Producătorii auto germani vor să revină…

Cel puțin asta zice articolul ăsta din Bloomberg.

Nu știam de ce e plin internetul zilele astea de reclame și review-uri cu BMW iX3. Toți vloggeri auto și mamele lor au primit acces la mașină, toți sunt excesiv de extaziați. Cum sunt la orice ac găsit pe jos. Realitatea rămâne, până la noi date: X3 electric e o mașină urâtă cu spume, cu o autonomie reală sub jumătate din cât clamau, de aia nu s-a vândut deloc.

Cred că planul producătorilor germani este:

  1. minim 6 variante diesel.
  2. cât mai puține porturi usb.
  3. mașini pe care oamenii nu le vor.
  4. nici o conectivitate cu telefonul, că cine mai folosește telefonul în 2025?
  5. ecrane cu rezoluția 2006.
  6. totul cât mai lucios la interior.
  7. grila cât mai mare și mai oribilă.

 

Cred că ăsta e viitorul. Cât mai multe mașini făcute de contabili. Dacă se poate contabilii să decidă tot în legătură cu mașina.

Știți Skoda mea pe care trebuia să o am la finalul lui august? Am vrut benzină și 2 litri. Termen de livrare 6-9 luni. Vreți diesel? Avem pe stoc. Continuăm să producem dizelare, nene, că dacă nu vor să aștepte atâta vor cumpăra ce găsesc, și noi vom putea ieși să spunem „clienții vor dizelare”. Imbecili. Abia aștept să văd ce nu au pus pe ea.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

97 comentarii

  1. Contraargumentul suprem al cultistilor BMW când le spui că ultimele modele sunt hidoase: StRuGuRiI sUnT AcrI!!!

    Comentariu apreciat.12612
    • ‘Îți pute mâna a bară de autobuz’

      Comentariu apreciat.1497
    • Aşa, aşa, când am scris eu de grilele hidoase, uriaşe şi în plus – contur iluminat, dădeau nesemnaliziştii cu mânuţe roşii …

      Comentariu apreciat.8011
    • Sincer ultimul BMW care l-aș mai lua sunt cele din generația precedentă. X5 2021 șamd mi se pare încă frumoase.

      Dar acum în 2024-2025 parcă toate le-au făcut pentru piața din china. Niște transformeri lucioși cu multe multe leduri.

      La fel și la Mercedes. Mai erau acceptabile încă până în 2020-2021 dar acum au luat-o razna și ei.

      Uite care cred că sunt frumoase sunt Range Rover, și acolo recunosc că nu aș cumpăra decât decât dacă efectiv n-aș mai avea ce face cu banii. De nou te rupe la devalorizare, iar sh te rupe la reparații. Iar leasing nu e deductibil suficient cât să merite.

      Dar strict ca design, comparativ cu ce chinezării ies din germania, e altceva.

      31
  2. @zoso in poza ai un seat ;))

    Indecis. Tu ce zici?2212
    • Vali inca nu a invatat ca noi astia cu Skoda trebuie ne uitam cu dispret la saracii cu Seat. Gen “eu nu mi-am permis Passat dar uite la sarakie asta cu Cupra baaaah ia-ti o Toyota din punctul ala”

      217
    • @ev21 daca e un 2.5… ne uitam cu jind.
      Daca e un 1.0… MEH!!!!

      74
    • De fapt e un tavascan, care e electric și costă de la 60 de mii în sus.
      Clar de săraci

      121
    • SEAT e singura marca din grupul VAG care are și echipa de design in componenta.

      Comentariu apreciat.355
    • Nu e un Seat ,e o Cupra ,VW Cupra ! ;)

      103
    • Zarax – in interior mi se par cam pe sarakye si ultimele skoda si cuprele. Bine, io is setat pe Polestar, care e nitel mai cizelat.
      Tesla, pe minimalism, arata bine.

      La exterior, clar. Exceptand superbu, cuprele is cele mai misto masini de la VAG. Si culmea, Enyaqu nu e chiar atat de urat cat arata in poze.

