      00
    • ai gândit-o pe asta? serios?!

    • NOU
      #34

      De ce nu ar fi asta o problema?

      00
    • pentru că e impotriva logicii. ah, da, vor fi unii care vor face asta, dar ia gândește=te un pic. ai o mașină din 1980. ce faci, vezi că nu mai merge și o duci la rabla ca sa iei una din 1970? e ca și cum ai divorța de nevasta urâta ca sa te insori cu una urâtă și grasă, ambele fiind la fel de sărace.

    • NOU
      #36

      Pai nu asta era premisa. Ce cred eu ca se va intampla, va fi ca oamenii sa vanda masinile vechi si sa cumpere unele din afara, ceva mai noi. Nu stiu exact care e situatia in momentul asta cu taxa de mediu, dar parca era mai permisiva decat inainte.
      Oricum, procentul de oameni care ar cumpara masini vechi fata de noi, ar fi foarte usor de dedus din raportul de masini vechi vs noi, vandute intr-un an in Romania.

      00
    • S-ar gasi cineva sa aduca gratis rable din afara, sa le inmatriculeze si apoi sa le dea la rabla.

      00
  9. Ar trebui simplificat la maxim procesul si pentru societati.
    La momentul actual sunt niste proceduri de te doare capul. Acte la ministerul mediului la Bucuresti, acte la finante, la primarie, politie etc.

    00
  10. Ce parere ai de limita de emisii impusa pentru a acessa programul (< 130g CO2/km)? Mie mi se pare cam din burta scoasa valoarea.
    Eu mi-am luat recent masina noua, 1.6 benzina, Euro 6, dar are emisii de 147g CO2/km.

    00
    • mi se pare că mașinile până in 2 litri, diesel și benzină ar trebui să fie timeless.
      ar fi mișto să fie limite de genul „nu mai ai voie in orașele poluate la maxim cu mașini mai vchi de 10 ani și motoare mai mari de 2 litri”

  11. Mai smecherie ar fi altfel. In alte tari (nu va zic care pentru ca nu e din Europa), exista o schema mult mai frumoasa, chestie pe care o vedeti la noi doar la cumpararea de acumulatori auto. Mai exact, vrei sa iei o masina noua de la dealer, la pretul afisat, trebuie sa predai o rabla obosita din proprietatea ta. Tu te bucuri ca iei masina cu pretul ala (poti sa prinzi vreo reducere, end of line ceva) dealerul se bucura de o vanzare, statul se bucura de faptul ca au scos o rabla de pe strada si probabil, nu stiu exact, fac si ceva bani cu rabla aia. Vii la dealer sa iei masina noua si nu dai una obosita in locul celei noi, – PITONG – platesti o taxa de poluare/casare, daca mai ai masini in proprietate. Daca esti la prima, no problem. In felul asta ei nu iti dau niste bani fictivi (tichetul vietii), nu exista nicio specula si mai ales nu exista nicio limitare (bani de la stat), pentru ca bani dai TU, nu EI.

    00
  12. Valul de la RAR si de la înmatriculări nu a trecut nici pe departe zoso. Ieri citeam ca pe Dâmbovița programările la înmatriculări se puteau face abia pe 18 iulie. Am verificați pe Vaslui și e loc abia după 26 iulie, pe Iași după 01 august.

    00
  13. Ar fi o chestie foarte buna…….numai ca nu o sa se intample prea curand.Si autostrazi sau macar drumuri expres ar fi bune numai ca ……..

    00
  14. Dar de ce trebuie statul sa finanteze niste cetateni care isi cumpara masina?

    00
    • Primul om serios care comenteaza. Restul, niste socialisti.

      00
    • din 1000E aia dati pe o rabla statul isi ia mai mult numa din tva.
      pentru ca statul nu iti da tie bani sa iti iei masina noua ci iti da bani ca sa scoti o rabla de pe strada.

      pentru ca economia e mai complicata de atat.

      00
    • Nu-ţi finanţează statul, din banii lui programul ăsta, ci Fondul de Mediu, din banii colectaţi ca obligaţii către ei. Banii ăştia vin din taxele de ambalaje, timbrul de mediu, taxa de depozitare la groapa de gunoi, mai multe. Şi sunt mai multe programe, gen RABLA şi Casa Verde.

      Adică faţă de alte taxe pe care le plăteşti şi se pierd în „buget”, taxele de mediu au un traseu mai transparent, fiind şi programe de care poate beneficia popendulaţia.

      În principiu, treaba e gândită pentru reducerea poluării, reducerea deşeurilor, îmbunătăţirea reciclării la nivel naţional, reducerea consumului de energie, etc.

      00
    • @Goji: Hai sa fim seriosi. Atat banii care vin de la stat cat si cei care vin de la fondul de mediu vin de fapt din buzunarele noastre. Programul Rabla a aparut intr-o buna masura si datorita lobby-ului facut de vanzatorii de masini noi, pentru a inlesni cumpararea a ceea ce vand ei. Deci este vorba de un interes aici, si nu de faptul ca o masina este ‘rabla’ sau ca polueaza. O masina veche daca are probleme ar trebui sa nu treaca RAR-ul. Iar daca se dorea cu adevarat stoparea poluarii ar fi fost adoptate alte solutii, cum ar fi: obligativitatea montarii de filtre pentru noxe atat la autoturisme, dar si la camioane, vapoare, termocentrale, fabrici etc., care polueaza cu mult mai mult decat toate autoturismele la un loc.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.