      04
  3. Seat sau nu, am primit masina de serviciu o cupra leon sw noua. Dupa mai putin de 1500km, am ramas cu ea in parcare la ddmn. Nu a mai vrut sa porneasca veci.

    Au luat’o pe platforma si au tinut’o 3 saptamani in service pentru un update de soft.

    #nurecomand.

    Comentariu apreciat.654
    • Deci Skoda, e clar

      112
    • E roșie, nu?!

      40
    • Am ajuns la concluzia că toate mașinile din grupul VAG au probleme mari de software

      Comentariu apreciat.291
    • normal cacarapa cand codu e scris in nemțeană și programatorii sunt sinj si kapur, ata ete, atat s-a putut, astept sa isi faca chinejii fabrici in europa sa îngroape marcile jermane, deja francejii au luat-o in gurita cu chinezii va urma sa fie minoritari in propria tara si la masini nu numai la oameni

      Indecis. Tu ce zici?1924
    • E cumva normal. Cu cât se bagă mai multe rahaturi în ele, cu atât crește posibilitatea să pice ceva.

      Am avut o Ibiza Mk3 vreo 9 ani și în prezent un Toledo Mk4 tot de 9 ani. Mașini în sens clasic, patru roți, volan, ceva electronică de bază pe ele. Deci total 18 ani cu, practic, zero probleme, adică, ce a mai fost, nici nu merită menționat.

      Comentariu apreciat.322
    • @NIX: vezi ca pe programatorii aia ii cheama mai repede Petre, Mihai, Elena, etc., De obicei cei de la Continental/Aumovio/cums-ornumiacumfirma din Timisoara se ocupa de module, instrumentele de bord si infotainmentul la VAG, in special la cele puse pe VW/Skoda/Seat.

      22
    • Nu e nimic mai infect pe lumea asta ca softwareul german.

      Ei fac totul diferit, totul extrem de complicat, fără nici un standard, își inventează efectiv standardele lor. Ei chiar cred în rahaturile alea cu security by obscurity, mai ales în era AI când le poți da la un llm și la revedere.

      Nu mă mir că au mereu probleme, mereu vor avea.

      La soft ai treabă cu americanii, totul e straight to the point, denumiri corecte, fără abstractizări tâmpite doar de dragul de a le avea, se respectă standardele nu se reinventează roata la fiecare proiect, ce trebuie să fie în baza de date e acolo, ce nu, nu, șamd.

      41
  4. iX3 Fara roti spate care vireaza, fara suspensii pe aer.
    Cat sa ai salariul pentru o masina de 100k? 10k net?

    Indecis. Tu ce zici?1416
  5. De unde sa știm, nu ne -ai mai zis nmk și rău ai făcut. Am fi putut să te salvam de următoarele articole în care o să spui cate probleme are să aibă noa mașina Skoda. Aia e

    Comentariu apreciat.353
    • @Warcloud daca ti-ai luat MQB evo (2020ish+++) atunci… ai injurat developerii indieni ;)
      Daca ai luat 2024+++ (un fel de mqb evo2) atunci ai facut o alegere buna (mai ales cu șkoda).
      Posesor de Șkoda MQB 2019 (2.0 TfSi 190) si MQB evo(2) 2024 (2.0 TfSI 265)

      28
  6. NOU
    #27

    Chiar nu vrei nx450h+ eh? Vrei Neapărat să te țepuiască nemții….. Sau ia cel puțin un Suzuki Across, adică un rav4 prime mai ieftin. Am găsit unul cu 8000km la doar 39k €. Și dacă nici aia nu fuge…..

    423
  7. Baietii “pasionati” iti vor zice ca nu stii tu boss ca ala e “design language-ul” din anii 70, e pentru cunoscatori, se revine la rădăcini dar cu o tenta moderna.

    Noi restul suntem bucurosi ca nu ne permitem asa ceva, macar atat.

    Comentariu apreciat.391
  8. Ai primit VIN?
    Comandă dată pe 1 iulie, încă nu am dată de producție.

    94
  9. anul asta implinesc 15 ani de diesel pe vreo 5 masini, Vag si bmw. minim 50k km/an. never again.

    Indecis. Tu ce zici?429
  10. IX3 arata foarte bine din fata. Din spate arata ca o casnica pasionata de prajiturit.
    Interiorul este diferit. Volan cu 4 spite? WTF, dar diferit.
    Daca as avea 70k euro pe plus mi-as lua una mai repede decat mi-as lua una facuta pe alte meridiane.

    Indecis. Tu ce zici?1222
    • daca tot s-au kkt pe ei sa faca side to side nu inteleg care a fost fractura logica de au decis sa ii puna o dezpartire in mijloc sa arate a bikini, ori astia ori mercedes cu bikinii alungiti trantiti pe post de stopuri, îți da impresia că designeru a fost concediat in timpul lucrului si au adus unu mai novice sau mai ieftin sa termine treaba

      66
    • Defapt, volanul are 2 spite, sus si jos. Controalele de pe volan nu se ating cu volanul in sine pe laterale. Trebuie sa zica si BMW ca inoveaza cu ceva, dupa iPad-ul ala din Pisa trantit acolo pe mijlocul bordului sa prinda tot la chinezi si la generatiile lipite cu nasul de telefon. Ma mira cat de functional e, mai ales dupa ce teapa si-au luat de la continental timisoara cu acele display-uri.

      11
  11. Portbagajul cîți litri are?

    43
  12. Am intrat la Skoda pe site. Zero modele diesel sau benzina. Am intrat la VW pe site. Zero modele diesel sau benzina. Am intrat la BMW pe site. 6 modele diesel, 13 electrice. Poate ar trebui sa iti iei masina de aici.

    Inteleg ca e bine sa muiesti producatorii germani, e o traditie la care particip si eu de cate ori e cazul. Dar la mine in zona nu e plin de diesel. De ce? Ca nu cumpara lumea. La tine in zona e. De ce? Ca cumpara lumea.

    Nu sunt fan marci in general, am fost fan cateva masini (Mazda si Peugeot) in diferite momente. Nu am fost fan masini germane niciodata, mai ales BMW sau VW. Dar realitatea aia reala e:

    – BMW iX3 asta noua are range de 700-800km
    – Range-ul BMW e, in majoritatea testelor, destul de apropiat de cifrele date de producator, cel putin comparativ cu concurenta
    – iX3 asta noua e urata cu spume, dar asa era si i4 si acum nu-mi mai pare urata.
    – BMW si VAG vand electrice in draci in Europa, pentru ca dupa multi ani de futut pisica in timp ce Tesla producea, acum au reusit sa faca masini efectiv bune.

    Indecis. Tu ce zici?2215
    • giani, ascultă-mă un pic.

      dacă importatorul aduce 80% mașini diesel, și oamenii vor să cumpere, ce fac, așteaptă 6-9 luni ca mine, sau iau ce e pe stoc?
      același importator după aia zice „păi uite, românii cumpără 80% diesel”.

    • BMW, 26 diesel, Skoda 17, VW 21.

      91
    • Ce e mai probabil: ca importatorul decide piata aducand motorizari nedorite si fortand oamenii sa le cumpere, riscand sa ramana cu ele pe stoc; sau ca importatorul se uita la ce comanda oamenii mai des si aduce fix aia?

      Adica plm, tu cumperi diesel ca nu e benzina pe stoc? Din cercul tau de cunostiinte, stii pe cineva care face asta? Daca da, care e procentul? Cati cumpara diesel si cati cumpara ori alta marca, ori asteapta? Eu nu stiu pe nimeni. Adica stiu oameni care renunta la diferite optiuni sau iau o motorizare mai mare/mai mica, sau cauta diesel ca ununouatedei, dar nimeni, absolut nimeni nu alege diesel ca e pe stoc.

      Alex88 (nascut in 88 presupun): da, la voi asa e. Ca se cumpara diesel. La noi nu, ca nu se.

      222
    • Din cercul tau de cunostiinte, stii pe cineva care face asta?

      toți. singurul care a așteptat după un hibrid 6 luni a așteptat 9 de fapt, dar avea altă mașină.

    • Vali, aici ii dau dreptate lui Giani. E ce vor romanii, nu te uita la bula ta. Majoritatea prietenilor mei au benzina sau benzina hibrid. Dar cand merg la schimbat rotile, pe la ITP si astepti…lumea mai intra in vorba…si toti stramba din nas cand aud ca masina e benzina.

      Mi-am luat o Skoda in 2022 de pe stoc, in tara erau importate cam 1/3 benzina, 2/3 diesel. Ghici care se vindeau primele desi era si varianta de benzina. Dotarile optionale erau foarte apropiate.

      80
    • @alex, cumva da, pt ca romanii sunt redusi un pic, nu mult doar la coada clasametului iq pt țările din ue, de asta vezi pe forumuri oameni care dau 30k+ pe o masina si vorbesc de consum, ca aia e scopul, iti ie masina noua din clasa mid-high dar te uiti la buzunar, ce conteaza ca in aceeasi bani luai una sh in limita decenta de kilometri si bagai combustibil de ii sareau rotile, asa si cu dizelu, oamenii iau dizel k are cuplu mai mare si oricum consum un pic mai mic, ce conteaza ca majoritatea km ii fac in oras, oricum n-ar avea unde altundeva ca autostrazi nu prea avem, romanii sunt un popr fixist, au niste idei fixe in cap si nu le poti scoate sau schimba cu nimic

      66
    • Am mai raspuns de 88 de ori pana acum, 88 nu are absolut nicio legatura cu anul nasterii.
      Cat priveste ce motorizare alege fiecare, este fix treaba lor.

      30
    • @vali: interesant, se pare ca sunt destul de diferite cercurile in care ne invartim. Dar pana la urma e anecdota contra anecdota, poate merge sa faci un sondaj aici? Sa vedem cine a cautat si cumparat diesel, cine a cautat benzina dar a cumparat diesel ca era pe stoc si cine a cautat benzina si a asteptat. Nu cred ca e suficient, ca nu stiu daca publicul tau e perfect reprezentativ, dar sigur e mai bine decat „eu stiu” vs „eu stiu”.

      @Alex88: inteleg ca ai mai zis dar eu nu am citit. De curiozitate, cu ce are legatura? Also: da, e fix treaba lor ce motorizare aleg, ce ziceam eu e ca nu producatorii sau distribuitorii decid ce motorizari aleg cumparatorii, ci invers: cumparatorii decid ce se produce si ce se vinde. Nu mereu, dar in general si in mod sigur acum, cand e supraproductie.

      81
    • Giani: 88 in general e numarul care indica apartenenta individului la CURentu nazist

      88 is a white supremacist numerical code for „Heil Hitler.” ca H e a 8a litera. Destepti si originali

      11
    • @animaloo: de-aia am insistat, poate de-aia nu raspunde.

      20
  13. A fost vreo oferta gen, la o tabletă iti dadeau si un Cupra gratis?

    Comentariu apreciat.330
  14. Vezi ca e pe o alta arhitectura facuta special pt modelul electric fata de vechiul iX3 care era doar o baterie trantita peste modelul non electric.
    Are o baterie mare deci autonomia va fi mai buna. Aia reala ramane de vazut.
    Principala problema ramane pretul: de la 60K.

    93
  15. Mie imi place cum arata ix3 la exterior. Interiorul insa… e ciudatel. Nu inteleg de ce producatorii se uita la interiorul hidoseniei de Tesla si isi zic „facem si noi”. Bleah. Insa m-as vedea cumparand un seria 3 cu designul BMW-ului asta, dar cu interior normal.

    96
  16. Nu sunt pasionat de mașini, dar cred că exteriorul automobilelor germane, în special BMW, Audi, Mercedes e să le poți recunoaște de la distanță chiar și pe intuneric. Sunt ca sticlele de Coca cola,le vezi de cum intri în magazin,la celelalte trebuie să te apropii și să citești eticheta.

    253
  17. Termenul ala de livrare e pedeapsa de la Dumnezeu ca nu ma asculti niciodata si vrei rahat de Skoda

    1214
  18. > Cât mai multe mașini făcute de contabili

    Asta observ si eu in domeniile de care sunt interesat. Departamentele de finante au putere de decizie excesiva. Poate e o necesitate a vremurilor, nu stiu. Poate firmele nu supravietuiesc daca nu sunt controlate la sange de contabili. Dar e greu rau sa ma conving sa cumpar produse proiectate in Excel.

    61
  19. Vreți motive de mânuțe roșii? Vă dau eu

    Am condus vara asta în Germania, 2 săptămâni, un CH-R hibrid de la închirieri. Faină, agreabilă la condus, consum între 3,5 și 4,5 pe naționale, cam 6 pe autostradă la 130 km/h și peste, în jur de 5 la 120 km/h.

    Și apoi mi-am dat seama că la mașina mea, (X2 20d, the horror!), am un consum cam de 0,5 și maxim litru în aceleași condiții de trafic. Cu un diesel mai mic pe o mașină compactă, diferența e probabil inexistentă.

    Așadar, de ce hibrid, care e mai scump și mai complex, când avem deja o tehnologie diesel testată și ajunsă la maturitate, și, dacă nu conduci ca un țăran, și foarte fiabilă?

    Da, mașinile pe benzină cu injecție directă sunt mai plăcute la accelerație decât un diesel echivalent. Dar consumul rămâne mai mare, și să vezi distracție cu depunerile de calamină în timp, care sunt o problemă constructivă la injecția directă pe benzină. Eu unul sunt liniștit cu mașina mea, a ajuns la 160k km și se ține bine, schimb uleiul la 10-15.000, o țin până îi cad roțile. Și mi-aș lua tot diesel

    Indecis. Tu ce zici?2831
    • Stai sa vezi cand iti pica turbina, catalizatorul sau xDrive-ul. Si la mine pe la 160k km se tinea bine. Nu mai ai mult pana la 200k, te paste catalizatorul.

      105
    • @h
      Sigur că daaa. Și-ți cade și cutia dsg la 160 k, nu-i așa? Am Golf 5 la 290k cu dsg și motorul si cutia sint neatinse, ulei completez cam 200-250 ml la 10k km, iar ITP-ul doar ce l-am facut (fără șpagă).

      68
    • pentru ca dieselul moare sau il omori in oras ia hibridul este pentru oras. Masina ti-o iei in functie de regimul de utilizare. Un Diesel exploatat pe drumuri scurte si fara sa intre in temperatura va pica usor turbina actuator egr alimentare suplimentara uree. Mergi pe traseu aglomerat prin oras la ora de varf si iti dau scris pe testate ca la CHR ai maximum 5 l si la BMW seria 3 eu am
      avut 8.6 respectiv 9.5. In schimb pe autostrada la viteze mari dieselul e inca mai eficient si de aia e facut. Nu ai ce sa cauti cu distribuitorul de particule cancerigene in oras tati e simplu. Dieselul a fost conceput pt camioane adica regim de exploatare la drum lung, viteza constanta, cuplu mare nu sa ti duci copilul pa gradinita la 3 km distanta si sa stai ca un jeg cu motorul pornit juma de ora iarna sa se “încălzească “

      70
    • pentru ca dieselul moare sau il omori in oras ia hibridul este pentru oras. Masina ti-o iei in functie de regimul de utilizare. Un Diesel exploatat pe drumuri scurte si fara sa intre in temperatura va pica usor turbina actuator egr alimentare DPF volanta suplimentara uree. Mergi pe traseu aglomerat prin oras la ora de varf si iti dau scris pe testate ca la CHR ai maximum 5 l si la BMW seria 3 eu am
      avut 8.6 respectiv 9.5. In schimb pe autostrada la viteze mari dieselul e inca mai eficient si de aia e facut. Nu ai ce sa cauti cu distribuitorul de particule cancerigene in oras tati e simplu. Dieselul a fost conceput pt camioane adica regim de exploatare la drum lung, viteza constanta, cuplu mare nu sa ti duci copilul pa gradinita la 3 km distanta si sa stai ca un jeg cu motorul pornit juma de ora iarna sa se “încălzească “

      41
    • „tehnologie diesel testată și ajunsă la maturitate” – nush patroane. Tu cu ce masina vrei sa stai, pornita, in garaj. Diesel sau hibrid?

      31
  20. IX3 osa se vândă ca pâinea calda.

    49
  21. Dacă UE o arde elitist, ce să mai facem? Până când un „chinezar” va costa jumătate din prețul unui „bemveu” și va fi la fel de bună… Da, știu, subvenții, nu e fair, bla-bla, cry me a river… Dar a fost corect timp de 50 de ani, cu marjele de profit obscene din industria auto europeană?

    Noi, europenii, trăim în ignoranță. Realitatea este că China e mult peste ceea ce poate oferi industria auto europeană – și nu numai.

    Indecis. Tu ce zici?1028
    • Georgica, ti-ai marit scoru’ social dupa acest comentariu. De luna viitoare iti poti lua de la alimentara de 2 ori mai multi speti de pui decat gigelu de rand.

      1711
    • George, nu prea. Modelele chinezesti din Europa nu sunt la jumatate fata de BMW la performante echivalente.

      Da, China are avantajele unei tari care a identificat EV-ul ca evolutia naturala a masinilor si a directionat industria corespunzator. Da, pe germani i-a mancat autosuficienta si frica de realitate.

      Dar acum sunt indicii ca s-au trezit. Fac produse bune sau foarte bune. Au rezolvat majoritatea problemelor de software. Mai au de lucrat la pret, dar nu redirectionezi un supply chain in 2-3 ani.

      56
    • Mai bine îmi măresc pwla… Fix ce am scris mai sus: trăim în ignoranță, încă mai credem că noi suntem cei mai șmecheri din cartier.

      Uită-te un pic ce tehnologii ies acum din China: drone, energie solară, roboți, mașini electrice, infrastructură, telefoane, șamd… totul construit in-house. Dar nah, noi suntem bine mersi cu bisericile noastre.

      Ce inovații a mai făcut industria europeană în ultimii 15–20 de ani? Acum 20 de ani spuneam: „ah, coreenii copiază tot de la noi, bu-buuu”, și unde sunt ei acum? Mai bine cumpăr un Hyundai sau o Toyota decentă decât un VW sau un Renault obosit.

      Acum spunem: „DAR vai, chinezii copiază tot de la noi, buuuu buuuu”… și cu asta rămânem, cu plânsul… că inovație zero.

      Să cumperi chinezesc e mai mult o chestiune de principiu, că în rest totul e la fel de bun sau chiar mai bun decât VAG-ul german cu care ne mândrim aici, în România.

      Europa a ajuns o rezervație cu clădiri frumoase și un muzeu de biserici.

      918
    • @giani sa nu uitam ca luam asiatici mai ceva ca painea calda, sa vezi ce frumos va fi in 2030s cand va fi plin de ei pe aici si vor incepe sa innabuseasca piata locala cu tehnologia asiatica pe care noi nu dam nici mucii acum, are dreptate george, suntem prea ignoranti, ne vom trezi cu pantalonii in vine si cu un asiatic pe pozitie sa ne-o dea, asa ca un pic de introspecție nu strică dar trebuie s-o vedem la nivel inalt, europeanul de rand nu inoveaza pe cat are impresia ca o face

      22
    • @George, am senzatia ca tu te cam raportezi la Romania cand vorbesti de Europa. Ca daca imi zici ca ai luat tu la picior toata partea de cercetare si dezvoltare de orice in Europa si in China, ai facut tabel, ai tras linie si ti-a iesit ca „Europa a ajuns o rezervație cu clădiri frumoase și un muzeu de biserici.” n-o sa te cred.

      Adica plm, stiu ca Europa incepe sa ramana in urma in anumite domenii si ca ar trebui sa schimbam directia dupa cum zice Draghi, dar de la asta la „in Europa nu se mai inventeaza efectiv nimic” e o cale lunga, pavata doar cu lipsa de informatii.

      @NIX: sa inteleg ca viitorul pe care il prevezi tu e ca vom continua sa importam din ce in ce mai multi muncitori nepalezi, aia vor veni cu tehnologia lor nepaleza ca e mai buna si, dupa ce adunam cateva milioane, or sa promoveze de la livratori de pizza la sefi in corporatie? Nu imi dau seama, e cam vaga ideea dar sunt sigur ca are sens.

      94
    • @Giani, da e vaga ideea si ar fi cam asa: vom importa in continuare muncitori ieftini din asia in special ca pe astia ii mai trage munca un pic mai mult decat pe africani, si cum marile firme indiferent ca sunt europene sau chineze sau brics-uleze vor importa asiatici, care vor transforma piata europeana in piata asiatica, atat prin produsele cumparate (mai ieftine) cat si prin ei insisi; daca se continua trendul pana in 2030 o sa avem macar 10% din muncitori asiatici, in tara, la fel si alte tari din uniune

      01
    • că în rest totul e la fel de bun sau chiar mai bun decât VAG-ul german

      Mananci cacat mai mult decat Simion.

      22
    • @sabotor hard to swallow pill… stiu

      02
    • @George pur si simplu nu ai dreptate iar afirmatia „Să cumperi chinezesc e mai mult o chestiune de principiu, că în rest totul e la fel de bun sau chiar mai bun decât VAG-ul german” e obiectiv falsa, in sensul ca din anumite puncte de vedere masinile chinezesti sunt mai bune, iar din alte puncte de vedere masinile VAG sunt mai bune.

      In trecut, din principiu respingeam sa cumpar chestii scumpe chinezesti. Recent (adica anul asta) am renuntat la idee. De atunci am facut comparatii intre masinile chinezesti si cele europene si am constatat ca, avand in vedere preturile cu care ajung aici si problemele pe care le au, nu merita sa cumperi masini chinezesti in momentul asta.

      Acum nu stiu daca afirmatia lui Sabotor, cum ca ai manca cacat mai mutl decat Simion, e obiectiv adevarata. Cine stie, poate esti doar prost informat.

      51
  22. Audi A4 B6 2002 1.6 benzină
    Mă duce peste tot, ce se strică înlocuiesc cu piese noi, ce nu găsesc caut în dezmembrări.In 10 ani am bagat in jur de 3000 de euro, inclus cauciucuri si distributie.Stiu motorul pe de rost, daca face eventual figuri stiu exact unde sa caut.ITP facut pe bune.Sa le ajute Dumnezo cu aceste carute electronice.

    1013
    • Unii mai vrem sa conducem si masini, nu troace. E bine ca ai timp liber sa stai sa repari la ea, eu nu-mi permit „luxul” asta.

      52
  23. la fiecare articol despre masini esti nemultumit de numarul de porturi usb …

    130
  24. Dacia nu mai e buna de nimic?

    Cand eram pustan, daca nu aveai Golf iv erai ultimul om.

    121
  25. Lasand designul la o parte si obisnuita pentru diesel, putem discuta si de inovatia tehnologica, procesoare, baterie, arhitectura noua per ansamblu si 400kw la incarcare? :)

    51
    • hai să discutăm de asta după 3-6 luni de ownership.
      că și la cotețul meu de RAV tot ce era pe net era superpozitiv. nimeni nu zicea de tabla subțire, de insonorizare, de interior. toți erau extaziați, că altfel nu mai primesc mașini la teste.

    • BMW face electrice beton pe platforma ICE. i4 e bestial, i5 sau i7 n-am incercat ca sunt sarac, dar am auzit doar lucruri bune. Daca arhitectura asta noua pe 800V ar aduce doar o imbunatatire mica la un cost redus, tot ar impinge BMW destul de sus.

      53
    • Care e problema cu interiorul la rav, e incomoda? Ca altfel, butoane are, piele poti sa-i pui, ce e asa de rau?

      10
    • @Giani: i4 e intr-adevar bestial. Are un prieten si nu mai mai satur sa ma plimb cu masina aia. As fi bagat cerere pentru un i5, dar am nevoie de haion pentru ca catel.
      Abia astept sa fac un test drive cu noul iX3, dar inca nu o sa fac comanda pana nu iese pe piata ES90, EX60, KIA EV5, noul GLC.
      O sa fie aglomeratie pe segmentul asta.

      Si ca sa nu fie confuzie: Romania nu prea e in targetul principal pentru modelele astea. Romanul nostru vrea sa simta masina, sa conduca 1000km fara oprire (pe banda a 2-a), sa aiba 12333452 de cai si sa consume 0.000900l/100.

      11
    • Baga cerere, i5 e si break.

      10
  26. Passat b8, alltrack, 200k. m-am saturat de bani bagat in diesel. de pe la 160k pana la 190k am tot bagat. daca mai pica ceva, o dau. urmatoarea o sa fie toyota camry, sper.

    41
  27. Te stiam mai putin superficial in documentare.
    1. Primele puncte sunt valide si as adauga pozitionarea de pret nerealista – preturi foaete mari pt onoarea de a conduce o masina germana
    2. Cum au ajustat preturile (presati de chinezi si de Tesla) VAG si BMW au reinceput sa vanda bine chiar si electrice. Consulta cifrele oficiale, fara speculatii pentru pietele mari si Europa nu te rezuma la Romania. ID3 era in moarte clinica si acum cu pret corect a revenit
    3. Fa o tura la orice dealer VAG sau BmW si uita-te la o Cupra Formentor sau x1 si vei vedea ca rezolutia sistemelor de infotainment si conectivitatea Car Play si A droid auto chiar si wireless sunt mult, mult peste Japonezi. O poti compara cu Rav4 sistemul nou dar si vechi. Problema e ca acel nivel de
    grafica e platit cu ..punctul 4
    4. Sistemele Vag de exemplu au hardware produs de HARMN si EcarX. Inainte ecranele erau produse de LG automotive si daca avem aici posesori sinceri de VAG iti poti confirma ca se blocau pe Golf, ID3 sau Formentor in draci. Softul facut in house de Cariad nu ajuta nici el acei programatori neavand o colaborare directa cu cei de la ergonomie si inginerie. Acum lucrurile
    stau mai bine. Dar de aia Honda Subaru si Toyota fac sisteme de infotainment care par din 2010..ca sa reziste si sa fie fiabile.
    Uite ce zic eu: Vei aprecia la Skoda fata de Toyota spatiile de depozitare multe, antifonarea mai buna, senzatia de confort. Insa cand vei vedea cat ulei scump
    haleste TSI ul intre revizii, de cate ori se blocheaza sistemul de infotainment si cat de stupid se regleaza climatizarea o sa ti fie un pic dor de “boring” Toyota. Sper doar sa nu ai parte de clasicul check engine fara motiv sau de misfire pe 2 cilindri pt ca nu ai pus benzina de 100 (consilierul de vanzari iti va spune timid si afectat : dar stiti TSI urile au un sistem de injectie foarte sofisticat vorbim de microni trebuie sa puneți combustibil de calitate. La stilul tau de mers cred ca vei scoate consumuri “interesante”. Sa te bucuri de masina sanatos cand vine

    200
    • Ma omoara „moartea” sistemului infotainment la octavia din 2021. 1.5 TSI 150CP.
      O data la 5 porniri nu se aprinde. trebuie sa fac restart ca la PC de mai multe ori.
      Nasol ca nu mai merge nici un sistem gen senzorii de parcare, clima, nimic – pentru ca totul e controlat din ecranul vietii. Un coleg s-a trezit cu alarma declansata in timp ce mergea prin oras cu masina. din astea…

      30
  28. Mie-mi place cum arata bigster…hai, dați cu pietre .

    111
  29. Pacat ca cei de la BMW au stricat gama cu dintii de castor in loc de grilaj.

    31

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Decathlon.